Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#12901) D.Orion


D.Orion
veterán

A héten már éreztem, hogy valami nem stimmel a gép hátsó felén. Azt hittem, hogy a nyereg lazult meg, de most télre elrakásos takarítás során megtaláltam a hibát egész véletlenül. Az egyik küllő kiszakadt a felniből, mázli, hogy az agynál nem csavarodott rá a koszorúra.Még a flniben ugyan bent van, de annak a menetnek annyi. :( Hétfő de. mehetek is egy szervízbe, lehet, hogy már több hete így járok vele. :(

(#12902) zoli03 válasza D.Orion (#12901) üzenetére


zoli03
őstag

Milyen menetnek annyi? Egy küllő nem drága, hozzá egy küllőanya meg szinte ingyen van.

(#12903) Zola007 válasza hoffman_ (#12900) üzenetére


Zola007
veterán

3:45-nél még most sem igazán tudom megemészteni.
riszpekt :R

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#12904) hoffman_ válasza Zola007 (#12903) üzenetére


hoffman_
nagyúr

az a durva, hogy volt benne több akkora trükk, csak lestem. ez is top igen, megszámolni nem lehet már kb :)

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#12905) D.Orion válasza zoli03 (#12902) üzenetére


D.Orion
veterán

Jap tudom, de akkor már centíroztatom, mert pont annyi van már benne ami már zavar nagyobb tempónál, főleg ha onnan kell fékezni hirtelen. Azt akkor kész a kerékpár tavaszra eltéve.

(#12906) lsebestyen


lsebestyen
addikt

Endon hogy a viharba lehet kijavítani egy útvonalat? Át szeretném rajzolni, mert állandóan elrontja...:W

(#12907) deicide


deicide
veterán

Megvolt az első terepezés, nem tudom mennyire jó idővel, 44km, 17.77km/h átlag, 980m szint. Viszont lesz folytatás, mert nagyon tetszett, az egyenetlen, sziklás, sáros, homokos, avaros terep, a 20%-os emelkedők, ahol párszor kis híján hanyatt estem a dőlésszög miatt, a meredek lejtők, nagyon jó volt. A WTB Exiwolf gumi pedig nagyon jó társ, tapad mindenhol, még ferde úton sem jött zavarba, vagy ha pattogtam a letört faágakon, sziklákon. :DDD

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#12908) Toomy válasza lsebestyen (#12906) üzenetére


Toomy
senior tag

Sehogy. :(

(#12909) lsebestyen válasza Toomy (#12908) üzenetére


lsebestyen
addikt

Áhh, de miért?! Ez annyira alap lenne szerintem... :U Írtam is egy emailt az endonak, hátha...

[ Szerkesztve ]

(#12910) Toomy válasza lsebestyen (#12909) üzenetére


Toomy
senior tag

Egy rögzített útba nem lehet belenyúlni. Esetleg valami GPX szerkesztővel, de az nagyon macerás.
Akkor rögzít sz@rul ha veszti a GPS jelet. Én pl. ezért is raktam ki a kormányra, mert áprilisban a zsebemben ilyeneket produkált. Egy hetembe tellett mire kisakkoztam, hogy a jelerősség alacsony a zsebembe rakva.

(#12911) fpeter07


fpeter07
veterán

A Tora csillapítása ma megadta magát az erdőben. Volt egy lejtős rész egy kisebb huplival. Szerintem ott történhetett. Utána valamit furcsának éreztem... kiállva majdnem teljesen beült a teló.
Több, mint fél évig nem volt technikai problémám (néhány defekten kívül), elég sokáig bírta. :)

(#12912) rétisün válasza lsebestyen (#12906) üzenetére


rétisün
veterán

töltsd fel a gxp fájlt SportyPal-ra, ott lehet szerkeszteni.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#12913) lsebestyen válasza rétisün (#12912) üzenetére


lsebestyen
addikt

:R Köszi, ránézek

(#12914) Runner_fxr válasza rii (#12899) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nem mondom, hogy nincs igazság abban is amit te mondasz, de valahogy akkor is meg kell próbálni kulturáltan egymás mellett meglenni, ha már a város vezetése nem tesz semmit.

deicide: 44 km terepen az szép kis túra. :) Nekem a legnagyobb élmény a hegyi kerékpározás, de az igazi élményhez szükségeltetik egy megfelelő paripa is. Lehet még építesz majd egy össztelósat. :)
120-140mm rugóút az igazi élmény, mert az még nem hátráltat a felfeléken, de a lefelék nagyon élvezetesek.

[ Szerkesztve ]

(#12915) rii válasza Runner_fxr (#12914) üzenetére


rii
nagyúr

" .. meg kell próbálni kulturáltan egymás mellett meglenni ... "

tökéletesen egyetértek, nekem is ez hiányzik ... majd 40 év múlva ...

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#12916) deicide válasza Runner_fxr (#12914) üzenetére


deicide
veterán

Érezni, persze, hogy a Kelly's Quartz nem igazán erre lett tervezve, főleg a filléres Suntour XCM telóval, össztelóssal akkor nagyobb élmény lenne?

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#12917) TripleB válasza deicide (#12916) üzenetére


TripleB
senior tag

Szerintem össze sem lehet hasonlítani a kettőt. Egy , a súlyodhoz beállított! össztelós maga a kánaán. :-)
Nekem zárni lehet a villát és a tagot is ( persze marad így is pár mm mozgástartomány), felfelé menet jól jön.

"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"

(#12918) Daniel Alves


Daniel Alves
őstag

Ugy dontottem o lesz a kiszemelt biciklim majd tavasszal. Mali Mamba '13
teszt

Viszont csak februarban vagy marciusban fogom megvenni mivel tekintettel arra ,hogy 4kor már sotet van es altalaban 5ig dolgozok most nem nagyon tudnam kihasznalni a bicikli kepessegeit... az enyemekrol nem is beszelve. ;] :D

Koszonom mindenkinek akik jo tanaccsal lattak el. :R

Orbea Orca OMR M10iLTD www.translapschallenge.com

(#12919) Runner_fxr válasza deicide (#12916) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Egy valóban jó össztelóssal tényleg nagy élmény a hegyi kerékpározás. Rengeteget számít egy jó minőségű hátsó teló. 120mm rugóút szerintem a minimum, a 100-as xc/marathon összetelósok is jó gépek, nekem is ilyen van most, de ez inkább a merevhez hasonlít, csak azért kicsit kényelmesebb. 120mm-től már érzed, hogy dolgozik alattad a váz is. Persze a 100-ast is érzem, de az nem akkora élmény.
Véleményem szerint egy 140-es az igazi aranyközépút, itt tényleg az van, hogy gondtalanul mész vele szinte bármilyen terepen. Nem gond ha jön egy nagy emelkedő, de az se gond ha dh pályára keveredsz.
Ami e fölött van, ott már inkább a lefelé száguldozás a mérvadó és kezd háttérbe szorulni a mászás, persze azért még egy viszonylag könnyű 160-as gép is jó lehet, de ott már inkább a lefelé a döntő, olyan 70/30 arányban. A mai modern össztelós gépek hihetetlenül jó bringák, már egész könnyűek.
Nekem az első komolyabb össztelósom az a kona stinky primo volt, abból építettem endurót. Jó gép volt, de kő nehéz. 180mm rugóút és volt vagy 18-19 kiló. Az ma már egy dh gépnek is nagyon sok. Még is csináltam vele 40-50 kilométeres túrákat, feltekertem vele normafára, hármas határ hegyre. Mondjuk nagy meló volt, de a lefelé kárpótolt mindenért. Én rengeteget mentem merevvel, jó alap volt, de amikor átültem a stinky-re, az akkora ugrás volt, hogy ahol előtte fékezgettem már lefelé, ott a stinkyvel teljes erőből még tekertem. Egyszerűen nem hittem el. Akármilyen terepre mentem rá, tiszta erőből lehetett hajtani, odatapadt a földhöz. Ma már a felfüggesztési rendszerek annyit fejlődtek, hogy egy kisebb rugóút is nagyobbnak érződik. Ráadásul súlyban egy belépő kategóriás xc bringával kb egy szinten vannak, 12-13 kiló egy modern all mountain gép, 140 mm rugóúttal ami szerintem simán többnek is érződik némely jobb modell esetében.

Ezzel a merev gép sokáig megvolt, nem volt rossz gép: [link]

Utána összeraktam az össztelóst: [link]

Utána lecseréltem a vázat a primo-ra, ezen volt fék függetlenítő (floater) is :[link]

Majd még kicsit fejlesztettem, rc3-as villa, atlas kormány, új nyereg és végül így is adtam el: [link]
[link]

Utána volt egy ilyenem is: [link]

Most pedig ez, ami ép eladó :) [link]

Ha el tudom adni az epic-et, akkor valami all mountain vagy enduró gép következik, lehetőleg jó könnyű. 160-as rugóúttal vagy 140-es-el.
Vagy Focus: [link]

Vagy Bergamont: [link]

A Bergamont mellett az szól, hogy fél áron meg tudnám venni, így lehet még is csak ő lesz a befutó.

[ Szerkesztve ]

(#12920) deicide válasza Runner_fxr (#12919) üzenetére


deicide
veterán

Köszönöm, tavasszal nézek majd valami bringát, normál hegyi terepre kell, 50-50% fel és le, de nagyon egyenetlen, féloldalas, köves, nyomvályús erdei ösvényekre. A mostani a lelkem kirázza ha nem emelem fel a hátsóm a döcögős részeken. Esetleg márkákat, típusokat ajánlanál, újakat, 300-350k körül legfeljebb?

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#12921) fpeter07 válasza deicide (#12916) üzenetére


fpeter07
veterán

Próbáltam már össztelóst, de nekem nem jött be. Az egyik mondjuk egy freeride bringa volt. Ott aztán nagy élmény a tekerés... :)

(#12922) Runner_fxr válasza deicide (#12920) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

120 vagy 140mm rugóútban érdemes szerintem gondolkoznod, de meggondolnám a használtat is a helyedben. 300 körül olyan gépeket kifoghatsz, amik alig használtak és 5-6 az új ára. Az a baj, hogy 300-350 ért nagyon a belépő kategóriát kapod, ez soknak hangzik, de az össztelónál egész más a belépő kategória mint a merevnél. Persze ki lehet fogni új gépekből is jót ezen az áron, pl nálunk is volt 2012-es kifutó modell 120mm rugóúttal, baromi jó áron, 250 körül: [link]

2014-től pedig a 26-os kerék eléggé háttérbe fog szorulni össztelós vonalon.

fpeter07 Egy hosszú rugóutas freeride gép olyan embernek nem való aki csak maszatol lefelé, persze nem tudom te milyen stílusban jössz, de egy átlag montisnak az valóban nem alternatíva, de ha kipróbálnál egy könnyű all mountain-t szerintem egész más lenne a véleményed.

[ Szerkesztve ]

(#12923) Runner_fxr válasza deicide (#12920) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Kb ez a kategória van újban a te általad megjelölt árkategóriában: [link]
Illetve ott vannak még az intersportos genesis, a decathlonos btwin és a hervises x-fact kerékpárok, ezekből biztos kapsz össztelós változatban 300 körül. Viszont ez nem fogja azt nyújtani mint amit szerintem elvárnál ezért a pénzért. Én biztos nem vennék olyat. Normális márkából 120/140-es all mountain újonnan 5-600 ezer-től indul. Ezért javasoltam a használtat. Én például nyáron láttam a bike mag aprón egy lapierre zesty-t 350-ért! [link]
140-es rugóút és ez a bicó egy etalon minőség. Képek alapján gyönyörű szép állapotban volt, na most egy ilyen újonnan kb 800-900 ezer.

[ Szerkesztve ]

(#12924) Daniel Alves válasza deicide (#12920) üzenetére


Daniel Alves
őstag

Nalam is hasonlo a helyzet. :D Csak nalam a lelektani 200-as hatar szab hatart. plusz ugye felszerelés mivel csak outis cuccra van mindenem. :(

Ha meg nem Mali lenne nalam a befuto akkor tuti o lesz a nyero Mongoose Salvo Sport '13
200k

Runner_fxr: Esetleg errol a tipusrol vélemény?

Orbea Orca OMR M10iLTD www.translapschallenge.com

(#12925) Runner_fxr válasza Daniel Alves (#12924) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ez a gép inkább túrakerékpár mint élmény bringa. Csak olyan embernek ajánlanám aki nem túl nagy testsúlyú és kizárólag hobbi túrázásra használná, ezzel nem lehet vadulni, kicsit se. Illetve lehet, de nem fogja bírni. A váz forgáspontjai gyengék. A villát és a rugóstagot pedig kapásból cserélni kéne, ha normális csillapítást is akarsz, ez a kategóriás suntour villa inkább városi/túra használatra optimális, semmi köze ahhoz az élmény kerékpározáshoz mint amit egy jó Am gép tud nyújtani. Mondjuk igaz 200 ezerért mit várunk. Tehát nem rossz bicaj csak arra kell használni amire való. Deicide-nak ez biztos, hogy nem lehet alternatíva, ez durva terepre nem való.

(#12926) Daniel Alves válasza Runner_fxr (#12925) üzenetére


Daniel Alves
őstag

Akkor ez teljesen felesleges. :)
En nem ertek hozza azert is linkeltem be. :B

Orbea Orca OMR M10iLTD www.translapschallenge.com

(#12927) Runner_fxr válasza Daniel Alves (#12926) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Abból a szempontból valóban felesleges, hogy az xc össztelós kategória az inkább 100mm rugóút, nem 120, mert a 120 inkább AM kategória. Viszont felszereltségét nézve meg semmi köze az AM-hez, nyilván 200-ba nem fér bele több. Ahhoz, hogy olyan gépet építs belőle ami mondjuk megfelel egy zúzósabb használathoz egy csomó pénzt rákölthetsz, új villa, új levegős tag, hidraulikus fék stb. És akkor még mindig ott van, hogy a váza egy lutri, ha nem elég masszív a forgáspontja, cseszheted az egészet mert akkor alapjaiban véve szar az egész. Ezen az áron sokkal több értelme van egy jó merevet venni, új össztelósat akkor érdemes venni ha meg van rá a szükséges összeg, legalább 450-500 ezer. Ez alatt merevben érdemes gondolkozni. Persze ki lehet fogni jó akciókat. Ez mondjuk elég jó ennyiért, bár nem a 200 ezres kategória: [link]

[ Szerkesztve ]

(#12928) Runner_fxr válasza Runner_fxr (#12927) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Mondjuk ránézésre ennek a mongoose-nak a hátsó felfüggesztése nem tűnik olyan rossznak, de ez nem jelent semmit, meg ha hozzáveszed azt az összeget amit rá kéne költeni a fejlesztéshez, hogy rendes Am gép legyen belőle, annyiból már normálisabb márkából is választhatnál.

(#12929) D.Orion


D.Orion
veterán

Üdv!

Haveromnak kéne kemény földút/kemény, de felületi murvás/néha aljnövényzetes erdei útviszonyokhoz ajánlanom valami abroncsot 28"-os cross gépre. Az a tipikus elindul az erdőbe barangolni és a következő kanyar után más terep fogadja szindróma. Az általam használt Schwalbe CX Comp-ot nem mondanám neki első sorban, hogy ha van jobb is. :B

Nyugodt ember és nagy erős sincs benne, inkább csak szeret barangolni.

[ Szerkesztve ]

(#12930) Runner_fxr válasza D.Orion (#12929) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Én a Schwalbe rapid rob-ot venném.

(#12931) planbmokus válasza Daniel Alves (#12924) üzenetére


planbmokus
senior tag

Ennyiért lehet sokkal jobb kerékpárt venni...

"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)

(#12932) anorche1


anorche1
őstag

Sziasztok!

Tervezem egy országúti kerékpár vásárlását. Maximum 120 000 lenne rá, és ezt néztem ki. Tavasszal szeretném megvenni, kivéve ha lesz pl. karácsonykor akció, ahol mondjuk le megy 90 -re.
Használt bicókat is néztem, de azok vagy ősrégik voltak, amiknek a külseje nagyon tetszik, vagy rohadt messze van Miskolctól.
Esetleg ti tudtok ajánlani mást? Ennél többet nem szeretnék rákölteni, ahhoz meg ez is bőven elég lesz hogy Miskolc és környékén közlekedjek, esetleg nyáron letekerjek a Tiszához.

"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond

(#12933) TripleB válasza Runner_fxr (#12923) üzenetére


TripleB
senior tag

350-ért inkább ilyet :-)

anorche1
Milyen méretű biciklire lenne szükséged?
[link]

[ Szerkesztve ]

"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"

(#12934) ati012 válasza TripleB (#12933) üzenetére


ati012
senior tag

Mé jó az ha a villának egy szára van?
--------------------------------------------------------
Miért flexelték szét a villát?

Országúti biciklinek mennyi a terhelhetősége?

[ Szerkesztve ]

(#12935) anorche1 válasza TripleB (#12933) üzenetére


anorche1
őstag

183 cm vagyok, szóval talán 58 -as. Jövőhéten fogok elmenni a marikoo bringás boltba, ott majd kipróbálom pontosan mekkora is kellene. De 16 éves vagyok, úgyhogy még nőni fogok.

"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond

(#12936) TripleB válasza ati012 (#12934) üzenetére


TripleB
senior tag

Az egy Lefty villa, gyárilag ilyen, semmi flexelés nincs benne.
Inkább angl cikkeket találtam a témában, ha az jól megy megmutatom az előnyét.

"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"

(#12937) ati012 válasza TripleB (#12936) üzenetére


ati012
senior tag

(#12938) hoffman_


hoffman_
nagyúr

kisebb problémába ütköztem. adott egy első és egy hátsó agy. icipicit mások az adatok, de a kalkulátor ugyanazt a küllőhosszt dobta hozzájuk, mint szükséges. az elsőnél tökéletes is volt, a küllők pont nem emelkednek ki az anyák fejéből belül. ugyanakkor mos fűztem át a hátsókerekem is, és ott jobban rá kellett húzzak a küllőkre ahhoz, hogy feszesek legyenek(az első még így is feszesebb picit), de kilógnak a küllők befele. duplafalú felni lévén nem hiszem, hogy ez akkora gond, nincs 1mm se, ami befele kilóg, én olyan 0,4-0,5mm közé saccolnám maximum. maradhat ez így? gondolom igen. érdekes, mert a hátsó agy ugye szélesebb is, ergó éppen hogy "rövidnek" kéne lennie az azonos hosszú küllőknek.

köszi előre is :)

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#12939) ati012 válasza hoffman_ (#12938) üzenetére


ati012
senior tag

Rossz belsőből rakj oda egy védőréteget azt jóvanaz.

(#12940) TripleB válasza hoffman_ (#12938) üzenetére


TripleB
senior tag

Ha van kis köszörűfejed, olyan fúróba fogható, akkor csiszold le és kék schwalbe szalagot bele utána.

"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"

(#12941) hoffman_ válasza ati012 (#12939) üzenetére


hoffman_
nagyúr

felniszalagom van jóféle, az gondoltam elég lesz.

TripleB:

sajnos ilyenem közel sincs itthon :( ellenben kék schwlabe igen.

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#12942) ---Lasali--- válasza hoffman_ (#12941) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Azért baj ha túl lóg rajta, mert ha teljesen ráhúzod az anyát a küllőre, akkor tovább nem tudod majd húzni, ha esetleg centrírozni kell, ha tovább húzod akkor kiszakítod az anyából a menetet a küllővel. Le reszelni nincs értelme mert csak tönkre vágod vele a küllőt és dupla falú felninél egyébként sem számít. Baromira alacsony dupla falúaknál sem szokta megsérteni a belsőt, mert nem tud oda bemenni a szalagtól. Ha reszelsz a küllő végéből, attól a küllő nyilván rövidebb lesz, de a menet nem lesz beljebb rajta.. tehát igazából nem tekinthető rövidebb küllőnek. Azon beljebb kéne mángorolni a menetet is.
Tehát.. próbáld ki egy ugyan olyan még nem befűzött küllővel és anyával azt, hogy rátekered a küllőre az anyát ameddig rápörög, aztán megméred mennyi lóg ki a küllőből. Ha a befűzött keréken most annyi lóg ki, akkor utána nem lehet majd centrírozni. Ha több lóg ki, akkor hazavágtad az anyák elejében a menetet. Ha jóval kevesebb, akkor még jó lehet a fűzés.

ati012m, TripleB
Ha dupla falú, akkor nem kell lereszelni meg odatenni se semmit, mert nem fog beérni a szalagig..

[ Szerkesztve ]

(#12943) hoffman_ válasza ---Lasali--- (#12942) üzenetére


hoffman_
nagyúr

értem, köszönöm a válaszod. tudtam én, hogy pont egy küllővel többet kell rendelnem, mint a max, hogy sosben legyen mihez nyúlni, bejött. a baj az, hogy nagyon kicsit a centírpotenciál benne, jelen helyzetben, max 3-4 fordulat, de inkább 1-3. ugyanakkor az annyira nem vészes, annak fényében, hogy cimborám városban nyúz ilyen felniket másfél éve, nagyon durván, és azt mondja, egyszer kellett egy picit utánacentírozni.

sok mindent amúgy se tudok most így kezdeni, mivel nincs más küllő, se felni, hogy helyettesítsem. szóval mindenképp használnom kell. vagy veszek új küllőt. de azt meg ráérek akkor is, ha ezekkel adott esetben már nem tudom helyrehozni a felnit centír esetén.

köszönöm :R

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#12944) superecneB


superecneB
őstag

Sziasztok!

Tudnátok segíteni abban, hogy hol lehet kapni teljesen zárt láncburkolatot? (régi szovjet 28"-as bringára kéne)

(#12945) Runner_fxr válasza TripleB (#12933) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ez egy gyönyörű és kiváló bringa, de XC/marathon felhasználásra. Vagy versenyzőknek való, vagy olyan embereknek akiknél inkább a teljesítmény számít, a megtett út hossza, élmény bringázásra ez nem annyira jó. Rövid a rugóút. A scalpel mindössze 80mm-t rugózik hátul. Bár egy igazán ötletes megoldással, a láncvillán nincs is forgáspont, hanem a karbon láncvilla rugalmasságát használva rugózik és csak felül van forgáspont ahol összenyomódik a tag. XC/marathon versenyekre kiváló, könnyű, de az All mountain-hez semmi köze! Am bringa 120-140mm között van. Az azért egész más. Azzal lehet csapatni, élmény bringázni, akár több métereket ugratni. XC gépekkel nem szokás több méter repkedni, nem arra való!

[ Szerkesztve ]

(#12946) Zola007 válasza Runner_fxr (#12945) üzenetére


Zola007
veterán

hosszú távon meddig bírj a hátsó rész?
nekem kicsit olyan szaga van hogy ez a bringa inkább a szemnek épült mint a lábnak

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#12947) Runner_fxr válasza Zola007 (#12946) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A Cannondale egy legendás gyártó, annak idején a 90-es években rengeteget nyertek Cannondale bringákkal, főként DH-ban Missy Giove [link]
Jó bringák, szart nem adnak ki a kezükből. nekem nem volt scalpel bringám, a tartósságáról nem tudok nyilatkozni, de ha rendeletetés szerűen van használva szerintem nincs vele gond. A lefty villa meg ne tévesszen meg, baromi erős az, lehet egy lába van, de dupla válla.

(#12948) deicide válasza Runner_fxr (#12945) üzenetére


deicide
veterán

Akkor úgy érzem, nekem nem az AM való, nekem a teljesítmény számít, nem akarok vele ugrani, csak haladni minél többet, minél gyorsaban. Ezesetben jó a csak első teleszkópos bringa is? Mert akkor pl a meglévőbe rakatok valami értelmes telót, meg egy jobb féket és olcsóbban megúszom.

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#12949) fpeter07 válasza deicide (#12948) üzenetére


fpeter07
veterán

Én ilyet javaslok. [link] Kicsit extrém, de biztos gyorsan mehet.

(#12950) deicide válasza fpeter07 (#12949) üzenetére


deicide
veterán

$6700-at nem nagyon adnék azért kerékpárért. :Y

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.