Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
lsebestyen
addikt
52/36 sokkal jobb mint az 50/34, meg állandóan síkon mész amúgy is. De te tudod. Ha én tudtam volna választani hogy ne compact legyen rajta, akkor biztos nem azt választom.
Ringman
nagyúr
nekem 350-essel szerelt hátsó kerekem van, szerintem nem hangos élőben. de lehet ezt csak jobban bezsírozták a gyárban.
Szerintem a te formádban, simán jó a 52/36 ne aggódj...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
Ringman
nagyúr
52-est meg minek síkra, ha nem tt-vel megy az ember, ahol a láncvonal is számíthat?
Ringman
nagyúr
amúgy ja, nem kell abbahagyni a tekerést
6030D
Ármester
Kivéve szélárnyékban! Annál nincs idegesítőbb, amikor az első megdöglik, hátulról meg jön folyton a zzzzz-zzzzzz-zzzzz.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
dom1n0
aktív tag
Síkra szerintem is hibátlan a 52, tuti ezt venném én is.
fulton
addikt
Azt próbálni kéne, azert tartok töle sok lenne nekem az 52/36 11-30. Maszasnál is. Kiindulva a mostani hajtásomból es amit tapasztaltam legutóbb 10%-on. De kétsegtelen azokon eleve olyan a felni is már. Föleg ha nem is lesz számottevő gyorsulásom...
Szerintem az 50/34 11-34 egy finomabb könnyedebb hajtást adna.
.LnB
Hátsó agyat azert akarom cserelni, mert néma szabadonfutot szeretnék, ez fontos számomra. És innen a többi adja magát..röviden.
[ Szerkesztve ]
peetie1
aktív tag
De miért sok ? Nekem is ilyen az áttétel, a 10+%os emelkedőn már nyomni kell a 36/30at rendesen, de fel lehet menni még az ilyen gyíkoknak is mint én. Síkon meg nem mindegy? Ja, a 16os fogaskerék az hiányozni fog hátul, az nekem is jó lenne ha lenne De ha ennyire nem tetszik, 100€ért veszel 50/34es tányért azt átszereled. Olcsóbb mint 2000€ért aero kereket venni
De neki nem a 52/36-tal lehet baja. Akkor azt akarna cserélni, nem hátsó kereket.Viszont én így ezt az egész sztorit nem értem. Lehet nem vágja, hogy egy agyon simán lecseréled a hátsó sort mert kazettás? Vagy mit értek félre?
Ok. Akkor tárgytalan.
Ez már megint egy nagyon körülményes, amolyan túl van b***va téma de nagyon... Így nem lehet bringát venni..
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
(#256661) Dark Archon válasza parandroid (#256640) üzenetére
Megérné csinálni már egy külön fulton topicot amúgy, mert élvezhetetlenné teszi az egyébként csevegős, segítségnyújtós topicot. 100+ hsz-ből 60-70 az ő marhaságai, és azokra reagálás.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
fulton
addikt
Igen ez is opció ezt is vizslatom mint variáció.
Ringman
nagyúr
hol fogy el az 50-es első tányér síkon?
flash-
veterán
na bocsi ha már felhoztad az 52/36-ot ezzel is lenne kérdésem:
kb ahoz a nagy sebességhez sikon alföldön amit még tudok tartani hosszabban(lthr kb), ahhoz nagyjából nekem 50es tányéron 17es(vagy 15ös) hátsó fogaskerék kell
az 2.94 fogszám arány.(a 17essel számolva)
ha elöl 52es tányér lenne ugyancsak a 17es hátsó fogaskerékkel akkor meg 3.0ás
na így bele gondolva egyébként ez a különbség a gyakorlatban érezhető egyáltalán? így matematikailag kb ugyanaz..vagyis így papiron szerintem egyáltalán nem egy nagy különbség..persze matematikailag.
viszont! azért nem érzem mégsem az 52/36 hiányát mert ígyis csak lejtön használom ki az 50es tányért a 11es fogaskerékkel olyan 80as pf-en (durva lejtön amilyenen meg nem járok ott mndjuk ugye még nagyobb lenne a pf)
és igy mégiscsak akkor a soron jobb eséllyel tudom használni a kevesebb fogszámú fogaskerekeket ami azért jo mert kevesebb felé kisebbek az ugrások ugyebár...
(főleg egy 11-28 vagy 11-25-nél) és kisebb ugrás=jobb optimalizálás az aktuális erőszintre. nekem jelenleg ez az egyik hátráltató tényező amiért azt érzem nem tudok síkon jobban menni mert vagy pörgetek vagy taposok már pedig csak egy hiányzó köz van ott ahol kéne még egy plusz, de mégis az ennyit számit..
(na majd felkerül a miche 12-28 9s és megoldódik a gond
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
fulton
addikt
peetie1
aktív tag
Na ezt én is érzem, hogy pont ott ugrik nagyokat a sor, ahol nekem finomabb kéne. Az 52/19el megy kb 30-32km/h, utána jön az 52/17, ami 34-36km/h, aztán megint nagy az ugrás, 52/15 meg már 40km/h. Ezért én is elgondolkodtam, hogy ki kéne cserélni az 50/34-re elől, akkor talán hátul eltolódna a kisebb fogaskerekekre a váltás ahol már 1esével jönnek. A másik megoldás hogy erősödni kell
dom1n0
aktív tag
pár % lejtőn is jól tud jönni azért az, vagy ha intervall edzést tol valaki komolyabban szerintem
fulton
addikt
én úgy gondolom még így vakon is: hogy eleve nem lesz sztem számottevő sebesség különbségem a mostanihoz képest talán felugrik 34-35 re az utazóm...talán!.., olyan túl nagy tér nincs már.
Az 50/34 szerintem egy tök jó kiegyensúlyozott áttét lesz az outin 11-34 sorral és azzal mászásnál is komfortos lesz akár, az új Di2 vel 12 sebinél meg már a 16 fog is ott van, lényegében ful finom átmenet 11 től foganként ami szerintem nagyon jó 50 es első tányérral. 52 első tányérnál meg még fájóbb sztem a 16 os hiánya.. még rosszabb helyre esik.
De tény ki kéne próbálni az a tuti válasz.
#256666peetie1: pont ezt magyaráztam a korábban mikor panda leszólta hogy miről beszélek...A másik sok outis megnézegettem anno, hiába van valakinek aero kerék, meg agresszív geó.. véges a felfelé lépkedés egyre jobban 30 felett. És vannak akik szintén több 10k km mentek már, és 33-35 ös átlagtól nem mennek jobbat síkon!..
[ Szerkesztve ]
Friczy
senior tag
A legtöbb agyváltó úgy bírja a terhelés alatt váltást, hogy nem vált csak akkor, amikor a terhelés egy kicsit kisebb. Volt úgy, hogy váltottam a Rohloffal, nem csinált semmit, aztán amikor picit lazítottam a pedálon, akkor váltott. Pedig az kicsit az Alfine szintje felett van minőségben.
flash-
veterán
na igen, de addigis amig nemv agyunk erősek addig is kell valami aztán úgyis cserélni kell a sort mert kopik majd olyanra mindig ami épp az aktuális formához jobban igazodik
neked milyen a sor?(sebesség-kiosztás) mert az is lehet tényleg hogy mivel a fentiekben nekem a fogszám arányoknál ilyen kicsi difi jött ki, hogy nem lenne nagyon érezhető a különbség
fulton: sőt, lehet szerintem 30-as legkisebb fogaskéerk is elég lehet a soron neked, nagyon nem vagyok hegyimenő alkat, de a 34et a 32-es hátsó fogaskerékkel csak akkor használtam ha asszonyal akartam felfele menni(alap vagy tempó zona körül,) és nem akartam nagyon taposni 50pf-el, ilyen előnye azért mondjuk van a nagy áttételnek hogy felfele is tudsz lightosabban menni ha akarsz
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
Friczy
senior tag
Estem én már karbonnal. Túlélte.
dom1n0
aktív tag
Én is karbonnal törtem magam apróra most, látszólag semmi baja, eddig ahogy nézegettem...
lsebestyen
addikt
Betonkeverő mögött.
Mezga Aladár
veterán
50/11, 60/65 km/h, 100/110 lábfordulat.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
peetie1
aktív tag
11sebesség ultegra 11-30as sor. De a w/kg-om csak 2,5 ez itt a baj inkább, nem az áttétel... Ezek a bicajok azoknak a versenyzőknek valók, akiknek a 40 az alap utazó tempó a síkon, a sor kiosztás is úgy van tervezve. Amikor 2-3an megyünk, és 50/34essel mennek előttem, akkor is mindig bajban vagyok, mert vagy pörgetek 100as lábfordulattal, ami kényelmetlen, vagy inkább taposom 80-al. Mondjuk a szélárnyékban ez utóbbi jobban esik
AMúgy van ez a speed/cadence kalkulátor itt meg tudod nézni mi lenne ha.
[ Szerkesztve ]
Friczy
senior tag
Aero felni kifejezetten kellemes - oldalszélben
dom1n0
aktív tag
110 fordulat? nekem már a 90+ sem komfortos
Mezga Aladár
veterán
Vannak ezzel így egy páran.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
Nem arról volt szó, hogy komfortos e. Hanem, hogy ott a vége síkon.
Nekem 50/11-gyel 80.4km/h @ 141-es fordulaton volt a csúcs. De az nem síkon.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
dom1n0
aktív tag
Így van, és ez 52-ön komfortosabb lenne kisebb pedálfordulattal
peetie1
aktív tag
R8100 kazetta? Mert azon csak a 11-30on van 16fog, a 11-34esen nincs:
ULTEGRA Cassette Sprocket
CS-R8100 12-speed
• 11-30T sprocket teeth combination: 11-12-13-14-15-16-17-19-21-24-27-30T
• 11-34T sprocket teeth combination: 11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30-34T
fulton
addikt
ó srácok maradjunk már a realitások talaján, milyen 60km/h síkon? meg 40 es utazó...ugyan már. Lejtőn ...de oda is minek 60-70-80 km/h kimondani is horribilis, ráadásul útviszonyt is vegyük számításba, én ahol eddig jártam pl sehol nem lett volna biztonságos nem hogy 60 még 50 is alig. Kanyarok stb.. kavicsfelhordások..
mi halandók nem fogunk 40 es utazóval menni egyedül, bármennyire is szeretnénk hátszél nélkül. akár milyen tányért teszünk előre. Hátszélben én a 36T/11 el is elvagyok 40 feletti tempónál . 36T/11! és még ott a 48 as első ha kell...de nem szokott kelleni. 45 től fentebb am sem megyek, de enyhe lejtőn is elég nekem, 53-57 ig elviszem vele elég is. nem váltogatok elől emiatt egy kipörgetésre.
[ Szerkesztve ]
Mi csak dumcsiztunk. És tőled függetlenül, mármint nem arra gondoltunk, hogy te mész 60-nal síkon.
De azért vicces, hogy pont te szólaltál fel a téma, aki miken is agonizált az elmúlt órákban?? ...
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
6030D
Ármester
Erről van strava log?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
fulton
addikt
Jó, ha úgy gondolod hogy van realitása a 60as nak síkon, meg 40 es utazónak, legyen. Csak felhívtam a figyelmet rá hogy szerintem ez irreális.
[ Szerkesztve ]
Mezga Aladár
veterán
Nekem max. stéherezéskor hiányozna az 52 tányér.
Egyébként értelmetlen ezen agyalni addig amíg nincs meg az a lóerő, hogy síkon az 50/11 kitekerje.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
#256686 Mezga Aladár
Persze. Csak elgondolkodtam azon amit írtál. És vélhetően tényleg ott lehet a vége. Ez nem azt jelenti, hogy kitekerjük akár mi. Vagyis én nem. Szerintem síkon 50-55km/h körül mentem max eddig. De 60km/h az távolinak tűnik.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
lsebestyen
addikt
Kitaláltam mit kell csinálni! Nekem van egy alig használt ultegra 50/34-em, cserélem szívesen Fultonnal 52/36-ra. Ha ultegrát veszel, elég csak a lánctányérokat kicserélni.
lsebestyen
addikt
Még múlt héten a bölcsességfog műtétem előtt kimentem egy körre, megtoltam a helyi felüljárót, 22mp, 50km/h átlag, de 4% emelkedő. Igaz volt szél is hozzá, na majd legközelebb szélcsendben is megnézem, érzésre nem adott sokat.
Sprintekbe is egész hamar bele lehet jönni, bár biztos alkati kérdés is, hogy mennyire vagy robbanékony.
[ Szerkesztve ]
peetie1
aktív tag
Nekem meg van egy fulcrum racing 900 db kerekem fölösbe, azt cserélem vele, annak csendes a szabadonfutója. De akkor ne az aero bicajt vegye, nekem az aero kerék nem kell itt mindig fúj a szél nem akarom hogy ledobjon az útról
fulton
addikt
hm annyit képes fogni egy aero keréken a szél? erre nem gondoltam még így
FireKeeper
nagyúr
ha neked a régi 350-es van (matricás logó, nem anodized) abba még 18as gyűrűt raktak, az újakban már 36 fogas van ami jóval hangosabb.
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
peetie1
aktív tag
Kollégám konkrétan retteg oldalszélben menni vele. Egy másik szerint meg ha 40mm magasság alatt van a felni az még jó.
Ringman
nagyúr
2021 telén vettem egy cr1600-as keréktszettet, abban ilyen az agy:
(#256695) stickermajom válasza FireKeeper (#256692) üzenetére
stickermajom
addikt
Vegyél hozzá kitet: [link]
fulton
addikt
köszi az infot
Ringman
nagyúr
Ringman
nagyúr
alin láttam olcsó szerszámot hozzá múltkor, ha valaki ezzel akar spórolni.
(#256699) FireKeeper válasza stickermajom (#256695) üzenetére
FireKeeper
nagyúr
lehet végül az lesz, de anélkül is olyan rohadt drága hogy nem akar rávinni a lélek
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill