Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
torma1981
veterán
válasz pittlaren #225100 üzenetére
Ismerősök, nagy bicajosok mind mondják ez a jövő. 1x hajtások. Felesleges már az első váltó. Nekik is 1x12-es van. Hegyre másnak, de aszfalton is tud menni. Univerzális.
Nekem is most lesz átalakítva a 2x10-es hajtás. 1x10-re. Adapter tárcsa +34-es tárcsa helyett elöl 36-os. Hátul 11-42-es sor. Aszfalton is gurulós, de kisebb emelkedőket is lehet menni vele. Pl Orfő-Pécs. Normál használatra bőven elég lesz. Viszont nincs gond az első váltóval, stb.
[ Szerkesztve ]
-
XenHai
senior tag
válasz Hasaggymeg #225091 üzenetére
Erről lenne szó! Az első részt már cserélték. A kerék cserének nem örülök .
-
-
varsam
őstag
válasz evo87 #225104 üzenetére
Na mindenki groupsetet cserél? Tegnap mentünk egy Balaton kiskört és ott fogalmazódott meg bennem, hogy dobom az első váltót és 2x8 helyett cserélek 1x10-re. Koskormányt is cserélném egyenesre és csinálok egy fitness jellegű bringát amit tudok városi futkosósnak használni, meg néha túrázni, másra ezt úgysem használom, az aszfalt nem az én világom. Eladni nem akarom, ahhoz túl szép
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #225070 üzenetére
Tegnap néztem webshopokat és 6-8 ezer Forint egy tárcsás, ipari csapágyas, gyorszáras agy. Tárcsa nélkül kábé -2000 Ft. A 8 ezres agy már Novatec, nem gagyi Quando például. Ahhoz képest nem drága, hogy a 6 ezer Ft körüli agyak Shimano hagyományos kónusz -golyós agyak. Ezért írtam, hogy nem érdemes a hagyományos csapággyal szarakodni.
-
andrisbandi
őstag
Zöld hétfő az eBIKE.hu-n.
Soudal Dry wax
Lehet kipróbálom.░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
ReFleXx
addikt
válasz Mezga Aladár #225099 üzenetére
hat engem vitt mar be eleg erdekes helyekre...
[link]2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
addikt
válasz Mezga Aladár #225099 üzenetére
Igen, ahogy más is írja, gond nélkül benavigál járhatlan földutakra vagy már nem létező ösvényre, és még csak nem is figyelmeztet. Nem is lehet beállítani, hogy elkerülje a földutakat (hogy nem feltétlenül túrázni szeretnék, hanem közlekedni), szóval még gyerekcipőben jár a dolog, de nem teljesen használhatatlan.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
zsocy
őstag
válasz XenHai #225102 üzenetére
Nem biztos az a kerék csere, csak az a kérdés hogy kell-e a 10 sebi, vagy elég a 9-es is,mert a 8-as freehubra felmegy a 9-es kazi. Nekem elég volt.
Én amúgy pont ezt csináltam meg amit akarsz, de maradtam 1x9-en. Az első hajtásom teljesen ugyanez is lett mint neked, ezzel a Claw hajtókarral, kínából.
Hátul nekem eleve 9-es sor volt, annak a helyére ment egy szintén 9-es, de 11-50-es kiosztású sor Aliexpressről. Kellett egy váltó hosszabbító (rear derailleur hanger, nem tudom mi a magyar neve) is, szintén alitól. Ezekhez linkeket találsz a régebbi postjaimban.
A hátsó váltót egy Sunrace RDM900-ra cseréltem, a váltókart Sunrace DLM903-ra. A lánc egy KMC X9 lett.
Tökéletesen működik a rendszer, alsó és felső végállásba is könnyen beváltható (alapos beállítás után). Az 50-es hátsó tányér szinte sok is, felmegyek vele kb. akárhol.
Jó, montizásban nem én vagyok a mérce, de pár körre már elvitt ez a bringa is hiba nélkül.[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz torma1981 #225101 üzenetére
1x12 mennyire átfogó egy 3x10eshez képest?
meg 1x12-nél mennyire probléma dombon felfele terhelés alatt a váltás?3x10-et végig használom t, na meg mivel XT nagyon jól birja dombon felfele is erős terhelés alatt a váltásokat le és fel, ez főleg fontos SPD miatt nemhogy beakad vagy valami aztán leesek
1x12-nél nincs nagyon lácsúroló hangja ha nagyon keresztbe van?
-
zsocy
őstag
válasz gergo5991 #225112 üzenetére
Az 1x hajtások hangosabbak, vagyis más a hangjuk alapból. Ha megszokod nem érdekel majd, plusz többnyire itt is középen leszel majd a legtöbbet.
Az átfogást nem így mérik, az az első és a hátsó tányérok fogszámától függ. Lehet nagyobb átfogása egy 1x rendszernek mint egy 3x rendszernek, de ez többnyire nem így van. Adott rendszer kérdése a dolog. A terhelés alatti váltás szintén nem 1x/3x kérdés, az a minőség (XT biztos bírja) függvénye, vagyis hogy adott rendszert ilyesmire tervezték-e vagy sem. Annyira egyik sem szereti, még ha el is viseli.[ Szerkesztve ]
-
sherlock82
senior tag
válasz varsam #225105 üzenetére
szerintem nem bánod meg az átalakítást.
Én is kb olyan bicajt használok mint te, annyi különbséggel hogy elől kettő tárcsa van.
Városban eljárni ide oda, balaton körül és vagy annak környékén tekerni teljesen jó.
700 x 28 as gumi van elől hátul
schwalbe marathon plus defektálló.Iphone se 2, Mizuno Wave Rider 25, Garmin Instinct 2
-
parandroid
félisten
válasz gergo5991 #225112 üzenetére
1x12-vel nekem a tököm kivan, persze csak rossz biciklit vettem, úgy kell nekem. Szívem szrint raknám fel rá a 2x10-es Tiagrát, de csakazért sem fogok hozzányúlni, majd egyszer egy új gép. Elöl 32-es (max 34-es férne el a váz miatt), hátul valami 11-50, végsebesség 40, de az már valami 105-ös pedálfordulat. 90-es pdf-nél olyan 34-35 kmph, ami lófasz. Cserébe hátul a két legnagyobb fogaskereket max váltóbeállításkor használtam, kb 10% emelkedőig semmi szükség rá. Jó, ez nyilván erőnléti kérdés is. Tudom, nekem valami graveles fitness kéne tiagrával, vagy 105-tel. Vagy konkrétan valami aszfaltos gravel, slick, de szélesebb (32-35) gumival. Jó útra meg maradna a karbon országúti. Valami majd lesz, mert asszonynak meg ez a rendszer ideális lenne, méret is kb stimmel megfelelő beállításokkal. Csak neki meg nem ártana pedelec az ingázás miatt.
A másik dilemma a teleszkóp, hogy kell-e vagy nem, de minden alkalommal, amikor jön egy gyökerektől keresztbe feltúrt, vagy kátyús, nagyköves szakasz a bringaúton, akkor a megbocsátom azt a kb +2 kilót a rendszernek. Olyan gyönyörűen simítja ki azokat. a részeket, ahol a karbon országútiért megszakad a szívem…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #225119 üzenetére
Tegyél fel egy szett 2.4es traktor gumit 1 baron és irány az erdő... mindjárt sok is lesz a 32-es elől.
zsola32... szép az a fehér /fekete agy.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsola32
senior tag
válasz Hasaggymeg #225121 üzenetére
Köszi, a Speedert meg otthagytam szervízre a srácoknál, szarakodik az első váltókar...
remélem meg tudják csinálni...Nem akartam tovább rontani a váltókaron, meg van néhány "markánsabb" emelkedő a Mecseken, ha a nagytányéron marad a lánc, akkor beszoptam volna rendesen , ezért tegnap/ma már a régi 26-os Ktm-mel mentem, háát nagyon fura a fitness bringához képest.
Lehet hogy eladom (ha eladható) és nézek helyette valami újabb - modernebb megolást, (Merida crossway 500 / KTM vonalon).
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Na ezt magyarázza meg nekem valaki.
A regi csepelben cseréltem kerékagyban golyókat elől hátul meg mást, de a lényeg beallítás után meg lwhet nézni hogy forog, és nem kotyog az sem. 5 ft volt a golyó es fillérek a kónuszok. Ott a deor agy sehol nincs. Es ez egy joytec 2000 ft os agy volt hajdanán.
Tessek a vidi. Pedig aztán a deore t is pöpecül lőttem be.
A hátsó deore agyrol ne is beszéljünk.
Jó mondjuk lehet a kerék sulya, az egyiknek 420gr a gumi a másikon majdnem 1 kg. De akkor is erezni h szabadabban fut.[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
-
Ringman
nagyúr
nem volt a legjobb ötlet napközben 33 fokban tűző napon (~50%-os páratartalom) letekerni kb 12 km-t majd' másfél hónap kihagyás/semmittevés után (görgőzni nem volt kedvem) - sikerült még lassú tempóval (23-24 km/h sík terep) is 170 fölötti átlagpulzust csinálni. (mondjuk muszáj volt kb fél 3-ra odaérnem valahová)
szépen látszik amúgy a baleset időpontja a nyugalmi pulzuson is, kb +10 az azelőttihez képest.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
őstag
Két térdműtét (keresztszalag/meniscus) ugyan abban a térdben után, már nem jött vissza a "popp" rugalmasság, és az egyensúly is bánta, így foteldeszkás lettem, bár van egy cruiser deszkám, és egy longboard-om is talonban...
Ha tudnám azt csinálnám, bár így 43 után már furcsa lenne, kicsit túlkoros lennék...
ugyan mit gondolsz ceramic csapágyas volt... kb ABEC9 asszem...[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #225124 üzenetére
Lényegtelen dolog. Az 1 kilós kereket nehezebb gyorsítani, így lomhább, amíg a könnyebb kereket könnyebb gyorsítani. Ez sokkal fontosabb, mint hogy az állványon meddig pörög. Egy jól beállított, olcsó agy is tud szépen forogni, nem abban van a különbség. A merevség, az élettartama és a súlya más, mint egy minőségi agynak. Meg persze a porvédelem sem mindegy. Azért már eljutott a technika odáig, hogy egy olcsó agy is szépen forog. Sőt ha megnézzük nagyságrendileg az olcsó kerelekből sokkal több fut használatban, mint egy Novatec vagy DT agyból.
Például az én filléres Assess agyam is szépen forog állványon és menet közben is, pedig egy belépő szintű alkatrész. Eddig nem is kopott szét, lassan 4 éves lesz. De azért lesz ipari csapágyas helyette.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz balintbaba #225132 üzenetére
214580
- spéci, híg zsírral csendesíthető
- olajjal hangosítható a szabadonfutó hangja░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
ISThun
csendes tag
Azért volt benne tekerés, a hajtűkből kigyorsításnál, mert siettem elérni a buszt Lett is tempó, 41.3 km/h átlag, 70.5 km/h max sebesség - azzal az "izével", ahogy pár napja egy outis csaj fogalmazott, akit külső íven előztem meg
Minden tiszteletem a tied, én a hétköznap használt Bromptonomon 60-nál már félek.
(Én a Balaton körön kaptam meg a csodálkozó fejeket, hogy tényleg azzal tudom le egy nap alatt? De ahhoz csak láb kell, a bicaj nagyjából mindegy.)
-
vtomi2
őstag
Sziasztok!
Lecseréltem a bringám, kipróbáltam a Felt Z95-öt, és megtetszett, úgyhogy lecsaptam rá. Jóval gyorsabb mint az eddigi bringám, hiába próbáltam fejleszteni. Viszont amennyivel gyorsabb annyival kényelmetlenebb is, mindent érzek az útból
Nem mai darab a bringa, úgyhogy ezen is van mit frissíteni. A fékekkel kezdeném, ha minden igaz Tiagra 4700, nagyon gyengének érzem őket, lehet csak elég lenne betéteket cserélni, de jövőben szeretnék szélesebb gumikra váltani (32 esetleg 35) és nem tudom, hogy el-e fog férni. Shimano szerint 28mm max, internet szerint simán belemegy a 32.
Szerintetek elég lesz valami jobb minőségű betét, vagy lépjem meg már most a fékcserét? -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #225143 üzenetére
Ha ennyire szeretsz pörgetni végy egy fidget spinner-t és pörgesd egész nap, a bringát hajtani kell. ... nincs jelentősége meddig forog egy kerék, a szinteden (szintünkön) néhány watt ide, vagy oda teljesen irreleváns. ... ennél már csak az "jobb" mikor a váltógörgőkkel csinálják ezt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #225146 üzenetére
Minden esetre kipróbáltam teszt körön, és mondhatom lejtőt varázsol maga elé ez a kis csepel megörökölte a Marathon plus golyóálló külsőt.
A végsebesség az kiakad 17 ben ott már elpörgök, 1 - 2 fog minusz hátra és kellemesen haladó lesz. (nyilván nem nekem készült).
Csak érdekelnek a dolgok, a hátterek, a miértek, úgy az egész.
Egyébként nem tudom felmérni valóban drágább e bringát építeni ha saját magad csinálod (tegyük fel az idő-t nem számoljuk, mert élvezed az egész folyamatot) csak a pénztárcát.
Nézegettem kerékpárokat 300-400 ft-ért semmi értelmes nincs rajtuk.[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz vtomi2 #225144 üzenetére
Gratula, jó bringa lesz az. Viszont meglepne ha egy ilyen "régi" országútiba belemenne a 32-es kerék, csak mostanában lett divat az ilyesmi. Régen a 25-ös is széles gumi volt :) A felnifék is behatárolja, szóval mielőtt beleugrassz mindenképp méregess.
ISThun, Bromptonon félsz 60-nál, hát én bármilyen bringán félek annál a tempónál, de mind mások vagyunk. Mindenkinek respect aki ilyen járgányokkal nagyobb távokat megtesz :)
-
vtomi2
őstag
válasz andrisbandi #225145 üzenetére
Szóval fékek maradhatnak? Kool Stop-ot nézegettem, de nem világos, hogy elég-e csak betétet vennem, vagy rögzítőt is kell vennem (amibe teszem a betétet, és hozzárögzítem a fékhez.
Szakad az eső, nem tudok kimenni megnézni, de netes képek alapján B opció. Ahonnan rendelném csak 1 pár van raktáron a teljes szettből#225148 zsocy: ránézésre elfér, de még nem méregettem, akitől vettem azt mondta, hogy elvileg elfér, de problémás lesz a felnire felhúzni. Azt is cserélném majd szélesebbre jobb minőségű aggyal, de az még messze van.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #225147 üzenetére
Sajnos így van, fél millióig nincs is mit a felszerelésen nézni, annyiért örülhetsz ha kapsz egy valamirevaló vázat melyre majd építhetsz. Én még 2020-ban rendeltem 2021-ben kaptam 2021-es kerékpárt (bolti ára akkor 620e volt) és örülhettem, hogy váz, hajtás és váltás nem cserés már újan, de a kerekeket cserélni kellett és még ma is 2+kg-os alap levegős telóval hajtom...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest