Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#153451) f4lcon válasza Massmurderer (#153408) üzenetére


f4lcon
őstag

biztos vagy benne, hogy a féknyereg felépítése identikus a 2 oldalról?
mert szerintem nem, még nem láttam olyan MT5 féknyerget, aminek a másik oldalán jött ki a vezeték.

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#153452) B-L-A-C-K válasza f4lcon (#153451) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

(#153453) f4lcon válasza B-L-A-C-K (#153452) üzenetére


f4lcon
őstag

hát akkor nincs más hátra, mint előre

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#153454) ZolkoW válasza 6030D (#153450) üzenetére


ZolkoW
őstag

Ja, igen, akartam írni a nyeregcső szutyadék/beázásra, hogy talán itt láttam, de nyár óta én is egy 5 centis belsődarabot húztam a nyeregbilincs környékére, és működik. azóta nem kellett takarítanom recsegés miatt. Ismerem a gumírozott betétes bilincset is, nem próbáltam, de szerintem kevésbé véd, mint egy ráfeszülő belső (valami szoros méretet érdemes használni, én trekking belsőből csináltam. Az országúti latex belsőm elszakadt hamar a csavartól, a butyl bírja) Legutóbbi kép

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#153455) Somatom válasza B-L-A-C-K (#153452) üzenetére


Somatom
veterán

Ezzel a gumival hogy lehet tempósan kanyarodni? Oldalkocsis motorokra szerelnek ilyen profilú gumit.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#153456) B-L-A-C-K válasza Somatom (#153455) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Nem próbáltam ilyet, enyémen normális van:

[ Szerkesztve ]

(#153457) Somatom válasza B-L-A-C-K (#153456) üzenetére


Somatom
veterán

Ez már használhatóbbnak tűnik.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#153458) xy.zsolt


xy.zsolt
őstag

Remélem ez már elég Down Under-es kép! :D

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#153459) Yahhher válasza xy.zsolt (#153458) üzenetére


Yahhher
aktív tag

Ohh, mekkora nyúl... 😀.

Üdv B.

(#153460) jjeahh válasza xy.zsolt (#153458) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ez kemény :D

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#153461) Hasaggymeg válasza xy.zsolt (#153458) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Jó nagy darab,szürke óriás? A nyeregcsöved sem mindennapi. :)

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#153462) jjeahh válasza Hasaggymeg (#153461) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Épp most gondolkoztam el ezen ezt a videót nézve, a videó elején itt is hasonló nyeregcső van. Nem tűnik rossz ötletnek, ahogy a felfele elvékonyodó nyeregcső sem, mert így gondolom meg tudják oldani, hogy a nyereg(váz)cső is vastagabb legyen és nyeregben ülve mégse rázzon annyira. Hogy miért jó a vastag nyeregvázcső? A múltkor feltűnt, a haverom 27.2mm nyeregcsöves bringáját próbálgatva, hogy felfelé izomból hajtva és kiállva tekerve vagy meginduláskor mintha nyúlósabb érzés tekerni vele, nem olyan közvetlen és merev, mint az enyém 31.6-os nyeregcsővel, az én bringám a vaskos nyeregvázcső és ezáltal merevebb középrész miatt, a haver bringájához képest mintha ki akarna ugorni alólam. Meg persze a nyeregben ülve jobban ráz :D . Gondolom ezt megoldják ezek a fura nyeregcsövek, ahol kell merevek és mégsem ráznak annyira. Meg karbonnál is hasznosak lehetnek, mivel elvileg a műanyag váz ugy-e merevebb :F
Persze az is lehet, hogy illúzió volt az egész nyúlós feeling... :DDD

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#153463) truefx


truefx
aktív tag

Én elsőre a dropot láttam meg, utána a kengurut :D :D :DDD

[ Szerkesztve ]

(#153464) twine válasza cdl (#153448) üzenetére


twine
addikt

Es ez egy "jó" computer, hobby célú felhasználásra?
Szerk;
Mondjuk most nézem,hogy a feltüntetett cca25.000ft-os eredeti ár erősen túlzó,,a decathlonban ~15.000
Ennek tükrében akkor lehet mégsem ugrom rá lelekszakadva :B

[ Szerkesztve ]

(#153465) Yahhher válasza twine (#153464) üzenetére


Yahhher
aktív tag

Szerintem az Decathlon-on nem a CAD verzió.

Üdv B.

(#153466) twine válasza Yahhher (#153465) üzenetére


twine
addikt

Ez igaz :B Segíts nekem légyszíves , mit tud a "CAD verzió" ?

(#153467) Napfénysüti válasza twine (#153466) üzenetére

CAD alighanem a pedálfordulatmérőt takarja.

Més que un club!

(#153468) twine válasza Napfénysüti (#153467) üzenetére


twine
addikt

:R :R
(na arra pont semmi szükségem....) akkor tényleg nem kapkodok a bankkártyámért... :B
Egyébként pedig, köszönet cdl-nek,hogy megosztotta ezt az akciót :R

(#153469) Hasaggymeg válasza jjeahh (#153462) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Annak a préselt középcsapágynak aztán végképp nem látom értelmét,préselős,de a csapágyak ugyanúgy kint maradnak mint a menetesnél. :F A zsírt sem sajnálja,pl. úgy megkente a nyeregpálcákat,hogy az első poros terepezésnél olyanok lesznek mint a panírozott hús. :DDD

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#153470) jjeahh válasza Hasaggymeg (#153469) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Nem értek hozzá, de nem karbonzsírral kente meg? Lehet, hogy a karbon ennyire igényli a karbonzsírt :F. A pressfit nekem sem szimpi, mert macerábbnak tűnik cserélni :D

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#153471) trialboj válasza jjeahh (#153462) üzenetére


trialboj
őstag

Hallod, ha te ilyesmit is megérzel minimum félprofi versenyzőnek kellene menned. Nekem volt 27 es nyeregcsövű gépem, a remek kis trek xcaliber, és próbálgattam a 31es bergámmal párhuzamosan, ugyan azon az ösvényen tekerve, annyit vettem észre hogy az berga tapad lefele is, a trek meg elpattog, de felfele mind a kettővel ugyan úgy másztam, még annak ellenére is hogy a trek kb 13kg volt. Persze biztos én vagyok a legrosszabb példa erre, mert stravas bizonyítékom van rá, hogy másodpercre azonos időt másztam, technikás emelkedőn a két fent említett bringával, mind a 2 esetben haverokkal versenyezve (tehát nem lazsálva). Igaz csak 4 perces szegmens :B
Jövőre próbáld ki magad valami versenyen, annyira tudatosan tolod ezt az egészet, szerintem kicsit alul értékeled a teljesítményedet.

"A pressfit nekem sem szimpi, mert macerábbnak tűnik cserélni"
Ha arra gondolsz, hogy a presshit sűrűbben igényli a cserét mint mondjuk egy lánc, ami kopóalkatrésznek van besorolva, akkor jól látod :C

[ Szerkesztve ]

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#153472) xy.zsolt válasza Hasaggymeg (#153461) üzenetére


xy.zsolt
őstag

Utóbb vettem észre, hogy henyélt mellette egy másik kenguru is...na az jobban ki volt gyúrva ☺ Ez a nyeregcső pedig az amit 45k helyett vettem 15 ért még az indulásom előtt....írtam is róla ide. Nem bántam meg, sokkal több rezgést elnyel mint az alu ami előtte volt

[ Szerkesztve ]

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#153473) twine válasza Fall-N (#153442) üzenetére


twine
addikt

"Viccet félretéve van AliExpressen szilikon védő, amit a váz nyeregcső és a nyeregszár találkozására lehet húzni."
Erre kaphatok egy linket, vagy keresőszót?
Nem találom sehogy sem :B
Előre is köszönet :R

[ Szerkesztve ]

(#153474) xy.zsolt válasza twine (#153473) üzenetére


xy.zsolt
őstag

Erre gondoltál? https://www.aliexpress.com/i/32892395084.html?ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_0,searchweb201603_0,ppcSwitch_0&algo_pvid=5d03e7b7-67c0-401a-b213-77eb059e4344&algo_expid=5d03e7b7-67c0-401a-b213-77eb059e4344-42

Próbáltam egy kattintásos linkként csatolni, de ugy itt nálam nem nyitotta meg....sorry

[ Szerkesztve ]

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#153475) ZolkoW válasza Hasaggymeg (#153469) üzenetére


ZolkoW
őstag

Ha jól értem, a csapágyak ugyanolyan távol vannak egymástól, de itt a vázban, legalábbis Trialboj képei alapján. A linkjén is valami szélesebb érték szerepelt, nem a szokásos 68/73mm, mint a külső csapágyasnál, szóval ez is azt mondja nekem.

Más: a graveles murvás képeimen amúgy szerepel egy 3D nyomtatott alkatrész a bringán, bár még nagyon csúnya, kezdetleges, és nem is lett jó méretre sem, de főleg azért, mert emlékezetből csináltam a rajzot :U - a váltókar konzoljáról van szó, és annyira nem látszik, de talán jobb is így :D . mindegy, majd készítek javítottat, azt megmutatom. De tervezés alatt a Convoy lámpakonzol dupla lámpához, meg a határ a csillagos ég! Vagy legalábbis amin nem múlik az életünk, azt talán jó műanyagból is :) Egy jól kinéző szerszámos/belsős doboz már érik szintén.. pl. el tudnám képzelni a váz első háromszögének alsó sarkába, a középcsapágyházhoz.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#153476) jjeahh válasza trialboj (#153471) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Eh, szerintem csak annyi, hogy vannak bringások, akik érzékenyebbek a minden vacakra, pl. a súlyra is és képesek belekötni, ha picit kevésbé merev a segge a gépnek, vagy 300 gramm plusz súly van a gumikon, én valszeg ilyen vagyok, te meg az olvasottak alapján egyáltalán nem. Szerintem ennek örülj, ennyivel kevesebb gondod van :D . Ha nem elég merev, vagy nehéz a gép, az nem azért zavar, mert 20 másodpercel lassabb vagyok felfelé, hanem mert egyszerűen nyúlósabb, szenvedősebb érzés hajtani.
Ennek nem hiszem, hogy köze van a teljesítményemhez, a strava nem hazudik, a legtöbb szegmensen valahol középen helyezkedek el és a pulzusom is kimondottan gyenge (magas). Idén télen tervben van, hogy ismét megnyomom az alapozókat, de van egy olyan érzésem, hogy most sem fogok 2-3 hónapot kibírni aszfalton :DDD . 1-2 hete pl. aszfaltozok és tegnapelőtt amikor egy rövid kör erejéig a szmogból, szürke ködből, hidegből kiszabadultam a hegyre és ott sziporkázó napsütés, hófehér táj fogadott, úgy éreztem magam, mint a menyországban, ráadásul minden métert sokkal nagyobb élvezet volt megtenni :)) .
Amúgy nem is vonzzanak a versenyek, egyre kevésbé érzem "szükségét" az ész nélküli veretésnek, az alapozó is csak azért kell, mert ha jobb formában vagyok, többet tudok vállalni, jobban élvezem a mászásokat is és 1500m+ szintemelkedés után sem döglök ki.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#153477) robee19 válasza jjeahh (#153476) üzenetére


robee19
tag

Csak én nem értem hogy egy nyeregvázcsőnek mi köze a nyúlós tekeréshez?

(#153478) twine válasza xy.zsolt (#153474) üzenetére


twine
addikt

igen, köszönöm szépen...
gépnél ülök, uh. pont semmi probléma nem volt ezzel a linkel...
Köszönöm :R

(#153479) jjeahh válasza robee19 (#153477) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ha nem a vázcsöveken, akkor min múlik, hogy mennyire merev a bringa? Az, hogy a hajtókarnál mennyire érzed terhelés alatt merevnek, szerintem lekinkább a nyeregvázcsövön és az alsó csövön múlik, de simán lehet, hogy tévedek. No meg persze a hajtókaron. Kb. olyan ez, mint amikor azonos rugóúttal, tengellyel és kerékmérettel a 28-as becsúszós telót rugalmasabbnak érzed, mint a 32-est.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#153480) Pribi95


Pribi95
újonc

Sziasztok!
Bringa vasarlas elott allok es ket fajta bringa kozott vacilalok. A ket fajta decathlon rockrider 500 trekking es a hervisben levo x fact cross sport. Tudom h ezek alacsonyminosegu kerekparok, de kb ekkora az anyagi keretem. A hasznalata leginkabb 20-40 perces utak varosban + havonta valahova kirandulni. Az lenne a kerdesem h a hervisben ezek az oriasi akciok realisak e vagy csak marketing fogas, mert 199erol van learazva 80ra ami kicsit buzlik. Tovabba persze a fo kerdes melyiket vennetek a helyemben vagy esetleg van e tovabbi lehetoseg amit tudnatok ajanlani? Koszonom elore is a valaszokat

(#153481) jjeahh válasza twine (#153478) üzenetére


jjeahh
nagyúr

No nem fértem bele a szerk időbe: kicsit hiányos az angolom, de nem valami hasonlóról írnak itt is a specifikációk fölött? Rémlett, hogy olvastam valami ilyesmit egy Wilier tesztben is, most rákerestem :B .

itouchfan: pd-m520, stoplit adnak hozzá :)

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#153482) itouchfan


itouchfan
senior tag

Tudnátok segíteni SPD pedál+stopli ügyben?
Szeretnék spd pedálra váltani, illetve hozzá megfelelő cipőt is tervezek (lehet, hogy első körben decathlonos lesz). Spd pedálból viszonylag olcsóbbat szeretnék (mivel 2 pár kell, 2 bringára). A megszokással, ki-be csatolgatással szerintem nem lenne gond, mert majd felrakom a görgős bringára és ott kényelmesen tanulhatom, csatolgathatom ki-be. Tehát pedál+hozzávaló stopli ajánlatokat szeretnék kérni, köszi előre is :R

„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”

(#153483) Hasaggymeg válasza ZolkoW (#153475) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Tudtommal az egész pressfit mizéria azért nyert létjogosultságot,mert a karbon vázak szükségszerűen szélesebb középrésze már túl nagy Q faktort (vagyis a csapágyházon kívül elhelyezkedő csapágyakkal túl szélesen szerelt hajtókar és pedálokat) eredményezett volna,így ezzel oldották meg,hogy a csapágyház szélességében minden beleférjen.Ezért írtam,hogy préselt,meg aztán nem is benne van...aztán lehet ma már keskenyebb karbon középrésszel is elég merevre tudják csinálni a vázakat. :F

(#153480) Pribi95...Hervis=kamuakciók nagymestere.

(#153481) jjeahh...a váz közepének hajlongása az a középcsapágy körüli csatlakozások merevségétől függ (hátsó villák,alsó cső és nyeregcső),attól felül lehet vékonyabb,amit erről is ír,vagyis lent kockásodik és szélesedik.Itt a Wilierről maga a vékonyabb nyeregcső hajlékonyságát boncolja,mely szerinte kényelmes,de lassú csapásszámnál,nagy áttéteken "hintázik" a vékony nyeregcső.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#153484) ivana válasza itouchfan (#153482) üzenetére


ivana
Ármester

Shimano M520 a decathlonból pedálnak (a rendes shimano, nem a saját márkás M520), ez a legolcsóbb értelmes. Cipőben nekem ennek az elődje van [link], szerintem bőven jó.

(#153485) Fall-N válasza xy.zsolt (#153474) üzenetére


Fall-N
veterán

Ez az erre gondolotam én is.

A nyeregcsőről meg annyit ,hogy a 27-es rugalmasabb ezért jobban elnyeli az ütéseket, főleg ha jól ki van húzva. Nyilván a vékonyabb nyeregszárhoz vékonyabb a váz nyeregcső tartozik. De az egész váz merevségét meghatározza a csövek és az anyag minősége, vastagsága és formája is. Lehet csinálni vékony csövekből is baromi merev vázat. Főleg mostanában szokták az hátsó támvillát szögletes csövekből csinálni.

[ Szerkesztve ]

(#153486) gabro0 válasza Hasaggymeg (#153483) üzenetére


gabro0
őstag

aztán lehet ma már keskenyebb karbon középrésszel is elég merevre tudják csinálni a vázakat Hmm... csak nem egy új szabványt szeretnél? ;]

(#153487) jjeahh válasza Hasaggymeg (#153483) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ja, lehet az a gond, hogy a haveromé lent sem szélesedik ki és valszeg a többi cső sem elég merev ott. Mondjuk nem vészes, mert amúgy sem egy versengős bringa, inkább amolyan túrázgatós amatőr xc, valszeg engem sem zavarna, csak megszoktam, hogy az enyém merev mint a kő.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#153488) 6030D válasza itouchfan (#153482) üzenetére


6030D
Ármester

Karácsony előtt mindig van Shimano pedál+cipő akció a Paul Lange-nál, és viszonteladóinál (Bringaland, Bringabutik stb...). Ott szoktak lenni jó árak, kérdés, hogy az adott pedál+cipő kombó megfelel-e. Én 4 éve így vettem az M530+M089-et, ha jól emlékszem 24e ft-ért.
Másik pedálnak meg szerintem is az M520 a Decából. Vagy bár ha össze tudsz pakolni dolgokat az Alzáról, hogy meglegyen a 4000 ft kedvezmény, akkor meg lehet, hogy inkább az 540-et venném (13600-4000).

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#153489) Hasaggymeg válasza gabro0 (#153486) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Éppen egyeztetek a nagy gyártókkal. ;]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#153490) twine válasza cdl (#153448) üzenetére


twine
addikt

Ismét köszönöm az infót,,,,végül mégis megrendeltem :))
Jó ideje akartam a bringámra computert...
Ment a nézelődés milyet, mennyiért stb...
Végül ezt most bezsákoltam...
Köszi :R

(#153491) ZolkoW válasza Hasaggymeg (#153483) üzenetére


ZolkoW
őstag

Én máshogy vélem tudni :) , ti. hogy a karbonvázak sem szélesebbek alapból, ráadásul azoknál mindenféle kiszélesedő idomtalan formát meg tudnak csinálni, nem is véletlen, hogy egy modern karbonvázra legfeljebb konzolos első váltó megy fel, vagy inkább az sem. Úgy emlékszem, olyan nyafogásokat olvastam a vázgyártók részéről, amikor indokolták a pressfit létjogosultságát, hogy nehéz (drágább) a menetes részt úgy előállítani, hogy egytengelyűek legyenek, főleg, hogy egy kisebb üzemben talán még át is kell fordítani a vázat. Genyán fogalmazva a pressfithez elég volt lazább tűrésű megmunkálás, főleg azoknál a fajta csapágyaknál, ahol műanyagház is van, mert az még külön fölvesz (enged) némi pontatlanságot.
Ez a szélesedés szerintem később jött, csak alkalmazkodtak a már amúgy is létező külső csapágyak méreteihez, ráhúzták a csapágyházat a szélesebben terpeszkedő csapágyakra, de minden maradt a helyén. Így a Q faktor is a régi, viszont még egy fokkal merevebb a váz azon a részen, meg montinál gondolom a még nagyobb gumiférőhely is jött vele, országúton ez talán nem akkora előny :)
Egyébként érdekes, így belegondolva nálam pl. pont befelé vándoroltak a csapágyak, igaz, az átmérőjük nagyobb lett - 73 mm a csapágyház, és ezen belül vannak a csapágyak.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#153492) trialboj


trialboj
őstag

Melyik az a shimano oldal, ahol robbantott ábrát lehet nézni a termékeikről? Ezt szeretném szétbontani, hogy ki tudjam takarítani, de max [idáig] jutottam el. Ez utóbbi azt írja hogy ez saint nem is xt, mint ahogy én gondoltam.

Amúgy a képen, és az előző középcsapágynál is fent van az a műanyag tengely ami összeköti a kettőt, nekem jelenleg nincs benne, mert a szervizes azt mondta annak semmi haszna, csak elferdülhet tőle ... valami, amire már nem emlékszem.
Lehetséges hogy azért jutott ennyi víz a csapágyakhoz mert az a műanyag cuccos nem védte egyáltalán?

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#153493) Hasaggymeg válasza ZolkoW (#153491) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Itt egy elég friss cikk,mely szerint...igazad van,bár nevetséges,hogy valaki a karbon vázba szerelt fém menet súlyára panaszkodjon. :F ...és mégis. :U Ugyanakkor ír a préselt csapágy karbon váz közepének formálására gyakorolt pozitív hatásáról is,vagyis,hogy így könnyebben variálhatták a közép részt,na meg arról is,hogy olcsóbb és merevebb is mint a menetes.Ugyanakkor az a véleményük,hogy a fém vázakban értelmét veszti és nem is kellene erőltetni.
Meg voltam győződve,hogy a karbon vázak közepét vastagabbra kell csinálni a lent találkozó karbonból készült csövek szükségszerű vastagsága miatt,így egy külső csapágy már nagyon szélesre tolná a hajtókarokat. :F Ránézésre általában acél vékony,alu vastagabb,karbon igazán batár középen. :U

triálboj...ott a Shiminél lehet nem is találsz többet,hisz ők nem favorizálják az ilyenek továbbontását,szervizelését...talán egy képkeresésnél valami horogra akadhat.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#153494) ZolkoW válasza Hasaggymeg (#153493) üzenetére


ZolkoW
őstag

fém vázat alig ismerek, ami pressfites, persze egy csomó márkát nem is nézegetek, szóval ez nem releváns... mindenesetre a Ninernél gondolom azért van a 46-os, vagy mekkora belső átmérőjű csapágyház, hogy lehessen a saját excenterek középcsapágyukat használni vele (vagy sima pressfit középrészt), amivel single speedesíthető. Meg van a Sobre, ami egy kis francia gyártó, acélvázakat gyárt, és ha a gugli fordítását jól értettem, akkor ott azzal indokolják, hogy a nagyobb tyre clearence, meg a becsatlakozó csövek így jobban kiadták. Azért biztos sok fémváz van még, ami ilyen, de a bringások ellenszenve miatt szerintem inkább visszakanyarodnak a meneteshez...

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#153495) trialboj válasza Hasaggymeg (#153493) üzenetére


trialboj
őstag

Ó ne már, te meg 6030 minden shimano alkatrésznek találtok robbantott ábrát, azt mondod pont ez nem elérhető? És akkor most mi a francot csináljak azzal a rengeteg rozsdalével, amit nem tudok kinyalni onnan. Ha belenyomom a féktisztítót, és ki is mosom, többet nem tudok zsírt juttatni bele, és tavaszra már érezhetően darálni fog.

A pressfit vs karbon vázról meg annyit, hogy a legújabb neuron is karbon váz, de normális csavaros középcsapágy van benne, és az nem egy drága bringa, ellenben nem is gagyi, szóval teljesen felesleges ezt a szemét szabványt védeni, v életben tartani, cserélni és szervizelni is egy rémálom.

[ Szerkesztve ]

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#153496) gabro0 válasza Hasaggymeg (#153493) üzenetére


gabro0
őstag

"lent találkozó karbonból készült csövek" Nem tudom mostanában hogyan szokás, de az én vázamnál még az egész középcsapágy körüli rész egyben készült [kép]. Ennél jobbat sajnos nem találtam róla.

[ Szerkesztve ]

(#153497) jjeahh


jjeahh
nagyúr

Mai köröcske, elolvadt a havacska felénk is és most mind a levegőben van :D :

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#153498) 6030D válasza trialboj (#153495) üzenetére


6030D
Ármester

Az lesz, amit a főnök mond: a Shimano nem akarja, hogy szétszedd, ezért nincs robbantott ábra.
Itt egy másik pf középcsapi van a hajtókar ábárján, de itt is csak a két csapágy van, a cső, O-gyűrűk, meg a hézagolók. Ha megtalálod gyárilag milyen hajtókarhoz adtak ilyet (én csak a 820-at találtam, de a gyári oldalon arra menetest dob), ott lehet, hogy megtalálod ezt is, de nem hinném, hogy jobban boncolgatják.

Vagy ez.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#153499) cdl válasza twine (#153490) üzenetére


cdl
senior tag

Használd egészséggel. Az elődje 2 évig szolgált hibátlanul, azért mertem ajánlani.
6030D Már megszűnt az Alzánál a kuponozás mától.

(#153500) B-L-A-C-K


B-L-A-C-K
titán

Itthon csak nem tudják berendelni a fékem, vagyis lehet csak szezonra lesz, ezt az oldalt ismeri valaki, megbízható?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.