Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
rankesz
veterán
Sziasztok!
Nemrég láttam egy montin pumpálható nyerget amivel a keménységet lehet szabályozni, de google nem ad találatot... milyen néven keressem? Van egyáltalán az ilyennek értelme?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #18694 üzenetére
Szerintem az is elég lenne ha nyúláshatáron levennéd a láncot és feltennél egy újat, majd ha az is megnyúlt, cseréled sorral együtt. 200 km után cserélgetni, fene tudja, hogy ennek lesz e értelme, én biztos nem szöszölnék ezzel. Mondjuk én mindig sorral együtt cserélem a láncot.
-
pc-user
senior tag
Sziasztok! Használt alu váz vásárlásakor mely pontokat ajánlatos tüzetesebben átvizsgálni (az esetleges repedések miatt)?
-
Because
őstag
én sajna eléggé kegyetlenül bánok akkor a bringával télen nyáron hajtom, igaz most lesz hajtás cserélve rajta, de ott 3000 a racsni 1300 a lánc... a fene fogja a láncot cserélgetni, megkapja a wd40-ét hetente pedig átlag napi 30km belekerül melóbajárás miatt, ma pedig a szép idő örömére egy 100-as tuti
-
csabi94
őstag
válasz Runner_fxr #18702 üzenetére
Nálam Ultegra szettben volt úgy, hogy még nem is volt nyúláshatáron a lánc, de az új már az egyik sokat használt fokozatban ugrott. Érdemes x időnként cserélni, bár a 200 km az túlzás. Most, hogy nekem összenyúlt a 2 láncom, az volt a terv, hogy havonta (1500-2000 km-enként) cserélem, de most felmegy a bringa a falra, mert jön az utód, mindjárt megyek érte Siófokra.
(#18704) Because: Wd40 az tisztításra jó, kenésnek nem sokat ér, nem arra való.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz pc-user #18703 üzenetére
Az összes hegesztést nézd át, általában onnan szokott indulni a repedés. Illetve az alsó cső alján illetve oldalt lehetnek horpadások, azokat viszonylag könnyű észrevenni. Ha nem az eredeti a fényezése az már adhat okot a gyanakodásra, hogy javítva volt, ha matrica van rajta valahol azt mindenképpen szedd le, hogy nincs e alatta sérülés, javítás. Olyanok is előfordulhatnak, hogy gyári fényezése van, látszólag minden rendben, de egy ponton kicsit más a fénye, ott is lehet javítás. Ha javítanak egy vázat, az a hegesztés általában megkülönböztethető a gyáritól, ha összehasonlítod a többi hegesztéssel lehet látni a különbséget.
-
pc-user
senior tag
válasz Runner_fxr #18706 üzenetére
Értem, köszi szépen!
-
sssent
senior tag
Adott egy trekking, nagyrészt aszfalton használva, amin a 48-36-26T-s hajtómű és 11-32T-s fogsor által kiadott áttételtartomány felső része kihasználatlan, ugyanakkor az alsó része elég. MTB hajtóművel tehát az áttételtartomány felső része valószínűleg pont elég lenne, és az alja maradna kihasználatlan. Egy teljes hajtás-váltás-csere lenne, tehát bármi mehet.
Az első kérdés, hogy MTB-s, vagy trekkinges alkatrészekből érdemesebb összerakni mindezt? Deore szintű alkatrészeknél a fogszám-megkötéseken túl mi a különbség a T és M jelzésű cuccok között?
A másik, hogy érdemes még újonnan 9-es rendszert összerakni (tartósság, karbantartási költségek szempontjából)? Deore szinten az idei alkatrészek már mind 10-esek.
-
elfelejtette
veterán
válasz -=RelakS=- #18694 üzenetére
A melóhelyröl származó agresszív vegyszerek segítségével sikerült kideríteni, hogy a jelenlegi elhasznált sor egy 7 sebis HG50-es 13-30 fogkiosztással.
"Nem tudom, hogy Mamának vagy Dan hadnagynak volt-e igaza, hogy van-e rendeltetésünk, vagy csak ide-oda sodor bennünket a véletlen, mint a szél, de azt hiszem, kicsit mindkettő igaz." Forrest Gump
-
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Runner_fxr #18702 üzenetére
Hogy lesz-e értelme, még én sem tudom. Azonban 50km-enként elég sok dzsuvát mosok ki a láncból, szóval megpróbálom 200km-enként kicsit agresszívebben takarítani (brigéciol,benzin, ami axkezembe akad )
Ha a vége lánconként 800km, a sorra 2400km lesz, már megérte (-2 sorcsere ugye )Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
D.Orion
veterán
válasz -=RelakS=- #18715 üzenetére
Azért majd számold bele azt is, hogy mennyi pénzt költesz takarító és kenő anyagokra.
-
SOAD19
addikt
Tegnap megvolt a 2. borulásom spd-s pedál miatt. Már korábban is észrevettem, hogy kicsit nehezebben tudom oldani a cipőt. Aztán tegnap kis lejtőn gurultam le, aminek a végén padkán át érkezek az aszfaltos útra, és ekkor kicsit kibillentem az egyensúlyomból, próbáltam oldani a cipőt, de nem ment. Mint kiderült az volt az oka, hogy a stoplit tartó műanyag betét eltört, és a stopli együtt fordult a cipővel, ezért nem oldott. A pedál a legkisebb rugóerőre van állítva. Lehet, hogy a pedált kicsit jobban karban kellett volna tartani, kell egyáltalán?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz rankesz #18701 üzenetére
Magát a nyerget lehetett pumpálni? Minek vajon? Nem a nyeregcső volt teleszkópos?
Sok egyéb mulatságos találmány között lehet, hogy itt rábukkansz - Adjustable bicycle seat.Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Zola007
veterán
válasz SOAD19 #18721 üzenetére
Sajnálom a perecet, de emlékszel mit mondtam ősszel?
Szerintem SPD csak outira való városon kívül, MTB-re csak túra vagy versenykörülmények között
Jómagam is biztos pár napon belül összetörném magam hasonlóképpen
vegyél egy DH platformpedált, a mostani cipődtől sem kell megválni miatta és úgy fog bele kapaszkodni, hogy semmi hátrányt nem jelent majd neked az SPD-hez képest#18722) Jorus : alapvetően nem hülyeség, ha egy túranyeregbe beraknak egy fújható réteget a zselé / szivacs alá
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
razzorr
őstag
válasz razzorr #18668 üzenetére
Akkor még egyszer,hátha. A Rubena márka külső abroncsaival van valakinek hosszabb távú tapasztalata? Mert ha ugyanazt a jó teljesítményt tudja adni mint egy drágább Conti vagy Schwalbe, de óccóbban, akkor nem szívesen adok ki 8k-t egy darabért, hanem megveszem a Rubenát 3-4körül defekt-tűrő kivitelben. Persze súlyban olyan 800-900g, de valamit valamiért
Csak jókat olvasok róla, viszont nincs úgy szétreklámozva,mint a nagy nevűek.[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
Ez szép is lenne, de hányan vesznek montit arra amire szánták?
Szerintem jó, ha az eladott MTB-k harmada jár egyszer életében erdőben vagy hegyen. Éppen ezért sokat elve komfortnyergekkel árulnakMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
csabi94
őstag
válasz ---Lasali--- #18720 üzenetére
-
wxppro
aktív tag
válasz razzorr #18724 üzenetére
Defektgátló. Nekem 2 évig nem volt defektem a Slime-val, és valaki itt írta (aki sosem használta), hogy csak tüskeszúrásra jó, hát nem éppen. Amikor az utolsókat rúgta a belsőm (mert 2 év után kuka a defektgátlós belső, addig "működik" benne a "lötyi"), bekaptam egy 4cm hosszú és kb. 5mm széles rézlapot a hátsó kerékbe, és egyből leeresztett. Felfújtam, a Smile ekkor megfogta annyira, hogy haza tudtam vele menni, otthon azt hittem rosszul látok, mikor kiszedtem a fent leírt fémdarabot. Teljesen belebújt a belsőbe, alig találtam meg.
-
Tomi_Sci
őstag
Újabb fajta Tiagra agyakról mi a véleményetek? Úgy hallottam, hogy a régiekben nem volt a legjobb a labirinttömítés, de a mostaniakról sok pozitívat olvastam. 4600-as érdekelne pontosan (2012-es)
Ezeket is túlhúzzák gyárilag?Toomy úgy emlékszem te ilyesmit hajtasz, és gondolom elég intenzíven.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
ludsimon
veterán
válasz csabi94 #18719 üzenetére
Melyik csapatba mentél át?
Hány kg az új szerzemény?Gyertek a jövőhét vasárnapi versenyre!
Jó idő lesz!
kerékvár-BÉKÁS Időfutam Budapest Bajnokság[ Szerkesztve ]
undefined
-
Runner_fxr
Ármester
válasz wxppro #18733 üzenetére
Én írtam, de szervizben dolgozom jó pár éve és elég sűrűn szerelek slime-al ellátott defektes kerekeket, szóval azért látom mennyire hatásos. Én azért nem használom, mert nekem nem éri meg az a plusz súly a kerékbe.
Az, hogy hazáig kibírja egy dolog, én úgy értettem azt, hogy tüske szúrásra jó, hogy azt úgy betömi, hogy nem csak hazáig jó, hanem megoldja a problémát.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
Sziasztok!
Kaptam egy ilyen Slime 473ml palack defektakármit.
Azt írja 4 kerékre elegendő, 4db 28" 622*25-ös belsőt szeretnék megtölteni vele.
Belsőt megtaláltam ami szétszedhető /presta/.
A kérdés az lenne mennyit nyomjak a slime-ból a belsőkbe?
Simán osszam 4 felé?
Valaki használ outi-ban slimet? -
-=RelakS=-
veterán
válasz Maximum1 #18740 üzenetére
Az oldalán jelölve kéne lennie, mennyi kell a kerékbe.
Amúgy a bazinagy "nem presta" logót látod, ugye? Lehet, hogy ez csak arra vonatkozik, hogy a hozzá adott cuccokkal presta szelepen keresztül nem lehet elvileg feltölteni, de youtube-on van egy-két ilyen videó. Egyetlen dolog, hogy prestához ki kell szedni a belsőt, és a kiütött szeleptűt meg kell valamivel fogni a gumin belül!Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
SOAD19
addikt
válasz Zola007 #18723 üzenetére
Semmi komolyabb sérülésem nem lett, csak eldőltem. Amúgy normál esetben semmi gond nincs az spd-vel, megszoktam, ha beláthatatlan rész következik, pl. egy épület sarok, ahol gyalogos jöhet, vagy kocsibejáróknál, már előre oldom a cipőt, így előre fel vagyok készülve, ha le kell tennem a lábam. Félig-meddig ki is tudtam használni az spd nagy előnyét, hogy húzni is lehet a pedált. A másik pozitívum, hogy a cipő orrát nem retkeli össze az ember, hogy induló állásba helyezze a pedált. Nem utolsó sorban, néha csengetés helyett is ezt használtam (mármint az oldáskor halható kattanást), mikor finoman akartam jelezni az előttem haladó gyalogosoknak, hogy szeretnék elmenni.
-
ludsimon
veterán
válasz lsebestyen #18737 üzenetére
Nekem is kimaradt 1 hét teljesen a Félsziget kupa hete.
Beteg voltam, sajna azon se indultam pedig be voltam nevezve.undefined
-
Maximum1
őstag
válasz -=RelakS=- #18741 üzenetére
A flakonon maga a kupak a szelep kicsavaró és van hozzá egy cső, na ezek az autószelepesekhez van.
Amit linkeltem conti belsőt azt egy fogóval kilehet nyitni és egy presta/autó átalakítóval már nyomhatom is a flakont neki.
A flakon nem tér ki mennyi kell ebbe a méretbe.
Igazából attól félek hogy túltöltöm.Na megtaláltam: http://slime.lapunk.hu/
Baloldalt ..... "Kerékgumi tömítő használati utasítása"[ Szerkesztve ]
-
wxppro
aktív tag
válasz Maximum1 #18740 üzenetére
Egy deci/kerék. Prestába elég macerás, csak akkor működik, ha ki tudod szedni a szelep belét, plusz szerzel egy presta-motorszelep átalakítót, és úgy.
Nekem volt egy olyan húzásom (nem ajánlom), hogy nem tudtam a prestát szétszedni, nem akartam másikat venni, vágtam egy lyukat a belsőre a futófelülettel ellentétes oldalára, ott benyomtam a defektgátlót, majd hagyományos módon befoltoztam a lyukat. Mondjuk nem volt vele gond.Runner, elvileg 4mm-es lyukig tud tömíteni. Az meg már elég nagy, ha 4mm-es lyuk lesz, akkor valószínűleg kuka a külső is.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz SOAD19 #18743 üzenetére
Városban azért továbbra is szerintem inkább hátrány mint előny, főleg Debrecenben, ahol max 300 métert tudsz menni irányváltás nélkül.
Bele lehet magyarázni, hogy miért jó, de a cipőorr összekoszolás és csengő helyett nem valami erős érv
Nekem hajlik a bokám, nem koszolom össze a cipő orrát, csengőm meg amúgy is van a kresz miattMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bitcoin topic
- Gumi és felni topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Gitáros topic
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Milyen videókártyát?
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Autós topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest