Hirdetés
- Szárítógép szösszenet (hogy Te ne járj pórul)
- Asszociációs játék. :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen mosógépet vegyek?
- 5¼ floppy meghajtó izzítás 30 év pihi után
- Mindent a StreamSharkról!
- Fűzzük össze a szavakat :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #256026 üzenetére
Nekem az a nyugati modell is teszik, hogy a belvárosban teljesen ki van tiltva az autóforgalom. Itt ahol élek vannak szép helyek, de a történelmi, mediterrán hangulatú főtér egy nagy parkoló, a Petőfi - sziget meg sokkal jobb lenne autók nélkül. De annyira lusták az emberek, hogy le nem gyalogolnának a szigetre, még az uszodába is kocsival kell menni (Párszáz méter a hídtól).
-
6030D
Ármester
válasz szimpláncsak #256085 üzenetére
Ugyanezek igazak arra is, hogy vonatozzon mögötted a sor, vagy megelőzzön egy méterre. Érted, nézőpont kérdése. A bringás nem mentő, hogy ne tudna várni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz 6030D #256071 üzenetére
Mai tekerésemnél Szob és Ipolydamásd közötti szakaszon (ami kb. 2 km) már majdnem a körforgalomnál egy Audis olyan 40cm-re ment el mellettem gyorsan, kezemmel intettem, hogy ezt mégis hogy gondolta, aztán balra mutogatott a leengedett ablakán a bicikliút felé, de arra nem volt képes, hogy lelassítson és megmondja hogy mi volt a problémája. Én semmiképp nem veszélyeztettem őt, de ő engem igen.
Nagyon nem húztam fel magam rajta, mert nem állt meg és nem tudtam belevágni a fejét az nyitott kocsiajtó élébe. Még volt párszáz méterem a helembai hídig, onnan meg úgyis máshogy állnak a bringásokhoz az autósok. -
nagyúr
válasz 6030D #256071 üzenetére
azért szabad előre sorolni az álló kocsisor mellett, mert így pl. a balra kanyarodás biztonságosabb a kocsisor elejéről.
oldaltávolság: úgy gondolom, hogy az én menetszelemtől nem fog beborulni a kis szuzukis az árokba, akármilyen közel megyek el hozzá. a húsztonnás sóderes billencs, vagy csuklósbusz menetszelétől viszont simán el tudsz esni, ha túl közel megy el melletted. vagy ha te nem is, de gizi néni ugyanúgy bicajon ül a hetvennyolc évével és a csípőprotkójával, meg a húsz éve kezeletlen cukrával.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
szimpláncsak
tag
válasz 6030D #256103 üzenetére
Aki dugóban akar állni az üljön kocsiba, de pont azért ülnek sokan bringára, hogy a belvárosi dugóban tudjanak haladni. Nekem a bringa meg sport, szóval én sem azért ülök bringára, hogy araszoljak az autókkal Amúgy ülök eleget autóban foglalkozásomból adódóan, meg mert melóba azzal járok, de szerencsére nem akkor amikor a dugók vannak. Egy helyen dolgozunk feleségemmel, ő nem akar biciklizni a melóba, mert szerinte leizzad mire beérünk , meg szar a 3. emeletről levinni a bicajt stb. Itt Miskolcon meg év elején emeltek annyit a bérleteken, hogy olcsóbb autóval járni 5-6km-ről így, hogy ugyanoda megyünk ugyanakkor, mint bérletet venni
[ Szerkesztve ]
-
zsamiatt
őstag
En mar nem ertem. Probalom kitalalni mi a turoert faj. Ha felhuzom azert most probaltam lejebb tolni de most meg rosszabb a helyzet. Egyszeruen nem tudom normalisan beallitani. Most masfel evig szerintem nagyon fent volt. Most meg az az erzesem meg lent. De nem ertem teljesen.
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- Érdeklődés privátban!
-
parandroid
félisten
válasz Fall-N #256101 üzenetére
Frankfurtban most az a divat, hogy egy sávból kerékpársáv lesz. Kap full piros festést, sokszor egy betonszegélyt is. A gyalogosok meg visszakapják a járdát. Ha kell, simán bemegyek a városba autóval, csütörtökön is voltam, pont 4 körül, a csúcsban. Állni kell néha, persze, meg nyilván nem egy élményautózás, de nem is volt különösebben stresszes, szóval működik a dolog. Minden nap nem csinálnám, ahogy asszony is biciklivel jár be, ha teheti. Nagyon nem megátalkodott módon, ha hideg van, vagy esik, akkor azért nem. Kb ugyanannyi idő amúgy biciklivel, mint autóval, pedig ő nem tolja neki, 20 alatti átlagokat szokott menni, nagyon kényelmes tempóban (majd az e-bike talán gyorsít rajta, van pár emelkedő közben, ami megfogja).
Másik dolog a parkolás, ugye, van egy rakás p+r, meg parkolóház, utcán megállni teljesen esélytelen a belvárosban, kb mintha lottóznál. Ha nincs céges ingyen hely, akkor meg méregdrága, a 2 eur óránként az teljesen barátságos tarifának számít. Kb havonta egy-két alkalommal kibírható, az éves parkolóbérlet meg nem tudom, mennyi, de az is anyagi csőd lehet. Ehhez képest most az új akcióban 49 eur havonta a teljes németországra szóló bérlet, ami helyi, és helyközi közlekedésre is érvényes, kivéve helyjegyes expressz-vonatok. Szóval ezzel biztos sokan átálltak tömegközlekedésre. Tőlünk be a városba egy kombinált bérlet teljes áron kb 3x ennyi lenne, időben meg sajnos a szerencsétlen átszállások, meg a késések miatt szintén 2-3x annyi, szóval még mindig jobb az autó-bicaj kombó.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #256103 üzenetére
Na még csak az hiányozna, hogy kívárjak 3 pirosat a benzingőzben a sorral, vagy 2 sorompót a hévnél, az maradjon csak meg a 300 lóerős városi terepjárósok kiváltságának...na meg az sem mindegy én megyek el 40 cm és 20km/h- val mellette, vagy ő hatvannal mellettem a 2 tonnás vassal.
Zoliwrc... biztos szlovák volt, sietett haza.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
Megcsináltam
Nem tudom amúgy, miért picsognak egyesek az útvonal miatt. Helyenként persze ötletszerűen van vezetve (főleg településeken), de nem vészes. Sok az emelkedő? Inkább sok kicsi, igazi hullámvasút, legalább nem unalmas. Egész sokan is voltak, rendezvényen kívüliek is. Mondjuk egész évben nem láttam ennyi embert emelkedőn bringát tolni, mint ma. Tudni kéne használni a váltót.
Eléggé elszámoltam magam kaja ügyben, ráadásul nem tűnt fel a velencei frissítőpont, simán elmentem mellette. Székesfehérvár magasságában már nagyon éhes voltam, aztán megálltam egy KFC-nél. Az jó volt, utána Polgárdiban volt a következő, ott is nagyon kellett az energia meg a pihi.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
6030D
Ármester
Jó, én elengedtem a dolgot, mert szerintem kicsit elbeszélünk egymás mellett. Vagy én mindenki mellett. Holnap megyek 2,5-3 órát országutizni, majd jövök köpködni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #256051 üzenetére
a láncot nem hiszem, hogy bántja, egyszerűen puhább, egyből sorjásodik, de lehet hogy ezután nem olyan gyors a további pusztulása. azt az árat, amiért akkor vettem (ma sem vészesek), megérte.
oválból nekem mondjuk 26-os, max 28-as kéne, ilyet sajna nem látok..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
szimpláncsak
tag
válasz Dark Archon #256112 üzenetére
Gratula. Nekem csak Törökbálinton, Biatorbágyon meg Székesfehérváron hiányzott a normális táblázàs. De csiganyàlas vagy egyéb navigációval biztos jobb menni
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #256111 üzenetére
Nem, magyar rendszámos szarházi suttyó volt
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #256110 üzenetére
Igen, sajnos ha nincs normálisan átgondolva az egész közlekedés komplex módon akkor nem lesz vonzó alternatíva az autómentes vagy a korlátozott autós közlekedés. Itt Baján nem is az autókkal van a bajom, mert a legtöbb forgalmas helyen el van szeparálva az autóktól a biciklis közlekedés. Az zavaró csak, hogy a kifejezetten üdülési és sétálós részen nincs kitiltva az autós forgalom. Például az említett Petőfi szigeten, is tök fölösleges körben az út, mert még gyalog is be lehet járni. Vagy a Sugó folyó partján csak a strand részen van lezárva, oda csak külön bicikliút visz külön a gyalogos úttól. A strand mellett van egy rövidebb szakasz, ami nem vezet sehová, mert ott a Duna, meg teljesen be van építve, így nem vezet az út tovább. De kellett is autós rész, mert akkor a nagy dög SUV-okkal nem tud a kilátóig menni. Ezen a szakaszon az összes közlekedő egy úton megy, így senki halad.
Itt a tömegközlekedés egy vicc kategória (például hétvégén csak délelőtt megy busz, utána semmi), de a kis távolságok miatt sem túl vonzó itt. Egy nagyvárosban sokkal másabb és nagyobb a forgalom, így nehéz megoldani.
[ Szerkesztve ]
-
zsamiatt
őstag
Pedig az ember azt hinne hogy a bringa uton vedve van
Szerencsetlen
[link]Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- Érdeklődés privátban!
-
Tin
veterán
válasz zsamiatt #256109 üzenetére
Amit leírtam, az kb az ideális. Az a pont, hol a térded a legkisebb terhelést kapja. Ha akarod, próbáld meg, hogy a nyeregben ülve a sarkaddal érintve a pedált egyenes-e a térded, ez egy másik ellenőrzés. De az alacsony nyereg tutira jobban fogja nyírni a térded.
Mennyit bicajozol? Mert ha volt kihagyás akkor ne lepődj meg ha fáj a térded. És a fájdalom is milyen, másnap fáj, harmadnapra oké, vagy utána napokig durván fáj, és érzed is, hogy itt valami nem oké? Meg nem tudom milyen gyakran mész, de ha terheled, akkor illik 1-2 napot pihenni utána. És amit itt javasoltak nekem: előtte melegítés, utána meg nyújtás.
-
Mr. Erikszon
senior tag
válasz MPowerPH #256099 üzenetére
Elől van a motor egy bafang middrive 750Ws (szoftveresen legyengített) bbs02b-m van, gyári 44T fogaskerekét cseréltem egy 42T narrow wideosra sokkal jobb minőség. Hátul meg ugye tettem a 36T valamilyen nickelezett shimanot, és vettem rá szép 9es ebike láncot .
Fall-N: Én már nem akarok föltétlenül spórolni. Az alkatrészeket és mindent itthon szoktunk szervizelni. Évente egyszer szétszedem darabokra a 9es XT-m kipucolom. Most vettem hozzá új jockeykat is. AliExpressről vettem ilyen kis keféket mindenhová szépen be lehet dugdosni, szinte újszerűre takarítottam. Illetve most beszereztem egy pót 9es Xt váltót, ugyancsak M772, bár azt mondják ezek örök életűek, szó mi szó rendkívül jól működik még mindig.
Cseréltem kormány csapágyat is így 15000km után, bár lehet hogy azt sem föltétlenül kellett volna, illetve bikeinnről vettem egy reba service kit-et és
olajcsere és mindent is kicseréltem rajta. (8000km után, mondjuk használtan vettem úgyhogy nem tudom mennyi lehetett benne) a szimeringek jó állapotban voltak, csak a szivacsok voltak szárazok, de ha már vettem kitt-et akkor cseréltem szépen mindent. Jövő héten tervezem megvenni a dt swiss HU1900 kerekeket, így a biciklim összértéke kb 3500-4000 eur lesz. Szerencsére az emberek többsége nem nagyon ért a biciklikhez, mert lehet hogy már elvitték volna. Mondjuk van benne 4 airtag meg egy knog scout gps, ezenkívül riasztó természetesen, duda, tükör spéci kulcs az aku lezáráshoz, egyedi kulcsos QR a kereken.
Szóval összefoglalva nekem belefér 9-es lánccsere meg fogaskoszuru csere 3-4 havonta, igyekszem a legolcsóbbat venni mindig. Mondjuk lehet nem föltétlenül kéne 3-4 havonta cserélni de én elég igényes vagyok ilyen szempontból. Tegnap találkoztam egy futár kollégával mutatja az új Riese & Müller biciklijét, dupla aksis 3000€ vette újan. Én meg már nevettem mondom azt hittem csak én vagyok ilyen megszállott. Mondjuk jelentős különbség hogy ő a szervizbe járogat mindennel is, én meg otthon szoktam megoldani. Egyszer valamelyik futár kolléga megkérdezte tőlem hogy a bicikli saját vagy bérlem. Hát mondom neki ezt már személyes sértésnek veszem, szerinted ki ad ki bérbe egy bianchi bicikit rock shox rebával, full XT felszereltséggel, többek között ezekkel a zsíruj 4 dugattyús Xt fékekkel?
Kollégák gyakran, utcán is elég gyakran, de kliens viszont 3 év alatt csak kb 2-3x dicsérte meg a biciklit. Mondjuk az elején tényleg elég "absztrakt" volt teleragasztva zöld/sárga fényvisszaverőkkelNem tudom hogy Magyarországon mi a trend , de itt nálunk a futár biciklik azoknak akik úgymond régóta vagy "komolyan" csináljak 1000eur kezdődik és mind elektromos, ez ugye a hegyeknek, meg a rengeteg dombnak köszönhető. Meg azért valljuk be a futárkodás nem föltétlenül csak a biciklizésről szól, hanem ez egy munka amit teljesítményre/ sebességre fizetnek. Sajnos itt nálunk kevés az olyan futár aki tényleg biciklis, vagy egyáltalán ért a biciklikhez. Ezt sajnos napi szinte érzékelem kávézás a kollégákkal, aztán megy az okoskodás, meg a sok baromság hogy mit meg hogy kéne csinálnom a biciklimen. Általában ezeknek az alakoknak vagy egy lehurblolt bérelt elektromks biciklike van vagy egy sima 30-40e ft értékű low-end biciklije.
Mostanában elég vicces szituációk szoktak kialakulni mert betelepítettek egy csomó indiait meg más nemzetiségű embert a városomban akik papuccsal bicikliznek, és a forgalmat nem igazán értik. Persze a cégek nekik is biztosítják az elektromos bicikliket. -
senior tag
válasz Maximum1 #256121 üzenetére
"Az RTL-nek a helyszínt megtekintve azt mondta Boncsér Sándor igazságügyi gépjármű szakértő, hogy sofőr egészen biztosan túllépte a hídon engedélyezett, 70 kilométeres sebességet. Abból, hogy az autók 150 métert sodródtak a becsapódás után a szakértő azt állapította meg, hogy 130-150-es nagyságrendű sebesség az, ami mellett ezt a deformációt és főleg ezt a nagyon hosszú elmozdulást értelmezni lehet szakértőként." [link]
Путин, иди нахуй!
-
Fall-N
veterán
válasz Maximum1 #256121 üzenetére
Egy cikket olvastunk? A 70-es táblának mi köze ahhoz, hogy nem tartotta be az autós a korlátozást és emiatt gyakorlatilag kinyírta a szerencsétlen biciklist? De le is van írva a cikkben, hogyha 70-nel ment volna akkor az autó pattan le és a biciklist megvédte volna a szalagkorlát.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #256113 üzenetére
Holnap megyek 2,5-3 órát órszágútizni...
Jó neked. 😕Atti777...éppen láttam, 2 drága
és erős autó volt a szereplő, ezek után nem csodálkoznék ha egy immár szokásos faxméregetés áldozata lenne a szerencsétlen bringás.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #256126 üzenetére
Ha már az aszfaltozást is irigyled, ki lehetsz éhezve
#256104 Zoliwrc: meh, engem tegnap 3 ilyen akart elcsapni, + 2 szembe előző öregasszony. Többségük természetesen BMW, Audi vagy más német fekete. Ami újdonság volt, hogy hazafele amikor egy bringasávon 5-7%-os lejtőn gurultam lefele, előzékenyen, babakocsisokat, cruisereseket kikerülve, elengedve, mosolyogva... berombol elém az útról egy suhanc e-bikeos kölyök természetesen maximum rásegítéssel, mert ő a legmenőbb, hogy ilyen tempóval mászik a high-tech biciklijével, de bringázni azt ugy-e nem nagyon tud, így majdnem elcsapott. Ráordítottam, nézek vissza, erre látom mögöttem egy pár éves apró biciklis kislány mellett is centikkel húzott el
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz chubby2o6 #256129 üzenetére
Én is így szoktam mérni.
Fölül, a patentet kikerülve, több helyen, a pedállal kifeszítve a láncot.0.75- 0.8-nál legkésőbb érdemes lehet cserélni a láncot, a sor így még (valószínűleg) elvisz egyet.
A kopottat sem muszáj kidobni. 1-ig talán még használható lesz felváltva ezzel a sorral.Ha az egyes már beleesik, egyben kell cserélni őket. Nálam legalábbis így volt (szervíz), amiatt vettem nyúlásmérőt. Időben új lácra váltva sokkal csendesebb is a hajtás.
Dell 5580 - i7 - akku 5ó _ https://hardverapro.hu/apro/dell_latitude_i7/friss.html
-
chubby2o6
senior tag
válasz Khelben #256130 üzenetére
és#256131andrisbandi és #256132MPowerPH
Köszi, akkor még nyúzom egy darabig. Igazából olyan 1200 km lehet benne, szóval még korai lenne a kopás. Csak nem tudtam, mennyire beleesnie a mérőnek
A Wipperman Connex Sx láncot akarom kipróbálni, a Bikeinnen már a kosárban van, úgyis kell onnan Smoove is. Létezik, hogy ez a 11-es Connex lánc nem kompatibilis a NW tányérral? Néztem ezt a láncot a Bike-components-en is, és a véleményeknél egy user panaszkodott erre [link] . Máshol meg agyondícsérték, bár sok outis volt köztük, gondolom, ők nem 1x rendszerrel használják. Létezhet egyáltalán olyan 11 sebességes lánc, ami nem jó a NW tányérokhoz? -
addikt
válasz szimpláncsak #256116 üzenetére
Köszi!
Igen, most vettem csak igazán hasznát a kis iGPS520-amnak, anélkül még mindig Fehérváron bolyonganék szerintem. Azt a 24 ezret bőven megérte a csiganyálával. Elég sok időt lehet veszíteni, ha folyton meg kell állni, és telefonon nézni, merre kéne menni.
chubby2o6: én csak Connex láncokat veszek, már csak a patentszem miatt is. 3700 km van benne, 0,75-ös még nem esik be.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #256135 üzenetére
Patentszemem nekem is van egy connex, bár még nem használtam, még működik a gyári KMC, bár már többször is bontottam. Nem emlékszem már, váltottál végül 1x-re? Arra emlékszem, hogy volt róla szó.
-
nagyúr
válasz Dark Archon #256112 üzenetére
gg. munkatárs volt tegnap, azt mondta, inkább a velencei-tavat kerülő szakaszon voltak csak sokan,de ő csak bp-fehérvárat ment oda-vissza.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
vlevi
nagyúr
válasz Muton #255683 üzenetére
Előjön belőlem a fotel szakértő
Ha 3 óra 50km, és utána 2-3 óra pihenő, az nem fog beleférni egy egynapos balatonkörbe.
Mert akkor 50km 5-6 óra, a 200km már 18-20.
De a 2-3 órás pihenő nekem is túlzásnak tűnik.
Én inkább úgy közelítenék hozzá, hogy 1 óra, kb 20-22km, 10-15 perc pihenő, és valamikor napközben valamikor 1-2 hosszabb, 1 óra körüli ebéd, szabadstrandon csobbanás, és ilyenek.
Így számolva nagyjából 10-11 óra nettó tekerés a balatonkör, van benne összesen kb 2 órányi rövid pihenés, az már 12-13 óra, és még amennyi belefér ebéd, strandolás...
Ehhez az időtervhez viszont tartani kell a folyamatos 20-as tempót, ami az elején nem tűnik lehetetlennek, a végén viszont már kínlódás is lehet.
Természetesen ez erőnléttől, bicajtól, sok mindentől függ. Országútisok röhögnek a 20-as tempón, trekkinggel is simán tartható, de egy montival, aminek az áttételezése hegymászáshoz, és nem sík úthoz van kitalálva, már gáz lehet.
u.i.: Még én sem voltam balatonkörön, de nézegetem a dolgot.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #256129 üzenetére
A középső B alatti völgy rátolható koppig az alatta levő görgőre, csapszegre...pont ilyen mérőm van és minden 12s alatti láncot az 1.0 és 12s-es láncaimat .75-ig hagyok cseréig, így megy egy sor 2 láncot (~15e km)
#256132MPowerPH...miért az XX1 az árán kívül miben különbözik az összes többitől? Számomra mindig értelmezhetőbb az on-off, mint lesni meddig is ment be valójában, vagyis ha koppan akkor kuka, ha nem akkor mehet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Piftuka
veterán
válasz fulton #256060 üzenetére
"Én láttam ilyen 14 cika kg-val felszerelt trekkinget, csak már nem tudom mi volt a neve. 17 az meg pöppet sok. Csepelem nincs annyi gyártósori állapotában, pedig ez acél."
Köszi a választ!
Tisztelettel, de továbbra sem értem.... Megnéztem ismét a főbb - nálunk is elérhető - gyártók kínálatát, és zömmel 16-17 kg-s súlyban versenyeznek a trekking bringák. (Dinamó, csomagtartó, sárhányók, lámpa, stb. felszereltséggel.)
Igaz, hogy a Te CSEPEL-ed 15,1 kg és a "Traction 300" (csúcsmodelljük) is "csak" 15,6 kg, de pl. a Cube kínálatában csak a "Kathmandu SLX" 14,7 kg, valamint a "Travel SLX" 13,8 kg (ami a legkönnyebb bringájuk a kategóriában).
A "Touring" sorozat 16,8-17,1 kg, és az összes többi modelljük is 15-17 kg között van.
Az amerikai SCOTT trekking csúcsmodellje 19!!! kg...
És így tovább a többi gyártó kínálatában...
Szóval akkor, miért számít kirívóan magas értéknek a "Riverside 900" (ráadásul két csomagtartóval) 17,1 kg-s súlya?
Vagy a "menő" gyártók nem értenek hozzá, és csak a CSEPEL tudja a "tuttit"?
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
tknof1871
őstag
Üdv! Full-face helmet, sisak, pro con,
Elkezdtem a full-face helmet irányába elmozdulni. Már csak választani kellene. Rászántam az időt, google, olvasás, youtube, de ha valaki megosztaná a meglátásait szívesen elolvasnám.
Milyen jellegű kerékpározáshoz? Közlekedés, zéró sport. Maximum fél óra tekerés megszakítás nélkül.
Ahogy én látom + találtam, ami ellene szól:
Beszólásokat fogok kapni. Valahogy feldolgozom. De egyébként nem lenne új. Régen volt egy komoly balesetem (nem kerékpáros). TBI, járás és más alap dolgok újratanulása. Akkor is kaptam beszólásokat.
A plusz tömeg. Eltörött 1 csigolyám. Logikus lenne megkérdezni egy orvost is erről, van-e limit mekkora tömeget viselhetek. Sajnos az orvosokkal nem szereztem jó tapasztalatot. Kb. 20 évvel később mondta el egyik, hogy masszőrhöz és csontkovácshoz nem mehetek, mert a csigolya formája a törés miatt megváltozott ezért nem olyan stabil. Ha megcsavarják a nyakam a csigolya kiugorhat a helyéről és akkor meghalok, vagy örökre megbénulok nyaktól lefelé. Hm. Évekkel korábban egy másik orvos masszázst írt fel. ¯\_(ツ)_/¯ Utánaolvastam és vadászpilóták a katapultáláskor ugyanilyen csigolyatörést szenvedhetnek a nyakukban. Utána orvosilag alkalmatlanok lesznek vadészgépet vezetni. A következő katapultáláskor valószínű a csigolya már nem marad a helyén és az idegpályák akkor elszakadnak. BTW helikoptert vezethetnek, a katonai pályafutásukat nem kell befejezni. Ez a típusú nyakcsigolya törés nem maga a vég. Én is tudom forgatni a fejem, csak az egyik irányba kicsit kevésbé. Senki nem venné észre.
Melegebb a full-face sisakban. Kevesebb hőt ad le a test a fejen.
Nagyobb a mérete mint az arcédelemmel nem rendelkező sisakoknak.
Ami mellette szól:
Egy youtuber aki komolyabb kerékpárosnak tűnt, sportol is, bemutatott egy 600 gramm tömegű full-face sisakot. Azt mondta már mindig ezt viseli. Könnyű. Nem érezni, hogy full-face. Sok nagy lyuk volt rajta. Jól szellőzik. Most nem találom a videót. Nem tudom mi a sisak neve. + valaki azt kommentelte a videóhoz, ha felépül ő is csak full-face sisakot fog használni. Kerékpáros balesetet szenvedett. Titán lemezekkel és csavarokkal rakták össze az alsó állkapcsát.
Én szemüveges vagyok. A szemüveggel kapcsolatban nem találtam ajánlást. Feltételezem a full-face sisak jobban véd attól, hogy valami a szemüveget deformálja és a szemüveg kerete vagy a lencse szem vagy arcsérülést okozzon.
Ezeken mintha alap lenne a napellenző. Még állítható is milyen szögben álljon. De lehet csak én futottam bele csupa ilyenbe.
Mennyit szánok rá? Mekkora az az összeg ami az arany középút? 50 000 forint? A Decathlonban a Bell Sanction 49 990 forint. A Bell Sanction 2-ről találtam videót:
$650 Helmet VS $120 Helmet - Bell Full 10 VS Sanction 2
https://youtu.be/W1RJElccsNI
+200 000 forintos sisak az túl sok.Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #256145 üzenetére
Valamiert nem merheto ezekkel az olcsobb eszkozokkel. Van kulon 12 -es Sram lancra valo mero.
De ne kerdezd, en meg csak nem is meregetem az enyemet.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
szimpláncsak
tag
válasz AXisBOLD #256144 üzenetére
+1 arra, hogy a villa acél és egyszerűen csak ilyen minőségben lett összeheggesztve. Ha biztosra akarsz menni, akkor vegyél egy újat, ebike.hu-n 4-5 ezer egy új, de szerintem bringaszervizbe sem sokkal drágább és akkor tuti jó méret lesz beszerelve.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest