Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Azt elfelejtettem irni, hogy van aki egeszsegugyi okokbol nem birja pl egy merevfarun, de mindenkepp tekerni akar, akkor marad az ossztelos, akkor meg mar valami durci
Ismerosom peldaul a hata miatt probalkozott vele, de keves volt, habar nem is olt olyan nagy osszegeket a projektbe, gondolom csak elkerte valakiet kolcson es gurult vele vagy szaz metert
Everybody lies.
-
Byk01
őstag
válasz Pttypang #62677 üzenetére
A 100 °C egy acélnak azért még nem az a hőmérséklet tartomány, ami "meg kell viselje" ilyen méretekben a hőtágulási KÜLÖNBSÉG szerintem max század milliméterekben mérhető, ami még a gyártási tűrésen is belül van. Gondolj bele, hogy abban az esetben is működőképesnek kell lennie, ha a 40 fokos nyári hőségben kint hagytad a napon, és felmelegedett akár 70-80 fokra is.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #62687 üzenetére
Itt a lényeg a 29"-es kerekekben keresendő. 29"-es géppel így csapatni azért nem mindennapi, ehhez barom i jó geo kell. Átérzem amúgy, merev vázzal valóban nem nagy élmény a lefelé terepen, de egy jó fullyval más lenne a véleményed szerintem. Lehetőség adott, próbáld ki egyszer.
ivana: Egy Xc/Trail fully-val nagyon jól lehet városban is közlekedni. Rengeteg helyen rossz minőségű az út, sok helyen gyorsabban átgázolhatsz, ha jobb az út akkor meg lockolod a telókat, vagy legalább is a hátsót. Ezek a bringák könnyebbek is mint sok más városi terkking. AM/Enduro már valóban erdei masina kizárólag, DH-ról nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]
-
Ati007
őstag
válasz Runner_fxr #62704 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
entropy
tag
válasz Runner_fxr #62703 üzenetére
Én most 2 hete használom a Giant trancemet (27.5) és az a tapasztalatom, hogy alig érzek lassulást városban az előző cube analog 29hez képest. Felpumpálom annyira a gumit amennyire csak tudom a kézipumpával és nagyon gyorsan lehet haladni vele betonon. Telokat sokszor lockolom persze, de trail módban kellemes a városi környezetben. A legjobb nyilván a budai hegyekben használni, de ahhoz oda is kell tekerni és egyáltalán nem megeröltető. Persze full Dh/freeride lockolhatatlan bicókkal nem nagy kaland városban menni, de ezzel a settinggel amit írtam meglepően jó az én AM gépemmel is. Mondjuk hozzáteszem hogy a fox float ctd úgy lockol hogy merevvázas lesz kb. A bicikli, semmit nem mozog utána.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Tothgera30 #62710 üzenetére
Vagyis ott meg egy merev villa kibirna?
[kis csapagykarosodas esetleg? ]Everybody lies.
-
Def26
félisten
Szerintetek érdemes ma lemenni fertő tó körre? Előrejelzés szerint nem lesz eső de hátha van itt aki arra felé lakik és látja is mi a helyzet.
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
defymoto
senior tag
válasz r.levente75 #62713 üzenetére
Köszönöm!
Egyébként kinek, milyen bringája van? Jöhetnek a fotók![ Szerkesztve ]
-
haarmaan
tag
Van valakinek tapasztalata a Canyon kerékpárokkal kapcsolatban? Vagy Canyon kerékpár rendeléssel kapcsolatban? Kinéztem két kerékpárt, ami érdekel:
Viszont tanácstalan vagyok a helyes mérettel kapcsolatban
A 177 cm magasságomhoz és a 82cm-es átlépési magasságomhoz általában 27.5-es 18”-os kerékpárt szoktak javasolni mindenhol, amin 175mm-es a hajtókar hossz.A canyonnál a megadott méreteim alapján az S méretű vázat ajánlja,[link] amin csak 170mm a hajtókar hossz, és a nyeregvázcső hossza is csak 395mm, ami 15.5”-nak felel meg.
Viszont a felsöcsö hossz, és középtengely - Vila nyak távolság pár milliméter eltéréssel megegyezik a mostani 2015-ös Cube LTD Pro 27.5-es 18” kerékpárom méreteivel. Ha viszont a Calculátorban átlépési magasságnak két centivel többet 84cm-t adok meg akkor már az M-es méretet ajánlja a Canyon, de itt már a felsöcsö hossz 600mm, ami már nekem soknak tűnik (a jelenlegi bringámon 578mm), valamint a középtengely és Vila nyak távolsága 420mm (jelenlegi bringámon 397mm). A hajtókar hossza itt már 175mm viszont az M méretű kerékpár már 29”-os, míg az S az 27.5”-os
Fogalmam sincs melyik méret lenne jó 29-es bringám még nem volt. Egyszer-kétszer próbáltam Cube 19"-ost de eddig nekem mindegyik nagynak tűnt. Jobban bevált a 27.5-es viszont a Canyonnál nagyon kicsinek tűnik a 27.5-es S méret. A 29-es M méret már viszont nagyon nagynak.
Gondolom esélytelen Magyarországon kipróbálni ilyen bringákat mivel közvetlen a gyártótól lehet rendelni a Canyonokat és nincs viszonteladó?
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz defymoto #62707 üzenetére
Ez se volt soha 230...legalábbis remélem.Amúgy meg szép,körhátszelet hozzá!
Ati007...vettél hozzá egy bolti tartót is?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
defymoto
senior tag
válasz Hasaggymeg #62716 üzenetére
-
nagyúr
Amikor még Újpesten laktam, minden hétvégén maszatoltam át a városon a Fogashoz, az plusz 30 km volt oda-vissza. Odafelé még csak-csak, de vissza már elég szenvedős volt a 200/200 rugóutakkal, 2.5-ös gumikkal meg a 18 kilós géppel, rongy sárosan, büdösen hazatekerni.
Persze ismerem a városi, DH géppel fagyizós/pizzázós, körúton krúzolós arcokat.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Because
őstag
válasz r.levente75 #62721 üzenetére
semmi ilyen dolog, kilimanjaro a montim
csak ilyen kategóriában az aldis bicaj simán versenyképes: [link] kapsz hozzá egy csomó kiegészítőt ~90000-ért amiket le lehet szedni -
#63761920
törölt tag
Megszeretném kérdezni, ki melyik féke használja jobban!
Elsőt vagy a hátsó féket? -
Eagle16
addikt
válasz defymoto #62707 üzenetére
Szép, grat hozzá Annyi mondjuk szerintem sem volt soha, de 100k körül azért jó vételnek tűnik így is.
Itt az enyém, hazai [link] Most kap majd egy SKS sárvédőt a jövőhéten és készen lesz.
cooi111: én csak a hátsót szoktam használni, és azt is csak óvatosan...sima Alhonga v-fékem van alap fékbetétekkel, de simán blokkolja a hátsó kereket ha kicsit erősebben meghúzom. De jól lehet adagolnia fékerőt, szóval elégedett vagyok vele. Vészhelyzet esetén az elsőt is használnám gondolom, de remélem erre nem kerül sor azért.
A régi montin csak az elsőt használtam, azért mert a hátsó már nem fogott semmit
[ Szerkesztve ]
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
-
nagyúr
válasz #63761920 #62727 üzenetére
Igény és cél szerint. Ha pusztán lassítás/fékezés/megállás a cél, akkor az elsőt nagyobb mértékben javasolt használni.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
zoli03
őstag
válasz r.levente75 #62723 üzenetére
És ez a KTM mitől annyira jó? Hogy van rajta egy csomó KTM matrica? Valószínűleg semmi extrát nem tud ez a váz egy másikhoz képest, az is lehet, hogy ugyanúgy katalógusból kiválasztott váz, mint az Aldis, vagy a Gepida. De azok legalább fel vannak tartozékokkal szerelve ennyiért. Igaz, a KTM-nek egy fokkal talán jobb a felszereltsége, de ugyanúgy alsó kategóriás alkatrészek vannak rajta, úgyhogy kb tökmindegy.
defymoto: nem akarlak elkeseríteni, de ahogy többen is írták már, ez ha volt is valaha 220e, annyit sose ért (bár a Hervisben mindig ilyen óriási bicikli leárazások vannak, gondolom azért, hogy a hozzá nem értő megvegye egyből), most adták kb reális áron, és arra volt egy minimális akció.
-
JackFeryll
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz JackFeryll #62734 üzenetére
Elvetted a kenyeremet...amióta nem kontrással járok (~30 éve) még nem volt,hogy csak egyiket használnám fékezéskor.
Coi111...ez nem kérdés,hacsak nem technikázni,farolni vagy egyéb bohóckodni akarsz,hanem lassítani/megállni,akkoregyszerre a kettőt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
defymoto
senior tag
válasz zoli03 #62733 üzenetére
Mitől annyira jó? A KTM híres a minőségről és azért mert leárazták nem hiszem hogy gyengébb minőségű lenne a drágább társaitól. Milyen "extrára" gondolsz? Ennyiért nem adnak carbont Nyilván vásárlás előtt körbejártam több kerékpár szaküzletet és érdeklődtem hogy ezért az összegért milyet tudnak ajánlani, de vagy nem volt a méretemben vagy gyengébb kategóriába tartozott mint ez a KTM.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz defymoto #62736 üzenetére
Annyiért jó,ne idegesítsd magad.Csak a szokásos akciókamu,mely az átlagosnál is pofátlanabb,ami szemet szúrt itt nekünk.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
veterán
válasz r.levente75 #62723 üzenetére
Semmi gond az aldis kerekparral, ha megnezed a felszereltseget, akkor lathatod, hogy egyszeruen ar/ertek aranyban rendben van. Az, hogy egyesek markafanatikusok, mar nem tartozik ide. Eladni... ha veszel egy ilyen trekking bicot, akkor ketlem, hogy olyan hamar el akarnad adni, leven kielegiti az elvarasokat jo esellyel, miert adnad el?
Ha jol emlekszem a lidl vagy aldis kerekpar atalkithato volt szijhajtasra, akkor meg mar boven megeri, hiszen a kesobbi fejlesztest ilyen iranyba lehet vele folytatni.
Egyszeruen csolatasu, aki csak azert vesz meg egy kerekpart, mert az adott marka jelzese van rajta es nem tekinti meg a reszleteket.
(#62736) defymoto
Hires a minosegrol.. sure, de ne varj csodat a ~legalso arkategoriaban.
Az elozo arat pedig ugy nezd, hogy rakeresel guglin, mennyiert vesztegetik a hasonlo kerekparokat es azzal vesd ossze, ne a hirtelen hatalmas arrol valo leakciozasnak orulve vasarolj, mert akkor konnyen atvagnak.(#62728) Eagle16
Elso es hatso feket egyutt hasznald, ha fekezel, az elso kerekre helyezodik a nagyobb terheles, ezert ott hatekonyabb lesz a lassitas, mivel a tapadas is nagyobb.
De vigyazz, az elso kerek az iranyitott, ha az elvesziti a tapadast mondjuk egy kanyarban, mert poros aszfalton megcsuszik vagy vizes vagy egyeb, akkor kvazi veged. Korrigalhatsz a hatso csusztatasaval, de az mar tenyleg rutint igenyel, en is inkabb megolelgettem szalagkorlatot vagy veszfekezeskent lassan kiaraszoltam a poros szelere a kanyarnak, mert ereztem, hogy majdnem elcsusztam..
Tesztelgesd, mit tud a kerekpar a felszerelessel, mindenfele feluleten, mindenfele sebesseggel, ez a tudas akar az eletedet mentheti meg kesobb Pont tegnap vagy tegnap elott sikerult majdnem elutnie egy tolato kistehernek, alig sikerult kikerulnom, persze a sofor is beletaposott a fekbe, de azert lendulet volt benne, ha nem tudok olyan gyorsan valtoztatni az iranyomon a kerek megcsusztatasaval, akkor fekudtem volna egy szepet..[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
zoli03
őstag
válasz defymoto #62736 üzenetére
"Hát ö, ha már egy aldis bringával hasonlítjuk a ktm-t, arra no comment!"
Erre értettem, hogy mitől lenne jobb egy KTM. A vázban 99%, hogy semmi extra nincs, a felszereltsége meg ugyanúgy alsó kategóriás. Akkor mitől jobb, mint egy Aldis?
Ismerősi körömben tört el fél milliós össztelós KTM váza (keveset, rendeltetésszerűen volt használva, kapott is újat), úgyhogy nálam semennyivel nem számít minőségibbnek a KTM, mint egy másik márka. Arról nem is beszélve, hogy korábban téma volt, hogy a hervises KTM-eket meg se találni a hivatalos oldalon. A KTM egy dologról híres, a túlárazott kerékpárairól.
Normális áron vettél egy biciklit, ennyi a történet, de ez sose ért 2x ennyit, nem valós a leárazása.
-
veterán
válasz zoli03 #62739 üzenetére
A ktm jol ertekesiti a logot, aztan ennyi. Nekik nem szamit, hogy also kategorias kerekparokkal milyen tapasztalatok vannak, mivel a rengeteg labon allnak, a nepnek meg eleg az erzes, hogy huha, ktm-en gurulnak, ez tok jo meg tuti minosegi. Ugyanolyan, mint a tobbi kerekpar ebben a kategoriaban, kb a logoert fizetik ki a nagyobb arat, sok sikert hozza
Everybody lies.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #62737 üzenetére
Röviden tömören ennyi.
100-ért jó vétel az a KTM, 220-ért meg pofátlan rablás de ez utóbbi ár szerintem is csak a marketing fogás miatt került oda.A héten megnéztem egy kolléga KTM outiját, tetszetős bringa.
Més que un club!
-
defymoto
senior tag
válasz Pttypang #62738 üzenetére
Nem a vázra ragasztott matrica miatt vásároltam, hanem mert szükségem volt egy kerékpárra és ár-érték arányban ez volt a legjobb. De később ha arra kerül a sor akkor sokkal egyszerűbb lesz eladni, mint egy Aldisat. Milyen csodákra gondolsz? Ezt nem értem. Kinyílnak a szárnyai vagy mire gondolsz? Nem professzionális felhasználásra vettem, csak hétvégi túrázásokra.
Crytec210: Semmilyen felárat nem fizettem a KTM logóért, sőt jobb áron vettem mint néhány vetélytársát.UI: Egy márka nem csak úgy lesz megbízható, minőségi márka hogy ezt ők kijelentették, hanem sok sok tapasztalat útján az embereknek ez a kialakult véleménye róla ezért megbíznak a márkában.
[ Szerkesztve ]
-
defymoto
senior tag
válasz r.levente75 #62744 üzenetére
-
veterán
válasz defymoto #62742 üzenetére
sok sok tapasztalat útján az embereknek ez a kialakult véleménye róla ezért megbíznak a márkában.
LoL, ez inkabb adott tipusra jellemzo, meg az araert kapott valoszinusitheto minosegben biznak meg inkabb, legalabbis en igy szoktam.Nem tudom, meg mindig nem sikerult feldolgozni, miert van ragerjedve mindenki, hogy eladjon egy aldis vagy hasonlo 100k koruli bringat, mmint itt egyaltalan miben remenykedtek, hogy majd x ido mulva nem a felszereltseg, hanem a marka alapjan fog tobbet erni? Erdekes.
En ketlem, hogy valaha eladom pl a btwines szutykot, mert egyszeruen nem er annyit, hogy utanajarjak es foglalkozzak a dologgal.Csodakra gondolva arra celzok, hogy nem fogsz a tobbihez kepest "kimagaslo minoseget" vagy barmi egyebet kapni csak azert, mert ezen ktm logo van, ugyanolyan, mint a tobbi
De elengedem a dolgot, teljesen felesleges ezzel probalkoznom, hasznald boldogan, sok jo km-t vele!
Everybody lies.
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Runner_fxr #62703 üzenetére
Félreértesz. Nincs bajom a fullyval, én is szeretnék egyszer. Csak a video volt hervasztó számomra. 526-odszorra tök ugyanaz a koreográfia, kameraállás, lassítások. Kb. csak a kerékpár más. Mintha a Barátok közt 3023. részét nézné az ember. Vagy autónál egy átlagos kompakt tesztje jobban érdekel, mint ha Chris Harris hajtja a Veyront. Kb. már semmit nem vált ki belőlem. Az hogy 3milkás bringával, 1 gramm speeddel a fejében, 80-al zúz lefelé egy olyan srác aki 28 éve ezt csinálja, közben meg 10méteres ugratásnál 360-akat fordul, valahogy olyan távoli és hiteltelen számomra. Mint a 20 év múlva Marsra megy az ember. És azt sugallja hogy bárki vesz egy fullyt és utánacsinálja. De hát ez a marketing. Részemről sokkal izgalmasabb egy video amiben mondjuk ezzel Cube Te lemész a HHH oldalán (esetleg egy felfelé "zúzás" is lenne benne). Valahogy jobban magaménak tudnám érezni. De lehet csak én vagyok öreg, és már nem hiszek a mesékben.
Mondjuk ha ez Cube lenne 17-es méretben akkor már lehet nekem is fullym lenne, és csapatnám. Hónapok óta nézegetem a 29" fully vázakat, de vagy k. drága vagy nincs a méretemben."Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ati007 #62705 üzenetére
Szerintem egy percig se bánd. A Capra több díjat is nyert, mint a legjobb Enduro, és véleményem szerint a legszebb is.
Nyilván jól megcsinálták ezt a 29"-et is, biztos nagyon jó gép, de azért Enduro kategóriában, sőt már az AM kategóriában is inkább a kisebb kerék az ideális. Persze ennek ellentmond jó pár 29"-es Enduro győzelem, azért az elterjedt inkább a kisebb kerék ebben a rugóúttartományban.
Ha nem lennék belebuzulva most ebbe elektromos montizásba, akkor most nekem is Caprám lenne, tavaly majdnem rendeltem egyet.entropy: Persze, egy többállású lockolható Am géppel nagyon is kellemesen el lehet lenni városban. A 29" azért nekem érzésre jobban tartja a tempót, de ugyanakkor érzem azt is, hogy nehezebben indul meg.
haarmaan: Azt ne felejtsd el, hogy ezek vízszintes felső cső hosszok, az nem egyenlő a tényleges cső hosszal. A 600mm nem sok ha vízszintesről beszélünk. Szerintem az M-es méret lenne jó neked a kinézett bringából. Én is 178 centi vagyok, 82-83 körüli belső lábhosszal. M és L méretek szoktak jók lenni. S-est ne vegyél, az tuti, hogy kicsi lesz neked.
Egyébként ár/értékben a Canyon az egyik legjobb, mellé nem lősz vele az biztos.ShiTmano: Persze érthető amit mondasz, de azért engem a mai napig lenyűgöz sok videó, mert imádom ezt a sportot. És én is megtapasztaltam a Downhill, Enduro, AM stílusokat, ha nem is profi szinten, de az átlagnál azért merészebben. Itt a konkrét videóban meg a 29" mint csapatós bringa, volt az érdekesség.
Egyébként milyen magas vagy? van egy tavalyi Bergamont 29" fully gépünk, M-es méretben. ha érdekel nézek rá neked valami kedvezményes árat. [link][ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Kicsi szemerkélés,hőmérsékletcsökkenés és a sok házbanragadt bringás máris egymásnak esik.Remélem holnap jó idő lesz.
U.I. Az aldi olcsó,a kátéem drága.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI AVATA Pro-View Combo - ÚJ - drón (DJI goggles 2) +Motion Controller 2 - ÚJ drón, garanciával
- DJI Mavic 3 / Cine / Pro / Classic drón akkumulátor
- DJI AVATA Fly More Combo Kit - 2 akku, töltő
- DJI FPV Racer FMC drón - Fly More Combo
- DJI Mavic 2 Pro drón két távirányítóval- 2 akku +Smart Controller +szűrőkészlet +táska +landing pad
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest