Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
cozmo
őstag
Sziasztok sporik!
Cozmo vagyok x éves Budapesti és gyerekkorom óta függő, már kiskoromban rákaptam az anyagra (kerékpár). Régen apámmal együtt toltuk korlátlan mennyiségben. Többszörös visszaeső vagyok van hogy hónapokra leállok a cuccal de mindig újra kezdem. Volt már hogy körbetoltam a balatont, egy napon keresztül csak toltuk (b200). Volt hogy 24 órán át toltam (Velence 24h)), reggel délben és este. Újabban maratonikat tolok (Topmaraton középtáv) )nem tudom hol a határ évi 4-et. Volt olyan is kétszer, hogy a föld alá kerültem függőségem miatt (Underworld kupa).
Ennek sosem lesz vége (Jön megint a topmaraton...)Na ennyit a bemutatkozásról. Vágjunk a dolgok közepébe.
Eddig az volt az etalon hogy a térdünkk legyen függőlegesen egy vonalban az elől levő pedál tengellyel.
No de mióta 29"-on tekerek azóta ezt nem tudom beállítani a bringán és fájdogál a térdem.
Jól sejtem hogy 29-es bringán erre már nem kell figyelni?Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
hegyimorc
senior tag
válasz carl18 #100399 üzenetére
" inkább veszek új alkatrészeket. "
Egy ilyen kategóriájú bringát fölösleges tuningolni. Olcsóbban kapsz jobbat használtan, mint amennyit erre költenél ...
Pucold meg rendesen, vidd el egy szervízbe ahol beállítják és cserélik amit muszáj. Olcsóbban megúszod és az értelme is több
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz cozmo #100401 üzenetére
Szeva Cozmo! Újabban nem tartják szentírásnak ezt a térdkalács/pedáltengely dolgot sehol,nem csak a 29-eseknél.Ökölszabályként jó,de ahány ember annyi láb,így nem biztos az jó egyiknek,ami a másiknak.Én helyedben főleg 2 dologgal próbálkoznék,és azokkal sem egyszerre.Egyik a nyeregmagasság,a másik meg a nyereg-kormány távolság,mert valahol ott lesz az a beállítás ami már a te térdednek is megfelel.Én azt vettem észre magamon,hogy ha magas a nyergem akkor a horgasinamnál kezd fájdogálni a térdem,ha alacsony akkor a térdkalácsom fölött,ha meg messze van a kormánytól,akkor a nyakamat erőlteti.Minden állításnak adj időt,és aztán még az is lehet,hogy csak megszokás kérdése ez az egész új geometria neked.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
kacsyx
aktív tag
Sziasztok!
Ma tekerés közben feltűnt, hogy nyolcas van a hátsó kerékben. Itthon alaposabban megnézve már észrevettem az okát: több helyen a küllőfuratoknál megrepedt a felni, egyiknél szét is szakadt. Kuka, szóval vehetek újat...
Kérdés: hogyan járok jobban? A jelenlegi agyhoz venni felnit és (gondolom küllők is kellenek) fűzetni kereket vagy venni egy komplett hátsó kereket?
28"-os kerékátmérő, 10-es Shimano sort használok, az agy Deore FH-M615 32 lyukas, gyorszáras, centerlockos tárcsfék felfogatás.
Ha elég felnit vennem, milyet ajánlotok? 107 kiló vagyok, 6 barra fújt Schwalba Marathon a jelenlegi külső.
Ha jobban járok komplett kerékkel, mit ajánlotok? Gondolom az ár mellett a súlyom ami leginkább számít a kiválasztásában. -
carl18
addikt
válasz Hasaggymeg #100400 üzenetére
Olyan 1500 km lehet össz-vissz és azóta nem nagyon volt hozzá nyúlva. Bár fékpofák és olajozva volt persze. Csak a Stravaba mióta meg van 771 km van, és hát megmondom összintén sokszor kimaradt hogy bekapcsoljam. Szóval 1500 a reális szerintem. Volt rengeteg alkalom hogy mentem vagy 15-20 km-et és utána kapcsoltam be a Strava-t. De ha csak boltba megyek vagy valakihez be sincs kapcsolva. Sokszor lusta voltam bekapcsolni
Nyáron munkába is bicóval jártam és az napi 5-6 km volt.[ Szerkesztve ]
Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
ivana
Ármester
válasz kacsyx #100404 üzenetére
Küllő nem kell, nipli se, csak egy felni aminek kb. ugyan akkora a magassága (+-2mm bőven elmegy).
A kerék az gondolom nem 28" hanem 622mm, ami a leggyakoribb méret. A 107kg nem kevés de annyira nem is sok, egy normális felninek jól fűzött kerékkel simán el kell bírnia. Komplett kerék ilyen kategóriában szar, normális kereker amúgy is ritkán lehet egyenként kapni, de 32 küllősben szinte biztos, hogy jobb a fűzött.
-
belaazallat
addikt
válasz cozmo #100401 üzenetére
Hali!
Legtöbben eszerint állítjuk be: [link] részlet belőle: " ha a térdkalácsod pontosan a vízszintesen előrehelyezett hajtókar pedáltengelye felett függőlegesen helyezkedik el."
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz carl18 #100405 üzenetére
Ha rendesen volt kenegetve,tisztítva,és több fokozatot is használtál hátul,elképzelhető,hogy nincs elkopva.Tisztítsd,olajozd és állítsd be,mert meglehet tökéletesen fog váltani is utána.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
kacsyx
aktív tag
válasz ivana #100406 üzenetére
Igen, 622-es a felni.
A felni magasságáról nincs infóm, sajnos a Cube-hoz kapott Schürmann kerekekről elég gyér az információ. Kerékpárboltban persze össze tudnám mérni, csak nem tudom milyen legyen az új felni. Kb. 10 ezer körül nézegettem most ebike-on, rose-on, de egyikről sem tudok semmit a leírt paramétereken kívül.
Nagyjából jó irányba tapogatózom ezzel a felnivel? DT 545d -
cozmo
őstag
válasz Hasaggymeg #100403 üzenetére
Köszönöm a megerősítést.
Nézzük a gépsárkányom geo-ját.Méreteim (cm)
Ágyék mag. 88,2
Váll mag. 64,0
Alkar 33,5
Teljes kar 70,0
Comb 61,0
Alsó lábszár 55,5
Nyak mag. ( V pontig) 149,0
Teljes mag. 181.5Tehát [competitivecyclist] szerint ezek a javasolt beállításaim, és a narancs háttérrel a jelenlegi valós.
Elkövettem azt a hibát, hogy megmérettem magam BodyScanning-el és elég eltérő beállításokat kaptam eredményül felül a sportos beállítás, utána a versenyzéshez javasolt. a gond a javasolt nyereg magasság extrém alacsony nekem.
mostani setup az utóbbi két képhez tartozóan:
20-as hátrahajlású nyeregcsővel 1: 78,50 2: 9,00 3: 56,00 4: 5,00
0-as nyereggel lenne, és kormány legalul 1: 78,50 2: 7,00 3: 53,00 4: 5,50Na most akkor hogy állítsam be és mi szerint, ha azóta fáj a térdem mióta 29-esre ültem át?
(#100407) belaazallat: Köszönöm ez 29-esnél már elavult. Ahogy a topik gazdánk Hasaggymeg is írta.
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
jjeahh
nagyúr
válasz carl18 #100399 üzenetére
Ha újan vetted, ennyi idő alatt szerintem sem kopott el semmi, max a lánc, de az sem hiszem. A helyedben vennék 1 eurósban valami kisebb keféket és megsikálnám az egész hajtást, láncot, váltó görgőket... ha ez nem segít, akkor be kell állítani a váltókat. De azért megnéznék egy képet pl a hátsó sorról...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz cozmo #100410 üzenetére
a javasolt nyereg magasság extrém alacsony nekem...és úgy is használod? Remélem nem,mert akkor az lehet a baj.Ez a "túl sok információ végül nem segít,hanem ellenkezőleg" tipikus példája.Valamelyiket vedd alapul majd azt módosítsd apránként amíg jónak érzed.A régi bringád megvan még? Mert annak méreteiből,főleg az említett háromból,kiindulhatnál.Én személy szerint arra jöttem rá,hogy nemcsak a kapott paramétereket beállítani nehéz,hanem nem is teljesen jók nekem.
A térdkalács a pedáltengely fölött szabályra meg nem azt mondtam,hogy elavult,hanem egyre többen vitatják,ahogy már a nyereg vízszintes beállítását is.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Szoles
senior tag
válasz belaazallat #100407 üzenetére
Hú, ez jó cikk, kösz! Vonatkoznak ezek a beállítások hobbyszintű MTB bringa beállításához is? Vagy van, amiben érdemes ettől eltérni?
-
belaazallat
addikt
válasz Szoles #100414 üzenetére
Ez egy nagyon általános kerékpár beállítás, ettől el lehet térni, ahogy neked kényelmes.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
cozmo
őstag
válasz Hasaggymeg #100413 üzenetére
A nyerget természetesen rendesen beállítottam 78.5cm-re. A régi bringa is megvan még csak már teljesen át van szabva a bnőmnek. A térdkalács a pedáltengely fölött szabályt én is vitatom hisz képtelenség beállítani a bringámon bármilyen nyeregcső stucni kombót is próbálok amióta a 29er van.
Hát akkor sajna marad a gyakorlati állítgatás és elfelejtem ezeket a csúnya táblázatokat. Meg addig is konditeremben erősítem a térdeim.Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
6030D
őstag
válasz cozmo #100416 üzenetére
Én lehet, hogy nem értem... Ha 785 mm-re van állítva a nyeregmagasságod, van egy 175-ös hajtókarod, akkor az 96 cm. Hogy tudod nyújtott lábbal rárakni a sarkad, ha 88-as a belső lábhosszod? Oké, hogy cipő stb, de akkor is van 8 cm difi.
Más: stopli jól be van állítva? Nem tekeri a térded?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
zoli03
őstag
válasz cozmo #100410 üzenetére
"Köszönöm ez 29-esnél már elavult. Ahogy a topik gazdánk Hasaggymeg is írta."
Miért lenne elavult? Mindkét haverom be tudta állítani, és mindegyiknek volt már több váza is. Meg ehhez mi köze van a stucninak? Attól, hogy más stucnit raksz fel, nem fogsz máshol ülni a nyergen.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #100422 üzenetére
Nekem is 92/187,és ő szerintem nyereg pedáltengely távról beszél,a competitive cyclist azt is megadja.Nekem valami 81-82cm adott,180as karral,ami nem is nagyon van.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #100423 üzenetére
Ott a kék-narancs táblázatban is, hogy BB-saddle, úgyhogy kcs lesz az.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #100424 üzenetére
Az úgy tényleg sok...vagy nemtom.Majd megnézem az enyémet...vagyis tényleg,nekem is az a távolság 80-82cm,92 cm átlépőmagassághoz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
üdv
ha akarom az átlagsebességet javítani ,javulni az emelkedők leküzdésében akkor guggolással mennyire lehet?
20 kilóval 50-30-25 ismétlés mennyire járul hozzá? sztetek jó ötlet? végére lihegek rendesen, ami ugyancsak jó lehet nem? tehát aerob teljesítményt is javítja gonodlom...
vagy más ötlet? -
cozmo
őstag
válasz 6030D #100418 üzenetére
Igen a hajtókarom 175-ös a többi adatom ismert. Nem is éri el a sarkam a távoli állásban a pedált de nem is kell neki. Mindig SPD-t taposok és most sem nyújtom ki teljesen a lábam tekerésnél. SPD elvben nem tekerheti a térdem mert van mindkét oldalra holtjátéka, mielőtt oldana. Nem olyan mint régen a volt outi-s look stopli ami egy mm-t nem engedett sehova.
(#100419) zoli03: A stucninak annyi köze, hogy a nyereg előre hátra tologatásával lehet ügye elérni általában hogy a térdvonal a pedáltengellyel egyezzen. Na de a nyereg pozíció előre hátra állítása magával vonzhatja a stucni méret változást is. Mert van egy olyan elmélet is hogy a kormánynak takarni kell az első agyat az ideális testtartásban. Vagy már ez is vitatott?
(#100421) smkb: Igen 88 vs 181. Akkor én most gnóm vagyok?
(#100423) Hasaggymeg:
Méreteimet pontosan a competitive cyclist videói alapján mértem, nem a pedáltengely táv(#100424) 6030D: Igen bb-saddle távolság ahogy a képen látható ami a competitive cyclist oldalán van:
Ez a kép a kék narancs táblázatomhoz tartozik.Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
dbala
tag
válasz Hasaggymeg #100425 üzenetére
BB-saddle nekem is 82 cm, 188/92-höz. Így adja ki, hogy sarokkal nyújtott a láb. Bár úgy érzem, hogy még egy picit mehetne fentebb a nyereg.
-
Tufa_
aktív tag
Sajnos a Vdo m6.1 nem valt be.. Ahogy merulni kezd kicsit is az fx70, nem talalja meg a vevoegyseget a vdo.. Ez mas wireless oranal is igy van nektek?
-
BlacKSouL
addikt
válasz Tufa_ #100431 üzenetére
Nekem a Velomann azt csinálta, hogy amikor a jeladóban merült az elem, akkor nem mért mágnes jelet. Látták egymást, csak nem adott forgásjelet. Hasolnóképp amikor kilazult az elemtartója és lötyögött ebnne az elem. Amikor meg az órában merült, akkor az onnantól használhatatlan volt, összevissza irkált ki mindent, csipogott, villogott, stb. Elemcsere után mindkét egység tökéletesen működik, a kerék-kormány távolság háromszorosáról még simán látják egymást.
Nekem inkább a Velomann érintőképernyőjével van baj, szarul van benne a fényérzékelő, és néha magától váltogat, ahogy naplementénél oldalról lapos szögben belevilágít a fény. Ugyanezzel a lendülettel azt érzékeli mintha érintve tartanám, és 3 másodperccel később törli a mért utat, időt, sebességeket, kalóriát, csak az odometer marad meg. Pedig törléshez elvileg hátul kellene megnyomni egy süllyesztett gombot, amiből már le is vágtam, de hiába. Ez kb. minden 10 km-nél hosszabb tekerésnél előfordul, ordítok is vele mint a sakál, de drága volt hogy földhöz b.sszam. És én akartam ilyet. De ki gondoltaAláírás (nem kötelező megadni)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dbala #100430 üzenetére
Nálam olyan 80 körül van a 82 helyett,mert már így is terheli nyakamat a kormány "mélysége",és úgy is érzem jobb,mert terepen is kezelhető a nyereg leengedése nélkül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tufa_
aktív tag
válasz BlacKSouL #100432 üzenetére
Onnan gondolom hogy ez nem elem, mivel ha kikapcsolom a lampat, azonnal megtalalja a jelet, ahogy vissza kapcsolom egybol elmegy.
Viszont ha visszakuldom nem tudom mit kellene helyette. A normalis tudasu orak mind wireless, vagy joval dragabb GPS. Lehet megprobalok egy Padrone smart +-t, hatha azzal nem lesz gondom -
Tufa_
aktív tag
válasz lsebestyen #100435 üzenetére
Nem hallottam meg rola. Miert valasztanad azt?
-
parkr
őstag
válasz lsebestyen #100435 üzenetére
én megy egy használt garmint
-
aktív tag
-
lsebestyen
addikt
válasz Tufa_ #100436 üzenetére
Én már lassan 2 éve használom teljes megelégedéssel, eddig hiba nélkül üzemel. Támogatja az ANT+ szabványt, tehát, bármilyen ant+-os érzékelőt lehet hozzá csatlakoztatni (pulzusmérő, sebességmérő, CAD szenzor, wattmérő). GPS is elég pontos benne, be lehet állítani másodpercenkénti mintavételezést is. Szerintem a Garmin 500-at simán veri gps érzékenységben. Az akkuja is baromi jó, tényleg nagyon sokat bír. Oké a szoftveres támogatása nem nagy cucc, de már szinte mindenki stravát használ. Aki szeretne adatokat elemezni az vegyen tényleg garmint. Viszont van hozzá okostelefonra app, BT-n keresztül fel lehet tolni közvetlen stravára így a meneteket, nem kell gépre dugni. Kérdezz bátran ha valami érdekel még. Már itthon is lehet kapni hazai garival, én még anno a bike24-ről vettem.
-
Tufa_
aktív tag
válasz lsebestyen #100439 üzenetére
Irok privit par kerdessel ha nem gond!
-
6030D
őstag
-
Ciccuka
veterán
Ez megéri igaz?
Cicák támogatása: www.fos.hu/1176
-
Szoles
senior tag
válasz belaazallat #100415 üzenetére
Ok, kösz, azért megnézem, hogy ehhez képest nekem hogy van beállítva "ösztönösen".
-
RaiZka
tag
Szebb napot mindenkinek. Hála a csodás fóti önkormányzatnak sikerült taknyolnom egyet az egyik csatorna / vízelvezetőn aminek eredményképpen van egy burtál 8as az elsőben
Tudnátok nekem ajálni valamilyen normális de nem elszállt árban kerékszettet a trekkingemhez?
Jelenleg ez van rajta:
CTM ZX-lite, 622x19 BA, 32HKülföldi oldalak is játszanak (rose, wiggle stb.)
köszi
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Szakbarbár #100442 üzenetére
Szerintem még nem cserés.Az enyém kábé így,vagy talán picit kopottabbnak néz ki és idén tervezem cserélni a soron következő lánccserével együtt,tehát úgy 3-4000km múlva,nyúlástól függően.
(#100443) Ciccuka...drágának nem mond6ó,az biztos.Heti egyszer elővenni hétvégén 10-20 km erejéig megteszi,de sokat nyilván nem várhatsz egy 150 eurós kerékpártól.Ennél egy minőségibb,használt lenne jobb.Pl. vagy ez.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz StLui #100252 üzenetére
Gondolkodtam ezen és arra jutottam,hogy egy ilyen félórás-órás bohóckodás nem kicsit terhelheti a kerékpár hátsó felét,vázat,kereket oldal irányba.A váltóra sem árt vigyázni,na meg a gumit is dörzsöli a fa rendesen.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ELADÓ Quansheng UV-K5(8) kézi amatőr rádió
- DJI FPV Drone ÚJ szett SOHA nem használt 0h repülési idő
- DJI Mavic 3 / Cine / Pro / Classic drón akkumulátor
- DJI Mavic 3 Classic Fly More Combo FMC RC drón - 4/3" Hasselblad kamera - újszerű állapotban
- DJI Mini 2 - 4k drón szett hibátlan állapotban - távirányító, akku, táska
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest