Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#12951) lecsokolbi válasza deicide (#12948) üzenetére


lecsokolbi
aktív tag

Neked egy Specialized kell amibe van Brain :) de előtte bankot kell robbantani :)) egyeztessünk mert megyek én is ;]

- Mindenki hazudik! -

(#12952) Runner_fxr válasza deicide (#12948) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Az AM-el is lehet nagy távokat megtenni, akár a földet meg lehet vele kerülni, ez egy olyan kategória aminél a mtb esszenciáját akarták átadni. Igazából ezt érzeni kéne, gyakorlati tapasztalat nélkül nehéz elképzelni, de mivel nekem tulajdonképpen az összes mtb kategóriához volt szerencsém, így gyakorlati tapasztalat alapján tudok véleményt mondani, persze nem vagyunk egyformák, más embernek más érzései lennének.
Az AM-nél egy abszolút középpont van, ami azt jelenti, hogy már érződik rajta a lejtőzős feeling, de azért ott az XC vonal is, tehát tekerhető marad, simán megmászhatunk vele egy jókora hegyet is, igény szerint lock-oljuk a villát, a rugóstagot climb fokozatba állítjuk és ez nagyban hozzájárul a pogózás mentességhez, de ezért nyilván nem véletlenül kerül 5-6 száz ezerbe a belépő kategória. Ezeknél a gépeknél van igazán értelme a kormányról állítható nyeregcsőnek, mivel szinte bármely terepen megállják a helyüket. Itt bátran beleugorhatunk egy köves részbe, nagyobb tempóval is, a gép stabil marad. Igazán olyan embereknek lehet ajánlani akik nem csak egy hosszútávú edzésként tekintenek a mtb-ra, hanem egy élményt akarnak. Szeretnek lefelé merész dolgokat csinálni és ehhez egy igazán megbízható partnert akarnak. Itt most nem kell hatalmas ugratásokra gondolni, egyszerűen csak egy lefelé biztonságosabb gépre vágynak mert szeretik csapatni, de ugyanakkor nem akarnak egy olyan bringát ami már feleslegesen sokat rugózik, nehéz és ezek miatt nagyon megnehezíti a felfelé tekerést. Itt nem számít a versenyzés, csak az élmény lefelé-felfelé, hegyen-völgyön át. A fent leírtakat igazán egy elöl-hátul 140mm-t rugózó, mai modern gép tudja nyújtani, aminek a súlya max 13-13,5 kiló körül van.
Az XC/Marathon kategória meg inkább a versenyzésről szól, a teljesítményről. Ez a kategória 80-100mm ig terjed. Ami e fölött van rugóútban az már nem ez a kategória.
Ilyen bringát jellemzően versenyzők és teljesítmény orientált emberek használnak, akiknél a megtett út mennyisége a döntő és nem csak az élmény. Illetve olyan emberek akik nem szeretnek vagy nem mernek lefelé annyira csapatni, vagy csak mérsékelten és náluk az igények mások, többet tesz az ő élményükhöz az, hogy ezek a gépek össztelós kivitelben 10,5-11,5 kg súlyúak (persze ez nem a 200-300 ezres kategória) és szinte repülnek felfelé, csak úgy falják az erdei kilométereket.
Nem véletlenül hagytam ki a 120mm-t rugózó kategóriát. Személy szerint én azt nem kedvelem. Persze ez egyéni vélemény. Tapasztalataim alapján az még kevés ahhoz, hogy lefelé élménynek nevezzem, ugyanakkor felfelé azért már nem egészen XC. Ez még majdhogynem XC kategória, de hangyaf@szniyval több rugózással. :) Persze ez is olyan, hogy 26-os kerékkel volt szerencsém hozzá, egy 29-es 120mm-es gépről valószínű egész más véleménnyel lennék. Olyat még nem próbáltam. 140-est meg 27,5-ös kerékkel próbáltam. 180-ast 26-osal. A kerékméret is sokat számít. Pl a 140-es 27,5-öst nem sokkal éreztem kevesebbnek mint a 180-as 26-ost. Kb olyan lehet mint a 160-as 26-os.
Amiről idáig beszéltem azok kizárólag össztelós gépek voltak.
A merev az más világ, az egy olyan korlát amit az ember csak akkor érez igazán ha megfelelő terepen kipróbál egy jó minőségű fully-t is, hogy legyen viszonyítási alapja. Ha a kerékpárod váza jó minőségű építhetsz köré egy jó merev XC bicajt is, de én azt javaslom próbálj ki egy jó fully-t. Több kereskedő is lehetőséget biztosít rá. Ha azt mondod vásárláson gondolkozol biztos lesz lehetőséged próbára.
Az enduro kategória 160-180mm-ig pedig már egyértelműen a lejtőzés szerelmeseinek van kitalálva, akik azért valahogy fel is akarnak jutni a hegyre, de itt már egyértelműen a lefelé száguldozás alá van rendelve a mászás olyan 65-35 százalékban kb.

