Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=RelakS=-
veterán
Ilyen gyengének látszó rögzítéstől nem szokott nagyon kilengeni oldalra a sárvédő?
Én is kentácsolnék egyet a gépre, de ezekre a bilincsekre nem is gondoltam. Pl mert nagyon gagyinak gondoltam kinézetre, erőre, viszont innen fotózva a kinézet nem tűnik vészesnek.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
veterán
-
Eddie141
senior tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni:
Sajnos nem tudok dönteni, mivel csak az érem egyik oldalát ismerem, ezért a véleményetekre lennék kíváncsi.
Jelenleg egy Avid Jucy 7-es fékpárosom van, ám semmi durvára nem használom a bringát. Lehetőségem nyílt egy 2008-as Kona Stinkyt megvásárolni, amelyen Hayes Stroker Trail fékek vannak.
Melyik a jobb választás, ha csak nagyon könnyed Dh és freeride jön számításba, de alapvetően óriási súly (rendesen túlsúlyos vagyok, jelenleg 125 Kg, nyár végére terveim szerint 110 Kg kb)
Az előnye az Avidnak, hogy már ismerem a nyűgjeit és nagyon tetszene, hogy szintén fehér mint a váz nagy része. Természetesen ez közel sem döntő előny, ezért kérdezném a véleményetek. Ti melyiket hagynátok a Stinky-re?
Köszönöm előre is a segítséget! -
Runner_fxr
Ármester
válasz Eddie141 #18407 üzenetére
Én a Stroker Trail fékekre szavaznék, kizárólag 203-as tárcsákkal, de a 224-est is megfontolnám előre, ekkora súly mellett.
A Stinky bírni fogja a zúzást még ilyen súly mellett is, baromi erős váz. Csak megfelelően kemény rugót kell használni a tagba. Levegős tagot még véletlenül se használj. -
Eddie141
senior tag
válasz Runner_fxr #18408 üzenetére
Köszönöm a válaszod!
Jelenleg 450-es rugó van benne. 550-es elég lenne, vagy inkább egy ilyen 650-es?
203-mas tárcsák vannak rajta elől hátul. Marzo 66 Rcz-re lehet kapni 223-mas tárcsához pm-es átalakítót?[ Szerkesztve ]
-
lorcsi
veterán
válasz rootkiller #18368 üzenetére
a gyakorlatban miylen a pumpa?
ez melyik? az 1500 vagy a 800 forints ?eladó: vadi új soundcore motion+
-
rootkiller
őstag
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Eddie141 #18409 üzenetére
450-es rugó? Ne viccelj, én 80kg-os súllyal használtam olyat!
650 legalább. ha csapatod, akkor meg a létező legkeményebb kell, 800 körüli úgy tudom.
Nekem is van egy ismerősöm aki 125 kiló körül van, egyszer kipróbálta a stinky-m akkor 450-es rugó volt rajta, csak attól, hogy ráült a bringára majdnem teljesen összeült a tag.Gondolom marzo 66 rcv-re gondoltál, igen van hozzá adapter, az gyárilag 203-as amúgy. Nekem volt rcv meg rc3 villám, használtam 224-es tárcsával is.
[ Szerkesztve ]
-
Solad
addikt
válasz lsebestyen #18402 üzenetére
Szimpi a masina, de biztos jól van az a kormány?
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Eddie141
senior tag
válasz Runner_fxr #18412 üzenetére
Ismét köszönöm a válaszod!
Esetleg még annyi kérdésem lehetne (sajnos laikus vagyok), hogy ezek közül mely rugó felelne meg a Marzocchi Roco Coil R gyári rugós-tagba?
Link
Egyáltalán az eltérő gyártó lehet gond? Illetve érdemes még az X-factorból vásárolni? -
hoffman_
nagyúr
Sebinek gratula az új géphez itt is!
uraim, kérdésem volna
használt láncot, szerelésből maradt fémhulladékot(döglött küllők/anyák, bowdenház, stb), tönkrement fém szerszámot hova illik kukázni? nem akarom csak úgy kivágni a szemétbe...
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Zsolt_974
tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Erre a Rodi Blackjack T622 felnire milyen széles(23, 25, 28-622) külsőt érdemes rakni és mekkora volna a teljes külső átmérője(minél kisebb átmérő lenne jó)?
Elnézést a furcsa kérdésért.Üdv. Zsolt
-
lsebestyen
addikt
Öhm, lehet kicsit felül lett rögzítve a váltókar, mindenesetre, holnap viszem a szerelőmhöz, aztán megvitatjuk a dolgokat. Stucnit is kell cserélni, ez a 120mm nekem sok.
rootkiller: fsa omega integrált hajtás 50/34T,shimano 105 váltókarok, váltás, a többi zzyzx (kerék, fék, stucni, nyeregcső). A sor áttétel 12-25...Amúgy attól félek kevés lesz versenyre ez az áttétel, de majd megyek pénteken dombra edzeni, ott majd kihajtom.
(#18415) hoffman_: A fémhulladékot pedig vidd el méhbe, vagy bringabolt szívesen átveszi szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz Zsolt_974 #18416 üzenetére
17-es a belső szélessége, ehhez papírforma 25-35 közötti szélességű külső passzol. a küllő hossza függ attól is, hogy milyen fűzési típust választasz, illetve attól, hogy milyen magas az agy pereme, nem olyan egyszerű számolni, vannak jó kis kalkulátorok a neten hozzá. ja, hogy Te átmérőt kérdeztél, srry. a standard az 2mm.
Sebi:
megkérdem a bringásomat, aztán ha nemleges, akkor méhecske. köszi
Szakbarbár:
nah igen, ez is jogos
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz hoffman_ #18415 üzenetére
Tavasszal szokott lenni lomtalanítás, kirakod egy dobozban és kész. Szerintem ha leejted nem fog koppanni, olyan hamar elviszik
Vagy keresel egy MÉH telepet a környéken.Solad: én mindig azon csodálkozok, hogy a legtöbb országútin mennyire ki van húzva a nyeregcső. Nekem jó ha 5 centire van kint a vázból, pedig a vázméret megfelelő.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Zsolt_974
tag
válasz hoffman_ #18418 üzenetére
Köszönöm a választ!
Igazából nem a küllő hosszára lettem volna kíváncsi hanem maga a kerék külső átmérőjére.
Ezt az oldalt nézegettem és itt azt írja, hogy a 25-622 gumi kerülete 2135mm ebből számolva kb 680 mm az átmérő. Csak megerősítésre lett volna szükségem.Üdv. Zsolt
-
hoffman_
nagyúr
válasz Zsolt_974 #18421 üzenetére
a kerék külső átmérője fix, ezt adja meg a 622. a küllő hossza sok dologtól függ, amellett, amiket írtam az is számít, hogy milyen vastag például a felni, azon a részen, ahol az anyával megfogod a küllőt. a külső átmérőből nem szabad küllőhosszt számolni, az extrém módon meghamisítja a számaid.
ez az oldal a gumira nézett külső kerületet adja meg, arra igazából sok szükséged nincs, hacsak te nem konkrétan gumi adatokra vagy kíváncsi, de egyre inkább ezt szűröm le az mihez kell, ha kérdezhetem?
(közben azt is észrevettem, hogy nem küllő, hanem külső átmérőt kérdeztél az előbb, bocsi, kicsit fáradt vagyok már...)
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Zsolt_974
tag
válasz hoffman_ #18422 üzenetére
Azért volna szükségem a kerék(gumival) külső átmérőjére mert nem országútiba kerülne a kerék.
Nem fűzni szeretném a kereket, mert ez egy komplett kerék lenne csak ilyen felnivel van.
Ez egy trekking kerék tárcsafékes agyal fűzve. Most kb. 644mm ármérőjű a kerék külsővel. A váz és a mostani kerék közt van még 30mm. Így elméletileg ha az eddig emlegetett Rodi felni gumival(25-622) szerelve kb 680mm akkor van rá esély, hogy belefér.(Egy mtb-ba kerülne ha belefér.)
Üdv. Zsolt.
[ Szerkesztve ]
-
Toomy
senior tag
válasz -=RelakS=- #18401 üzenetére
Meg sem mozdul! Hallanám ha beleérne a gumi.
Előtte ilyenem volt. De ez egy nagy kalap szar. Akkor cseréltem le amikor elmentem a környékbeli bivaly srácokkal bringázni. Néha előremenetem húzni a sort 38 -al és néztem hogy mindig lemaradnak. Persze hogy azért mert nem sok vizet és sarat fogott meg a sárvédő. Vagyis szórtam Őket rendesen.
Csak hát ugyebár 3 napos volt ez ami most rajta van, amikor is összeakadtam egy autóval a bringa úton. Ott még észre sem vettem, hogy letörte a végét, ugyanis annak örültem, hogy pont nem sikerült felborítania. Csak otthon láttam, hogy hiányzik a pálca utáni 10-15 cm -es darab. -
hoffman_
nagyúr
válasz Zsolt_974 #18423 üzenetére
ó értem, így már tiszta. hát, ez alapján jó helyre lyukadtál ki, de azt biztosra nem merem/lehet mondani, hogy a 25-össel akár beférne. nyilván ha a számok alapján jó, akkor érdemes megpróbálni, de ugye az ördög nem alszik
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Tomi_Sci
őstag
válasz D.Orion #18420 üzenetére
De ez nem polóméret Készül három méretben, aztán így nevezték el. Sportsdirectesből M-est hordok, az L-es már kb. testépítő bicepsz méretre való. Felsőkből pedig L vagy XL a méretem. Szerintem menj el és próbáld fel, ha nem extrém rövid akkor csak lesz jó.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Zsolt_974
tag
válasz hoffman_ #18425 üzenetére
Szerettem volna kipróbálni az outit de a keret nem jött össze így ez költséghatékonyabb megoldásnak tűnik kb. 40k környékén megúsznám. A legolcsóbb országútinak csúfolt valamik is 90-100k környékén vannak.
Raktam a mtb-ra 26×1.4 gumikat így viszont nem haladós a dolog. Nézegettem, hogy "sok" hely maradt a kerék és a váz közt és innen indult az egész. Olyan maszek cyclocross öszvér a cél. Az első teló lockout-os hátsó meg nincs. A "kos" kormány annyira nem is tetszik így maradna az eredeti.
Természetesen ha a boltba belemennek, akkor ott ki lenne próbálva, hogy az ördögöket kizárjuk.Üdv. Zsolt.
-
hoffman_
nagyúr
válasz Zsolt_974 #18427 üzenetére
azért azt ne feledd, hogy ez nem biztos, hogy jó páros így. ha még 29" lenne a mtb mérete, esetleg jól sülhetne el a dolog, de egy 26"-os gépbe belepasszírozni a 622-es felnit nem csak amiatt necces, hogy belefér-e egyáltalán, hanem az egész geometria miatt, teljesen más szögekkel és tulajdonságokkal operál egy 26" és egy 29" gép, nem olyan biztos az, hogy ezzel nyernéd meg az ügyet.
legalábbis ezt a méretpárosítást szeretnéd, ha jól vettem ki a szavaidból.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Zsolt_974
tag
válasz hoffman_ #18429 üzenetére
Valami ilyesmit csak nem szeretnék és nem is bírnák rátenni széles terepre való gumit mert ebben a formában csak is aszfalton lenne használva. Terepre megmarad a 26" kerekek.
A geometria biztos számít, de az én felhasználásom szempontjából nem hiszem, hogy az a pár mm és 1-2 fok annyit számítana. Max. heti 80-100km tudok tekerni sík terepen ha az idő engedi.A mostani Mongoose tyax ("L" méret) geometriája:
És egy Mongoose Meteor 29r ("L" méret) geometriája:
Természetesen van eltérés a két váz közt, de szerintem azért nem vészes. Persze ha valaki versenyszerűen űzi a dolgot ott biztos számít az eltérés.
Természetesen lehet létjogosultsága a feltevéseidnek, de arra mi a garancia ha vennék egy olcsóbb országútit és az sem nyeri el a tetszéseimet.Érdekesség képen egy országúti geometria:
És azért itt sem akkora a különbség igaz lentebb van a súlypont és magasabb a nyeregcső.
Üdv. Zsolt
-
Vladek83
tag
válasz ---Lasali--- #18392 üzenetére
Köszönöm! Kipróbálom.
-
deicide
veterán
válasz Zsolt_974 #18427 üzenetére
26x1.4 hogyhogy nem haladós? Jelenleg 26x2.1 van az MTB-men és 33 feletti átlagot tudok vele menni 42-es első tányérral. Nyilván egy outi ennél gyorsabb, de nem csak a nagyobb és keskenyebb kerék miatt, a hajtás is sokat számít, meg a geometria.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
rootkiller
őstag
válasz lsebestyen #18417 üzenetére
Hmmm, 50/12 a vége? A másik meg 34/25..., hát nem baráti, el kell felejteni minden olyan outi sort ami nem 11-el kezdődik. És ha már kompakt akkor a 11-23 is belefér a buliba.
Így hatalmas a differencia az én 53/11-em és a te 50/12-t között, 4.81 vs 4.16 arány, amikor én 50-el pörgetem, te azonos pedálfordulattal 43.2-ig jutsz, ez hatalmas különbség.
[ Szerkesztve ]
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz rootkiller #18433 üzenetére
Ellenben a másik vége szinte azonos (1.36 vs 1.39).
Artengo TR 990 Pro
-
deicide
veterán
válasz Zola007 #18435 üzenetére
Jó, nyilván kicsit más szinten, de ugyanaz lesz, mint nálam, vagyis gyorsabb lehet a vékony kerékkel, de nem annyival, hogy megérje a ráfordított összeget. Saját tapasztalat, az mtb-m és az outim között kb 6-7km/h különbség van, ha mindkettővel nyélen megyek, ezért a kerékből adódó különbség 2-3km/h lehet max.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
sssent
senior tag
válasz Zsolt_974 #18430 üzenetére
Ha mindkét kereket cseréled, az geometriailag csak egy eltolás: a szögek nem változnak, csak jó messze leszel a földtől. Persze nem eléggé, hogy ott ritkább legyen a levegő . Ezzel mindössze annyit érnél el, hogy azonos áttétel és pedálfordulat mellett egészen kicsit gyorsabban haladhatsz, viszont ehhez több erőre is lesz szükséged. Tulajdonképpen csak az elméleti végsebességedet növelnéd, gyorsabb csak akkor leszel, ha a mostani legnagyobb áttételedet már túlpörgeted. Kerékcsere helyett egy 48-as hajtóművel nagyjából pontosan ezt érnéd el, valószínűleg olcsóbban, változatlan középcsapágy-magassággal. Az outi-k legnagyobb fegyvere pont a geometriájuk, és az ebből adódó alacsony légellenállású üléspozíció. Montiból csak eladás útját tudsz outit csinálni.
Jobban belegondolva - ki lehetne próbálni, hogy csak a hátsó kereket cseréled nagyra. Hajtás szempontjából a fentivel azonos, laposabb üléspozíció, kevésbé emelkedő középcsapágy. Ha véletlenül meg találod csinálni, letagadom, hogy ilyet írtam
[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz sssent #18437 üzenetére
Ez pontosan így van, annak idején az MTB --> Fitness között a legnagyobb különbség a 42/12 vs 52/11 volt, de ahogy írod, ehhez is az kellett, hogy az MTB 42 fogához már túl erős voltam, nagyon kellett pörgetnem, azt meg nem szeretem. Most meg a fitnessel 60-as pedálfordulat környékén lehet 33-al menni, ez az MTB-nél majd' 80-as CAD.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Zola007
veterán
válasz deicide #18436 üzenetére
bütykös terep és aszfalt gumi között nagyobb különbség van mint 2 hasonló, de eltérő méretű között
szerintem nagyobb a különbség, 5 km/h körül saccolnám
Nekem ennyit jelentett kb a 2.1 bütykös és az 1.9 land cruiser között, akkor egy 1.4 valószínűleg még többet, mindkettő MTB, hasonló geoval.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz deicide #18440 üzenetére
nem mindegy
szerintem egy kemény keverékű 1.5-s aszfaltgumi és egy tak0ny 2.1-es terepgumi között ugyanazon a bringán átlag júzernek aszfalton jelent akár 7-8 km/h-t is a gumi
Városban is látom hányan szenvednek reggel hideg izmokkal, ízületekkel 2.1-2.25 gumikkal úgy, hogy látszik, a gép soha nem látott terepet.
Ha nem lennének ráadásnak notórius padkázók, akkor elég lenne egy 1.3- 1.5-s slick isMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
deicide
veterán
válasz Zola007 #18441 üzenetére
Az MTB-k jelentős részén tök feleslegesen van 2.1+-os gumi
Én azért most, hogy javul az idő, azért már inkább csak terepen megyek vele, amíg nyálkás idő volt, addig zúztam csak aszfalon, de a városi betyárok nagy része erőlködik széles gumival feleslegesen. Vagy csak erősödni akarnak.[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Osiris
őstag
Mindennapos városi használatra és hétvégi túrákhoz szerintetek megfelelő lenne egy cyclocross gép?
Konkrétan ezt néztem ki:
Merida Cyclo Cross 3 2014Az ok, hogy nekem az országúti bringák jobban tetszenek az mtb geometriájú gépeknél, de időnként azért szeretnék lemenni az aszfaltról túrák alakalmával.
A másik amin gondolkozom (és valószínüleg ez lenne a kényelmesebb), de sokkal kevésbé tetszik:
Quick CX 2 2014Működhet az elképzelésem a Meridával? Vagy van ebben az árban jobb cyclocross bringa? Esetleg felejtsem el, hogy munkába járni meg hétvégi túrákra ilyen bringát vegyek?
(Jelenleg egy ss csepel royal4*-al közlekedem de most már szeretnék valami komolyabb váltós bringát, amit hosszútávra vennék és mindenféle terepre használnék.)[ Szerkesztve ]
-
313313
addikt
válasz Osiris #18443 üzenetére
Quickkel annyi baj lehet, hogy 1,5"-es a fejcső mérete, ahhoz nem igazán van olyan választék, mint a normális 1 1/8-hoz. Nekem emiatt nem igazán tetszik, másrészről a felszereléshez képest sokallom érte az árat.
Szerk: Lasali: utána láttam, hogy Cannondale, amit azért meg kell fizetni...
[ Szerkesztve ]
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
deicide
veterán
válasz Osiris #18448 üzenetére
Úgy hirdetik, hogy alkalmas, de nekem fájna a szívem, ha telivernék a hegyen egy vízmosást és kiflibe hajlana a kerék a merev villa miatt. Döngölt földútra, egyenletes murvás szakaszokra jó lehet, de hegyi terepre nem szívesen vinném.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest