Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
patyil
tag
Sziasztok,
egy kérdéssel fordulok hozzátok.
jelenleg az alábbi kerékpárt hajtom,
https://www.berguson.hu/kellys-cliff-70-black-green-cross-trekking-kerekpar-2022azonban a túrák többségén nehéznek és lassúnak érzem, illetve a sebességkiosztás/váltás is lehetne jobb.
90%-ban épített bringautakon használom, néha ha megszakad vagy le kell vágni távokat csak akkor megyek vele murván, kerékjáraton stb,szeretnék egy haladósabb bicajt, úgy a 4-500e forintos árkategóriából. (inkább az alja de most minden drágul.
a kérdéseim igazából azok lennének hogy ilyen használatra megfelelő lehet egy országúti bicaj kicsit vastagabb gumival szerelve, vagy inkább alapból gravelt nézzek (egyáltalán van különbség a kettő között ilyen áron váz geometriában/felszerelésben?) Esetleg fitness bicók?
Illetve a fent linkelt bicóról indulva kellő előrelépés lenne egy full Shimano Sora vagy Tiagra szett vagy van értelme akár belevásárolni egy 105ös be is?
Ilyesmiket nézegettem:
gravel oldal,
https://www.berguson.hu/kross-esker-20-gravel-kerekpar (ne a konkrét tipust nézzétek, de ilyesmi felszereltség/súly volt amit nézegettem. Kross/Merida/Giant főként)
outi oldal,
https://www.decathlon.hu/p/orszaguti-kerekpar-edr-af-105/_/R-p-305449?mc=8529300&c=FEKETE
(ez jobbnak tűnik váz/groupset szempontjából, és a topicban is jókat olvastam róla)
https://www.berguson.hu/merida-scultura-rim-400-orszaguti-kerekpar illetve ez nagyon a teteje árban, van a dekáshoz képest bármi észrevehető különbség?Illetve ha van a kategóriában best buy amiből szokott lenni készlet akkor kérlek ne tartsátok magatokban
Köszönöm előre is ha tudtok a dilemmámban segíteni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Redneck #226451 üzenetére
Egyikkel sem...lazítsd meg a gyorszárat, állítsd be úgy ahogy szerinted mindig jó lesz, terhelj a kormányra hasaddal majd úgy szoríts rá a kerékrögzítésre. Ha utána sem jó, akkor lazítsd meg a féktest rögzítését míg az könnyen mozog minden irányba, majd ráfogva a fékre rögzítsd újra a féktestet. Vizsgáld és ha nem jó ismételd meg még párszor amígnem jó lesz...ha továbbra sem jó jelezd és megyünk tovább. Megjegyzem, hogy meglehet szemre nincs középen a tárcsa, mégsem súrol és szépen forog, és fordítva is igaz, vagyis pont középre állítod aztán valamelyik dugattyú lustább, vagy terhelésnél éppen úgy nyeklik a váz, hogy besúrol majd. Gúd lakk.
#226452patyil...hány báron használod a gumikat? Ha inkább túrázol és le is mész az aszfaltól én biztos nem vennék helyedben országútit, sőt, első körben keresnék valami jól suhanó gumikat és felfújnám max környékére mert félő nem fogja egy gravel sem azt a gyorsulást hozni amire te számítasz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
titán
Sziasztok!
Egyik ismerősöm kerékpárjában dögledezik az akkumulátor.
JD-PST 24V 9AH a típusa.Találtunk olyat, hogy 118 ezer forintért felújítják. Van esetleg ennél kedvezőbb megoldás, akár a felújításra, esetleg új akkumulátor beszerzésére?
Köszönöm szépen!
-
lsebestyen
addikt
válasz patyil #226452 üzenetére
Huh én a magyar bringautakra nem vennék outit. Gravel oké. Tegnap már az agyhalál kerülgetett Csepelen, de a jobbik eset az lenne, ha csak ott lenne ilyen, sajnos nem. A BuBa tök jó outival is, és kb ennyiben ki is merül a magyar bringautak kényelmesen tekerhetősége országútival.
szerk.: egyébként én is valami gyorsabb külsőket vennék első körben, nagyon sokat számít!
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Kiskopika #226455 üzenetére
Még ezt megpróbálhatod;
- nem a behúz/meghúz módszerrel "véglegesíted" a féktest helyzetét.Hanem:
visszatolt dugattyúk,
kerék a helyére,
gyorszár zárása ( azt írták nem mindegy a nyomaték sem; mindíg hasonló erővel kell zárni)
fellazítani a féknyerget,
szemre középre venni a tárcsát, párhuzamos is legyen,
- fékkart NEM behúzni, hanem így lecsavarozni. Kész.Kipróbálni.
Ha mégis súrol, csak az egyik féktest csavart meglazítva igazítani.Ez talán akkor segít, ha a dugattyúk elkoszolódtak (kívűlről, majd öntisztulnak), és nem egyszerre dolgoznak. Egyik ha gyorsabban ér oda, el tudja tolni a lelazított féknyerget.
Esetleg nézd meg a dugattyútisztítós videót, érdekes, jól elmagyarázzák a működését.
How To Clean Hydraulic Brake Pistons - Park Tool
Megmagyarázza a nem egyforma sebességű dugattyú mozgást is.░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
patyil
tag
válasz Hasaggymeg #226453 üzenetére
Koszi szepen a javaslatokat.
A linkelt felszereltségen lévő gumikat használom, 4-5bar kozott. 85kg vagyok.
A túrák alatt ilyen balaton kör, dunakanyar stb értek, nem terepes, gyakrabban megyek ki bringautrol orszagutra mint terepre.
es az uj bicaj melle megmaradna ez is ingazni es ha neccesebb az ut.
Van esetleg konkret gumi ajanlasod amit befogadna ez a trekking? Kiprobalom akkor a gumicserét eloszor![ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz patyil #226459 üzenetére
Nincs, de mindjárt jön egy trekkinges akinek lesz.
#226458andrisbandi...újabb jó példa faxa videóra. Pont így szoktam én is, nem fülpucolóval hanem csak odacseppentve fentől, majd ha körbefutott az olaj egy fűzőre tépett rongy csíkkal körbetörlöm. Korábban kentem szilikon zsírral is, de macerás és az olaj jobban be is folyik mindehova kihozva úgy a dzsuvát. Amúgy meg nem tudtam a gumigyűrű húzza vissza a dugattyút, csodáloztam is hogyan tolja vissza őket az a gyenge rugó...az csak segít.
Amit még tapasztaltam az, hogy nem biztos síkba tudod tolni a dugattyúkat a testbe, ha picivel is több az olaj (pl. nem csontra betolt dugattyúkkal volt feltöltve, esetleg később, légtelenítésnél rátöltöttek stb.). Nálam az XT 8100-nál így jöttem rá, hogy van egy túlnyomás szelep a karnál ami lefúj ha túltöltött rendszernél próbálod bebikázni a dugattyút a helyére. Szinte infarktust kaptam mikor minap erőltetve a dolgot egyet purcantott és a karnál kiköpött kis olajat, mert azt hittem hazavágtam a karnál a tömítést...és nem, a kar fölött az ott egy szelep mely az alulról jövő túlnyomást elengedi.
Tehát azóta (néhány hónapja volt ez) én nyitott rendszerrel, felszerelt tölcsérrel állítom be a dugattyúkat majd akkor zárom ha minden faxa.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Kiskopika
senior tag
válasz andrisbandi #226458 üzenetére
Köszi megnézem majd ígyis. De még mindig azt gondolom hogy nem nyílik eléggé ki a duggatyù elől sokkal nagyobbra nyílik, több helye van mozogni.
-
Redneck
nagyúr
Köszi a válaszokat, megkérdem a szerelőt is. Ő egyszer mutatta, mit tekerjek ki hogy egyszerűen utánállítsak, és jó is volt.
Jó lenne az átütős, de jelenleg bringa költségvetésben mínuszos vagyok az ellopott miatt, ezért abból főzök ami van.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
flash-
veterán
válasz patyil #226452 üzenetére
Gondolkodj el az országútin, ha nagyrészt aszfalton kerékpárúton szeretnél tekerni, akkor az a pár száz méter esetleg ami földút lehet azon tolni nem egy nagy történet szerintem(én is így szoktam pedig megntem vele 200km, 300km-es kört is, de mentem már nagyon jó minőségű döngölt földúton -kavicsoson is vele óvatosan persze nagyon, és nem volt gond,azért alapból én nem ajánlanám senkinek ) de előre megtervezed az utad akkor pl a merretekerjek.hu-n jelezve van hogy mi az aszfalt mi a földút,stb,akkor már igy eleve kizárod szinte annak a lehetőségét hogy földútra tévedj.
De ami most van neked azon ez az innova köpeny nem gondolnám hogy a legjobb gördülési ellenállású köpenyek között van, itt tudsz nézelődni, ezek a túragumik (a felső néhány) egész haladósak.
(37mm-est,vagy valamivel keskenyebbet néznék,ami defekt ellen is védett,én energizer plus tourt használtam túrákra, azért érhezhetően jobban gurul betonon mint egy smart sam,de a teszt szerint vannak jobban teljesítők is én saját példámat hoztam.Illetve használt kerékpárokon nem gondolkodtál még?
ki lehet fogni jót, én is tudtam olyat találni amivel kb 3000kmert mentek addig, de látszik is a bringán egyébként ha a váz nem sérült, szép, és technikailag oké(kipróbálod és éreznéd úgyis egyből ha gond lenne) akkor ennyi nem kell ezt túl misztifikálni
Én patkófékes Sora-sat vettem, mivel nem versenyzek nekem bőven elég, még keményebb haladásra is.gyorsan vált, olyan sort veszel majd később esetleg hozzá ami jobban igazodik azokhoz az áttételekhez amiket használsz(én például montis "belépő" hátsó sorral használom,és mér ne lenne jó? (tökéletes-HG201), és akkor ott kisebb ugrások lesznek, amit nem használsz nagyon ott meg kb úgyis tök mindegy hogy milyen léptékek vannak[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz hp1950 #226463 üzenetére
Attól függ, a doc blue asszem latex, ami ugyanolyan alapanyagú, azt lehet rátölteni, de ha az a tej nem tömít, akkor valszeg valamiért nem jó már, én kiönteném belőle. A kék Bontragert dicsérik amúgy és a legújabb vízbázisúakat is, én pl. a Vittoria Universalt fogom kipróbálni legközelebb. A maxalami wurstwasser hi-fibre sem lehet rossz.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Jester01
veterán
válasz parandroid #226447 üzenetére
Szuper
Csináltam blogbejegyzést: *** BuBa topiktalálkozó ***Jester
-
krono.
tag
válasz parandroid #226445 üzenetére
Tiszta sor, hogy neked nem tetszik, de ez nem jelenti azt, hogy senkinek nem tetszik. Szerintem teljesen használható a youtube felülete. Az, hogy te mire vagy kíváncsi, és a youtubeon ezzel szemben milyen videók vannak, az teljesen irreleváns. Azért van a kereső, azért lehet feliratkozni csatornákra, és azért vannak ajánlott videók, hogy olyanokat kapj, amik érdekelhetnek. Mellesleg ha rákeresek bármire, népszerűbb, nézettebb videók kerülnek a lista elejére, amik jó minőségűek, érthetőek, ellenben azzal amit állítasz.
Kifejezetten szerencsésnek tartom, hogy nincsen egy olyan központi felügyeleti szerv mint amit korábban említettél, ami majd eldönti, hogy mi az ami mehet és nem. Ezt szépen a felhasználók és a visszajelzések eldöntik.Ahogyan a kolléga is említette, többek között pl a youtube music is egy előnye a prémiumnak, az hogy neked van másra már előfizetésed, irreleváns abban a tekintetben, hogy mennyire jó vagy nem jó termék a YT Premium, max abban, hogy neked mennyire éri meg.
Az, hogy egy adblockert sem vagy hajlandó telepíteni az ügy érdekében pedig nekem inkább tűnik hisztinek, mint bármi másnak. Mint ahogyan az, hogy a témaindító, egyébként (szerintem) igényes videónál megnézted a két reklámot, majd pedig kinyomtad, hogy a youtube egy szar. (Mellesleg 3 reklámról beszélsz a videó előtt, ami legjobb tudomásom szerint nem létezik, 2, és ha hosszabb mint tizenpár sec, akkor skippelni is lehet) -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Jester01 #226466 üzenetére
Kemények vagytok öcsém mint a kád széle, délután 2 órától 90km/1000 szint. 🤭...mondjuk neked (Líviával) biztos nem téma.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
félisten
válasz Hasaggymeg #226469 üzenetére
Ha gyorsan fagyizunk a fordulónál, akkor MTB-kal az laza 3 óra.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ZolkoW
őstag
válasz krono. #226468 üzenetére
most ha jól látom, lehet downvote-olni, de nem jelenik meg a számuk..egy időben erről szólt minden második mém, hogy milyen jól kinyírták vele a használható videók megtalálási esélyét.
YT music előfizetésem van, mert azt használom, és YT-om meg nem is lesz, hacsak annyira fel nem bosszantanak a reklámokkal.. 10-ből 9-szer személy szerint kinyomom a videót, ha egy olyan infó kell, amit le lehetett volna írni fél oldalban, de ehelyett egy mozgóképpel rabolják az időm, aminek a végén vagy kiderül, amit kerestem, vagy nem. (gyakrabban nem) Tudom, ma 10-ből 9 ember nem így működik, mint én, csak ez akkor érdekelne, ha tartalomgyártó lennék, és meg akarnék felelni nekik.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Jester01
veterán
válasz Hasaggymeg #226469 üzenetére
Tegnap is 3kor indultunk a 100asra, még azért 8ig világos van. De nem kell mindenkinek végigjönni az egészen, csak azért rajzoltam így, hogy aki esetleg Fehérvárról jön az is haza tudjon menni.
És persze még nincs kőbe vésve, lehet javaslatokkal élni.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
FeRRaR1
őstag
válasz Hasaggymeg #226438 üzenetére
Ez is jó channel, kisebb mint egy GMBN de nagyon hangulatos. Személy szerint nagyon tetszenek a videói.
[link] Amit most nézek.
-
-
FeRRaR1
őstag
válasz Hasaggymeg #226475 üzenetére
Biztos mert én küldtem, és félnek tőlem a reklámok
Viccet félre téve csatorna beállíthatja hogy ne legyen reklám és akkor a bevétel nagy része is úszik. YT is rak be reklámot ha szerződött partner vagy, viszont ha tele van a videó az az adott csatorna sara is.
Most néztem végig pár videójukat, nagyon jó, de a Whistler az valami brutál
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #226438 üzenetére
A letort csontdarabot felcsavartak. Egy masik helyrol levagtak egy csontot, amit aztan atcsavaroztak. Innentol a szalagok feszesek lesznek es a vallam nem tud kiugrani, csak akkor, ha torik. A bicepszem kicsit rovidebb lett, azt meg erzem, mert feszul.
Don't Tread On Me
-
-
Creative997
őstag
Sziasztok!
Hosszu ido utan ujra elkezdek bringazni es mar kikopott a tudasom a mai bringak teren.
Hollandiaban elek es az itteni hardtrail trackekre keresek valamit olyan €1000-1200 korul (itt max dombocskak vannak, szoval nincs durva DH).
Ami eddig szembejott es tetszetos leiras, tesztek alapjan:
1. Trek Marlin 8
2. Corratec X-Vert Race (ezt ki is bereltem a hetvegen tesztre)
3. GT Avalanche ExpertA sorrend az eddigi szimpatiamat reprezentalja, viszont kivancsi vagyok velemenyekre, esetleg tapasztalatokra vagy mas javaslatokra is.
Project Torque 4ever! http://www.youtube.com/watch?v=mZFd76UmplE
-
FeRRaR1
őstag
válasz Creative997 #226483 üzenetére
Most vettem Marlin helyet Xcalibert akciósan, 60 font volt a különbség a kettő között.
És szintén sok év kihagyás után térek vissza.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #226211 üzenetére
volt... elszakadt. kéne helyette valami hajókürtszerű... hajókürt.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Creative997 #226483 üzenetére
Persze meg lehet guglizni is akár, de ha céltudatos vagy rejtesz 1-1 linket is nekünk a fantázianevek alá a gyorsabb összehasonlítást megkönnyítendő.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz patyil #226472 üzenetére
Nagyon szívesen, én a saját tapasztalatom alapján írtam ezeket, másoknak lehetnek más tapasztalatok is, egy irányvonalat próbáltam vázolni, konkrét dolgokban - (pl melyik túragumit ki használta már a listáról, stb. itt a fórumtársnak fognak tudni adni, a gyakorlati tapasztalat a legrelevánsabb mindig, és itt ebben a topicban sok tényleg tapasztalt fórumtárs-bringástárs jár, szuper közösség ez itt a Ph-n, talán a legjobb 🙂
-
parandroid
félisten
válasz flash- #226487 üzenetére
Nálam a gyors haladás, meg a minél kisebb gördülési ellenállás volt a szempont, így lett a trekkingen Conti Contact Speed. Először 37-est vettem rá, aztán cseréltem 32-esre, azért érezni a különbséget, főleg, hogy az előbbit 4, utóbbit 4,5 baron használtam (használom). Nyilván aszfalton az utóbbi jobban teljesít, erdőben meg durván ráz, de ugye ezzel tisztában voltam. Az úthibákra, gyökértúrásokra, kátyúkra, illesztési hézagokra, padkákra meg ott a teleszkóp, egészen szépen kimozogja őket még ezen a nyomáson is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
sebgutkopf
őstag
válasz FeRRaR1 #226474 üzenetére
Szintén kedvelem a csatornájukat, főleg a bringa teszteket és összehasonlító teszteket. Külön foglalkoznak azzal, hogy elmondják kinek ajánlanak egy bringát, milyen felhasználásra és ami külön dícséretes, milyen tudásszintű rider-nek.
Nagyon nem mindegy, hogy egy bringa ki alatt működik jól, még egy közepes tudású embernek is egy enduro versenyre és versenyzőkre hangolt bringa platformja nagyon kemény lesz és kisebb sebességnél csak bukdácsol vele, ha nem tudja rendesen büntetni. Valamelyiknél elmondják, hogy nagyobb súlyú ridernek ideális, vagy épp kezdőnek és egy magasabb tudású számára már unalmas azzal menni, stb... -
acsati
aktív tag
válasz parandroid #226213 üzenetére
Képzeld tegnap sikerült a videók alapján beállítani Csavargattam, tekergettem oda-vissza aztán egyszer jó lett minden állásban. Most hozzá nem nyúlok az tuti.
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #226435 üzenetére
Azért outinál lehet nem lesz jó az autós, mert ott nincs 8 bar nyomás. MTB-nél persze jó lehet. De biztos rá van írva a csomagolásra, hogy mit bír.
-
varsam
őstag
Szerintetek ez a bringa mennyire éri meg?
YT Jeffsy Core 3 Karbon
Már 1 hete kinéztem magamnak, úgy gondolom elég korrekt ára van ezzel a felszereltséggel, 3000€-ért még csak belépő trail bringákat kapni, alap felszereltséggel. Ez full karbon, magas felszereltség, Specihez képest modernebb geo ami az én 196 centimhez jobban passzolna.Erősen gondolkozom, hogy lecserélem a Specit erre, csak mert miért ne, nagyon megtetszett.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #226445 üzenetére
Nem tudom miket néztél előzőleg és emiatt az algoritmus miket ajánl fel, de rengeteg értékes magyar és angol nyelvű youtuber van, aki miatt érdemes nézni. Neveket és példákat nem írok, mert mindenkinek más az ízlése.
Sok téma érdekel (okosotthon, tech, bicikli, szerelés, elektromos autók stb.) és mindig normális videókat kapok ajánlatként. Sokszor így bukkantam érdekes csatornára. Persze van sok idióta videó is, de engem nem zavar.
-
RexpecT
addikt
Közben frissítette a Deca a Race 900-as árakat, így már 900k-tól 1300k-ig emelkedik az ár felszereltség függvényében.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #226498 üzenetére
Még így is jó az a 1,3 millás konfiguráció, pusztán Reynolds kerékszettje is már majd 600e forint. ...csak hát még mindig ott a kisördög a zember fejében, 1 milla fölötti gépet a Dekátú?! ...ha őszinte akarok lenni akkor ma annyiért én is inkább ezt venném, hiába karbon a kerék és villanyos a váltó amott.🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest