Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz parandroid #226149 üzenetére
Abszolút de, de megint oda lukad ki a történet, kinek mi éri meg. Ha ama oldalról nézzük a dolgokat, akkor 2 milla sem drága, nekem az másnak nem. Kinél hol billen a mérleg el.
És igen durván elmentek az árak, a forint egy f* halmaz lett, és mellé még a gyárak áremelkedései...figyelembe véve az itteni keresetünket, azt mondom sok érte. -
Kiskopika
senior tag
Ti mit használtok útvonal tervezésre? Épp az első komolyabb túrámon vagyok a fertő tónál és a koomot gravel módban bevitt idefele egy MTB pályára. 40 es gumival húztam vontam mire kikeveredtem onnan.
-
arcitec
addikt
válasz Kiskopika #226152 üzenetére
Khümm azt hogy csináltad, végig aszfaltozott úton lehet menni, illetve Pátfalu és Védeny közt egy szakaszon murva. A térkép tökéletesen jelöli a bringautakat. Garmint javasolnék mondjuk min. Edge ....(830) Merrefele volt az a helyszín?
[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
stickermajom
addikt
válasz Mezga Aladár #226154 üzenetére
Prohardveren kicsire nem adunk.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stickermajom #226156 üzenetére
Belépő szintnek jó az neki, majd később vesz jobbat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #226108 üzenetére
Már írtam, hogy az alu illetve a carbon esetleg nem a súly miatt előrelépés. Az acél felületi keménysége nagyobb az alumínimumnál, de az alu sokkal merevebb. Az acél túl rugalmas és hajtási hatékonysága is kevesebb. Nem véletlenül van csak alsó kategóriás, városi biciklikben.
Másrészt a tökig kihúzott stucni és nyeregcső miatt tuti, hogy nem ideális a geometria neked. Megfelelő geo mellett sokkal jobb teljesítményt teker az ember. A súly egy dolog, más dolog egy jó váz. Az az alap, hiába tesz rá bármit az ember az egész bicikli nem lesz sosem olyan jó. A Landrider is egy városi, acél váz, semmilyen sport célra nem alkalmas.
A kerékkel meg nem értem mi a baj, hogy kattog. Volt már olcsó kerekem, a mostani sem egy drága fajta, de meg sem nyikkan. Szerintem szarul van összerakva, vagy valahol lazulás van. Még a leghitványabb kínai agy sem ropog állandóan.
-
Toobee
veterán
válasz fulton #226158 üzenetére
Lehet széllel szemben is. Attól még nem lesz semmi olcsóbb. Mizo kefírt 259-299 Ft között vettem, mikor hol. Most néztem a Sparban 635 Ft-ért megy. Van egyszer a normális versenypiacokon megfigyelhető áremelkedés, EUR alapon működő országokban, nálunk meg tetézi a dolgot az is, hogy egy bűnszervezet vezeti az országot, ezt pedig beárazzák a cégek. Nyilván, nem is tehetnek mást, ahol a 10 órás kormányinfón bejelentett dolgok már déltől érvényben vannak. Szóval egy része valós, egy része gerjesztett, egy része meg a jövő és a bizonytalanság beárazása. Hogy bármikor, bármit megtehetnek és visszamenőleg adóztathatnak, extrán, csak úgy. Érdemes megnézni például román, német, osztrák stb. Lidl árakat, meg az itthoniakat. Politizálni nem szeretnék (bár megtettem), leszerepelt már az ország egy része, köztük a családom is, de egyszercsak neked is kell majd venni ezt vagy azt és akkor szembesülni fogsz vele, hogy hiába tartasz valamit drágának: vagy megveszed vagy egyszerűen lemondasz arról a dologról.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Toobee #226160 üzenetére
aláírom.
Ha bemegyek a boltba már nem veszem meg úgy és annyit mint régebben, megnézem az árát. És borzalom hogy pl a sonka amit vettem eddig 343 ért most 799. És nem veszem meg, majd ha akcióban van lesz..veszek belőle/ vagy mást veszek. Igen van amiről lemond az ember, mindenkinek ott belül van egy mérce ami billen.
Nekem sok. Tudok 1-2 millás bringa nélkül lenni élni menni, van aki nem ezt is elfogadom. Most ez a helyzet van ezzel kell élnünk ki így ki úgy.[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz RexpecT #226161 üzenetére
6-ért nem túl nagy választék új autó fronton. Egy családi verda inkább 8 körül startol a fapados modellekkel. Egyébként én is igyekszem azokat a közlekedési eszközeimet fejleszteni, amik nem függenek (olyan nagy mértékben, hiszen minden függ tőle, gyakorlatilag ez a motorja a gazdaság ugrásszerű fejlődésének) a fosszílis hajtóanyagoktól. Szóval igen, szívesebben adok ki én is egy milliót bringára, mint 8-10-et autóra. Most például, ha lenne lenti tárolóm és már ovihelyzetben lennénk, akkor ilyesmi cargo bringát (Elektromos teherszállító kerékpár Cargo Bike Longtail R500) szerintem tudnék szeretni és jól hasznosítani. Egy ilyennel gyakorlatilag már csak a vidéki útjaim maradnának, ahova autóval kell mennem.
-
andrisbandi
őstag
válasz RexpecT #226161 üzenetére
Autóból akkor lehet sokkal drágábbat kellene nézni.
- Erre bömbire pont 6 gurigát locsoltak "karbantartás" címen.
Ilyen egy BMW, ha megadnak neki mindent
Totalcar░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #226159 üzenetére
magyarán fitness féle váz kéne aminek eleve fentebb esik a kormánya.
Hát ez az hogy én sem értem, hiába szedtem már szét többedjére is. De a hátsó agyban is hallom csak ott gyengébben és ritkábban, na meg elnyomja a szabadonfutó hangja, és nem is hallom menet közben.
De ott van pl egy 10 éves csepel, agyát generáloztam, meg sem nyikkan. Semmi hangja, jobban is forog nem kotyog mostmár semmi baja (csak golyókat cseréltem)...
Én nem tudom mi lett ezzel a deorral, de gyanítom finom cucc, igényesebb, és gyári csomagolásból szét kellett volna szedni, normálisan megkenni, és beállítani a kónuszt és úgy beépíteni, no meg anno nem mosni magasnyomáson a bringát. Az bevihette a port szemcsét stb,,,ami ott azért tudott kárt csinálni.. ez a tippem. De mind1, jön a DT350 as rá.A hátsó nyikorgás megszünt a hátsó kerék ki be rakással. Tehát valóban az volt amit gondoltam, ezt reményeim szerint megszünteti majd a tengely csere hátul.
[ Szerkesztve ]
-
krono.
tag
válasz Mezga Aladár #226154 üzenetére
Arról nem beszélve, hogy a probléma nem is a navigáció résszel van, hanem az útvonaltervezéssel. Egyébként a komoot-tal ugyanígy jártam, de legalább a Strava hasonló funkciója (automata route tervezés) sem volt jobb. Olyan helyen mutatott földutat a komoot, ahol szerintem 10 éve legalább nem ment semmi, mert még csak út nyomát sem láttam.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #226163 üzenetére
Erre a villanyösszvérre még talán támogatást is kapsz...és még szidod a főnit. ... persze van egy lényeges különbség a jobb sorsú európaikkal összehasonlításban, éspedig az életszinvonal, de bár kifinomultabb technikákkal operálnak, ott is pont annyi a bűnöző a politikában mint itt, keleten.😒... a románokat meg ne irigyeld, közkedvelt (lipsi) városi legenda, hogy ott már jobb, nekem elhiheted.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #226167 üzenetére
szokott lenni cargobikera pályázat, de hogy a deka részt vesz-e benne, azt nem tudom.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #226167 üzenetére
Én nem akarok politizálni csak elmondom tényeket.
A forint 12 év alatt az értékének az 50%-át elvesztette.
Emellé jön az a tény, hogy a jelenelgi kormányzat 12 évig prociklikus gazdaságpolitikát folytatott, ami miatt most tök üres az államkassza. Tehát az állam nem tud most segítséget adni (direkt juttatás vagy adócsökkentés formájában), mert nincs neki miből.
(Itt megjegyezném, hogy a Német állam épp most csökkent adókat ill. ad gázár támogatást.)Egyszerre lesz így drágább minden termék és szolgáltatás, vesznek el kedvezményes adózást (KATA), valamint állítanak beruházásokat.
Ezek együtt pedig recessziót fognak eredményezni vagy már eredményezik is. (Érdemes megnézni, hogy az Eurózóna maginflációja 4-5% között mozog míg a Magyar 16%. Az infláció nem idén kezdődött, már tavaly novemberben 4-5% között volt a magyar infláció).
Amíg ezek a folyamatok tartanak semminek nem fog csökenni az ára és csak még nagyobb lesz a különbség nyugat és közöttünk.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Toobee #226169 üzenetére
az szép.
amúgy elképzelhető, hogy simán a br. 1m-es dekás bringa is megérheti bizonyos esetekben, főleg hogy egyre nehezebb parkolni pár helyen.
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Toobee
veterán
válasz f4lcon #226174 üzenetére
Megnéztem a támogatott boltok és ott elérhető modellek listáját, elég erős a Neuzer túlsúly. De látom, hogy van néhány 1,5-2M+ÁFA áron elérhető modell. Dekás árban egyébként nincs semmi, nem véletlen. Ez megint olyan támogatás, amit benyelnek a kereskedők (mint az első ebike-os), én még azt hiszem ilyen 200e ft körüli áron vettem a Neuzer Palermot, aztán bejött a támogatás és igen gyorsan 280-300e Ft közé mászott az ára.
-
FeRRaR1
őstag
Sziasztok, jó hogy megtaláltam a topikot.
20 évé építettem a Magellan Polaris vázra a bicajomat, 10 éve kapott egy frissítést, azóta is azt használtam. Első 5 évben 6000km / év simán megvolt, télen nyáron bicaj. Azóta odáig eljutottam hogy szinte semmi. Viszont most vettem egy akciós Trek gépet, és elkezdtem reszelgetni, újra tekerni és nagyon jól esik.
Pedál az egy műanyag retek volt azt egyből ledobtam, a kormány zavart egy picit így kapott egy Raceface Atlas-t, kicsit hosszabb de sokkal könnyebb. Illetve minden egyes alkalommal defektel jöttem haza így tegnap feldobtam egy szett Schwalbe Hans Dampf-ot komolyabb belsőkkel. Alig nehezebb mint a gyári acélos hártya vékony valami, cserébe ég és föld.
Nem mellesleg én vagyok ennyire rozsdás, vagy a sodrony hiánya miatt de 2 és fél órát fújogattam, masszázsoztam mire tökéltessen centerbe állt mindenhol.
Belső vastagsági sorrend:
Schwalbe Air Plus (ez ment hátra)
Schwalbe Standard (ez ment előre)
Conti Standard
Kenda gyáriEgyenlőre használom, élvezem. A következő ami tervben van az egy könnyebb normálisabb stucni, utána talán saját kerék fűzése komolyabb agyakkal. De még 1-2 évig így marad szerintem, a kerék biztos ha oda nem verem...
Balesetmentes kilométereket mindenkinek!
-
Kiskopika
senior tag
Szóval csak haza értem....<br/>Egy polar v650 használok ha idegenbe megyek koomottal tervezek azt attöltöm és követem az útvonalat. <br/>Eddig itt a környéken bringa utakon nem volt gond ezzel, de most megtréfált. Egy meredek vízmosás szerű mászós és ereszkedéses részen kellett volna mennem amit én nem tudtam adni. <br/>Crossbike 40 es gumikkal. Felfele feltoltam, lefele lecsorogtam, egy borulás így is volt. Kipróbálom majd az appot amit ajánlottak, a garmin pedig tervben van, de a polart 50 euroert nem tudtam kihagyni. Loretto mellett kezdődött ez a szakasz Ausztriában
https://www.strava.com/activities/7620707339[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Durva, hogy 2 hét kihagyás + covid mennyire lerombolja az erőnlétet, ma nehezen bírtam a tempót a haverral.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
arcitec
addikt
válasz Mezga Aladár #226154 üzenetére
Hogyé, mé neked még nincs?
[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
-
parandroid
félisten
válasz stickermajom #226184 üzenetére
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
őstag
Én ma Kipróbáltam a vészhelyzeti forgatókönyvet, hogy milyen melóba menni Jánosházára, ha nem lesz benya... :)
nyugi lesz...benya...
A sofőrök ma nagyon jófejek voltak, jól kerültek ki... azért 98 k nál otthon Zalaegerszegen a Zalavolán előtt egy vészféket be kellett mutatni... :(
[link] küldjétek a kudost................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
jjeahh
nagyúr
válasz stickermajom #226184 üzenetére
Semmi KOM, csak kupa
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Gaben92
őstag
válasz FeRRaR1 #226177 üzenetére
Ha nem tévedek ez egy Marlin (azok vannak non-boost gyorszáras Judyval Treknél egyedül). Az első aggyal nem nagyon fog kelleni foglalkozni amíg bírja de a hátsóval én nem terveznék hosszú időre. Iszonyat retkek ezek a Formula hátsó agyak amiket a Trek használ, én is folyamatosan nézem a piacot, hogy akad-e a közelben valahol eladó szett DT350-el vagy 240-el. Asszonynál lassan már most cserés az egyik (kicsit más mint neked de csak a boost QR miatt) pedig nem hajtja halálra. Nálam is csak azért bírja mert aránylag keveset megyek, de szerintem jjeahh fórumtárs amennyit megy (szintén XC-vel) és ahol, azokat a DC-22-es agyakat 1-2 hónap alatt bedarálta volna. Utánakeresel akkor jönnek szembe vicces történetek. Volt akinek 1 hónapon belül kettő ment javíthatatlanra tengelyelhajlás miatt pedig 80 kilós emberkéről volt szó, másoknak 3-6 hónap között adta be a kulcsot. Szóval a helyedben én arra készülnék ha kicsit keményebben mész.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
Újabb Dangerholm agymenés. Az eperhab szín nem az én világom, de azok a szépen megmunkált minimalista alkatrészek... . Kedvencem a Trickstuff Piccola.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
őstag
válasz Ringman #226191 üzenetére
Mostanában nincs annyi meló építőiparban.... 200 szgépet akartunk idén cserélni, mert lejárt a gar róluk, de a gazdasági igazgató azt mondta most nem lehet , eltoljuk....
de azért a kb 20 db igazgatói laptopot azt rendeljük meg, mert az övé szarkszik
Szóval 9-re értem be 8 helyett, szoptam a az egyik kolléganő családjába vett új lenovo laptop telepítésével, mert nem látta a SSD-t a telepítő... 2 óra gugli, és a biosba kellett kikapcsolni egy opciót, és ment
Meg volt kb 3 hibajegy, és fél 3-kor indultam haza, úgy, hogy én voltam az utolsó...szerencsére a főnök rugalmas, nem érdekli hol vagyunk, meló legyen elvégezve...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
vtomi2
őstag
válasz velizare #226091 üzenetére
Nem tudom körbetekerni, pont a csövekkel egy vonalban vannak a kopások. Elég erős ragasztó van rajta, de majd elválik ( ). Ha lejön akkor rakok fel újat. Sárvédő csak tócsák ellen kell, esőben autóval megyek.
#226093 arcitec: nem kell ennél jobb megoldás, nekem tetszik, és még funkciója is van. lazábbra hagytam most a bowdeneket, elvileg nem fog olyan gyakran hozzáérni.
#226094 Dark Archon: Keresztbe is lesz, ma jött meg az NW első lánckerék, ezt is x1-esítem . Nyereg már egy ideje idegesít, csak mindig elfelejtettem állítani rajta, de már megoldottam. Táskát nem tudtam hogyan tegyem fel, logikusnak tűnt, hogy 2 szíj tartsa felűlről, de megfordítom majd, talán kényelmesebb is lesz.
-
FeRRaR1
őstag
válasz 6030D #226178 üzenetére
Köszönöm, egyenlőre kapott egy alapos fürdést, kevertem egy enyhe APC-t, citrus alapút és csináltam egy vödröt neki 4-5 puhább kefével. Illetve kerti nyomással hogy ne menjen be mindenhova a víz ahova nem kell.
Utána kapott egy Sonax BSD gyors waxos áttörlést, illetve GT85 PTFE spray a hajtásra, majd MUC OFF Dry lube a láncra.
Egyébként brutális metál fényezése van
Itt még a gyári gumik + kormány, de a pedált már felraktam.
gergo5991
L-es méret, 900 font mindenhol de az egyik helyi boltban adtak kedvezményt rá, így 719-et fizettem. (nem tudom a Magyar árakat) Használt piacon nem találtam olyat ami tetszett L-es. Szinte mind M-es a kínálatban, vagy ha tetszett és L akkor horror drága verziók. 188cm voltam utoljára pár éve mértem.
Gaben92
Trek X-Caliber 7
De egyébként Marlin-t néztem alapból, arra volt hirdetett akció, viszont csak M-esben volt, mindenki azt vette. Megnéztem egyel feljebbi polcról, és ott volt ez a gyönyörű X-Caliber, 59 fonttal volt több mint a Marlin. És volt L-es méretben. Azonnal megvettem.Vissza kell szoknom, megyek hétvégén Epping forest trailre, de nem úgy megyek mint 10-15 éve amikor bicajon éltem, befagyott tavon sziget körül versenyeztünk, magamnak csavaroztam szöges gumit, olyan lépcsősorokról ugrattam hogy most lesétálni is félek rajta a bicajjal
Nincs két hete hogy megvan, legrosszabb dolgokat már ledobtam, kormány, pedál, gumik...
Most úgy leszek vele mint a Note 9, több mint 4 éves telómmal. Addig nem költök rá amég valami nem megy tönkre, vagy nem hátráltat abban amire használom. A sok kihagyás ellenére elég jókat megyek, fel fel villannak a régi reflexek, de közelében nem vagyok még annak ahol voltam.
Fall-N
Akartam is írni hogy jöhetnek tippek, de megelőztélKöszönöm, mindenképp ránézek, a Raceface Atlas kormány nagyon megy hozzá, meg hozzám mert imádok vele menni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FeRRaR1 #226197 üzenetére
Mennymá innen, eddig az én bringám volt itt a legtisztább!😒🤭
#226170Csokicsibesz...én nem tudom csak a 2001 óta regnáló kormányokhoz hasonlítani, így hát... Akkor migráltam ide és olyanokra emléxem, hogy nem fog fájni, Bokros csomag, Oszkó meg Bajnai "szakértői" kormány, megszorítás, megszorítás hátán...pedig általában régen minden jobb volt. A felhozatal pedig amit alternatívaként kaptunk az idén...hát azt inkább hagyjuk. Ezek vagyunk, ilyent tudunk kitermelni magunkból, ha körbenézünk magunk köré ugyanezt látjuk mindenhol kicsiben, megy az ügyeskedés, az okosba ügyködés miközben fentről várjuk a változást...
#226193jjeahh...drága lehet de legalább jó ronda. ..ami tetszik rajta az agyak és...a fickó lábizmai.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
lsebestyen
addikt
Hétvégén Balcsin mennék valami hosszabbat strandolás helyett, Balatonszemesről, és oda is kellene visszaérnem. Tavaly mentem egy ilyet Simontornyára, most 150km körül beérném, de valami más útvonalon. Tippek?
-
Gaben92
őstag
válasz FeRRaR1 #226197 üzenetére
Azt hittem csak a Marlinban van QR-es Judy, de ezek szerint a 7-be is azt tettek. Hátsó agyat ha cserélned kell majd esetleg akkor arra figyelj, hogy hátul Boost QR van ami nem igazán elterjedt szóval ha a kónuszos Shimano-t kivesszük a DT Swiss 350 a legolcsóbb agy (Boost 148 verzió QR-re átkupakozva ami még extra 30€). Viszont akkor nem is a DC-22 agyad van hátul de ha minden igaz nem is az ami nekem meg páromnak (nekem X-Caliber 9 2021, neki X-Caliber 8 2022 van) hanem a Roscoe 7-é szóval tartsd rajta a szemed mert az a leghajlamosabb tengelyhajlásra/törésre még akkor is ha csak olyan helyen jársz ahol gravellel is elmennek az emberek. Év elején elég sokat olvastam ezekről a QR 141 agyakról (írtam is korábban pár hosszabb hozzászólást róluk), és leginkább amcsi fórumokról vannak ezek az infók de szerintem ugyanazt viszik oda is mint Európába.
Viszont maga a gép jól néz ki (hazabeszélés nélkül is ). Használd egészséggel!
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest