Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [DraXoN:] Netfix lemondva
- [Re:] [Karavik:] Xiaomi Mi11 Pro/Ultra: Gyári ROM-ról váltás xiaomi.eu ROM-ra fastboot telepítés
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
(#143101) Napfénysüti válasza Hasaggymeg (#143099) üzenetére
Ez tényleg elég jól néz ki és a 20 k se vészes egy jó ABUS sisakért. Nálam még a bringához menne is kékben.
Més que un club!
Szilágyi84
senior tag
Sziasztok érdeklődnék van valakinek az autóján hátsó ajtóra szerelhető kerékpártartó ? Btwin 300,/320 amit néztem. Vonóhorog és tetőcsomagtartó kilőve de minden tapasztalatot véleményt köszönök.
(#143103) Hasaggymeg válasza Napfénysüti (#143101) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Magamnak sajnáltam 20 fölött sisakot venni,de neked megveszem. ...nekem is ment volna a kék,de mind1,azért a néhány ezerért mínuszban maradok nindzsa. ...most meg megyek felteszem még a régit,aztán ha megjön az új,lenézek mindenkit akinek bétvines van,és nem is köszönök nekik. "Mi,nekem?! Nem is volt soha olyan!"
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#143104) Napfénysüti válasza Hasaggymeg (#143103) üzenetére
Nekem ott a POC Octal (ami sajnos újan 3x annyi mint az ABUS ).
Apropó, outisok: mivel sikeresen elfékeztem a kinti túrámon a Conti GP 4000-est, plusz egy üvegszilánk ki is vágta egy helyen lehet néznem kéne új külsőt idővel.
Van valakinek valami bevált ajánlása? Mondjuk külföldről ilyen max 10 k/db körül néznék azért valami felsőbb kategóriásat. Gondolkodom a GP5000-es utódon is de lehet kipróbálnék valami más márkát (Schwalbe, Pirelli, Vittoria, stb.).
Més que un club!
(#143105) bringasisti válasza Napfénysüti (#143104) üzenetére
bringasisti
őstag
Én eBay német oldalon vettem mert garantált Hannover
BENEFON DELTA--------N8
(#143106) Napfénysüti válasza bringasisti (#143105) üzenetére
Ezt most nem igazán értem.
Més que un club!
(#143107) bringasisti válasza Napfénysüti (#143106) üzenetére
bringasisti
őstag
Continental gumira reagáltam hogy azért vettem eBay oldalról és nem itteni boltból mert amit nálunk árulnak az India és azért az nem gond, de jobb a Hannover.
BENEFON DELTA--------N8
Jester01
veterán
Gondolom úgy értette, hogy amit ott vesz az biztos német gyártású nem a távol keleti. A Continentalra vonatkozóan. Szóval nem másik típust ajánlott.
Amit tudok mondani, hogy nekem nem jött be a michelin pro4/power endurance. Szóval azt nem ajánlom, nem elég tartós.
[ Szerkesztve ]
Jester
(#143109) Napfénysüti válasza bringasisti (#143107) üzenetére
így már oké. Én német webshopról rendeltem anno a GP4000-ret, azon ott a "Handmade in Germany" felirat.
De amúgy ez a Continál típustól függ nem? Az összes GP4/5000 mint felsőkategóriás külső németben készül, indiában meg az olcsóbb, alsóbb kategóriásakat gyártják.
Més que un club!
(#143110) bringasisti válasza Napfénysüti (#143109) üzenetére
bringasisti
őstag
[link]
Itt a keresést be lehet állítani a gyártás helye szerint.
BENEFON DELTA--------N8
a Vittoria-nak adhatsz egy esélyt, de a beváltról minek váltani? a GP széria egy remek országúti külső
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Csak elgondolkodtam rajta. A mostani hátsómat kicsit hamar sikerült leamortizálni, de eddig elégedett voltam a GP-kel. Viszont az oldalfalukra sokan panaszkodnak. Bár nálam még nem volt ebből gond de azért is nézegetem ki mit ajánl, mostanában a lefeléken kissé bátrabban eresztem neki.
Més que un club!
samujózsi
tag
Az enyém sorszám nélküli (4000 alatti), de dobozos és Handmade in Germany.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
robee19
tag
Mostanában sokat olvasgattam ebben a témában, és elég sok felé ajánlják ezt link
A Continál pedig legutóbb azt olvastam hogy hétköznapi használatra jobb a GP4, mint a GP5.
Jester01
veterán
Nekem is kivágta egyszer egy kátyú az oldalfalát.
robee19: hiába, már kifutó széria a gp4000
[ Szerkesztve ]
Jester
Fall-N
veterán
Sajnos igaz, manapság a 4szögtengelyes hajtás márcsak a belépő szintű gagyi. Régen volt igényes akár titán tengelyes megoldás is, igaz akkor ez volt a modern, másrészt nem volt olcsó akkor sem. Most ha nagyon ragaszkodik hozzá az ember akkor is csak szigorúan acél tányérral szabad venni, az valamivel merevebb. De a legnagyobb baj, hogy a kopás miatt elmászik a láncvonal, így igazán egyik sem jó. Ha a hajtókaron a felfogatás vagy maga a tengely kopik akkor nyúlós lesz a hajtás, sosem lesz olyan stabil egyébként sem, mint egy akár Octalinkes vagy egy integrált hajtás.
Nincs mese át kell váltani Octalinkre vagy integrált hajtóműre. ISIS-t direkt nem írom, mert ott meg a csapágy ami sajnos hamar fogyóeszköz.
Sajnos azt is el kell fogadni, hogy a kerékpározás sem olcsó, mint semmi más sem. Ahogyan nem kapni normális biciklit olcsón, úgy alkatrészeket sem lehet olcsón megúszni régi elavult technológiákkal. Persze kis terheléssel meg rövid városi távon ez elsőre nem bukik ki, de hidd el ha átülsz egy modernebb bringára rögtön észreveszed a különbséget. Arról nem is beszélve, hogy az olcsó szar hamar tönkremegy és jóval macerásabb szerelni is. Persze ha szervizes szop vele akkor mindegy.
(#143117) bringasisti válasza Napfénysüti (#143112) üzenetére
bringasisti
őstag
Amelyik gumi nagyon gurul az sajnos sérülékeny.
BENEFON DELTA--------N8
Te még GP4000-ret használsz?
Most már mondjuk max az 5000-est tudnám beszerezni de arról meg még nincs annyi tapasztalat. Emiatt is lehet hogy megnéznék valami mást, mondjuk ezek közül a grafénes Vittoriák közül valamelyiket. Jókat olvasok róluk.
bringasisti: Ha jól rémlik akkor úgy 4 éve használok GP4000-ret, a mostani a második garnitúrám és ez idő alatt csak a három héttel ezelőtti 1 db defektet sikerült összegyűjtenem szóval nálam jól vizsgázott ez a külső.
Illetve tapadásban se volt soha gondom vele.
Még a szélességen is agyalok, maradjak-e 25-ösnél vagy kipróbáljam a 28-ast?
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
bringasisti
őstag
Kopás miatt hogy tud a láncvonal változni?
BENEFON DELTA--------N8
Jester01
veterán
Igen, még van 1 db vadi új tartalékban is
Az elsőben most 9000km van, eddig úgy 12-16 ezret bírtak.
[ Szerkesztve ]
Jester
gabo91
aktív tag
Sziasztok,
Tudnátok pumpát ajánlani (5-10k között mondjuk) ami mérőórás és prestát könnyedén fel lehet pumpálni?
Van itthon kompresszor is, rendeltem átalakítót is hozzá. Jelenleg max 3bar-t tudok belenyomni, a nagy része mellé megy, szenvedés az egész... mindezt 2óra alatt...
(illetve a szelepet meddig szoktátok kitekerni? ha kicsit tekerem akkor nem megy be levegő.... ha nagyon kitekerem akkor megy bele, de amikor leveszem róla a fejet kiengedi a nagyrészét....)
[ Szerkesztve ]
Fall-N
veterán
Úgy, hogy ahogyan a tengely kopik, úgy kell feszíteni beállítással a hajtókart a tengelyre rá a váz felé. Egy idő után már nem sok távolság lesz köztük és a láncvonal is elmászik addigra. De annyira gagyi sok mostani, hogy elég ha szétszerelés után nem ugyanabba a pozícióba kerül fel a hajtókar a tengelyre és már kotyog is az egész, mert úgy összekopnak. Szóval a láncvonal befelé vándorol a váz felé.
Természetesen ez acél tengely és alu ötvözete hajtókarral igaz, bár acél - acélt nem nagyon látni. Még a Tourney hajtókar is alu.
[ Szerkesztve ]
bringasisti
őstag
Ott van egy gyűrű amin felfekszik a hajtás
BENEFON DELTA--------N8
nmate91
tag
Kérdés: adott egy bicaj, egy karbonvillás, Olympia aluvázas, 2x9 Campa Mirage van a rajta. Kb milyen minőséget képvisel ez?
Ez éri meg jobban ugyanazon az áron, vagy egy Shimano 600 Tricolor 2x8, Colombus Cromor csőszetten?
ivana
Ármester
acél tányérral szabad venni, az valamivel merevebb Nem.
kopás miatt elmászik a láncvonal Nem mászik el a láncvonal, max. 1-2mm-et de az nem számít. Jó mondjuk a legolcsóbb négyszög hajtás, amit használok az exage.
Az octalink esetén is fogyóeszköz a csapágy, meg hülyeség lenne arra váltani amúgy is, akkor már van integrált is.
(#143124) nmate91 A 9 sebi mirage egyértelműen jobb szett, mint egy tricolor 600. Az alu váz karbon villa, meg jobb mint az acél.
[ Szerkesztve ]
Fall-N
veterán
Itt a [BikePro] cikk róla, ott jobban le van írva.
ivana: A mostani szarok simán szétkopnak, nem véletlenül olyan olcsón kapni. Az acél tányért meg úgy gondoltam, hogy a gagyi acél azért merevebb, mint a bili alu.
Az Octalinkes úgy tudom valamivel tartósabb az ISIS képes egy év alatt szétmenni. Persze érdemes integrált hajtóműt venni, mert jóval merevebb.
[ Szerkesztve ]
bringasisti
őstag
jjeahh
nagyúr
Ha monti, öblös gumi és nem kell túl magas nyomás, akkor ezt ajánlom, tubelesst is simán fel lehet fújni vele.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
zoli03
őstag
Schwalbe One-t nem nézted? Árban olcsóbb, mint a Conti, súlyban hasonló. Nekem a régebbi, teljesen slick verzió van belőle, azzal teljesen meg vagyok elégedve (tapadással nem volt gondom, defektem csak a felniszalag miatt volt, 3000 km körül cseréltem meg a hátsót az elsővel, szóval 4-5000 km-t biztos elfut).
Fall-N
veterán
Na ezt jó tudni. Általában a marketing miatt ezt elfelejtik leírni. Nyilván rá kell kicsit beszélni a drágább dolgokra az embert. De sajnos a merevsége tényleg szar(abb) attól függetlenül.
ivana: A Prowheelről én is jót hallottam még MTB szinten is, a SunRace meg nagyon jön fel, egész korrekt cuccokat dobnak ki. Egyedül a váltóknál kellene több modell, meg kicsit jobb minőség.
[ Szerkesztve ]
ivana
Ármester
Mondjuk most maximum prowheel négyszögest mernék megvenni (mármint az outis fajtát azok elég jók), esetleg sunracet. De azt is csak egyszebire.
Ez a cikk szerintem erősen elfogult. Teljesen jól használható a négyszöges hajtásrendszer, manapság a monoblokkok miatt nem probléma a gyakori hajtás le-fel rakás. Nyilván nem annyira merev, de azért vannak viszonylag jó régebbi hajtások. Egy jó minőségű hajtás (campa a legjobb négyszögben, de a shimano is csinált jókat) nem mászkál el. Annyi, hogy nem érdemes csak sima imbuszkulcsot használni, a krova sok.
Fall-N
veterán
Igen lehet hogy benne van az is, hogy tolja a vásárlókat a drágább és vele együtt jobb technológiák felé. Nekem is régi Shimano van, úgy-ahogy merev, de a 100 kg feletti súlyom miatt kell majd merevebbre váltanom. Eddig nekem az Acera integrált, ami szimpatikus.
robee19
tag
Miért kell valami gyártását leállítani, ha működik?
bringasisti
őstag
Nekem UN-55 van ami a képen
BENEFON DELTA--------N8
nmate91
tag
Rendben, köszi
ivana
Ármester
Az acera integrált teljesen jó, roseról érdemes rendelni.
bringasisti: Ha venni kell ilyet veszek De amúgy a BB-UN55 jó mono, csak nem éri meg az árkülönbség. A BB-UN26 viszont kerülendő.
Somatom
veterán
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
bringasisti
őstag
Az van nekem csak rosszul írtam. Szerintem tökéletes és nem egy olyan tétel ahol számítana hogy a duplája az ára. Míg élek kitart.
BENEFON DELTA--------N8
samujózsi
tag
Köszi, megnyugodtam... vagy nem.
A mai napi kedvencem annak a BNW SUV-nak a sofőrje, aki kis híján elgázolt, miközben a KRESZ-nek megfelelően toltam a biciklim. Ha nem rántom el a biciklit, valószínűleg elsodorja.
Egyébként elég gáz az az út. Általában nincs gondom autóssal, motorossal, de ma... mintha elmebetegek találkozóját rendezték volna a hegyen. Száguldozó, szabálytalanul előző motorosok, autósok... de csak ott, leérve a hegyről megint normális üzemmódra váltott mindenki.
Én meg felfelé toltam (volt olyan páros, akik felfelé még beszélgettek is ), lefelé... hát helyenként lefelé is muszáj volt tolni. Hosszú, kifejezetten jó minőségű út, hirtelen rázóssá, kátyússá válik. Aztán megint jó egy darabig és újra töredezett, kátyús... agyrém. Egy kátyúba bele is mentem, olyan 16-18km/h tempóval. És valahol 40-45 körül volt a maximum. De azt hiszem, ha még megyek is Esztergomba, akkor inkább Solymár felé, a forgalomban. Ez a hegy nem nekem való
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
bringasisti
őstag
Esztergom Visegrád felől a legjobb
BENEFON DELTA--------N8
xy.zsolt
őstag
Jól néz ki a sisak, de sosem fogom megérteni, hogy miért nem tesznek bele rovarhálót? Nem kevésszer fogtam már méhet, darazsat, kondorkeselyűt Nem lenne nagy plusz ráfordítás, értelme viszont annál lényegesen több volna
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
ivana
Ármester
A Dömörkapui úton érdemes menni, ott nincs kocsi és járható outival is.
Hasaggymeg
Topikgazda
+1
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
samujózsi
tag
Lehet, de én ezt ismertem
Forgalom általában nem zavar, inkább csak annyiból, hogy ha feltartom a gépesítettlövész közlekedőket és nincs hová lehúzódni (Solymár-Esztergom úton pl.)
Itt viszont ez az eszetlen száguldozás. És persze pont ott, ahol ki is van táblázva, hogy erősen balesetveszélyes szakasz.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
Chiftain
aktív tag
Sziasztok!
Adott egy Kona Rove bicikli, gyárilag CH-52 R középcsapággyal, 2000 kilométer felett kicsivel, kezdi feladni a küzdelmet. Cserén töröm a fejem, de nem tudom milyet lenne érdemes nézni. Heti 80-120 kilométert megyek, 99% városi aszfalt útakon. A fő szempont a minél hosszabb élettartam. Illetve ha minden igaz ez 4szög tengelyes, ha nem ilyenre váltok akkor az hajtás cserével is jár majd. Tudnátok esetleg márkát ajánlani vagy konkrét típust?
xy.zsolt
őstag
azért az nagggyon durva, hogy egy 200+ ezres bringa 2000km után ilyen...…….
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
robee19
tag
Igen, ezt az egyet én is sajnálom.
ivana
Ármester
Ha maradsz négyszögnél akkor sunrace mono ajánlott.
Most milyen hajtás van rajta pontosan? Ez valami gravel cucc, jó kérdés milyen integrált lenne rá jó.
Téma tudnivalók
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Dell Latitude 7480 14" FHD IPS - i7 7600U / 8-16GB RAM / szép állapot - számla, 6 hó garancia
- Dell Latitude 7480 - i5 7300U / 8-16GB RAM / újszerű állapot - számla, 6 hó garancia
- GARANCIÁS DJI Mini SE eladó
- Asus ROG Strix G513IE laptop / RTX3050Ti GPU / 144Hz / Ryzen 7 4800H / 1tb SSD /16gb RAM 3200MHz
- 27" Eizo Flexscan EV2780 IPS LED Használt monitor 2év garancia MONITORCENTER
ingyenes kategóriában
- Mac MINI M1 CHIP! 8GB/512GB SSD! Magyarországi! Fulldoboz!
- ASRock H370M-ITX/AC - LGA1151 v2 - 2 x DDR4 - 6 SATA - 1 NVME - 2 x Intel GBE - doboz/hátlap - 35k
- Gyűjtői Darab Grundig CCD 650
- Lenovo Yoga Flex FullHD IPS,Érintős,core i7,Világító bill.,8GB RAM,240GB SSD,Jó akku,Új töltő,szép
- Gainward GTX1050Ti 4GB DDR5 - csavarmatricás