Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
tatabánya
senior tag
válasz vendingo #6149 üzenetére
nekem is egy Kross van, Hexagon x2 2012, abban is a villa olyan merev állíthatom én akárhova... fékeket cseréltem mechanikus tárcsára (tektro) amik most szépen elkezdtek sípolni már félek fékezni (égő ahogy ott nyekereg) erre van valami megoldásotok?
(#6141) belaazallat: örülj neki, hogy kilyukadt, engem kiráz a hideg ezektől a b*zis bicósnaciktól
[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz tatabánya #6152 üzenetére
Ezek szerint még nem volt méhcsípésed a nadrág alá berepült méhtől, igaz? Nekem volt, azóta, tök mindegy hogy néz ki, nem megyek nyáron másban. De amúgy miért lenne buzis, a csajok jól megnézik az izmos lábat, segget legalább ha elasztikus nadrágban vagy Ez persze felépítés függő, pipaszár lábon biztos nem mutat olyan jól, mint dagadó izmokon
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
belaazallat
addikt
válasz lsebestyen #6145 üzenetére
Tudom, hogy egy jó varrónő simán megoldja a dolgot, de folt nékül ő se tudja megcsinálni.
(#6152) tatabánya
Nagyon, de nagyon nem örülök neki! Én sem szerettem a "bizu naci" kinézetét, de sokkal jobb, kényelmesebb benne tekerni, mint normál öltözetben.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
lsebestyen
addikt
válasz belaazallat #6156 üzenetére
Én a foltot rábíztam...
-
Werkly
őstag
Tökéletes váltó nincs? Fél nap cseszekedtem a váltóval első és hátsó. De pélldául ha hátul a legnagyobbon van elöl meg a legkissebbről a középső kerékre váltok akkor kicsit plusszba kell nyomni a váltókart. Ilyesmik például. Ezek ilyenek vagy irány szerelő?
-
zack
nagyúr
Lehet azon finomítani. De szerintem a tökéletes beállítás nem 10 perc. Nekem sem volt pontos sem az első sem a hátsó. 1 hete a nagy csapágy tisztítós hétvége után beállítottam, de nekem legalább 1 óra lett. A váltón levő 2 csavar, amivel a hátsó váltót tudod tól-ig beállítani + a kormányon a váltókarnál levő bowdennel is tudsz finomhangolni. Ezt így egyszerű leírni, de azért beállítani nem volt az.
Ellenben most tökéletes.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Gyufaaa #6163 üzenetére
Nincs ilyen táblázat 9/10 sebességes rendszerekhez, ahol már a hajtómű eleve kijjebb helyezkedik el, mint a fogsor?
(Vagyis kicsi tányérral is csak olyan 4-5 körül egyenes a láncvonal.)
Mert 6 sebességest az unalomig ismételgettük. Amúgy meg a keresztbeváltás sem kéne gondot okozzon a váltónak, nekem a régi Tourney is gondolkodás nélkül váltja a "tiltott fokozatokat". Ez csak hajtáshatékonyságban és kopásban jelentkezik, illetve ha keresztbe váltva rakja le az ember a biciklit, akkor elferdülhet a lánc az állásban.[ Szerkesztve ]
-
Gyufaaa
veterán
válasz Teasüti #6164 üzenetére
Nekem is megoldja, de erősebben terhelem, hallom, hogy súrlódik a lánckerék a lánccal. Nem "lánc hang", hanem surlódást/ropogást hallani. Egy fokozattal lejjebb dobom, már meg is szűnik a hang.
(#6152) tatabánya:" hááát a legtöbb bicós combjánál a karom vastagabb, de a praktikum a kinézet előtt"
Netán a normál nadrágban vastagabb lesz a lába valakinek? Nem viccből vannak ezek a nadrágok/mezek...
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
Köszi mindenkinek.
Szeretnék venni valami jófajta lezárót, amit a vázra tudok erősíteni. Mit ajánlanátok? Max 10k a keret.
tatabánya: Engem is riogattak, hogy nyikorogni fog majd, de a neten azt olvastam, hogy a betétet, és a tárcsát is finoman meg kell csiszolni és nem fog nyikorogni. Esetleg olajozd meg
Vasinger!: 195 centi vagyok. A teló nagyon jól mozog, de egy lockout jó lett volna.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
raczger
őstag
válasz Gyufaaa #6163 üzenetére
Ez kezdő bringásoknak szól, akiknek valószínűleg olcsóbb rendszerük van, ott nem annyira bírja a terhelést se a lánc, se a hajtás többi része. 2/1-es váltásban szoktam használni, gond nélkül bírja, persze nem is Alivio van a bringámon.
Ettől függetlenül egy jól beállított váltóval mindenhova rendesen lehet váltani.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #6166 üzenetére
Meg kell tanulni tekerni, és nem lesz szükség lockout-ra!
Eddig én kizárólag aszfaltos mászásnál vettem hasznát egyszer, amikor már olyan fáradt voltam, hogy ki kellett állnom a nyeregből. Na akkor jó volt azon az 500 méteren, hogy nem hintázott a bicikli.
De amúgy szinte soha nincs rá szükség. Főleg mióta SPD-zek.(#6165) Gyufaaa
Se a budget Sunrace hajtásláncomnál, se az XT-nél nem vettem még észre ilyen jelenséget.
Ha neked ropog a láncod, az már baj.Mit jelent nálad az "erősebben terhelem"? Kiállva tekerés bazi nagy fokozatban gyök kettes pedálfordulattal és egy pedálra terheled a teljes testsúlyod és még húzod a kormányt is magad felé?
Ez esetben jah, az para...
Nálam már mást jelent ez, azért kérdezem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz fpeter07 #6170 üzenetére
+1
Inkább a kormányról állítható csillapítás terjedne el!
Amúgy a konkrét csillapítás állítás és a lockout mechanika az két különálló dolog egy minőségi telóban, vagy ugyanaz? Gondolok itt arra, hogy sok LO karon vmiféle csillapítás állítás is lehetséges. De ez ugyanaz, mint amit a villaszár alján szabályzok?[ Szerkesztve ]
-
Gyufaaa
veterán
válasz Teasüti #6168 üzenetére
Szavakon lovagolhatunk. Vicces a terheléses "szövegértelmezésed" is. Gondolom Te 5000Nm-el tolod a pedált két lábbal és főleg ülve. (vagy esetleg fekve).
Terhelést arra értem, mikor egy adott sebességről, alacsony pedál fordulat számmal viszonylag gyorsan akarsz magasabb sebességet elérni, akár tartósan és kereszt váltáskor előjön a lánc feszessége miatti súrlódó hang. De gondolom erre csak én vagyok "vájtfülü", mint a keresztváltásra érzékeny amatőr..."Ha neked ropog a láncod, az már baj."
Értelmezés ismét!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Gyufaaa #6172 üzenetére
Nem, nincs baj a szövegértelmezésemmel.
Mindenki más stílusban teker, van aki terhelés alatt kiállást ért olyan erősen taposva, hogy még a kormányt is felszakítja, van aki meg mondjuk a majom a pöcsköszörűn gyors pedálozást 100+ csapásszámmal és van kismillió árnyalat a kettő között is.
És nagyon nem mindegy melyik hatására észleled a jelenséget.
Ha egy lánc ropog, az még érthető, ezért is feltételezem ezt. De ha a lánckerék az, ami ropog, akkor az gyakorlatilag halott, elrepedt, fáradásos törés előtt áll, ilyesmi. Ezt nem tartom valószínűnek, mert akkor most nem erről beszélgetnénk.
Vagy össze nem illő lánctányér+lánc kombód van netán? Ez esetben is elképzelhető a jelenség.De gondolom erre csak én vagyok "vájtfülü".
Úgy tűnik igen.
Súrlódó hang kenési elégtelenségre utal.
Én eddig se a budget, se a minőségi cuccomnál nem tapasztaltam ilyen gyengeségeket. (Igaz zsírspray-t használok, nem közönséges olajat.)
Kizárólag akkor ropog, recseg, ha váltás közben terhelek. Ez az XT váltomnál nem is olyan ritka, idővel vmiért belassul a váltás két mosás között és előbb taposok, mint hogy a helyére ugrott a lánc.
Súrlódás meg egyáltalán nincs, soha, sehol. Se keresztbe váltva, se sehogy. (Olyan már volt, hogy beleért a lánc a váltó kanalába és azt hallottam.)[ Szerkesztve ]
-
Gyufaaa
veterán
válasz Teasüti #6174 üzenetére
Milyen zsírspray-t használsz? Láncropogásra értettem, ahogy mondod! Lehet az kellene nekem is. Zsírt szerettemn a legjobban, de sűrűn kell takarítani utána. Most olajozgatok, de sztem nem a legjobb..
Terhelésre én akár kiállással, akár csak a puszta combal, de keményen a kormányba harapva értem a dolgot.
(#6173) Crytec210: Az már durva. Ott már robbanómotoros hajtás van
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Gyufaaa #6175 üzenetére
Ezt teljes megelégedettséggel.
Milyen biciklid van?
Az egész bicikli merevsége (minden egyes alkatrészé) számottevő lehet a jelenség kialakulásában, amikor nagy nyomatékkal taposol.
Ilyenkor nem csak hogy keresztbe áll a lánc, de még el is csavarhatod a lánc síkját a két lánckerék között.
Ennek elviselése azért nem magától értetődő dolog egy hajtáslánc részéről szerintem. Ez már minden, csak nem ideális hajtás. -
Gyufaaa
veterán
válasz Teasüti #6177 üzenetére
KTM Life one 2012 -t hajtok jelenleg. Gyárilag Acera hátsó váltó van. Egyenlőre kiszolgál. Későbbiekben Deore XT kerül rá, de csak ha nagyon kinyúvad szegény kis ACERA.
Az a videó durva. Ilyen jelenségem szerencsére nincs. Masszívan áll a váz.
(#6178) Vasinger! : THX. Meglesem mindkettőt!
(#6176) Crytec210: Az már nem comb.
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
főleg outisoktól kérdezném, lévén ezek a számok náluk relevánsak:
most vettem ugye egy csinos vittoria rubino külsőt(23 széles) hátra, és hozzá egy szerintem hobbi felhasználásra tökéletes conti belsőt. a külső papíron 10 bar-t tud, és 9-re fújtam így, hogy 84-89kg között mozgok. az előző külsőm azt hiszem 7bart tudott, 7,5bar volt benne mindig.
tegnap ezzel a frankó vittora-conti párossal kaptam egy durva felütéses defektet, amikor legurultam egy 15-20 centis padkáról a villamos sínekre, ahol fel volt gyűrve a beton, és sikerült azt elkapjam. oké, hogy elég csúnyák voltak a körülmények, de azért ennél többet várok, pláne, hogy már több ilyet látott a gépem, és az olcsó cuccok nem szálltak el. (természetesen ezt az árpád hídnál abszolváltam hajnali 2-kor, ahonnan laza 1 óra séta volt hazajutni)
szóval, ha a 10barig hitelesített külsőbe és ebbe a linkelt contiba 11bart tolok, az nagyon csúnya dolog lenne?
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #6181 üzenetére
Mindenki ettől a Rohloff-tól van elájulva...Mit tud ez, amit másik kenőanyagok nem tudnak?
Mondanám azt, hogy a port, koszt összegyűjteni, és ragacsosra-feketére színezni a láncot, de erre több másik olaj is képes Én Motorexre váltottam ezért, pedig a Rohloffból még hosszú évekre elegendő mennyiség (fél liter) van.Jó a Rohloff, a hype egy része valós, de van nála sokkal jobb is.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #6181 üzenetére
Nekem van még itthon ez a TF2 spré, ezzel kezdtem annó, de rém kényelmetlen lefújni, mivel mindig le kell takarni a bringa minden másik részét, hogy a gumi, felni, váz ne legyen olajos. Ritka kényelmetlen.
Ez a Rohloff azért jó, mert sokáig bírja, elég 100-150 km-ként újrakenni, akár esőben is rajtamarad, kicsit összeszedi a koszt, de ha az ember olajozás előtt egy ronggyal áttörli a láncot nem lesz semmi gáz.
-
lefkosia
őstag
Véleményetekre lenne szükségem.
Adott egy polar rs800cx multi óra, melyet eladásra kínálnak. A mellkaspánt nem működik a többi része hibátlan. Mennyit ér egy ilyen kaliberű óra?
Segítségeteket előre is köszönöm
The Truth Is Out There
-
D.Orion
veterán
válasz Teasüti #6177 üzenetére
Hehe jó kis videó. Ilyet én is tudok az enyémmel, csak nálam nem a váz csavarodik, hanem a Truvativ első lánctányérok. Nem jelentős, de ha 48/11 akkor normál terhelésnél nem ér az első váltó kanalához a lánc. Ha viszont nyeregben ülve megtaposom a pedált, akkor nem kicsit súrlódik, 3-4 mm-t simán meg tudom tekerni a hajtás részt. Igaz nekem is van 50+ -os combom, csak én rövidtávos vagyok.
-
Toomy
senior tag
válasz hoffman_ #6180 üzenetére
Nekem VITTORIA ZAFIRO-m van most ami szintén 10 bar-t tud. De 9,5 -nél még nem nyomtam bele többet. Igaz én most 69-70 kg vagyok.
A 11 szerintem már elég necces. De azt a plusz 10% -ot ki kell hogy bírja.
Amúgy miért nem dobsz fel 25-ös külsőt inkább a városi használatra?
Nekem van egy ismerősöm aki versenyen 25-ös külsővel úgy megy az élbollyal mint más a 23 -assal.
Azt se tudja mi az hogy felütéses defekt. -
zack
nagyúr
válasz Vasinger! #6183 üzenetére
Én is Rohloff-ot használok, elégedett vagyok vele. 100-200km-ként kenem, időjárástól függően.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
bigdady
nagyúr
Na egy nap utáni tapasztalataim gepida 200 crs-sel:
-a nyereg szétvágja a seg**em
-a váltó össze vissza vált magától hátul... Ezt hogy lehet beállitani? Shimano revoshift Tourney TX sys index van rajta de annak a kormánynál nincs állitható csavarja mint az első váltónak
-teleszkóp nagyon kemény (lehet csak a nyereg miatt érzem )Asszony mongoose rockadile-je nagyon puha és nagyon jól vált
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz lefkosia #6184 üzenetére
Az attól függ, hogy a régi vagy az új típus, illetve, hogy a Multi kivitelről beszélünk-e, ami a mellkaspántból és a GPS-ből áll, plusz az IR adapter. Mármint magán az órán felül természetesen. Garis még? Állapot?
Az új változat boltból újonnan 126k. A régit használtan GPS és gari nélkül 50k-ért adják. A G5 GPS újonnan 40k, szal gari nélkül, használtan mondjuk 25, ergo 70-80k-ért reális lehet, ha a mellkaspántnak nincs más baja, csak az elem merült le. (Ha a pánt WIND-es, akkor abban lehet elemet cserélni 1.000-1.500 HUF-ért.)Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Zoli133
addikt
Nos, elvittem ma megint a dechatlonba a gépet, immáron másodszor a pedál miatt. Az első alkalommal megnézték, megállapították, hogy tényleg a pedál és cserélték. Most is hasonló folyamatra számítottam. Nem jött be...
Az ott levő srác kicsit bizonytalannak tűnt, ezért azt mondta bevizsgálják és csütörtök délután mehetek érte.
Ezzel nincs is baj, de egy kulacs, mobil, személyi+lakcím kártya kombinációbóval kicsit meglepetten kezdtem hazautat tervezni. Következőleg valami minimál pénzt kell vinnem magammal."It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
rétisün
veterán
válasz hoffman_ #6180 üzenetére
nekem most elől-hátul maxxis cormet van (170 tpi, asszem max. 10 bar, az elsőben olyan 12.500 km, elől 7.5 hátul 8.5 báron, de még sose volt felütéses defektem, igaz városban csak addig használom, amíg kiérek a 'szabadba'
sose használtam a max nyomáson, afölött meg főleg nem, szóval ahhoz nem tudok hozzászólni, hogy viseli a nagyobb nyomást egy ilyen gumi.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
bigdady
nagyúr
válasz D.Orion #6192 üzenetére
Sikerült a váltóbeállitás, megtaláltam, hogy a hátsó váltónak lent van a csavarja nem a kormámynál
Viszont jól gondolom tökéletes beállítás nincs? Mert a szélsőséges fogaskerék állításoknál akár hogyan állitom eléri a terelő rácsot a lánc...Jorus: Most a középső első fogaskerékhez állítottam be az összes hátsót fogaskereket, így ott csak a legeknél érinti picit. Az korrekt? Mi az ajánlott?
Nyeregbeállítás ez a közelítő módszert nem nagyon értem, arasz stb? szög? Most a kormányom egymagas a nyereggel kb.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz bigdady #6196 üzenetére
Adott első fokozattal nem tudod végigváltani a teljes fogsort, ez nem beállítás kérdése. Tehát van jó beállítás, de az nem azt jelenti, hogy minden fokozat elérhető.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
rétisün
veterán
válasz bigdady #6196 üzenetére
nem a kormányhoz kell nézni a nyerget (nézz meg pl. egy országúti bicajt, mennyivel feljebb van anyereg a kormánynál) úgy állítsd be a magassásot, hogy a pedál a nyeregtől legtávolabbi állásában a lábad majdnem tekljesen ki legyen nyújtva. túl alacsony nyereggel biciklizni olyan, mintha guggolva mennél....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest