Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
varsam
őstag
Szabadonfutó zsírzás kérdésem lenne. Szar idő, kicsit karbantartok. Ha kenés után (Sram dynamic seal grease - telózsír) után hátrafelé tekerve éppen kicsit megindul a kerék is akkor még nem gáz ugye? Kereket tekerve a lánc/hajtókar már nem mozdul meg.
DT M1900as kerék.[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
válasz lsebestyen #250147 üzenetére
Köszi, most 2 hét kényszerszünet jön szájseb miatt, utána lenyomom
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #250142 üzenetére
Attól függ, milyen karbon kormányt veszel. Ha valami fullos többszáz euróst [link] , akkor talán, bár olyat nem próbáltam.
Nekem ilyen [link] van, igazából semmi különbséget nem tapasztalok az alu után, mondjuk ez finoman szólva sem egy fullos darab.A(z alis) karbon nyeregcsövemet [link] is száműztem tegnap. A komforthoz nem tett hozzá semmit, cserébe feszt recsegett a nyeregcsőben, és pont mindegy volt neki, hogy mivel/mennyire volt megkenve. Visszaraktam inkább a már jól bevált Pro Lt-t [link] , azóta egy nyikkanás nincs.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #250157 üzenetére
RaceFace Next-et néztem (35k itthon) meg a Funn Black Ace-t. Utóbbiról van teszt, ott azt írják, hogy merev és komfortos. Ez a 31.8 mm-es verzió volt, a 35 mm-es az gondolom merev lehet mint az állat.
Azért lenne lényeges, mert a telót akarom kiváltani merev villára, de azt sem akarom, hogy stétrázzon a rossz út. Acél villa biztos nem kell, így marad az alu. Karbon adná magát, de macerásabb.
-
chubby2o6
senior tag
válasz gordonfreemN #250155 üzenetére
Külső csészés kell, és inkápp iparis mint golyóskosaras. [link]
-
-FLY->
őstag
Kéne egy kis segítség, szerintetek egy fitness bringára elég a sora 2x9? Csak sprinteket megyek, rövidebb távokat, hegymászás kb nincs. Árát és készlet elérhetőségét nézve kb ez volna számomra a megfelelő. Nagyon-nagyon indokolt lenne inkább a Tiagra 2x10?
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stickermajom #250140 üzenetére
Írom is a listára...akkor eddig volt egy bringa és egy szúnyogírtó spray stickermajomnak.
#250153varsam...ha szépen beakad és hallod a reteszelést akkor az még nem baj ha van kis ellenállása, főleg közvetlen a kenés után, majd ha rendesen szétkeni valszeg más lesz.
#250142Fall-N...én akinek mindig volt valamiféle rugózása elől nem tudom értelmezni ezt az utat kisimító karbon cuccokat. ...majd az outisok megmondják.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-FLY->
őstag
válasz lsebestyen #250164 üzenetére
Ez volna a kövi kérdésem, elöl 50/34 lenne 175mm (xl váz 192cm vagyok), kazetta a nagy kérdés, hogy az a kilenc hogyan legyen beosztva!? 11-30 az elég elnagyoltnak tűnik.
-
Tin
veterán
Korábban javasolták itt páran, hogy érdemes magasabb fordulaton pörgetni, így rá is álltam a 90 körüli pedálfordulatra. Az izmaimat valamivel tényleg kevésbé terheli, csakhogy az érdemi tekerés során végig a 160-180-as pulzuszónában vagyok. A 180-as maximális pulzusomhoz képest viszont a "klasszikus" számítások alapján a célom, vagyis a 2-es zónám teteje 126 bpm, ami nálam konkrétan egyenértékű a sima, könnyed gyaloglással. Még úgy is nehezemre esik 160 alá levinni, hogy 1-2 km-enként megállok, hogy visszasüllyedjen.
Szombaton délután aztán a YT feldobta ezt a videót a 2-es zónás edzésekről, ahol San Millán elmondja, hogy a 2-es zóna baromira nem az, amikor az ember teker egy könnyedet a parkban, és hogy nagyon emberfüggő, hogy kinek milyen pulzusa van közben. Szerinte a 2-es zóna az, amikor még tud összefüggően beszélni közben az ember, de néha meg kell állnia beszéd közben, és pl. a légzésre figyelni. Tehát mindenképpen terheléses állapot, csak nem túlterhelés.
Aztán további cikkekből kijött, hogy nem is csak egyféleképpen lehet számolni a zónákat, hanem van ez a "Karvonen" számítás is (itt egy kalkulátor), ami figyelembe veszi az ember nyugalmi pulzusát is, ami nekem 80. Beírtam a számokat, és lám, eszerint a 2-es zónám máris a 140-150 közötti tartományba esik. Közben az is lejött a cikkekből, hogy a "pörgetés" simán megdobja 10-20%-al a pulzust.
Így amikor tegnap délelőtt elmentem tekerni, visszaálltam a korábbi, 80 körüli pedálfordulatra, és egyetlen célom volt: 150 alatt tartani a pulzust. Eredmény: 10 km-es távokat tekertem le megállás nélkül, és igazából nem is esett nehezemre a 150 alatt tartás, csak néhányszor mentem picit fölé, de akkor könnyítettem egyet a fokozaton, és máris lejjebb ment a pulzusom. A sebességgel nem is foglalkoztam, de az átlag igazából talán 1 km/h-val (se) volt kevesebb a pörgetős menetnél. És végig a 2-es zónában maradtam, plusz kijött az összes "matek". Többször ellenőriztem közben, hogy tényleg megy a beszéd, és a fizikai érzés mindenben megfelelt annak, amit a faszi elmondott a videóban. Úgyhogy végre megvan! A pörgetést viszont most egyelőre félre kell tennem.
Tudom, hogy sokak számára ez nem újdonság, másoknak meg annyira alacsony a nyugalmi pulzusuk, hogy teljesen máshol van a 2-es zónájuk. Én csak azért írtam le az információkat, mert egyrészt nekem végre segített megérteni, hogy csináljam "jól" (jobban), másrészt esetleg vannak itt szintén kezdők, akiknek segíthet.
[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #250165 üzenetére
-
Ringman
nagyúr
berohadt négyszögtengelyes hajtókarral mit lehet csinálni?
itthon egy xlc márkájú leszedő van, 8-as imbusszal vagy 15-ös kulccsal, ezekkel nem tudom elfordítani a leszedőt, az 1/4"-os ütvecsavarozóhoz sincs 8-as bitfejem (szerintem nem is illene már rárakni a kis boschra: [link]
van valahol egy lidl-ös leszedőm is (csak nem itthon) az talán 22-es villáskulcsos.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
stickermajom
addikt
válasz Hasaggymeg #250165 üzenetére
Írd mellé az edzettséget is légyszi.
-
.LnB
titán
Ugye azért vettem az új DT Swiss kerekeimet, mert a mostaniakat iszonyat nehéz szerelni/gumizni. Szerencsére ebből a szempontból jónak tűnik a DT. Fél óráig szedtem le a ket külsőt a régi kérekről. De 5 perc volt feldobni az új kerekekre.
Így azért reálisabb, hogy belsőt cserélek majd útközben ha defekt van.
Mentem ma egy kört. (még a régi kerekekkel) Hiába volt borús, inkább megkockáztattan egy kis elázást, mert holnaptól elvileg tuti eső lesz, akkor meg nem megyek. De végül néha még a nap is sütött.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Walter_White
senior tag
Sziasztok!. Ki az aki ismeri a Bikeinn szállítási rendszerét? - én most rendeltem onnan először pár cuccot 110 euro értékben.
Csomagbiztosítással. Viszont olyan problémába ütköztem, állítólag megérkezett a csomagom... holott még Magyarország területére se lépett be... SEUR céggel vannak szerződésben, ha ott keresek rá a csomagomra akkor 11.-e óta STATUS: Return in progress
SEUR store.
Ha a Bikeinn weboldalán nézem meg akkor kézbesítve.. (15/05/2023, 18:00 (Celra) Delivered - The goods have been successfully delivered.) és mondjak véleményt róla...
Most ez vagy az hogy a Seur kézbesítette a DPD-nek (mert DPD Alzaboxot választottam ki a rendelésnél, Pick Pack pontot..)- és most majd a DPD fog valamikor csomagszámot adni.. vagy valahol kavarog a csomagom -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Yános #250148 üzenetére
Újan csak Decathlon fér bele (esetleg Hervis (Kilimanjaro és X-Fact), vagy Intersport (Genesis)), használtan minőségi meg szerintem nem lesz ennyiért sem 27,5, sem 29"...amit kinéztél arról meg link kell (leírás, fotó stb.) ahhoz, hogy értékelhessük.
#250144Zoliwrc...megint egyedül mész? (még van jó néhány 7vége, hátha összejön valamelyik, a 28-ra mondjuk én is egyenesen Balatonról indulnék reggel. )
#250174Walter_White...mikor adtad le a rendelést?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
AAntii
őstag
Sziasztok! A közepesen gagyi országúti biciklik elbírják a dagattakat, vagy ők inkább menjenek a nagyfater régi kerékpárjával? Mik az ökölszabályok ezen a téren?
"Az amatőrnek ihlet, a profinak előleg kell."
-
Ringman
nagyúr
válasz AAntii #250176 üzenetére
egy számszerűsített testsúly jól jönne
a vázra, egyes komponensekre (pl nyereg, kerékszett) eltérő súlykorlátot szoktak megadni
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #250175 üzenetére
Legrosszabb esetben nézünk más időpontot amikor többeknek jó, nem probléma.
Most úgy beszippantott a Börzsöny "dzsungele" hogy ott még akarok futkározni, ha már tekerni nem lehet a sár meg az adottságai miatt. -
Fall-N
veterán
válasz Ringman #250171 üzenetére
Ha nem kell a monoblokk én levágnám simán a hajtókar előtt a tengelynél. Később le tudod menteni a hajtást. Utána már hozzáférnél a monoblokk csészéihez, de erőkar kelleni fog ha így összerohadt az egész. Csavarlazító mehet bőven, még nyeregcső felől is befújhatsz nyugodtan.
Nekem egy évig volt bent a régi hajtás, nem volt berohadva, de mégsem volt olyan könnyű kiszedni. Kellett a nagy és erős acél állítható villáskulcs. A hajtókar és monoblokk leszedő BikeFun és jól vizsgázott. Az olcsókkal nagyon vigyázni kell, mert valamelyik csak a menetet szedi ki a hajtóműből és kuka lesz az egész! Vigyázz hogy totál egyenesen kapjon bele a menet és teljesen koppig be kell hajtani. Főleg itt lehet elrontani, mivel a vége felé már nehezen megy bele és ha nem ütközött neki a monoblokk kúpos tengelyvégéhez, akkor szedi ki a menetet a hajtókarból. Főleg, hogy az alu, a kihajtható szerszám meg acél.
Én emiatt sem veszek már integrált hajtóműn kívül mást. Sokkal egyszerűbb és a váz menete is biztonságosabban van. Ha berohad oda egy belső csészés, hagyományos monoblokk, akkor ott az esély, hogy sérül a váz is.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #250162 üzenetére
Köszi, valószínűleg akkor totál felesleges lenne. A logika diktálná, hogy a kormány is ha elnyelné a rezgést, akkor kevésbé mennének át az út hibái. Karbon villával van sok embernek tapasztalata, rázós úton elnyeli a legtöbb rezgést, nagy ütést persze az sem védi ki.
Hasaggymeg: Természetesen egy levegős teló lenne a legjobb megoldás, de a karbantartást akarnám megspórolni meg a 100+ ezer Forintot. Persze erős kompromisszum lenne a merev villa, de legalább igénytelen lenne. Na meg persze az is vonz, hogy egy jó teló 1,5 kg, egy karbon villa a harmada (az alu meg fele). Az én alap olajos telóm meg közelíti a 3 kilót, így rögtön lenne több mint két kiló mínusz. Amiket néztem emberi áron (RockShox Recon Silver TK Solo Air), azok is a két kiló fölötti tömeggel vannak.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
-
Ixion77
addikt
válasz Ringman #250171 üzenetére
Jó minőségű csavarlazítóval befújni, pár perc várakozás után újra befújni, összesen vagy 3-4-szer. Utána próbálkozni. Nekem a múltkor egy alu hajtókarba 10+ év alatt berohadt acélmenetes pedál leszedésére egy MoS2-es lazító vált be, mint amilyen ez vagy ez. Az imbusznak nincs elég nyomatéka, 15-ös villáskulcs jobb választás szerintem. Ha ez kevésnek bizonyul, nyomatékot kell tovább növelni pl. extra hosszú villáskulcsal, vagy villáskulcs hosszabbítóval.
A jobb ütvecsavarozók is nagyon hatékonyak, a vezetékesek közt a kevésbé márkásak közt is lehet találni 500Nm max. nyomatékút. Az ütéssel együtt az már elég durva erő.[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
szimpláncsak
tag
Kicseréltem a nagy lànctànyèrt a bringán. Csináltam egy nem túl jó összehasonlító képet a régiről és az újról. Azért látszódik a fogak végén, hogy már kezdtek elkeskenyedni, de szerintem ment volna még ez pár km-t,ha nem törik le az egyik fog vége.
Ja és lehet tippelni, hogy 20 perc kutakodàs és kèpnèzegetès után, jól tettem-e vissza a kistànyèrt[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szimpláncsak #250186 üzenetére
Olyan mintha már ment volna az az új tányér valamennyit. ...egyet-kettőt tekertél és utána fotóztad?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
válasz Hasaggymeg #250187 üzenetére
Én nem, remélem az ebike.hu-nál sem
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #250188 üzenetére
Azok csak váltáskönnyítő bemarások.
-
Khelben
nagyúr
válasz Walter_White #250174 üzenetére
"Most ez vagy az hogy a Seur kézbesítette a DPD-nek"
Igen, ez az. Nekem is így jött legutóbb valami cucc. A DPD ír majd nyomkövetési infókat pár nap múlva. -
dom1n0
senior tag
A zónáknál nehéz megmondani így, melyik meddig tart szerintem.
Nagyságrendileg lehet talán, de nagyon edzettség függő a dolog.
A pontosabb behatárolás laktátszint méréssel szokott menni, ott látszik mikor indul be durvábban a laktáttermelés, mikor kezd bejutni a szervezetbe.
A garmin óra egész jól becsli egyébként, nekem egész közel van az, illetve a laktátméréses. -
Ringman
nagyúr
válasz velizare #250191 üzenetére
+ többiek.
holnap majd próbálkozom, először a kevésbé roncsoló megoldásokkal (meg vsz. +1 ember vagy a satu segítségével, hátha)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Tin
veterán
válasz dom1n0 #250192 üzenetére
Pontosan ezt mondta a faszi is, hogy 25(?) év után sem tudja megmondani valakiről, hogy hol vannak a zónái anélkül, hogy felrakná a padra, rá a mérőket, és lemérné. Azt mondta, hogy ez a sok kalkulátor meg minden csak félrevezeti az embereket, akik aztán alul- vagy éppen túltolják. Nyilván a profik, akik régóta csinálják, már tudják, mit hogyan merre, de főleg a rekreációs edzésben részt vevők rendszeresen mellélövik. Azt emelte ki, hogy tévhit, hogy a 2-es zóna "semmi", az maximum egy rendszeres sportolónak az, de a 2-es igenis terhelés, csak nem túlterhelés. És amúgy ő mondta ezt a beszéd-dolgot is, mert évtizedek óta nem talált annál biztosabb módszert, minthogy nézd meg, hogy tudsz-e beszélni, vagy sem. Mert az nagy átlagban mindig működik és jelzi, hogy melyik zónában vagy.
Igazából ahogy lejött a videóból és a cikkekből, két lényeges "zóna" van, a 70% alatti, és a feletti, tehát a moderált terhelés, és a masszív terhelés. Az elsőnél a zsírból fogyasztasz, a másodiknál glükózt, és ott indul be a laktát termelés. Nem okoskodom, csak megvilágosodtam A sok netes cikk meg ezer vélemény, meg ezek a "zónás" dolgok csak összezavartak eddig.#250184 avl: így lesz, most kicsit visszajött a kedvem is, hogy tudom, hogy valószínűleg megfelelően csinálom. Mondjuk még nem teljesen, mert a hülye idő miatt 6 napot ki kellett hagynom, és kicsit túl is hajtom magam, de majd beáll. Most már oda fogok figyelni, hogy heti 10-15%-nál ne emeljem tovább a távot/időt, mert a térdeim nem boldogok
-
6030D
őstag
válasz Ringman #250171 üzenetére
Ha van satud, meg elég helyed, akkor esetleg próbáld meg befogni a leszedő végét vagy az imbuszt, rajta a leszedővel a satuba, ráhúzni a bringát, és van egy bringányi erőkarod. Anno a menetes racsniknál is így jött le legegyszerűbben (satuba fogott szerszámmal).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
dom1n0
senior tag
Igen, ugy nez ki, hogy 5 zona van, elsoben leginkabb zsirbol megy mint szenhidratbol, 5-ben meg szenhidratbol leginkabb.
En ugy figyeltem meg miota megyek rendszeresen, 150 pulzoson tudom eleg sokaig leadni a nagyobb telhesitmenyt, es ott meg nem savasodikik be az izom durvan, es meg levegot is kapok szabadlevegon. De en messze vagyok az edzett szinttol -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #250189 üzenetére
Ja, hogyne.
szimpláncsak...karmolj a nyíl irányába a sorjának tűnő kitüremkedésekre, ha belakad a körmöd ezen bizony már volt lánc...persze új a tányér, de akkor is.😎
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
válasz dom1n0 #250196 üzenetére
Én a 150 alatti pulzussal simán tudom tartani a dolgot, az izmaim fáradnak el idővel, mert edzetlenek. De végre elkezdtem ráérezni a dologra, csak most ki kell találnom, mitől fájnak a térdeim. Vagy túlzott erőltetés (ez szinte biztos), vagy még mindig nincs tökéletesen beállítva a bringa (ezzel meg tudok játszani). Vagy a kettő együtt
-
dom1n0
senior tag
Terdfajasra Izuletvedot erdemes szedni, en a joint complexet tolom, de sokfele jo van.
A bellitasban szerintem barmelyik bicos boltban szivesen segitenek, nekem ugy mutattak meg, hogy amikor ulsz a bringan, es legalul van a pedal, a sarkan erjen ra eppen, akkor ahogy taposod a labfejeddel, tudsz optimalis erot kifejteni, es az izuletek sem latjak karat.
Ez nalam outinal tokeletes, mtb-t egy lehellettel lejebb raktam, ha hirtelen lekellene rakni a labam -
bardi
senior tag
válasz Hasaggymeg #250197 üzenetére
Vagy csak szimplán oda lett baszva valahol a vevőig tartó úton.
'92 Honda VFR 750
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest