Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FeniX- #130689 üzenetére
Dicséretesen néz ki az a kerékpár,látszik rendeben van tartva. Nem tudom hol cserélhetnéd el,a 26"-osok jóval valós értékük alatt mennek,és ez nálad még inkább érvényes,hisz senki sem fog annyit adni érte amennyire te rendben tartva megőrizted értékét. Milyen magas vagy? Mert ha nem vagy túl magas (180 alatti) ,és amúgy nincs baj a kerékpárral sem,szerintem ne cseréld le.Vásárolj valami vékonyabb,de legalább simább városi gumikat és ezzel is majdnem úgy fogsz menni mint egy trekking kerékpárral,hisz a szűk keresztmetszet általában úgyis te leszel,nem a kerékpár.(Van itt egy fickó a Dunakeszi-Vác kerékpárút szakaszon,aki egy hasonlóval úgy edz,hogy még a 35-40 km/h sem elérhetetlen számára. Néhányszor korábban beálltam szélárnyékába és megpróbálva lerázni 42 (!)-ig nyomta egy ilyen 26"-os slick gumis kerékpárral!)
(#130692) Napfénysüti ...nem semmi magas az a Giant-os,Merida öltözetű fickó! Mennyi lehet,néz ki vagy 2 méteresnek. Amúgy egyik-másik kerékpároson látszik a tél testalkatra gyakorolt "jótékony" 6ása,a képből következtetni lehet,hogy kora tavasszal készült.
(#130693) jjeahh...nekem van ilyen mágnesem,már csak fel kellene szereljem a pedálra/beleolvasszam cipőm talpába és kész. Azt viszont nem értem hogyan tartja pozícióban lábad,mert az elforgást a mágnes nem tudja megakadályozni.Talán a + tüskék?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FeniX- #130695 üzenetére
Nem kell más felni,ha csak aszfalton,esetleg döngölt földúton mész ajánlom ezt.
(#130698) Napfénysüti...hát igen,a foci egy meglehetősen agresszív sport,folyamatos test kontakttal. Az sem véletlen,hogy a kis izomgolyókból mint Maradona,Messi lesznek a világ legjobbjai.
(#130697) jjeahh...az a fránya súlybuzulás. ...amúgy nem tudom miért ne lehetne kompozitból is megcsinálni,akkor már csak a mágnes lenne nehéz,mert műanyag mágnest még nem találtak ki.
(#130696) dunkel...a zasszony valószínűsíthető felháborodására,erre talán én is rárepülök.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FeniX- #130702 üzenetére
Attól függ,több olcsó belső tág határok között mozog,ha benne vagy akkor rendben. Pl. azt írja rajta,hogy 1,2-1,9,akkor természetesen jó az 1,75-be,sőt én pl. az 1,9-et beletenném a 2.0-ba is,kinyúlik akkorára.Nagyobbat a kisebb helyett viszont nem szoktam,tehát 1,1be egy 1,2 alsó határút,az gyűrődhet,kicsípődik stb.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Ringman
nagyúr
válasz FeniX- #184449 üzenetére
a decánál ahogy néztem, ezeket jelentheti outinál a női: (régebben rc 520-asnál néztem, hogy miért 10k-val olcsóbb a női modell)
- keskenyebb a kormány (20-40 mm-rel)
- rövidebb a stem 10-20 mm-rel, mint a férfi modellnél
- esetleg a hajtókar 170 mm-es nagyobb méretnél is
- női nyereg van rajta
- nincs belőle XL, esetleg L méret.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
ZolkoW
őstag
válasz FeniX- #184702 üzenetére
a táblázat jó kiindulásnak, de nem szentírás. Ha van bicód,aminek tudod az adatait, és pont jó/pont kicsivel valamilyenebb kéne, ez meg pont olyan, akkor én megnézném, milyen stucni, stb van a kiszemelten, aztán ...évődnék még rajta egy kicsit, amíg valaki más elviszi
A Trekem esetében talán pont egy centivel fölötte vagyok az ajánlásnak, de megvettem..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
xy.zsolt
őstag
válasz FeniX- #184702 üzenetére
inkább legyél 2cm-el magasabb mint az eggyel nagyobb méret legalján! Az átlépő magasságodat viszont fontos tudnod, hogy biztosra lehessen mondani, hogy jó-e a méret elméletileg. De ha papíron jó is akkor is ki kell próbálni személyesen....amúgy sem veszünk használt bringát látatlanban privát személytől.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
válasz FeniX- #184708 üzenetére
csak nehogy túlgondold és elvigyék közben. Van, hogy félúton találkozik vevő és eladó...ez azért is jó mert így biztosra mondható a komoly szándék mindkét részről...plusz jelzi, hogy nagy eséllyel nem kacatot árulnak
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
válasz FeniX- #184710 üzenetére
én triban 500al kezdtem 5 éve...ez alá ne menj minőségben. Sajna pont olyan volt a szitu mint a tied és nekem senki nem mondta, hogy inkább a kisebbet vegyem. 2 évig szenvedtem rajta a 60km feletti távokon. 60km alatt viszont jó volt...igy nem is tekertem sokszor többet. A bringát később drágábban adtam el mint amennyiért 3 hónaposan használtan vettem Triban 520 már carbon villás...az használtan jobb vétel lehet, kb 120ezerért. Ennél többet csak márkásabb használt bringa érhet ha jó műszakilag
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
itouchfan
senior tag
válasz FeniX- #184981 üzenetére
Ez nem ilyen egyszerű. Ahhoz másfajta hajtókar is kell, illetve első váltó, illetve a fékváltókar cseréje is, mivel valószínüleg nincs rajta váltófül, mert az csak egy sima egyszerű fékkar. Úgyhogy ez, szerintem ilyen formán nem fog működni, vagy aránytalanul drága lesz a bringa árához képest.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
zsocy
őstag
válasz FeniX- #184985 üzenetére
Mutasd meg hogy mid van most a bringádon, milyen váltó, milyen első-hátsó sor? Lehet ilyen vagy hogy apránként fejlesztenél, de ez sajnos bringán elég nehéz, minden mindennel össsefügg kb. Hátra pl. nem rakhatsz csak úgy fel új fogaskereket, azt bírnia kell a váltódnak is.
Ha tudsz 30-35 - el menni egy trekkingen akkor outin ennél több, vagy ugyanennyi simán kellene hogy menjen... -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FeniX- #184991 üzenetére
Lényeg hogy mennyit visz el max az a Turney váltó hátul, 32,34,vagy 36os legnagyobb lánckereket.Shimi oldalon megtalálod.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FeniX- #184994 üzenetére
Erőnléten múlik, de 44/36 aszfalton Magyarországon azért már felgyötörhető...ugyanakkor úgy látom max 34-et kezelnek a Tourney váltók ráadásul nem is nagyon látok hetes sort melyen nagyobb lenne mint 32 fog. Így marad 44/32 ami már igényel némi erőnlétet feltekerni Bánkútra, vagy a Mátrába.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
itouchfan
senior tag
válasz FeniX- #184997 üzenetére
Első tányér nem feltétlenül kell, hogy 44-es legyen, sztem egy 36-38-as tányérral már simán el lehet lenni, lejtőn lehet hogy nem fogsz 45 km/h-nal meg beletekerni, de nem hiszem hogy ez cél lehet ha nem versenyzel. Én a 32:11es áttétellel 35-36 km/h-ig simán tekerhetonek tartom a montimat. Tehát én inkább a lanctanyert cserélném kisebbre.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FeniX- #184999 üzenetére
Ez amolyan never endig story, vagyis valahányszor valahány ember nekifut a "fejlesztésnek" mindig ez lesz a végkövetkeztetés. Régi bringát összevadászott régi alkatrészekkel fel lehet "újítani", de már egy 3-4 évest sem lehet költséghatékonyan fejleszteni. Hamar betévedsz az eltérő szabványok posványos rengetegébe és rájössz, hogy minden összefügg mindennel, ha ezt cseréled annak is mennie kell, ha meg annak mennie kell amaz sem lesz már jó, és így tovább a végtelenségig. Talán egy dolgot tehetsz éspedig kerékpár vásárlásnál megpróbálod az összes új szabványt megkapni így biztosítva (egy ideig!) a fejlesztés lehetőségét.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Friczy
senior tag
válasz FeniX- #184985 üzenetére
Nem sokra mész, országúti sornál többnyire 28 a sor vége, gravelnél lehet több, nekem pl. 32, de ahogy írod, most 28 a vége, a 28 és 32 közt van 15% differencia. Nem sok. Erőnlét kérdése, de 44/32-ben ott nem könnyű felmenni (én biztos nem tudnék). Szóval ha a Pilisben akarsz bringázni, akkor vagy kéne a dupla hajtómű, vagy nagyon erősnek kellene lenned. Viszont az átalakítás mindig nagyobb többletköltség, mint egyből egy megfelelőt venni. Kezdve azzal, hogy belefuthatsz abba is, hogy a hátsó váltó sem tudja felvenni a többlet láncigényt.
Így aztán szükség lenne egy új dupla hajtóműre (mennyire rontja el a láncvonalat vajon?), első váltóra, (fék)váltókarra (hogy fog kinézni, összevetve a hátsó váltó váltókarjával) új, hosszabb láncra, és ha peched van, hátsó váltóra is.
-
FeniX-
senior tag
válasz FeniX- #185240 üzenetére
Tényleg, defekt ellen mit szoktatok magatokkal vinni?
Defektálló külső, oké.
Anno a montin írdatlan sok defektem volt, igaz, keskeny trekking gumival jártam, és munkába, s a kőbányai úton mindig kifogtam a királydinnyét.Pótbelső, kézipumpa? Vagy trutyi (előre betöltve?), esetleg kézi co2 patron + belső?
Tudom, hogy a kézi-vel nem fújok 4 bart egy belsőbe, viszont a patron meg nem környezetbarát. A trutyit meg a szerelők utálják.[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz FeniX- #185241 üzenetére
Kézipumpával is bele lehet nyomni 4 bart a belsőbe, de nem mindegy, milyen a pumpa.
A vírushelyzet előtt gyakorlatilag naponta jártam a Kőbányai úton munkába (Kőbánya-alsó és a Népliget közti részen), nem kaptam defektet. Benn a Népligetben párszor előfordult, de aztán egy jó defektvédelemmel ellátott külső megoldotta. (Continental Touring Plus, Continental Contact Plus, Schwalbe Marathon többféle verziója), természetesen pótbelső, ragasztó és pumpa van nálam. Trutyit nem szeretem, azt akkor használtam, amikor az országútin peremes szingó volt. De hajlamos eltömni a szelepet is, onnantól szívás. -
ivana
Ármester
válasz FeniX- #185368 üzenetére
Ha nem bringázol akkor múlik? Fotót küld a beállításról. Országútin elképzelhető vállhúzódás egy combosabb kátyútól.
gabro0: Joytech alatti szint vagyis elég gagyi. Szét kell szedni, ha oké az agy rakhatsz bele új kónuszt, meg golyókat. Ha nem akkor újrafűzés.
Hasagymegy: Szerintem simán jó ár érték arányú márka semmi fancy. Az igazán fancy márkák outiból olaszok, montiból meg amcsik.
[ Szerkesztve ]
-
raggg
senior tag
válasz FeniX- #185368 üzenetére
Ha nagyon nyújtozkodnod kell a kormányhoz, akkor az csinálhat ilyet. Túl hosszú stucni vagy túl alacsony kormánypozíció miatt pl.
Alapvetően törzsből kéne tartani magad, nem a kormányon támaszkodni. Tekerés előtt melegíts be és utána is érdemes nyújtani (vagy hengerezni).
Nagyrészt a felsőfogás kellene, hogy domináljon, amikor a fékváltókar púpját fogod felül.
Hosszabb távon szerintem érdemes lehet befizetni bikefittingre, bár még én sem voltam.
ragklaatPS
-
parkr
őstag
-
rígel
őstag
válasz FeniX- #197971 üzenetére
Olyan értelemben, hogy nem kapsz semmilyen kedvezményt, amit amúgy kapnál. Legtöbb helyen azért minimum 5%-ot kapsz, ha rákérdezel, de SZÉP kártyára tuti semmit.
Vagy láttam olyan boltot, ahol az konkrétan kettős árazás van. Minden "akciós" de az "akció" SZÉP kártyás vásárlásra nem vonatkozik, így gyakorlatilag 10%-kal többért tudod megvenni.Persze ez csak általánosítás, lehet van olyan hely, ahol nem így van. Konkrétan rá kell kérdezni. Nem szeretik a SZÉP kártyát, mert állítólag hónapokkal később jutnak pénzhez így, de ahol szükség van forgalom növelésre, kénytelenek elfogadni.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz FeniX- #197973 üzenetére
azért, mert a jogszabály szerint nem lehetséges, csak az eladók trükköznek.
már volt szó róla a fórumban többször is.
a kerékpárboltok sem fogadhatnák el kerékpár vásárlásra, ezért nem is az lesz a számlára írva“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
xy.zsolt
őstag
válasz FeniX- #198069 üzenetére
inkább az ülőgumó fájjon....az később jobb lesz (csak szokni kell)....mint, hogy zsibbadjon mindened aminek nem kéne. Nincs rajtam felesleg és gyakorlatilag carbon-on ültem és oké volt. A nyeregszélesség ha megfelelő akkor már csak az a lényeg, hogy ne legyen túl süppedős.....szerintem
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
ZolkoW
őstag
válasz FeniX- #198069 üzenetére
ha zavar, átlátszó matrica a vázra, és többé nem kell aggódnod. pl. Gorilla Tape-ből is van átlátszó, és sokminden másra is jó, nekem most fogyott el egy tekercs, amit tavaly a vázhoz vettem.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FeniX- #198069 üzenetére
Fóliázd a vázat a táska alatt, mindegyik váz fényezését kikezdi. Folyamatosan dörzsöli a vázat menet közben, alá megy a por, egyéb szennyeződés is, nem csoda. Illetve ahol a kábelek a vázhoz érnek, oda is érdemes valami védelmet ragasztani. Pár év alatt egy vázhoz dörzsölődő kábel nagyon csúnya, mély kopást tud okozni.
-
Maximum1
őstag
-
jjeahh
nagyúr
válasz FeniX- #198881 üzenetére
Nálam 2500km-t bír egy lánc, 5-6000km-t egy fogaskoszorú, igaz terepezek vele és sarat is kap, cserébe rendszeresen waxolom. Egy rosszabb minőségű kenőanyaggal egy alap fapados sor el tudom képzelni, hogy ennél kevesebbet tart.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz FeniX- #198879 üzenetére
Lehet pont a rendszeres wd40 alkalmazása akadályozta meg, hogy az olaj (vagy olaj mentes más kenőanyag) rendesen megtapadjon a láncon és bejusson a csopok közé ahova kell...
Illetve kérdés, hogy az 1 év alatt mennyit futott, milyen minőségi szintű a hátső fogsor (polc aljáról való nincs úgy felületkezelve, könnyebben kopik). A fő kérdés pedig milyen gyakran kapott kenést a lánc, amikor el is jotott a helyére a kenőanyag?
A lánc tisztán tartásában egy jó kenőanyag (száraz időben száraz) csodákra képes.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz FeniX- #198885 üzenetére
Nekem tavaly egy alap Sunrace kilences sort és egy ugyanezen márka láncát 3000 km után kompletten cserélni kellett, mivel nem figyeltem a láncnyúlásra. Idén két láncot cserélgetek, ebből az egyik már 0,5mm, lassan mérnem kéne a jelenlegit is. Így gazdaságosabb szerintem.
-
-
parandroid
félisten
válasz FeniX- #198902 üzenetére
Ha ilyen mocskosan használod rendszeresen, akkor ne csodálkozz, hogy kinyírta… Én is szégyellem magam néha, ahogy kinéz, de ezzel így el nem indulnék.
Ha 1-2 használat után ilyen, akkor valami nagyon nem erre valóval tisztítod/kened.
A boltosnak meg igaza van, ez teljes sor csere, a kicsik is szarul néznek ki. De első körben valami normális tisztítószert, meg rendes kenést szerezz.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz FeniX- #198907 üzenetére
Ez lehet kopott lánc, illetve nálam már volt kopott lánckerék is.
Csak az tűnt fel, hogy már minden vackot lecseréltem, kivéve a láncot és a hajtóművet, viszont ha nagy erőt kellett kifejteni, akkor ugrott egyet a pedál. Aztán véletlenül észrevettem, hogy elöl ugrik, nem hátul.Szóval lehet, hogy a hajtóműről sem ártana egy kép, hogy megköpködjük
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Ringman
nagyúr
válasz FeniX- #198913 üzenetére
sima decathlonos láncolajjal szoktam átkenni
sajnos az nagyon jól megfogja a port.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
parandroid
félisten
válasz FeniX- #198916 üzenetére
Magamat tudom csak ismételni: [link] . Az a lényeg, hogy a tisztításhoz, és a kenéshez is direkt erre való szert kell használni. A linkelt cucc honlapján van videó is a használatról, a csomag komponensei külön is kaphatók. A láncot fémtisztára, és teljesen szárazra kell törölni, olyan vegyszerrel, ami nem hagy rajta filmréteget, vagy más bevonatot, és csak ezek után újrakenni. Kenőanyagnál megint sokat számít a minőség, illetve a fölösleg eltüntetése.
Biztos van olcsóbb megoldás is, mint ez a szett, de ezzel hetente 5 percet kell vele kb foglalkozni, nekem ennyit megér a kényelem.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Call of Duty: Black Ops 6
- Milyen program, ami...?
- Notepad++
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Gyorsan kell döntenie a Trump-kormánynak, hogy a Google eladja-e az Androidot
- Ukrajnai háború
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- BestBuy ruhás topik
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest