Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#73701) #27813376 válasza Runner_fxr (#73700) üzenetére


#27813376
törölt tag

Köszönöm. Mindenképp jobb nekem a vastagabb gumi, eléggé híján vannak erre az utak a tükörsima burkolatnak :)

(#73702) 6030D válasza Runner_fxr (#73698) üzenetére


6030D
Ármester

MTB nem lesz? :)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#73703) #27813376 válasza Runner_fxr (#73698) üzenetére


#27813376
törölt tag

Ez nem rossz ;)

(#73704) Strezi válasza Tendd (#73693) üzenetére


Strezi
őstag

Még két dolog eszembe jutott ma tekerés közben, ami segíthet neked is. Ha Outis sebességre mész, akkor minél aggresszívebb a kormányszöged (lejjebb kerül a rúd) annál jobb, mivel kisebb lesz a légellenállásod. A határ, hogy a derekad meddíg bírja (ha pocak nincs, persze ;] ). Pl. egy sima stucni fordítás jó próba kezdésnek. Persze csak akkor, ha nem tól meredek szögű eleve (10 - 15 fokig).

Am másik pedig a nyeregmagasság. Én azt találtam jónak, hogy kinyújtott lábbal, sarokkal még pont el tudd érni a pedált az alsó ponton. Ez bokából is mozogva, meg talpközépen tekerve pont nem nyújtja ki teljesen a térdedet. De egyszerűen csak egy centivel feljebb is tolhatod a nyerget próbaképpen :D

Ha mindkettőt megcsinálod, akkor valószínűleg a nyereg szögén is állítani kell picit, hogy ne masszírozza annyira a mogyaróidat :DDD

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#73705) Jester01


Jester01
veterán

vuelta: ott megy mellette az autó, kapja az új teli kulacsot, de a régit azért eldobja és véletlenül sem adja vissza a kísérőnek ... odamennék felpofozni az ilyet :(((

Legalább dobná akkor egy szurkolónak :)

[ Szerkesztve ]

Jester

(#73706) Napfénysüti válasza Jester01 (#73705) üzenetére

Lehet le is dobná vele a szurkolót. :DDD
Majd megkeresik azok, én is gyűjtöttem itthon a V4 versenyen 2 relikvia kulacsot. :K

Més que un club!

(#73707) Runner_fxr válasza 6030D (#73702) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Most csak trekkingek jönnek, meg nekem egy monti. De mire gondoltál? Mert van jó pár montink, ezekre tudok intézni kedvezményt a bolti árhoz képest.

đension: Jó kis gépek, minőségi vázzal. Jövő hét vége felé érkezik 3db belőle, ha érdekel szólj nyugodtan.

(#73708) parkr válasza Jester01 (#73705) üzenetére


parkr
őstag

most nézel először ilyen versenyt? :) minidg is így működött.
persze van ahol van aki felszedje (ha marad mit) és van ahol vannak kijelölt zónák a "szemetelésre"

(#73709) Slownz válasza Slownz (#73687) üzenetére


Slownz
senior tag

Senki semmit?

(#73710) Tendd válasza Strezi (#73704) üzenetére


Tendd
tag

Köszi a tanácsokat! A stucni fordítást már év elején elvégeztem, a nyerget is emeltem szép fokozatosan, de ezek szerint még mehet feljebb 1-2 centit. A hétvégi bringázás előtt be is állítom.
Szeretem a sportos üléspozíciót, nem lesz gond a derekammal, pocakom pedig még nincs :D .
Ilyen most + spd került rá azóta.

(#73711) Napfénysüti

Ha valakinek lenne fölösleges Rose kuponja hálás lennék érte. :R

Més que un club!

(#73712) Acef válasza Napfénysüti (#73711) üzenetére


Acef
addikt

(#73713) parkr válasza Napfénysüti (#73711) üzenetére


parkr
őstag

5 EUR kedvezményem van amit küldtek postán. ha jobbat nem találsz, adom szívesen :D

Acef: én idén váltottam rájuk, 1200 km után az elsőn még nem kopott le a sorja, problémám egyszer sem volt velük.

[ Szerkesztve ]

(#73714) Napfénysüti válasza Acef (#73712) üzenetére

Eddig jól teljesítenek a Conti gumik, nekem már tavaly nyár óta fent vannak és még egy defektem se volt velük. :N
Azt nem tudom mennyit mentem pontosan ezekkel de nem látom hogy kopottak lennének. Egyelőre elégedett vagyok velük és nem bánom hogy erre esett a választásom.

[ Szerkesztve ]

Més que un club!

(#73715) 6030D válasza Runner_fxr (#73707) üzenetére


6030D
Ármester

Még mindig 100e-ért keressük az álom mtb-t havernak. :) értelem szerűen nem kell fullos

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#73716) Strezi válasza IMIIKE1998 (#73676) üzenetére


Strezi
őstag

Fékkar belső oldalán a mutatóujjadnál ott van egy 2mm imbusz csavar. Azt befelé csavarva, kb negyed fordulatonként tudod belőni a fék fogáspontját. Nekem is az volt a gond hogy majdnem a markolatig húzhattam a féket, és ott már hirtelen blokkolt meg kényelmetlen is volt.

Most van a gépben 500km, gondolom beoopott a tárcsa és kellett ennyi utánállítás. Most szinte egyújjasként megy és sokal kényelmesebb is mert jól elfér alatta a többi ujjam behúzott fékkel is. Ezt is meg tudod csinálni, és szerintem neked is kell mert te érzed hogy jó.

[ Szerkesztve ]

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#73717) bunddog válasza Runner_fxr (#73560) üzenetére


bunddog
tag

Sajnos nem ment 1 perc alatt de a gond az hogy anno a kerék beszerelése után láttam hogy üt, úgyhogy visszavittem centírozásra, ennek köszönhetően látszik ha megpörgetem hogy ahova felfekszik a tárcsa az is deformálódott szóval egy tökéletes tárcsa se forogna vele úgy ahogy kéne. Ezt lehet valahogy orvosolni?

(#73718) Jester01 válasza parkr (#73708) üzenetére


Jester01
veterán

Azt láttam, hogy rendszeresen eldobálják amikor kiürült. Az se szép de érthető. Na de amikor ott megy mellette az autó akkor mibe fájna abba dobni?

Jester

(#73719) Normi™ válasza Jester01 (#73718) üzenetére


Normi™
őstag

Pár éve lebomló anyagokból csinálják pont emiatt,nem szép dolog és gondolom nem másnapra bomlik le,de legalább eszükbe jutott.

"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"

(#73720) Jester01 válasza Tendd (#73693) üzenetére


Jester01
veterán

Itt még a montisok is 35-öt mennek, szegény deicide meg hogy örült a 34-nek :DD
Én a 23-25-el meg csak vánszorgok, most már komolyan elbizonytalanodtam érdemes-e nekem jobb bicikli mert látszólag én vagyok a szűk keresztmetszet :U

Jester

(#73721) parkr


parkr
őstag

az azért érdekes hogy az új Garmin 820 drágább mint az 1000-es :Y

(#73722) Runner_fxr válasza 6030D (#73715) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ilyen árkategóriában sajnos nem tudok segíteni. Bergamont, Cube nem is gyárt montit ezen az árszinten. A Gepida monti ezen az áron meg egy rossz vicc. :)

Ha nem túl magas a haverod, mondhatni alacsony, akkor van egy jó ajánlatom neki: [link]
Ennél olcsóbban kb semmi értelmes nincs újonnan. :) Bár nyilván ez is kompromisszumos erősen.

bunddog: A kerék centírozásának ehhez semmi köze. A féktárcsa az agyra van rögzítve, az nem szokott eldeformálódni. Lassan forgatod a kereket, látod hol ér bele a tárcsa mondjuk a betétbe, és az ellenkező irányba kicsit hajlítasz rajta. Viszonylag gyorsan meg lehet csinálni.

(#73723) Napfénysüti válasza parkr (#73721) üzenetére

Szerintem nem meglepő, az egyik már egy régebbi modell még ha egy szinttel magasabbra is van sorolva de csak kifutó lesz lassan a másik meg egy vadiúj termék és lehet már többet is tud mint a régi nagytesó.

Més que un club!

(#73724) fpeter07 válasza #27813376 (#73699) üzenetére


fpeter07
veterán

Montival elég szar túrázni. Már 7 éve azt csinálom, nagyon fárasztó tud lenni. Ennek ellenére lenyomtam vele egy hét alatt ~3*130+(33+66 terepen) azaz majd 500 km-t. A sebességem fele annyi, mint T-1000-nek, szóval kb. ugyanannyi időt tekertünk. :P

(#73725) JackFeryll válasza Napfénysüti (#73723) üzenetére


JackFeryll
őstag

Ez a 820 baromi jól néz ki és a kijelző egész normális a méretéhez képest. Az 1000 egy ormótlan dög brutál széles kávával.

Az 1000 ennyiben tud "többet":
-elfordítható képernyő
-evidens hogy nagyobb kijelző
-micro SD ha nem lenne elég a 16GB (? részletes világtérkép ?)

[ Szerkesztve ]

(#73726) Tendd válasza Jester01 (#73720) üzenetére


Tendd
tag

Deicide más kategória, nevetve menne montival 34-et, 50km-en. Nekem akkor okoz örömet a bringázás ha gyorsan mehetek és jól elfáradok a végére. Mostanában 80-85km-es köröket megyek 31-32 körüli átlaggal, mert sportként tekintek a kerékpározásra. Ha neked megfelel az a sebesség amivel közlekedsz és jól érzed magad, akkor minden rendben van. Jobb bringát biztosan vennék a helyedben ha megteheted, azzal még nagyobb élmény lesz tekerni és valószínűleg jobban fog haladni is. :) .

(#73727) #27813376 válasza fpeter07 (#73724) üzenetére


#27813376
törölt tag

32.000 volt az órájában mikor eladtam. Ezelőtt tíz évvel. Nem volt meg az óra csak a bicó megvétele után egy évvel, vagyis ettől többet mentem vele. Nem foglalkoztam mostanában kerékpárral, nem vagyok otthon benne. Amit én keresek, azért nem a monti kifejezetten, mert nekem nincs kedvem csereberélni rögtön a gumit rajta, hogy jobb legyen aszfalton. Csak ennyi az okom. Nem azt mondtam, hogy montival nem lehet, de ha veszek akkor az legyen olyan ami egyenesen az én igényemnek készült :)

(#73728) imyourfriend válasza Toomy (#73692) üzenetére


imyourfriend
őstag

Én is úgy vélem, hogy keveset de minőségit kell tekerni. Annak nem sok értelme ha az ember nyűglődik a bringán hosszú 100km-eket, attól nem erősödik csak majdhogynem le is épül az addigi munkája.. grat, szép teljesítmény. :)

(#73729) fpeter07 válasza #27813376 (#73727) üzenetére


fpeter07
veterán

Én csak azt akarom mondani, hogy aki szeretne hosszú távon kerékpározni, az ne montival túrázzon aszfalton, mert edzésen kívül nem sok értelme van neki. Haladni sem lehet vele, meg pihenni sem lehet rajta. (kicsi kerék)

(#73730) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Rugós telónál nem lehet valahogy megoldani, hogy "finomabban" mozogjon? Ma belementem 35-tel egy traktor kijárta ösvénybe és nem nagyon mozgott szinte semmit, máskor meg jóval nagyobb bukkanókat is kimozog.

(#73731) bunddog válasza Runner_fxr (#73722) üzenetére


bunddog
tag

Értem amit mondasz de majd csinálok videót amikor megpörgetem úgy hogy fel van fordítva és látod majd hogy mi hogy áll :)

(#73732) atok666 válasza parkr (#73721) üzenetére


atok666
őstag

Sztem az 1000-es nem bundle, hanem csak az egyseg maga.

En vettem nemreg egy 1000-est az 510 melle, de 2 nap utan ment is vissza. Hatalmas a merete es az akkuja nagyon gyorsan merult. Egy 820-ra asszem benevezek.