De egyébként ha XC mellett döntesz, ajánlom az enyémet is akár :) [link]

[ Szerkesztve ]

(#12953) Gergő_


Gergő_
őstag

Üdv, belépőszintű cyclocross járgányt hol érdemes venni?
vagy olcsóbb 29erből melyik érdemes venni. A Cube Aim széria elég jól gyötőrhető?

(#12954) Runner_fxr válasza Gergő_ (#12953) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A cyclocross és 29-es mtb kb olyan messze van egymástól mint makó jeruzsálemtől. :)
A cyclo cross gépek inkább az országúti kerékpárosok téli edzésére valók. Illetve kerékpár kezelési technika tanulására is jó, országútisoknak.
Átlag embernek a cyclo cross totál értelmetlen, hangsúlyozom szerintem!
A 29-es mtb pedig jó választás lehet mindenes gépnek kezdőknek, hobbistáknak.
Egy amolyan városban is és hegyen is megfelelő masina.
Ezek között is baromi nagy eltérések vannak, az "olcsóbb" típusok geometriája többnyire olyan "parasztbiciklis" :) ez nem feltétlenül rossz, de a sportosság, gyors manőverezhetőség nem nagyon jellemző rájuk. Viszont megvan az az előnyük, hogy a nagyobb kerék miatt jobba tartják a tempót városban és terepen pedig stabilabbak mint egy 26-os. A felsőbb kategóriás 29-es gépek pedig elég jól manőverezhetőek, de az már árban felső kategória.

Egy jó ár érték arányú 29-es, viszonylag sportos geometriával. (próbáltam :) ) [link]

cyclocross gépből ez a belépő a Bergamont-ba: [link]

[ Szerkesztve ]

(#12955) hoffman_


hoffman_
nagyúr

ilyet ír ma a cimbora:

"megjött a kormánycsapágy és készül a pinionos bico. eljösz majd velem egyet terepzni a hármahatárhygre? megyünk a titánnal meg a pinionnal aztán cserélgetünk :D "

és ne legyen fasza a kedvem?! :D

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#12956) D.Orion


D.Orion
veterán

A fene vigye el, annyit beszéltek itt a különböző MTB gépekről, hogy a nemrég belinklet Maxi Bike-ot végig is böngésztem. :B Abszolút belépőszinten ez a gép az én meglátásom szerint nem is rossz. Ugye jól gondolom?
Persze a V-fék-et cserélni kéne egy szolid 160/160as tárcsára. Gondolom ezt fogadja és el is bírja a Dart2, nagyobbal én nem sanyargatnám a villát.

Ez se rossz gép, bár eme teleszkópot nem ismerem, csak kb. sejtem, hogy mit tudhat.

[ Szerkesztve ]

(#12957) deicide válasza D.Orion (#12956) üzenetére


deicide
veterán

Én is arra jutottam, hogy nem akarok megválni a Quartz-tól, kap egy normális telót, meg hidraulikus féket és az én enyhe stílusomnak jó lesz a hegyen. Fékből Avid Elixir 3-at néztem, az 50 körül lenne kb a kettő, 160as tárcsákkal. Telóból nem tudom milyen lenne jó.

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#12958) D.Orion válasza deicide (#12957) üzenetére


D.Orion
veterán

A jelenlegi teleszkópot ha lecseréled, akkor viszonylag behatároltak a lehetőségek. Bár ha jól rémlik, akkor szerencsés vagy, mert a tiédben 100mm-es van gyárilag. Így azért be lehet próbálni a 140mm-es utast, kicsit nagyobb merülésre állítva, de ezt majd a szakik megmondják. Ennek már már elégnek kell lennie.

De szerintem is jó ötlet azt fejleszteni, mert a váz bírni fogja a visszafogott stílusod, és anyagilag is jobban jössz ki. Extraként nem kell megszokni megint egy új gépet.

[ Szerkesztve ]

(#12959) Zola007 válasza deicide (#12957) üzenetére


Zola007
veterán

shimano deore fékek között is nézz szét.
egyszerű, jó és ásványis, amit majd később fogsz megköszönni magadnak

telóból maradnék a 100-nál, nagyobbat inkább nem, mert a geometriát eléggé megváltoztatja és ne emeld túl, mert akkor extra terhet ró a fejcsőre is (nem ilyen szögre van tervezve)
te súlyodnál meg végképp nem mindegy lefelé mennyit kap
egy jó levegős telóval nem lesz gondod 100mm-es sem ha nincs benne ugribugri

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#12960) deicide válasza Zola007 (#12959) üzenetére


deicide
veterán

Ok, köszönöm. Telóból én is 100asra gondoltam, csak arra kell igazából, hogy a brutál egyenetlen, vízmosásos részeken ne üsse szét a kezemet, hanem csillapítson, mert a mostani az szinte meg sem moccan (Suntour XCM, valami 13k-s cucc).
Milyen gyártót érdemes? Suntournak vannak jó cuccai is, amik használhatóbbak?

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#12961) D.Orion válasza Zola007 (#12959) üzenetére


D.Orion
veterán

Na már ki is javítottak. Mondom, én, hogy nem értek hozzá. :B

(#12962) hoffman_ válasza deicide (#12957) üzenetére


hoffman_
nagyúr

ez tárcsák nélkül ugyan, de 43, és hát mégis csak egy vadiúj slx, ennél jobb féket csak jóval drágábban fogsz találni :) az 50es kereted kb egy tárcsa árával haladná meg.

rock shox, vagy fox, ami neked kell, ártól függően, de 60-tól kezdődnek a használt vagy új, bringából kiszerelt darabjaik az aprón.

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#12963) D.Orion válasza hoffman_ (#12962) üzenetére


D.Orion
veterán

Rock Shox Tora egyes típusait én már láttam bőven 60K alatt, volt közte bontott boltban árult és aprós is. Az a bajom ezekkel a teleszkópokkal, hogy pl. Tora-ból is van vagy 5 féle minimum, de lehet keveset mondtam, és akkor az évjáratokat még nem is vettem külön. Ehhez már tényleg benne kell lenni a szakmában, hogy ezt valaki követni tudja.

[ Szerkesztve ]

(#12964) hoffman_ válasza D.Orion (#12963) üzenetére


hoffman_
nagyúr

rs téren én legalább reconra gondoltam :D amúgy igen, sajnos annyira én sem vagyok otthon, hogy az altípusokat be tudjam azonosítani. Jorus anno a fox telók betűiről írt egy kis összefoglalót támpontnak, de ez egyrészt csak egy márka(plusz hiába van meg a feature neve, az átlagember nem is tudja miért jó), másrészt mindig frissül a paletta ugye.

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#12965) lsebestyen


lsebestyen
addikt

Tegnap én is voltam montizni, Normafától indultam, aztán mentem amerre láttam, annyit konklúziót vontam le, h lehet egy jobb géppel kényelmesebb lenne, de igazából ezzel is tudtam menni mint a fene :DDD Mondjuk néhányszor felfele tolni kellett, mert annyira csúszott az avar, h mindig kipörgött a kerék..1.9-es schwalbe.. Fék az szar, de hát nem kell használni :P Amúgy ezzel a gepidával már jöttem le Mátraházáról Mátrafüredre is, aki szokott arra túrázgatni tudja milyen az út...Ha meg elreped a vázam, úgyis cserélik...Igazából nagyon szívesen csinálnám ezt többször, mert sokkal izgalmasabb, mint országútizni, csak hát a pénz a szűk keresztmetszet :(

(#12966) Zola007 válasza deicide (#12960) üzenetére


Zola007
veterán

mennyi a beülése a mostaninak?

Suntoru Duro DJ-t dícsérik és olcsó is, újonnan 35-40 típusfüggően. Én egy ilyenre akarok jövőre beruházni.
Előnye még hogy egyszerű, könnyű szerelni.

arra amire neked kell bőségesen elég.
reba és a recont szerintem újonnan vagy új bontottat érdemes venni, mert nagyon jó telók, csak épp a gyártó nem arra szánta mint amire itthon sokan használják.
azok normál terep telók, sokan ugrálnak vele, mert azt hiszik áráért lehet (megjegyzem ez csak itthon sok pénz, kint lófütty)
használtat nagyon meg kell nézni

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#12967) hoffman_ válasza Zola007 (#12966) üzenetére


hoffman_
nagyúr

ahogy a neve is mutatja, az egy dirt jump villa. elég távol áll attól, amit deicide szeretne. egy recon lenne talán a pénztárcával és az igényekkel is jó kompromisszumot kötő megoldás.

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#12968) deicide válasza Zola007 (#12966) üzenetére


deicide
veterán

Köszönöm mindkettőtöknek, kértem fékekre és az összes javasolt telóra ajánlatot a bringásboltból, ahová járok. :)
Tárcsából a 160mm elég általános felhasználásra gondolom. A mostanival az a baj, hogy egy 10+ százalékos lejtőn nem fog meg, azaz egyre csak gyorsulok, ha csak le nem rakom a lábam. Ez akkor nem gond, ha beláthatóan jó az út, de ha egyenetlen, vízmosásos, abba nem rongyolnék bele kontrollálhatatlanul. Mondhatni puhány vagyok, de szeretek az ilyenek előtt lelassítani, erre pedig a bovdenes tárcsás tektro fékem láthatóan nem alkalmas (ha nagyon húzom, csikorog is éktelenül)

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#12969) Zola007 válasza hoffman_ (#12967) üzenetére


Zola007
veterán

nicsak, pirosan villog ha földutat lát?

szerintem terepre is teljesen alkalmas kis villa, nem nehéz, magnézium szár, 30-as becsúszó és 35e újonnan.

akkor ott a raidon, ugyanaz csak pepitában. arra már oda van írva, hogy XC a lelkibéke miatt, jobb is, de drágább is.

efölött már tényleg inkább RS, ajánlhatunk recont és slx fékszettet, viszont akkor már bőven 100 felett van és ebben az értékben már a bringacsere is megfontolandó

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#12970) hoffman_ válasza Zola007 (#12969) üzenetére


hoffman_
nagyúr

villogni nem fog, csak nem ideális. nem arra lett fejlesztve. teljesen más behatások érnek egy dirt gépet, mint egy xc vagy am bringát. nem véletlenül nem ugrálnak reba-kkal sem.

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#12971) ---Lasali--- válasza Zola007 (#12966) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Ha nem rontod el velük az ugrásokat meg nem egy 10 emeletes tetejéről teszed le lapra, akkor nem lesz bajuk, annyira túl vannak építve. Inkább az a baj velük hogy gyárilag hiányos vagy még rosszabb esetben fémforgácsos a kenése, valamint alig van olaj a lábukba, mivelhogy nem nyílt olajosak. Tehát ha valaki gyári össze szereléssel használja, és még a szerviz intervallumokat sem tartja, akkor szépen szétkopnak.

Tudtommal 2500 gramm körül van egy olyan DJ teló, az azért a rohadt nehéz kategória.. egy reba vagy recon 1600-1700 gramm. 1 kilóval nehezebb egy DJ teleszkóp. Nagyon sok anyag van benne, és dupla rugós hogy bírja a becsapódásokat. Valamint ezek messze nem mozognak olyan finoman, mint egy jó XC teleszkóp.

[ Szerkesztve ]

(#12972) Zola007 válasza ---Lasali--- (#12971) üzenetére


Zola007
veterán

"még a szerviz intervallumokat sem tartja"
na ez az ami itthon jellemző.
vagy a megoldjuk okosba, haverral, pedig életünkben először szedünk szét villát.

(#12970) hoffman_: ebben az árkategóriában kompromisszumokat kell kötni (lassan, nem olyan finom mozgású, de erős és igénytelen) és én nem szoktam mindenkinek egyből a legdrágább lomokat ajánlani. A Reba bőven más liga. Nem ismerem Deicide anyagi helyzetét, de szerintem egyezzünk ki egy Toraban :)

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#12973) Zola007 válasza ---Lasali--- (#12971) üzenetére


Zola007
veterán

2100 g, szóval 40 deka plusz dekánként 1500 ft-al olcsóbb
szintén dupla rugó

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#12974) deicide válasza Zola007 (#12972) üzenetére


deicide
veterán

Az ára kvázi mindegy, de nyilván nem költenék egy annak idején 130k-s bringára 2x annyit fékre és telóra. Tehát a telóra olyan 60-at szánok max újonnan. Az igényeim nem nagyok, valamivel jobban vegye fel pl ha belemegyek egy 10 centi mély víz vájta gödörbe és ne én kapjam teljes egészében az ütést.

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#12975) ---Lasali--- válasza Zola007 (#12972) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Az a baj hogy nagyon csábítóak a lomok amiket árulnak. Múltkor is volt fent FOX F100 RLC 65 ezerért (de előtte hónapban is láttam 60 ért RL-t, kettőt is..), azt hiszem új szimering is volt bele rakva. Nem igazán értem ezeket az érték zuhanásokat.. ha a szimering cserét szervizben csináltatta, akkor már maga a teleszkóp nagy szervize is volt kb 8 ezer plusz 8 a szimering, 16 ba van neki csak az eladás előtti szerviz.. akkor van rajta 49 ezer haszon? Míg a PL ajánlott kisker ára erre a teleszkópra valahol 250-300 ezer közt van.

(#12974) deicide
Annyiért lehet találni új recont. :K

[ Szerkesztve ]

(#12976) Runner_fxr válasza deicide (#12960) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Suntour telót szerintem felejtsd el, Rock Shox, Manitou, Fox, Marzocchi, X-Fusion. Ezek közül válassz.
Fékből a shimano szerintem jobb választás mint az avid, én személy szerint nagyon nem kedvelem az avid hidraulikus fékeket. A belinkelt slx szett sokkal jobb cucc, én a 2013-as deore-t próbáltam és már az is nagyon jó volt. Esetleg még a Hayes Stroker trail szett is jó lehet, előre ha nagy súlyú vagy egy 180-as tárcsát feltehetsz nyugodtan, amennyiben egy normális villát veszel.
Villából szerintem újat vegyél, ne használtat és lehetőleg fékből is újat. Persze ki lehet fogni jó használtakat is, de az új nagyobb élmény lesz és az tuti jó.
Plusz költség még a kerékfűzés lesz tárcsás agyakkal.
Ez a Marzocchi jó áron van, ebből kell egy 100mm-es változat. Olcsó és jó villa. De lehet a 120mm-es még jó lehet bele. Annál nagyobb már valóban nagyon elrontja a geometriát.

(#12977) Zola007 válasza ---Lasali--- (#12975) üzenetére


Zola007
veterán

szerinted a lopott kerékpárok amiket nem egyben adnak tovább hová kerülnek? :
megszűnnek létezni a téridő kontinuumban? :N

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#12978) hoffman_ válasza deicide (#12974) üzenetére


hoffman_
nagyúr

a parkolómból egyenesen, csak neked :)

recon silver tk, 60k új

recon sl, 60k új

fox float 120 rlc 82k, használt (ez mondjuk qr15-ös, ami nekem mostanában szívügyem, de közel sem létfontosságú, nagy súlyhoz és komoly tárcsához azért ideális, bár ezt a telót kellene a legalaposabban megnézni ugye)

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#12979) Zola007 válasza hoffman_ (#12978) üzenetére


Zola007
veterán

mondjuk ezen lestem egyet: "Becsúszószár: 32mm 7000-es, alacsony súrlódású alumínium" :)
festve vagyon, könyörgöm

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#12980) Runner_fxr válasza Runner_fxr (#12976) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Persze lehet venni ilyet is 130-ért, 1499g :) [link]
Vagy eladod a bringád úgy ahogy van és megveszed az enyémet és raksz rá tárcsaféket. Odaadom 160-ért, szerintem az jó ár érte. :)

[ Szerkesztve ]

(#12981) deicide válasza ---Lasali--- (#12975) üzenetére


deicide
veterán

Amúgy ha levinném hozzád, Te is meg tudnád oldani a féket és a telócserét? Ha esetleg a bolttól valami elborult árakat kapnék, mert hajlamosak rá.

hoffman_: köszi :R

Runner_fxr: Thx! Annyi, hogy a bringa most is tárcsafékes, csak bowdenes.

[ Szerkesztve ]

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#12982) TripleB válasza ---Lasali--- (#12942) üzenetére


TripleB
senior tag

Kollégámak nem is egy defektje volt duplafalú felninél a hosszú küllő miatt, hiába volt felniszalagja is. Leköszörülte a végét és minőségi szalagot beletéve megoldódott a gond.
Egyébként Újpest központ környékén tették be a törött küllő helyére a hosszabbat úgy, hogy a régi küllőanya a duplafal közé volt szorulva. Csak három belső bánta.

"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"

(#12983) Runner_fxr válasza lsebestyen (#12965) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Persze, lehet menni ilyen gépekkel is, de nem mindegy, hogy 25 km/h-nál már úgy pattog a gép a köveken, hogy az ember már tépi a féket vagy 50-60 nál is stabil marad mert a telók kimozogják az egyenetlenséget.
Országúti az is egy jó dolog, de arra sajnos Magyarország úthálózata nem igazán alkalmas, illetve az autósok közlekedés morálja is olyan, hogy vásárra viszed a bőröd ha a közutakra merészkedsz.

(#12984) lsebestyen válasza Runner_fxr (#12983) üzenetére


lsebestyen
addikt

Mondjuk engem közúton kevesebb atrocitás ér, mintha bringaúton megyek...Közel lakom a városhatárhoz, gyorsan kiérek, aztán ott már nincs annyi autó, lehet haladni normálisan.

(#12985) Zola007 válasza TripleB (#12982) üzenetére


Zola007
veterán

én múltkor vettem küllőt a boltbajárósra törött helyére (meghúzáskor, régi volt szegény, volt ki a menetből, 2. menetnél tört el)

beviszem a küllőt, mondom a srácnak: ilyenből kérnék 5db-ot
leveszi a küllőhosszmérőt, megnézi, hozzáteszi a vonalzóhoz

ideadja, kifizetem, nézem, mintha hosszabb lenne? Mellérakom a réginek, hát 6mm-el volt hosszabb mint az eredeti.
Mondom neki, hogy ez így nem okés, mire ő, á biztos jó, most mérte le. :W mert hogy akkor biztos 4 keresztre van fűzve nem háromrra, blablabla.
Mondom, nem mindegy? egyébként igen, 4 keresztre, de kezedbe adok egy küllőt hogy ilyen hosszú kell, akkor felőlem parkettába is lehet fonva , a méret adott

szóval ennyit arról hogy mennyire precízek egyesek

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#12986) Moric


Moric
aktív tag

Tárcsafék ügyben én is kérném a segítségeteket.
A mostani bowdenes 160-as. Nem vagyok maradéktalanul elégedett a fékhatással. Megállni meg lehet vele. Hosszabb meredek lejtőnél ott érzem, hogy kevés.
Sajnos hidraulikásra nem tudom lecserélni, nagyon sokba lenne, mindent kicserélni.
Arra gondoltam, hogy feltennék egy nagyobb tárcsát, akár 200-ast is. Láttam vannak adapterek amik 160-asból 200-ast csinálnak.
Mire kell figyelni egy ilyen adapteres átalakításnál?
Kell még valamit módsítani hozzá vagy elég csak az adapter?

A másik amire gondoltam, hogy most csak az egyik oldalon van fékdugattyú. Létezik bowdenesből olyan ahol mindkét oldalon van dugattyú?

(#12987) Runner_fxr válasza Moric (#12986) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

203-as tárcsához azért elég masszív villa kell, pontosan milyen típusú a tárcsaféked? Ha ilyen noname bowdenes akkor inkább cserélni kéne az egészet.

Ha jobb minőségű akkor elég csak az adapter és persze a hozzá való tárcsa. A mechanikus tárcsafékek úgy tudom mind úgy működnek, hogy csak az egyik oldali betét mozog és a másiknak a távolságát tudod állítani. Illetve a bowden feszességgel a másik betétet.

[ Szerkesztve ]

(#12988) fpeter07 válasza Zola007 (#12903) üzenetére


fpeter07
veterán

Azt az ugrást már nem hagyományos kamerával kell felvenni.

(#12989) fpeter07 válasza Runner_fxr (#12983) üzenetére


fpeter07
veterán

Azért az emberek többsége nem megy 40 km/h fölött terepen. Meg ahhoz kell már egy kis őrültség is.

(#12990) Moric válasza Runner_fxr (#12987) üzenetére


Moric
aktív tag

Szerintem a létező leggagyibb, Tektro Lyra.

(#12991) Runner_fxr válasza fpeter07 (#12989) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ha valaki csak 30-35-el megy terepen, akkor is nagyobb élmény az össztelós mint a merev és biztonságosabb is, ebből a szempontból mellékes a sebesség.
Persze kell egy bizonyos fokú bevállalósság a száguldozáshoz, de mondjuk én nem tartom magam különösebben őrültnek, némely ismerősöm sokkal őrültebb dolgot bevállal.
Viszont montizok már 92 óta és nyilván megedződtem ilyen téren. :)
Hidd el sok montis megy 40km/h felett is terepen. Én az epiccel is mentem már 50 körül a hármashatár hegyről lefelé és az azért jó kis terep.
Normafa felé tekerve az egyik útvonalon az erdőben kb félúton van egy kb 100 méter hosszú meredek fal amit siratófalnak hívunk. :) Feltekerni rajta képtelenség, csak feltolni tudod a bicajt, mert olyan meredek. Azon a falon kb a háromnegyedéig feltoltam a bringát, ezt az epiccel azért nem csináltam meg. ) A Kona Stinky-vel lejöttem rajta többször is és az aljáig tekertem a bringát, ami a csövön kifért 75-80 km/h-ra fel lehet gyorsulni. Leérve az aljára egy tisztásra gurulsz, utána szemben van egy másik domb ami előtt egy kis ugrató van, arra lendületből rágurultam, felugrattam a dombra kb 10-12 métert és olyan érzés volt mintha 1 métert ugrattam volna. Ezt azért merevvel nem ajánlanám senkinek. :)

Moric: Ó van annál gagyibb is. :) Elvileg van hozzá 203-as tárcsa és adapter, hogy honnan szerezd be azt nem tudom: [link]

[ Szerkesztve ]

(#12992) Runner_fxr válasza ati012 (#12857) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Most vettem észre, így válaszolok rá. :) Hogy miért nem jó a napraforgó olaj a kerékpár láncra?
Egész egyszerűen azért mert nem arra találták ki, a jó minőségű kerékpár láncolaj egy bevonatot képez ami nem engedi annyira hogy beleragadjon a kosz, na most az étolaj ilyet nem hiszem hogy tud. Tiszta olajos ragacsos kosz lesz az egész láncod, mindemellett megfelelő kenést sem biztosít. Nem véletlenül van többféle olaj.

(#12993) ---Lasali--- válasza deicide (#12981) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

PM -ben írj rám és akkor megbeszélhetjük.

(#12979) Zola007
Festve? :W Anodizálva van a felület, hogy keményebb legyen és jobban ellenálljon a kopásnak, mechanikai behatásoknak.

(#12982) TripleB
Ahogy írtam, lehet hogy olyan alacsony profilú volt felni, hogy tényleg be tudott oda lógni a küllő vége, de egy kicsit is magas profilú felninél ez lehetetlen. Jobb esetben a szalagot csak pár mm mélyen tudja belenyomni a lukba a belső.

(#12994) hoffman_ válasza ---Lasali--- (#12993) üzenetére


hoffman_
nagyúr

az enyém szerintem pont necces kombó, mert nem olyan magas profilú, ellenben jó magas nyomáson használom. de ma nyomtam próbakört 9bar-on, nem durrant el. :D

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#12995) Zola007 válasza ---Lasali--- (#12993) üzenetére


Zola007
veterán

teljesen mindegy, a lényeg hogy akármilyen alacsony súrlódású, ha nem maga az anyag érintkezik a környezetével, akkor csak reklámszöveg

ilyet max a bevonatba tudnak keverni, de akkor meg nem alacsony súrlódású alumínium, hanem alumínium alacsony súrlódású bevonattal (csak az úgy kevésbé hangzik tartósnak)

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#12996) Chosen


Chosen
addikt

Sziasztok!

Csepel Torpedo és Royalokat mikor szoktak kb akciózni? (Vagy a kategóriában hasonló bringákat) Melyik boltokat érdemes figyelni ahol számítani lehet majd leárazásra?

(#12997) hoffman_ válasza Chosen (#12996) üzenetére


hoffman_
nagyúr

nem sűrűn esik meg. a legutóbbi akciójuk, amiről tudok, az is valami 3 éve volt, 85 helyett 55ért mentek a royal 3* gépeik. leárazni csak a saját boltjukban fognak, a többi, nem hivatalos forgalmazó, akik tőlük vásárol, nem adhatja olcsóbban.

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#12998) Chosen válasza hoffman_ (#12997) üzenetére


Chosen
addikt

Pont valami ilyesmire gondoltam.

Egyébként ennyit meg is érne egy Royal 3*? Mit mondanátok kb reális árnak ezekre a Csepel gépekre, amennyiért már érdemes újonnan venni?

(#12999) fpeter07 válasza Runner_fxr (#12991) üzenetére


fpeter07
veterán

70 kmh-nál már van lendülete a kerékpárosnak. Még a legkisebb bukkanó is hatalmasat dob. Ugrani merev bringával kényelmetlen. (a nyereg miatt nem tudsz rendesen rugózni lábból)

(#13000) hoffman_ válasza Chosen (#12998) üzenetére


hoffman_
nagyúr

80-ért igazából nem olyan rosszak a royalok. semmi minőségi nincs rajtuk, de semmi igazán rossz sem. arról nem is beszélve, hogy itthon nem nagyon van más verzió. hacsak nem építesz. ez mindig drága.

1. verzió, ha a royalnál jobb gépet akarsz. itt maximum a vázszett royal, csak költségcsökkentés miatt, mert egy rendes egysebis váz 50-nél kezdődik. így kb 100-120 körül ki lehet hozni egy elég jó városi suhanót. pl az enyém*, szintén royal 3* alapon, csak már kb 140 ezrem lesz lassan benne(ebben sok zsákutca is benne van :) ).

2. verzió, ha egy régi országúti vázat papucsoltatsz át(kerülném mindenképp), vagy régi pályavázat kerítesz. ha olcsóbban akarod, mint a gyári royal, akkor szarabb lesz, jóval alacsonyabb komforttal. vagy pedig műértő leszel, de akkor egy gép árából 5 royalt vehetsz.

szóval összességében jó a royal 3* az itthoni utakra, 80-90 között van, ennyiért jobbat nem nagyon találsz. jobbat építeni is csak akkor, ha olcsón tudsz alkatrészt szerezni.

* a váz+villa royal, meg a kormány és a kormányszár csepel már csak.

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.