Hirdetés
- Milyen mosógépet vegyek?
- ALZA vagy eMAG?
- Hiányzik a gamer érzés
- Asszociációs játék. :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Reklámmentesítés HyperOS-ben Xiaomi/POCO/Redmi
- Szólánc.
- Csalók a Facebookon. De ennyi???
- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
andrisbandi
őstag
válasz jojjer94 #260849 üzenetére
Mint az olajat, csak simán hátrafelé tekeréssel becsöpizem csaponként. Ha végigértem, előre tekerek pár percig. Legkisebb fogaskeréken.
A maximalisták hajszárítózzák a láncot elötte, így jobban bekúszik a résekbe, a meleg fémen.
Pár percre forró vízbe mártva tartják a flakont, így sokkal hígabb lesz. Nehezebb felrakni, nehezebben marad a láncon, főleg minnél jobb a felületkezelése. Jobban fogy, mert lecsöpög.[ Szerkesztve ]
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
tknof1871
őstag
Üdv! konzolos fék, cantilever brake, beállítás; LIDL kerékpárállvány
Hogy gyakoroljam a beállítást a hátsó féken kilazítottam a fékpofákat. Használt, a felnihez kopott fékpofák, de még megvannak a barázdák. Az első fékhez nem nyúltam, az a referencia.
Elrontottam. Nem tudom úgy beállítani, hogy egyszerre érjen a fékpofa teljes felülete a felnihez. Annyit sikerült megcsinálni, hogy megpörgetem a kereket és az egyik fékpofa hátsó vége kicsit hozzáér a felnihez. Nem állandóan, csak ahogy pörög a kerék ismétlődően hallani amikor elkezd súrlódni. Ha meghúzom a fékkart ameddig a két fékpofa teljesen megszorítják a kereket akkor kevesebb mint 2 cm marad a markolat és a fékkar között.Az enyém elég egyszerű konzolos fék. Ez a hátsó fék, a kerékpárt hátulról nézve. A csavart, amin átmegy a fékpofa szára, fel és le, kicsit jobbra balra lehet mozgatni. Nincs a fékpofa szárához változó vastagságú alátét amivel a fékpofa síkja a felni síkjához igazítható. Nincs a féktesteken központosító csavar.
Mit lehet még csinálni, hogy sikerüljön jól beállítani? Valamit a fékpofa eleje és a felni közé kell tenni? Le kell szedni a sárhányót, hogy jobban oda lehessen látni? Azt hiszem a videókon egyik kerékpáron se volt sárhányó, de nem tudom, azért, hogy a kamera odalásson, vagy a kerékpárszerelők eleve csak úgy tudják beállítani, ha leveszik a sárhányót.
A fék beállításának gyakorlása előtt le kellett venni a kereket. Most mindegy miért. Lehet, hogy rosszul tettem be a kereket? Nem hiszem, mert a defektes belső miatt korábban már levettem és a fék nem lett ilyen pocsék.
A láncváltós hátsó kerekeket hogyan kell feltenni? Én úgy csináltam, hogy az első váltón a legkisebb lánckeréken volt a lánc. A hátsó keréken is legkisebb lánckerékre tettem. Betettem a kerék tengelyét a hátsó villába. A jobb oldalon, ahol a lánc van, hátra húztam a tengelyt ütközésig és megszorítottam a csavarját. Utána a bal oldali tengelyt addig húztam amíg úgy láttam a megfelelő síkban van a kerék és a bal oldalon is megszorítottam a csavart.
A videók szerint is a konzolos fék beállítása frusztráló. Engem 2 napja frusztrál.
A LIDL kerékpárállványról.
A Z tengely körül elforgatva ha megszorítom akkor meg kell tartania a kerékpárt? A kerékpárt a nyereg alatt, a nyeregcsövön fogattam meg. Elfordítottam, hogy az eleje magasabban legyen. Az első kereket is le akartam venni. A kerékpár mindig visszaállt az egyensúlyi pozíciójába. Ez egy hiba, vagy a LIDL állványa csak ennyit tud?Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz AH-Thfrstmkd #260848 üzenetére
Nekem ez itt mindenhol csavarnak tűnik. [link] [link]
#260852
tknof1871...egy dögnehéz kerékpárt nem fogsz tudni úgy befogni a súlypontja közepétől távol, hogy az neked mégis egyenesen álljon, fogd be valahol a közepéhez közelebb. Enyém nem túl nehéz mégsem tudom úgy befogni egyik végén, hogy a másik vége ne lógjon, ahhoz marhára meg kellene szorítani úgy a vázat mint az állványt, ezért ha az eleje kell nekem jóval magasabban legyen (pl. fékek légtelenítése) akkor a hátsó kereket hagyom érintkezni a talajjal, ha meg a hátsó (pl. váltó állítás) akkor az első kereket.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz tknof1871 #260852 üzenetére
állvány: nem mindegy, mekkora a kerékpár súlya, és hogy mennyire szorítod meg a vízszintes kart elfordulás ellen, de ja, ennyit tud. amúgy én vagy a váznál fogom be (felső cső), vagy leteszem a földre az első kereket. Vagy van feleségem bringája, ami a 12 sebességes NX (SX?) sortól úgyis farnehéz, az nem billen előre...
Ez milyen bicikli? csúszópapucsos, és láncváltós egyszerre? Én valami ütközésig húznám/tolnám a tengely két végét...
Ha a fék csak biz. pontokon súrolja a felnit, akkor értelemszerűen van egy kis, vagy nagyobb 8-as a kerékben. Ha kicsi, nem biztos, hogy megéri foglalkozni vele, de a fék beállítását nehezítheti. Milyen fék ez? (nem tudom, mi a konzolos fék)
Tényleg nincs valami központosítási vagy finomhangolási lehetőség?Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #260854 üzenetére
látszanak a hegesztések, a 3 egyben van.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
addikt
-
Ringman
nagyúr
válasz tknof1871 #260852 üzenetére
kantifékhez egy elég részletes youtube-útmutató: [link]
hátsó kerék levétele és visszarakása: [link]
tárcsafék + nagyobb sor/hosszú kanalas váltó esetén picit körülményesebb persze.lidl állvány:
alapvetően nem egy nagy durranás, mivel műanyagból vannak a kapcsolati pontok, így ha aszimmetrikus a teher, akkor elfordulhat a bicikli. ha meg leveszed a kereket, akkor hiába súlypontban raktad fel a bringát összeszerelve, a terhelés nem lesz központos.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #260856 üzenetére
+#260848
AH-Thfrstmkd...Ja, most már értem, a 3 egymáshoz van rögzítve oldhatatlan kötéssel. A városba vivést meg úgy értettem, hogy ha kissé kopott is elmegy a városban, mert ha xarrákoptattak egyetlen tányért bótbajárással, akkor az aligha lesz jó terhelni terepen.#260858
Fall-N...én most is a nyeregcsövet szoktam befogni (még jó, hogy legalább az nem karbon ) mert máshol aligha merem úgy megszorítani a vázat...ha meg az eleje kell fent legyen akkor kvázi felakasztom a felső csőtől, alig szorítva, vagy még a teló alsó lábát szoktam megfogni úgy, hogy a hátsó kerék a földön van.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #260857 üzenetére
Step 4: Allow the chain to dry over night.
Rendesen ki kell száradnia, "gyertya" szerű anyaggá, a csapok belsejében is.
Ez az egy igazi hártánya van a waxolásnak, a hosszú száradási idő.
Legegyszerűbb tekerés után gyorsan portalanítani, ami pár perc, majd becsöpizni, szintén pár perc. Egész éjjel száradnia kell!Ha úgy alakul csak 1-2 órám van szárítani, ráállítok egy ventillátort.
Igazából csak a csapok belsejében lényeges a wax (máshol filmszerű réteg elég), ott meg míndíg marad. Így gondolhatja a pilóta elégségesnek az elcsalt száradási időt, mert végül is jónak érezni. De gondolom gyorsabban kophat elégtelen waxxal, nem volt ideje megszilárdulni a résekben.░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
jojjer94
csendes tag
válasz Dark Archon #260857 üzenetére
Igen, biztosan egyszerűbb a hajtáson csinálni.
Csak ma nyugis napom van, gondoltam megcsinálom reggel, hogy délután már tudjam felrakni és használni.
Végülis sikerült is, kicsit sziszi-fuszi, de szépen megforgattam a görgőket, bedolgozta ahová kell.
Akkor kezdésnek is elég egy felvitel?! Most hogy kezd száradni/szilárdulni szépen merevedik a lánc.andrisbandi #260851
Köszi szépen, azért ennyire nem akarom túlzásba vinni, hogy hajszárítózzam. -
addikt
válasz AH-Thfrstmkd #260800 üzenetére
köszönöm, már volt alkalmam a topicban eltöltött pár év alatt megtapasztalni
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
semmiho
tag
Kis lánckenés + MTB, tapasztalatok. Látom, sokan és sokat írtatok erről a témáról és legyen ez egy kis adalék az én részemről.
2014 tavasza óta csak és csakis Squirt Lube-ot használok országútin és MTB-n egyaránt. Azonnal feltűnt anno, hogy a láncaim dupla annyi időt mentek el MTB-n, poros, saras körülmények között, ~80% terep használat mellett, mint korábban. Az első láncokat még Brigéciollal meg is tisztítottam az első kenés előtt - 2015 óta nem érdekel már ez sem.No de a lényeg: 2019 júliusában tértem át MTB-n 1x12-es váltásra egy XX1 AXS szettel, rainbow XX1 lánccal. És itt jött a Heuréka! effekt: a korábbi 3000 km 0.7-0.75 nyúlásig itt felment 9500 km 0.4-0.5mm nyúlásigra (továbbra is a Squirt Lube a kencém). Igen, terepen, télen-nyáron, sárban, hóban, hólében. Az első láncomat majdnem 1.5 év után cseréltem le. Azóta a 2. rainbow lánc van fent a rendszeren, ~0.2 mm a szerviznaplóm szerinti 8164 km után.
Akkor kenem, mikor kezd hangos, csörgő hangot adni: 2 hét / 300-500 km - illetve, elázás vagy eső után egyszerre, sajnos a Squirt Lube nem tűri jól az esőt. De a km-ek nem hazudnak így sem. Pucolni egyáltalán nem pucolom a láncot, a maximum, amit teszek, hogy ha lánckenéskor nagyon poros a lánc, körbe törlőm egy darab papír törlőkendővel és ennyi.
A Squirt Lube-ból szemenként csepegtetek minden görgő/csapra, kb. másfél perces művelet. Ha túl sok kence látszik a láncon, akkor ugyanazzal a papír törlőkendő darabbal, amivel a port előtte letöröltem, a hajtást körbe forgatva 1-2x letörlöm a láncról a felesleget.
Száradás? Nem figyelek rá különösebben, bár használat előtt 1-2 órával vagy előző este szoktam kenni, mikor érzékelem a hangosabb lánccsörgést és egyszerre el is intézem a kenést hazaéréskor.Egy ideje már a régi 2x11-es országútimon is egy ilyen rainbow lánc van fent. Hiába keskenyebb a lánc külső szélessége, szépen vált vele a régi rendszer és a keresztbe váltást is jól tűri.
[ Szerkesztve ]
-
tknof1871
őstag
válasz ZolkoW #260855 üzenetére
Ez milyen bicikli? csúszópapucsos, és láncváltós egyszerre? Én valami ütközésig húznám/tolnám a tengely két végét...
A kereket úgy lehet feltenni, hogy hátra és kicsit felfelé kell húzni.
Ez a jobb oldal ütközésig hátra húzva. A bal oldalon nem húzhatom ütközésig hátra a tengelyt, mert akkor nincs síkban a kerék, balra fordul el.Milyen fék ez? (nem tudom, mi a konzolos fék)
Ez egy konzolos fék / cantilever brake. Ezen a képen a piros nyíl a központosító csavart mutatja. Nekem ilyen nincs. A képen láthatón csak az egyik féktesten van központosító. Van olyan konzolos fék amelyiken mindkét féktesten van ilyen csavar.
Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz semmiho #260864 üzenetére
...vagyis jön az új lánc a gyári kenéssel te meg rácsepegtetsz + törlöd mintha már zsírtalanítva lenne?...vagy hagyod a gyári kenést "lekopni"?
#260865
tknof1871...elvileg koppig kellene tolni a tengelyt a papucsba, ha ott a kerék félre áll, vagyis közelebb egyik villához mint másikhoz, akkor valami nincs rendben, vagyis vagy a tengely görbe, vagy a kerék van félre fűzve, vagy a váz csálé. Ha mindig ugyanarra áll a kerék akkor a tengelygörbeséget kizárhatjuk, marad a csálé váz, vagy félrefűzött kerék, ez utóbbi meg szintén hamar kizárható ha fordítva teszed be a kereket (igen, bemegy), vagyis a sorral bal oldalra, mert ha úgy már a másik oldalra áll akkor az van félrefűzve, ha meg nem akkor a váz a ludas. Vége.
Ami a féket illeti, ha nagyon közel kell állítsd ahhoz, hogy majd fogjon is és nyúlósnak érzed lehet a szál nyúlik/rendszer zömül annyira, vagyis xar a bowden/bowdenház/végzárók készlet, rosszak a vázszemek, lötyög valamelyik határoló, bowdenház fészek...[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varsam
őstag
válasz semmiho #260809 üzenetére
Aztamindenit, nem semmi bringa és nem semmi számok mindenhol
Ezzel a merev villával mennyire élmény/gáz a montizás? Vagy az a könnyebbség amit mászáskor ad annyira megéri, mintha mondjuk lenne elől egy könnyű SID?
Ha már ott kevesen vagytok, itt szerintem mindenki nevében írom, hogy szívesen olvasunk tapasztalokat, beszámolókat, beszélgetéseket! -
andrisbandi
őstag
válasz jojjer94 #260862 üzenetére
Smoove kezdésnek is elég egy felvitel?
Egymás után két kört csöpizek amikor fémtiszta a hajtás, teljes takarítás után.
A kisfogasról megjáratom közben a kazettán mindenhol. Ez trükkös lehet, lefelé váltáskor a rángástól fröcsölhet a láncról. Kézzel kesztyűben, vagy ronggyal rátartva kicsit a láncra ez megelőzhető.Ez a Smoove (nekem ez 10/10-es wax) különbözik a száraz időre való waxoktól. Száradva rendkívül vastag réteget ad, kicsit nedves is marad. Emiatt kerülendő a két rétegben felhordás a hétköznapokban. Egyrétegesen is lesz törölni való a tekerések között.
---
Soudal Dry wax-ból elhasználtam egy flakonnal. Elötte olajat használtam, sokat kipróbáltam, nagy kedvenc lett a Holmenkol Performance lánc kenőanyag. Olajként 10/10.
Az oljosoknál elkerülhetetlen a rendes hajtástisztítás. Időtrabló, koszos, vegyszeres.
Emiatt próbáltam csak rá a waxra, ebből a szempontból nagy előrelépés lett.A Soudal, és próbáltam a Muccoff-osat is, olajhoz képest szerény teljesítményű volt nálam, két montin is. Azokat mindíg két körben tettem föl, szinte beáztattam a láncot. De úgy is kevésnek tűnt. Hamar hangosodott kb 60 km. Igaz tisztítani szinte nem is kellett. Waxmaradék általában nem volt, csak kevéske por, amit egy gyors kefélés orvosolt.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #260866 üzenetére
Ezt majd ki akarom próbálni, hogy csak úgy a gyári mézre rácsepegtetek, de a tapasztalat nálam is az, hogy amióta Squirt van, azóta a madarak is szebben csicseregnek, meg a lánc sem nyúlik, így a fene sem tudja, hogy mikor lesz esedékes a csere
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #260866 üzenetére
Igen. A gyári kencénél nincsen jobb, ezért az hagyom mindig, hogy elhasználódjon. 300-400 km után a gyárival mikor jön a csörgő hang, no onnan csak rácsepegtetek.
-
Mclovin
senior tag
válasz f4lcon #260669 üzenetére
szép kis vita kerekedett itt Ez a Schwalbe pro one ígéretes. Rosbikes-n találtam 32-s Tubeless-t, 33 euro vs 40 eruos gp5000 tube verzió. Viszont azt írja a Schwalbera, hogy 12 hét a várható szállítás. Ez valós infó lehet? Azt írja, hogy a Bocholtban található üzletben van raktáron.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz -=RelakS=- #260869 üzenetére
Szemléltetés.
Itt mutatja a bácsi miért érdemes leszedve, teljesen megtisztítani.Persze, szeret az ember sk kipróbálni dolgokat.
Nálam is ment olajra, később új láncrara zsírosan a wax. Jó túrós lett az egész hajtás. Nem ez a megfelelő módszer.
DE: a csapokban mindíg marad egy olajfilm, így tévesen megúszhatónak tűnhet a waxolás elötti vegyszeres takarítás, teljes zsírtalanítás. Hiszen igazából működik így is a waxolás, sokan maradnak is ennél a módszernél.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Ringman
nagyúr
válasz Mclovin #260871 üzenetére
rose-nál volt párszor olyan, hogy a 3-4-10 hetes szállítási időből kb 1 hét lett, de ez lutri.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
-=RelakS=-
veterán
válasz andrisbandi #260872 üzenetére
Majd meglátjuk, ha végre eljutok oda.
Természetesen én sem azzal fogok indítani, hogy locsolom a squirtet, először hagyom, hogy a gyári kence megkopjon (#kivanfizetve ). Mivel vizes "oldat", ezért ugye az olaj nem nagyon kéne, hogy beengedje a csapok közé, de a víz elpárolgása után meg ottmarad a viasz, ami meg pont tudna vele keveredni Ezt még érdemes lenne megnézni.
Amúgy is, a squirt az én láncaimon nem azonnal volt bajnok, csak pár száz km után kezdett el furán nem nyúlni.A videót majd megnézem, de szerintem ezt az arcot már láttam, és valahogy felemás érzéseim voltak tőle. Kár, hogy nem emlékszem a miértre.
Ringman
Rose nálam az utóbbi időben rendszeresen ezt csinálja[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #260860 üzenetére
Ha karbon lenne a a vázam akkor én sem merném befogni. A nyeregcsőnél az a baj, hogy állandóan ki kellene húzni és pont a héten cseréltem a gyorszáras nyeregcső-bilincset imbuszosra, így plusz macera lenne.
-
semmiho
tag
válasz varsam #260867 üzenetére
Köszi.
A merev villás montizás nálam régi becsípődés, ami eredetileg azért jött, mert túl macerásnak és drágának találtam a villa szervizelését.
Imádom, még versenyezni is, pedig lefelé azért vesztek miatta 5-10-15-20 mp-eket. 3 éve a bal csuklóm mondjuk beadta az unalmast miatta, többé-kevésbé így kimaradt 1.5 év, de idén ismét OK.
Mászásnál mennyit ad? Szerintem nem sokat, egy versenyen 1 - 1.5, esetleg 2 percet összesen? Na azt a lefelében el is bukom. De a merev villát valahogy jobban csípem így is.[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz Ringman #260836 üzenetére
Végül vettem használtan egy shimi a530-at 8ezerért. Megjön, szétszedem, kap új zsírt stb. Tartósságra kb. olyan lehet, mint az pd-m520 Szegény montival amúgyis csak 800km körül megyek egy évben, főleg ennyi csapadék mellett nincs kedvem sarazni minden tekeréskor
-
Fall-N
veterán
válasz varsam #260867 üzenetére
Én már a testbikeon felfigyeltem a bringára, nagyon durva lehet. A Niner RDO merev villára én is kíváncsi lennék, hogyan muzsikál, mert annyiba fáj, mint egy drágább teleszkóp. Mondjuk emlékszem rá, hogy a kolléga olcsóbban meg tudta szerezni. Az biztos, hogy nagyobb koncentráció kell hozzá, mert itt nem mozogja ki semmi ha hibázik az ember.
semmiho: Nekem azért is bejönne a merev karbon, mert jóval könnyebb. Arany áron persze van karbon teleszkóp, de azt szervizelni egy rémálom lehet (anyagilag) is
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz -=RelakS=- #260874 üzenetére
A videót majd megnézem, de szerintem ezt az arcot már láttam, és valahogy felemás érzéseim voltak tőle. Kár, hogy nem emlékszem a miértre.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
totron
addikt
Ha a kormányt fentebb vételi céllal való kilazítottság után nem tudom visszafixálni akkor tulajdonképpen mi a jó fene történt?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz semmiho #260870 üzenetére
Én megrögződött "dezodoros" vagyok és mivel váltóra, becsúszóra is fújom néha ezt a sprayt, teljesen elhagyni úgysem tudnám, de ezzel a 2 hét/3-500km ( ), meg a semmi pucolás előtte dologgal bizony nagy szeget ütöttél fejembe. Én ha kiszámolom inkább 4-7 naponta és 50-100km-ente (~minden második tekerésnél) kell fújjam, természetesen ugyanúgy eső után azonnal. (A láncnyúlással villogni meg nem ér, az a lánc az egyik, ha nem A legdrágább/legtartósabb a piacon )
#260882
totron...milyen kormány, mit fixálni?[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Mclovin #260664 üzenetére
nekem 28as schwalbe durranó pluszok vannak - napi commutingra használom a bicajt, tejezni egyelőre nem akarok, de defektet szerelni se. mondjuk nem tudom, hogy ez van-e 32esben.
mod: megnéztem és nincs, az one plus van smartguarddal ebben a méretben, erre azt írja a schwalbe, hogy a durano utódja.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
andrisbandi
őstag
válasz totron #260882 üzenetére
ÉKES / DIÓS KORMÁNYSZÁR
Régi fajtánál volt, h leesett az anya.Nemigazán emlékszem, talán ki kellett szedni a kormyányszárat, kicsit rákapatva a diót óvatosan visszacsúsztatni, utána meghúzni.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
semmiho
tag
válasz Fall-N #260879 üzenetére
Írok pár sort a villáról. Ez a Niner RDO még a régi 15x100mm átütős verzió, 2018 végén vásároltam akciósan, ~340 EUR áron. Előtte egy gyorszáras Ritchey WCS merev villám volt - és azt máig bánom, hogy eladtam.
Míg a Ritchey villának volt előre-hátra mozgása akár 2-3 cm (!!) és ténylegesen csillapított is valamennyit az út egyenetlenségeiből, valamint az aszimmetrikus szárak miatt még a fék sem igazán csavarta (igaz, a Niner is jó ebben - de a Ritchey ugye gyorszáras volt, nem átütős), nos, a Niner egy aszkéta rémálom. Nulla mozgás előre-hátra, zéró csillapítás (khm, merev villánál miről beszélünk, de akkor is! ) , betonkemény az egész.
Ezzel együtt jól elvagyok vele. Állítólag az utódja, a 15x110mm átütős verzió már nem ennyire merev, jobban közelít egy Ritchey WCS-hez.
Ami számomra a Niner esetén még fájó pont: a papucsok megmunkálása elég esetlen, nincsen rendes hornyos kialakítás az első kerék/agy rendes helyre vezetésére. Jó, nem akkora probléma, de ha gyakran veszed ki a kereket, mint például én utazás miatt, akkor azért zavaró.Szakavatott körökben jelenleg a Whiskey és az ENVE merev villáit dícsérik nagyon, de nekem egyikhez sem volt még szerencsém. Meg hát az áraik!... ~700 EUR és ráadásul hiánycikk mind.
-
nemeth989
senior tag
válasz fulton #260846 üzenetére
Amit rétisün kollég írt, olyan kell oda. Pluszban meg még egy [link] ilyen adapter is kell, Ult.-hoz, nálam így működik az egész. Volt meglepetés mikor a montis hidr. fék után nem tudtam mit kezdeni az Ult.-val és vennem kellett egy ilyet... Nem is gondoltam, hogy ilyen adapter kell hozzá.
[ Szerkesztve ]
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
tknof1871
őstag
válasz Hasaggymeg #260866 üzenetére
tknof1871...elvileg koppig kellene tolni a tengelyt a papucsba
Nem tudom mit jelent a papucs. Nekem a jobb oldalon a láncterelőt egy csavar fogja a villához és ott C alakú. A C-be megy bele a tengely. De a C előbb állítja meg a tengelyt, nem engedi teljesen hátramenni.
Ez hasonló az én láncterelőmhöz, de ez nem az én képem.
Bal oldalon nincs semmi, a tengely teljesen hátra csúszhat. Látszik, itt nincs furat csavarnak, ide nem terveztek hasonló C alakú dolgot felszerelni.
Ami a féket illeti, ha nagyon közel kell állítsd ahhoz, hogy majd fogjon is és nyúlósnak érzed lehet a szál nyúlik/rendszer zömül annyira, vagyis xar a bowden/bowdenház/végzárók készlet, rosszak a vázszemek, lötyög valamelyik határoló, bowdenház fészek...
A bovden nem egyenes, kicsit görbe. A videókon mindig szép egyenes bovdent láttam. Ez lehet egy probléma. Talán a féktesteken erősebbre kellene állítani a rugót, de a legjobb természetesen az lenne ha a bovdent kicserélném. De a többi lehetőség se zárható ki.
Nemrég volt szerelőnél a kerékpár és úgy tudom kipróbálták forgalomban. Nem szóltak, hogy a féken is javítani kéne.[ Szerkesztve ]
Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
rétisün
veterán
válasz nemeth989 #260887 üzenetére
az az adapter minden outis hidrós fékváltókarhoz kell, nem?
de amúgy jogos, a linkelt készletben nincs benne, de lehet van olyan készlet, ami kifejezetten outis rendszerhez van.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
ZolkoW
őstag
válasz tknof1871 #260865 üzenetére
jaaa, vágom, tehát ferde papucsos acélváz, ahol a váltó papucsa elvesz egy kicsit a teljes tartományból a jobb oldalon, ezért a bal oldalon muszáj pozícionálni. Ja, így akkor sok mást nem tudsz tenni, szemre beállítod síkba a kereket. Én gyorszárason is, de átütősön is ha lehet, mindig fejre állított biciklin teszem be a kereket, ilyennél is úgy a legkönnyebb a tapsztalatom szerint. (Hasaggmeg téveszméire ne figyeljetek )
És hogy kantifék, így már értem
Azt hiszem, olyat eddig nem is láttam, amin ne lett volna olyan előfeszítő csavar. A vázon viszont néha több (3) beakasztási pozíció is van, én a nagyobb rugóerőt szoktam preferálni, és az is segít, ha könnyen forog a féktest, tehát meg van kenve a forgáspont.
A képen látható rendszer is ad egy kis beállítási lehetőséget forgatáshoz, hasonlóan a félgömbös alátétekhez, próbáld úgy, hogy be van húzva a fék, és úgy húzod meg a csavarokat.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nagyúr
a cipőt hogy mossátok? kicsit féltem ezt a boát berakni a mosógépbe, de végülis törölközőbe csavarba, ugyan mi baja lehet?
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
parandroid
félisten
válasz velizare #260892 üzenetére
Főleg sehogy. Nem bálba hordjuk ezeket…
Szellőztesd rendszeresen, meg kívülről mosd le nedves szivaccsal, ha nagyon sáros. Esetleg valami szagtalanító, fertőtlenítő, talán impregnáló, vagy ha bőr, bőrkezelő spray nem árt neki.p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz andrisbandi #260872 üzenetére
No, megnéztem a releváns részt.
Vajon mekkora a különbség az olaj és a WD-40 között?
Még ha a nagy részét el is használtam a gyári kenésnek, nem számítok rá, hogy ez első adag Squirt mindenhova is eljut, arra viszont igen, hogy a gyári kenés, és a viasz egyszerre kopik. Mivel a viaszt időszakonként pótlom, ezért pár kenés után teljesen ki kellene szorítsa a gyári kenést.
Amúgy meg mint tudjuk, a viasz nem oldódik vízben, ezért egy plusz adalékanyag emulziót képez belőlük. Ez az adalék vajon ki tudja-e a gyári kenést kezdeni, hogy keveredjen a viasszal, és egy idő után teljesen kijöjjön a láncból?
Nekem legalábbis ez az elméletem, aztán majd meglátjuk.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
addikt
válasz parandroid #260893 üzenetére
+1
Vagy slaggalDe gondolom, nem a bőrcsukát akarja mosógépbe rakni, mert az biztos nem használ annak.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
lsebestyen
addikt
Külsőleg szappanos mikroszálas törlőkendő, belsejébe pedig fújok decás szagsemlegesítőt, illetve használat után ki szoktam tenni a párkányra/erkélyre.
-
andrisbandi
őstag
válasz -=RelakS=- #260895 üzenetére
Az ellenkezőjét mutatja be a videó.
Lánchoz kívánatosan fémtiszta fémet tud bevonni a wax, ami tartósan rajta is marad.░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
addikt
Jester01: egy fényképet mutass már légyszi a kormányodról, mert látom Straván, hogy van valami belső kormányszarvad, csak nem tudom kivenni, milyen. Köszi!
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Opel topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Hiába Musk kritikája, az ausztrálok szerint megoldható a közösségi médiás tiltás
- Mobil flották
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Házimozi haladó szinten
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HP notebook topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest