Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
IMIIKE1998
őstag
Na BBB Vanguard megrendelve, nagyon kíváncsi leszek rá.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz IMIIKE1998 #117251 üzenetére
Én is a totyikgazda ajánlása alapján jutottam el a BBB BSD-142 Echelon nyereghez.Fehérben. Azért időnként zsibbad a technika de akkor egy picit változtatok az üléspozíción és rendben van.
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Mezga Aladár #117225 üzenetére
Ja, az nem Hidegkút hanem Budaliget-Solymár vonal. Az mindig is aszfaltos volt. Azon jártam kocsival Kerekhegyre dolgozni. Busz is járt ott. Azt hiszem iránytaxi néven.
Óh, pedig azt hittem Hidegkútról Solymárra csináltak valamilyen kerékpárutat. Kár."Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
cozmo
őstag
válasz Mezga Aladár #117232 üzenetére
Hát pedig gyakran. Váltok terhelés alatt. A terep gyakran megkívánja. Főleg, mert nem vagyok vitrinbringás. Időnként versenyzek is. Hegynek fel mikor már látom a végét és megunom a szenvedést pörgetőn, akkor csatt csatt kettőt leváltok és kiállva feltépek.
#117240) jjeahh: XTR más világ. Durván hatékony nem csak könnyű. Nekem csak a kar XTR, de érezhetően jobb a váltás még az XT váltóimmal is. A sunrace sorom is tartalmaz alu nagytányérokat. De azt nem öli meg a nyomaték, mert sosincs akkora mint a kisebb fogakon.
Viszont ha most hallanátok amikor kiállva tépem a kornányt hát felsírnátok! Új lánc a kopott nw hajtás tányéron úgy ropog, mintha darabokra akarna hullani. De Strezi megmondta nekem, be kell koptatni és jó lesz. Csak hát addig a szívem megszakad a hangtól.
Ugyanitt új 104bcd-s 34t nw tányért veszek...Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
sulu1701
aktív tag
válasz pc360 #117244 üzenetére
Azt gondolom, hogy az erőlétemmel kapcsolatban jelenleg nincsennek nagy problémák. (punnyadás alatt a kimozdulás hiányát értettem fő gondként)
Mivel első körben a Downhill dolgot elengedtem, szeretnék hegyi terepnél maradni, földút, hegyi utak és apróbb sziklás terepek le és föl irányban. Alternatívaként valószínűleg használnám aszfaltos úton is, de nem hosszú távokon. Ha sikerült jól értelmezenem akkor ez a kategória inkább az MTB-XC.
-
ShiTmano
aktív tag
válasz jjeahh #117240 üzenetére
"Én nem értem miért előny, hogy lehet váltani terhelés alatt is, ha úgy sem váltasz terhelés alatt mert hangos és nem tesz jót ."
De igen, én pl. nagyon sokszor váltok terhelés alatt, ugyanis ha dombon elkezdek fáradni akkor lejjebb váltok, hogy könnyebb legyen és ezért nem fogok megállni, leállni a tekeréssel(hogy megvárjam míg átméltóztatik váltani egy Tourney) meg nem tudok egy 12%-os emelkedőn pl. És igen, Tourneyval volt kétszer is, hogy majdnem pofára estem, mert az első váltó kb. 3%-os emelkedőn már nem kívánt működni és felcsavarta a láncot ami megszorult(és igen, jól be volt állítva). Szerencsére kis tempónál történt és le tudtam lépni. Feltettem egy Sram X9-es első váltót érdekes utána bármikor tudtam meredek emelkedőn is váltani. Szóval van értelme a magasabb kategóriának, főleg első váltónál. A hátsó annyira nem érzékeny tapasztalataim szerint, ott kisebbek az ugrások.
Ahogy PC360 írta: "Nem azért ajánljuk eleve azokat, mert főúri hobbink, hanem hogy megkíméljük a leendő tulajt a csalódástól és a sérülésektől"
Egy Tourney első váltó szó szerint balesetveszélyes tud lenni. Max egyenes útra ajánlanám, túrázni. Ahogy a neve is mutatja arra való, mégis sokan teszik MTB-re is."Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
cozmo
őstag
válasz ShiTmano #117256 üzenetére
Mi az az első váltó?
Én örülök, hogy nincs már soha többé. Nem nyírja a láncot váltáskor. Nem gyűjti be a sarat. Minden első tányéron váltás nagyon nyírja a láncot. Főleg ha nincs elegendő pedálfordulat, akkor szinte sír a lánc a váltó.
És ha ezt nézzük akkor már lehet sokkal jobb az egyenletes esetleg fokozottabb kopás az 1xSok rendszereknél keresztbe álló lánc miatt.[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
eddie1978
senior tag
Off de kell egy ilyen: link
-
Toobee
veterán
-
6030D
őstag
válasz cozmo #117257 üzenetére
Miért nyírná? Váltásonként ad neki egy pofont, és arrébb rakja. Szerintem a váltó kerete puhább anyag, mint a lánc, ha összevesznek, a váltó fog veszíteni.
Decás alkatrészekről meg csak annyit, hogy valami simli van a bizniszben, nem véletlen, hogy nem dobozos 520-as pedált árulnak, hanem a műanyag csomagolásút (amit más nem), illetve a lockout kar is csak náluk ez a tekerős cucc, máshol ugyan az a teló saját karral van. Nem mondom, hogy más a termék, de fura.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Lami66 #117249 üzenetére
Valami simli van benne, mert olyan nincs, hogy a Decathlon jóval olcsóbban ugyan azt a minőséget tudja. Még a nagy nevű webshop-os gyártóknál is olcsóbbak.
Az igaz, hogy az újabb gépeiket nem ismerem, egyáltalán nem követtem, nem foglalkoztam velük, de úgy 10 éve egy horror volt az amiket produkáltak, akár sok száz ezerért, vagy 1 millióért.
A bringás ruházatuk is olyan, hogy olcsó, de szar is. Lehet, hogy egy Endura gatya mondjuk kétszer annyi, de minőségben nem kétszer jobb, hanem vagy négyszer. -
ShiTmano
aktív tag
válasz cozmo #117257 üzenetére
Nekem még van olyan. Tudom ciki, de nem vagyok elég erős az 1x11 rendszerekhez, a sorok árán meg kb. más kerékpárt vesz. Elfogadhatatlanul drágák. A sorok minimum 3x annyiba kerülnek mint ami számomra elfogadható. Váltóm van, karom van, láncom van de a legolcsóbb sorért nem vagyok hajlandó közel 30ezer forintot adni, miközben a váltót(GX11sp) 20ezerért vettem újonnan. Max 10ezret ér meg nekem a sor.
Az Eagle meg külön kategória árban. Még az NX is.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
-
Because
őstag
válasz cozmo #117267 üzenetére
egyetértek az első váltó csak nyűg és jelenleg talán a 10-es rendszer ár/értékben a legjobb választás. én amúgy azt csinálnám ha szükségem lenne rá, hogy vennék egy alap 11-36-os sort és hozzá egy 4x-es lánckereket amit azért nem mindig használok így ha a sor el is kopik akkor pl egy HG50-es kb 25 euró és csak az megy a kukába a 4x-es kerék megmarad
-
pc360
addikt
válasz sulu1701 #117255 üzenetére
Az XC kicsit hurka, az a lájtos földes-mászós inkább, ezért írtam az előbbi trail kategóriát, sok helyen ez a fő kategóriája az AM (all mountain) és enduro bringáknak. Az előbbi inkább a merevfarúakat jelenti, míg az enduro a keményebb, összetelós jószágokat. A legbrutálabb csak lefele gépeket jelzik DH-nak vagy garvity-nek. Sok gyártó eszerint szépen bontani is szokta az elérhető típusait. Egy tesznap sokat segítene a választásban, ha sikerülne ilyesmire eljutnod, ahol mindenféle típust kipróbálgatsz.
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
őstag
válasz Csokicsibesz #117243 üzenetére
Évi egy millió Giant. Hát az már nem semmi ugye! A Kis Deca elbújhat a pi... akarom mondani a sarokba az eladásaival....Játsszunk egyet! Nem ér számolgatni, nem ér guglizni, gyorsan tippeld meg mennyi bringát ad el a Deka egy évben a Giant egymilliójához képest.....írd le ezt a számot.
Próbáltam hivatalos adatokat keresni, hogy mennyire apró a Decathlon bringaeladása az említett Giant évi egymilliójához képest. Ezt találtam:
"Decathlon is probably the world’s biggest bike retailer. Only in Europe the company sells some 4 million bicycles annually. Worldwide Decathlon operates over 1,200 stores that generated an over 10 billion euro turnover in 2016."
Laza fordításban: A Deka valószínűleg a világ legnagyobb bringa eladója, Csak Európában 4 millió bringát adtak el, és globálisan 1200 üzletben 10 milliárd euró értékben adtak el bringákat 2016-ban.
Szóval csak azt akartam mondani, hogy egymillió Giant-tól nem kell úgy hasraesni. És nem kell lebecsülni azt amiről kb. fogalmad sincs. Hát ezért olcsó a Dekás bringa, mert állat mennyiséget adnak el.[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
tudtok ajánlani jó minőségű láncbontót 3e Ft alatt 1,7,9 sebességes láncokhoz?
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zsohi
őstag
Tegnap megérkezett és beszerelésre is került a Cushcore.
Több képet is szerettem volna készíteni, de nagyon benne voltam a melóban.Megmondom őszintén volt pár álmatlan éjszakám a dolog miatt, 1: förtelmesen drága ahhoz mérten mi is ez, de miután már az első nap a parkban sikeresen felütöttem az új felnit csak rászántam magam, 2: akárhol is olvastam erről mindenhol külön kiemelték mekkora szívás a beszerelése. Viszont a nagy választék és a negatívumok ellenére még is csak ezt vettem meg és nem bántam meg, egy mese ez a cucc, zongorázni lehetne a különbséget.
Korábban a dh gépen(és a képen látható vason is) kísérleteztem alacsony nyomára fújt külsőkkel amik sose a várt eredményt hozták, vagy felütöttem a felnit, vagy összecsokiztam a gatyám, nem túl f*sza érzés mikor a kanyarban azt érzed mászik le a külső a felniről. Szerencsére ez már a múlté, 16psi elől/18psi hátul és stabil a külső, de még is a legjobb az egészben, az ahogy csillapít. Biztos vagyok benne, hogy nem én vagyok az egyedüli aki tudja milyen érzés mikor odaveri az ember a hátsó kerekét keményen valamihez, elég kellemetlen tud lenne, viszont ezzel a béléssel inkább olyan, mintha egy-egy rúgóstag lenne a kerekekben, csillapítják az ütést és a pattogás veszélye se áll fent. A másik említése méltó tulajdonsága, hogy érzésre sokkal kellemesebb lett tekerni a vasat betonon, a külsők bütykei okozta vibrációt tök jól elnyelni.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
őstag
válasz Csokicsibesz #117243 üzenetére
Egy kis kiegészítés, mert látom, úgy írsz kommentet, hogy nem nézel utána dolgoknak.
Szóval szegény Giant csak évi egymillió bringát adna el? Ránéztem a wikipédiára (lusta voltam máshol keresni). A Giant 2012-ben 6,3 millió bringát adott el, 1,8 milliárd dollár értékben (csak összehasonlításként a Deka 2016-ban 10 milliárd euroért adott el bringákat, sajnos a globális darabszámot nem tették közzé).
Namost ha a Giant 6 millió bringája 1,8 milliárd dollár (300 dollárra jön ki darabja), akkor lehet találgatni, hogy a Deka a globális 10 milliárd euróját vajon mennyi bringából lapátolta össze. -
-
ShiTmano
aktív tag
válasz cozmo #117266 üzenetére
Ez is jó lehet. Kérdés, hogy a tízes váltókar, hogy működik együtt a 11sp GX váltóval?! Mert ezért nem szeretnék másik váltót venni.
(#117276) jjeahh Igen, mert Te azt írtad, hogy terhelés alatt nem váltasz. Amit nem tudom, hogy csinálsz egy meredek emelkedőn, de mindegy is. Nekem 6évvel ezelőtti Tourneym volt, egy újabb Acera lehet, hogy már jobb.
XTR-ről meg nem is beszéltem. Azt én is feleslegesnek tartom. A SRAM X9 akkoriban 4.500Ft. volt Kuszi kerékpárnál, és ég és föld volt a Tourneyhez képest. Szóval nem kellett sokat költeni egy jobb átdobóra.
Amúgy más is panaszkodott láncfelcsavarásra. Asszem Hasaggymegnek is volt ilyen. Nekem ez a csere megoldotta. Azóta persze már X0 van elől, az még babább!"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Csokicsibesz
tag
válasz Lami66 #117274 üzenetére
Igazad van a Decathlon a legnagyobb, legjobb, legolcsóbb kerékpárgyártó és leadó a világon. Csak az Ő cuccaik érik meg. A többi gyártó terméke mind túlárazott fos.
Az 1 milliót összekevertem a Giantnél, mert ennyit csak a most épülő magyar gyárban terveznek gyártani.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz Csokicsibesz #117278 üzenetére
kár kifigurázni egymás hozzászólásait
a decathlon sok olcsó bringát ad el, amiatt a nagy volumen az árbevételben és valószínűleg emiatt tudnak sok alkatrész-gyártóval kedvezményeseb árakban is megállapodni.
Másrészt a Deca nem költ annyit kerékpár reklámokra, mint a többi cég, mert multisport profilú és ez is redukálja a költségeket. Épp ezért nekik még az is megéri, ha déhány termék deficites, csak behúzza a vásárlót.Nem az almát kell összevetni a körtével, hanem egymás mellé kell tenni két azonos felszereltségű bringát élőben és abból vonni le következtetést.
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
jjeahh
nagyúr
válasz ShiTmano #117277 üzenetére
Szerintem félreértettük egymást. A vita ha jól emlékszek valahol ott kezdődött, hogy csak XT meg XTR, mert a Tourney sz*r. Erre írtam, hogy a Tourney és a csúcs váltók között azért van pár szint és szerintem baromság, hogy egy monti csak akkor monti, ha minimum Deore van rajta. A terhelés alatt váltásról kissé félreérthetően fogalmaztam, én a hátsó váltóra értettem, mert az elsővel ilyen szempontból sosem volt gondom, inkább a hátsó ami kényesebb nálam, pedig pont az Deore . Amúgy tényleg nem igazán váltok terhelés alatt, mert egyszerűen nincs amiért, ha látom hogy jön egy emelkedő, váltok előtte és végig egyenletesen felmászok ugyanazzal az áttétellel... persze néha előfordul, hogy pl. egy lejtő után emelkedő jön, hirtelen fékeznem kell és nincs időm váltani, de ezek ritka esetek és ennyit a Deore/Acera is kibír, max hülye hangokat ad ki.
Szal én nem a Tourney-t védtem, hanem azt próbálom cáfolni, hogy XT/XTR alatt minden hulladék. Én köszönöm, jól elvagyok Deore-Acera szettel, ha az olyan érvelésekre hallgatnék, hogy XT alatt semmit nem érdemes megvenni, akkor nem montiznék már második éve, hanem még mindíg gyűjtögetnék egy komolyabb montira, amit aztán lehet, hogy ki sem használnék és lemaradtam volna egy rakás túráról, élményről amiket az elmúlt 2 évben éltem át.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ShiTmano
aktív tag
válasz jjeahh #117280 üzenetére
Ezzel egyetértek, habár az újabb SLX/XT nem tudom, hogy hogyan aránylik a Sramokhoz képest, de régebben próbáltam LX meg talán XT váltót is és még az X9-hez képest is gyatrák voltak. Azóta meg Sramozok, bevált, nem váltanék Shimanora.
Én sokat váltok terhelés alatt, mert ha jön egy emelkedő akkor nem fogok rögtön mókuskerékre váltani, hanem optimális tányérra teszem. Ha már nem bírom akkor váltok tovább. Vagy, ha jön egy emelkedő, de egy kanyar után még meredekebbé válik(amit ugye nem látok előre a fáktól) akkor is váltok, nem fogok azért megállni, hogy könnyebbe tegyem, és újra elindulni.
Persze bringázni meg kell. Ha csak Tourney van vkinek, akkor azzal.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
6030D
őstag
válasz Zola007 #117272 üzenetére
Nekem decás van, szerintem ennek az elődje, én valami utolsó darabosként vettem 2000 Ft-ért. Évi 1-2 szerelésre teljesen jó. 1 sebességeshez nem írja, de szerintem ha odaviszed a "szervizeshez pulthoz", hogy próbálja bele, vagy te belerakod egy láncba, kiderül.
ShiTmano: ha nem tudsz teljesen körbeforgatni a lábaddal (taposón tuti, spd-vel sem mindenki), akkor minden pedálfordulatban van kb kétszer negyed fordulat, amikor nem terheled a pedált (azok lennének a húzó-toló fázisok). Akkor váltasz. Amúgy meg amikor visszább akarsz váltani akkor az utolsó erődből kettőt "rárúgsz" a pedálra, váltasz, lejjebb rakja, és ahogy visszalassul a bringa, mész tovább. Nem tépi a hajtást, nem tépi a láncot. Tudom, hogy van, amikor nem adja ki, mert hirtelen jön az überraschung, de azért törekedni kell rá. Kiállva sz*r dolog a láncszakadás.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ShiTmano
aktív tag
válasz 6030D #117282 üzenetére
Nem trükközök. Meredek(de tényleg, nem 6%-os, hanem 15%) dombon amúgy sem tudok kettőt még erőből rátekerni, örülök, ha fel tudok menni 22-es tányérral. Gyenge vagyok, na. Meg X0 megold mindent.
Ja, igen, taposóm van. És soxor hirtelen jön az "überraschung"(bármit is jelentsen ez).[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
zoli03
őstag
válasz Lami66 #117274 üzenetére
Azért érdekes, hogy mindenki csak találgat, hasznos infója meg nincs. Nem hinném, hogy jobb az olcsóbb Giantek váza. Szerintem ugyanúgy katalógusból választják ki, aztán legyártatják, mint a Decathlon. Drágább modelleknél tervezik, fejlesztik, tesztelik, amit nagyon hangsúlyosan reklámoznak is. Olcsóbb modelleknél semmi ilyen nincs. A gyengébb felszereltséget meg simán meg lehet magyarázni az óriási haszonkulccsal. KTM-nél tudom, mekkora haszonkulcsa van a kiskernek, kisebb márkáknak is tudom, lényegesen kisebb. Szerintem a Treknél/Giantné sem kisebb.
Elég megnézni egy Canyont, aminek nem szarok a vázai, meg egy KTMet/Treket/Giantet. Ott kb csak a marketing meg a kisker haszna jelenti a különbséget. -
Ébri
senior tag
válasz Csokicsibesz #117278 üzenetére
Idén néztünk 20/24-es bringát a gyereknek Decathlonban, végül máshol kisvázas 24-est (Sirius, tudom, hogy ez se túl nagy márka vagy minőség) kapott, máshonnan, mert azon simán tudott menni, a 20-es Decás vázakkal meg nem tudott mit kezdeni (két tekerés után eldőlt, a váz nehéz volt, s a súlypontja is érdekes). Szóval gyerekbicajoknál én biztos nem ajánlanám.
-
6030D
őstag
válasz ro_bert17 #117286 üzenetére
Mint kocsinál havas úton, amikor gázfröccsel váltasz vissza, hogy ne csússzon meg a motorféktől.
Tekersz felfelé, mondjuk 80-90 pedálfordulattal (pf), majd kezd meredekebb lenni, vagy fogy az erő, ezért elkezdesz lassulni, esik a pf. Van egy olyan pont, ami már nem kényelmes vagy nem bírod, mert savasodik a lábad, olyankor váltanál vissza. Ez általában már alacsony (~50-60) pf-nál lesz, amikor nagy erőhatás van a láncon (mert izomból téped, hogy haladj), ezért a váltásnál recsegni fog. Lehet, hogy a váltó áthúzza (mert XTR meg X0 ), de attól még a láncnak terhelt állapotban kell, hogy belekapaszkodjon a mellette lévő nagyobb fogaskerékbe.
Itt ha tudsz olyat csinálni, hogy amikor lenyomod a pedált, akkor 2-3 fordulatig nagyobb erővel megindítod, akár kiállva (mintha nekiállnál sprintelni), majd elveszed az erőt, és úgy kattintasz, akkor egy pillanatra megszűnik a magas terhelés a láncon, és szépen átvált, és már a könnyebb fokozaton tudsz mászni tovább, magasabb pf-tal, pörgetve. Ennél jobban nem tudom elmondani, rá kell érezni.
Persze vannak olyan esetek, amikor nincs erre lehetőség, mert annyira alacsony pf-ről indulsz, rossz sebességben pl. lejtőzés végén, éles hajtűkanyar után jön egyből egy meredek mászás (ShiTmano: überraschung=meglepetééés! ), olyankor nincs mese, vagy széttéped a hajtást, vagy leszállsz váltani.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ShiTmano #117277 üzenetére
Én a chain suck nevű jelenséget tapasztaltam,melyném az első valamelyik tányér nem hajlandó elengedni a láncot,tovább víve annak alsó részét a láncvilla fölé.Ehhez nincs az átdobónak köze.
robert17...ráhajtasz még 1-2 erősebbet,hogy a következö váltás közbeni csapás lehessen kevésbé terhelt,és mégse lassulj számottevően.Lehet az Sram iksz19 is,a terhelés közbeni váltás legtöbb esetben erősen igénybe veszi a hajtást,vagyis láncot és érintett lánckerekeket.Verseny alatt,ahol aztán tényleg csúcstechnika működik, gyakran hallani olyanokat,hogy fáj az ember füle,de hát ott senkit sem érdekel,a győzniakarás mindent felülír....ja,az x0 mindent megold,csak a kopás miatti költségeket nem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #117289 üzenetére
Mellesleg azóta is a te lánctányérjaid vannak fent és nem "szopkodja a láncot".
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
őstag
Miskolc
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Toobee
veterán
válasz lorcsi #117287 üzenetére
Mennyit mész egy hónap alatt, és milyen terepen? Nekem 30-35 km egy gyors, délutáni kör, annyi idő alatt összeszed a retekből egy jó adaggal, muszáj takarítani. Most álltam át Squirt-re (ne dőlj be a pornós találatoknak, ha rákeresel), 2x30 km van benne, még nem nyúltam a lánchoz vízzel, csak átpörgettem ronggyal, majd újra kentem. Tisztának tűnik, de jóval hangosabb, mint az olaj.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #117290 üzenetére
Jah,még azt felejtettem el írni,hogy ennek kisebb irodalma van,nem egyértelmű pontosan mi okozza,és a fórumtársnál pl.műxik.Én gyanítom a láncvonalnak és lánc típusnak is köze van hozzá.🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ShiTmano
aktív tag
válasz 6030D #117290 üzenetére
Azért mert meggyőződésem, hogy az is az első váltó miatt volt..... Nálam ugyanaz volt a lánc és a láncvonal is. Egyedüli változó az átdobó volt.
Ugyanez van a lányom bringájánál is. A Tourney b@szik váltani a legkisebb terhelés alatt is. Kattog-kattog aztán két teljes fordulat alatt talán átvált, emelkedő szögétől függően.[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Addiesdive AD2101 automata karóra
- DJI Mavic 3 Classic Fly More Combo FMC RC drón - 4/3" Hasselblad kamera - újszerű állapotban
- DJI Mavic 3 / Cine / Pro / Classic drón akkumulátor
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett - 3 akku, garancia, tartozékok (45)
- DJI FPV Racer FMC drón - Fly More Combo
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest