Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#73101) 6030D válasza ShiTmano (#73095) üzenetére


6030D
Ármester

De miért probléma, ha az okos japán mérnök kitalálta és működik? :)
Amúgy nem tudom mi ez a "lóg a levegőben az a fog" szöveg. A fórumok szerint 38 fogas az a tányér, akkor ha rajta van a lánc, 19 fog kap egyszerre terhelést, nem az az egy "csálé". Viszont lehet, hogy hatékonyabban és lánckímélőbben megoldható így a váltás.
Szerintem amúgy nem a kitörés a lényeg, hanem hogy kitörés azért van, mert egy kis púpot csináltak "abból az anyagból" hajlítással, hogy megvezesse a láncot a belső oldalon. Látszik is a képeken. Mivel ezt egy lemez tányéron csak így lehet megoldani, vagy hozzáhegesztéssel, gondolom ez volt a találóbb.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#73102) -=RelakS=- válasza 6030D (#73101) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Későbbi lánckerekeken mintha egy hosszúkás szegecs venné át ezt a szerepet

Erre gondolok:

Aztán majd kiderül, hogy ez valami felső kategóriás csoda ;]

[ Szerkesztve ]

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#73103) smkb válasza salieri. (#73078) üzenetére


smkb
őstag

Szia,

Én Hanseline MTB olajat használok. Jó vélemények vannak róla. 1100 körül mérik.

(#73104) ShiTmano válasza 6030D (#73101) üzenetére


ShiTmano
aktív tag

Ok, elfogadom, hogy volt ilyen is valaha, de ha olyan jó akkor miért nem így csinálják most is, és miért csak a Tourney gagyiszinten volt akkor is. Valamiért csak nem vált be annyira.
De nem szeretnék ezen tovább vitatkozni.
Az okos japán mérnökökről meg csak annyit, hogy meg lehet nézni a Honda tavalyi forma 1-es szereplését. Ők sem tévedhetetlenek. De ez már nagyon off.

A mostaniakon megoldják kivágás és hegesztés nélkül is. :U Lehet, hogy azzal a pöcökkel.

[ Szerkesztve ]

"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim

(#73105) 6030D válasza -=RelakS=- (#73102) üzenetére


6030D
Ármester

Az egy 20 éves négyszöges hajtómű, ez meg egy kéttányéros új integrált. Állítólag már az új BMW-ken sem kell visszatolni a szivatót elindulás után. ;]

ShiTmano: fenti két sor ide is... az F1-et nem követem, de azért hagytak ki pár évet, amíg nem fejlesztettek, nem? A Shimano meg folyamatosan fejlesztett. Bár most azt olvasni, hogy a SRAM cuccok kezdenek jobbak lenni már.

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#73106) smkb válasza geotigris9 (#73081) üzenetére


smkb
őstag

Én meg ilyet használok, 1.3$ és még házhoz is hozza a postás :) 6 bringa esetén nem mindegy mennyibe fáj...

[ Szerkesztve ]

(#73107) imyourfriend válasza ShiTmano (#73104) üzenetére


imyourfriend
őstag

Mindenféle rosszindulaton ésatöbbin kívül, ma egyik ismerős a tavalyi csúcsmodell Trek Madone kerékpárral jött, rajta DA 9000-es szett valamint 300ezer forintos karbon kerekek, márkáját pontosan nem tudom de a kerékpár úgy 1,9-2 millió környékén ért, csodás meg 1,6 kilóval könnyebb mint az enyém és a srác is jó erőben van, majd a domb tetején közel 2 percet vártam rá.. egyszóval kezd lényegtelen lenni mit használunk, tekerni kell őket s nem azt figyelni hogy mi van rá szerelve meg hogy az hogy néz ki. Régebben úgy véltem nem így van, de utóbbi időben megbizonyosodtam róla ha a szett jól be van állítva és az ürge aki hajtja jó erőben van valamint a bringa jól gurul ez a trió egy kész főnyeremény.

(#73108) ShiTmano válasza 6030D (#73105) üzenetére


ShiTmano
aktív tag

Egy évvel később kezdték el fejleszteni a turbó motorjukat, mint a többiek. Mégis az egy évvel azelőtti Ferrari, Mercedes de még a Renault is sokkal megbízhatóbbak voltak, mint a Honda.

Úgy érzem ez a lánctányéros téma kezd vihar lenni a biliben. :)

"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim

(#73109) ivana válasza geotigris9 (#73081) üzenetére


ivana
Ármester

Rossz belső aztán kész, hatékonyságban megvan és esztétikában se sokkal rosszabb :)

6030D: Ezt nem lehet megcsinálni se alu, se cromo lánctányérral, ez a gagyi acél sajátja... Régi xt hajtóműveken is szegecs van ahol már van ilyen, újakon főleg, meg outin is szegecs van mind shimanon, mind campán.

(#73110) StLui válasza Normi™ (#73097) üzenetére


StLui
veterán

Most pontosan ugyanazokat kerestem ki, csak itthon váltókar nem szettben hanem külön-külön volt

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#73111) Pttypang válasza Csokicsibesz (#73019) üzenetére


Pttypang
veterán

Nem reklamáltál egyik esetben se?

Everybody lies.

(#73112) ShiTmano válasza imyourfriend (#73107) üzenetére


ShiTmano
aktív tag

Értem mit akarsz ezzel mondani, és egyet is értek Veled. Szerintem félreértettél. Elmondom, hogy miért nem szeretem-ajánlom a Tourney szintet. Nem azért mert sznob vagyok, hanem rossz tapasztalatom van vele. Az RR 5.1-emen Tourney váltók voltak. A hátsó még relatíve jól működött, de az első miatt kétszer kishíján buktam. Pedig nem szoktam vadulni. Szóval, egyszer terepezés közben kb. fél százalékos emelkedőnél merészeltem váltani középső tányérról kicsire, és ezt az óriási terhelést azzal hálálta meg, hogy felcsavarta a láncot és azonnal blokkolt a hajtókar. Szerencsére lassan haladtam így le tudtam lépni a pedálról. Azt hittem véletlen, de később még egyszer eljátszotta ugyanezt. Utána letettem a próbálkozásról, és csak szigorúan a legkisebb terhelés nélkül váltottam. És igen, a váltó jól volt beállítva. Aztán áttértem SRAM X9 elsőváltóra, és "látá az úr hogy ez jó", minden problémám megoldódott. Tudtam biztonságosan váltani, akár meredek dombon is, nem kellett félnem, hogy pofára esek. Most XTR van és az is profin működik. Persze ez csak az első váltóra vonatkozik, a hátsó hellyel-közzel tette a dolgát.
Szóval csak azt szerettem volna ezzel mondani, hogy a drágább, minőségibb cuccoktól nem feltétlenül leszel gyorsabb, de sokkal jobb a használhatóságuk, biztonságosabbak. Nyilván nem végletekben kell gondolkodni, egy Alivio vagy Deore vagy SRAM X5-X7 már a legtöbb felhasználónak megfelelő. Tourneyt nyugodt szívvel a fentiek tükrében nem szívesen ajánlom senkinek. Pár ezer forinttal drágábban már sokkal jobbak vannak. Mind váltókeret merevségben, mind rugóerőben óriási különbség van közöttük. A Tourney rugója a SRAMhoz XTR-hez képest kb. lankadt f@sz, azért bizonytalankodik váltáskor.

Ja, és amúgy respekt a teljesítményedért! :R
Ahogy olvasgatom, elég komolyan nyomod.

[ Szerkesztve ]

"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim

(#73113) geotigris9 válasza ivana (#73109) üzenetére


geotigris9
tag

Persze sok-mindenre van alternatív megoldás, de nekem sok esetben nem elég, hogy valami jó és jól funkcionáljon <minőségi legyen>, ha nem szép esztétikus is legyen. (Sajnos a legtöbb esetben drágább is a szebb jobb minőségi itt gondolhatunk akármire.)

[ Szerkesztve ]

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#73114) bunddog válasza Runner_fxr (#73008) üzenetére


bunddog
tag

1. Négyszöges régi acera le + monoblokk ki
2. v-fékek le, régi alivio fékváltókarok le

ment a helyükre az integrált alivio az sm-bb52-vel és az slx fékekkel, deore váltókarokkal, régebbi xt hátsó váltó ami valójában 9es de 8as alivio cuccokkal szerelte fel anno a merida, így nyilván be is lett hozzá állítva. Jó az 1-2 ezret csak úgy rávágtam de kb. 4000 körüli összeg volt, én mondjuk ezen is meglepődtem, azt hittem kb egy 10-es lesz minimum.
Nem haver amúgy :) Voltam ott előtte párszor de nem hagytam ott sok pénzt :) régen amikor nem tudtam szinte semmit akkor vittem a régi kerót sor+lánc cserére meg ilyenek, de sort már vittem oda jó párszor, azt csak úgy át/felrakják (lehet hogy máshol is) szóval rendesek szerintem.

(#73019) Csokicsibesz: van olyan ami eléggé megbízható

(#73115) imyourfriend válasza ShiTmano (#73112) üzenetére


imyourfriend
őstag

Ezek már csak ilyen alkatrészek, de a gyártó gyárt olyat is ami a fehérnépnek való. Ezeket az alkatrészeket egy-egy komolyabb sportoló 1-2 nap alatt tönkrevágná, de egy hétköznapi embernek aki elmegy A-B között szép nyugdíjas tempóba elképzelhető hogy jó. Személy szerint nem használnám, nem ilyen igénybevételnek lett kivéte mint amit a bringám kap, mégis szó nélkül tűri. :) Köszönöm, tavaly amúgy jóval lassab voltam de úgy nézem idén az odafigyelős tekerések jóval 32km/h feletti átlaggal büszkélkedhetnek s lassan kezdődik a téli edzés, futás súlyemelés meg kettlebell. Javaslom ezt másnak is, jövőre pedig ismét érkezik a strada3500-as, hogy sokan nézegessék a támvilláját. ;] :P Persze még van hátra pár hét tekerés, amolyan levezetőnek aztán lehet lesz egy-két gyilkos futam is közte.

(#73116) Hasaggymeg válasza ShiTmano (#73090) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Hát nem egy világszépség,de költséghatékony.Elég kemény az az acél ahhoz,hogy erősebb legyen bármelyik láncnál.Felsőbb kategóriákban megvezető árkok és ráerősített szegecsek vannak.

(#73102) -=RelakS=- ...Most néztem,de már az új Altusnál is szegecsek vannak.

(#73098) geotigris9...a törlés legalább olyan fontos mint a kenés.Szerintem minden esetben törölni kell,hiszen ahova be kell juttatni oda csak úgy lehet ha oda csöpögtetsz ahova valójában nem is kell,vagyis a kis gyűrűk tetejére,ahonnan majd befolyik.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#73117) Hasaggymeg válasza salieri. (#73078) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ilyent használok.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#73118) geotigris9


geotigris9
tag

Tegnap (szerk: tegnap elött most már)esett meg mentem A -ból B -e és bringaúton outival beértem egy pedelec hajtású trekkingfélét tekerő figurát.(Felénk Vác környékén legalábbis ritkaságba megy az -e féle canga az úton) Én megettem kb. 2,5 pedálfordulatot ő addig csak egyet nos mentem így a szélárnyékában jó tempóban pár néhány km -t aztán jött egy kereszteződés (számomra indokolatlanul lassított [nem volt neki elég a néhány kisebb kanyarnál] le relatíve nagyon ) itt már nem akartam megint kicsit visszafogni a sebességemet megelőztem. Aztán kis idő múlva jött az emelkedő ott mellém ment benyomta turbót csak ennyit mondott "jól nyomod" mire én "menyi a hatótávja" "120 Km" aztán elköszöntünk és ellépett ... (Márkát nem figyeltem ne kérdezd.)

... Felérve az emelkedőre aztán kicsit tovább haladva OOO "defekt" (Gondoltam, hogy kentem neki esetleg becsípődött a belső a "jó minőségű" bringaúton, volt már rá példa, hogy nem bírta a tempót az outi és becsípődős defekt lett a vége.) <Olyan jó, hogy a bringautak olyan szépen rendben karban vannak tartva ebben a hazában OFF> Kicsit még evickéltem tovább kis pumpálás hátha beérek az "ideális" szerelő helyre .. (szabadtéri pin - pong asztal ) odaérve szerelés.. Hát mit látok egy centis akác tüske ah - hogyan kell tövig benn a kerékbe ok. kiszedtem javítottam a belsőt gyerünk tovább..
Beértem a B -e. Jövök ki B -l .. OOO M.F. lapos újra. :O ..
Szereljünk megint szétszedve mit látok a közeli szökőkútban nézve a gumit a ragasztásnál szivárog a levegő az egyik felénél. Jó megcsináltam.. most már viszont kell valami kraft ok. megnézte a közeli fagyizót (idén még úgy sem voltam benn) és betáraztam két gombóc triplacsokit. Ez elég lesz visszajutni A -ba ..
A felé haladva (ez egy jó tízes táv) filózgattam még egy kicsit defekten (2.) lehet kicsit túlfújtam most még a friss ragasztást a kis pumpával ... aztán O igen a Dunaparton előzésnél (1. defekt után) benyeltem a bringaúton egy szép kátyút %+!/=()/%! az odab@szott rendesen a keréknek főleg hogy ültem a nyeregben is teljes súllyal közben.
Még ugye ilyenkor nem 100 % szárad meg a ragasztás (és most valamiért kicsit jobban is telefújtam a gumit mint indokolt, ne kérdezd miért nem szoktam defekt után.) a kátyú tehetett be a ragasztásnak és ezért kezdett ott szivárogni ..

Aztán még mentem vele az nap is még késő délután ott már felpumpáltam 6 B környékére. ..

Ma az az még tegnap (éjfél múlt éppen) kapom elő az outit ki a kapun pattanok rá megyek néhány métert LAPOS MEGINT A HÁTSÓ !!! ... :W

(#73116) Hasaggymeg Vitatkoznék, ha egy megfelelő kis csepp olaj megy oda nem kell törölni ami kis henger rész tetején marad mégis az keni a fogakat. és ha kelően pont annyi amennyire én szoktam nem folyik el máshova mert nincs minek elfolyni.

[ Szerkesztve ]

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#73119) gooool


gooool
őstag

Sziasztok!

Megjott a Bike-Discount-bol a nagytanyer a kompakt 105-os hajtomure. Szet is kaptam, nagy nehezen lekapartam a hajtasrol a raoregedett zsiros koszt is, holnap rogzitem a csavarokat es megy vissza megtisztitva a lanc is.
Viszont volna egy kerdesem:
A hatso valto gorgoinek kell lennie holtjateknak? Az also minimalisan lotyog csak, az elenyeszo, de a felso nagyon mocorog oldal iranyba. Ez termeszetes? (En nem hinnem...)

Koszonom a segitseget! :R

Üdv, Balázs

(#73120) Pttypang válasza geotigris9 (#73118) üzenetére


Pttypang
veterán

Nincs is annál szebb, mikor az ember csak úgy rutinból előkapja a kerékpárt, hogy megy valahova és 3 perc múlva már úton kell lennie és észreveszi, hogy a tegnap este "kissé mintha puha lenne" kerék mára full lapos és elfelejtette cserélni/javítani.. :W

Everybody lies.

(#73121) ivana válasza geotigris9 (#73113) üzenetére


ivana
Ármester

Nálam a jól funkcionál és működik az esetek 90%-ában együtt jár az esztétikussal :) Mondjuk olyanok is a cuccaim, szeretem az ipari sallang mentes dolgokat :))

(#73122) geotigris9 válasza Pttypang (#73120) üzenetére


geotigris9
tag

Azért van készleten ilyen esetre még canga jelenleg nálam amit bevethetek ha gyorsan kell. (Az egyik a nővéremé, de úgy is külföldön van most.) Fssszt el ne mond neki övét vittem nem a kis Konát . ;) (Nem tudnám biztonságosan lezárni úgy hogy minden meglegyen ha visszaérek.)
Nem volt kedvem újra szétszedni ma ... tegnap. :N

[ Szerkesztve ]

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#73123) geotigris9 válasza Hasaggymeg (#73117) üzenetére


geotigris9
tag

Kiegészítésként van nálam készleten(alkalmi vételes) teflonos láncolaj azzal simogatom láncot a montin most.

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#73124) Runner_fxr válasza StLui (#73091) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nyilván egy monti képességei terepen jönnek ki. Ma már elég sok kategória van, de mindegyiknek megvan a maga erőssége. Ha te nem szeretsz száguldozni lefelé, de hegyet mászni igen, akkor valami XC rakétát próbálj ki, mondjuk 10kg alatti súllyal. Megdöbbentő a hatékonysága egy átlag montihoz képest. Az erőátviteli rendszere ég és föld.
Utána menj egy kört mondjuk valami Trail/AM fullyval, 120-140mm-es tartományban. Még a visszafogottabb stílusodban is érezni fogod, hogy ez bizony sokkal stabilabb. Gyorsabban mersz vele menni, mert ott marad a kerék a talajon, nem pattog semerre, nem érzed azt, hogy le akarna dobni magáról, miközben kb ugyan olyan könnyedén tudod tekerni mint a mostani merev montidat a 10 centi rugóúttal, rengeteg a tartalék benne. Ez kb olyan dolog mint amikor beülsz egy suzuki swiftbe, utána meg egy M5-ös bmw-be. A bmw-be bármihez nyúlsz, bármit csinálsz, összehasonlíthatatlanul jobb lesz mint a suzuki, de ehhez mind a kettőt vezetni kell.
Ez persze nem azt jelenti, hogy az olcsóbb bringa rossz, csak van olyan is ami sokkal többet tud nyújtani. Nem véletlen az árdifferencia és nem kell hozzá profinak lenni, hogy érezd a jelentős különbségeket.

[ Szerkesztve ]

(#73125) geotigris9 válasza Runner_fxr (#73124) üzenetére


geotigris9
tag

Nyilván a nem jelentős különbségeket érzi a "profi" bringás ez eggyértelmű. ;]
A hobbista meg a jellemzően nagyobb különbséget. (persze csak sarkosan fogalmazva)

[ Szerkesztve ]

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#73126) geotigris9


geotigris9
tag

Gyalázat egyes emberek mire vetemednek. :((
[link] [link]

[ Szerkesztve ]

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#73127) geotigris9 válasza geotigris9 (#73126) üzenetére


geotigris9
tag

Faragva még az árból egy kicsit egész jó vétel lenne megérné ..
[link]

[ Szerkesztve ]

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#73128) Tomekgabi


Tomekgabi
csendes újonc

Sziasztok. Ma kéne választanom két bringa közül. A használat hétvégénkénti hosszabb, rövidebb túrázás. A két választható jelölt: Gepida , Kross. Segítsetek légyszíves a döntésben. Köszönöm

(#73129) Hasaggymeg válasza geotigris9 (#73118) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ez az egész ország nem országúti bringának való. :DDD

(#73119) gooool...kis játéka lehet,de 105-ös szinten már csapágyazott,túl nagynak azért nem szabad lennie.

(#73127) geotigris9...jó sokat faragva,tényleg. ;)

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#73130) Hasaggymeg válasza Tomekgabi (#73128) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ez a kettő körül talán a Kross egy hangyányival jobb...de csak annyival.

(#73119) gooool...amúgy meg nem érdekelne,legalábbis amíg működik és csendes.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#73131) #63761920 válasza Hasaggymeg (#72998) üzenetére


#63761920
törölt tag

Szia!
Nézegetem, keresgélem, de csak ha feljebb megyek az árral
akkor találok jobb alkatrészből összeállított kerékpárt.

(#73132) 6030D válasza geotigris9 (#73126) üzenetére


6030D
Ármester

Lehet, hogy csóri Géza is így vette, hogy azt hitte egy Kona-t hajt. De aki rákeres a bringa nevére, az egyből képbe kerül, hogy ez picit nagyobb, mint kellene lenni, meg más... :)

Írtad, hogy itt Vác körül... vazze, van itt váci, gödi, dunakeszi bringás, remélem te sződligeti vagy, akkor teljes a sor. :D Kellene csinálni egy Sportteraszos meetinget, nemde? :K

A pedeleces előzésedhez: a motor ugye 25-ig segít neki, onnan csak saját erőből tud gyorsítani. A síkon ezért mentetek egy sebességgel, az emelkedőn meg te valószínűleg lassultál, de neki ott besegített ismét a motor.

Tomekgabi: a kettő közül szerintem is Kross, de csak a váz miatt. Felszereltségben ennyiért egyik sem egy nagy durranás. (Nekem miért nincs ilyen szerencsém, hogy 1 napom van eldönteni veszek-e kerékpárt 150e-ért? :F )

cooi111: akkor most a full merev mtb a cél?

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#73133) Pttypang válasza 6030D (#73132) üzenetére


Pttypang
veterán

Ha nincs megcsapva a sebessegkorlat benne.. :N

Everybody lies.

(#73134) #63761920 válasza 6030D (#73132) üzenetére


#63761920
törölt tag

Igen, mert a teleszkópon spórolnák, 1-2km fölldut lenne csak
és inkább valamivel jobb minőségű alkatrészekkel szerelt kerékpárt szeretnék.

(#73135) Cathfaern válasza Runner_fxr (#73074) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"Ha jól emlékszem a kiinduló pont az volt, hogy a 100k-s gép nem rosszabb tartósságban, meg egyáltalán érzésre mint az 500K-s. Ebből indult ki az egész, én ezt cáfoltam. Nagyon elkalandoztunk már a témától."
Nah, innen indultunk ki:
"Nekem pont a tartósság a legnagyobb problémám. Egy ~500ezres bicikli tartósságban alig nyújt többet (sőt, kopó alkatrészekben akár még kevesebbet is), mint egy 100ezres (most a tesco gazdaságos kategóriát hagyjuk)."
illetve:
"Tartósabb, de nem annyival amennyivel drágább. Szóval ha nekem elég egy 100ezer Ft-os bicikli tudása, akkor csak a tartósság miatt nem éri meg jóval drágábbat vennem. Nyilván hasonló felhasználásra gondolok, folyamatosan letöréseken ugratgatás mellett az 100ezres jóval hamarabb tönkre fog menni, mint az 500ezres. De arra alapból a 100ezres nem is volt alkalmas."

Szóval sose mondtam, hogy az az 500k-s ugyanolyan tartós, mint a 100k-s. Azt mondtam, hogy tartósságban nem sokban nyújt többet. Másrészt sose mondtam, hogy ne lehetne érezni egy 100k-s meg 500k-s bicikli között érezni a különbséget, ilyen baromságot sose írnék, ég és föld az a két bicikli már aszfalton is, terepen meg főleg (az más kérdés, hogy adott felhasználásra megéri-e az árkülönbözet).

Ráadásul a legelső hsz-em alján ott volt, hogy: "Persze mindez országútra igaz, terep teljesen más világ.". Ahhoz képest mindenki azzal jön, hogy de hát terepen így meg úgy, meg ugratások meg fully meg csomó kosz meg por (egy 20km-es földúttól több kosz lett a biciklimen, mint egész szezon alatt aszfalton) meg stb...

(#73136) Hasaggymeg válasza #63761920 (#73131) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Linkeljed a döntősöket,majd itt véleményezi valaki.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#73137) 6030D válasza #63761920 (#73134) üzenetére


6030D
Ármester

Ezt a topikot olvastad már?
Engem annyira nem győzött meg. Illetve lenne olyan hely, ahol tudnám használni, de mindenhova nem (nem úgy, mint egy levegős telót).
Keresgéltem, de nem nagyon találtam merev mtb-t, ahogy nézem inkább villát egyszerűbb venni külön. Esetleg számold ki, mi lenne, ha vennél egy rugós telóst meg egy villát (100-150 €-tól), majd a telót eladod. Vagy a villát, ha nem jön be. ;)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#73138) Tomekgabi válasza Hasaggymeg (#73130) üzenetére


Tomekgabi
csendes újonc

6030D
Köszönöm a válaszokat. Lehet mégis a gepida lesz a befutó. Most láttam, hogy 25.000 Ft- al olcsóbban meg lehet venni akcióban, több helyen is, és talán az alivio váltó egy hangyányival jobb is.

(#73139) TomMusic


TomMusic
őstag

Az azonos kategóriájú (MTB) pedálok mennyire szabványosak? Értek itt a szerelésre. A multkori szerelgetésnek az lett a vége, hogy kiderült: eltört egy műanyag(féle) gyűrű/kosár, ami a csapágygolyók kiesését akadályozza meg, illetve a pedálnak is ad egy plusz stabilitást. Ezt még sikerült is megcsinálni (kókányolni), de mivel a másik oldalon nincs porvédő kupak (egyik pedálnál sem), és nincs otthon igazán normális eszközöm (szerszámok, gépzsír..stb), így arra jutottam, hogy veszek új pedált. Kérdés, hogy ez jó lesz e helyett? Mármint, elsősorban a menetre gondolok.. Nem tudom, az mennyire szabványos..

Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.

(#73140) 6030D válasza Tomekgabi (#73138) üzenetére


6030D
Ármester

Néztem is, hogy van árkülönbség, de azt hittem azonos áron tudod beszerezni, ezért ez a kettő a választási lehetőség.

TomMusic: igen, azonos a menet.

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#73141) ivana válasza TomMusic (#73139) üzenetére


ivana
Ármester

A menet teljesen szabványos, a bele viszont teljesen random (talán bmx-en van/volt nem szabvány pedál menet minden egyében ugyan olyan, így lehet rakni spd-t tanyabikera ha akarsz ;] )

(#73142) gooool válasza Hasaggymeg (#73130) üzenetére


gooool
őstag

Koszonom a valaszt!

Az also a pici holtjatekkal ha megporgetem, akkor erzodik, hogy siman porog, nincs hangja se. A felso viszont olyan, mint egy fogpiszkalon megporgetett kabatgomb, oldalmozgasra es hangra is.
Ezek cserelhetoek kulon vagy csak egeszben?

Üdv, Balázs

(#73143) Runner_fxr válasza Cathfaern (#73135) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Az alig nyújt többet és a nem rosszabb között nüansznyi a különbség. És ha azt írod alig nyújt többet, az sem igaz, az is hülyeség. Egyébként nem csak rád gondoltam a válaszomban hanem StLui-ra is.

Sok mindenkinek elég egy 100 ezer ft-os bicikli tudása, de ez nem jelenti azt, hogy egy 500k-ért vett bringa ne lenne sokkal tartósabb. És azt sem zárja ki, hogy sokkal élvezetesebb vele a kerékpározás. Illetve hatékonyabb is. A felhasználási terület ettől független.
Nem vitát akartam indítani, csak tisztázni pár kérdést. Amiket írtál az erősen túlzó és nem fedi a valóságot.
Az igaz, hogy nem feltétlenül kell 500k-ért bringát venni, ilyet én sem állítottam soha, de a tartósság az akkor is megtérülhet ha kevesebbet használod. Inkább a karbantartásra igényesebb a drágább bringa.

[ Szerkesztve ]

(#73144) smkb válasza #63761920 (#73134) üzenetére


smkb
őstag

Még ezt ajánlottam volna, ennyiért ajándék (kb 140e ből jönne házhoz), egy f@sza kis cromo vázas és cromo villás gép, átlagos felszereltséggel, de nagyon jó áron, egy jónevű USA gyártótól. Ilyennel sem találkoznál napmintnap az úton. Ebben a bringában az izgi egyrészt, hogy cromo, másrészt, hogy az első és támvilla szélessége akkora, hogy még a 29*1.9 terepgumikat is megeszi, ellenben egy fitness vagy trekkinggel. Még az én fantáziámat is birizgálta, de már nem lenne hova tenni a bringákat, ráadásul több is van ilyen szaladgálási célra :)

Csak sajnos időközben már kifutottak a méretekből, már csak S van, pár hete még minden méret volt.

Ez is remek bringa lehet a 170ezerért amennyiből ideér.
Ez sem rossz ennyiért.
És a személyes kedvencem a kategóriában. Reynolds cromo csövek, karbonvilla. Ez olyan 190 körülbe jönne hozzád házhoz.

Ha a fenti erősen akciós árakat nézed ebben a kategóriában, mindezek a gyenge fonttal számolva, látható, hogy a Giant Toughroad nem is olyan túlárazott a 250.000 ért... És azért azt sem szabad elfelejteni, hogy sem a Giant, sem a Speci, sem a Fuji nem Gepida, Magellán kategóriás gyártó. A Jamis és Marin meg inkább a Salsa, Surly, Norco, Kona vonalat képviselik egyedi/újszerű és kísérletező szemléletükkel, mindehhez kiváló minőséget produkálva egyéniséget és esetenként kult státuszt adva a bringáiknak.

Sajnos itt nálunk Mo-n szüklátókörű a piac és a kereskedők is. Be vannak ragadva a monti, trekking, outi kategóriákba és képtelenek az átmeneti kategóriákban gondolkodni. Nulla a gravel/adventure/commuter kínálat. Pl a Canyonnak is gyönyörűek a városi és az ingázó bringái. De itt csak annyi tanácsot kapsz, vegyél montit, vagy trekkinget. Kész. Nehogy véletlenül merevvilára, cromo vázra/ szíjhajtásra legyen igényed, mert ezek itt maga az antikrisztus, mert csak a "nincsen benne teló?? akkor túlárazott" választ hallod :)

(#73145) Runner_fxr válasza smkb (#73144) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Óvatosak a kereskedők, mert még így is döglődik a kerékpár piac idehaza. Kísérletezgetésre nincs pénzük. Ez akkor működhetne ha pörögne a piac. Ha még jól ismert kategóriákból is nehéz eladni, akkor mi lenne pár kevésbé ismert kategóriával? A Canyon nekem is nagyon szimpatikus, ha kereskedői szemmel nézem, kár, hogy csak webshop. :) Lenne keresni valója az üzletekben.

(#73146) venember83


venember83
nagyúr

Gyönyörű tejes narancssárga Cube Stereo: [link]

(#73147) gooool válasza gooool (#73142) üzenetére


gooool
őstag

Csinaltam egy videot a ket gorgorol. :)
[link]

Üdv, Balázs

(#73148) geotigris9 válasza Runner_fxr (#73145) üzenetére


geotigris9
tag

Fél fülel halottam nem rég, de ha minden igaz a Kossuth Rádión Hétfői délelőtti műsorban lesz szó az elektromos kerékpárokról.

[ Szerkesztve ]

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#73149) Hasaggymeg válasza gooool (#73147) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Hú az a második nagyon lötyög! :Y Szerintem ha a helyén van rendesen és így mozog akkor cserés,és talán van is olyan ami oda való,csak meg kell keresni. :K

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#73150) Pttypang válasza Hasaggymeg (#73149) üzenetére


Pttypang
veterán

Annyira nem nagy extra, habar hang alapjan nemi kenest megkoszonne, szetszednem es adnek neki.
A valto az, aminel menetrogzitot szoktam hasznalni, egyszer szetesett, nem kerek belole ujbol :N

Everybody lies.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.