Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
cdl
senior tag
Bringás nemzet leszünk most már
Olvastam, jó hír. Lehet arra a hétre végig szabit kell kivennem.
Més que un club!
Szakbarbár
aktív tag
Wahoo fitness. Főként ezt a két képernyőt használom: a lényeg rajta van.
[kép] [kép]
Vicces ez a geonaute hr szenzor, a széken száradt és közben 120-as pulzust mutatott
Más: Convoy S2-vel lehet csinálni valamit, hogy ne vakítson annyira? Ma este rám szóltak pedig elég közelre van állítva a lámpa, 3-4 méterre világít a kerék elé.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
Fall-N
veterán
Pont ezért linkelte Hasaggymeg. Ha az elvileg "gyengébb" CX-szel meg lehet csinálni akkor a gravelnek meg sem kottyan. De írtam már van sok Merida Silex videót fent, elég technikás helyeken tesztelték direkt, hogy meg lehet vele csinálni. De ott a BikeMag csapata is teszt alatt adott neki rendesen és írták is hogy sokkal jobban bírja, mint ahogyan a Merida pozicionálta a bringát. De más gravel teszteknél is mindig tesztelik mik a határok. Általában elég jól bírják is.
Egyébként is az ócska bringákat nem ide véve a mai bringák piszok sokat kibírnak és altalában a gumi és a felni, ami hátráltató tényező. Meg ha megnézzük a régi vintage MTB-k sem voltak kar vastagságú csövekből, sőt.
[ Szerkesztve ]
6030D
Ármester
Az érzékelő egyik oldalát pattintsd ki a pántból, és fordítsd el 90 fokkal. Így nem fogyaszt, kevésbé merül az elem.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
ZolkoW
őstag
nekem majdnem fele le van ragasztva az üvegnek felilről, öntapadós alufóliacsíkkal (légtechnikai szalag,vagy mi a neve). nem túl elegáns, de használ, és nem veszik el az összes fény, ami ott jönne ki.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Somatom
veterán
Azért egy városban sem mindegy, hogy milyen stílusban bringázik az ember. Pl. ez már majdnem olyan, mint amikor leugrok a Fény utcai piacra tejért.
Gravellel milyen lenne?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Hasaggymeg
Topikgazda
Kipróbálnám...felfele.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Somatom
veterán
Áhhhh.... A tetejére születni kell. Vagy, helikopáter.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
itouchfan
senior tag
Nagyon szépen köszönöm még egyszer!
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
G@ben
addikt
Ha nem csúcs elegáns megoldás kell, akkor: [link]
Működik.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
sebgutkopf
őstag
Nem féltitek túl ezeket a road és gravel bike-okat? Ha visszaemlékszünk a road bike party 1-3 és hasonló videókra, van ezekben tartalék bőven.
Azt nem tudom, hogy hány gépet, vagy kereket csuktak össze a forgatások során, de vannak bennük nagy leugrások, szaltók, amik után a földet érésnél nem látszik, hogy már rögtön cseréssé válna a bringa bármely része.
samujózsi
tag
Mióta 2-300 km után teli volt nyolcassal, mióta úgy tört el az outim küllője, hogy nem is ültem rajta és óvtam, mint a hímes tojást...
Én nem érzem túlzottnak.
A régi, orosz és magyar bringákat nem kíméltem, a mostaniakat már féltem.
A korábbiak kapcsán: [link] - ebből vettem, hogy mit bírnak egyes kerekek. Tény, rosszul emlékeztem, az erősebb kerekek akár 15 centis "zuhanást" is kibírnak.
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
Somatom
veterán
Nem tudom. Mint írtam, motorról ültem át. Meg sem fordult a fejemben, hogy ne legyen alattam elöl/hátul rugózó futómű. Ahogy látom, dolgozik is, tehát nem fölösleges. Amit elnyel, azt én kapnám.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
ZolkoW
őstag
ilyesmit akarok majd nyomtatni, és beragasztanám tükröző anyaggal a megfelelő részt, az már nagyon régóta tervben van, hogy készítek egy konzolt, ami 2 csőlámpát tart egymás mellett, szerintem az volna ideális ezekből. De már csak önszorgalomból, mert érdekel, amúgy jó a céleszköz .
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-=RelakS=-
veterán
Legalább az a kevés hűtés is elveszik, amit egy ilyen lámpatest biztosít
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
G@ben
addikt
Viszonylag röviden fekszik fel rajta a cső, illetve 1,4A-rel használva (500 lumen) egyáltalán nem melegedett.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
Csokicsibesz
tag
Akiket esetleg érint Bike24-en a mai naptól van "Black Friday" dec 2-ig.
Mondjuk én atom jó dealt nem találtam, de hátha valakinek pont szerencséje lesz.
Mert pont tegnap volt AXS, átalakító kit (akkumulátor nélkül) 747 EUR
6030D
Ármester
Az r2-n 744.
Amúgy a Fact sheet-nél azt írja, hogy akksival, de Strezi videója óta én is mindig ezt nézem először, hogy van-e.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Salex1
senior tag
akárki is csinálta ezeket a változtatásokat, onnantól ő vált a kerékpár gyártójává, és mint olyan termékfelelősséggel tartozik a vevő/végfelhasználó felé.
továbbá a garanciális kérdésekben is a gyártó a felelős. ha magadnak csináltad, akkor effektív megszűnt minden jogorvoslati esélyed bárkivel szemben.
valószínű tisztában vagy vele, de néha nem árt ezeket a dolgokat ismételni.
a fentiek vonatkoznak a tuningboxra is, nem csak a szoftveres turkálásra
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Somatom
veterán
Gondolom, életed során szembesültél már olyan szituval, amiben az elmélet és a gyakorlat eltávolodnak egymástól.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Toobee
veterán
Miféle videó ez? Tudod linkelni nekem?
https://barbieripnk.hu/
(#152674) Hasaggymeg válasza -=RelakS=- (#152666) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Bele kell vezetni a vizet.
(#152670) Salex1...első látásra nem rossz,a hegesztések a megszokott kinézetűek.Ha összeraktad akkor jöhetnek még képek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
6030D
Ármester
SRAM XX1 AXS és Reverb AXS!
Működés közben
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Csokicsibesz
tag
Én is nála láttam, hogy nem volt hozzá aksi.
De a linkelt hirdetésben sem egyértelmű a dolog, mert a leírásban nem szerepel az aksi, se a képeken, a fact sheet-nél viszont már ott van.
Mondjuk 700+ EUR után 40 EUR-ért venni egy aksit már nem egy eget rengető tétel. Mondjuk ennyiért igazán beleférhetne.
Hasaggymeg
Topikgazda
Kicsit hunyorogtam mikor kifeszítette a váltót,majd kiakasztva kezelgette,olyan volt mintha egy felhúzott egérfogót fogdosna,mely ha ne adj isten mégis kiakad,azonnal eltöri ujját.
(#152676) Csokicsibesz...ez amolyan "csórók kíméljenek" felső kategóriás cucc,melyet csakis sponzorok,vagy anyagilag nagyon eleresztett kíváncsi kerékpárosok vásárolhatnak meg maguknak...legalábbis egyelőre.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
twine
addikt
Sziasztok...
Szeretnék segítséget kérni...
Adott egy decathlonos RR ST520 amin a leírás szrint Hayes mx5 tárcsafékek vannak 16-os hayes tárcsákkal...
Legutóbbi dilettáns megmozdulásom után mikor olajoztam a láncot,(ez ügyben már múltkor "kiokosítottatok" amit ezúton is köszönök), olajos lett a tárcsa is,,,simán lehet, hogy még olajos ronggyal töröltem át a tárcsát stb....szóval hibát baromságra halmoztam...
Ennek folyománya az lett, hogy van ugyan hátsó fékhatás, de érezhetően "nyúlik"...
Olvasgattam a témában és néztem videókat, de szeretnék kérdezni vásárlás előtt...
Ezt a betétet néztem ki, szerintetek megfelelő lesz?
Illetve a tárcsának elég lesz vajon ha, veszek egy féktisztító spray-t?(szerk,,és persze be is fújom vele )Vagy abból is kell új?
Amennyiben mégis tárcsát kellene vennem, gondoltam beruháznék egy 18-as tárcsára, amihez valszeg ugye kell adapter...
Féktárcsa, az "mindegy" milyen? úgy értem közönséges hétvégi kerékpározáshoz...amelyik megtetszik azt vehetem? vagy kell róluk valamit tudni?
Egyszerűen csak szeretném ha ismét olyan jól/"tapadósan" fogna mint eleinte...
Ha meg már cserélem, gondoltam "pimpelem" kicsit a paripát Nehogymá' ugyanolyan legyen mint asszonyé.... neki fehér a teleszkópja, akkor nekem lesz pimpes hátsó fékem, ha már egyszer elkú*t@m a fékem kissé
[ Szerkesztve ]
ZolkoW
őstag
egyébként ez a váltó kiakasztás tök jó dolog, kerék kivételnél mindig használom.
A váltási statisztika nálam olyasmi lenne, hogy a 42-es (legnagyobb) fogszámún 10-15%, a legkisebb 10-esen 1%, közte valahol lenne egy, ami valamiért 0% , a többi egyenletesen..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
sebgutkopf
őstag
Azt mondjuk kifelejtettem, hogy van 2 lényeges tényező, ami erősen befolyásolja mit bír ki egy bringa és kerék:
- a bringás súlya
- a bringás tudása: mennyire tudja rakni a gépet, lehet finom átmenetekkel nagy szintkülönbséget áthidalni, míg akár kis magasságból is durván oda lehet verni.
6030D
Ármester
Első körben egyeztetnék a webshoppal, adják-e hozzá. Azért ilyen vásárlóval biztos szívesen beszélgetnek.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
trialboj
őstag
Kipróbáltam, szemüvegben, és tényleg nagyon rossz érzés, szóval nincs is értelme azt erőltetni, szerintem telefonon érdekes lehet, de az is csak akkor ha mondjuk valami verseny lenne v technikásabb ereszkedés és sokan mennének egymás mellett, mögött, stb.
Ahogy te is írtad a kamera legnagyobb előnye, hogy utólag kell/lehet komponálni, tehát használat közben nem kell figyelj rá, de vágásnál akár 2 videót is vághatsz 1 anyagból, mert különböző irányokba forgatva több mindent tudsz bemutatni.
Majd lehet írok pár sort a kameráról, kb annyiba kerül mint egy gopro kb 400 euro...
Neked hogy áll a gimball projekted?
(#152616) Hasaggymeg
Abban biztos lehetsz, hogy első héten állna bele egy ág abba a high tech, mega giga csoda váltóba, és vége is lenne a dalnak. Nem való efféle ketyere ezekbe az erdőkbe, ide valami ruszki márka kellene, mit arra terveztek hogy kibírjon egy atomtámadást is.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Fall-N
veterán
Valószínűleg a Sava is valamilyen kínai vagy tajvani OEM/ODM gyártóval gyártat.
Fall-N
veterán
Bár nekem nincs tárcsafékem csak V, de én úgy olajozom a láncot, hogy a középső lánckeréktől pár centire csepegtetem a lánc csapjaira az olajat és utána a felesleget törlöm le. Így ha le is csepeg akkor csak a földre, de teszek alá újságpapírt.
twine
addikt
Köszönöm szépen a jó tanácsot...a tudatlannak minden tanács jól esik, nem is szeretnék hálátlannak tűnni, csak jelzem, hogy az urak itt ez ügyben már kiokosítottak, a bringa, illetve a hajtás azóta át lett mosva szépen, illetve épp tegnap csepegtettem be óvatosan a "szépre mosott" láncot waxal...
Ez a "projekt" pipa
Most a következő az elkúrt "nyúlós" fékem cseréje, "javítása" lenne, mert gondolom a fékpofákon is lett egy "fasza" kis olajos réteg, amitől csúszik kissé....
Ezt a hibámat szeretném javítani, csak nem tudom jó betétet választottam e...
Illetve a betét és a tárcsa vásárlás előtt szerettem volna itt a segítségeteket kérni
trialboj
őstag
Magánvélemény az Insta 360 OneX kameráról.
Árban a fekete goproval van harcban, minőségben viszont még messze áll tőle, szóval aki a rövid verzióra kíváncsi annak nem ajánlom, semmilyen sporthoz, még a 1080p felbontás is elég gyengére sikerül, annak ellenére hogy a kamera 5.7k felbontásban rögzít a gopro 4k felbontásával szemben, csak előbbi ezt 360 fokban utóbbi meg kevesebb mint 180fokban teszi.
Aki viszont ráunt a tömeg videókra, amivel tele a net, annak jelenthet némi extrát, mivel sokkal szabadabban lehet vele dolgozni. Sisakra felfüggesztve 360 fokban bármit bemutathatsz, mellkaspánton még nem próbáltam, szerintem ott már eléggé be vagy határolva, viszont van hozzá egy érdekes deréköv, amivel olyan hatást lehet kelteni mintha egy drón követne, és ez kva király. Persze ez csak szabadban, hegy tetején stb használható, mert a kamera nagyon törékeny, 2 lencséje van, és semmi védelem rajta, ha megkarcolod game over.
A legnagyobb ficsőr, hogy képes real time, kivágni a botot amivel fogod v rögzíted, így érhető el a fentebb említett drón v madártávlatból való videózás. A másik nagy előnye pedig a flowstate stabi amiben jelenleg ők a királyak, ezzel a legszarabb útviszonyok is kiegyenesednek, igaz sokszor beremeg tőlük a felhőzet.
Másik hátrány, habár ez a többi akciókameránál is jelen van, hogy nem csak a rázkódást egyenesíti ki, hanem MINDENT, 2 méter mély hullámvölgyes részen mentem keresztül, gyökerekkel tarkítva, nagyon nagy élmény megélni, de a videón, semmi sem látszik belőle, úgy tűnik, mint egy sima pump track, szóval az éles kanyarokat leszámítva nem sokat ad vissza a valódi élményből.
Egy előny, hogy telefonon is szerkeszthető a videó, nem omlik össze, egész stabil, és sokat spórolhatsz vele, mert gyors és egyszerű, a számítógépes szerkesztéshez képest, amihez erősebb gép kell, és türelem hogy megtanuld használni a 360 vr plugint.
Szélzaj az rettenet nagy, és nem tudod megoldani, mert ha ráragasztasz valamit az belelóg a videóba.
A kimentet minőség 2019ben gyengécske, ha jó anyagod volt, és szépen megvágtad maximum elfogadható kategóriába sorolható, a weboldalon bemutatott videók is mind nagyon piciben vannak kimentve, nem véletlenül, instara tökéletes, fb már kérdéses, youtubeon elvérzik.
Csak annak ajánlom, aki megunta a sima videókat, és kicsit unatkozik, a tanulási folyamat érdekes, viszont problémásnak is nevezhető, mert az első pár alkalom nem úgy fog összejönni ahogy vártad.
És az utolsó de igen fontos hátrány, hogy sötétebb helyeken hamar zajos, és homályosabb lesz a kép, utóbbi a mozgástól, tehát erdő mélyén ahol kevés fény van, vagy csak felhősebb napokon ez gond lehet.
A kamerával amúgy sok különleges dolgot lehet művelni, ami már nem kapcsolódik a bringázáshoz, habár aki kreatív az erdőben vagy szebb helyeken is ki tud sajtolni belőle valami érdekeset, dronnal kombinálva is igen izgalmas.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
syberia
veterán
Valamennyi olajat úgyis kicsap a lánc menet közben. A gyári lánczsír bezzeg rajta marad szépen a láncon.
https://howbad.info/
Fall-N
veterán
Ha letörlöd akkor nem.
Hasaggymeg
Topikgazda
Van aki kiégeti rezsón a betétből az olajat,én nem csináltam és csak végszükség esetén tenném.A gyári betétekre esküszök,így azt venném,de természetesen jó minden amit Hayes mx5-re adnak.Tárcsához nem nyúlunk csak alkoholos bucival,de azzal mindig ha szennyezésre gyanaxunk,mert egy pici olaj azonnal hazavágja a betétet...és nem,tárcsát dehogy kell ezért cserélni,sőt valószínűleg a nagyobb sem váltaná be a hozzá fűzött reményeket.
(#152687) syberia...láncom talán centrifugában sem csapna ki olajat,mert szárazra törlöm kenés után.Vallom,hogy a kenés utáni törlés legalább olyan fontos mint maga a kenés,hisz egy olajos láncba ragadt homoknál jobban semmi sem eszi a hajtást.
(#152683) Fall-N...ismeretlen,gyanúsan olcsó és nagy-áruházi,amik mind ellene szólnak,ugyanakkor még mindig nem biztos,hogy rossz vétel annyiért,majd kiderül.
(#152682) trialboj...erről beszélek.Ha tele vagy pénzzel és semmi sem számít,miért ne próbáld ki a legújabb fejlesztéseket,és főleg mutasd meg a világnak a jútúbon mekkora májer vagy (bár én már annyit spóroltam életemben,hogy talán milliomosként sem adnék 700(!) eurót egy váltóért ),de nem halandóknak való az ilyen cucc. Még kis tesói, az X0,vagy XX1 analógok is annyira túlárazottak,hogy több olyannal találkoztam akik kopásuk,törésük,meghibásodásuk után arra ébredtek már nem tudnak/akarnak 50e forint fölötti pénzt kiköhögni egy újért mikor szinte feléből kapnak Simit.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
samujózsi
tag
Kenés... én régen gépzsírral kentem a láncot... vastagon
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
Hasaggymeg
Topikgazda
Az jó volt,mert csak oda nem jut el ahova tényleg kellene...de csendes,ugyebár.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
samujózsi
tag
A Fecskék mindent kibírtak.
Meg apám kontrás Budapestje is.
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
6030D
Ármester
mekkora májer vagy
186 cm szín tiszta, originál!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
twine
addikt
KÖszönöm szépen a tanácsokat...
Nem szeretném én sem kiégetni vagy ilyesmi...ennyire nem "dörgölöm az orrom"...
Ezt most megtanultam, veszek egy betét szettet, aztán legközelebb okosabb leszek...
A tárcsás megoldást és, hogy szükségtelen cserélni, ugyancsak köszönöm...
Feleslegesen nem akarok pénzt kidobni az ablakon...
(bár hozzáteszem mióta megvettem a bringát,folyton a webshopokat bújom, hogy mit kellene venni, amitől picit jobb lenne-váltó, fékkarok.stb-....de hogy miért, nem tudom, mert igazából kiszolgál a kis paripa)
[ Szerkesztve ]
jjeahh
nagyúr
A gimbal projekt jegelve van tavaszig, aztán valszeg veszek rá egy új kamerát. Sajnos stabi nélküli kamerával csak a nagy hupikat meg brutál rázást szűri ki, egy kisebb folyamatos remegés benne marad a videókban, ezt elvileg egy EIS-es akciókamera kiszűri és a kettő együtt már teljesen smooth hatást ad. Szal valszeg a YI-t leváltom majd Firefly 8SE-re, mert akciókamerás topikban azt ajánlták és remélem megoldódik a probléma.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Hasaggymeg
Topikgazda
A hamisítatlan májer!
(#152694) twine...Kórkép: ez egy rendkívül fertőző járvány,mely itt terjed a bringás fórumon és népi nyelven csak "gépszíj"-nak hívják. A kórokozó élménybeszámolók,fotók,szórólapok,tematikus reklámújságok és főleg "Unboxing..." című videók (mint pl. ez a Strezi (volt) kollégáé) útján terjed,és nem is elkapod,hanem tulajdonképp ő kap el téged,majd általában a családi költségvetés bánja. Gyógymódja az internettől való elszakadás és helyette intenzív kerékpározás.
Ami a bringádat illeti,én leharcolnám rendesen,természetesen karban tartva illetve cserélve mindent amit illik (lánc,sor,gumik stb.) majd ha eleget tekertem és továbbra is tetszik ez az időtöltés,lecserélném valami fejleszthetőbbre...(mondom én ezt aki nem tudok megválni NEM átütős vázú,NEM kúpos fejcsövű kockámtól. )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
samujózsi
tag
Most látom, hogy a gépzsíros beszámolóm mellől kimaradt a nagy kérdés, amire NEM az a válasz, hogy 42!.
Voltaképp csak a láncszemek belseje az, ahová kenőanyag kell? A lánc és a lánckerekek közé felesleges?
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
ivana
Ármester
A kenőanyagnak rozsdagátló szerepe is van, szóval mindenhova kell. A külső oldalra nyilván kevesebb (vagyis le kell törölni).
Hasaggymeg
Topikgazda
Egy zárt rendszerben talán minden érintkezési pontot kenni volna célszerű,de ez nyitott,így minden kenőanyag ami szennyeződésnek van kitéve az meg is fog szennyeződni,így fölösleges,amit lehet le kell törölni.A lánckopás (melyet láncnyúlásnak nevezünk,és mely aztán koptatja az egész hajtást) az leginkább a csapokon,és a rajtuk elforduló lánclapocskák lyukjaiban keletkezik,meg ugyancsak a csapokon forgó gyűrűk főképp belső felületén,ahova fontos a kenés is.Itt látszik jól milyen vájatot koptatnak egyes lapocskák a csapokon.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
samujózsi
tag
Én le szoktam törölni, de a srác, aki centrirozta, azt mondta, túl sok rajta így is. Kértem, hogy akkor a centrír mellé vàllaljon be egy takarítást is, főleg, mert nem a megszokott olaj volt rajta, hanem valami tf2 trutymó.
Hát az eddig fekete lánc és lánckerekek visszanyerték eredeti színüket, viszont a köv. takarítás, olajozás után papírtörlővel töröltem le a láncot, az meg szerintem mindent leszedett, csak azt nem, ami a szemek belsejében maradt.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM