Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
m72
tag
Sziasztok,
55-522, 57-622 gumit használok 3 bar körüli nyomással. A felhasználás leginkább a gravelhez közeli, aszfalt, töredezett aszfalt, murva, földút. Ilyen szélesebb gumiknál van jelentősége rezgés/ütés elnyelés szempontjából a karbon nyeregcsőnek. Mechanikus rugózott nyeregcsövet nem szeretnék, inkább elengedem a dolgot, ha a karbonnak ilyen szempontból nincs értelme. -
m72
tag
Köszi! Kb. így gondoltam én is, de soha nem próbáltam még karbon nyeregcsöves bringát.
-
m72
tag
Már rég csináltam ilyet, de úgy emlékszem, hogy alapértelmezett felszerelésnek kell megadni az adott tevékenységnél. Nekem így hozzáadta a kilométereket visszamenőleg is a bringámhoz.
-
m72
tag
válasz fulton #227828 üzenetére
Lehet, hogy változott a felület az utóbbi időben, mert én tuti nem írtam be km futást. Felvittem alapértelmezettnek a kerékpár tevékenységhez a bringát, beírtam, hogy visszamenőleg mikortól. Ezek után beírta magától a bringa futásteljesítményéhez az adott dátumtól az összes kerékpár tevékenység göngyölt futását. Én egyébként az autós logikához hasonlóan jegyzem az alkatrészek futását. A Connectben csak a teljes bringa futását naplóztatom, a telefonomba meg felírom, hogy mit milyen km számláló állásnál cseréltem.
-
m72
tag
"a nagyobb fékfelület: ez lehet a 4 dugattyú miatti hosszabb a betét, vagy a kevesebb kivágású féktárcsa is növeli a fékfelületet" - a felülettől nem függ a súrlódási erő. Súrlódási erő = összenyomó erő x súrlódási tényező. Ha a maximális súrlódó felület lenne a cél, akkor nem lyuggatnák agyonra a versenysportokban a féktárcsákat, illetve inkább dobfékeket használnának. A versenysportokban azért vannak sokdugattyús féktestek (féknyergek), mert így a dugattyúk össz felülete nagyobb, ezzel pedig arányosan nő a nyomóerő azonos fékfolyadék nyomás mellett. A fékbetétek mérete két dolog miatt nő általában. Az egyik ok, ha nem fér el mögötte a sok dugattyú, a másik pedig a fékbetét anyaga. Minden súrlódó betét anyagnak van egy maximális felületi nyomás értéke, amit kibír. Ha olyan nagy a betétre ható nyomóerő, hogy ezt meghaladja a nyomás, akkor értelemszerűen a felületet kell növelni.
-
m72
tag
válasz sebgutkopf #228276 üzenetére
Igen a lyukaknak, nútoknak más funkciójuk van. Van ahol alkalmazzák, van ahol nem. Azt csak gondolom, hogy az F1 terheléseinél szilárdsági okokból problémás kivágni a karbon féktárcsát. Ettől függetlenül a lyukak, kivágások okozta felület csökkenéssel nem vesztegetsz el fékhatást.
-
m72
tag
válasz -=RelakS=- #228284 üzenetére
Tudtommal valami karbon kompozit. Egy rally autóba szánt Racing Ferodo acél féktárcsával is így működik, hidegen kisebb a fékhatás. Nem tudom az F1-ben a tárcsa vagy a betét az oka, szerintem mindkettő.
-
m72
tag
Év elején használtam ilyet ugyanebben a színben egy pár alakalommal, emlékeim szerint 6-10 fok között, egy vékony futó aláöltözettel. Más felsővel akkor még nem volt tapasztalatom, de meg voltam vele elégedve, nem fáztam, nem voltam nagyon vizes, pedig izzadtam. Az is igaz, hogy 30-nál nem mentem gyorsabban. Egyszer kipróbáltam szintén dekás hátizsákkal, amiben kb. 2 kg volt. Kb. 50 km alatt csúnyán kibolyhosodott a háta. Írtam a deka ügyfélszolgálatnak, azt a választ kaptam, hogy ez outi felső, nem lehet hátizsákkal hordani. Most egy már mások által is emlegetett ST500-at használok, az szerintem jobb ebben az árkategóriában, de csak azért, mert egyenlőre jóval strapabíróbbnak tűnik.
-
m72
tag
válasz szimpláncsak #231291 üzenetére
Elnézést, az előző hsz az itt hivatkozotthoz válasz.
-
m72
tag
válasz szimpláncsak #231523 üzenetére
Pedig a miskolciban a múlt héten még láttam több darabot is ebből a lilásból. Ezt tartották év elején is, de pl. a világoskék-fekete variációt még csak a neten láttam. Az ST500-at szintén csak a netről tudtam rendelni. Szerintem elégedett leszel vele, ha nincs hátizsák, övtáska vagy más valami, ami dörzsöli. Egyébként az igazsághoz hozzátartozik, hogy végül a vevőszolgálat korrekt volt. Miután megírták, hogy ezt nem lehet hátizsákkal hordani, visszavittem a felsőt is és az ivós hátizsákot is a miskolci áruházba, hátha visszaveszik legalább az egyiket. A felsőnek ugye bolyhos volt a háta, a hátizsáknak meg használt volt a vizes zsákja. Visszavették mind a kettőt.
Más: szombat reggel kimentem tekerni egy kicsit. Esőben nem szoktam, de amikor kinéztem az ablakon még sötétben, csak azt láttam, hogy vizes az út. Gondoltam ködszitálás. Hát nem...... 56 km-t sikerült többé-kevésbé szitáló esőben tekernem. A ruhám jól bírta, de a nyári, olcsó, dekás spd cipőm úgy elázott, mintha beledobtam volna egy vödör vízbe, a lábfejem meg Fila strandpapucs kékre fagyott. Megtakarítottam, majd kiraktam száradni. Az előző években radiátorral fűtöttem, most meg klímával. Állítólag ez utóbbival nehezebben száradnak a dolgok a házban. Vasárnapra nagyjából megszáradt, de irdatlan büdös lett. Szerintem bepenészedett belűről. Valakinek van valami ötlete csodaszerre? Domestosszal nem mennék neki.
Lehet, hogy kellene vennem valami téli vízálló cipőt. Nem tolom komolyan ezt a bringás dolgot, valamit az alsó polcról vennék. Shimano SH-MW501-et, MW5-öt (talán ugyanaz a kettő?) és az itt emlegetett XLC CB-M07-et néztem. Az előbbiek lábfej része tele van lyukkal, ami az itteni álmos könyv szerint nem jelent jót, de az XLC-re is olvastam panaszt, hogy átázik. Persze nem búvárkodni venném. Valakinek (friss) tapasztalat, ötlet, nem említett típus ajánlás ebben az ügyben? Vagy engedjem el az összeset és kamásli? -
m72
tag
válasz szimpláncsak #231539 üzenetére
Olvastam több helyen is, hogy az XLC-nek elég hülye a számozása. Utcai cipőből 43-ast hordok. A Salomon, UA futócipőm és a Merrell túracipőm 44-es, a Columbia túrám 43-as, de a márkák szerinti méret táblázatok szerint mind a négy 28 cm-es lábhosszúsághoz jó. A dekás spd betétje is 28 cm megmérve, de annak szerintem nincs is EU mérete, csak random rányomtatnak egy számot Kínában. Ha XLC lesz, akkor szerinted 45 vagy 46 kell nekem? XLC-re nem találtam olyan táblázatot, ami cm méretet is megad.
-
m72
tag
válasz sebijani1982 #233710 üzenetére
Írtam privátban egy ötletet, de most láttam, hogy erre a gépre széles lesz. Bocs, valamiért úgy emlékeztem, hogy az RC120 valami cross trekking. Pedig még kifejezetten télre is ajánlják.
[ Szerkesztve ]
-
m72
tag
válasz Dark Archon #233733 üzenetére
Írtam privátban.
-
m72
tag
válasz beholder00 #233964 üzenetére
Jól látom, hogy már a hirdetésben szereplő közeli képen is enyhén rozsdás a hátsó lánckeréksor? Nem mintha ezen múlna, de azért elég igénytelen így.
-
m72
tag
válasz Runner_fxr #236056 üzenetére
Mennyire bírja szerinted az Alfine a könnyebb terepet, néha kb. 12-14%-os emelkedőt, kiállva tekerést? Úgy gondolom ez a városi túra kategórián túl van, az MTB-n meg bőven innen. Nagyon szimpatikus lenne nekem a szíjhajtás meg a Rohloff vagy a Pinion, de nem bringázok annyit és olyan komolyan, hogy az utóbbiak árát beáldozzam. Úgy látom, egy ilyen Alfine 11 - szíjhajtás kombót össze lehetne hozni még fájdalomküszöbön belül, de félek tőle, hogy nem bírná a váltó. A Shimano mindenhol azt szajkózza, hogy csak városba ajánlja. Tudom van ezeknek "szak topikja", de attól tartok, hogy ott meg elfogultak lesznek az agyváltó irányába.
-
m72
tag
válasz Runner_fxr #236101 üzenetére
A terhelés alatt váltás mellőzése kis odafigyeléssel azt gondolom menne. A legjobb láncváltó amit valaha használtam az Alivio, tudtommal azt sem a féktelen őrjöngésre tervezték. Az a baj, hogy rendszeresen kalandozok olyan helyeken, ahol még nem jártam, közben meg próbálom kerülni a forgalmasabb utakat. Így aztán besikerül minden, vállig érő bozót, rázókővé száradt traktornyom 2 km-en keresztül, 45-ös tempóval érkezés aszfaltról murvára (ezek ugranak be az őszről nagy hirtelen). Ezek a megtett táv 1%-a, ami nekem durvulás, a topik lakók nagyrészének meg autópálya. Ettől függetlenül attól félek, hogy ez is kivégezné az agyváltót.
-
m72
tag
válasz Runner_fxr #236109 üzenetére
Köszi, elengedtem. Csak pillanatnyi fellángolás volt.
-
m72
tag
válasz Dark Archon #236111 üzenetére
Köszi a lehetőséget, egyenlőre kihagynám a tesztet. Így is eggyel több bringám van, mint kellene.
-
m72
tag
válasz Runner_fxr #237105 üzenetére
Olyan vállalható minőségű légtelenítő csomagot tudnál ajánlani MT200-hoz (tudom, ez a szám itt tabu ), amiben minden benne van, amire szükség lehet a légtelenítéshez (bleed block, stb.)? A szabványos, nem bringa specifikus szerszámok megvannak itthon (dugókulcs, imbuszkulcs, torx, stb.)
-
m72
tag
válasz andrisbandi #238865 üzenetére
Szimpatikus ez a belsőbe tej ötlet. A gyárilag "tejezett" belsővel [link] van valakinek tapasztalata? Jó ez valamire vagy csak paraszt vakítás?
-
m72
tag
válasz andrisbandi #238923 üzenetére
3 bar-on használok most 55-622-es gumit, később, ha elkopik a mostani, 60-ra akarok váltani, meg picit lejjebb menni a nyomással. Gondolom itt még hatékony a tej. A felnim nem TL kompatibilis, igaz engem is majdnem elkapott az upgrade gépszíj. Bár nem a felni miatt gondolkodtam a cserében, hanem a kónuszos agyak nem "tetszenek".
-
m72
tag
válasz jjeahh #241264 üzenetére
Uh, ezt nem kellett volna elolvasnom. A fél éves, fapados bringámban a kónuszos agyak (Acera 3050) tetszenek a legkevésbé. Gondolkodtam, hogy kicserélem a kerekeket, de elhesegettem a gondolatot, mert nem akarok a saját korábbi és a fulton jelenlegi hibájába esni, hogy egy olcsó bringára elkezdem locsolni a pénzt, utána egy esetleges bringa váltás meg egyre nagyobb bukó. Eldöntöttem, hogy semmi upgrade, csak ha valami elkopott. Most 2300 km-van benne, az évben szerintem 3-4 ezer között megyek. Nem MTB, de nyáron elég sokat járok poros úton, emiatt gyakran mosom. Így a por és a víz is megvan. Attól elég ideges lennék, ha a nyaraláson esne szét. A Crossride kategória már vállalható?
-
m72
tag
válasz Fall-N #242469 üzenetére
Kb. két éve vettem a Lidliben 80-210-es, 1/2"-osból 2 db-ot. Ráadásul nem is noname volt, hanem Walter. Évtizedekkel ezelőtt a Walter kb. Gedore szintű cucc volt. Lehet, hogy azóta ezt a brandet is megvették a kínaiak. Egyenlőre úgy tűnik, hogy 10 k Ft-ért jó vétel volt kemény tokban, rövid szárral és 3 db dugókulcs fejjel:[link]
-
m72
tag
válasz andrisbandi #242559 üzenetére
Autókhoz vettem, de a mentes racsnihoz és a négyszög tengelyhez is használok 1/2"-ost. Meg ahogy előttem írták, máshoz is jó. Ez szerintem még "háztartási" méret, a nagy nyomatékkulcs nem itt kezdődik. Persze kulacstartót meg stucnit ne akarj meghúzni vele. Csak arra válaszoltam, hogy forgalmaz a Lidli nyomatékkulcsot, nem lehet a szerviz háttér probléma.
-
m72
tag
válasz andrisbandi #242566 üzenetére
Nem az eredetivel megegyező menet lett, hanem ha jól sikerült a javítás, akkor jobb annál.
-
m72
tag
válasz Dark Archon #242564 üzenetére
Ha mégis meggondolnád magad a bringa cserével kapcsolatban, akkor azonnal kiszedem Neked a gagyi Cube kerkeimet
-
m72
tag
válasz Hasaggymeg #242573 üzenetére
Én mugli vagyok, így nem vettem észre eddig semmit a kerekeken, de már annyit "dicsértétek" , hogy lassan félek tőlük.
-
m72
tag
válasz Hasaggymeg #242578 üzenetére
Lehet azért bírta nekem eddig (2300 km), mert elég kerék kímélő a felhasználás. Aszfalt/murva/földút 55-622 gumi mellett. Mondjuk a bringával meg a lomokkal együtt bő 1 mázsa vagyok, merev a villa is.
-
m72
tag
válasz Hasaggymeg #242597 üzenetére
Szerinted beleírjam a hirdetésbe, ha eladom a kerekeket vagy netán a bringát, hogy tehetséges thai hölgy kézimunkázott rajta?
-
m72
tag
Kezdem rászánni magam a kerékszett cserére. Crossrideot néztem, de ahhoz féktárcsákat is cserélni kell, mert ez 6 csavaros, a mostani meg CL. Korábban itt talán egyetértés alakult ki abban, hogy mugli felhasználásra elég lehet az MT200 180-as tárcsákkal. Azt gondolom a kerékcserénél a féktárcsa upgrade talán nem észnélküli költekezés, de nincs tervben az MT200 cseréje. Viszont QR a váz is és a villa is. 85 kg vagyok, eddig max 65-ig mertem elengedni lejtőn a bringát, de jellemzően havonta 1-2 alkalommal merészkedek csak ötven fölé. Kockáztatok a QR miatt? Gondolom a váz és a merev alu villa kibírná. Ha érdemes váltanom méretben, akkor tudnátok konkrét tárcsát és betétet ajánlani?
-
m72
tag
válasz Hasaggymeg #242674 üzenetére
Tavaly nyárig egy 20 éves felnifékes bringát használtam. Tárcsafékes bringákat csak néha nyaralásokon béreltünk pár órára, de azok jellemzően sz@rkupacok voltak. A gyerekek bringáin is MT200 van csak elől 180-as tárcsával, de nem mentem velük érdemben. A felnifék után jobbnak éreztem az Mt200-at, de nem volt az a "hű b...meg" érzés. Sarkítva végül is a felnifék is egy mechanikus tárcsafék kb. 640-es tárcsával. Fékezni talán tudok, a 160-as tárcsák sem égtek meg eddig. Ha a kinézett kerékszett nem 6 csavaros tárcsát fogadna, akkor fel sem merülne bennem a tárcsa csere.
-
m72
tag
válasz Dark Archon #242679 üzenetére
Köszi, megnézem mivel jövök ki jobban a végén. Az én felhasználásom mellett szerintem tökmindegy, hogy Crossride vagy DT. Egyenlőre Crossrideot találtam szettben, szállítással kb. 185 EUR-ért. Erre jön még a tárcsák ára. majd utánanézek a DT-nek is.
-
m72
tag
válasz jjeahh #242690 üzenetére
A város szélén lakom, de a városban nem használom. Inkább a kisebb forgalmú, általában rosszabb minőségű, falvak közötti aszfalt utak, murvás utak, gátak, mezőgazdasági utak, meg ahova ezek között véletlenül betévedek. Úgy gondolom ezekre is jó, persze nem sport célra. 30-70 km közötti köreim vannak. Meglepett, hogy a cross trekkingekre nem lehet széles gumit tenni, bezzeg a gagyi rugós villát adják ha kell, ha nem.
-
m72
tag
válasz Hasaggymeg #242693 üzenetére
Én nem így indulok, én ide érkeztem . Soha nem sportoltam. 2019-ben elkezdtem betegség miatt úszni, napi 1 km volt az adag. Tartottam szépen a havi 30 km átlagot, de az orvos másfél év után letiltotta az úszást . Valami kellett helyette, így most a téli időszakban főleg szaladok, nyáron meg inkább bringázok. Megnéztem, 2019-ben az úszás mellett 16,4 km-t tekertem . Szóval nekem az évi 3-4 ezer km a végállomás. Egy 12%-os, 1 km-es emelkedőn meg kell állnom levegőt vételezni, egy sziklakerten lenézni sem merek, ha valami tudatmódosító hatására mégis lejönnék, akkor meg a gerincsérvem nézne rám a végén furcsán. Februárban egy szelesebb napon bepróbálkoztam egy 76 km-es körön szűk 700 m szinttel. Hááááát, 60 km-nél megjelent az egyik dombtetőn Elvis meg Jézus kézenfogva . Szóval nekem ez a végállomás. Ahhoz lusta vagyok, hogy wattokat, kalóriákat, pulzust elemezzek.
-
m72
tag
válasz lsebestyen #242695 üzenetére
Nem szószerint tiltott el, de az asztmám nem bírta az uszodai fertőtlenítőket.
-
m72
tag
válasz jjeahh #242707 üzenetére
A gerincsérv dolog inkább csak elővigyázatosság, igazán nem akadályoz most semmiben. Pár éve két hónapig az ágyban feküdtem, kb 15 másodpercet tudtam ülni, utána annyira fájt, hogy azt hittem besz@rok. Nem szemetelném tele a topicot azzal, hogy miket szívtam végig, biztos sokaknak van hasonló története. A végén a gerincnyújtópad jött be, minden nap rajta vagyok 2 x 15 percet. Azóta tudtam 2 x 10 perc pihenővel szűk 12 órát vezetni, nem gond 4 órát bringázni, futhatok amennyit bírok, emelhetek. Nem szedek gyógyszert, nem járok orvoshoz, gyógytornászhoz. Szóval nem panaszkodhatom, eddig jól megúsztam. Csak annyit tartok be a nyújtáson túl, hogy heti háromszor mozgok egy kicsit. Ennek a része a bringa. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem ültetted a fülembe a bogarat. Majd egyszer lenyúlom a gyerek hardtailjét egy próbára. Addig is elbóklászok a kockával.
-
m72
tag
válasz Pmohai #242927 üzenetére
Én Schwalbe Big Apple gumikkal vettem a bringám. Azonnal cserélni akartam, aztán maradt. Nekem pozitív csalódás. Kényelmes, lassan kopik, száraz aszfalton egész jónak gondolom, de nincs összehasonlítási alapom. Vizes úton nem mertem a határait feszegetni, nem hiszem, hogy ott nagyon acélos. Murván szűkebben kanyarodni nagyon gyenge, íveken, egyenesben viselhető. 2300 km alatt nem volt defektem. A murva nem hasgatja a felületét, viszonylag olcsó, nem könnyű, nem TL kompatibilis. 2,35 szélességig elérhető, drótperemes. Szerintem aszfalton túrázni jó, de biztos van jobb is. Úgy olvastam, hogy a montisok szeretik aszfaltra.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest