Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] RTX3070 16 GB VRAM-mal?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Fall-N
veterán
Na azt még nem próbáltam.
ZolkoW
őstag
"Az XTR tárcsánál nézd meg a méretet, mert szerintem a képen a pici van"
Ez nem értem, center lock az is, nem menne fel, az a mostani helyére?
arra értettem, hogy a képen talán a 140-es tárcsát mutatják, és ha az optika miatt veszed, akkor lehet hogy nem mindegy, hogy 4, vagy 5, vagy 6 küllős
Amúgy center lockból is van oversized, az talán a 20-as átütős első tengelyhez volt, de rövid életű szabványnak bizonyult, ha jól tudom (vagy keményebb műfajokban divat még 20-as tengelyt gyártani? mintha ott is átvette volna a helyét a 15x110)
(#153648) rétisün : nedvesen volt vészes, de hátul több az esély orvosolni, na nem mintha tudnám, hogy, de oda elég lehet a gyantás betét, esetleg tök más tárcsa, szerencse alapon. A Sramnak van "teli" tárcsája is, ami nem furatolt a fékfelületen (lehet, hogy pont silent sweep a neve?), de az alap tárcsájuk is majdnem olyan volt, csak hát ezt is lecseréltem Cleansweepre, majd HS1-re..
szerk.: szép próbálkozás volt, de SolidSweep a neve. Mindazonáltal az sem biztos, hogy olyan értelemben értik a csendességet, ahogy én, tehát hogy nem riasztasz el vele 3 km-es körzetben minden vadat, ha kap egy kis párát..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
jjeahh
nagyúr
Én egyetértek, mert jobban szeretek mászni, mint lejtőzni, de a többség fordítva van ezzel, ez a srác meg különösen szereti veretni lefelé, aminek nemrég lett is eredménye
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Hasaggymeg
Topikgazda
Hoppácska,ezt ismeritek? ...csak mert az a láncos kulcs nagyon béna jószág.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#153655) bringasisti válasza Hasaggymeg (#153654) üzenetére
bringasisti
őstag
4 ezer ötszázért inkább maradok a réginél
BENEFON DELTA--------N8
6030D
Ármester
Már régóta van, de szerintem megnyugtatóbb a lánc, ami nem 3 fogat fog.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
jjeahh
nagyúr
Srácok, valaki csinált már ilyent? Mivel sajnálok ezekért a vackokért 30 eurókat kiadni arra gondoltam, hogy kínából rendelek bagóért kormánydugókat és tubeless javító szerszámot, majd szétvágom és összeragasztom őket, viszont ebayen és alin csak autógumi javító szerszámot találok, az vajon nagyobb-vastagabb, mint amit bringához használnak? Ha sikerül összetákolni, egyel kevesebb cuccot kéne a hátizsákban hordanom és mindíg nálam lenne a kormányvégbe dugva.
Illetve a belső vázra biggyesztésére is keresek valamilyen megoldást, mert a Pouch Mountain sajnos nem tökéletes... tetszik, hogy sosem kell levenni, akkor sem ha megmosom a bringát, a belső mindíg védve van a kosztól, sártól, víztől, viszont a konstrukció hagy kívánnivalót, pl. lóg-zörög a táska, egy helyen a konzol el is törött, szal lassan a kukában landol. Szóval keresek valamit, amiben a belső védve lenne, a pucéron vázra tépőzárazós-szigszalagozós megoldások felejtősek és nem, nyeregtáska sem játszik, mert nem tetszik . Valaki valami ötlet? A Dakine Hot Laps Gripper talán megfelelne, de nem igazán lehet kapni sehol... valami hasonló létezik még?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
bringasisti
őstag
Igen és nekem az se tetszik hogy a rövid tüske ha kicsit is billen a kar akkor már a levegőben van. És azért az a hollander mégiscsak 40 Nm - re van húzva
BENEFON DELTA--------N8
6030D
Ármester
Ha úgyis van hátizsák, akkor minek a bringára/-ba tenni a dolgokat?
Esetleg a komplett hátizsák helyett olyan hasitasi, amit Toobee is használ? Hogy ne a hátad húzza?
Vagy végre normális ikszcés leszel, és pakolsz a zsebeidbe, a felesleges cuccokat meg otthon hagyod.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
jjeahh
nagyúr
Jó az Osprey Syncro hátizsák, nagyon bevált, mert nem izzaszt annyira, de azért jó lenne, ha azt is csak egész napos túrákra kellene vinni, mert olyankor ugy-e azért hurcolni kell egy kis kaját és ruházatot is. Egyrészt azért még mindíg "szabad" háttal a legjobb tekerni, másrészt meg a hátizsák is plusz súly . Igazi ikszcés meg valszeg sosem leszek, ahhoz túlságosan fotózkodós-turistás a stílusunk, inkább amolyan lájghtos bikepackingosként tudom elképzelni magunkat, a cél ugyanaz, csak mi nem tekerünk 1000 kilómétereket, max 120-at (tekernék én picivel hosszabbat is, csak nincs akivel ). Övtáska már van, azzal csak annyi a bajom, hogy nincs legalább 5-10 különálló zseb vagy rekesz benne, szal ha mindent beleömlesztek zörög az egész, a multitool kilyukasztja az energiazselét, a kulcs összekarcolja a telefont stb, ráadásul a belső bele sem fér... meg ha beleférne is túl nehéz lenne tőle az övtáska, szal azt mindenképp a bringára szeretném rakni. Kérdés, hogy hogyan?
Sok fölösleges cuccot amúgy már nem hordok magammal, a pumpa a bringán, belső a bringán, gumileszedő, energiazselé vagy Haribo vészhelyzetre, tubeless javító kit, multitool és van egy kis tenyérnyi méretű önzáró zacsim, amiben van 2 gyorskötegelő, fájdalomcsillapító, egy sebtapasz, egy KMC missing link, ezekre néha szükség lehet és kb semmi helyet nem foglalnak.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Hasaggymeg
Topikgazda
+(#153655) bringasisti...na jól van na,akkor kérek Jézuskától egy ilyent.
...vagy mégsem. Valamiért nagyon bejön ez a láncmentes kulcs,én most egy tiszta KMC lánccal és egy ilyen,már nem használatos kulccsal szoktam leszedni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Somatom
veterán
A Haribo nem jó. Ha Haribo van nálam, akkor mindíg találok hozzá "vészhelyzetet".
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
(#153663) bringasisti válasza Hasaggymeg (#153661) üzenetére
bringasisti
őstag
Én már ott sem értem ezt a megoldást hogy van olyan hogy a sor 11 vagy 12 vagy 13 kezdődik és akkor a három csap kiosztása már nincs rendben. A legnagyobb kerékre a lánc a bontó végéről hosszan lógjon le és meg van oldva.
BENEFON DELTA--------N8
(#153664) Hasaggymeg válasza bringasisti (#153663) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Pedig jónak értékelik. ..amúgy meg mit nem értesz,2 lyuk van,2 oldalával a kulcsnak,így az 4 különböző méret,11,12,13 és 14,attól függően,hogy melyik lyukra teszed a sor közepét. Tény,hogy tízessel kezdődő sort nem szedsz le vele.
(#153662) Somatom...nekem ráadásul kólás van.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjohn
aktív tag
Sziasztok!
Kérdezném nem tudja valaki hogy flow tacx-hez licenc kulcsot hol lehet beszerezni? Ki lett dobva a doboza és benne maradt az eredeti kulcs.
Köszi!
Toobee
veterán
A Hentyt nagyon ajánlom, illetve a Deuter övtáskái is bejöttek, abból is van ivózsákos. A Hentyvel messzire is el lehet indulni, mivel 3 literes + rohadt sok cucc elfér benne. Ezt nézd meg a belsőhöz: Race Face Stash Tool Wrap.
https://barbieripnk.hu/
Somatom
veterán
Igen, a kólás a legveszélyesebb. Bár, amire én emlékszem, az a kólás másképp néz ki. Viszont, ettől símán feltekersz a Himaláján.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
ZolkoW
őstag
Te csak akkor vehetsz ilyet, ha a láncos leszedőd nyúlása elérte a 0,75%-ot, és akkor kezdheted használni, ha az 1%-ot is meghaladta!
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
(#153669) bringasisti válasza Hasaggymeg (#153664) üzenetére
bringasisti
őstag
Így igaz
BENEFON DELTA--------N8
jjeahh
nagyúr
Ahogy elnézem a Deuterben sincs túl sok rekesz és a belsőt még mindíg nem raknám övtáskába, mert nehéz. A race face-vel már írtam mi a problémám, a belsőt éri a nap, eső, sár, por, minden és pár hét után már nem bíznék benne.
Szerintem megpróbálok varratni valamilyen Dakine Hot Laps Gripper-hez hasonló tépőzáras táskát, amiben teljesen védve van a belső, csak valami jó anyagot kéne keresnem hozzá.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Hasaggymeg
Topikgazda
Nevetni fox,de az a tiszta lánc,amit erre a célra használok egy KMC amivel a bringa jött,de valami triple x durability e-bike lánc,melyet még mérőszalaggal mértem és az szerint cseréltem,és mely az azóta vásárolt láncnyúlásmérő szerint még mindig jó,így akár vissza is tehetném. Ment vagy 9 ezret. (jó persze akkor még nem voltam ilyen világhírű versenyző)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
6030D
Ármester
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
nem mindegy mivel méred a lánc nyúlást, mert két eszköz adhat háromféle eredményt:
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
bringasisti
őstag
Szerintem 145 milliméter mérése az egyrészt sokkal pontosabb és olcsóbb
BENEFON DELTA--------N8
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem is jól írtam,mert eddig ment kilenc ezret és vagy 20 kazettaleszedést. ...volt mikor 2 naponta leszedtem a sort vele a shimi szabadonfutómizéria korszakban.
f4lcon...csapközéptől csapközépig acél mérőléccel (talán 12 kűlső-belső szem 30,48 cm) mértem anno.Amint azt már írtam,szerintem teljes hosszban 0 nyúlású lánc is kopott lehet ha a gyűrűk kopottak,így nem is igazán értem ezt a gyűrűkopást kiküszöbölő méregdrága shimi eszközt. Arról nem is beszélve,hogy a gyűrűk csakis a lánccal 1ütt kop6nak.
bringásisti...az valóban pontos,de mikor tizedmilliméterekről beszélünk,hisz fent 10 szemnél sokkal többet nem tudsz megmérni,akkor szinte képtelenség pontosat mérni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#153676) bringasisti válasza Hasaggymeg (#153675) üzenetére
bringasisti
őstag
6030D
Ármester
A versenyzős rész tetszett
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
(#153678) Hasaggymeg válasza bringasisti (#153676) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Van nekem is analóg,minőségi méjd in dzsöpeen,de nem nagyon fér be a szemek kozé,így csak kívül mérhetek vele.Én ilyennel mértem. [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Hasaggymeg
Topikgazda
Sejtettem,de direkt másfele néztem,ugyanis roppant sikeres 2019 versenyévem ellenére sem felejtettem el honnan jövök.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#153680) bringasisti válasza Hasaggymeg (#153678) üzenetére
bringasisti
őstag
(#153681) Hasaggymeg válasza bringasisti (#153680) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Aha...most van egy kipróbált,megbíz6ó mérőm,aztán azzal legegyszerűbb több helyen is megmérni egymás után.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#153682) bringasisti válasza Hasaggymeg (#153681) üzenetére
bringasisti
őstag
Én meg 3 ezerért vettem, részben más célra is használom. Azt tudni kell hogy az elemet ki kell venni belőle mert van sok típus ami lemeriti. 0.01 milliméter pontos amit ellenőriztem
BENEFON DELTA--------N8
trialboj
őstag
Urak, nagyon elment a beszélgetés a fékpofák irányába, de azon már túl vagyok, gyantás hűtőbordásat vettem, hátha azt nem főzöm fel, de arra csak nem kaptam választ, hogy milyen tárcsa az a tárcsa ami ég meg ilyen randán, ha 5-7 perces leejtőn mondhatni túlhasználom a hátsó féket?
Mert itt van pl ez a promó, szerintem mondhatni ingyen vágják hozzád az slx ice tech tárcsát, 180-as méretben, de nem tudom hogy elég-e pl az érdekel, hogy mondjuk az xt ice tech, a súlyelőnyön kívül tud-e bármi extrát?
(#153659) 6030D
"végre normális ikszcés leszel, és pakolsz a zsebeidbe, a felesleges cuccokat meg otthon hagyod."
Ezt vallom én is, de néha így járhatsz BTW, a maxxisnak van valami csoda xc v épp light trail első abroncsa, ami még nem traktor aszfalton?
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
6030D
Ármester
Normális gumit (olyat, aminek Cape Epic felirat van az oldalán) kell venni, akkor nem.
Tárcsából meg mindent meg fogsz égetni, ha 5 percig húzod, és folyamatosan dörzsöli. Vagy tanulj meg pumpálva, rövideket fékezni (nem tudom leírni, hogyan), vagy ne menj egyelőre olyan hosszú lejtőre. Bár ha megtanulsz elsővel fékezni, akkor szerintem minden gondod megoldódik. Gyakorold városban, hogy csak elsővel fékezel...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Hasaggymeg
Topikgazda
Soha nem értettem ezt az első/hátsó fékezést,amióta 2 fék van kezeimnél mindig 1ütt hasznéltam őket. Lehet diferenciáltan,kanyarban jobban a hátsót,hogy forduljon a bringa,vagy negyon meredeken az elsőt,mert a seggét amúgy is csak húzza a bringa,de mindig használom mind2t.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
+1, csak nagyon kell vigyázni, hogy ha nincs a súlypontod hátul, akkor ne rántsd meg az első féket véletlenül sem, pl. amikor síkon a nyeregben ülve tekersz és kihajt eléd egy autó... sajnos ezt nagyon nehéz megszokni.
trialboj: Ezt csak neked: [link]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
6030D
Ármester
Nyilván mindkettőt használod, de ha be lehetne mérőkézni, akkor az elsőt használnád jobban. És minél nagyobb a sebesség, annál jobban. Jó példa erre, hogy az autókba is először előre jött a tárcsa, hátul maradt a dob, de most (főleg nagyobb teljesítménynél) elöl több a dugattyú és nagyobb a tárcsa. Csak ott egy pedált nyomsz, és a mérnökök osztottak-szoroztak a két kezed helyett. Ha most nem áll rá a keze arra, hogy húzza az elsőt (is), akkor arra úgy fog ráállni, ha csak arra hagyatkozik.
Ez szerintem egy olyan, amihez tényleg a gyakorlás kell, meg a sok km, hogy rögződjön, egyre nagyobb sebességgel. Mondom ezt úgy, hogy már topiktárs és haverok is elmondták, hogy mi a gond nálam lejtőzésben és mászásban is. Szóval nem oktatok, csak tapasztalatot osztok meg.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Hasaggymeg
Topikgazda
Volt országútim is (amolyan vázváltós) és akkor sem értettem azokat akik fékezésnél előrehajoltak és csak a hátsóra fogtak rá (most is gyskran látom a városi outisoknál),mikor mind2t egyszerre használva feleakkora erővel és féktáv alatt állsz meg. Na mind1,én hála istennek így szoktam meg.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Fall-N
veterán
Én sem értem. Logikus hogyha egyszerre blokkol a két kerék akkor gyorsabban és rövidebb távolságban áll meg a bringa. Lassításnál lenne még értelme, de ott sem látom értelmét.
Hasaggymeg
Topikgazda
Hacsak nem bohóckodni akarsz mint első keréken gurulás,vagy éppen farolás,teljesen értelmetlen egyiket fogni.Tiszta kényelmetlenül érzem magam ha véletlenül egyik kezem fogllalt (pl.telefonálok,vagy pár 100 métert vinnnem kell valamit benne) és esetleg fékeznem is kell közben egy kézzel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
parkr
őstag
a munkábajárós SS-emen csak első van
Nyilván mindkettőt használod, de ha be lehetne mérőkézni, akkor az elsőt használnád jobban.
Legalábbis ha meg is akarsz állni
A keréken a maximális fékerőt a tapadási súrlódás határozza meg. Ez pedig ugye függ a súlytól amivel a kerékre nehezedsz. A súlyod (te+bicaj) gyorsulástól-fékezéstől függetlenül nem változik és a két kerék együttesen viseli ezt a súlyt. Normál esetben sokkal több súlyt visel a bicaj hátsó kereke mint az első.
Amikor elkezdesz lassulni (fékezni) a súly a lassulás mértékétől függő mértékben elkezd a hátsó kerékről átvándorolni előre, egyre több súly lesz elöl és egyre kevesebb hátul. A teljes súly továbbra is változatlan csak a két kerék terhelése kezd el megfordulni.
Mivel ahogy egyre jobban fékezel egyre kevesebb súly van hátul, ezért a hátsó kerék ideális esetben is csak egyre kevesebb fékező (tapadóerőt) tud biztosítani. Ha növelni akarod a fékhatást, egyre jobban kell az első kerék fékezésére támaszkodni.
Az autós példa jó, de a a bicaj ebből a szempontból még sokkal extrémebb mint egy autó. Inkább motorra hasonlít.
Bicajon abban az esetben ha sima, jól tapadó felületen egyenesen haladva fékezel, maximálisan hatékony fékezés mellett a súly a hátsó kerékről teljes egészében átvándorol előre és azt érzed, hogy picit jobban adagolva a féket, emelkedne a hátsó kereked. Egyenesen haladva tapadós száraz úton, ezen a határon táncolva a legrövidebb a fékút. Ha ezt túlléped buksz, ha jóval alatta maradsz, akkor nem aknázod ki maximálisan a lehetőséget.
Jó aszfalton akkor sem lassulnál jobban, ha az elsőt együtt használod a hátsóval. Ahogy növeled a fékezés intenzitását, az első kerék tapadása felfalja a hátsó kerék tapadását. Aszfalton csak a hátsót használva kb 3x akkora a fékút, mintha csak az elsőt használnád, de ez nagyon geometra függő. Első+hátsó kb ugyanazt produkálja mint csak az első, csak ugye biztonságosabban (lsd lejjebb).
Ilyen esetben a fékutat úgy tudnád csökkenteni, ha fékezés kezdetekor a saját tömegedet minél hátrébb viszed a nyeregben, ezáltal nagyobb lassulás mellett következik be az az állapot, hogy emelkedni akarna a hátsó kerék (ha emelkedne a kerék, már nem növelheted tovább a fékerőt mert buksz). A másik elméleti opció, hogy lejjebb viszed a súlypontodat. Amikor hátrébb mész a nyeregben nyilván a felsőtestedet is lejjebb mozgatod.
Aszfalton ilyen nagy fékezésnél a hátsónak szerintem (amire én használom) az a szerepe, hogy a két fékkel együtt kezdesz fékezni és szépen biztonságosan felépíted a fékerőt elöl és közben csökkented a fékerőt hátul (ne csússzon meg) aki ügyes az ezt nagyon gyorsan meg tudja oldani. A végén amikor megtaláltad a jó fékkarhúzást elöl, a hátsó fék már alig csinál valamit. Azt megkockáztatni, hogy miközben viszem hátra magam a nyeregben egyből megpróbáljam megtalálni az elsővel a még biztonságos fékerőt egyetlen rántással, én nem merem megkockáztatni.
Csúszós útra, terepen és kanyarban fékezésre -szóval az XC 50%-ra- az egész fenti okfejtés nem érvényes. Ott mindenképpen kell a hátsó.
[ Szerkesztve ]
samujózsi
tag
És van aki tud egykerekezni...
Bocs, de amíg van tapadása a hátsó keréknek, addig annak fékezése is besegít.
Persze, ki lehet tolni a határokat a fizika által behatárolt részig, de az már veszélyes, hagyjuk meg a versenyzőknek! Szerintem.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
de az már veszélyes, hagyjuk meg a versenyzőknek!
Nem vészhelyzetben kell elkezdeni ennek a megtanulását másrészt nem is ördöngösség, ha biztonságos helyzetekben tudatosan tanulod/gyakorlod ez elsővel való intenzív fékezést hogy tudd hol a határ és mi az ami még biztonságosan belefér.
Bocs, de amíg van tapadása a hátsó keréknek, addig annak fékezése is besegít.
Csak a hozzáadott értéke nokedli és ha túl sok súlyt hagysz a hátsó keréken akkor (aszfalton egyenesben) akkor jelentősen hosszabb a féktávod. De valóban, nem azt mondom, hogy nem érdemes a hátsót is használni, de tudni kell, hogy nem a hátsó fék állít meg és hogy hogyan tudod a fékerőt maximalizálni.
[ Szerkesztve ]
Somatom
veterán
Nem feltétlenül. Ha necces részre érek (főleg ilyenkor télen), próbaképpen a bringától a kamionig mindennel be szoktam satuzni hogy tudjam, mit bír az út. Meg, az sem árt, ha az ember ismeri a saját korlátait. Autóval nagyon megy mindenféle csúszás kontrollálása, símán tudok a határon menni. Két keréken viszont rossz "esőmenő" vagyok.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Hasaggymeg
Topikgazda
Jó hosszú okfejtés melynek végkövetkeztetése tulajdonképp ugyanaz,vagyis egy kerekeken futó jármű a talajjal összes érintkező (súrlódást generáló) felületét fékezni a legoptimálisabb a leggyorsabb biztonságos megállás érdekében.Aztán,hogy a kerékpár hátsó kerekét tulajdonképp azért fékezed,hogy amíg még éri a talajt hozzájáruljon az összes súrlódáshoz,vagy azért,hogy az első kerékre háruló túlzott fékezési teher okozta tapadásvesztést,esetleg kormányzási bizonytalanságot elkerüld már mellékes.
A másik,hogy aszfalton talán valamennyire egyenletesek,de terepen annyira változóak a tapadási viszonyok,gyakran másodpercenként váltva egymást,hogy megtanulni eltalálni az ideálist gyakorlatilag képtelenség,inkább óvatosan modulálva megközelíteni minden adott esetben,ezért is fontos a fékeknél a finom adagolhatóság.A húzd meg,ereszd el talán a legjobb jellemzése a váltakozó talajú lejtőn való ereszkedés fékezésének,ahol folyton keresed az ideális tapadást,ugyanakkor hagyod a bringát gurulni és a tárcsát hűlni is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Hasaggymeg
Topikgazda
Csak nem fogja letépni,legfeljebb kinyúlik és elszakad a lánc ...de előtte csak megdarálja a beragadt kalapácsot/rugót és az enged majd,vagy blokkolja a hátsó kereket,esetleg elkezdi visszafele forgatni a hajtóművemet,mint egy fixie. A kenőanyaggal nincs baj,az nagyon nem ragad,valami a láncvonalban lehet,vagy a terhelés közbeni váltásaimmal. Néha eszembe jut nekem is a kicsire kellene váltani,de úgy nekem kenni is sz@r,meg elindulni is,így arra a max 1-3 nap tárolásra nem váltok a kicsire,hadd nyúljon az a sz@r!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
Indulás előtt csekkolni, mindent viszel-e ami kell, felöltözni, csekkolni a guminyomást, pumpálni bele egy picit, kitörölni a becsúszó szimeringekből a port, kulacsot megtölteni, felrakni a bringára, pumpát, komputert, villogókat szintén, hátsó kerékre állítani egy pillanatra a bringát, hogy az olaj áztassa át a telóban a szivacsgyűrűket, aztán elindulsz és kiderül, hogy valami recseg. Félórányi káromkodás után orvoslod, de rádöbbensz, hogy mindjárt sötétedik és alig van időd már tekerni, szal beletaposol rendesen, aztán... a város szélén eszedbe jut, hogy otthon felejtetted az igazolványt, ezért rögtön kiver a homlokadon a hideg veríték, mert mi lesz ha leigazoltatnak és kapsz egy vaskos büntetést?? Innentől kezdve már ezen rugózik az agyad, ráadásul felfele izzadsz, lefele fázol, egy hülye suv-os majdnem lesodor az útról és nyakig sáros leszel a bringával együtt, de valahogy letudod a kötelező kört, mert ugy-e kell az edzés, amiből alább semmiképpen nem adsz. No végre megvan, megúsztad, hazaértél, de pihenés helyett moshatod a bringát, a láncwaxolás sem maradhat el, mert a következő tekerésig meg kell száradjon és nélküle meg is rozsdázna. Mindegy, jöjjön aminek jönnie kell, fásultan letudod, végre megvan, letusolsz, leülnél pihenni, erre a család nyaggatni kezd, hogy lécci főzzél vacsiit, mert te olyan jól főzöl! Kegyelemdöfés...
Másnap indulnál megint a szokásos körödre és az első amit észreveszel, hogy tegnap megint nagy lánckeréken hagytad a láncot...
Mostanában hasonlóak voltak a napjaim, de így is megéri
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Fall-N
veterán
Hát igen kár túlragozni. Aki egyszer rendesen satuzott már csak első fékkel az tudja, hogy előre lehet esni egy jó nagyot. Ez is fizika. Az első kerék nem forog így a hátsó még lendületben van így elemelkedik a talajtól és előre bukik az ember. Ezért nem érdemes kísérletezgetni. Ahogy írod terepen meg abszolút kiszámíthatatlan és bármelyik kerék megcsúszhat. Már csak ezért is érdemes mindkettőt egyszerre használni.
Régen a kontrás SS biciklin én is csak a hátsót használtam azaz a kontrát így az első fék csak vészhelyzetre volt. Azzal tisztábban voltam, hogy előbb kell fékezni mert hosszabb út még megáll a bringa. De legalább a felni fékezési felületete gyári maradt.
[ Szerkesztve ]
cobranco
csendes tag
Idén, tavasz végén amolyan szezon-indító tekerésként felfedeztük a mediterráneum egyik eldugodt gyöngyszemét,Korzikát.
Íme,az útról készült több részes filmből néhány kocka ízelítőként:
[Corsica 2019. /Trailer/ 1080p]
Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/
Téma tudnivalók
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- HP ProBook 430 G6, 13,3" FULL HD IPS, I5-8265U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, SZÁMLA, GARANCIA
- Dell Latitude 3420, 14" FULL HD IPS, I5-1145G7 CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W11, Számla, Garancia
- Dell Latitude 7280, 12,5" FHD IPS Kijelző, I5-6300U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Lenovo ThinkPad X280, 12,5" HD Kijelző, I5-8250U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Garanc
- Lenovo ThinkPad L490, 14" FHD IPS Kijelző, I5-8265U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Gar