Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
syberia
veterán
Sziasztok, azt szeretném kérdezni hogy ha egy új bringán beleér az első tárcsa (Shimano M395 hidraulikus) a féktestbe, azt csak szervizben tudják beállítani? 3 napon belüli vásárlás házhoz szállítással történt. A tárcsában is van egy minimális oldalirányú ütés, ami csak a kerék forgatása közben látható ha benézek a tárcsa és fékbetét közötti minimális résbe.
https://howbad.info/
gergo5991
őstag
hmm, egy ilyen típusu bicajnak mi a fő felhasználási célja?
[ Szerkesztve ]
Krisz79
őstag
Nekem is tetszik a gép.
Bár ahogy olvastam, nem lehet tárcsaféket szerelni rá.
Ahogy olvasok a téma után az olcsó tárcsaféknél lehet jobb 1 jó V fék....
Vékonyabb külsőt lehet bevalallnék. (milyet keressek)
[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Krisz79
Because
őstag
akkor vedd meg egyben: kross inzai, cube hyde
Stauffenberg
nagyúr
Jó nagyot kapott a talajtól. Ez is mutatja, hogy egy pro kerékpár még nem tesz alkalmassá arra, hogy végigmenj egy ilyen pályán, ahhoz azért némi rutin sem árt ami fokozatosan szedsz fel.
Mint a fickó aki nyugdíjas korára elég pénzt rakott össze, hogy megvegyen egy batár Harley Davidson motort, 40 évig gyűjtötte a lóvét rá, meg is vette, de a szalontól 2 km-re bebénázta magát egy kamion alá.
fpeter07
veterán
Kész csoda, hogy ezt is felvették.
szerk: Akik nem látták a közvetítést, itt egy rövid bemutató: [link]
[ Szerkesztve ]
dqdb
nagyúr
Már a váznál el szokott bukni ez a projekt sajnos. Pedig egy Rohloff agyváltóra vagy Pinion Gearboxra épülő német AM bringát szívesen elfogadnék én is, csak ne kelljen kifizetni
syberia: lazítsd meg a féktest két rögzítőcsavarját, húzd be a fékkart, és úgy húzd meg a csavarokat. Ha ez nem oldja meg a problémát, akkor jön a finombeállítás, játszadozás a fékpofák távolságával, valamint a tárcsa nézegetése és apró hajlítgatása. A féktárcsába azonnal beugró nyolcasokkal és a tárcsa bizonyos körülmények közötti rezonálásával barátkozz meg, mást nagyon nem tehetsz, ez egy ilyen műfaj.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Krisz79
őstag
Ismeritek ezt a tipust?
Nem találok magyar leírást róla....
Giant yukon classic
(ismerős adná el.)
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Krisz79
gergo5991
őstag
a kanyarokban sose értettem, miért teszik ki a lábukat, jól látható, az 1ik bicajos pont amitt esett el, vajon azért hogy ne döljön le oldalba? ha ugy lenne ledőlne, nem akadályozná meg semmi sem, egyszer majd jól beakad a lába, kirántja a térdét azt nézhet két fel..
valahogy nagyon irrtál engem ez a lábkitevős dolog
dqdb
nagyúr
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Teasüti
nagyúr
Ideális esetben ha kitör a gép segge, akkor lábletétellel fel tudod még állítani.
Nem hallottam még ilyen esetről, hogy kicsavarodott volna bárki lába emiatt.
Motoros szakágban is bevett gyakorlat offroad-nál.
[ Szerkesztve ]
peugeotmate
őstag
Szia,
ugyan nem én tettem fel a kérdést, de nekem is ugyanilyen Shimano M395 hidraulikus tárcsafékem van (Cube Nature Pro cross bicón) tavaly július óta. Már legalább hatszor voltam utánállítani szervizben (illetve a boltban, ahol vettem a bicót), mivel egy kis idő után mindig hozzáért a tárcsa a betéthez, enyhe súrlódást lehetett hallani. Rezonálás ugyanúgy jelen van. Ez azt mondod valamennyire normális? Pillanatnyilag jó a fékem, de lassan kifutok a garancia idejéből és a tárcsafék beállításához kb egyáltalán nem értek. Így el sem tudom dönteni, hogy rossz-e maga a fék, vagy csak sűrű beállítást igényel. (Eddig kb 2000 km-t mentem a bringával.)
meg
planbmokus
senior tag
A Cannondale-nek a neve Trail SL3 29er SS.
Ilyenem volt, csak az eggyel régebbi, fehér változat.
9,2 kiló volt!
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
razzorr
őstag
Én amúgy is V-fék párti vagyok, nincs vele sok macera és ugyanúgy gyorsan meg lehet vele állni valamint a karbantartása is pofon egyszerű.
A külsőt én is most cserélem le, majd úgyis leírom, hogy milyen lett. 2.1 bütykösről váltok 1.75 trekking gumira. Azt a kis terepet,amire megyek, szerintem ez is bírni fogja.
[ Szerkesztve ]
Mansi
csendes tag
Még nem, de tervben van.
[link]
youtube-on van fent ha jól emlékszem 2 db 1,5-1,5 órás vidi a bicikli útról, meg több apró. erre keress rá -> Ciclovia Alpe-Adria
[ Szerkesztve ]
troland26
őstag
Sziasztok
Voltam ma tekerni Vác -Szob között és azt vettem észre , hogy olyan 6-8 km után zsibbadnak az újaim . Nem a lábammal vagy a kondimmal volt probléma , hanem mintha az újaimból kiment volna a vér . ( egy 26-os kölcsön MTB volt a gép ) Megoldaná vajon a problémát , ha szereznék egy "szarvat" a kormányra? Gondolom tekerés közben az időnkénti kézpozíció váltás megoldaná ezt a gondot .
gergo5991
őstag
[link]
vááá, egy ilyen linket találtam, rákerestem salzburg-grado nagyon jónak néz ki ez a 370km+ nagyon várom, de még rendesen utána kell nézni a dolgoknak meg megtervezni, stb stb.
Tervben lenne akkor már a helyeket is felkeresni, amiről Hemingway irt a Búcsú a fegyverektől-ben.
[ Szerkesztve ]
imyourfriend
őstag
Egy balaton körüli vezetett túrán megőrülnék ha ilyen gondom lenne.. ott 13 órát tekerünk és ~210km-t. Na most ha 6-8km után gondjaid akadnak akkor máshol keresném a problémát, ettől független lehet hogy elnyomtál egy eret vagy hasonló.
syberia
veterán
Köszönöm a választ, sikerült beállítanom!
https://howbad.info/
Mansi
csendes tag
Elképzelhető, hogy finoman szólva sem volt jól beállítva az üléspozíció, ezért nyomta szét a kormány a tenyered.
Mansi
csendes tag
Ez sem rossz, bár Venzone után a tengerig halál unalmas lehet a terep egysíkúsága miatt.
D.Orion
veterán
Volt rajtad kesztyű? Ha igen, akkor túl szoros volt és elnyomott egy vagy több eret. Ha nem, akkor csak simán rossz szögben áll a kormány és/vagy a nyereg. Dobj fel egy képet oldalnézetből a kerékpárról, kb. így fotózva.
Szerk.: Most olvastam el még egyszer, leesett, hogy kölcsöngép.
[ Szerkesztve ]
Coyot
őstag
Sziasztok!
Úgy néz ki belépek a bringások klubjába, egy használt de nekem új kerékpárral. A vázra írt típusjelzés: Wheeler 1900ZX - előre leszögezem nem értek a kerékpárokhoz, sem a jelenlegi márkák/típousokhoz. Az első hsz-t elolvasva viszont kicsit megnyugodtam, hogy a deore XT felszerelés az annyira nem lesz rossz nekem
Egyből adódik egy kérdés is: az első teleszkóp Manitou SX LT - érezhetően olajos a porvédők alatt. Jól sejtem hogy elég nagy gond? Mit lehet tenni vele ha lehet bármit a cserén kívül?
Köszönöm ha válaszoltok
Má' nem
troland26
őstag
Köszi mindenkinek a válaszokat . Legalább tudom , hogy kb mi lehetett a probléma . Nem volt kesztyű , de ezt a bringát még elvileg fogom használni egy darabig amíg a kinézettet [link] meg nem vettem . Holnap csinálok egy képet róla .
Zola007
veterán
Egyben borsos, használt mtb vázra akartam építeni, úgy kijött volna 150 körül, ezek mwg újonnan 230-300. Annyi pénz bringára nem tudok és nem is akarok költeni
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
Manitou
addikt
Kb 15 éves bicaj lehet a telóból és a vázból következtetve. Az amúgy egy nagyon jó kis teló. Rugó -elasztomeres és állítható olajcsillapítása van, és jó súlyban is van. Elnyűhetetlen darab, de max 160-as tárcsával használnám, mert még 28,6-os a becsúszója.
A becsúszóról le tudod törölni az olajat. Lenni kell rajta zsirzógombnak mindkét száron, oda spéci zsirzópisztollyal be lehet juttatni zsírt (manitou PrempM ), ha valaki nem akarja szétszedni. Olaj amúgy csak az egyik becsúszó belsejében van, tehát a becsúszóra onnan elvileg nem kéne kijönni semmi olajnak, max zsírnak.
[ Szerkesztve ]
Coyot
őstag
Így eleinte még városi melóba járásra fogom csak haszálni így tárcsaféket nem tervezek rá. Jelenleg Deore V-fékek vannak rajta, szerintem brutál jól fognak ezek is.
A teló javítása tehát simán otthon kis kivitelezhető? eszközeim vannak azért ami kell meg max beszerznem.
Nyáron tervben van vele keményebb terepre menni de ehhez még nekem is vissza kell hoznom a kb 7 évvel ezelőtti önmagam Addigra szeretném ha egyben lenne, mert jelenleg azért vannak gondok vele. Lánc tuti cserés, akkorákat ugrik az alsóbb fokozatokban hogy simán hasra tudnék esni. Szóval adott a következő kérdés is:
A lánc elugrálására megoldás-e a lánc csere? ha igen milyen láncot vegyek van-e valami minimum követelmény? gyártó típus mire figyeljek? esetleg okozhatja-e a jelenséget a nagyon elkopott hátsó fogaskeréksor? ránézésre a lánc van inkább elkopva és megynyúlva a fogaskerekek szerintem jók.
Má' nem
lsebestyen
addikt
Az alapján amit leírsz sor +lánc csere is kinéz.
Meg kell nézni, h hány fokozatot tud a váltód, ill h kazettás vagy menetes agyad van-e, és aszerint vásárolsz. láncot meg a hátsósor fokozatainak számához viszonyítva.
[ Szerkesztve ]
superecneB
őstag
Tudtok ajánlani teleszkóppumpát? Nem nagyon van választék Debrecenben. Érdekelnének webshopok, esetleg kínai free shippinges!
Krisz79
őstag
fpeter07
veterán
Ha már kritikus a helyzet, nem mindegy, hogy hogyan esel el. Mellesleg így jobban lehet kontrollálni a bringát, máshol lesz a súlypont. Hátránya, hogy ha túlcsúszik a hátsó kerék, akkor csak a föld fog lelassítani. Látványos példa: [link] 3 perc 30 mp.
Coyot
őstag
Dobok fel képet róla mindjárt, hát elég otvarul néz ki a lánc, tiszta rozsda.
Má' nem
gergo5991
őstag
ti milyen gyakran szoktátok olajozni a bicajt? kellene már nekem is át tiszitítani a csapágyakat a pedálnál, nem olyan mint uj korában ( szép finoman forog ), most inkább ilyen semmilyen, közelebb ál ahhoz, hogy a homok szemektől recseg (örlődik XD )
eddie1978
aktív tag
Lehet Rohloff volt.
Manitou
addikt
Ja, házilag is lehet szerelni , túl sok szerszám nem kell hozzá, a láb alján lévő imbuszcsavarokat kell kitekerni. Jah és lehetőleg csak manitou premp zsírt tegyél bele, az mondjuk nem lesz olcsó, ha venni akarsz egy tubussal.
Tuti szét van kopva a sor is, ha a lánc annyira ugrik, de lehet még a hajtómű lánctányérjai is cserések lesznek. Shimano , sram, pénmztárca függő hogy mit érdemes.
Ha alu kazettatestes agy van a gépen(nem valószínű), akkor minimum XT sort kell venned, az alu tartóbakos, nem cseszi szét a kazettatestet. Vagy srammból is van ilyen.
Ha nem alu, akkor jó egy olcsóbb 9-es sor is alivio-deore ( feltételezem shimano Mega 9 rendszer van a gépen )
[ Szerkesztve ]
anorche1
őstag
Ma letoltam életem első 100 km -es (117,89 lett a vége) túrámat (Miskolc-Eger a Bükkön át), haza felé iszonyatosan nagy esőben, teljesen átáztam, cipőmben, kesztyűmben állt a víz, fáztam, lefelé sem tudtam gyorsan menni mert nem láttam az esőtől, féltem hogy a 8barra fújt sima felületű 23mm gumi kicsúszik, és a menetszél is nagyon hideg volt.
Viszont nem csak az esővel volt bajom, hanem a kemény ülésen kívül, még a vállizom első feje is fájt, dolgozott, gondolom az tartotta a testem egy részét. Régen nem volt ilyen, csak most, hogy leírások alapján beállítottam az ülés magasságát, dőlés szögét, illetve a kormány dőlésszögét. Mitől lehet? Túl hosszú a stucni (100)? Túl magasan/alacsonyan van a kormány. Ha holnap dobok egy ehhez hasonló képet, akkor abból meg lehet tudni mivel van gond?
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
Coyot
őstag
Vannak itt képek róla: [link]
Az tisztán látszik rajta hogy nem mai darab
Má' nem
sssent
senior tag
Ezt a bringát ízekre kéne szedned, mert ha a hajtás így néz ki, akkor ki tudja mi lehet mondjuk a csapágyaknál. Friss zsír aligha. Ha netán még egyelőre elfogadható állapotban is vannak a dolgok, nagygenerál nélkül használatba véve ez piszok gyorsan megváltozhat.
hNp88
aktív tag
Az jó 'kis' kör volt, grat! Amint jobb idő lesz, én is megcsinálom újra. csak a másik oldalról indulva.
[ Szerkesztve ]
Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"
Coyot
őstag
Egy alap generálozás szétszedés zsírzás mindenképpen kell ez eddig is tervben volt. Mivel idő szűkében vagyok, valószínű hogy bedobom egy ezzel foglalkozó szervízbe, csak meg tudják oldani
Má' nem
Cathfaern
nagyúr
Hasonló problémám volt nekem is, amikor outira váltottam. Sajnos igazán megoldás nem lett rá, próbálkoztam rövidebb stucnival is, de az se segített, szóval felteszem nem a váz mérettel volt a gond. Illetve beállítások terén is próbálkoztam több mindennel. Én végül arra jutottam (kieséses alapon), hogy a kar izomzatom gyenge... (aztán később ilyen-olyan okokból leálltam a tekeréssel egy jó 3/4 évre, most meg nem az országutival kezdtem újra)
De ha esetleg sikerül megtalálni a probléma forrását, annak én is örülnék
[ Szerkesztve ]
sssent
senior tag
Nekem a hátam fájdult meg régebben egy kicsit sportosabbra vett trekkingen, hosszabb távokon. Rászoktam, hogy viszonylag rendszeresen hátizomerősítő gyakorlatokat csinálgatok otthon (semmi extrém, 2-3 naponta mondjuk 10 perc), és pár hét alatt teljesen megszűnt a probléma. Persze ettől még lehet, hogy nálatok a geometriával is orvosolni lehetne, de egy kis torna ártani nem árthat.
(#20940) Coyot:
Amennyiben alap generál címén sem lepődsz meg, ha esetleg elkérik egy teszkógazdaságos bicikli árát (ez az optimista becslésem), akkor végülis nevezhetjük alap generálnak.
Because
őstag
én inkább elkezdtem magam építeni a bringám, rendeltem mosso villát ebayről meg majd egy fehér váz kerekeim megvannak, jobb váltót kap stb.. a mostani kross pedig jó lesz melóba járni így már nekem is lassan 2 bringám lesz...
a pláne benne, hogy az építést, szerelést jobban élvezem mint a használatot
[ Szerkesztve ]
Krisz79
őstag
Remélem nem lesz nagy baromság....
Szerintetek számitana valamit,ha van 1 adott Rockrider 5.0-m-ba tetetnék első telós villát?
Normál felhasználás , némi komfort fejébe....
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Krisz79
barisj
aktív tag
Sziasztok! Még nyáron letört az országúti kerékpárom váltója. Kb mennyibe lenne egy új váltó,esetleg használt?
Valakinek van ötlete,hogy mégis h tört el? Én arra tippelnék,hogy már régi volt,a bicó is az.
Képek a törésről:
◄► [Megbízhatóságom: http://goo.gl/LlJdlL] ◄►
Coyot
őstag
Ha a végére lesz egy jó biciklim, akkor nem gond. Az meg hogy nem csillivilli egyáltalán nem érdekel, funkcionáljon jól
Má' nem
glacious
addikt
Simán anyagfáradás miatti elnyíródásnak tűnik.
golyós
őstag
Ez szerintetek megéri?
Egy ismerős árulja.[link]
Eladó 1 egyedileg épített szerelt matricázott rendszeresen karban tartott 28-as.KTM kerékpár. Shimano váltók,Shimanó deore fékrendszer,beton terep gumik jó állapotban defekt ellen zselé benne Merida kulacstartó dupla falu alufelni kényelmes gumi markolat 21 sebesség V-fékek nem sokat futott lakásban tartott. stb. Sűrgős!!!!!!!!Az ár irány ár:75e ft.
[ Szerkesztve ]
Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
D.Orion
veterán
Nem, akkor már inkább ez, ha ugyanabból a csoportból kell választani.
bigdady
nagyúr
Hali
Nem tudtok valami olyan kerékpározós helyet Bp 100 km-es körzetében ami max 10-15 km-es kör kb a természetben ahol lehet bicajozni gyerekkel (vagyis elég széles a kerékpárút, nem emelkedős és nincs nagy bicajos forgalom) aki kb 1 hónapja stabil még csak a 20 colosával?