Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz krono. #198655 üzenetére
bikemag apró, és testbike bolha, amiket én nézni szoktam, ott fel-feltűnnek ilyen hibrid/épített megoldások is, ha okosan választasz váltást, akkor olcsón is meg lehet úszni a koskormányt, egy régi monti vázra építve.
Csak ezek még gyakran V-fékesek, és amint valami értelmes, ma kapható fékváltókart kezdesz nézegetni, annak az árából más komplett biciklit vesz
Ja, és ha nem volt még koskormányosod (nem tudom, ezt akarsz-e), akkor nagyságrendileg 5 centivel rövidebb váz kell hozzá, mint egyeneshez, tehát így kell vázat választani.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ringman
nagyúr
válasz krono. #198661 üzenetére
ha újonnan nézed, akkor a decás rc120 a legolcsóbb. ehhez számolj hozzá egy külsőcserét (2×10k-13k körül lesz minimum)
de ez is elég korlátolt, mert nem fér el bele egy 40 mm-es külső, ami kényelem miatt szükséges lesz.decán belül van még az rc120 gravel, rc500 (sorával, de itt is kell majd külsőcsere) grvl 520 (ez már több, mint kétszerese a keretednek)
decán kívül a gravelek 300k körül indulnak.
a fentieket összegezve a 150k kevés lesz új gravel vásárlásához, érdemes legalább mindennel együtt még egy százast hozzárakni.
az rc500+külsőcsere a minimum, amivel elindulnék (ilyet vett bardi fórumtárs pár hete)
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
planbmokus
senior tag
válasz krono. #198661 üzenetére
Ennyiért egy alap vázszett szokott menni, nem komplett bringa...
Kicsit hozzáteszel, megvan az alap dekás Triban."Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
nmate91
tag
válasz krono. #198665 üzenetére
Ha türelmes vagy és minden nap nézed a használt piacot, 60-70 körül lehet kifogni jó állapotú régi acél trekkingeket, Canti vagy V fékkel. Ezek általában 3x7 vagy 3x8 szettekkel jönnek (Shimano Deore, LX, néhol XT hátsóváltóval), itt nagyjából gumira, fékváltókarra és a kormányra kell költeni, esetleg jobb fékpofákat vásárolni és kész.
Egyéb opció Triban RC120. Én ilyet hajtok, csak felnifékesben, 2000km lassan, váltó finomhangoláson kívül semmi nem volt vele.
-
Ringman
nagyúr
válasz krono. #198665 üzenetére
dedikált gravel/cyclocross használtan nem mindig szokott ilyen ársávban lenni.
testbike bolha [link]
bikemag apró [link]Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
ZolkoW
őstag
válasz krono. #198661 üzenetére
A méret koskormányosból reálisnak tűnik, ezek klasszik geometriával nagyjából ugyanilyen hosszúak vízszintesen. Ha a retro MTB (=26") irányába mész, akkor ezek viszonylag kicsi vázak lesznek, fél méternyi kilógó nyeregcsővel, de én is majdnem vettem egy Trek FX2-t, amin "csak" a kormányt kellett volna cserélni, meg a kapcsolódó elemeket, egyébként szinte mm-re megegyezett volna a mostani vázam méreteivel. Viszont ilyen retró átépítésnek szerintem bőven meg kéne állnia 100 alatt. Jó, el lehet szállni vele, de ha az ember hajlandó kompromisszumra, meg egyszerűbb váltás is megfelel..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bardi
senior tag
válasz krono. #198713 üzenetére
Az RC500-asba befér akár 40-es gumi is. Én most egy 37-es gumin gondolkodom. Amióta elhoztam, csak az első féket állítottam kicsit, hogy hamarabb fogjon, amúgy simán egy ujjas, teljesen jó. Gondolkoztam én is a decás gravelen, de az 1x, itt inkább a 2x hajtásra mentem rá.
És akkor már gumi kérdés, 17-es felnire 37-es gumit ti még ráraknátok? Legtöbb táblázat aalpján az már határeset outi guminál, csak pont van testbike bolhán 37-es (valós, amúgy 35-nek hívják) gumi, amit néztem, egész jó áron, vittoria terrano zero.
'92 Honda VFR 750
-
ZolkoW
őstag
válasz krono. #226001 üzenetére
a 17mm nem gáz, bár tényleg inkább 20+ a megszokott már. ha van kedved kísérletezni, mehet a tubeless próbálkozás, de vacakolós lehet, és nem biztos h összejön. A töltött belsők egyszerűbbek, mondjuk én nem ismetek egyet sem közelről, de használtam Continental folyadékot sima belsőben.
A szivacsok másra valók, és csak tubelessben.. felütés ellen, és inkább MTB.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Gaben92
őstag
válasz krono. #226001 üzenetére
Az összes Team Issue külső tubeless ready szóval ha a felni is az akkor én dobnám a belsőt a helyedben, vennék kék Bontrager tejet, felniszalagot és szelepet aztán mehet a tubelessesítés. Azzal lenne a legkevesebb bajod. De utána kéne nézni a felninek, hogy pontosan miféle. Esetleg ha a mostani nem az de találsz olcsón TLR felnit valahol szerintem még az is megérné.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
ZolkoW
őstag
válasz krono. #226008 üzenetére
egy közepes felni 10e körül van, ha azonos lyukszámút veszel, a küllőkkel, fűzéssel azért rá tud menni némi pénz (mondjuk 20+ per kerék).
De ha rendes TL a felni, azzal lenne vakóban a legkevesebb bajod. Annyi, hogy tubelesst akkor ajánlok csak, ha nem teszed le hónapokra a bicót, vagy ilyenkor is rápumpálsz, átforgatod.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz krono. #226001 üzenetére
Nem tudom hol jársz vele, de nem biztos a gumicsere az oka a sok defektnek. Ez a szárazság nagyon kedvez a királydinnyének, mely ilyenkor főképpen a városban a járdaszigetek, sávokat elválasztó zöld (most inkább száraz, kiégett) sávok, stb. elterjedt lakója, minden gumit kilyukaszt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz krono. #226026 üzenetére
Testbikeon van aki használta, semmi negatív dolgot nem tapasztalt. Kábé 100-200 g között van valahol a súlya, szerintem észre sem venni. Hosszútávon szerintem megéri, csak így hirtelen nem tetszik az ára.
Redneck: Persze vannak modern 26"-os vázak, de én sem ajánlom már, hiába használok jelenleg azt. Nem is a kerék mérete a baj, mert nem nagy különbség van a 27,5"-hoz képest, hanem jóval kisebb a választék alkatrész terén már.
-
ZolkoW
őstag
válasz krono. #226468 üzenetére
most ha jól látom, lehet downvote-olni, de nem jelenik meg a számuk..egy időben erről szólt minden második mém, hogy milyen jól kinyírták vele a használható videók megtalálási esélyét.
YT music előfizetésem van, mert azt használom, és YT-om meg nem is lesz, hacsak annyira fel nem bosszantanak a reklámokkal.. 10-ből 9-szer személy szerint kinyomom a videót, ha egy olyan infó kell, amit le lehetett volna írni fél oldalban, de ehelyett egy mozgóképpel rabolják az időm, aminek a végén vagy kiderül, amit kerestem, vagy nem. (gyakrabban nem) Tudom, ma 10-ből 9 ember nem így működik, mint én, csak ez akkor érdekelne, ha tartalomgyártó lennék, és meg akarnék felelni nekik.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz krono. #226855 üzenetére
Lehet, hogy éppen most úgy gondolod nem fogsz soha sötétben tekerni és csak látszani akarsz, ugyanakkor én nem vennék olyan lámpát mely csak látszik és nem látok is legalább valamennyit vele...ha már veszek. Vannak itt első/hátsó kombók mely nem csak látszik, de ha úton rád sötétedik látni is fogsz vele.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz krono. #226864 üzenetére
nem hülyeség, amit Hasaggymeg mond, de párszor én is értem már haza sötétben, erdőn keresztül a kis 200 lumenes villogómmal úgy, hogy végülis szükségmegoldásnak jó volt. A nagyobb teljesítményű lámpák előnye még, hogy alacsony fokozaton tovább bírják, értelemszerűen, mint a mini villogók.
Én közúton nappal is villogok elöl-hátul, arra figyelj, hogy pl. németeknél ez elöl nem szabályos, tehát nem minden lámpa tudja. Juteszembe, aldis szettek is egész korrektek amúgy ~6 ezresért, na azoknak az első lámpája sem villog, mert Stvzo...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bardi
senior tag
válasz krono. #226934 üzenetére
Köszi a tippet, még nem néztem utána, hogy mit vegyek majd rá. Elsőnek téli kell majd...
A Clio RS is jó lehet, de abból nem voltak nagyon eladóak. A vti egyáltalán nem dobálta a seggét gázelvételre, hajtűkanyarban ha vizes volt az aszfalt, kézifékkel fordultam
A TypeR-en meg annyira fos a gumi esőben, amivel vettem, hogy néhol kényszerből húztam a kézit, hiába mentem lassan. Majd ha minden meg lesz rajta csinálva, meg lesz rendes gumi, remélem 1-2 pályanapra el tudok menni vele.Napfénysüti: Melóban néha sokat mentem aktuális suzukikkal, egy megváltás beülni a vti-be utána A rádión és klímán kívül minden jobb benne, ülések, kárpit, futómű, motor váltóról nem is beszélve.
'92 Honda VFR 750
-
FeRRaR1
őstag
válasz krono. #226934 üzenetére
PS4 és PS4 S nagyon nem egy kategória. Csak az S a sportos, tudom mert előtte a sima PS4 volt. 1 kör alatt úgy eltudtad fűteni hogy a Nurburgringen a felétől korcsolyáztál. Esőben az is nagyon jó volt, de a 4S még ott is ráver picit. Viszont szárazon ég és föld. Ugye a 4S az a Pilot Super Sport utódja, nagyon érződik is. A sima 4 meg a PS3 utódja, csak névügyileg összevonták a kettőt. Asszonynak felraknám a PS5-öt, magamnak soha mert nem arra való amire én használom. Arra az S sokkal jobb. 4 kör alatt (1 + 3 utána nyomás állítással mert felmegy nagyon) nem tudtam elfűteni, pedig gyorsabban mentem mint a sima 4-el. Azért csak 4 kör mert ennyit bír az S80 V8 75 literes tankja ha mész rendesen
[link] Ez volt az első vizes köröm egyedül. itt még a PS4 és csak félig volt kész az alkatrész csere + beállítás. Előtte egy instruktor megmutatta a vizes íveket. Mikor szimulátorral készültem csak szárazon gyakoroltam, szóval azért volt bennem félsz. Elsőre egyedül nagyon büszke voltam magamra
Pár dolgot kiemelek. 3:35-nél a Yaris akit megelőzök az helyi srác, kicsövezett, kikönnyített, teljesen kibelezett, coilover meg amit akarsz... szárazon úgy megy mint az állat, én mint nem ott lakó, nem éves bérlettel 3000 kört évente levezető nem tudnám szárazon elkapni. Olyan rövidet fékez, és akkora tempót visz át kanyaron hogy az eszméletlen.
4:05 végig darál az ABS, ez egyébként több kanyarnál így volt.
9:25 a Porsche Cayman GTS-t az Apex tulaja, Robert vezette, beszéltünk is utána. (meg azóta többször)
Szóval félkész kocsi, második vizes kör, első egyedül, eszméletlen érzés volt. Azóta többet tud a gép és én is de lusta voltam lementeni a dashcam videót vagy foglalkozni vele, idén áprilisban voltam de csak élveztem, a pillanatnak éltem pedig a leggyorsabb köreimet mentem.
Illetve gumi témához annyit hogy soha nem fogok mást venni csak Michelin Pilot Sport vagy Pilot Sport S. Annyira jó és kiegyensúlyozott gumik, nem véletlenül jön ezekkel gyárilag sok erős autó, és nem véletlenül használja a helyiek nagy része is ezeket a ringen. Apexes BMW M3 és GT2 RS MR-en is ez volt mikor taxiztak minket, PS4 S. Én többet nem szerencsejátékozok Falken mert Conti gyárba készül, meg Conti mert már jobb ám meg nem kopik el egy szezon alatt... De elkopik, és jobb de nem jobb mint a PS4 S. Meg a többi amit próbáltunk ismeretségi körben akik járunk le meg szeretünk tempósan menni. Mind a 3-an arra jutottunk hogy csak a Michelin. Az kopik a legkevésbé, az a legjobb a vizen, azzal érződik a legjobbnak a kocsi és nincs gyenge pontja.
Utóirat, menjünk át az autós offtopicba mielőtt elhajtanak minket innét
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz krono. #226944 üzenetére
Tudom, hogy nem szó szerint kell érteni, csak szerencsétlen az elnevezés. Afféle terep országúti gép vagy mi. Én a crossommal megyek mindenfelé, s így is érzem a csuklómat, egy teló nélküli géppel valószínűleg meg is halnék
coccolino: 42-es azért szerintem még okés, főleg, ha nem mész nagyon terepre. Akkor meg már az a 2 mm onnan mit számít a 40-eshez
Fall-N: igen, ha igaz lenne, hogy széles gumival nehezebb tekerni, egy fatbike-kal meg sem lehetne mozdulni. Azt kipróbálnám egyszer. Itt szoktam látni errefelé egyet, olyan lazán suhan át a homokon, hogy öröm nézni.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
balintbaba
tag
válasz krono. #228097 üzenetére
Én sem értem, miért ne lehetne taposó pedálhoz bikefittinget csinálni. Miért mondja egy bikefitter valakinek azt, hogyha ilyen pedálod van, akkor ne gyere. Nem azért csinálják többek között, hogy segítsenek a sporttársaknak? Ennyi erővel a 120 kilós mamilokat sem kéne vállalni a 15 ezer eurós Pinarellokon, ott sem lehet normális bikefitet csinálni.
-
flash-
veterán
válasz krono. #254941 üzenetére
hát én amit én tapasztaltam az az hogy amig a tf2-őt használtam kb 80-100km-er után kezdett csörögni és húzta a koszt is magára.
annál 1-2 fokkal a láncolaj(nyári száraz időre) jobban bevált, nagyobb távot lehet vele menni mindenféle csörgés zörgés nélkül ám a koszt szedi ez is rendesen,letörlöd hiába utána egyből megint szedi, minten tekerés után meg mosni hát tudod ki..
most csepegtetős alkalmazással waxot használok, ha nagyon jól elő van tisztitva a lánc és szerencséd van akkor tényleg jó(elelnkező esetben csak jó ), nem húzza a kozst magára, max az első tekerésnél kicsit,de ha letörlöd jól utána lévő tekeréseken már középszürke marad szinte semmi dzsuvával és több száz km-ert el lehet menni vele [link]
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz krono. #254941 üzenetére
Nekem megnyúláskor hangosodott hamar a lánc. Láncnyúlás mérővel ellenőrizhető.
Kenőanyagban két ellentétes dologra vágysz.
- A vízszerűen hígak kevésbé vonzzák a port, de hamarabb kell újrakenni.
- A sűrűbbek sokkal csendesebbé teszik a láncot, de nedvesebb is marad, kicsit porosabb lesz. Azért is, mert később kell újra rakni.Holmenkol Performance lánc kenőanyag
Nekem ez vált be. Aszfalton, és montin is. Ez a sűrűbb fajta.A porosodás ellen a visszatörlés a legjobb módszer, olajtól függetlenül.
A lánc belsejébe, alul érdemes szemenként csöpizni. Kis fogaskeréken, hátrafelé tekerve.Olajra a lánc belsejében van szükség, máshol elég a láthatatlan filmréteg. Szóval pár perc tekerés, és pár perc állva hagyás után, h be tudjon szivárogni a görgőkbe, jól le kell törölni. A láncról, a görgőkről, és amennyire hozzáférni, esetleg a fogaskerekekről.
Tekeréskor a láncból még jön ki. Ha csak 1-2 órát teker az ember, ezek után is le lehet törölni a láncot, a gyors, rongyot rámarkolós módszerrel, pillanatok alatt.░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz krono. #254941 üzenetére
Töröld szárazra miután fújod és beleforgatod a csapokba...mármint olyan szárazra, hogy alig, vagy ne hagyjon nyomot az ujjadon ha végig húzod rajta.
#254929
6030D...teljesen életszerű, úgy lehet hatékonyan kigyorsítani a fékezés után."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz krono. #254974 üzenetére
Nem, a tf2 meg is tisztítja, oda nem kell kefe, oldószer, láncleszerelés, száradás, rotálás, semmi...fújod alaposan, járatod alaposabban majd törlöd legalaposabban.
chubby206...+1, nem szabad azokat az ajtókat levenni, akár külön le is lehet fóliázni őket.
Más...hátsó kerekem, a leragasztott küllőlyukakkal ugyebár, szó szerint megtáltosodott, így még belsővel sem tartották gumiim a levegőt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz krono. #291517 üzenetére
Nadrágból inkább Ykywbike 50km+ távra, itt linkelte valaki többször. Vagy itt a második Rion, aminél azt írja, hogy 6 órás tekerésekre is jó, gondolom igaz is, mivel ez egy viszonylag komoly márka. Mezből ha nem akarsz nagyon feszülőst, vegyél egy mérettel nagyobbat, vagy pl. ezt, esetleg RC500 decából. A Donen amúgy terepre, kánikulába nem az igazi, mert nem az az extra vékony szellőzős fajta, de aszfaltra jó lehet és jó minőség.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz krono. #293060 üzenetére
Azt írja AliExpress Selection Standard és Fast Delivery . Akkor nyomok refundot és remélem lesz pénzem . Kár, hogy már drágább valamivel, de ha visszatéritik az árát, valszeg megrendelem újra, máshonnan.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
lsebestyen
addikt
válasz krono. #293970 üzenetére
Melyik tekerésemre gondolsz? Megnéztem most random ötöt az elmúlt bő 1 évből amióta a Karoot használom, mindegyik másodpercenkénti rögzítésű. 17mp-t úgy láthatsz, hogy álltam a piros lámpánál (2km/h alatt nem rögzít, hogy a trackstandelésem is nagyjából autopause legyen).
[ Szerkesztve ]
-
Weareus
addikt
válasz krono. #296215 üzenetére
Köszi, majd megpróbálom. Most felni lett a naviból.
Múltkor is kinéztem ott valami ultra könnyű ti-carbon look pedált, ami gyanúsan olcsó volt, megrendeltem, erre jött 1 pár triatlon (vagy mittomén milyen) pedálhoz való patent.
Visszanéztem a cikket, erre akkor látom, hogy írja az oldal: "cleats only".
Mindegy most már, de ez is user error volt.Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Android felhasználók OFF topikja
- Tőzsde és gazdaság
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen routert?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- BestBuy topik
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- VEGA néven új tápszéria érkezik a Chieftectől
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest