Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz ReFleXx #269801 üzenetére
hehe lejjebb van a kormány amúgy, mint a nyereg
ki akartam próbálni ezt a kormányt, mert sok pozitívat olvastam róla, de nekem nem jön be, nagyon furcsa kormányozni, de más 31.8 mm-es befogójú nincs itthon, csak egy koskormány (decába elmehetnék, de ott is 700+ mm-es mtb-sek vannak, helyi boltokban nem jártam még), egyenes kormány marad rajta, az kb biztos.
---
amíg nem bizonyosodok meg róla, hogy jó a bovdenhossz és a bovdencsőhossz, addig nem szoktam vágni belőle, mert ha újra kell húzni, akkor nehezebb átvezetni a csövön a vágott bovdent.
#269803 Dark Archon
köszi, átgondolom[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
addikt
-
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #269804 üzenetére
köszi, vsz. életében nem lesz ennyire tiszta
agyak élettartamára kíváncsi leszek alis (elvileg szitázatlan novatec) ipari csapágyas agyak. az eredeti felni és az eredeti küllők maradtak.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
krokostamas
tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni:
Jelenleg van egy Orbea Laufey H30-am, rajta elől egy Rockshox Recon 140 mm-es rúgóúttal, 44 mm-es offsettel, illetve 29"-es kerekekkel. Ezt szeretném lecserélni egy kinézett Rockshox Pike 150-esre, viszont azon 51 mm-es az offset.
A Laufey dokumentuma szerint a 150-es út nyilván belefér, viszont offsetnél fixen 44 mm-t ír. Mit gondoltok, sokat számíthat az a pár mm? Inkább 44-es felé kellene nézelődnöm?
Ahogy néztem a komolyabban felszerelt változatán (H-LTD) egy Fox villa van elől, 51-es offsettel, így ha jól sejtem csak nem lehet olyan nagy probléma?
Köszönöm a segítséget! -
attiss66
senior tag
Szerintetek ez milyen minőségű olaj lehet, láncolajozáshoz, ismerős ez valakinek? Soudal technikai ptfe Spray 400 ml teflon, 1740 Ft [link] . Összehasonlítva ezzel. WD-40 SPECIALIST PTFE TEFLONOS KENŐSPRAY 400ML, 4750 Ft [link] . A WD40 3000 Ft-al drágább, mint a Soudal. Annyival jobb is, megéri az az árkülönbözet?
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz krokostamas #269806 üzenetére
Kissé kezesebb, könnyebben irányítható lesz, mintha kvázi nőne picit a fejcső szög...de szerintem aligha fogod észre venni.
#269807attiss66...jó kérdés, de próba nélkül szerintem nem lehjet megmondani.🤔 Minap én is éppen ezen agyaltam, a Lidl-ben is vesztegetnek valami PTFE sprayt szinte félárban a WD40-hez képest, de ki tudja milyen az összetétele, mennyi is benne a PTFE stb.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #269795 üzenetére
Az ott fix menü minden szebb 7végén. ... míg ezen az oldalon még lehet válogatni (2, 2A), ott a 11-esnek nincs alternatívája, a tegnapi tumultus meg borítékolható volt, hisz a 3 napos ünnep másik 2 napja esős volt, ez meg a még ki nem rúgott meteorológusok óvatos becslése szerint is az idei indián nyár utolsó 7végéjének utolsó napja lehetett, vagyis boldog-boldogtalan gondolhatta uzsgyi a természetbe. Abba, hogy a Budapest körül a Budai hegyekben mi lehetett, még belegondolni is rossz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
Vajon meg fogok tudni állni vele?
[kép]Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
dom1n0
senior tag
Nem tudom láttátok-e ezt a tesztet: [link] tubeless, vs belsővel szerelt gumi teszt.
Valaki próbálta már a Vredestein Latex belsőt? A tesztek alapján meggyőző, és 10EUR az ára, nem mondanám megfiztethetetlennek, és mégsem kellene a TL szívni, tartalék mehet ugyanúgy a mezbe, táskába... -
Ixion77
addikt
válasz dom1n0 #269811 üzenetére
A TL-t én eddig nem találom szívásnak. A Latex/TPU belsőknek akkor látom főleg értelmét, ha valaki kénytelen belsőt használni, mert pl. tubelessre alkalmatlan a külső. Aztán ebbe a belsőbe mehet a tubeless folyadék defekttűrés gyanánt, ha nem akar pótbelsőt vinni magával.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ixion77 #269812 üzenetére
Ha...
- mindenki boostert, kompresszort használna már az elejétől fogva
- vagy mindegyik TL felni 30mm+ széles lenne (mint kiderült szélesebb felnikre általában könnyebben felmegy a gumi pumpával is)
- mindenki olyan tejet használna, ami bevált, ajánlott, működik és nem kisérletezne szutyok tejekkel, amiről egy árva teszt sem létezik
- mindenki odafigyelne, hogy a szalagot rendesen felrakja és a szelepnek ne fúrjon túl nagy lyukat, hogy sehol ne szivárogjon a levegő...valószínűleg szinte soha senki nem szívna a tubelessel. A topikban mindenki, aki a tubelessel szívott, ha jól rémlik beleesett valamelyik fenti hibába. Pedig rengetegszer le voltak írva ezek a dolgok. Így alakult ki itt az a mítosz, hogy a tubelessel szívás van, nem érdemes váltani
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
dom1n0
senior tag
válasz jjeahh #269813 üzenetére
Én szívesen váltanék országútin (is), ha valaki akár csak szamárvezetőn segít leírni mi merre hány méter.
Első kérdéseim:Booster mindenképpen kell outi tl felrakáshoz?
Melyik tej a bevált?
Esetleges defeket esetére legyen tartalék belső azért, vagy a repair kit mindent is megold? (Bónusz kérdés a decás jó outi-hoz is?) -
jjeahh
nagyúr
válasz dom1n0 #269814 üzenetére
Én montis vagyok, outival nincs tapasztalatom, de van ami ugyanúgy igaz az outik tubelessesítésére is:
- felniszalag felrakása előtt alaposan megtakarítani a felnit, a felniszalagot jól felrakni, széleken is ragadjon
- szelepnek tűvel apró lyukat szúrni, vagy elég az is, ha egyszerűen a szelepmaggal átszúrod a szalagot
- a szalagot ahol a szelep felfekszik rá, bekenni tejjel, biztos ami biztosOutin tejből nem tudom mi vált be a többségnek, csak azt, hogy manapság már vannak külön magas nyomásra kitalált tejek is. Mivel a tubeless kukac egy sima felületű virsli gumin nem tudom mennyire használható, én talán vinnék belsőt magammal . De lehet a kukac is jó, fogalmam sincs mennyire érezhető tekerés közben.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz dom1n0 #269814 üzenetére
én főleg régen még mindig 2 réteg szalagot tekertem. A nagyobb nyomás miatt valszeg így tennék országúti felni esetén is, és külön figyelnék, hogy durván ráfeszítsem, hogy felvegye a profilt, és nehogy eresszen bárhol is. A szelepet én mindig fogóval húzom meg, itt ésszel szabad, mert ki lehet tépni a gumituskójából, de van olyan szelep is, ami ügyesebben van kialakítva, és a fém rész támasztja hátulról a gumitömítést, nem csak rá van sütve. Még sosem szakadt ki szelepem, de láttam már szervizest olyannal bénázni, hogy nem húzta meg eléggé, és ott eresztett, a szelep tövénél.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
dom1n0
senior tag
válasz ZolkoW #269819 üzenetére
Köszi.
Akkor összefoglava ami kellene outi/mtb szinten is TL válás útjára:
- Tubeless felni szalag, de ezt jellemzően adja a kerékgyártó is (Ez jó, vagy van ami jobb/ajánlottabb?)
- Egy boosteres pumpa
- TL szelepek
- TL tej
- Adag türelemMásik irány a latex belső slime-al.
lxion77: Barkácsot itt hagynám most, köszi.
-
dom1n0
senior tag
válasz Runner_fxr #269821 üzenetére
Köszi.
Külföldi csoportokban viccesen úgy szokták írni, hogy nagyon jó az outi TL, csak legyen mögötted egy csapatkocsi cserekerékkel, ez azért logikusan nem a földtől elrugaszkodott dolog a defekt megoldását tekintve. -
ZolkoW
őstag
érdekesség: ma kaptam aliexpresses rendelés INGYENES visszaküldéséhez nyomtatnivaló címkét.
Az ingyenes return már rendelésnél is látszott, de nem foglalkoztam vele, csak most lett érdekes, hogy nem azt kaptam, amit rendeltem. elfogadták a rekit, kíváncsian várom, minden rendben lesz-e..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ixion77
addikt
válasz Runner_fxr #269821 üzenetére
A legtöbb gyártó tubeless szalagja a Tesa által a kért márkajelzéssel és színben legyártott 4289-es kódú szalag.
Hogy mekkora a márkafelár, azt mindenki kiszámolhatja abból, hogy pl. a 27mm-es métere végfelhasználói áron, kevesebb mint 0.25 euro... Szállítással, adókkal, kereskedői árréssel, mindennel együtt!"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #269815 üzenetére
Ezeket így elolvasva aligha győzöl meg egy országútist, akinek egy évben 2x van defektje. ...ha még sufni-tuning tűzoltó palackokat is kellene tároljak a házban még talán én is meginognék, de eddig szerencsére mindig és elsőből elég volt rárobbantani álló pumpával. (Alexrims és Mavic/ Race King, Ikon, Fast Trak).
#269819ZolkoW...ha jobban belegondolsz tulajdonképp elég a lyukakra fordítani különösebb figyelmet, hisz máshol aligha fog átszakadni a szalag, ha a lyukakon valami jól ragadó foltok vannak az azokra húzott egy réteg jó felniszalaggal is atom-biztos lesz az egész rendszer. Én már raktam össze egy réteg szalaggal, de ez az utolsó lyukleragasztásos rendszer [kép] szinte úgy tartja a levegőt mint egy belsős.
#269824
Ixion77...nem tudom a többi milyen, de a Schwalbe valami nagyon sprőd, kemény recsegős műanyagszerű, egyáltalán nem nyúlós szalag...nem azt mondom, hogy jó, sőt, elég nehéz dolgozni vele, csak azt, hogy nem átlagos szalag.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dom1n0
senior tag
válasz Hasaggymeg #269825 üzenetére
Outinál nem hiszem hogy kipróbálom főleg tekintve hogy a latex belső kb. azonos teljesítményt ad.
Viszont a montinál érdekel a dolog, bár tény ott még nem volt idén defektem, jó kevesebbet is mentem vele jóval. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dom1n0 #269826 üzenetére
Ha nem lett volna sok defektem én biztos nem váltok tejesre, sem a súly, sem egyéb miatt, annyit nem ér az egész, a defektvédelem viszont kompenzál minden fáradságért, hisz most már évek óta nem hordok mást magammal mint egy pumpát, no folt, no gumileszedő, no belső, no félelem attól, hogy ha véletlenül lemegyek az ösvényről azonnal defektet kockáztatok...azért ez nagy könnyebbség.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #269825 üzenetére
ja, láttam a módszered annó, ezt 1000% hogy nem alkalmaznám, mégis működik, hiszen használod - kell még ennél több meggyőzés, mármint MTB kategóriában?
(olyan szalagot használtál, ami szövet erősítésű, vagyis nem tud tökéletesen hermetikusan tapadni a sima felületre. Ráadásul kicsi darabokban, ami miatt a széleken szintén gyenge pontok alakulhatnak ki. Senkinek nem tanácsolnám ezt, akkor már a puhább, de nyújthatóbb, alakíthatóbb bármilyen szalag is biztosabb megoldásnak tűnik. A két réteg rendes TL szalagnak is csak annyi a lényege, hogy mivel feszíted, mikor a végére érsz, kisebb az esélye, hogy visszalazul, tehát jobb minőségben tudod felragasztani. De ott folytonos az egész, kivéve a végeket.)#269820 dom1n0 : a Mavic (MTB) kerekeimen gyári szalag volt, azt nem bántottam, pedig nem valami hipergondosan voltak felragasztva.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Fall-N
veterán
válasz dom1n0 #269826 üzenetére
Azért a latex belső nem annyira kimondottan jó. Rengeteg panasz van rá és a butyl alapú belsőkhöz való folyadékok sem érnek semmit. Egy idő után a vékony anyag miatt számítani lehet a defektre. Érdemes olvasni a témában olyanok véleményét akik huzamosabb ideig használták.
Másik része, hogy pár gramm spórolása miatt szerintem nem érdemes a defekttel szembeni "biztonságot" feladni.
Outin én nem érezném égető szükségét a tubelessnek, mert a legtöbb előny inkább terepen jön ki (alacsonyabb nyomás - jobb tapadás, kisebb vágás és szúrás elleni védelem). A nagyobb nyomás miatt viszont szívás ha defektet kap az ember. Vágás ellen meg szerintem nincs olyan tej, ami megfogja a nagy nyomással kilövellő tejet. Bár ki tudja, manapság hol tart a dolog.
ZolkoW: Nem akartam írni, de tudtommal latexhez nem tapad a Slime.
[ Szerkesztve ]
-
avl
senior tag
válasz Hasaggymeg #269825 üzenetére
"egy országútist, akinek egy évben 2x van defektje. " ???
en nem montizok, varosi (bolt, stb.) es varosok közötti (nezegetes, bolt) ..minek lehet az olyan biciklit hivni ? és országúti
szerencsére (?) ennél is sokkal jobb a helyzet, azt mondanam 2 evben 1 defekt az utolso 10+ év átlagában
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #269830 üzenetére
Nem tudom milyen erősített szalag az, olyan volt otthon, de biztosan jobban felvette a felni alakját mint a dedikált Schwalbe, még ha ez a Shwalbet is minősíti. Továbbá a végeket takarja ugye a folytonos szalag ami rámegy, így azok csak a fedőszalag elengedésével kerülhetnek tejjel kapcsolatba, ami pedig a módszert illeti, a teljesen zárt belsőfalú felni után nekem a lyukakba tolt dugók tetszenek (tetszenének) a legjobban, még ha azt is hallottam, hogy (talán a Specinél) nem működnek jól. Milyen faxa lenne már csak dugókat cserélni gumicserénél és nem pöcsölni a szalagokkal meg a felni tisztításával! Ami a duplán tekert szalagot illeti, én azt meg azért tartom értelmetlennek, mert ha egyforma szélesek (gondolom igen) akárhány réteget is tekerj egyetlen réteg fog tapadni a felnihez mely ha megindul és tej megy alá, megy vele a többi réteg is, akármennyire is ráfeszíted...de hát meg neked az működik.
Mavic kerekemen nekem egy gumit bírt az eredeti (valami baromi kemény!) szalag, utána nem mertem hagyni mert itt-ott bement alá a tej.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dom1n0
senior tag
válasz Fall-N #269831 üzenetére
Nem néztem még mélyebben utána, azért tettem fel itt a kérdést, hogy van-e esetleg olyan aki használja, az mindig jobb, mint más tesztoldalaknak, meg fórumoknak hinni
Egyébként pl. ITT írnak érdekes dolgokat, Tufo defektvédőt pl. jónak írják.
Igazából nem is a gramm spórolás ami miatt érdekel a dolog, hanem országútin a logikám szerint minél jobban lecsökkentük a gördülési ellenállást, annál komfortosabb és gazdaságosabb is hajtani a bicót, főleg nagyobb tempón
Csak hogy egyértelmű legyen a dolog, olyan kerékszett összelegózásán pörgök (és most nem nézem melyik bicóra, hanem inkább az elméletet..) amivel minél komfortosabbban kilehet tekerni az átlag 30+ hosszabb utakon.
Ennek nyilván az alapja a jó kondi, erőnlét, ezen dolgozok eleget, a másik a technikai oldal ésszerű megoldásai. -
Hasaggymeg
Topikgazda
Na erről beszélek, sokan azért vágnak bele mert relevánsnak érzik (ezen az amatőr szinten is) a tapadás növekedését, gördülésellenállás csökkenését, meg minden jóságot amit a szaklapokban olvasnak...miközben olyan ritkán van defektjük, hogy leginkább csak gumikopás miatt szedik le általában gumiikat. Na most egy ilyen rendszert feltölteni azzal a xarral , figyelni, hogy jó legyen, télen ne száradjon bele, nyáron ne fogyjon el, ne egye meg a küllőket (már újabban ez is van), stb. stb., na meg vásárolni hozzávaló gumit mely általában drágább...nem igazán látom értelmét.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #269835 üzenetére
az volt, most nézem, pedig nem emlékeztem (azt hiszem, külön is rendeltem, egymagában, nem más choice-okkal együtt, de így a reklamáció után már nem is olyan egyértelmű a rendeléstörténetben)
Hasaggymeg, ne becsüljük le a tapasztalás élményének jelentőséget!
Ha mindenki olyan lenne, mint fulton, már rég tönkrement volna a kerékpáripar... meg az autóipar.. meg minden[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
avl
senior tag
válasz Hasaggymeg #269836 üzenetére
teljesen egyetértek
nekem eszemben sincs tubeless-re váltani (orszaguti); ritka a defekt, a minimalis gördülesi ellenallasjavulas semmit nem számít (nem versenyzek) ...a kényelmet is szokták tubeless orszagutisok emliteni - ez erdekelne, de szkeptikus vagyoktegnap a varosin lecsereltem a lancot: tolomerövel (hasonloan, mint nyulasmerövel szet"feszitve") 120.45mm körül volt (5 külsö es 5 belsö lancszem)
logatva (csak gravitacio huzza) az uj (sunrace CNM84) es a regi: 115 tagnal sem volt az uj 1 taggal hosszabb, azaz 1%-nal kisebb nyúlásnyi kopás
az uj lancot feltéve (hátsó sor 7-es, maradt, elöl 3 lanckerek maradt), hasonlóan tolómérövel 5+5 tag több hely átlagában ~119.25mm
ma már gurultam is vele - emelkedön a legkönnyebb, lejtön a legerösebb, közte sok egyeb fokozat is hasznalva -, nem ugrott, nem nyöszörgött, remélem sokáig bírja
-
jjeahh
nagyúr
Veloportal.eu-rol rendelt valaha valaki? Nagyon alacsony a postaköltség és jó áron vannak a Kineticore sisakok.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Félő, hogy sok minden elvérezne egy vakteszten, a merev integrált hajtóműtől az utat-simító karbon villáig ahogy a xar Pepsi is lenyomta a sokkal jobbnak tartott Coke-ot anno, pedig ott aztán szinte mindenki esküdött az utóbbira. Ember legyen a talpán (seggén ) aki egy 7-8-barra fújt faxomnyi szélességű virsligumin érzi a benne mozgó belsőt. Ugyanakkor persze ha TUGGYA, akkor máris jól érzi magát akár a macskakövön is vele.
#269837ZolkoW...úgy van, a tapasztalás az felülír minden meddő okoskodást, még akár akkor is ha az éppen tudományos és számokkal van alátámasztva.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ixion77
addikt
válasz Hasaggymeg #269840 üzenetére
"aki egy 7-8-barra fújt faxomnyi szélességű virsligumin"
Miért kellene egy tubeless road gumit addig fújni? Nézd meg pl. a Schwalbe legmodernebb slickjét: Max. 4.5 Bar (Max. 65.0 psi)
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #269840 üzenetére
én aztán tudom, hogy néha sokkal egyszerűbb meglépni a megfelelő lépést, mint évekig, vagy örökké azon agyalni, hogy milyen lett volna kipróbálni
Én legalábbis nem tudom olyan könnyen meggyőzni magam, hogy valami tökhülyeség, és nekem nem kell. Vannak olyan paraméterek is, amikre nem mindenki gondol előre (és elfogadja ezt, hogy vannak ilyenek is), vagy simán csak érdekli, mint technikai vívmány. Szóval kíváncsiság. Rendes országútin, rendes országúti szélességű külsővel biztos kipróbáltam volna már a latexet is, és a TL-t is, mert szélesebb gummákkal hibátlan. Két 27,5-ös kerékszettem is van, belsőm soha nem volt ilyen méretbenBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ixion77 #269841 üzenetére
Értem én, de szerintem ott sem érzi meg...én az enyémet ha ne adj isten felfújom 3 (nem 4,5!) bárra már akkor is kirázza a belem...és ez belső nélküli 2,35"-os gumi. Nejemé Vredestein Aventura gravel gumi, de 4 báron (többre még sosem fújtam, ennyire is csak vagy 2x mert 53 kilója alatt nincs miért) az is pattog mint kecskeszar a deszkán. Persze az már belsős, de olyan nyomáson érezni azt, hogy mennyire "kényelmes" belső nélkül túlzónak érzem. Terepen, duci gumival talán érződik, hogy a belső nélkül kvázi úgy vékonyabb gumifelület (nem tapad neki belülről nyomással egy újabb gumiréteg) könnyebben idomul a kavicsokhoz, sziklákhoz, gyökerekhez, vagyis mintha könnyebben átgurulna rajtuk a megfelelő nyomásra leengedve, képlékenyebb lenne de, hogy ezt az aszfalton megérezd szerintem valami nagyon finom érzékek kellhetnek...és amit összegezve mondani akarok ezzel az egésszel az, hogy mivel itt a romlott nyugat perifériáján is már anyagi helyzetünk megengedi majdnem minden újítást beszerzését ami ma már szinte azonnal lecsorog a profik (értsd másodpercek, grammok és fél wattok) világából, mi aztán persze érezni is véljük azokat a másodperceket, grammokat és fél wattokat ami indokolta ezen fejlesztéseket, majd a mi költekezésünket.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
avl
senior tag
válasz Ixion77 #269841 üzenetére
a linkeden:
a 25-622-esnel: "Druck: 5.0-7.5 Bar (70-110 psi)"
a 28-622-esnel: "Druck: 4.0-6.5 Bar (55-95 psi)"
a 30-622-esnel: "Druck: 4.0-5.5 Bar (55-80 psi)"15 eve 23-assal, utobbi evekben ugyanazon az orszagutin 25-össel (Conti) megyek;
25-ösnel is erzem (?!), hogy 7.5 bar táján jobban gurul (és ráz ), mint 6.5 bar táján -
Ringman
nagyúr
amúgy rosszabb úton lassabb is lehet a pattogósra fújt gumi.
egyre inkább 28-as gumikkal mennek a profik (hátul akár 30-as), nem atomra fújva, azt meghaladta a tudomány/technika, a felnifék kikopása utat nyitott a szélesebb gumiknak + jött a tubeless.
---
használt outikra is ránézek, felnifékkel ki tudnék egyezni, de a 25-ös külsővel biztosan nem.a ritchey road logic meg baromi drága sajnos.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ixion77
addikt
válasz Hasaggymeg #269844 üzenetére
A max. az azért max., mert annál több nem lehet, kevesebb viszont igen. Tehát mindenki eldöntheti, hogy az adott úton több kényelemre vágyik, vagy alacsonyabb gördülési ellenállásra. Senki sem tiltja meg, hogy 3, vagy akár 2 báron használd a "max 4.5" gumit.
Ráadásul te terephez viszonyítasz. Országúti bringával meglehetősen kevesen csapatnak terepen, főleg olyan sebességgel hogy "kirázza a belüket" 3 báron. Az országút pedig (normálisan karbantartott úthálózatú országokban) messze nem ráz annyira mint a hegyi túraösvény.
Szerk.: Közben átírtad. Egyetértek, hogy nem feltétlen kötelező a legújabb, legmodernebb technológiát használni. Lásd. pl. elektromos váltás. Biztos jó, de aránytalanuk drága. A tubeless viszont szerintem nem jelentős befektetés. Az egyetlen komoly tétel a booster, amit viszont fillérekből meg lehet oldani a DIY módszerrel.
#269845 avl
Igen, méretfüggő. Vékonyabb guminak nagyobb nyomás kell. Ha valaki kényelemre vágyik, ne a legvékonyabb gumit válassza.
(Már ha van egyáltalán választási lehetősége, mert pl. 26" méretben 2.0" alatt alig létezik tubeless. Pont ez a pro one az egyik kivétel, azért tudtam róla. Ebből meg persze csak túl vékony létezik. )[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
attiss66
senior tag
válasz Hasaggymeg #269808 üzenetére
Kössz, akkor maradok a WD40-nél, az már bevált, nem kísérletezek a fele árú Soudal-al.
Because 269786: nem lesznek jók azok a Sunrace lánckerekek. A bike.hu azt mondta, hogy szerintük jó, de elképzelhető, hogy esetleg nem. A bikepro-sok viszont ezt írták a kérdésemre, hogy jók lesznek e az SR Suntour hajtóműhöz a Sunrace lánckerekek [link] : "Nem, azok a Sunrace lánckerekek is sztenderd kialakításúak 0 offsettel. A középső talán működhet némi alátétezéssel, de a többi nem. A hajtókaron máshogy rögzül (a nagy lánckerék kívülről, mint általában, míg a Suntour-nál a nagy is belülről)" .
Ezek szerint az az SR Suntour hajtómű olyan speciális kialakítású, hogy nem lesz hozzá kompatibilis lánctányér.
[ Szerkesztve ]
-
PartyShan
aktív tag
Sziasztok, Stravan egy bike24 challenge-et teljesítettem és kaptam 10%-os kupont, amit nem fogok felhasználni. Ha valakit érdekel írjon privatban és adom.
[Elvileg ezekre lehet beváltani] -
addikt
Nem a kényelem, meg a gördülési ellenállás a lényeg. Az a lényeg, ha 50-nel rongyolsz le a lejtőn, és defektet kapsz, felkarcolod-e az arcoddal az aszfaltot. Aztán az mindegy, hogy milyen időközönként kapsz defektet, mert ilyet csak egyszer fogsz.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI AVATA Pro-View Combo - ÚJ - drón (DJI goggles 2) +Motion Controller 2 - ÚJ drón, garanciával
- DJI FPV Drone ÚJ szett SOHA nem használt 0h repülési idő
- DRÓN ALKALMI ÁRON! Újszerű Hubsan Zino Pro drón+AJÁNDÉK HORDTÁSKA
- DJi Mavic air 1 Drón
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett - 3 akku, garancia, tartozékok (45)
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest