Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
FIREBLADE78
addikt
[link]nagyon kéne már az a bicaj csak soha sem lesz leárazás
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
bunddog
tag
Nekem rock shox levegős van a cross-hoz, el lehet vele zötyögni nem neki való terepen de ismerni kell a bringát rendesen, 30as slick-el is mentem nem crossnak való terepen de ott egyből kijön hogy nyilván oda kevés lesz. Utólag én is úgy látom hogy inkább mtb slick-el ha városban akarja vki használni mert még terepre is jó lesz oda való gumival. Azért cross-al is simán lehet tartani 35 körül, követek néha outisokat de tény hogy komolyabb edzettség kell ha valaki nagyon nyomni akarja neki, de akkor szerintem nem is crosst fog keresni. Azt néztem tegnap hogy az outikat simán lassítás nélkül átküldik a szar szervizsávon az Andrássy-n 35 fölötti tempóval ahol én azért kiállva gurulok át, szóval nincs nagy létjogosultsága a crossnak, mondom ezt úgy hogy az van
(#120599) bringasisti így már mindjárt más, de a leszedő a gyenge láncszem szerintem, az nem biztos hogy bírja vagy kifordul belőle
[ Szerkesztve ]
ivana
Ármester
MTB-re akkor már félterep gumit. Schwalbe hurrica, Conti double fighter.
Hasaggymeg
Topikgazda
Akkor is megyek ha szarvasok hullanak az égből.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
3,5 évig használtam elégedetten az R540-est, ez volt az első patentpedálom. Gondolom a 105-ös pedál könnyebb anyagokból van de kb ennyiben tudhat többet.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
trialboj
őstag
Mivel visszajött a szép idő, és nem csak átutazóban van, kell egy rendes fék.
BR-M506 - et cserélem SLX BR-M7000 -re, az érdekelne, hogy biztos hogy minden passzolni fog? A féktest felfogatás (hátsó), és a kormány felfogatás is?
Az új féknél ezt írja: I-spec II compatible - securing the shift lever on the brake lever, és a mostaninál ez van I-spec B compatible, a váltó a fékkarra van pattintva, de a bilincs az más.
Abszolút fénypostával szeretném, szóval elég nagy pofára esés lesz, ha a felszerelés pillanatában derül ki hogy nem passzol valami.
+ most se időm se ingerenciám méretre vágni a kábeleket, hiába egyszerű, de ha elkezdem használni a bringát, és össze vissza lötyög majd benne az olaj meg az a kis levegő ami belekerülhetett, akkor a hozzá csatolt szettel már nem lehet bleedelés nélkül kurtítani a kábeleket?
Kösz sOs
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
(#120607) IMIIKE1998 válasza IMIIKE1998 (#120571) üzenetére
IMIIKE1998
őstag
Ma már meg sem találom facebookon az ősmontisok adok-veszek-et... Engem tiltott ki valamelyik pofátlan admin, vagy a csoporttal lett valami?
[ Szerkesztve ]
Toobee
veterán
Lehet megelőzött a híred. Ezen a linken érhető el, nézd meg
https://barbieripnk.hu/
IMIIKE1998
őstag
Köszönöm, ezek szerint csak ok nélkül letiltottak. Nevetséges egy banda, de merszük nincs visszaírni. Én nem tettem ellenük semmit, szánalmas egy csőcselék...
[ Szerkesztve ]
Hasaggymeg
Topikgazda
Szerintem a kompatibilitással nem lesznek gondok,de kurtítani légtelenítés és szerszámok nélkül nem tudom fog-e menni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
ro_bert17
őstag
Országúti,Trekking kerékpár és alkatrész-adok-veszek is zárt csoport lett. Szerintem ne vedd magadra.
chubby2o6
senior tag
A régi féket muszáj leszedned, hozzáméred az újat, bejelölöd, felszereled. A féktestet is be kell állítani, és mikor minden kész, a méretre vágás kb. 10 perc. Ha ügyi vagy, nem lesz levegős, vagy csak egy nagyon picit. Fékkar vízszintesbe ( a légtelenítő csavar legyen a legmagasabban), csavar kiteker, kicsi pumpálás, kicsi olaj bele, megint pumpa, megint olaj. Ha már nem "nyeli el" pumpálás után, akkor jó. Még egy nagyon picit rátöltesz, csavar vissza, fékkart visszaállítod, és kész is vagy. Szerintem nem érdemes meghagyni a vezeték hosszát, beleakad vmibe, meg hogynézmánki. Előbb-utóbb úgyis meg kell csinálni, és tényleg nem egy nagy valami. Nekem az egész fékcserebere során a méretre vágás volt a leggyorsabb művelet, pedig akkor csináltam először, szal nagyon gyakorlatom sem volt benne.
Toobee
veterán
Megkövetem magam, mikor bosszankodtam a hihetetlen árkülönbség miatt (15 vs. 55 EUR). SRAM 1x11 hajtáshoz első lánctányér. GX BCD 94 érkezett, tévesen rendeltem. Nekem X01 BCD104 kellett volna. Sajnos a sornál is ilyen különbségek vannak. Ráadásul X01 lánckerékből nincs is 32 fognál kisebb, én meg ki akartam próbálni egy 30-as tányért, de az csak az alsóbb kategóriákhoz érhető el. Eddig hitegettem magam, próbáltam szugerálni, hogy gyenge szar vagyok, fáradt vagyok, nem tekerek annyit és fogy az erőm folyamatosan, de a tegnapi túrán azért rá kellett jönnöm, hogy ezt a GX sort (XG-1150) sokkal nehezebb megindítani, mint az előtte fent lévő X01-et (XG-1195). Ezeket nem mértem, mert nem volt kedvem letakarítani a régi soromat, de elhiszem a gyári adatokat: 395 gramm vs. 268 gramm. Sosem érdekelt, nem hajszoltam a tömeget, és szerintem egy 2x10, ne adj isten' 2x11-es rendszernél nincs is ekkora különbség, de a Sram-féle 1x11 nagyon durván ki van találva X01 szinten. Nem véletlen, hogy nem kapsz 32T-nél kisebb fogszámmal első fogaskereket. Ha megtartod egységes X01 rendszernek, akkor el lehet vele lenni normál edzettséggel is, de tegnap azért 1000 méter szintnél már nagyon éreztem, hogy kevés az erőm a 32T + 10-42 sorhoz. Az X01 sort könnyebb volt megindítani, hajtani. Most megy a matek, hogy mire fogjam a sorcserét A szezont már lezárom a mostani cuccokkal, de kell tag szerviz, középcsapágy csere (ezt mondjuk már megvettem, csak be kéne rakni), első + hátsó gumim is kuka. Itt is szeretnék rámenni egy kis súlycsökkentésre, pedig eddig nagyon amellett voltam, hogy beáldozom a tekerhetőséget és valami zúzós DH gumikat rakok majd fel, de egyre inkább úgy látom, hogy valami jó kis középút kellene nekem. 29er, 2,3-2,4 körül valami jól tekerhető, nagyon nagyon könnyű hátsó gumi. Elől nem punciskodok, szeretnék venni egy Minion DHF-et: 925 g, bár arra is gondoltam még, hogy utána kellene járni a gyári Speci guminak, amik iszonyat könnyűek a kategóriához mérten (első: Butcher Control: 810 g, hátsó: Purgatory Control: 765 g(!!!). Hátsó gumiban, ha könnyebbet vennék, akkor pl.: Maxxis Ikonnal akár 600 g-ig is le tudnék menni. Sajnos a sorcsere miatti súlytöbblet után rá kellett jönnöm, hogy még a kocabrinyósoknál is számít. Kérdés bírná-e a komolyabb lefeléket. Alapvetően az az irány jön be, felfelé tekerni csak szükséges rossz
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
bringasisti
őstag
A statikus és dinamikus nyitási erő nem ugyanaz. Ezért gyártanak úgynevezett ütő kulcsokat. Én ennyit tudtam segíteni 602 re akartam válaszolni
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
dellfanboy
senior tag
garazssopres soran elokerult az osregi mtb-m. az apro.bikemag/ra mar feltettem de zero megkereses jott, gondoltam feldobom FB-ra. Tudnatok 1-2 csoportot ajanlani?
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
zoli03
őstag
Az I-Spec II nem kompatibilis az I-Spec B-vel, vagyis nem tudod felrakni felrakni a váltókarod rá. Elöl milyen adapter van? Ahogy látom, nem Shimano. Gyárilag légtelenítve kapod, nem lötyöghet benne az olaj.
gabro0
őstag
A pedál tetején az a védő vagy mi az R550-től fémből van, illetve a 105-től a tengely csiszolt és az egész váz anyaga karbon. Szerintem jó lesz az az 550, ez tényleg csak egy pedál, legfeljebb később feljebb lépek.
Hasaggymeg
Topikgazda
Csakhogy az valszeg hosszabb lesz mint ami neki ideális,így vágnia kell belőle.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
zoli03
őstag
De simán lehet attól még használni, nekem is így van jelenleg .
trialboj
őstag
PFFF mekkora mocsok üzletpolitika már ez, mindenki az appletől tanulja a marketinget? 2015ös modell már nem kompatibilis a 2017-el, tehát muszáj új váltókart is vennem ha le akarom cserélni a riherongy fékeket? Ja persze vehetek rá külön bilincset, ha találok, meg ha pont van stockon, de még akkor is rondább lesz a kormány.
Az első adapter egy sima 180-203ra adapter, nem shimano, de a mérete megfelel a mostaninak.
szerk:
biztos vagy benne hogy nem jó rá? Most nézem a modernebb váltókart és az is ilyen I-Spec B
Ok, rántsa le róluk a medve a bőrt, van itt kompatibilitási maszlag rendesen.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Hasaggymeg
Topikgazda
Enyém le van vágva,de még így is hosszú,terepen dörzsöli itt-ott a vázat cefetül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
StLui
veterán
Viszont ha esel és kifordul a kormány jobb ha hosszú, nem?
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
bunddog
tag
Tuti jó ahhoz a váltókarhoz ami neked van, a régi 9 sebis sl-m590-es és a 10-es m610-es deore-omhoz is jó.
zoli03
őstag
Rá van írva a váltókarodra a pontos típus, az alapján meg tudod nézni, milyen I-Spec-es. De I-Spec B-s cucc nem fog menni I-Spec II-vel. Nekem is ez volt a helyzet, a váltókarom I-Spec II-es, a Zee fék meg B-s, így vettem a váltókarra másik fedelet, ami I-Spec B-s, nem kellett az egész váltókart cserélni.
Hasaggymeg
Topikgazda
Hát úgy gondoltam,hogy túl hosszú,tehát teljesen a fékkar ütközéséig a felső csőbe.Mondjuk,ha letörik a fékkarom és tovább fordul,akkor lehet pont jó.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
IMIIKE1998
őstag
De legalább válaszolna valamelyik bunkó... Szánalmas az egész, ilyen adminok mellett akar a franc ebben a csoportban lenni.
Ezt jól sejtem amúgy, hogy gyanúsan rossz állapotban van? vintage mtb
[ Szerkesztve ]
(#120627) Mezga Aladár válasza Mezga Aladár (#115425) üzenetére
Mezga Aladár
veterán
Most fogyott el. 2000 km-re volt elég.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
zoli03
őstag
13". Miért akarsz ekkorát venni?
trialboj
őstag
Jaja, a videó amit linkeltem be is mutatja, és ő is szívatásnak tartja, főleg hogy a új verzión sem oldották meg hogy a váltókar csavarja hozzáférhető legyen ) nevetséges nép, majd a köv verzióban spec III fejlesztenek, mert a spec II semmivel sem jobb megoldás mint az én spec B-m.
(#120623) bunddog Ehhez pont nem jó, de kis keresés után láttam hogy több féle fékkar van, vagy már lehet csak volt, olyan típus is, ami I spec B re lett tervezve.
Itt rendesek és ki is emelték: Only mountable to I-Spec II! Not compatible to I-Spec A or I-Spec B!
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
ivana
Ármester
Oké, hogy azt mondtam, hogy lehetőleg valami kisebbet, mert rohadt nagyok szoktak lenni. De a 13" az még vintage montiból is amiből kicsit kisebb kell a 160 centis csajoknak való cucc.
robee19
tag
Kisfalumból most készül a kerékpárút Hajdúszoboszlóig. A minap felkerűlt már a fluoreszkáló felfestés is egy pár kilométeres szakaszon. Az aszfalt még igencsak szűz, marha jó érzés volt egy gyors kört tekerni így koraeste, hogy nem kellett forgalomra számítani sehonnan.
cdl
senior tag
Merrefelé laksz?
Debrecenből elérhető normális úton?
bunddog
tag
sry, azt hittem "alap" váltókarod van de naiv voltam én amikor vettem az m7000-et csak néztem hogy biztos odafér mellé, de runner írta hogy tuti jó lesz úgy is lett
gabro0
őstag
Fent van már a térképen?
[ Szerkesztve ]
zoli03
őstag
Most lehet röhögni fogsz, de már van új szabvány, I-Spec EV a neve.
6030D
Ármester
Ez az a bringút lesz, mi Szoboszlóra a benzinkutaknál jön be, a Debreceni úton? Még be se értünk a városba, már mutattam az asszonynak, hogy "Nézd, milyen frankó bringautat csinálnak!" Elfogadnám itt a környéken is.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
IMIIKE1998
őstag
De akkor S-est keressek? M-esnél kisebbet sehol nem találni. Sajna ez nem lesz egyszerű. Megtennéd, ha esetleg látsz az ősmontis csoportban S-es bringát, dobsz egy képernyőképet róla?
(#120638) IMIIKE1998 válasza IMIIKE1998 (#120637) üzenetére
IMIIKE1998
őstag
zoli03
őstag
Az a véleményem, hogy olyan kicsi a kép felbontása, hogy semmit sem látni belőle. Amúgy nem jött be az országúti? Vagy miért keresel most MTB-t?
IMIIKE1998
őstag
Bejött, csak téli+közlekedő bringa kellene, a mostanira sokat kellene költeni és sajna az értéket se tartaná, így keresek valami vintage montit, aminek legalább használtan is van ára és nem buksz rajta nagyot.
zoli03
őstag
Attól, hogy vintage monti, nem magától értetődő, hogy nem kell rá költeni. Ugyanúgy lehet szar állapotban, ha évekig karbantartás nélkül használták.
emiki6
veterán
És miért monti? Miért vintage? Miért nem más?
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
ivana
Ármester
Olcsón közlekedni kb. két alternatíva van tanyabike vagy vintage monti, a vintage trekking még jó lenne, de az kb. 3-szor annyiba fáj mint egy monti miközbe szinte biztosan szarabb a váza, mint egy épkézláb montinak.
IMIIKE1998 Innen is látszik, hogy ez valami lemezpapucsos szemét, a kategóriában csak kovácsolt ejtőpapucsost érdemes nézni.
[ Szerkesztve ]
robee19
tag
Ebes. A 4_es van, de azt hiszem az tiltott gyümölcs.
robee19
tag
Az igen.
Gabro szerintem nincs, de még nem is adták át.
IMIIKE1998
őstag
Mert 30k-40k-ból meglenne.
emiki6
veterán
Áh, értem.
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
Hasaggymeg
Topikgazda
...és még milyen puccos,2 síkban is állít6ó!
(#120640) IMIIKE1998...még nem mutattad meg hogyan áll a Vanguard nyereg bringádon.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
trialboj
őstag
-=RelakS=-
veterán
Jáj...
Idén leadtam szervízbe a bringát, csinálják meg a tavaszi akármiket rajta.
Visszakaptam, három napig boldogan használtam, majd kicsinált az allergia.
Hónapok múlva vettem elő, azóta minden út alatt legalább egyszer olyat reccsen, mintha ketté akarna szakadni
Nem jöttem rá, hogy melyik részéből jön a hang, de néha a pedálban is érzem
(igen, szerintem már írtam )
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__