Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#73251) K_Gabor válasza ivana (#73250) üzenetére


K_Gabor
tag

Az jól hangzik.
Bár nagyon piszkálja a fantáziám az SPD is, de azt szerintem csak jövőre veszek.

Közben nekem meg délelőtt megvolt az első szervíz, 2.5 hét alatt sikerült 250km-t tenni a bicajba :)

[ Szerkesztve ]

Hirdetéseim: http://hardverapro.hu/tag/k_gabor_3#aprohirdetesei

(#73252) gooool válasza parkr (#73235) üzenetére


gooool
őstag

Alu a test. :) Ha lehet hinni a nyomasmerojenek, akkor a 8,5 bart tudja, a Conti kulsoimet annyira kell fujnom. :)

Üdv, Balázs

(#73253) 6030D válasza Pttypang (#73249) üzenetére


6030D
Ármester

Igen, kell bele kb fél deci, az még jó minőségű benzinből is max 20 ft. :D

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#73254) -=RelakS=- válasza K_Gabor (#73248) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Görgős láncmosó? Gondolom korábbi szajré :D

Amúgy lámpa:
Lassan azt fogjátok mondani, hogy a Bush + Müller embere vagyok :D
Ez az egy szett szerintem kivált három lidlis/aldis szettet, igaz most szállítással olyan 25ezer. Legalábbis én úgy tapasztaltam, hogy három ilyen lámpa átfedésbe beállítva nem világosabb, de legalább jóval kevesebb területet világít meg, mint egy ilyen drága cucc.
Ha csak első lámpa kell, az most 17 ezer, de figyelni kell az oldalt, mert nem rég még 13 volt.

Két hátránya van:
1: olyan éles határvonala van a fényének, hogy erdőben fejlámpa nélkül tuti lefejelsz valamit, bár ez lehet, hogy kínai mindenhova világító csodával is esélyes :D
2: nem árt egy adag tartalék elemet/akkut vinni, mert éhes a kicsike :DD

6030D
Veszel 2-3 litert, az lehet, hogy egy életre elég.
Megiszol még hozzá pár liter IceTea-t, vagy hasonló széles szájú üvegben kínált cuccot, és lesz egy komplett ülepítő rendszered is, hogy mindig tiszta legyen az a pár liter benzin. Tölcsérnek egy kólás üveg tetejét kell levágni úgy, hogy kb 8-10 centire a nyaka alatt körbevágod :DDD

[ Szerkesztve ]

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#73255) -=RelakS=-


-=RelakS=-
veterán

Bocsánat
:DDD

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#73256) 6030D válasza -=RelakS=- (#73254) üzenetére


6030D
Ármester

Venni fogok, csak mindig elfelejtem a kannát. Kúton meg nem szeretik a pet palackot a robbanásveszély miatt. Max fél deci kell bele, annak a fele rajtamarad a láncon, a másik meg tiszta retek. Nem kell ülepíteni. Nem pénz, megy a gyűjtőbe ronggyal együtt. :)

Igen, még régebben vettem, talán 1800 ft volt 2 adag tisztítóval meg 1 dl olajjal. De az nagyon híg.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#73257) K_Gabor válasza -=RelakS=- (#73254) üzenetére


K_Gabor
tag

Láncmosóm nincs, azt most nem láttam, de lehet azt is vettem volna :D

Persze, tisztában vagyok vele, hogy ezek a 2ezres dolgok nincsenek köszönő viszonyban az általad is említett darab szintjével. Ezt is csak kíváncsiságból vettem meg, nem ezt fogom használni :)
Néztem azt a lámpát is, de ezzel szemeztem mikor nézegettem őket.
Trelock 1-2 típusát is néztem, de egyelőre az fx70 marad, aztán idővel lehet csak azért is kipróbálok majd ilyen drágább darabokat :)

Hirdetéseim: http://hardverapro.hu/tag/k_gabor_3#aprohirdetesei

(#73258) -=RelakS=- válasza K_Gabor (#73257) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Azért maradtam a Premiumnál, mert annak a másodlagos fénye szélesebb.

6030D
Én eddig azt csináltam, hogy leszedtem a láncot, fél literes palackba belecsattintottam, majd párszor feltöltöttem benzinnel, megráztam, kiöntöttem. Ez így már kb 1 liter, amit csak leülepít az ember :D Szerintem többe kerül a benzin, mint amennyi fáradtságot okoz.
De ki fogom én is láncmosóban próbálni.

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#73259) Tomekgabi


Tomekgabi
csendes újonc

Sziasztok. Megvettem a Kross Evado 3.0 kerékpárt, a kérdésem, hogy a rajta lévő mechanikus tárcsaféket idővel ki tudom e cserélni olajosra, illetve ehhez mit kellene cserélni. Köszönöm

(#73260) Normi™ válasza Tomekgabi (#73259) üzenetére


Normi™
őstag

Szia!

A kart és a féktestet(meg értelem szerűen nem bovdenes így egy cső is kell hozzá),de ezt általában egyben,szettben árulják,ha szerencséd van stimmel a cső hossza ha nem akkor egy szerelő/hozzáértő megvágja a csövet,visszatölti az olajat és légteleníti.Ha nagyobb tárcsát szeretnél mint ami most van akkor adaptert is kell cserélned,ha nem akkor nagy eséllyel jó lesz ez is hozzá.

[ Szerkesztve ]

"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"

(#73261) -=RelakS=- válasza -=RelakS=- (#73258) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Kipróbáltam.

Hát nekem a 8. alkalomra is talált még leszedhető retket a benzin, mert többé-kevésbé átlátszatlanná vált.

Meg kereshetek valami megoldást arra, hogy ne frecsogjon mindenfelé :)

Mellékhatás: a váltógörgők is tiszták lettek :DD

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#73262) ivana válasza -=RelakS=- (#73261) üzenetére


ivana
Ármester

Petró, gázolaj még jobb ;)

(#73263) -=RelakS=- válasza ivana (#73262) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

A három cucc közül melyikből marad vissza a legkevesebb anyag a láncon? Na és melyik a legkevésbé büdös? :D Közös tárolóban nem lényegtelen :)

Mert most olaj helyett szerintem Squirt-et adok a láncnak, bár az is igaz, hogy a flakon csak simán száraz láncot emleget.

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#73264) ivana válasza -=RelakS=- (#73263) üzenetére


ivana
Ármester

A leghatékonyabb szerintem a petróleum, a legkevésbé büdös talán a benzin.

(#73265) -=RelakS=- válasza ivana (#73264) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Köszi!

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#73266) 6030D válasza ivana (#73262) üzenetére


6030D
Ármester

A gázolajat olvastam én is, hogy jó, mert a görgők között nem szárad ki. Viszont az nem párolog el teljesen, és gyűjti a port a lánc oldalán is, nem?

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#73267) -=RelakS=-


-=RelakS=-
veterán

Top 10 legrosszabb bringás tanács
:C

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#73268) Tottinho


Tottinho
csendes tag

Sziasztok!

Kerékpár órát szeretnék venni (vezeték nélkülit), 5000 - 10.000 Ft között. Ebben az ár-érték arányban milyet tudtok ajánlani? :)

Decathlonban néztem egy ilyet, de az értékelések - vélemények eléggé megoszlanak róla.

(#73269) Eagle16 válasza Tottinho (#73268) üzenetére


Eagle16
addikt

Szia, nekem ilyen van, jól működik. [link] Ha elég amit tud, akkor szerintem megéri az árát.

₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿

(#73270) Tomekgabi válasza Normi™ (#73260) üzenetére


Tomekgabi
csendes újonc

Köszönöm

(#73271) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

A Mátra Maraton-ra ki tervez menni?

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#73272) 6030D válasza Tothgera30 (#73271) üzenetére


6030D
Ármester

Én megyek

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#73273) maximilian4


maximilian4
addikt


...

Cube Reaction GTC/ Suntour Epixon

"Az új Suntour Epixon fityiszt mutat a drága konkurenseknek! Big Like!"

Bikemag teszelő/ tesztíró facebook bejegyzése

[ Szerkesztve ]

Maxi

(#73274) hl225 válasza Tottinho (#73268) üzenetére


hl225
tag

Nekem pedig ilyen, nekem is jól működik.
A külseje többféle színben is elérhető.
[link]

[ Szerkesztve ]

(#73275) StLui válasza Runner_fxr (#73050) üzenetére


StLui
veterán

regisztráltam én is és feleségem is, kiváncsi vagyok, hogy fog működni az időpont foglalási rendszer.

Más: megyek egy Göd-Márianosztra tesztkört, kb 90km, ha megy egyszerre akkor bevállalom az egynapos Balaton kerülést, ott a 200-ban lesz gondolom 3-4 pihenő ésszerűen azért

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#73276) joysefke válasza Tothgera30 (#73271) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

én is

(#73277) geotigris9 válasza Tottinho (#73268) üzenetére


geotigris9
tag

Én CatEye -t vennék az biztos tudja amit ír specifikáció. Ha nem sürgős le kell egy CatEye "vadászni" akár apróban nem esélytelen találni vezeték nélkülit még tíz alatt. Nekem csak jók a tapasztalatim a márkával, ha megbízhatót keresel .. nálam ez a befutó. :)

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#73278) geotigris9


geotigris9
tag

Mondjuk úgy kész állapotba került a kis / NAGY bringás projektem. Amikor kedvem volt akótgattam és csináltam főként otthon újrahasznosítva egy két dolgot ami felelhető volt a ház körül. :)
Az első tesztúton .. utakon tegnap teljesített a kicsike minden gond nélkül sikeresen. :))

Egy kis ízelittő a végeredményről:

Aki kíváncsi rá a többi fotó a Testbike // Kerékpár utánfutó készül látható kommentálva.

[ Szerkesztve ]

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#73279) StLui válasza geotigris9 (#73278) üzenetére


StLui
veterán

Gratulálok, ügyes vagy. Milyen nehéz lett?

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#73280) Tothgera30 válasza 6030D (#73272) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Sajnos én mégsem tudok részt venni, de tesóm ott lesz a Big Nine 900-al.

#73273 maximilian4: Ez nem újdonság, már tavaly tavasszal mentem egy Suntour Axon-al, és nem igazán tudtam belekötni, az egyéni kis problémáimon kívül (hülye Remote lock, és furi QR15 tengely kialakítás). Sajnos kell még pár év, mire minden forrás kialakul, és a szervizpartnerek is felkészülnek. De ha ügyesen kiszórják a gyártóknak a portrékat, akkor hamar elterjed, külön még mindig RS/Fox az etalon, és a Suntour se ad jóval kedvezőbb árat, szóval még én is maradnék a rókás márkánál.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#73281) Hasaggymeg válasza hl225 (#73274) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Na akkor mondom hátrányait... 1."csak" 9999km-ig mér 2. nincs elemlemerülés jelzése így ha gyenge elemmel óvatlanul világítás gombot nyomsz az minden beállítás nullázását eredményezi,mely az összes kilométer,de főleg a kerék kerület elvesztésénél roppant bosszantó lehet. 3. attól a batár gumitól nehézkes a gombok kezelése,a napi túra nullázása külön izomerőt igényel.Kábé ennyi. :K

(#73269) Eagle16...+1

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#73282) geotigris9 válasza StLui (#73279) üzenetére


geotigris9
tag

Köszi.
Tokkal vonóval már éppen elérte 17 kg pontosan .. 17.005 kg, ez azért engem is érdekelt elkészülve le lett mérve rögtön összeszerelés után. Érdekes a hálót is lemértem külön 740 g tehát a hálótartó + háló valószínűleg már bő egy kilót hozzátesz. Nem volt (nem is lehetett) fő szempont itt a tömeg, persze ez is számításba volt véve másod harmad sorban. :N

Tapasztalat:
Másik dolog, hogy kényelmesen haladjak vele egy fokozatot kellet könnyíteni a váltással csak.
Pozitívum, ha jó minőségű és elég széles út simán lehet vele menni úgy mintha nem is lenne a bringa mögé kötve .. a baj, hogy kevés az -e féle útszakasz - NAGYON kevés.
Igazából talán emelkedőn érezhető jobban a súlya, de nem mondható vészesnek bár ez nagyban függ[het] menyire van megpakolva a kicsike.
(Azért volt benne még merevítésnek hosszában még egy egy szál köracél is, de a raklap az merevíti majd elégé így kivágtam belőle őket, ez legalább egy kiló körüli könnyítés adott hozzá.)
Kijön az a pozitívuma is a relatíve nagyobb tömegének (karbon hiányában :D ), hogy kevésbé "pattog[hat]" az egyenletlen úton még üres állapotban is.
De teljesen jól haladtam vele, de nagyon figyelni kell a "jó" minőségű elsősorban bringautakon ez sem szereti a hullámokat (értsd a fák gyökerei felnyomják az utat) meg a kátyúkat az úton stb.
Ott még különösen figyelni kell ahol összeszűkül a bringaút ("De jó," hogy nem egy egységes szabvány szerint vannak építve a bringautak és sokhelyes nem kielégítően szélesen az oszlopokról nem is beszélve középen [Mert ha valakinek tényleg útba van autós pl. az úgyis kivágja.] most komolyan van ennek igazi értelme ? - mármint az oszlopoknak.) és vagy még a széleit körbenövi a gaz is és jönnek szembeöl pl. gyerköcszálíttóval ami szintén szélesebb mint egy sima kerékpáros.
Szempontokra visszatérve elsők között volt még az esztétika és a nagy terhelhetőség is, ami még kérdéses mit bír fúlón megpakolva és még nem túlterhelve. (Itt főleg az alú vonórúdara kell figyelni az a leggyengébb része a konstrukciónak.)

Azért a tesztúton volt egy "mindenki engem néz" érzésem is.. :)

Tesztút kapcsán - Lehet kerül rá még egy jelzőzászló is bár ez tervbe volt véve korábban, de elvetettem mondván úgy is látni szemből annyira széles azért megvan meg kicsit furán is nézne talán ki meg lelopják esetleg még a boltban vagyok .. stb.
Viszont ami tervezve van rá véve az a fényvisszaverő matricák még.

Mellesleg első ív heggeszesítésem (egy kis fűnyíró javítást leszámítva) eredménye ugye a kerekeknek a tartórészének újraalkotása. Valószínűleg a váznak pont ez a része ami a leg komplikáltabb jól megcsinálni.

Azért már egy régi vágyam teljesült ezzel a "kis" utánfutóval most végre.

[ Szerkesztve ]

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#73283) inifini


inifini
tag

Korai indulással sikerült egy jót tekerni még a kánikula előtt: [link]

[ Szerkesztve ]

(#73284) Tottinho válasza Hasaggymeg (#73281) üzenetére


Tottinho
csendes tag

Köszi az eddigi ajánlásokat! :) Jelenleg a Sigma BC 8.12 ATS felé hajlok (az igényeimnek megfelelő) és ahogy néztem a Decathlonból érdemes megvásárolni.

[ Szerkesztve ]

(#73285) inifini válasza Tottinho (#73284) üzenetére


inifini
tag

Az ATS nem kódolt jelátvitellel dolgozik, így működés közben a nagy teljesítményű villanyvezetékek, plusz még ezaz bezavarhat, ezért tud érdekes dolgokat mutatni/mérni.

(#73286) batmanéhes


batmanéhes
tag

belinkelem érdekességként ezt, hátha valakinek segít.

(#73287) maximilian4 válasza Tothgera30 (#73280) üzenetére


maximilian4
addikt

Csak érdekességként posztoltam.
Azért annyira nem volt jellemző a drágább bicajokon.
Összességében én örülök neki hogy kezdenek feljönni.

Maxi

(#73288) bandus válasza inifini (#73283) üzenetére


bandus
veterán

szép karika :R

nekem ezt sikerült összehozni tegnap, ma pedig egy hasonlót szerettem volna mint a tiéd, biatorbágy felé, de sajnos nagyon fáradtnak éreztem magam, így elengedtem a dolgot, ami nem túl jó, mert fogalmam sincs mikor lesz lehetőségem újból tekerni egyet :F [link]

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#73289) Tothgera30 válasza maximilian4 (#73287) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Már tavaly is feljött, mint a talajvíz. Főképp olasz gyártók (összeszerelők) pedig már pakolták is bringákba.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#73290) inifini


inifini
tag

Te sem panaszkodhatsz, jó kis kör, teli emelkedővel. :C

(#73291) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Hali!
Látom, sokan "ostorozzátok" az olcsóbb telókat. Miért rosszabb egy rugós, mint egy levegős? Nem olyan finom a rugózása? Illetve a váltóknál miben nyilvánul meg a "minőség"? A jelenlegi kerómon elöl Acera, hátul Deore XT váltó van, de nagy különbséget nem érzek, talán az Acera többet "gondolkozik".

[ Szerkesztve ]

(#73292) Boonen007


Boonen007
őstag

Szeretnék venni egy szingós karbon kereket országútira. Tudnátok abban segíteni, hogy a felni szélessége és a szingó szélessége milyen arányban van egymással, tehát olyan 22-23-as szingóhoz milyen széles felni kell? :)

(#73293) fpeter07 válasza IMIIKE1998 (#73291) üzenetére


fpeter07
veterán

Hát én én próbáltam már néhány villát. A rugós suntourok gyenguszok. M2200-as újkorában is nehezen mozgott. Ezt a teljesítményét tartja most is. Egyedül szegélynél van valami szerepe. Ha lehetség akkor merev villára lesz ősszel cserélve. Van egy másik suntour teló is. Az mozog, de nincs benne csillapítás, könnyen visszalövi az első kereket. Aszfaltra nem rossz, terepen korlátozott. Magasabb árkategóriát nézve: a levegős Torám nagyon király teleszkóp. Érződik, hogy merev és érezni, hogy dolgozik az ember keze alatt. Nagyobb letörést és vízmosást is be lehet vállalni vele. Fox-ot teszteltem, de nem tudok véleményt mondani róla, mert ott már a bringán minden felső kategóriás volt, így nehéz megmondani, hogy muzsikált a teló.
Váltóknál TY, Acera, XT-t próbáltam hosszabb távon. Hát 7 év használat után a TY-t már csak a kosz tartja össze szerintem. Különbség a sebességeknél van bennük. TY 7-es, másik 8-as talán, xt meg 9. Az utóbbi években meg jöttek új rendszerek, de azokat nem nekünk árulják. :D XT feszesebben tartja a láncot, egyébként a feladatát mindegyik elvégzi.
Első váltó kb. csak egy fém lemez, ott olyan nagy különbségek nem nagyon lehetnek.

(#73294) Tothgera30 válasza fpeter07 (#73293) üzenetére


Tothgera30
Ármester

"...Különbség a sebességeknél van bennük..." Végül rájöttem mire gondolsz, de azért ilyet nem írnék. Tekintve hogy ezek évről-évre változnak, ahogy anno még XT-XTR között is nagy szakadék volt, ami mára eltűnt. Az meg hogy egy Deore váltókar - XT hátsó váltó különbséget is észrevenni, az már tuti. Akkor mit szóljak a 2x11-es M8000-es XT-mel? Vagy az ugyan ilyen számokkal rendelkező Ultegra-mal?

"...XT feszesebben tartja a láncot, egyébként a feladatát mindegyik elvégzi..." Mert az XX, X0 már nem? Deore szinttől Shadow, és Shadow Plus van, ennyi előnye lenne. A feszességet pedig a hátsó váltóban lévő rugó határozza meg.

Tehát mielőtt félrevezetnénk az érdeklődő bringakedvelőt, rugós villákban pusztán acélrugó végzi a csillapítást, ez elég elavult technika, mint mondjuk gépjárműveknél a laprugó. Viszont itt pár cm-et beül, ami nem nevezhető komoly csillapításnak. Tömegük nehéz, általában csavarodnak, szervizelni sem igazán érdemes olcsóbb társaikat, és itt megragadtam a lényeget. Áruk igen kedvező. Ezek szöges ellentéte a levegős teleszkóp, ahol nem olyan könnyen csavarodik, nem csak gyorszáras, de átütőtengelyes verzióban is kapható, mozgásuk olajjal és levegővel csillapított, egész kis tömeg alatt is megindulnak, már kisebb kátyúkat is szépen kimozogják.

Váltók, vagy váltórendszerek terén fura dolgot fogok mondani. De lényeges tényező a váltókar, tehát egy alap szintű váltókarral, de egy felső kategóriás hátsó, vagy első váltóval olyan mint ha az egész rendszer belépő szintű lenne. Itt nézni kell a karok húzásának mértékét, csapágyazást, és olyan funkciókat, mint Deore szériában az egy mozdulattal több fokozatot átváltó mechanizmust. Ezt XTR esetében (okoskáknak XT is), felfelé dupla váltást.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#73295) batmanéhes válasza Tothgera30 (#73294) üzenetére


batmanéhes
tag

tegyük hozzá, hogy kilencvenvalahányban alsó kat szettek is tudtak dupla felfele váltást, meg tetszőleges hátul felfele váltást. konkrétumot már nem tudok, de volt ilyen.

(#73296) Tothgera30 válasza batmanéhes (#73295) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Elhiszem, de jelen állás szerint 2016-ot írunk.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#73297) Acef válasza batmanéhes (#73295) üzenetére


Acef
addikt

Sőt, a 2014-es Claris-om is tudja az egy mozdulat/dupla váltást

[ Szerkesztve ]

(#73298) -=RelakS=-


-=RelakS=-
veterán

Egy mozdulat, dupla váltás? Én ha előre tolom az alsó kart, szerintem simán átváltok három fokozatot is.

Shimano Deore RD-M750 váltó + Shimano SL-M750 váltókar

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#73299) Runner_fxr válasza StLui (#73275) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Még én sem láttam semmi infót az időpont foglalásra.

IMIIKE1998: A rugós villa nem rosszabb mint egy levegős, esetleg nehezebb. Nem mindegy, hogy gagyi rugósról beszélünk, csillapítás nélkül, vagy egy minőségi rugósról, amiben csillapítás is van.
Manapság már persze a levegős villák uralják a piacot a minőségibb kategóriákban, mivel eléggé kiforrott a technológia. Régebben egy levegős rosszabbul mozgott mint egy jó rugós, ezért a rugósok voltak az elterjedtebbek. Manapság már szinte nincs különbség rugózásban a levegős és rugós között, de a levegős könnyebb ezért ez terjedt inkább el.
Rugósat inkább a legolcsóbb kategóriákban találsz, de itt sem a rugó jelenti a fő problémát, hanem az, hogy nincs a villában csillapítás, ezáltal nem is tudja rendesen ellátni a feladatát egy komolyabb terepen, mert pattogni fog a kereked. Illetve nem is igazán merevek, könnyen kotyogóssá válnak, rövid az élettartama ha komolyabban használni szeretnéd.
Váltóban a minőségibb termékek határozottabb, pontosabb váltást tesznek lehetővé, terhelve is. Illetve a láncod is feszesebben tartja egy minőségi hátsó váltó, nem fog annyira csapkodni a lánc.
A Shadow plus-os shimano váltók nagyon jók ebből a szempontból, szinte megszűnik a lánccsapkodás, illetve a felsőbb kategóriás Sram-ok is eléggé határozott működéssel rendelkeznek.

[ Szerkesztve ]

(#73300) geotigris9


geotigris9
tag

Tetszik ez a canga. :)
[link]

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.