Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsocy
őstag
válasz stefi81 #183947 üzenetére
Gyönyörű szín! Valószínű nem ugyanaz, de engem a candy redre emlékeztet, azt elég sokat fújják szerintem tuning autókra vagy alkatrészekre. Olyat tuti tud a haverod is, és nem lenne csúnya. Vagy a Mazdának a bordója is hasonló.
-
Alg
veterán
válasz FerNandor #183950 üzenetére
Próbálj csinálni egy FTP-tesztet, az sokat elmond. Ismerősnél akinek van okosgörgője, vagy ha tudsz kölcsön szerezni wattmérőt (ezzel kicsit nehezebb tartani a zónákat), esetleg egy jobban felszerelt fittness-teremben meg lehet csinálni.
Sufferfestre regelsz, 14 nap próbaidőszak, és egy half monty-t csinálsz, az ad laktátküszöböt is ami alapján később tudsz kb. pulzus alapján edzeni.
Fekete-fehér-piros Giant jelen, de Kaposvárhoz semmi közöm, Bécsben vagyok
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
addikt
válasz marlee18 #183923 üzenetére
sajnos az a rossz hír, hogy először kell leadni a kilókat, utána bringázni kezdeni...
a Cube-nál 115kg a maximális súly, de ez rendszersúly, ami a csomagok, a kerékpár önsúlya, és a kerékpáros súlya együtt, szóval ez nagyjából 100 kilós felhasználót jelent.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Teasers
tag
SziasztoK!
Segítségre lenne szükségem.
Van nekem egy 26"-os kerékpárom. Szeretném kicsit rendbe tenni, utoljára 4 éve volt szervízben, akkor beállítottak és rendbe tették hellyel közzel. Viszont már akkor is közölte velem a szervízes, hogy elől a teleszkó cserés, de akkor nem volt rá anyagilag keret, így azt halasztottam. Mostanáig. Azóta nem volt sokat használva a bringa. Akkor ha jól emlékszem cserélte a láncot, a váltót, a kormányt, beálíltotta a fékeket, bowdeneket cserélt. Féltetó alatt állt-télen nyáron.
Viszont idén már rendesen igénybe lesz véve, aminek a feltétele ugye, hogy megcsináltatom.
Amit első körön gondoltam cserére, ugye az első teleszkóp ( ez a legfontosabb, amit mindenképp szeretnék cserélni.
Szeretném még a "felnit?" , a gumi belsőt, külsőt, fékpofákat elöl hátúl cseréltetni. Beállítani, olajozni "alap" szervízt elvégeztetni.
Még nem beszéltem a szervizessel, de fel szeretnék előre készülni az anyagiak kapcsán.
Mire számítsak? Nem versenyszerűen használná, hanem alkalmanként, hosszab távra évi 1-2szer mennék, az is a Balaton lenne. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem a leprofibb márkákra lenne szükségem, de azért azt sem szeretném, ha 1 év múlva megadnák magukat, a közép kategóriát céloznám meg, legjobb ár/érték aránnyal.
Mennyit kellene a fentiekre költenem? Esetleg ha konkrét dolgokat is ajénlanátok, azt is megköszönném, de alegfontosabb számomra most az lenne, hogy megtudjam, hogy kb. mire számítsak.
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
válasz Teasers #183956 üzenetére
Milyen bicaj. Azért egy Shimano Tourney szett jelentősebb olcsó kiadás mint egy Deore XT pl. De ha állt és nem használtad, nem rozsdás, kopott a kazetta, lánc nem nyúlt és jó a hajtás akkor egy olajozás elég is lehet.
Ha képet is lősz a szakemberek megszakértik.
Szerintem külsőt és belsőt cserélj. Felnit biztos kell? Mint az autónál, attól mert jó állapotú (pl. az enyém is kb. 8 évig állt) lehet repedt.
Képeket!
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Teasers
tag
válasz Teasers #183961 üzenetére
Egyébként a felnit esztétikai okokból is cserelném, a képen látható. Kissebb esztétikai cserék is tervben vannak, de azok ráérnek szerintem. Fékkar, pedál, a váltó azon része amivel gyakorlatban is váltunk( a kormányon, amit tekerünk kapcsolunk, nem tudom mi a neve ) mind a kopások miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Hínár929
tag
válasz Teasers #183961 üzenetére
A képek alapján egyben van a bringa, de ezt csak személyesen a szaki fogja látni ha elviszed a szervízbe.
Teleszkópból a következő szint valami Suntour XCT, XCM lenne, van csillapítás és lockout (fixre állítható a villa) kb. 23-24 ezertől indul.
Azért egy kalkulációt érdemes végezni mert gyorsan elérhető az az ár amit már nem érdemes a bicajra költeni.[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
válasz Hínár929 #183963 üzenetére
<- itt most magamból indultam ki. Szerintem a Meridám értékének a 3x költötem rá az elmúlt pár honapban, de nem báomom mert:
- megtanultam szerelni (még nincs egyben nem tudom jól-e)
- élveztem
- élveztem
- és a cangának amúgy is az eszmei értéke sokkal többet ér mint a valós
- hobbi[ Szerkesztve ]
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Teasers
tag
Köszönöm
a teleszkóp ha jól emlékszem nem merida, vagyis a szaki mintha ezt mondta volna. A felirat rajt niztos, hogy matrica.
igen mindenképp kérek elöbb egy árajánlatot
-
parandroid
félisten
válasz Teasers #183961 üzenetére
A képek alapján én egy tisztítás-kenés után nem nyúlnék először semmihez azon a biciklin, csak tekerném. Aztán ha recseg, ropog, kattog, csattog, ereszt a gumi, akkor úgyis kénytelen leszel, de akkor már lehet célzottan. Bármelyik nagyobb boltban tudsz venni lánctisztító, lánckenő készletet, nézel egy youtube videót, hogyan kell használni, és akkor jársz a legjobban. Nem csak anyagilag, hanem ha tényleg elkezdesz tekerni, akkor ezt kb hetente-havonta (attól függ, mennyit mész, milyen terepen, meg milyen időjárásban) úgyis meg kel csinálni. Első alkalommal lehet, hogy fél órát elbénázol vele, néhány alkalom után rutinból 5 perc lesz az egész. Gumicsere dettó ugyanez. Hidd el, érdemes ezekkel az alapokkal megismerkedni, mert úgyis szükség lesz rá - én is 42 évesen tanultam meg, technikai analfabétaként.
Sor, lánc, csapágy, hajtás, teleszkóp csere, bovdenezés kicsit más téma, ezeknek egy éve én sem mertem volna nekiállni, de mostanra már ezek is piszkálják a fantáziám, és biztos, hogy elkezdenék szerelős videókat nézni, ha esedékes lenne, pedig világéletemben utáltam, ha olajos-zsíros-mocskos lesz a kezem.
Teleszkóp az egyetlen talán, amihez eszembe sem jutna hozzányúlni, max egyben cserélni, de itt sokan azt is szétszedik-összerakják. Amúgy is elgondolkoztató, hogy egyáltalán kell-e neked az a teleszkóp, mert ha nem jársz terepre (na, ez is mindenkinek mást jelent), akkor lehet, hogy egy fix villával minden szempontból jobban járnál.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
MODERÁTOR
válasz parandroid #183969 üzenetére
Én a nulláról, de nem technikai analfabétaként raktam fel a sort, váltót, hajtást és a bowdenezést. Még nem tudom, hogy mit csináltam szarul, de Shimano leírás és youtube alapján jónak tűnik.
Amúgy ha van szerszámod hozzá kb. meg tudja csinálni akárki. Shimano cuccok nagyon egyszerűen szerelhetőek és szinte csak egyféleképpen.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Teasers
tag
válasz parandroid #183969 üzenetére
Köszi!
4-5 hónapja elő lett véve, azzal jártma munkába, a kereket észrevettem, hogy hamar elmegy belőle a levegő, azért szeretném csak cserélni. Bár igazad van, már néztem én is videót a külső-belső cseréről, nem tűnik nagy kunsztnak. Hát igazából 90%-ban kerékpárúton menne, a maradék 10% az a még ki nem épített részeken lenne "terep". Hegyi utak meg iylen extrém dolgok nincsenek tervben. A cserére azért gondoltam, mert a szaki akinél annó volt, aztmondta, hogy ha lesz keret érdemes a teleszkópot is cserélni, mert nincs a legjobb állapotban. Amúgy 5-6 éve használtan lett vásárolva, azóta ezek a kerekek vannak rajta.
Szóval a teleszkópot mindenképp cseréltetném. Miben lenne jobb a fix villa?
Akkor beszerzek egy ilyen készletet és nekilátok a mosásnak és karbantartásnak.
Még egy kérdés akkor ezzel kapcsolatban. A felnit én magam ki tudom cserélni? azt a képen látható esztétikai okok miatt cserélném csak. Vagy azt hadjam szakira inkább? Mert ha igen, akkor egyszerübb a külsőt és belsőt is már kisceréltetnem vele
Esetleg tudnátok ajánlani online webshopot, ahol alkatrészeket megbízhatóan be tudok szerezni?
Bocsi, hogy ennyit kérdezek
Ja igen, a váltó váltáskor szokott recsegni, nem mindig, csak néhány fokozatnál.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #183969 üzenetére
Én a kókuszos agyakat utálom szerelni és a kerékfűzéshez túl drágák a jó szerszámok, ezeken kívül már mindent megcsinálok, a teleszkóptól az elején én is féltem, de hacsak nem csúcskategóriás telót használsz, azok is olyan egyszerűek, mint a faék. Lower leg servízhez gyakorlatilag egy imbuszkulcs kell, szal ha egy pedált fel tudsz rakni a hajtókarra, akkor a telót is szét tudod szedni .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MODERÁTOR
válasz Teasers #183974 üzenetére
Mi a keret? Most tippre egy Merida matricás Suntour telód van. Olcsóból jó nincs, rugózni fog. Ha jól sejtem neked menetes kell, akkor valami ilyesmi: [link]
Szerk.: kerékcserét célszerű megtanulnod, mert ha útközben eldurran akkor be kell tömni a lukat vagy gyalogolhatsz
[ Szerkesztve ]
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Hínár929
tag
válasz Teasers #183974 üzenetére
Mivel nem ismerjük a szakembert nem tudjuk mennyire lehet rábízni a teló ajánlást
Ahogy a kollégák már ajánlották, nem biztos, hogy nagyon sokat kellene költeni a bicajra, a képek alapján egyben van a gép. Inkább csak ellenőrzés és a szükségesek javítása.
a teleszkóp kérdésre is volt egy jó, meggondolandó ötlet. Ha nem mész terepen akkor inkább merev villa. Könnyebb, olcsóbb és jó ha tudod a "normális" rugósvilla árban sokkal több lenne mint a bicajod ára.
Ha mindenképp cserélni akarod a telót, mennyi összeget akarsz rákölteni, hol milyen körülmények közöd használod ezek az infók kellenek ahhoz, hogy tudjunk ajánlani.[ Szerkesztve ]
-
Teasers
tag
válasz Hínár929 #183979 üzenetére
Köszi!
30e Ft lenne a teleszkópra a keret. Kerékpár utakon használnám 90%-ban, földes-múrvás hepe-hupás út maximum 10%, épp ahol még nincs kiépítve a kerékpárút.
A szakit egyként itt ajánlották még nekem anno, úgyhogy megbízom benne
A kerékcserét pedig megtanulom
[ Szerkesztve ]
-
-
Teasers
tag
válasz bardi #183982 üzenetére
Köszönöm mindenkinek! Jövöhéten elintézem, és jelentkezem még úgyis a kérdéseimmel !
szerk.:
Még egy utolsó kérdés. Nemtudom mit illik és mit nem ilyen esetben. Ha én megrendelem az alkatrészeket magam és elviszem egy szakihoz, ő össze fogja nekem rakni? vagy inkább rajta keresztülérdemes intézni?
[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
[Használt telók] és már legalább elől lehet hidrós fék is.
-
Hínár929
tag
válasz Teasers #183983 üzenetére
Szerintem jobban szeretik ha ott veszed a cuccot, Ő is a piacból él.
Ha nem vagy képben elveszhetsz a méretekben és emiatt érdemes ráhagyatkozni.
Ami biztos ilyen villa kell neked: 1 1/8", a-head, "V" fékes.
Ebből a pénzből új teló Suntour lehet, érdemes lockout-os változatot választani, XCT, XCM. -
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #183988 üzenetére
Nálad könnyen visszamegy a helyére? Nekem az a kis fekete menetes rész, ami a vázba van illesztve, és amibe beletekered az átütőt, az a hátsó tengelyen sosem akar normálisan visszamenni. Amikor tekerem vissza, akkor a tengely mindig kifeszíti azt a kis menetes részt.
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
zsocy
őstag
válasz Hínár929 #183985 üzenetére
Biztos hogy 1 1/8 "-as a teló? Le kellene mérni, mert ha megvert az élet egy 1" - os ahead nyakkal akkor szinte lehetetlen lesz hozzá bármit találni. Tapasztalatból beszélek, a gettó Bianchi ősmontimon colos ahead a teló, hónapok alatt találtam csak cseredarabot a Marzocchi helyett, egy rockshox indyt, és azzal is foglalkozni kellett.
Képek alapján amúgy ez a bringa teljesen rendben van, a teló is. De valószínű én szoktam csak már hozzá a sokkal rottyabb darabokhoz :) -
Hínár929
tag
válasz ivana #183987 üzenetére
Én inkább a lockout miatt venném a drágábbat, ennél a felhasználásnál nem tudom számít-e a pár milliméterrel szélesebb becsúszó, nem tudom csak tippelem, hogy nem észrevehető a különbség.
Ja, meg talán a csillapítás is érhet valamit.zsocy, a kép alapján is én annak látom és nem találtam most hirtelen 1"-os Merida-t ahogy visszanézegettem a régi bicajokat.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #183988 üzenetére
majdcsak eljön, hogy te is megtérsz ;)
más, nem is kérdeztétek a telót: a régi (majdnem retró) Reba 51mm-es offsetű, a gyári Judy 44 vagy 42, már nem emlékszem. Hát... hazudnék,ha azt mondanám, BÁRMI különbséget éreztem (úgy értem, a kormányzásban. A működésével már-már ki lennék békülve a fehérnek), de ha mégis mondani kellene valamit, inkább lett talán idegesebb, ez alapján.. zavarni szokott a tudat, hogy "mi van ha", tehát ezekből egyértelműen következik, hogy inkább ragaszkodom a gyárihoz közelebbihez, abból baj nem lehet később sem, ha véletlenül kialakulna az ilyen irányú érzékelésem . Hanem az elég zavaró volt, hogy a felszedett falevelek egyfolytában súrolták a lábat, tulajdonképpen ez a 2.35ös gumi eléggé a felső határ benne. Ha más miatt nem is, ebben jobb a búsztos elöl is..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #183993 üzenetére
Olvasok, figyelek de egyelőre nem meggyőző nekem azzal a takonnyal mocsolkodni. Úgy látom egyrészt kevesebb a defekt, kicsit könnyebbek a kerekek, de másrészt piszkos a gumicsere, figyelni kell mennyit áll (bár ez nálam annyira nem lenne releváns, hisz nem nagyon szoktam leállni), macerás az összerakás, több minden kell klappoljon ahhoz, hogy úgy tartsa a levegőt mint a belsős, folyton cserélni kell a szalagot (nálam egy kerékszett/egy felniszalag volt eddig ), válogatni kell a tejet, szelepet, hogy klappoljon, egy ütés a peremre és oda az egész, ráadásul ugyanúgy kell cipelni belsőt és pumpát...talán ha a belsőt elhagyhatnám meggondolnám...vagy nagyon sok defektem lenne. Erről jut eszembe, meg is számolom mennyi lesz egy év alatt, most kezdem: egy.
Továbbra is szépen működött minden ma is. A Judy...továbbra is pogózik, így míg korábban a Manitounál azt mondtam nem sokat fizetnék a kormányról zárhatóságért (ha nem volna, ugyebár) mert alig zárom ki néha, a Judynál nem tudom mit tennék nélküle, szinte csak lefele terepen kapcsolom be annyira érzem, hogy hintázik mikor keményebben nyomom (és közben mondjuk bólogatok is kínomban). Le is jöttem egy neccesebb helyen kizárt telóval (6030D-ott ahol nem adta ki és tört telóm/bordám a tavaly, aztán visszamásztam és újra lejöttem, ezúttal feloldott villával [kép] ), mert elfelejtettem kioldani. ...még szoknom kell. Ma kimozgott 8,5-9cm-t a tízből, így lehet még esetleg fújok bele kicsit majd. Most az ajánlás szerinti 107psi-n van és egy kattanás vissza teljes teknőstől. Amúgy nagyon szépen mozog, folyton olyan hintás érzésem van tőle...ma elkezdtem hátul is érezni ezt a hintás érzést, már azt hittem a karbon ilyen kényelmes, de amint kiderült az a lassú defekt volt.#183989INTELligent...könnyen visszament, annak ellenére, hogy ez volt az első alkalom, hogy átütős kereket kivettem. Van kis kúp a tengely végén mely megvezeti visszadugásnál...természetesen legkisebb fogaskerékre váltva és a kuplungot kioldva kell csinálni ne feszüljön semmi és könnyen irányba lehessen tenni az agyat a lyukakkal...úgy csinálod?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #183997 üzenetére
Olyan éles az a nyereg mint valami kézifegyver.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest