Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
és (#142084) Zufo
ha megérkezett ez az M6000 fék, megtennétek, hogy lőttök nekem egy csomagolást? (dobozos gyári, vagy nejlonzacskó?) köszi
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
planbmokus
senior tag
Montira egy agyváltó létezik, Rohloff-nak hívják és egy kisebb vagyon...
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
(#142153) Massmurderer válasza Csokicsibesz (#142145) üzenetére
Massmurderer
őstag
Hali.Ahaa.Lejösz Győrbe akkor?
6030D
Ármester
Vagy odaadod a rászorulóknak
Csokicsibesz: Balatoni sík aszfaltozásra leszek kapható a hétvégén. Bükk marcira jössz, ugye?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
itouchfan
senior tag
Igen, mindjárt lövök. De elvileg gyári dobozos kéne legyen, nem?
Azért a nejlonzacskó felvet bizonyos kérdéseket (újracsomagolt, kamionról leesett, stb )
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
Fall-N
veterán
Olyan kérdésem lenne, hogy lehet valahol külön kapni a bicikli műhelypumpához manometert (nyomásmérő) vagy érdemesebb felfújás után mérni digitálissal? Vettem anno egy Buster pumpát, amivel meg vagyok elégedve, de a manometer nem járt hozzá. Persze Googlelel keresgethetnék ahogy szoktam is utánanézni a dolgoknak, csak hátha van valakinek valami bevált cucca, amit ajánl. AliExpress is jöhet ha van ott ilyen kütyü.
Fall-N
veterán
Ismerem, de majd' 200ezer Ft azért sem említettem meg. Király szíjhajtással, láttam is magyar blogon ilyen prodzsektet. Nagyon jó az áttétel skálája csak itthon szintén nehéz hozzá alkatrészeket szerezni. De a hátránya ugyanúgy a nagy súly a hátsó tengelyen, akkor már ott a szintén német Pinion középcsapágy-váltója, aminek előnyösebb a váz közepén terhelt súlya.
Házilag nem nagyon lehet egyiket sem könnyen szervizelni ez is hátrány lehet.
[ Szerkesztve ]
igen, felvet pár kérdést, de a helyezt nem annyira rossz, mint gondolod attól, hogy zacskós még nem kell lopottnak lennie, inkább csak a forrása lesz más (OEM)
ha te is vettél ebből a fékből, akkor megköszönöm a képeket, jöhet privátba is.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
rétisün
veterán
én azért arra is kíváncsi lennék, egy ilyen 'órát' hogy kalibrálsz be a kerékmérethez vagy eleve úgy kell venni, hogy mondjuk 622-es külsőhöz?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Fall-N
veterán
Arra én is kíváncsi lennék. Arra tudok gondolni, hogy hátul lehet valami pöcökkel vagy csavarral állítani. De szerintem inkább bénán néz ki, mintsem a retro érzést adná. Nem nagyon illik a mostani biciklikre.
gyulank
addikt
Nekem nem tiszta az átlépőmagasság. Milyen szempontból meghatározó? Mert lehet a gátmagasság, lehet a zacskó, vagy a kuki alja, ami fecskén kívül másban nem biztos, hogy a gatya lábainak elválasztásának magasságában van. Na meg, épp érintse, vagy fel legyen nyomva akadásig?
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64
Csokicsibesz
tag
Bükk az már fix, oda meg is van a nevezésem. A gondolkozom a Kassa maratonon nagyon, de az pont egy időben van a Velence maratonnal.
Visszatérve az alap felvetéshez:
Annak örülnék a legjobban, ha nem a szokásos HHH-Hárshegy-Jánoshegy triót tekerném. Mostanában elég sokat mentem ezen a távon.
Fall-N
veterán
A csak érintés nem elég, mert amikor a testsúlyoddal ráülsz a nyeregre, akkor a szövetek is benyomódnak. Ha rajta ülsz a biciklin, akkor lábfejednek le kell tudni érnie az estleges a hirtelen leszállás miatt és a tekerésnél az alsó ponton a pedálnál nyújtva kell lenni a lábnak. Úgyhogy legyen felnyomva akadásig. Ha nem így lenne akkor alacsonyabban ülnél, mint kellene.
[ Szerkesztve ]
HEAHEA
tag
Remélem megosztja, azt általa készített " 2 perc alatt jobbat csinálok" megoldást, mert azzal mások is jól járnának, akik szeretnének a kerékpárváz védelmére jó megoldást találni.
itouchfan
senior tag
Szerencsére gyári dobozos.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
nagylaci32
tag
Szorgalmasan kell olvasgatni, de a fórum helyett én hasonló oldalak böngészését javaslom:
https://bikepro.hu/cikkek_2
https://bikepro.hu/atom_blog
Kell ahhoz már némi szaktudás, hogy ki tudd szűrni ki az, aki ért is ahhoz, amit leír a fórumba, és ki az, aki csak beszél róla.
trialboj
őstag
Ez az erdőzés, lassan leamortizálja a bringámat alulról Pár hónapja elgörbült egy felverődő ág miatt a váltó fül, aztán talán emiatt, vagy későbbi felverődések után, elpuhult a hátsó váltó rugója, már rettenetesen csörög a lánc, a legkisebb rázkódástól illetve belemart a láncvillába is, ma meg egy ág, beakadt a középcsapágy alatt futó fékkábelbe, amit le is szakított egy felfüggesztési ponton.
Szerencsére vékony kötegelővel volt odafogva, és csak az adta meg magát, de mikor láttam hogy a fékkábelt cibálta meg, eléggé befostam, nehogy elkezdje ereszteni az olajat, nyilván a domb tetején voltam, ahonnan le kell jutni 1 darabban.
Az ilyen ágakat meg gallyakat nem tudom elkerülni, lassabban nem akarok, menni, másfele nem tudok menni, az hogy megkarcolódik v elgörbül ez az még nem akkora érvágás, de ha már a fékkábel is veszélyben van az nem túl megnyugtató, most belegondolva, nem is értem eddig hogy nem akadt bele semmi, és mi a fenéért, kellet pont itt lent vezetni az egyik legfontosabb kábelt.
Lehet valamilyen szinten az én hibám is, mert a lenti kábelt lehetett volna szűkebbre hagyni, remélem ha megkurtítom, nem járok így többet.
Ilyenkor azt érzem, hogy direkt szarul terveznek meg 1-2 dolgot, mert nincs ötletük a jövő évi modellre, és nyitva hagyják azt az opciót, hogy ha nem is találnak ki semmi említésre méltót, legalább ezeket az apró hibákat kijavítják majd.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
xy.zsolt
őstag
"Pedál alsó állásában legyen nyújtva a láb" Ezt én máskép tudom, tapasztaltam....a láb minimálisan legyen hajlítva szerintem.
Átlépőmagasság mérés: fal mellett a lábad közé kapsz egy kb nyeregorr szélességű, nagyobb formátumú, keménykötésű könyvet úgy hogy egyik oldala simuljon a falnak...majd totál ütközésig tolod felfelé...majd a másik kezedben lévő mérőszalaggal leméred a kapott magasságot. Ugye milyen egyszerű
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
jjeahh
nagyúr
Ilyenkor mennyire örülök, hogy itt ritka a lombhullató erdő és inkább a fenyvesek a gyakoriak... néha amikor lombhullatóba tévedek, én is fosok rendesen, hogy egy ág nehogy szétcsessze a küllőket vagy letörje a váltót. Ilyen helyen gyakorlatilag gyalogos tempóban gurulok, mert sosem tudhatod mi van az avar alatt... tavasszal, amikor először kivittem az új Mavic kerekeket teszteni is majdnem becoptam, egy ág beakadt a küllők közé .
Van amúgy egy rövid útvonal az egyetlen közeli lombhullató erdőben, ahol KOM-ot akarok szerezni, gyakorlatilag az avar miatt nem tettem meg eddig, de majd egyszer felporszívózom a helyet vagy valami
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
ivana
Ármester
Legyen nyújtva, de ne normál állásban, hanem a sarkaddal lépve a pedálra.
gyulank
addikt
De ez minek a magassága lesz a biciklin? A vázméretnél van megadva. A kerekektől is függ a magasság, a pedál távolsága a pedál méretétől is függ, meg a nyeregmagasság is állítható szokott lenni. Viszont, ha Fall-N-nek igaza van, és akkor lesz egyenes, ha tövig nyomom, akkor, ha nem nyomom tövig, nem lesz egyenes, és te úgy tudod, hogy akkor jó.
Amúgy bikeprotól vagy mitől tavaly vagy mikor küldtek egy e-mailt egy cikkről, ami cím szerint arról szólt, hogy a 26-os, és 29-es kerekek kombinálása jobb mindkettőtől, de nem létezett a cikk, írtam nekik, de nem reagáltak. Itt tud erről valaki valamit? Mármint ilyen kombóról, hogy egyik kereke ilyen, a másik olyan, vagy a kettő közti méretű, és hogy az miért jobb.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64
ZolkoW
őstag
a kombinálás alatt nem tudom, melyik verziót értik, mert régebben voltak ilyen hibridek, elöl nagy kerékkel, hátul kicsivel, és azokat hívták 69ernek
(akkoriban nem volt olyan elterjedt a 29-es vázméret, de villát lehet hogy könnyebben cseréltek)
az átlépési magasság csak ahhoz kell, hogy a teljes magasságod függvényében meg lehessen állapítani, hogy arányában rövid, vagy hosszú végtagjaid vannak. Mert a magasság még nem elég a megfelelő vázméret kiválasztásához.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
gyulank
addikt
[Tipp] 27.5 vagy 29 col? Lehetne mindkettőt? Kattints a teljes cikkre!
Akkor miért kell tövig?
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64
ZolkoW
őstag
gondolom azért kell tövid, hogy megismételhetőbb legyen
De van olyan mérési módszer is -csak nem tudom, mennyire adja ugyanazt, ezt nem próbáltam-, hogy a magasságodból levonod az ülve mért magasságod Ennek is van értelme, de gondolom kicsit eltér.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
maximilian4
addikt
gyulank
addikt
Nem az a fontos, hogy megismételhető legyen, hanem, hogy ne ütődjenek a dolgok. Szerintem akkor kéne mérni, mikor legjobban lógnak. Ha mindig olyankor mérik, biztos megismételhető.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64
Jester01
veterán
Jelenleg járható az aluljáró nem kell kerülni. Csak sokan megszokásból kerülnek azért írtam Vagyis tulajdonképpen az aluljáró felé a hosszabb ha a tavat kerülöd de a bringaút az aluljáró felé vezet.
Jester
samujózsi
tag
O.K. köszi
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
zsocy
őstag
Nagyon sokszor körbetekertem már a tavat, de az aluljárót még nem találtam meg.
Mondjuk eddig nem is kerestem, most viszont elkezdett érdekelni, mégiscsak itt lakom, és még az aluljárókat sem ismerem
Ezen a térképen amit kékkel firkáltam az a bringaút amit én ismerek, akkor az a piros lenne a másik út?
Ez egy földút? Bár ha Napfénysüti is használja a Canyonnal akkor annyira nem lehet rossz út.
[ Szerkesztve ]
Jester01
veterán
Igen, a piros a kerékpárút. Aszfaltos, jobb mint az országút. Az aluljárót viszont nem csinálták meg, kátyús és a mellette folyó patak néha elárasztja. Olyankor így néz ki.
[ Szerkesztve ]
Jester
Igen a piros lesz a bringaút amit keresel.
Mod: Jester megelőzött.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
maximilian4
addikt
samujózsi
tag
Ugyan volt már, de úgy rémlik, nem jött válasz (vagy csak szenilisebb vagyok, mint eddig hittem ) : milyen mértékű nyolcas az, amivel már illik foglalkozni és házilag vagy szervizben centriroztatni?
És ha "tojás" kerül bele, azzal lehet kezdeni valamit?
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
Yahhher
aktív tag
Én csak remélem, hogy csak trollkodik néha, és nem gondolja komolyan...
Üdv B.
maximilian4
addikt
(#142186) Massmurderer válasza maximilian4 (#142185) üzenetére
Massmurderer
őstag
Ott a pont látod Ilyesmire gondoltam én is.De pl. vannak azok a müanyag dobozok,ami olyan szerkezetü mint a kartonpapir.Méretet levágni,2 gyorsrögzitö,azt kész is.De képen látható is jó
Hasaggymeg
Topikgazda
Egy ugyanolyan újjal lecserélve?...nem mintha másképp csináltam volna eddig.😆
gyulank...fájdalom6árig
maximilian4...első napokban ebben is alszol,mi?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Hasaggymeg
Topikgazda
Kis tudással a tojást is ki lehet szedni,de kell tapasztalat,könnyű elrontani még jobban.Első körben kell egy nagyon jó küllőkulcs,mellyel nem nyalod el a küllőfejeket,mert amelyikkel ez történik annak kampec,cserélni kell.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
samujózsi
tag
Ócska küllőkulcsom van, de gond nélkül elfordítja a csavar részét, ennyit kipróbáltam. De egyre inkább ott tartok, hogy majd egy szervizes megnézi, mert annyira pici az egyenetlenségy hogy nem látom, mikor közelít a fékpofához. Azt se tartom kizártnak, hogy nem a hagyományos értelemben vett nyolcas, csak egy gyártási hibás felni. Mert ugye a nyolcasnak úgy illene látszódni, hogy a felni egy ponton közelít az egyik fékpofához, ugyanott meg távolodik a másiktól. Nálam meg mintha csak az egyik oldal lenne hullámos.
De kellene hozzá egy szakértő szem, mert az enyém amúgy is rossz.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
(#142190) maximilian4 válasza Hasaggymeg (#142187) üzenetére
maximilian4
addikt
Simán. Hátha éjszakai támadás ér álmomban. Valami dögös csaj a fejemre ülne, hogy aztán megzabálhassam.
Maxi
zoli669
tag
Sziasztok!
A problémám a következő, a nyergem a biciklin teljesen hátra van tolva, illetve a nyeregcső is hajlított, egy kevés még hiányzik, hogy kényelmesen üljek, lehet olyan nyerget kapni, aminek nagyobb az állítható tartománya egy átlag nyeregnél? Btwin Rockrider 540, XL-s váz.
Köszönettel:
trialboj
őstag
Széthasadt a talpa a bringás cipőmnek, mindkét cipőn. Úgy vettem észre hogy egyre több kavics került bele
Lényeg hogy kellene valami új, keresgéltem itt, hasaggymeg adidas cipője egész pofás, de azt írta hogy rettenet nehéz kimosni belőle a sarat, ez pedig probléma, ahogy az ára is. Találtam ezt a dekás modellt, valaki próbálta már? Nekem taposóra kellene, ht pedálra, de kipróbálnám vele a spd pedáljaimat is.
Csak az érdekel, hogy az ilyen megoldások, hogy félig ez félig az, mennyire működnek a cipőknél? Azt tudom hogy mivel nem merev a talpa nem lesz ultimate pedalling experience, de mivel én kénytelen vagyok néhány helyen gyalog átrágni magam, a merev cipő nem opció.
Pl az érdekelne, hogy ennél is lehet méret probléma? Ha nekem a 43 szokott passzolni, akkor itt 44 kellene? Nincs raktáron csak rendelni lehet, jó lenne nem zsonglőrködni a méretekkel.
Kösz
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Fall-N
veterán
+1 Én is ATom blogját meg pár szakoldalt olvasok Pl. BikeMag. Meg feliratkoztam a BikePro DIY szereld magad cikksorozatára.
Somatom
veterán
Nem értek a mai csúcstechnikához, engem a nagyapám tanított centírozni. Megpörgette a kereket, odatartott egy krétát a felnihez, oszt ahol fehér lett, ott az ellenkező oldali küllőkön húzott egy kicsit. Ezt később alkalmaztam egy motorkerékpárnál és 200 Km/h -nál is úgy futott, mintha sínen húzták volna. Talán egy mai bringánál is beválna.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
samujózsi
tag
Valami hasonlót próbáltam(forrás: youtube), de nem bírtam fix távolságban tartani a kréta helyett használt filctollat. És itt kb tized milliméterről van szó, több helyen is, ha jól érzem.
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
Fall-N
veterán
Van olyan szervíz ahol most is krétával csinálják. De lehet a villára tenni kábelkötegelőt is, a lényeg, hogy fix pont legyen.
Somatom
veterán
Tized milliméterek? Erről egy mese jutott eszembe. Nem tudom a címét, de a story az, hogy a csajszi hét vánkos alatt is megérezte a borsószemet.
Én csak egy ecccerű, kezdő bringás vagyok, és sztem nagyon gyorsan le fogom amortizálni a qrva drága bringámat, de tized milliméteres ütésen, 300Km/h alatt biztos nem aggódnék.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
samujózsi
tag
Hát csak saccolom, de a fékpofák nincsenek egy milliméterre sem a felnitől vagy max 1mm a távolság és ha megpörgetem a kereket, nem ér hozzá. Ezért is kérdeztem eredetileg azt, hogy kell-e ezzel foglalkozni? Jó harminc év óta ez az első országútim. Az utolsónak ég 27-es kerekei voltak, saccra 28-32mm-es gumikkal. Ez a virsligumi és a hozzá való kerék nekem elég új...
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
#56474624
törölt tag
Decathlonos outi belső nagyon puttó minőség lett. 150 km-t sem tettem meg, már kaptam egy szelephibát. De nem kirívó ez az eset, nagyon gyakran kapok mostanában úgy defektet, hogy az érthetetlen, pedig egy ideje cserélek már belsőt, tudom, hogy a külsőt ki kell ganézni stb.. Még felélem, ami van, aztán viszlát, mert ez így már drága. Lassan eljutnak az egyszer használatos gumihoz, mintha óvszerről lenne szó.
[ Szerkesztve ]
-=RelakS=-
veterán
Az a jó, amikor hiába olyan lapos a felnid, hogy kimérni sem lehet, ha a rátett gumi meg jobbra-balra riszál
Szóval ha a fékbe nem ér vele, akkor szerintem sem kell foglalkozni vele.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__