Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
razzorr
őstag
válasz sssent #18625 üzenetére
Ettől féltem,hogy csak nem egy csodaszer ez
Nem is a belsőcserével van gondom, mert azt már kb.8évesen is ki tudtam cserélni, hanem ha megyünk párommal egy hosszabb túrára, akkor ne legyen macera a csere. Neki city bikeja van, agyváltó, agydinamo,hátsó csomagtartó, hátsó kosár,mind szépen felcsavarozva,ahogy kell, ráadásul nem is gyorszáras a kereke, szóval ezért néznék valami alternatív megoldást neki. Láttam van ilyen kevlárszalag is, ami betehető. Vagy ami még hatásosabb lenne,egy új deketálló külső. A sok eső miatt már vannak hajszálrepedések a gumijain, így lehet az lenne a legjobb megoldás,hogy venni egy ilyen speci külsőt.
Márkában,típusban milyet érdemes venni? Vagy jó ez a kevlár szalag is? -
Runner_fxr
Ármester
válasz razzorr #18651 üzenetére
A slime csak akkor jó ha apró tüske szúrja ki, sok esetben ugyan úgy leereszt, ha nagyobb lyuk keletkezik a belsőn. Én sosem használtam, olyan sűrűn nem kapok defektet, meg montin nem nagy ügy kicserélni a belsőt, és nem is nehezíteném vele a kerekeket.
Trekkingnél más a helyzet, ott van létjogosultsága, mindenképpen ajánlom, viszont a kevlár szalagot nem annyira, könnyen okozhat maga a szalag is defektet, ha elcsúszik és nem kellően vannak lekerekítve az élei.
A guminyomásra mindig érdemes figyelni ha kevlár szalagot használsz. Defekttűrő külső sem egy életbiztosítás, kicsit meg van erősítve a futófelület, de ettől még simán kaphatsz defektet. Én a slime + defekt tűrű külsőt használnám. Külsőben rubena már van 3500 körül. Ha jobb minőségűt akarsz akkor schwalbe 5-6 ezer/db. Ha csak aszfalton közlekedtek, akkor érdemes valami vékonyabb 32-es szélességű, teljesen sima felületűt választani, ha föld úton is mentek akkor 35-38 körüli szélességgel válasz és olyat aminek a szélén vannak bütykök, hogy kapaszkodjon kanyarodáskor. -
razzorr
őstag
válasz Runner_fxr #18652 üzenetére
Köszi a tanácsot
Kerestem és találtam is szerintem megfelelőt: [link]
Ez gondolom nem rossz?!Azért is gondoltam, hogy a külsővel kezdem, mert az oldalfala már kissé repedezett és akkor már veszek külsőt, akkor egy "defektgátló" verziót. Meg a biztonság kedvéért egy lötyit.
-
D.Orion
veterán
válasz lsebestyen #18654 üzenetére
Ennyiért minimum egy egy milliméteres acélszalagot belerakhattak volna.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Teljesen jó holmi. Szervizeltem már olyan Recon SL -t meg Reba SL -t ami kapott hetet havat, és előtte sose voltak szétszedve szerencsétlenek, és elég jól bírják.
De én mindenképp azt javaslom ha megveszed, hogy egy 0 km es szervizt érdemes megcsinálni.
Valamint használattól függően 50-200 üzemóránként legalább egy kis szervizt megcsinálni rajta. Évente meg lecserélni a csillapító olajat is.
Ha ezek megvannak, akkor elfuthat sok évet és sok km -t úgy hogy jól működik. Gyári szimering sem olyan drága, érdemes azt is időben cserélni. Tömítései O gyűrűkkel vannak megoldva, azokat be lehet szerezni traktor boltból is.[ Szerkesztve ]
-
razzorr
őstag
válasz lsebestyen #18654 üzenetére
[link] Akkor tálán ez?
Vagy tudtok jobbat 28x1.75-ös méretben? -
Zola007
veterán
az én Schwalbe Land cruiserem 26x1.9 is majd 90 deka, kanyarodáskor van elég nagy tehetetlen tömeg, gondolkodom is a cseréjén.
Valakinek van esetleg javaslata, hogy épeszű áron (< 4-5000 /db) mire lehetne cserélni őket?[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
elfelejtette
veterán
Sziasztok!
A jóidő közeledtével eljött a tavaszi felújítás ideje. Milyen lánc + kazettás fogaskoszorú párost ajánlanátok annak a figyelembe vételével, hogy a láncnak be kell férni hátul a Tiagra váltó kanalába, és a váltó max. 30-as fogszámú fogaskerékre tud felváltani? Ja és persze ne legyen drága, de legyen tartós. Én HG40 lánc + HG41 sor párost. Kérdés, hogy az UG51-es lánc miért kerül fele annyiba, mint a HG40 (1200 vs. 2400)? Jobban megérné abból venni kettőt, és cserélgetni?"Nem tudom, hogy Mamának vagy Dan hadnagynak volt-e igaza, hogy van-e rendeltetésünk, vagy csak ide-oda sodor bennünket a véletlen, mint a szél, de azt hiszem, kicsit mindkettő igaz." Forrest Gump
-
imyourfriend
őstag
válasz elfelejtette #18659 üzenetére
Miféle járgányba kell a felszerelés? És hányas a hátsó sor?
-
rootkiller
őstag
válasz elfelejtette #18659 üzenetére
HG sorhoz HG láncot KELL párosítani (vagy hasonló technológiájú KMC, SRAM, Connex, etc.) mivel a HG rendszernek az a lényege hogy körülbelül fele idő alatt vált mint az UG rendszer ahol nincs kidolgozva a láncfelvétel illetve a lánckerekek egymáshoz képesti precíz pozíciója.
Artengo TR 990 Pro
-
elfelejtette
veterán
válasz imyourfriend #18660 üzenetére
Ez egy kb. 20 éves Cube trekking, jelenleg is egy 12-28 kiosztású 7-es sor van rajta, meg egy közepes hosszúságú kanalas Tiagra, amit még az előző Sachs 5000-es váltó pozícionált markolatváltójával használok.
rootkiller: értem, köszi.[ Szerkesztve ]
"Nem tudom, hogy Mamának vagy Dan hadnagynak volt-e igaza, hogy van-e rendeltetésünk, vagy csak ide-oda sodor bennünket a véletlen, mint a szél, de azt hiszem, kicsit mindkettő igaz." Forrest Gump
-
sssent
senior tag
válasz razzorr #18657 üzenetére
A Schwalbe Marathon (azt hiszem ezt linkelted, de nem vagyok benne teljesen biztos, mert van egy tucatnyi Marathon valami), Marathon Plus és Conti Touring Plus-al van némi összehasonlítási alapom. Ezek egyik se kimondottan olcsó darab. A Marathon Plus kőnehéz (a 700x32-esnek valami 800g darabja, szóval az 1.75-ös biztosan megüti a kilót), de tényleg annyira nehéz vele defektet kapni, hogy az már majdnem túlzás. Szerintem a sima Marathonnal és a Contival is elég ritka már a defekt, könnyebbek (de ezek sem könnyű gumik, mint ahogy egyik rendes defektvédős sem az), és olcsóbbak. A Conti szerintem stabilabb valamivel, de a Marathonokhoz képest valami hihetetlen gyorsan kopott.
-
bel19ve
tag
Sziasztok!
Bicikli vásárlás előtt állok, ma körbe jártam néhány üzletet és ez tetszett a legjobban:
http://laszlokerekpar.hu/termekek/adatlap/neuzer-mistral-50-ferfi-kerekparMit gondoltok, megéri az árát? Mivel lehet probléma? A bringát városban, főként bringaúton használnám, nyáron tervezünk 20-30km-s túrákat. Arra kellene. Köszi előre is
-
belaazallat
addikt
válasz Zola007 #18658 üzenetére
Hali!
Én ilyet vettem 700x30C-be, nagyon jó a gördülési ellenállása. Még csak 130km van benne szóval nincs sok tapasztalatom vele.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
imyourfriend
őstag
válasz elfelejtette #18663 üzenetére
HG sorhoz szerintem is HG cuccos illik, azért kérdeztem mert pl én Ultegra sorhoz Connex láncot használok, mely sokkalta tovább bírja az általam f*snak tartott Shimano láncnál. (országúti téren)
-
elfelejtette
veterán
válasz imyourfriend #18669 üzenetére
Én is ezért kérdeztem, mert ugye nem lenne baj, ha nem nyúlna el túl hamar, de nem is látok bele ezekbe a dolgokba, hogy egy 5k-s lánc van-e kétszer jobb, vagy kétszer tovább bírja-e, mint a fele annyiba kerülő. Mert ha nem, akkor jobban megéri az olcsóbból. venni kettőt, és cserélgetni.
Ez utóbbival kapcsolatban lenne még a kérdésem az, hogy ha két láncot akarok felváltva használni, a másikat milyen táv után kell először cserélni? Mert írták, hogy 2-300km-ként cserélik. Viszont ha most felrakom az új láncot meg a sort, és csak jövő hónapban veszem meg a másik láncot, az baj-e, hogy addig megyek 500km-t?"Nem tudom, hogy Mamának vagy Dan hadnagynak volt-e igaza, hogy van-e rendeltetésünk, vagy csak ide-oda sodor bennünket a véletlen, mint a szél, de azt hiszem, kicsit mindkettő igaz." Forrest Gump
-
-=RelakS=-
veterán
Nekrm most van egy kmc, egy sram, meg egy sunrace láncom, aminek a cserélgetését 200km-es adagokban tervezem. Ha te 500 km-t beleteszel, és veszel új láncot, szerintem csak az a lényeg, hogy abba is tegyél 500-at, hogy amikor visszarakod a régit, ugyanannyi km legyen benne.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
elfelejtette
veterán
válasz -=RelakS=- #18671 üzenetére
Végülis megoldhatom úgy is, hogy várok vagy két hetet a felrakással, és csak hónap közepe után kapja meg a cuccot a keró, és utána két hét múlva meg a másik láncot, úgyis hetente kb. 120km-t megyek, és akkor tudom két hetente cserélni, az kb. 250km.
És akkor még mindig az a kérdés, hogy milyen sor és lánc legyen. Neked a háromból melyik jött be jobban? Meg az is kérdés, hogy patentszemmel oldjam-e meg a cserét? Az nem nyúlik jobban? Vagy két lánc két patentszemmel? Vagy maradjak a csapszegkinyomónál? (Van.)"Nem tudom, hogy Mamának vagy Dan hadnagynak volt-e igaza, hogy van-e rendeltetésünk, vagy csak ide-oda sodor bennünket a véletlen, mint a szél, de azt hiszem, kicsit mindkettő igaz." Forrest Gump
-
Zola007
veterán
válasz belaazallat #18667 üzenetére
Némi minta azért kellene rá, ha esetleg földútra tévedek
amit néztem 26 x 1.75-ben
Schwalbe Road Cruiser
Maxxis OverdriveMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-=RelakS=-
veterán
válasz elfelejtette #18672 üzenetére
Előzőleg cs-hg50-es sorom volt shimano lánccal. Mivel erőből tekertem, 800km alatt vége lett. Most egy 20-as sor van fent, és még csak a kmc-t használtam, szóval csak elmélet van. Patentszemről az a véleményem, hogy együtt nyúlik a lánccal (más meg azt mondja, hogy a sokadik láncot használja ugyanazzal), szóval mindnek megvan a saját patentje. Ezen kívül nagyon nagy találmánynak tartom, főleg, mikor akármiért ki kell szedni a láncot
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
belaazallat
addikt
válasz Zola007 #18673 üzenetére
Hali!
Akkor egy ilyet ajánlanék, ez aszfalton és földúton is jó. Viszony ez is nehéz.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
syberia
veterán
-
sssent
senior tag
válasz elfelejtette #18672 üzenetére
Szerintem túlliheged a lánccsere-kérdést. Sokan több ezret mennek, és úgy rakják fel az új láncot a régi fogsorra. Ha még nem volt nagyon kopott a lánc, akkor így is simán működik, tehát jó láncokat tök mindegy, hogy milyen gyakran cserélgetsz. A lánc kopása még két teljesen azonos láncnál is erősen függ attól, hogy épp milyen körülmények között volt használva (pl. esett-e az eső a héten), így szerintem egyáltalán nem célszerű ahhoz ragaszkodni, hogy ugyanannyi km. legyen bennük. Amikor épp látszik, hogy takarítani/kenni kéne a láncot (ami nem feltétlenül km-függő), akkor a másikat rakod fel. A láncnyúlást folyamatosan ellenőrzöd, aztán ha azt tapasztalod, hogy az egyik már kicsit kopottabb, mint a másik, akkor megpróbálod a jobbat kicsit többet fent hagyni (pl. egy-egy mosás után nem cseréled meg őket).
-
belaazallat
addikt
válasz syberia #18676 üzenetére
Most mi a plusz egy? Hogy Te is ezt ajánlod? Vagy hogy ez is nehéz? Olyan megerőltető lenne egy sort írni?
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
imyourfriend
őstag
válasz elfelejtette #18670 üzenetére
Nekem az első egy shimano volt, nem a legrosszabb kategóriás de 9-es lánc és 2500km-t bírta. Majd felment utána egy connex 904-es ami 6500-at bírt, most meg vettem egy 908-ast a már 10ezer km-t futott sorra. Lehet nem tettem vele túl jót, de már mentem 250-et és semmi gondja. Tán néha nem úgy vált ahogy szeretném, de nem váltogatok minden km-en hogy érezhető legyen ez.
-
Zola007
veterán
válasz belaazallat #18675 üzenetére
Sajnos ezzel sem lennék sokkal beljebb, a mostanival sincs tulajdonképpel semmi gond, csak a tömege, illetve manapság ritkán megyek terepre, ezért gondolkodtam az 1.75-n
jó lenne valami 70 deka alatt gumit találni, amiket linkeltem azokat senki nem ismeri?Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-
elfelejtette
veterán
válasz imyourfriend #18679 üzenetére
Most egy ismeretlen típusú Shimano lánc és sor van a bringán. 11 hónap alatt kb. 5000km-t mentem, sajna alföld, szóval jellemzöen 3 fokozatot használok, azokat már jól kihegyezte az elnyúlt lánc.
"Nem tudom, hogy Mamának vagy Dan hadnagynak volt-e igaza, hogy van-e rendeltetésünk, vagy csak ide-oda sodor bennünket a véletlen, mint a szél, de azt hiszem, kicsit mindkettő igaz." Forrest Gump
-
Teasüti
nagyúr
válasz gonger #18562 üzenetére
Kocsmába járni semmit. Taxit max.
Hétvégére kocabringásnak megteszi bármi.
Vennék vmi alap montit használtan 30k-ból.
(Maradékból jut a bírságokra ittas vezetésért. )
Esetleg alap trekkinget használtan 50k-ért, de akkor már sokat mondtam.
De ez én vagyok, laikusnak a használt bringa eléggé zsákbamacska.
Bár tapasztalt bringásoknak is sokszor.[ Szerkesztve ]
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz sssent #18677 üzenetére
A 200-300 km utáni lánccserét kicsit túlzónak tartom én is. Tavaly mentem 3500 km-t a bringával, használtan vettem - ki tudja az előző tulaj mennyit ment vele. Idén cseréltem a láncot rajta de azt is csak azért, mert elgörbült. Különben is azért van a bicikli hogy használjam, nem pedig azért hogy állandóan láncot cseréljek rajta.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
borix
őstag
válasz Szakbarbár #18684 üzenetére
Komolyabb hajtásnál megéri cserélgetni ( xt stb) anyagilag számít ha nyernek vele pár ezer kilométert.
Nyilván 4E forintos hajtóműnél és hasonló olcsó sornál még sokan lexarják nem bíbelődnek vele.[ Szerkesztve ]
-
sssent
senior tag
válasz Szakbarbár #18684 üzenetére
A lánccserélgetés önmagában nem hülyeség, csak a km-számlálás felesleges, illetve értelmetlen. Száraz aszfalton simán elmegyek jópárszáz km-t úgy, hogy csak egy kicsit letörlöm és kenem, amikor elkezd hangja lenni. 10 km sáros dagonyázás után viszont azonnali fürdő indokolt.
Patentszemes láncot lekapni semennyi ideig nem tart, és sokkal egyszerűbb kitakarítani, mint a bringán. Ha már levetted, akkor semmi akadálya, hogy egy másikat tegyél vissza. Így akár áztatgathatod is a koszos láncot, miközben azonnal újra menetkész a gép. Közben szépen egyenletesen összekopnak, nem egy már viszonylag kopott sorra akasztasz rá egy vadiúj, jó esetben már harmadik láncot.
-
fpeter07
veterán
válasz Szakbarbár #18684 üzenetére
Én már bármit elhiszek. Alig használtam tavaly a bringámat, erre lánccsere. Lehet nyáron 40 fokban megolvadt anno.
-
borix
őstag
HG 40 láncból használok 2 darabot már megérett volna a cserére szerintem több mint 6000km van bennük rendesen meg is vannak nyúlva de míg mennek szépen addig még nem cserélek.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz sssent #18686 üzenetére
Aki sokat megy annál 99%-ban mindig megy a km-óra valamilyen formában, így nem nehéz számon tartani.
Egy drágább hajtásnál, ami bír 15 ezret, mondjuk 500-km-enként látom létjogosultságát a cserélgetésnek.
persze nem állsz meg az út szélén, ha épp ott ér el az 500Ennek jelentősége főleg outinál van, egy vegyes használatú MTB esetén annyira változatos terhelés éri a rendszert, hogy hosszú távon nem nagyon lehet élettartamot jósolni.
Ezért is tartam fölöslegesnek, mikor érdeklődnek egyesek az 5-10e ft-os MTB hajtások élettartama felőle.
Alább is megy a téma, kinek mennyit bírt. Ez csak fingszeletelés.Itt is van a fórumon olyan aki egy adott rendszert szinte kizárólag terepen, hegyvidéken használ, lenyúzza 2000 km alatt, főleg ha még súlya is van hozzá, esetleg hanyagabb is kicsit.
A másiknak meg ugyanaz szinte örökké tart, mert csak aszfalton gurul a 60 kilójával, hiába akár ugyanaz a szériagépe van.
Aztán megy a hőbörgés, hogy hogy neked 8000-t bírt, nekem csak 2000-et.
Na pont azért, mert sose veszik figyelembe a felhasználási körülmény hatalmas különbségeit.Két 60 kilós, síkon tekerő, nagyjából egy erőben lévő hosszútávos outis között pedig már alig van difi, mert kiátlagolódik. Itt van értelme alkatrészeket összevetni.
Ez olyan mint mikor olvasom a nepitelet.hu-n az autokról írt véleményeket és nincs odaírva, de lerí róla, hogy az egyik pátyolgatta mintha a gyereke lenn és elégedett is vele, a másik meg hazahordott a kiskategóriás városi autóban 3 házra való építőanyagot, olajcserét is csak filmen látott és osztja az észt hogy milyen sz.r az adott modell.
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
deicide
veterán
válasz Zola007 #18691 üzenetére
Szerintem is kicsit túl van lihegve a lánc téma. A fitnessbringámon most cseréltettem láncot és sort, 8000km-t ment úgy, hogy sosem áztattam, tisztítgattam, csak néha megolajoztam. Nem ugrott, rendben váltott, de a nyúlásmérő azt mondta, cserélni kell. Nyilván ha jobban figyelek rá, akkor a sort nem kellett volna talán cserélni, de 1.5 év után egy ilyen kiadás bőven belefér. És nem kíméltem, 52/11-52/15 környékén használtam erőből, végig a bringát.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
elfelejtette
veterán
válasz Zola007 #18691 üzenetére
Nálam viszonylag kis terhelést kap a hajtás, mivel a sík terephez képest is sokat váltok, meg hát 60 kiló vagyok, és nem jellemzö, hogy kiállva tekernék. De mivel minimálbérböl próbálok spórolni, ezért nem mindegy, hogy
1. Veszek egy olcsó hajtást, és a tervezett élettartam felétöl oda a komfortérzet, mert elnyúlt a lánc,
2. Veszek egy drágább lánc+sor párost, és az élettartamot megduplázhatom mindössze egy második lánc árából."Nem tudom, hogy Mamának vagy Dan hadnagynak volt-e igaza, hogy van-e rendeltetésünk, vagy csak ide-oda sodor bennünket a véletlen, mint a szél, de azt hiszem, kicsit mindkettő igaz." Forrest Gump
-
-=RelakS=-
veterán
válasz elfelejtette #18693 üzenetére
110 kiló
gyakori terep
időnként bemegyek a csalitosba (hülye google gyalogos tervező ), olyankor homokot is kap
emelkedő is van bőséggel
meg erőből tekerésEz 800km után vágta haza a rendszert: CS-HG50 sor, CN-HG73 lánc. Viszont azt meg kell hagyni, hogy nem éreztem gondot váltással/lánccal, épp csak átesett a nyúlásmérő a láncon. Viszont azzal, hogy cseréltem láncot/sort, valószínűleg megóvtam legalább a hajtóművet.
A fentiek miatt fogom amúgy kb 200 km-enként cserélni a láncot. Pont 800 előtt raktam fel az újat, szóval azt, hogy 1000, 1200, stb nem nehéz fejben tartani, táblázat meg majd megmondja a pontos adatot, bár az is csak kíváncsiság miatt lesz érdekes. Aki 60kg, csak aszfalton megy, sík terepen, és pörög a lába, annál el tudom képzelni a több 1000km-es élettartamokat ugyanezzel a rendszerrel.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
LógaGéza
veterán
Még mindig érdekelne, vagy annyira rossz, hogy szót se érdemel?
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Gergőke88
addikt
Sziasztok!
Cross kerékpárt szeretnék vásárolni.
Ezt a 2-t néztem ki:
Gepida 200 crs pro 2014
Gepida 200 crs pro 2013
A kettő között van lényeges különbség a felhasznált alkatrészek között?
Van esetleg ebben az árban jobb/ajánlottabb vétel cross kategóriában 80-90e ft környékén?
Köszönöm a segítséget! -
Zola007
veterán
válasz elfelejtette #18693 üzenetére
Én is ezt mondom, csupán arra akartam utalni, hogy nem lehet egy univerzális álláspontot alkotni az egész témára, ezért mindenkinek magának kell mérlegelnie.
Én 2 lánccal fogom használni a PG-950-et, mert egyrészt ennyit megér a hajtás élettartama, másrészt ha koszos a lánc, nem kell azonnal szöszmötölnöm a tisztítással, hanem csak feldobom az újat és a másikat meg később elintézem.
Ez még egy túrán is jól jöhet, ha füves vagy terepen teker az ember és telerakódik minden sz.rral a lánc, akkor le tudod cserélni menet közben bármikorMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
sssent
senior tag
válasz LógaGéza #18695 üzenetére
Egy cross bringa ilyen felszereltséggel jó arra, amire használnád. Ami egyáltalán nem megállapítható innen, hogy ez itt konkrétan mennyire van elpusztítva. Az is megeshet, hogy egy számmal nagyobb vázméret lenne ideális, de ennyi szerintem még akkor is beleférne.
Szerk.: én sokallnék 50K-t egy ilyen alap bringáért használtan, hacsak nem szinte új a hajtás, viszont fogalmam sincs a használtpiaci árakról, úgyhogy ezt inkább valaki másnak kéne megmondania.Gergőke88:
Nagyjából semmilyen különbség nincs. 80-90K-ig újonnan nem valószínű, hogy találsz érdemben jobbat. A következő lépcső a 8-as, kazettás agyas rendszer, esetleg zárható (de még mindig csillapítatlan) telóval nagyjából 110K-tól.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest