Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #143715 üzenetére

    Mint ahogy 6030D is említette, az aksi kapacitás szerint kategóriákba sorolják őket. Persze ettől még vannak különbségek, egy elavultnak számító agymotoros gépnek esélye sincs egy középmotorossal szemben. De ma már az agymotoros MTB elég ritka, újonnan csak a legolcsóbb kategóriákban árulnak ilyet.
    És igen, itt is ugyan úgy az dönt, hogy ki az erősebb, és ki a jobb bringás. Épp ezért nem tartom alapvetően hülyeségnek a pedelec versenyt.

    Ha középmotoros MTB-ot nézünk, akkor azonos akku kapacitás mellett nagyjából hasonlóak az erőviszonyok. Shimano, Brose, Bosch, Yamaha, nagyjából ezek a fő gyártók, itt a legerősebb motorok, kb egyformán jók.
    Többet számít a kerékpár többi alkatrésze. Ha veszel egy alap XC gépet, olcsó Suntour villával és társaival, nyilván jóval lassabb és bizonytalanabb lesz lefelé, mint egy közép-felső kategóriás Trail/Enduro. Mivel itt van rásegítésed, nagyjából hasonló erőbefektetés hajtani is őket, tehát az ösztelós pedelec-el, mindenképpen előnyben leszel terepen, egy merev vázas pedelec-el szemben. De azért analóg hajtásúak között is megvannak a különbségek, már ami technikát illeti. Gondoljuk végig, hogy mennyire fair, elindulni egy 9 kilós, csúcs, full karbon XC-vel, 30/32 X 50-es áttétellel, mondjuk az alap 13-14 kilós, acerás, aliviós, suntour-os XC-vel szemben? Azért is akad egy lób@szónyi különbség. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés