Hirdetés

2024. május 12., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#226551) Hasaggymeg válasza Fall-N (#226550) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Egyrészt érzed ha felütötted, másrészt meg az amolyan kigyóharapásszerű , vagyis általában 2 hasadás ott ahol a belső a felni éleinek csapódott.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#226552) 6030D válasza Hasaggymeg (#226536) üzenetére


6030D
Ármester

Akkor meg is van a következő topiktali helye. :) Én nem vagyok nagy májer ( :D ) a technikai változások észrevételében, de azt mondanám, hogy mászáskor, ha olyan akadály van, amin a gumi benyomódása nem elég, és a telónak be kell ülnie, akkor sem lesz előny, sőt. De lehet, hogy rosszul gondolom, és ugyanaz van, mint amiért jobb mászni gyökeresen egy fullyval, csak ott van súly a keréken, elöl meg nincs, ezért inkább átemelem.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#226553) arcitec válasza evo87 (#226541) üzenetére


arcitec
addikt

Amúgy egyszerű ez a defekt kérdés. A felniszalagot úgy ahogy [TopikGazda] írta. Azt meg, hogy mi okozta a defektet egyértelműen megállapítható, meg kell nézni hol a sérülés, ez ilyen egyszerű. Ha a felni oldalon(a küllővégeknél) akkor nem jó a szalag. Ha a külső gumi felöli oldalon, akkor szúrás. Jók a Schwalbe gumik csak azt használok, de defektvédő folyadék az kötelező. 10 éve nem is tudom mi az, hogy defekt... ;)

(#226554) Hasaggymeg válasza 6030D (#226552) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

1-1 akadálynál ha még van erőm én is emelgetem, vagy éppen előbbre hajolok pillanatra teljesen levéve a súlyt az elejéről hadd emelkedhessen, de mikor öklömnyi kövek tömkelege figyel az úton melyek között nincs járható nyom és át kell menni rajtuk akkor faxa ha az első kerék nem lepattog róluk, ide-oda dobálva az elejét, hanem szépen átmozogja őket minimális ellenállást fejtve ki. Itt, meg itt is (csak, hogy lány is legyen :D ) például látható mennyire kimozog a villa a durvább terepen történő, lassú mászásoknál...aztán lehet te olyan erős vagy, hogy egy lehetetlen mászáson is kizárod a villát, hogy beleadhass mindent a sebességbe, de nekünk halandóknak kell a mozgás elől felfele is. :P
...vagy itt milyen szépen kimozogja a róka a köveket...mondjuk nem is tudja kimászni a csaj, kéne szólj neki zárja ki a telót. ;]

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#226555) Gaben92 válasza FeRRaR1 (#226547) üzenetére


Gaben92
őstag

Én közben elkövettem azt a hibát, hogy megnyitottam a harmadik videót (igaz csak a konklúziót néztem meg), ahol gyakorlatilag az van, hogy "A Marlin jobb mert tubeless gumival jön ami jobb MTB felhasználásra, igaz nem tapered hanem straight head tube de kit érdekel, mert olcsóbb". What the fuck? :DDD Második videót már tényleg meg sem merem nyitni... :U

Kicsit emlékeztet arra szitura mikor autót vettem és nekem ugyanaz a hajtáslánc van a Lexusban (CT-200h) mint a Toyota Prius 3-ban. Szóval kapod a golyóálló hajtásláncot rohadt jó fogyasztással, cserébe mikor közeledsz az autóhoz a parkolóban nem kap el a hányinger, a beltérről meg ne is beszéljünk (Prius vs CT-200h) de a Prius minden kétséget kizárólag jobb mert hiába ott a CT-ben a bőrülés, bőrkormány, bi-LED fényszórók, rohadt jó hi-fi, jobb hangszigetelés, ülésmemória, és sokkal, de tényleg sokkal minőségibb anyaghasználat, a Prius csomagtartója nagyobb, sokkal olcsóbb a hátsó felfüggesztéshez minden (CT multilink, Prius nem) meg alapjáraton is maga az autó is olcsóbb.

Azért nagyon remélem, hogy az emberek nem ezek és ehhez hasonló videók alapján döntenek arról, hogy milyen bringát vesznek. :(

creative997: Félre ne érts, nem leszólni akarom a Marlint. Írtam is, hogy ha a 300€ felár az XC-7-re van akkor azt sokallom kicsit (nálunk a Marlin 8 konkrétan drágább mint az XC-7) mert ilyen egy-előre egy hátra a dolog. Közel azonos árban elgondolkodtató lenne, hogy mi fontosabb neked. Jobb váz ami már tapered és boost (igaz Boost QR) 10-es (de normális) sorral és lehetőséggel minőségibb villa beszerelésére, vagy inkább legyen egyenes fejcső de 12-es alsópolcos sorral, stb. Ahogy FeRRaR1 fórumtárs vette az szerintem teljesen rendben volt árban (én is így döntöttem volna), de 300€ extrát csak XC8-ért adnék, ott viszont nincs kérdés:

Érdekességképp nálunk:
- XC7 2021 - 1000€
- XC8 2021 - 1200€
- XC8 2022 - 1449€ (páromé)
- XC9 2021 - 1399€ (enyém)
- XC9 2022 - 1749€

- Marlin 7 2022 - 974€
- Marlin 8 2022 - 1099€

Szóval egy '22-es Marlin 8-ra ha 300€-t rádobsz, abból már kapsz egy '21-es XC9-et. Fenti árak a tőlem 5km-re lévő Trek márkakereskedésben raktáron lévők.

[ Szerkesztve ]

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#226556) Wombath válasza fulton (#226503) üzenetére


Wombath
HÁZIGAZDA

Hali! Kábé hasonló tüneteket produkáltam, csak kicsit fájt a torkom és folyt az orrom (szintén kicsit), viszont nem fájt a fejem. Én folyamatosan néztem a nyugalmi pulzust, már amikor a torokkaparás kezdődött, 70 fölött járt (normál esetben 50-60 között van), és amikor szinte teljesen gyógyultnak éreztem magam, akkor is még 70-80 között ingadozott. Én akkor ültem vissza a bringára (az érzésre meggyógyultam határ után kb egy héttel), amikor visszakaptam a régi pulzusomat, és akkor is az első pár menetben óvatoskodtam még.

(#226557) FeRRaR1 válasza Gaben92 (#226555) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Nekem is volt CT200h, a hang cucc, beltér minőség, összeszerelés tényleg párját ritkító. Azért adtuk el idén, mert kezdett szűk lenni a 4 tagú családnak, meg valami sportosabbra, élmény dúsabbra vágytam.

Viszont tisztelem a gépet, az olcsó közlekedés legjobb formája, Mark Levinson meg jobb benne mint az RX450-ben... Sajnos próbáltam és kb a CT-be vágytam vissza :DDD

Egyedüli zavarú pont az a fedélzeti kezelhetősége, az egeret szerettem, de a buta menü, meg BT csatlakozás..... Külön telefonra lépett fel zenére, asszony telefonjára hívásra ami a házban volt. Mi a retkes anyjáért? Egyszerűen mindig úgy kapcsolódott telefonokhoz ahogy nem akartuk. Soha nem sikerült eltalálni hogy hogyan szeretnénk.

Egyenlőre egy Volvo XC60 R Design-t vettem helyette. Megvan az otthon érzés, remek autó. Sportosabb, gyorsabb, AWD, drágább vele közlekedni meg fenntartani de ad valami kis érzetet ami hiányzott. [link] + [link]

Persze a V8 S80 ott van a garázsban mögötte ha több élmény kell :DDD

Más emberek más igények, de én is láttam sok olyan össze hasonlítót hogy csak fogtam a fejemet... Illetve megjegyzem hogy sport módba az inverterek el el pukkannak a priusban (pfejj) de a Lexiben nem. Persze pirusban a sport gomb az olyan mint a glutén mentes pizza citromos alkohol mentes sörrel :DDD

A felni kérdésben és a 141 QR boostban még kis infót dobhatnál.

Felni upgrade lesz a következő, a 10-es szett szerintem marad mert elégedett vagyok, és nem nyernék semmit a több lépcsővel. Gyorsabb nem lennék a lejtőn mert kisebb nem lenne azon sem, felfelé meg mindenhol bőven elvagyok a 2 nagyobb tányérral.

DT Swiss oldalát néztem, gondolom 1900 vagy 1700 jöhet szóba. [link] Ez most akciós merlinen, igaz HX eMTB de gondolom ez nem jelent kb semmit egy első keréknél, esetleg pár 10 grammal nehezebb. Viszont hátsó nincs hozzá ami megfelelne, de nem bánom külön össze csipegetni ami kell akciós áron. Főleg infót gyűjtök egyenlőre hogy képben legyek ha majd eljutok a vásárlásig vagy kukázom az egyik kereket...

(#226558) Dark Archon válasza evo87 (#226541) üzenetére


Dark Archon
addikt

Hogy mi a hitvány, arra a lyuk helyéből tudnál következtetni, ha megnézted.

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#226559) 6030D válasza Hasaggymeg (#226554) üzenetére


6030D
Ármester

Szerintem az lesz, hogy én nem veszem ezt észre. :D Kizárt, hogy mindig kizártan megyek. :C

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#226560) Hasaggymeg válasza 6030D (#226559) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Amíg nem szólt valaki azt sem tudtad, hogy van telód elől, mi?! ;] ...nem tudom hol és hogyan használod, de én faxán tudtam ki-be kapcsolgatni amíg alattam volt a múltkor, és tetszett is ahogyan mozgott.(még mondtam is, hogy nem áll eléggé kézre a kar, remember?) :) Tény, hogy a hosszabb, gyors és simább erdei mászásoknál kizárva is tökéletes, sőt, fordítva is, ha keményre van fújva akkor bekapcsolva is lenyomhatod az egész erdei menetet, hagyva mozogjon mert nem sokat vesz el a mászásokból sem....aztán az is lehet, hogy már rutinból kapcsolgatod és észre sem veszed, nem figyelsz rá. :F

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#226561) Toobee válasza FeRRaR1 (#226557) üzenetére


Toobee
veterán

Szerintem XC-be ne vegyél 2 kilós kerékszettet. Megölöd vele a bringát, pontosabban nem támasztod fel, mert gondolom most is 2000-2200 gramm körüli lehet benne.

https://barbieripnk.hu/

(#226562) varsam válasza sebgutkopf (#226529) üzenetére


varsam
őstag

Jön haza... :)

(#226563) Hasaggymeg válasza varsam (#226562) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Na ez gyors volt, nem sokat vajúdtál rajta! :C ...így kell ezt, kérem szépen. :)

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#226564) Toobee válasza varsam (#226562) üzenetére


Toobee
veterán

:C

https://barbieripnk.hu/

(#226565) jjeahh válasza Toobee (#226561) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Nekem gyárilag 2.6 kilós volt benne, ráadásul nagyon gagyi minőségű, sajátmárkás felnik, Acera agyak. Hozzá képest a 2 kilós Mavic egy álom, megbízhatóbb, könnyebb, tubeless ready, kónuszos helyett ipari csapágyas. Szal minden nézőpont kérdése. Természetesen ha megengedhetném magamnak, én is 1.2 kilós kerékszettet vennék, de nem fért bele a keretbe.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#226566) Hasaggymeg válasza jjeahh (#226565) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Egyből 400 grammot spóroltam elől, szerinted még érzem?! Talán, ha nagyon figyelem :U ... biztos nem aggódnék valami 1000 eurós karbon kerékszettel a seggem alatt amikor nagyokat koppan a sziklákon, a Mavic szett nem csak meglehetősen nehéz (talán 1800gr) és kemény, de nem annyira drága sem, hogy összexarjam magam ha ne adj isten megsérül...nem kell nekem dreambuild kirakat bringa, hisz szinte 2naponta nyúzom valahol az erdőben, nekem inkább legyen szépen működő, strapa bíró és tartós. :F

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#226567) FeRRaR1 válasza Toobee (#226561) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Az első amikor ki volt szedve gumi nélkül volt 1220 gramm körül. Illetve tubelessre is váltanék majd az új kerekekkel, szerintem 1kg lerepülne egy közép áras alu MTB felnivel is.

Gondolom jó az irány ha DT Swiss, WTB, Mavic irányba nézek szét.

Gaben92

Akkor én nagyon jól jártam a 719.99 fontos XC7-el.

varsam

Gratula, komoly gép :C

[ Szerkesztve ]

(#226568) ZavaBalazs


ZavaBalazs
őstag

hétvégén megvolt az első 100 km fölötti utam, káposztásmegyer-szob oda-vissza:

egész jó volt, csak vác után ezt a csodahidat kicsit alábecsültem, és majdnem sikerült ugratni egyet rajta, az első kerék elemelkedett annyira, hogy a becsapódástól 10-15 fokot lekonyuljon a kormány :DDD ez lett, kb vízszintről indult. szerencsére egy percen belül pont jött két kolléga, jól megpakolt biciklikkel, akiknél volt szerszám is, úgyhogy zavartalanul tudtam folytatni az utat. ezen felül kevés kaját vittem magammal, úgyhogy a végén be kellett iktatni egy vészmegállót, így szőrös lábas helyett sajtburgeres kép lett:

[ Szerkesztve ]

wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban

(#226569) jjeahh válasza FeRRaR1 (#226567) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Én azért döntöttem anno a Mavic mellett, mert minden másról olvastam/hallottam rosszakat a belépő kategóriában. Shimano a kónuszos agyak miatt esett ki, "fapados" DT-kről már nem tom mit, de arról is olvastam valami rosszakat (nézz rá a bike24, bike-components, bike-discount, chainreactioncycles vásárlói visszajelzésekre, reviewekre!), WTB felnik a haveroknál random törtek, Fulcrum agyakra sokan írják, hogy beázik. Egyedül a Mavicról nem olvastam rosszakat, illetve egy helyen azt írták, hogy a csapágyak gagyik, de hát ugy-e azokat gyerekjáték cserélni ha tönkremennek, mert iparis mind. Ehhez képest NSK, made in japan csapágyak voltak az enyémben és már 20.000km van bennük :U . Egy gondom van vele: műhelypumpával semmilyen gumit nem lehet felrakni belső nélkül, kell a kompresszor, vagy a booster.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#226570) Hasaggymeg válasza ZavaBalazs (#226568) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ott vigyázni kell, vagy kimozgod, ami úgy 25-30 km/h ig még megoldható (én ezt tudom) , vagy ugratsz... ha tudsz, és nem bux. Amúgy stop tábla van min2 irányból. 🙄🤭

jjeahh...közben a gumifeltevést is megoldották, nekem mindegyik ment álló pumpával.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#226571) PELLE


PELLE
tag

A Baráti Vadásztársaság vadászterületein(Kisalföldi Erdőgazdaság)
2022. augusztus 22-től 60 napra erdőlátogatási tilalom napnyugta előtt egy órától hajnalig

(#226572) vallas válasza parandroid (#226530) üzenetére


vallas
senior tag

Érdekes, nálam működik az outi tubeless.... gyárilag ilyen a Giant, eddig semmi probléma nem volt 2 év alatt, mondjuk a gyári gavia gumija, az szerintem erősebb az átlagnál defektállóságban, meg gondolom súlyban is...
Kíváncsi leszek, ha idén esetleg váltok 28-s jobb Pirelli/conti gumira is ez lesz e a tapasztalat...

Tegnap a kis eltévedéssel lehozott 130 k-s fertőtókörön sem volt gumi gebasz, pedig ott volt pár fehérköves gravel szakasz, még az asszony 25-s bontrager gumija is kibírta belsővel...

.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!

(#226573) Gaben92 válasza FeRRaR1 (#226557) üzenetére


Gaben92
őstag

Ha benne vagy/voltál a CT csoportban facebook-on akkor még az is lehet, hogy váltottunk néhány szót. :) CT-ben két BT szál van és mindig a legutolsóra csatlakozik mindkettő. De amúgy abban igazad van, hogy Toyota/Lexus infotainment oldalon mindig pár év lemaradásban van. Én is gondolkodóban vagyok, hogy mit vennék helyette de arra jutottam, hogy vagy egy másik CT-t, vagy IS/RC-t, de még a full elektromos mergákon is elgondolkodtam. Mindenesetre most kell vagy 100 milla házra szóval kicsit parkolópályán van a dolog.

Felniről amit tudni kell, hogy a Trek használja ezt a Boost 141 vagy más néven Boost QR cuccot.

Alapból ugye ami volt:
- Non boost QR ami 135mm
- Non boost átütő ami 142mm
- Boost átütő ami 148mm

A boost cuccok O.L.D.-je 6mm-el nagyobb a simánál, így jön össze a Boost 141 ami lényegében egy QR megoldású boost ami nem igazán elterjedt. Magasabb kategóriás agyak rendelhetőek (i9 hydra például) Boost 141 konfigban, de van ami nem. A trükk annyi amúgy, hogy némelyik agyon lehet kupakot cserélni és ezzel váltani non-boost QR és non-boost átütő között. Aztán egyes gyártóknál ugyanezt meg lehet csinálni a boost átütős aggyal is de nem mindenhol.

Ha jól emlékszem a Mavic teljesen felejtős illetve a Novatec sem gyárt. Ami játszik agy oldalon az az i9 hydra classic, Hope Pro 4 és DT-Swiss 350/240/180 (A 370 kérdéses, szóval az 1900-as felnikre nem mondom biztosan, hogy jók) illetve Stan's Neo. És itt vége is a történetnek kb. Pontosabban ott van még a Shimano FH-MT200 és MT401 de kónuszos Shimano az ilyen "kösz, de kösz nem" kategória.

Ha teljes kerekeket nézzük akkor a DT-Swiss nyilván (figyelni az agy típusára, mert az 1900-ban 370 van és mint írtam azt nem mondom biztosra), Nukeproof kerekekből a HG/XD verziók (Microspline nem, szóval a 12-es upgrade ezzel felejtős ha mágis gondolnál rá), illetve egyes Synchros Silverton felnik amikben a Synchros DT-Swiss agyakat használ.

Aztán mire ezt megírtam rájöttem, hogy ezt már leírtam korábban. :DDD Szóval itt a link egy korábbi hsz-emre.

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#226574) ZavaBalazs válasza Hasaggymeg (#226570) üzenetére


ZavaBalazs
őstag

tudom-tudom, csak pont előtte volt az a jó kis lejtő (a max speed is innen származik), és kicsit elbíztam magam :B országútival meg annyira nem jó buli ugratgatni :DDD

wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban

(#226575) Creative997 válasza Gaben92 (#226555) üzenetére


Creative997
őstag

Nezzetek, siman elengedem a videokat, csak az elso rakereseseket osztottam meg, nyilvan azert vagyok itt, mert nem random videok alapjan valasztanek. En azzal kezdtem mikor ide jottem, hogy mar nem vagyok benne a bringak vilagaban, nem igazan tudom, hogy hol kene keresgeljek (ha kuldtok megbizhato forrast, az is mar segitseg). A kiindulasi alapom a mar emlitett, kiprobalt Corratec bringa volt es az arsav, amit kb rakoltenek. Ez alapjan talaltam a Marlint, ami leirasok alapjan jonak tunt, de ez nem jelenti azt, hogy foggal-korommel ragszkodom hozza.
Szoval ti ebben a kategoriaban (es mert nektek is az van), XC-t ajanlotok. Rendben. Akkor megismerkednek vele. Adtok linket, ahol nem fosszar videok es baromsagokat irnak/mondanak?

Kozben atnezem itt mi a kinalat XC teren es ossze tudom hasonlitani az arakkal, amit irtal Gaben. A "nalunk" az pontosan hol is van?

Project Torque 4ever! http://www.youtube.com/watch?v=mZFd76UmplE

(#226576) pn4hvq


pn4hvq
senior tag

Sziasztok!

Érdeklődnék az alábbi rugós tagnál a képen pirossal bekarikázott "alátétnek" az jellemző tulajdonsága, hogy a mtb-t terhelés nélkül letolva egy pl. padkán, vagy egyhelyben állva felemelve és leejtve, hangosan zörög? A képen látom, hogy nincs fixen rögzítve, így értelemszerű, hogy ha nincs megfeszítve a rugó, akkor ez az "alátét" el tud mozogni, és a mtb leejtésekor, padkáról letolva a rugó nekiütődik és adja a csattanó hangot. Ez normális működés? Vagy hibás, törött valami, esetleg csak annyi a teendőm, hogy feszítek a rugón, hogy mindig nekinyomódjon az "alátétnek"?
Teljesen tudatlan vagyok a témában, így elnézést, ha alapvető kérdésre keresem a választ :).
Előre is köszönöm a segítséget!

(#226577) bardi válasza pn4hvq (#226576) üzenetére


bardi
aktív tag

A rugónak mindig hozzá kéne érnie, tekerj rajta. Jelen állapotban van egy konstans beülése a bringának, és erre még rájön az, amikor ráülsz.

'92 Honda VFR 750

(#226578) szuszinho


szuszinho
őstag

Jó sokat írtatok az elmúlt majd egy hét alatt :)
Volt két családos tekerés. Egy gyerkőc a gyerekülésben, ~20 kg, hány + watt a 8-15%-os emelkedőkön? ;] Neki jobban tetszett, mint nekem. :DDD Viszont ami nekem is tetszett, hogy lefelé is élvezte. Nem volt gond, mikor picit 50 fölé is mentünk.

Mennék vasárnap BuBa útra, de nem sok kedvem van szarrá ázni :B

(#226579) Hasaggymeg válasza szuszinho (#226578) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Láttuk a Stravan... legalábbis én. :) ...ami az elázást illeti kábé annyi esélyed lesz rá mint az ötös lottó megnyerésére. 🤭

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#226580) andrisbandi


andrisbandi
őstag

Ha már eső.. tegnap volt egy kicsi a lakótelepen, amolyan portalanító.
Ma nyomtam egy erdőt, kb 2 órás genrinctúra, jórészt lejtős, a végén tavakkal.

Komoly vízmosások, sár, disznóstrandok... jól meglepődtem.
Múlhéten beugrattam az egyik majdnem teljesen kiszáradt tó medrébe hülyülni... most meg szépen fel volt töltődve, sok vizimadárral.

Mély levegővételek... ha nem kellett akkor is... olyan jó erős erdő illat terjengett...

Nem bántam a bringamostást, úgyis ki akartam próbálni mennyire hozza le az önkisz. autóm. forró vize a wax maradékokat. Teljesen.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#226581) coccolino


coccolino
aktív tag

Sziasztok,

Véleményetek érdekelne:

Idáig MTB bringáim volt, nagyon megkedveltem a márkát (Cube) és a bringát is, viszont egy váll-hát-derékpanasz miatt szeretnék trekkingre váltani. Egyre többet megyek hoszabb távokat (50-100km, 90/10 aszfalt/murvás út), igaz a MTB-n nem fájt a hátam hoszabb távon sem, viszont a vállaim eléggé elkészültek.

Cubeból jelenleg nem találtam megfelelőt, amit nagyon sajnálok, viszont az annyira nem szimpatikus KTM-ből igen, Life Race 2020
Ami pozitív, hogy hazai vásárlás (Hervis, számla, garanciajegy) 2021 év elejéről, így a jogszabályi 3 év jótállásból még 1,5 év van, gumik még szőrösek, kevesett futott sérülésmentes, extraként +gyári állítható stucnival, gyári órával és 2 üléssel 400e-ért.

2 dolog érdekelne:
- testhelyzet a trekkingen jobb lesz hosszú távon a váll-hát-derék kombónak? Ahogy néztem ezeknek a KTM-eknek más a geometriája a megszokottól, jóval felegyenesedettebb az ülőpozíció (méreteim 185cm, 85cm átlépési, 61cm karhosz a bringa meg 56/L)
- megéri az árát a linkelt KTM?

Köszönöm :R

''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''

(#226582) gergo5991 válasza coccolino (#226581) üzenetére


gergo5991
őstag

nem kötekedésből, de a " KTM-eknek más a geometriája a megszokottól, jóval felegyenesedettebb az ülőpozíció ,, ezt hogy kell éretni? mert én is pont efféle kényelem után hajazok, de ahogy nézem itt csak akkor tudsz felegyenesedettebben ülni, ha vagy a kormányt magasitod kva magasra, vagy az ülést teszed teljesen le. Geometria ide vagy oda, amig az ülés ugyan olyan magasan lesz mint a kormány, vagy magasabban, addig nem ülsz a bicajon egyenesebben.. szóval szerintem a geometria lófaszt se tesz.
[link] szerintem a kényelem itt kezdődik, és itt is ér véget.

(#226583) FeRRaR1 válasza Gaben92 (#226573) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Nem vagyok benne egy FB csoportban sem :N
Hazudok, a Nürburgring Life-ban igen.

Én is lexi vonalon akartam maradni, de kipróbáltam 3-at és mindegyikbe elérte a fejem a tetőt. Nem viccelek, a legkisebb lexi CT-ben elfértem, a legnagyobb RX-ben nem. Itt megtekinthető a kifakadásom.

Szerintem ha jót akarsz felejtsd el a csillagos giccstengert. Ez már sajnos nem az a mercedes. Illetve elektromosat csak akkor vegyél ha passzol az életviteledhez. Nekem volt Zoe long range 2017-ben, 400km hatótávval vettem, utána újra mérték WLTP ciklussal, és átírták 300-ra a hatótávot, ami télen nem volt 150km se. Autópályán 1,5x szorzóval fogyaszt, illetve télen 30-50%-ot simán csökken az akku kapacitása. Így eshetett meg hogy megvesz az ember a szalonba egy 400km-es autót, de télen jó ha a 120 megvan, mert 0-ra nem mehetsz ugye. Nem azt mondom hogy nincs olyan ember akinek ezek megfelelnek így, inkább azt hogy jól járj utána hogy NEKED jó lesz e. Szvsz se a töltési infrastruktúra, se az akksi technológia nincs még ott hogy nekem jó legyen, és ne zavarjon. (Mellesleg CT lett a Zoe után, de előtte XC90 V8-volt hogy mindig meglegyen az éles váltás :DDD ) Arról hogy ha messzebbre mész, nem működik a töltő, külön mappa volt a telón a 8 féle töltő appnak + térképnek, foglalt a töltő, nem tölt valamiért a töltő, nem adja ki a kábeledet a töltő, random leállítja a töltést és még sorolhatnám. Töltő oszlopoknál mindig meséltük egymásnak a többi e autóssal ki mekkorát szopott már vele :DDD :N Fejlődik, de azt mondtam akkor még legalább 10 év hogy újra e rettenetet vegyek. Most is azt mondom hogy talán majd 2025 körül.

Kicsit most szüneteltetem ezt a kerék témát. Használom, élvezem, nem találtam olyat ami tetszik is, nem horror az ára, és jó is. Szerintem ebből fűzés lesz. Majd egyszer. És akkor akár Mavic is lehet választott DT Swiss aggyal :R

(#226584) kobayashy válasza varsam (#226493) üzenetére


kobayashy
tag

Megvetted végül?Én is nagyon gondolkoztam rajta,de már nincs fent a hirdetés.

(#226585) Dark Archon válasza coccolino (#226581) üzenetére


Dark Archon
addikt

Nekem Cube Nature EXC-em van és imádom. Nem hiszem el, hogy nem találtál megfelelőt... persze a KTM sem lehet rossz.

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#226586) Hasaggymeg válasza coccolino (#226581) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ha az állapota tényleg újszerű megéri az a KTM a 400-at. Ami a kényelmes pozíciót illeti, szerintem olyan nincs, hogy kényelmes a deréknak és a karoknak egyszerre...vagyis van, de azt Pöang fotelnek hívják és az Ikea forgalmazza. ;] Ha felegyenesedsz azt a hátsód és a derekad fogja bánni (legalábbis ilyen 100km-ek alatt), ha meg előre hajolsz az a karjaid és nyakadat terheli jobban, hisz szinte 4kézláb tekersz és előre is kellene látni...én 2+ órákat a nyeregben töltve inkább a második felé hajaznék. :U A linkelt trekking ilyen szempontból azért jobb a montinál, mert ott könnyebben konfigurálod az elejét (stucni, kormány, kormányszarv stb. ) és persze ha amúgy sem terepezel minek traktorgumis monti... :F

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#226587) Fall-N válasza gergo5991 (#226582) üzenetére


Fall-N
veterán

Igen az a piros csoda kényelmes, de nekem rémálom. :D Asszony Koliken Crusier biciklijén szoktam vinni ritkán a csemetét, de ösztönösen mindig előre akarnék hajolni rajta. Én nem szeretem a felegyenesedett pozíciót. Hosszú távon ahogy Hasaggymeg írta egyik sem kényelmes, csak máshol terhelődik az ember. Érdemes inkább a törzsi és nyaki izmokat erősíteni. De egy kábé 45 fokos pozíció szerintem jobb. Meg persze be kell jól állítani magára az embernek a dolgokat. Sok buktató van, ami miatt kényelmetlen lehet. Nyereg, kormány pozíció, szélessége, markolat típusa stb.

(#226588) coccolino válasza Dark Archon (#226585) üzenetére


coccolino
aktív tag

Elnézést, nem volt teljes a leírás, használtan keresek, mert az új árak és készletek elég gyatrák.

Nemrég vettem egy ugyan ilyet, amilyet linkeltél csak 54-esbe, sajnos az kicsi volt, így túl kellett adnom rajta, L-esbe meg 2020 utáni nem volt eladó már jó pár hónapja.

[ Szerkesztve ]

''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''

(#226589) lanszelot


lanszelot
addikt

Hello,
Kerékpár hátsó csomagtartóján nincs az a rugós leszorító.
Hogyan tudok olyan valamit keríteni rá?
Vegyek olyat amin van, nem opció.
Kis táska se jó, és a kosár se.

(#226590) Gaben92 válasza Creative997 (#226575) üzenetére


Gaben92
őstag

Nem leszólás/kioktatás akart lenni, inkább figyelemfelhívás, hogy ne nagyon adj az ilyen videókra mert sok pontatlan infót tartalmaz(hat)nak, nem releváns dolgokra fektethetnek nagy hangsúlyt a fontosabbakon meg átsiklanak. Emiatt írtam azt a listát az első videóról, hogy mi a probléma vele. Szóval ha leszólásnak vagy ilyesminek hatott, akkor elnézést, csak segítő szándék vezérelt.

/Magyarázkodás off

Visszatérve a témára, azért mondtam, hogy ha 300€-val drágábban tudsz venni XC8-at akkor én azt venném mert gyakorlatilag én is azt tettem. Bementem a Trekhez (másik kérdésre a válasz Finnország/Tampere) megnéztem a Marlint és az XC8/9-et és az XC mellett döntöttünk mindketten mert azt találtuk jobbnak (fentebb írtam is, hogy a váz miatt ami elvileg jobb anyag, boost a fara, tapered a fejcső (A-head), átütős Boost Judy, QR non-boost helyett és ezek magában megérik a felárat akkor is ha ugyanaz a hajtás. (Marlinon nem emlékszem mi van, XC8 12 sebis Deore szint XT váltóval). Szóval átfordítva a dolgot nem azért ajánlom az XC8-at a Marlin helyett mert nekem az van, hanem azért van XC-m Marlin helyett mert a kettő közül azt tartom jobbnak/tudom ajánlani.

Megpróbálok majd valami cikket/videót kotorni meló után.

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#226591) andrisbandi válasza lanszelot (#226589) üzenetére


andrisbandi
őstag

gumipók kerékpárra
kép

Sima autóboltól valóval hurcoltam a hátit néha egy zsákba csavarva a por ellen.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#226592) Gaben92 válasza FeRRaR1 (#226583) üzenetére


Gaben92
őstag

Én úgy vagyok a kerék dologgal, hogy ameddig nem adja meg magát az agy addig marad a gyári, addig meg nézegetem az aprót hátha akad a közelben valami DT Swiss 17xx normális áron és akkor azt betartalékolom. Van is amúgy egy rakat csak mind HG/XD freehubbal, nekem meg Microspline kellene és nincs kedvem a cserével hülyéskedni. Ha meg nem lesz semmi akkor fűzetek én is DT350-re vagy Hope Pro4-re, mad elválik.

Mikor az enyém szervizben van, egy UX-et kapok cserére általában, kb ugyanazok voltak a benyomásaim mint neked az RX-el. Beülök először (182cm), mondom ez egy bunker. :DDD Billenős klímakapcsolók borzalmasak, szűk mint az állt, hifi szarul szól (CT-ben van az összes Lexus közül a legjobb ML amúgy, semmi más nem szól úgy), meg olyan “meh” az egész… Merciből csak az EQC/EQE párost nézem, azt is szalonból és attól tettem függővé, hogy milyen lesz a meló akkor. Töltés nálunk Finnországban nem probléma szóval amiatt nem izgulok. Még az is lehet, hogy a CT is marad, az asszonynak most úgy is meg kell tanulnia vezetni mert tegnap este benéztem egy 100-as táblát (útépítés után pályán nem a rendes sebességhatár állt vissza valami miatt), a rendőr meg köszönte szépen a jogsimat 6-12 hétre és egy 967€-s bírsággal + egy reptérre és onnan hazáig szóló útvonalengedéllyel utamra engedett. :DDD

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#226593) Creative997 válasza Gaben92 (#226590) üzenetére


Creative997
őstag

Ok, koszi! Itt amugy kb ugyanazokat az arakat latom, mint amiket irtal. Viszont online nem nagyon talalok pl '21-es modelleket raktaron mar (XC8-9), sot az itteni hasznaltpiacot is atneztem mar es alig van 1-1 elerheto (persze azok is jo sok autozasert cserebe). Majd en is bemegyek a Trekhez itt, meg van nehany kiskereskedo a kozelben, hatha tudnak utmutatast adni merre keressek, ha van. Az amugy is egy jo jel, ha nehezen talalni, mert elkapkodtak :))

Project Torque 4ever! http://www.youtube.com/watch?v=mZFd76UmplE

(#226594) varsam válasza Hasaggymeg (#226563) üzenetére


varsam
őstag

Deee, már több mint 1 hete fent volt a hírdetés, azóta gondolkoztam rajta. Első látásra megtetszett és azóta sem tudtam elengedni. Megadtam magamnak is az engedély, illetve páromtól is kaptam, így el is mentem érte.
Most reggel gyors átszereltem tubelessre, átraktam a pedált és beállítottam súlyom alapján a telókat és mentem egy gyors kört.
Specihez képest ez kicsit jobban pogózik mászás közben, aszfalton mindenképp ki kell zárni hátul, úgy viszont teljesen jó.
Lefelé viszont állat, óvatosan mentem csak, mert a fékek nagyon nem fognak, azzal valamit kezdenem is kell, de így is repül mintha muszáj lenne, pedig nem vagyok nagy ugratós típus (még... :) ) Tetszik hogy halk nagyon (Speci is az), csak átmegy mindenen és kéri a sebességet.
..és brutál jól néz ki szerintem..

(#226595) Gaben92 válasza Creative997 (#226593) üzenetére


Gaben92
őstag

Elég nagy hiány van mindenhol mindenből. A kereskedés amit említettem tavaly év végén nyílt valami böszme nagy árukészlettel (minden Trekből minden méretben minden színből legalább 1) amiatt volt mákom, hogy tudtunk válogatni és voltak (meg még most is vannak) '21-es modelljeik raktáron. Kíváncsiságból ránéztem most a raktárukra, nekik még van egy rakat '21-es modelljük raktáron több méretben is (itt a bolt amúgy ha érdekel az XC raktárkészlet érdekességképpen) de nem tudom felétek mi a helyzet. Mostanság sajnos vadászni kell néha a bicikliket és azt venni amit lehet. Eredetileg én például egy Cannondale-t néztem, de azt mondta a kereskedés, hogy a szeptemberi rendeléseket is csak júniusra ígéri a gyártó, szóval ha most berendelem akkor jövő nyár. :DDD Na mondom köszi, és átballagtam a Trek kereskedésbe.

varsam: Grat a géphez, igen szép darab. :C

[ Szerkesztve ]

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#226596) varsam válasza kobayashy (#226584) üzenetére


varsam
őstag

Igen, tegnap elmentem érte.
Ha gondolod, a Specim jó eséllyel eladó lesz hacsak párom rá nem kap, volt pár finom ráutalás :) , de szerintem nagy lenne neki.... Hétvégén kipofozom és lehet jövő héten meghírdetem.

(#226597) lanszelot válasza andrisbandi (#226591) üzenetére


lanszelot
addikt

Igen, ezt én is néztem, tökéletes is lenne, de nincs hova beakasztani.

(#226598) arcitec válasza lanszelot (#226597) üzenetére


arcitec
addikt

Azt nem mondod. Hova nincs beakasztani, mi az virtuális csomagtartó? Rakhatnál egy képet róla.

(#226599) andrisbandi válasza lanszelot (#226597) üzenetére


andrisbandi
őstag

Az autós pók órás kampós mindkét végén. Simán egymásba akaszthatóak (gumírozottak).

Legegyszerűbb ha olyan hosszút választasz (jól nyúlik amúgy), h a csomag tetejére rakva, alul átveszed a cs.tartó alatt is, és a csomag tetején összeakasztod.

Több pókkal terepen is okés.
Sőt, picikével volt, h a kulacsot (termoszt) is leszorítottam, h bírja a kisebb ugratásokat (alu bicó+és tartó).
Persze a fém kampókra figyelve, h ne a vázra, hanem a kulacsra essenek.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#226600) andrisbandi válasza varsam (#226596) üzenetére


andrisbandi
őstag

Swissstop
Disc 31
https://www.swissstop.com/brakepads/discbrakes/

Ez volt a legjobb fékbetétem eddig.
Neked talán a sárga RS lenne a jó.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.