Atok

@73728: Sztem meg a heti par utosebb-rovidebb (~masfel ora) intervallum trening mellett elfer a hetvegi 100+ as lazabb karika

[ Szerkesztve ]

(#73733) Victoryus


Victoryus
addikt
LOGOUT blog (1)

Amatőr kérdésem van: egy Gepida alboin 100-as bicajból hogy lehetne nagyobb tempót kihozni? 25 körül megyek vele kényelmesen, elől 3. hátul 5. fogaskerék. Ki lehet hozni belőle a 30-at, de az már nem annyira kényelmes. 5-ös sebességben már túl sokat kell tekerni, 6os meg nem kényelmes.
Látszólag ugyanilyen trekking kerékpárral meg simán elhúznak mellettem. (az nem Gepida volt, hanem valami drágább)
Pedig elég jó formában vagyok most.
Mentem egy kölcsön bicajon is, valami ezer éves női atomic márkájúval, azzal meg simán ment a 30. Pedig kisebb kereke volt, meg kisebb váza, csaj méret. Mondjuk jó könnyű volt az egész, kb 10 kiló.
Csak a váz súlya ennyit jelent?

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

(#73734) parkr válasza atok666 (#73732) üzenetére


parkr
őstag

bundle pedig. az alap csak 380.

ha veszel 820-ast majd írj róla véleményt. jövőre akarok venni valamit, és nekem is az tetszik.

(#73735) VIPowER válasza IMIIKE1998 (#73730) üzenetére


VIPowER
senior tag

Hogyne lehetne. Rugócsere, vagy olajozd meg, mindkettőnek van hátránya, de lehet cserélned kellene inkább egy normális telóra.

(#73736) Normi™


Normi™
őstag

Sziasztok!

Egy Shimano Side Swing első váltó használata megoldható egy hagyományos,nem rejtett bovdenezésű vázzal?

"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"

(#73737) csabicska


csabicska
senior tag

Sziasztok.
Ez milyen adapter?

-Galaxy S20 - The best-

(#73738) Normi™ válasza csabicska (#73737) üzenetére


Normi™
őstag

Szia!

IS-ről PM-re adapter.

[ Szerkesztve ]

"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"

(#73739) korcsillio válasza Jester01 (#73720) üzenetére


korcsillio
őstag

Az átlag nálam is kb.25,néha megyek rövid ideig 45-50körül de azzal nyugtatom magam hogy csak pár hete tekerek talán azért...Majd csak lesz jobb.

(#73740) Hasaggymeg válasza fpeter07 (#73724) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Az akkor jó,mert adott idő alatt úgysem lehet csak x mennyiséget elégetni. ;)

(#73730) IMIIKE1998...gyengíts az előfeszítésen.(ha van neki olyan)

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#73741) zoli03 válasza varsam (#73694) üzenetére


zoli03
őstag

Ez nagy hülyeség, hogy legalább 100 km kell neki. Egy gyantás betét már pár fékezés után be tud kopni. Ha sokat próbálgatod az elején (miért ne próbálgatnád, hiszen új fék), akkor elég neki 1-2 km is. A fémesnek tovább tart bekopni, de az sincs 100 km. Egy gyantás betét rossz körülmények között 100 km alatt nem hogy bekopik, hanem el is kophat teljesen.

#73716 Strezi: azzal a csavarral a fékkar távolságát állítod. Nyomáspontot azon a féken nem tudsz állítani. A fékkar távolság és a nyomáspont meg elég különböző dolog.

(#73742) Hasaggymeg válasza Normi™ (#73736) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Így?

(#73733) Victoryus...egyik legfontosabb tényező a gumi (bordázat,keménység,szélesség) másik meg a bringa súlya,hisz nem mindegy milyen súlyt kell mozgásban tartanod.Aztán meg ott az üléspozíció,mely befolyásolja a légellenállást.

(#73739) korcsillio ...a sebesség csak egyik tényező amiért bringázni szeretünk.A megtett távolságok,lebringázott nehezebb útvonalak vagy letekert szintkülönbségek is mind célok lehetnek.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#73743) inifini válasza Hasaggymeg (#73742) üzenetére


inifini
tag

Azzal egészíteném ki, hogy a jóleső fáradtság és a korábbi teljesítményed túlszárnyalása is baromi jó érzés...

(#73744) Pttypang válasza StLui (#73697) üzenetére


Pttypang
veterán

18k wow, mit tud egy kormanymarkolat 7 ezerert? :D
Meg tükröt sose értettem, csak eldől a gép és máris reccs, volt-nincs. :N

Everybody lies.

(#73745) joysefke válasza Victoryus (#73733) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

A bicaj súlyának (értelmes keretek között) egyenesben és lejtőn nincsen szerepe, dombon fölfelé viszont tényezővé válik. Minél kevesebb súlyfölösleg van rajtad, dombon fölfelé annál jelentősebben hátráltat a nehéz bicaj (arányaiban).

Alacsony sebességnél a gumi a legfontosabb tényező, aminek az ellenállását le kell küzdeni:
-aszfalton érdemesebb minél magasabb guminyomást választani amit még kibír a gumi (4.5 bar akár)
-illetve jó minőségű slick, semi slick gumit feltenni

Magasabb sebességnél egyre jelentősebb lesz a légellenállás, ez ellen a minél alacsonyabb kormánypozícióval lehet küzdeni.

Ha nagyon nem megy a bicaj, érdemes lehet megnézni, hogy az első és a hátsó kerék síkja pontosan egybe esik-e. Ha nem akkor az zabálja az energiát. Kerekek ki vannak centrírozva?

Egyébként a harminc az nem olyan nagyon kevés, biztos vagy benne, hogy azon a bicajon amivel olyan könnyedén tartottad a harmincat jól volt beállítva a kilométeróra?

J.

(#73746) korcsillio válasza Hasaggymeg (#73742) üzenetére


korcsillio
őstag

Eddig kb.35-40km tudtam egyben tekerni,hétvégére tervezek egy 60-70km körülit.Ha azt sikerül megállás nélkül végig csinálnom,akkor már fejlődtem magamhoz képest .

[ Szerkesztve ]

(#73747) imyourfriend válasza atok666 (#73732) üzenetére


imyourfriend
őstag

Én nem szoktam 100+ kilóméteres köröket menni, idén nem is mentem még komlyabb ilyet. Bőven megfelel a 75-80km valamint ilyenkor mikor megyek-jövök 40-40km de 80-85%-os intenzitással. :) Még lenne két év ilyen tempójú fejlődés akkor egészen nagyot lépnék előre szó mi szó, de nem kiabálom el.

(#73748) zoli03


zoli03
őstag

Nézegettem a 2017-es Canyonokat, pár típus már fent van. Röviden: rosszabbak, mint amire számítottam, kíváncsi leszek, hogy a többi, nagyobb gyártónál is hasonlóak lesznek-e a trendek.

(#73749) flash-


flash-
veterán

A Shwable Smart sam 37-622-es köpenyemben ez az előírás:

Pressure:3.50 - 6.00 Bar (50 - 85 psi)

kérdés: 100 kilós súlyommal ha terepen 3.5 baron használom lesz baja? vagy ez a minimum érték pehelykönnyű embereknél érvényes?Ilyen terhelésnél nem ajánlott?

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#73750) zoli03 válasza Hasaggymeg (#73742) üzenetére


zoli03
őstag

"egyik legfontosabb tényező a gumi (bordázat,keménység,szélesség) másik meg a bringa súlya,hisz nem mindegy milyen súlyt kell mozgásban tartanod."

A bringasúlyos részével egyáltalán nem értek egyet. Egyik az, hogy a mozgásban tartáshoz nem kell akkora energia, a bicikli többletsúlya inkább gyorsításkor igényel nagyobb energiát. A másik: tökmindegy, hogy a bicikli és az ember súlya hogyan oszlik el egymás között, neked az összsúlyt kell felgyorsítanod, aztán mozgásban tartanod. Ugyanott vagy, ha lefogysz és egy nehezebb biciklivel mész, vagy van rajtad túlsúly, de egy könnyebb biciklivel mész. 1-2 kg-t gyakorlatilag észre sem lehet venni, még +10 kg-val is kevesebb, mint 5%-al leszel lassabb (ez átlag tempóban 1-2 km/h óra, de 10 kg-t biciklin nem fogsz összeszedni, csak a saját testsúlyos csökkentésével). Persze emelkedőn felfele már rosszabb a helyzet, de ott sem számít annyira a súly. Gyakorlatilag számtalan tőled függő és független tényező sokkal jobban befolyásolja a sebességed, mint egy pár kg-val nehezebb bicikli (mondjuk ha éjszaka rosszabbul alszol, vagy pár tized bárral alacsonyabb a guminyomás, azzal sokkal többet vesztek).

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.