Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
(#128901) Hasaggymeg válasza MittuDomain_ (#128898) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Fura ez a kerékpár,váza mintha acél lenne,vagy nem húzott alu olyan vékony,ugyanakkor mégsem nehéz. ...a geo szembetűnően gnóm,valamiért sérti a szemet,mintha valami utánzat lenne.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#128902) MittuDomain_ válasza Hasaggymeg (#128901) üzenetére
MittuDomain_
őstag
Hát igen, ahogy te és zoli03 is megjegyezted, valahogy szemre nem áll össze a dolog.
Nagy nehezen még annyit sikerült kideríteni, hogy eredetileg (?) SportsDirect forgalmazta cucc, de semmi normális review, itt megállt a tudományom.
Ami még ezen kívül van info, hogy létezik (létezett?) egy német HT-bikes oldal, és valószínű ők az igazi jogelőd/ötletgazda; a link konkrétan ennek a modellnek az oldalára visz. (Kétszínű fényezéssel azért ezerszer szebb...)
Csak nem értem, mert ha összeadod a villát meg a hátsó rugóstagot, meg a hajtást, féket, etc., inkább a 250e-t kéne karcolja a anyagár kisker árakat nézve; dömping áron nem ennyi of kóz. A váz a klasszik hidroform alu kéne legyen, de én aztán tényleg nem értek hozzá, hogy szemre ez melyik bérgyártó melyik modellje átmatricázva HT bike-ra. Esetleg a megszűnt HT készletének kiszórása, vagy nem tudom. A német oldal alapján talán ez a "Savage 4.5" lehet a váz geometria jelzője, de csak sötétben tapogatózom.
Minden esetre a cucc az ecobike-nál is kapható más néven (tényleg zavar van az erőben), de velük már beszéltem, nem tudják/merik elszámolni a termékeiket Szép-en.
ps fun fact: Minden kinti oldalon jár hozzá Shimano SPD-s pedál, és egyik magyar bolt sem ad hozzá. Semmilyet
Si tacuisses, philosophus mansisses.
(#128903) Hasaggymeg válasza MittuDomain_ (#128902) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem ajánlom.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
pc360
addikt
Valóban felejtsd el 800 ezer alatt az össztelósat.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
jjeahh
nagyúr
No, közben leültem matekozni picit. Nem tudom megérné-e nekem tubeless ready felnit venni és tubelessesíteni. Eddig nagyon beleéltem magam, de vannak számomra hátrányai
Előnyök elviekben:
- kisebb súly a kerekeken
- alacsonyabb guminyomás terepen
- kb. annyiba kerül a tej, mint egy szett belső
- a legtöbb normális könnyű külső TL ready, így kihasználnám ezt az adottságát
Hátrányok:
- majdnem kétszer annyiba kerül egy tubeless kerékszett
- csak a kerekeken lenne kisebb súly, mert ha belegondolok vinnem kell két belsőt és két patront is, szal ugyanott vagyok súlyban, csak a hátamon cipelem
- 3-4 havonta cserélni kell a tejet, a belsők ehhez képest nálam 2 évet minimum kibírnak. Tudom, létezik Finish Line amit nem kell cserélni, de tesztek szerint a nem ajánlott tejek közé tartozik.
- vennem kell hozzá gondolom műhelypumpát is (további $$$ ), ami belsővel számomra teljesen szükségtelen, mert azt minipumpával is simán felfújom
Azt, hogy defektállóbb direkt nem írtam, mert ez nálam kb. lényegtelen, 2 éve van meg a bringám és csak egyszer kaptam olyan defektet, hogy le is eresztett a belsőm, ennyi belefér. Szerintetek is fölösleges nekem a tubeless? .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
MittuDomain_
őstag
Akkor leteszek róla, köszi neked és Hasaggymeg-nek is.
Mint mondtam, nekem lassan (inkább már gyorsan) bármelyik bicós bolt oké, ahol tudok fizetni azzal a nyamvadt cafeteria elemmel; és alapvetően nem is ilyen gép kéne, hanem egy sima cross-trek, csak megláttam a felszereltséget, elkezdtem nézegetni a testbike-on meg itt-ott az alkatrészeket, és a puszta számok alapján tényleg bitang vonzó. A hátsó rugós tag a deca-nál 68e, az első villa valahol 100 körül mozog, vállalható fék, vállalható váltó. Nekem, aki nem akar DH-zni, sosem lenne kevés a fék/váltó sem. Erre írtam, hogy gyak. anyagárban adják. És hazai számla, garancia.
Ezzel szemben ismeretlen a gyártó és tényleg furcsa a geometria. És persze "régi", 26", ami felett eljár(t) az idő. Még azon is morfondíroztam, hogy vegyek-e hozzá más vázat és szereljem át, de annyit nem ér az egész. Egy próbakört azért lehet adok neki, de ez a maximum ameddig most ellátok.
Minden esetre, ha tudtok nekem megfelelőt ajánlani akár pm, jöhet a kontent, iszom a szavaitok.
Si tacuisses, philosophus mansisses.
Toobee
veterán
Ha csak felnit vennél, és újrafűzetnéd?
A kerekekről a legjobb lekapni az extra tömeget. Még akkor is könnyebb lesz tekerni a gépet, ha például a vázon vized tovább a belsőidet. Nekem 1 db van a nyeregnyő, váz csatlakozásánál, meg egy darab a váz első háromszögében. Vettem kisebb kabátot, könnyű Maxxis belsőt, így a korábbi 1 kabát helyére elfért az egész.
Nem emlékszem pontosan, hogy mikor alakította át Runner tubelessre a gépemet, de április-május környéke rémlik nekem. Azóta nem nyúltam hozzá, köszi szépen jól van. Most is csak azért piszkáljuk, mert felrakjuk az új gumiszettet. Szóval nálam guminként kell cserélni a tejet is, nálam minden Stans.
Műhelypumpát én a Lidl-ben vettem 2.500 Ft-ért, ez szerintem jó ha van. Én minden tekerés előtt felfújom 2,5 barra a betonos szakasz miatt, amikor meg a dombhoz érek, akkor megy le 1,6-1,7-re. Utálnám ezt minipumpával csinálni.
Szerintem a dropper után a tubeless a másik olyan dolog, ami nélkül nem bringáznék szívesen. Nekem elég sok defektem volt előtte, gondolom mondanom sem kell, hogy azóta nem kellett a bringához nyúlni emiatt. Volt olyan is, hogy hárman ereszkedtünk le egy nagyon durván köves lefelén, utána két bringán egyből cseréltük is a kicsípett belsőket.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
ZolkoW
őstag
Én megcsinálnám gettó-tubelessre kipróbálni, aztán ha beválik, vennék rendes TLR kerekeket, de olyat, ami minőségben (súlyban) is előrelépés.
Amúgy bevallom, nem teljesen tudom, a TLR és a nem TLR között hol húzódik a határ, és amit én szalaggal meg löttyel átalakítottam, az tulajdonképpen milyen volt, mert működött..
Amúgy tegnap sok időt elb**tam töltöttem bicikliszereléssel, és arra jutottam, hogy a kerekek súlya azért valszeg igen komoly tényező az összsúlyt tekintve.
Abba most nem kezdenék bele, hogy a súly egyáltalán mennyire fontos, vegyük úgy, hogy fontos, tehát igyekszem kordában tartani. A lányom új biciklijét is szerelgettem, a régi acél 29-esemet is alakítottam trekkinggé, és meglepődve tapasztaltam, hogy bizony a kis V-fékes 26-os kerék nehezebb, mint a 29-esem tárcsával, és ugyanez igaz a másik, olcsóbb 29er szettemre is. Utóbbit most nem mértem, de arra számítottam, a 40-es trekking gumival majd javul a dolog, de ezek a grammok nagyon alattomosak.
És a vége ugye az, hogy odébb kell tenni a bicót, és a friss aluvázas MTB után a "mindig ilyen nehéz volt ez?" érzés fog el. A válasz egyébként NEM, csak az "iparis" könnyebb kerekek is átköltöztek az ünneplős masinába.
2-300 grammok papíron még nem tűnnek soknak, csak pár ilyen, aztán bőven érezhető a különbség.
Ja, hátrányokhoz: a két belső meg a patron az minek? egy belső még oké, vagy jó, az elején legyen kettő. Vagy legalábbis ha már működik, akkor azért kevés esélye van szerintem, hogy mindkét kerékre egyszerre szerzel olyan sérülést, ami gond lehet. De vegyük úgy, hogy a gettó-tubelessel hordod a két belsőt, a rendessel meg szerintem le lehet szokni róla. Viszont pumpából elég a kicsi, ha belsőt kell beraknod, ott úgysem kell a helyére pattintani, ha meg már fent van, akkor mindegy, mivel fújod. (nemrég írta valaki, hogy kilőtte a szelepmagot, mert óvatlanul tekerte ki, olyankor is fel lehet fújni kézipumpával, mert a perem a helyén marad szerintem)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Toobee
veterán
Természetesen nyeregcső, nem tudom mire gondolt a költő
https://barbieripnk.hu/
zoli03
őstag
Én egy belsőt viszek csak, meg a minipumpát, meg defektjavító kukacot. Nem tudom melyik bírja 3-4 hónapot, ami az enyémben van Joe's, az 8 hónapig bírja, szóval elég szezononként cserélni. Amúgy a gördülési ellenállása is kisebb egy tubeless keréknek. Az sem tiszta, hogy miért kerül kétszer annyiba. Egy normális kerékszett alapból tubeless ready .
jjeahh
nagyúr
Új agyak is kellenek, a küllőimben sem bízok már, egy el is törött, ezért nem bringázok egy hete (meg mert -19 fokok vannak ), szal mindenképp full kerékszett kell. Ha ilyen sokáig bírja a tej az frankó... Műhelypumpa nálunk a Lidl-ben nincs, szal rendelnem kell és drágábban jövök ki. Droppert én sosem használnám szerintem, csak idegesítene, hogy azt is karban kell tartanom
ZolkoW: gettó-tubeless sajnos nem játszik, mert a jelenlegi kerekemnek annyi, szal nincs amivel kísérletezzek. Súly annyi lesz amennyi, mert most nincs pénzem drága kerékszettre és őszintén sajnálnék is minimum 2-3x annyit költeni rá párszáz gramm súlysporlás miatt. De amúgy valszeg így is könnyebb lesz mint a jelenlegi, mert a legolcsóbb kerékszettekben is XT agyak vannak minimum, az enyémben meg gagyi (nehéz?) Acerák vannak. Valaki itt írta, hogy két belsőt hord magával, mert megszívta tubelessel, asszem eddie1978. Toobee meg azt, hogy tubelesst minipumpával nulláról képtelenség felfújni, ezek alapján gondoltam, hogy nekem is szükségem lesz két belsőre és patronra.
zoli03: Közben találtam jó árban TL ready kerékszettet is.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
eddie1978
aktív tag
Tubeless
Ja, lehet vele szopórollerezni amíg az ember ki nem tapsztalja. Utána jó tud lenni nagyon. Az eleje szívás volt, de utána már működik ahogyan kell. Kisebb a gördülési ellenállása, kényelmesebb, nincs belső, emiatt a felütéses defekt is megszűnik. Defekt esetén ha nem fogja meg a folyadék, ott a helyszinen nagyon nagy eséllyel javítható. Amenyiben mégsem, még mindig mehet bele egy belső.
Amivel szívtam.
1. Szelepen keresztül próbáltam felfújni a boosterrel. Nem ment. Szelepmagot kivéve elsőre jó lett.
2. A folyadék valamit megfog, valamit nem. Ez a különböző folyadékokkal oda-vissza volt nálam. Egyik fajta megfogta amit a másik nem stb.
3. Én úgy tapasztaltam, hogy a Finish Line nem tömíti el a pórusokat a Mitas X-Field külsőn. Latex kell bele legalább egy pár napig amíg eltömíti. Utána már mehet bele. Később szétszedve a csoda folyadék sokat vesztett a víztartalmából, emiatt kis galacsinná ált össze a belsőben. Le is cseréltem. Ment vissza a Mitas saját latexes folyadéka. Következőre a Muc-off új cuccát fogom kipróbálni. Latexes, kis szálakkal és egyéb csodákkal a hatékonyabb tömítés érdekében.
4. Nem vittem tubeless javító készletet magammal csak belsőt. Kell a készlet. Megkíméli az embert a semmi közepén a mindent összekenő folyadéktól és a belső berakástól.
5. Patron kell a felfújáshoz nekem.
6. Felniszalag. Volt, hogy egyszrűen átszakadt a küllőfuratnál. Emiatt lassú defekt. Azóta duplán rakom fel. Ez egy kényszermegoldás. UST jobb.
Ezek után probléma mentesnek tekintem a rendszert.
Mavic Aksium Disc kerekeim vannak most a bringában. Nem TLR és mégis működik. Korábban volt benne DT R24 db Spline is. Az TLR, de ezzel a gumival jobb a Mavic. DT tubeless szalagot használtam. Egész jó, de volt, hogy egy rétegben felrakva nem volt elég a küllőfuratokonál. Tesa szalagot is kipróbálom majd előtte. Későbbiekben lehet UST kereket fogok venni.
Nekem nagy előny már csak az, hogy a defekt esélye kisebb mint sima belsős megoldással. Természetesen lehet belsőt is használni folyadékkal, de ha az beleszárad, akkor ott már nem lehet kitakartani.
Tubeless jó dolog.
[ Szerkesztve ]
jjeahh
nagyúr
Ja, amit kinéztem, az UST, de eddig nem is tudtam mit jelent . Akkor módosítom picit a dolgokat:
Előnyök elviekben:
- kisebb súly a kerekeken
- alacsonyabb guminyomás terepen
- kb. annyiba kerül a tej, mint egy szett belső, a hernyók sem drágábbak a foltoknál, ilyen szempontból nem kell ráfizetnem
- a legtöbb normális könnyű külső TL ready, így kihasználnám ezt az adottságát
Hátrányok:
- patront venni-vinni kell, a biztonság kedvéért gondolom kettőt + a kis rácsavarós fejecske vagy mi is kell, amivel rá tudom tenni a szelepre, ez így + 15-20 euro (?)
- vennem kell hozzá gondolom műhelypumpát is, mert valamivel a helyére kell pattintani 7-8 havonta, amikor tejet vagy külsőt cserélek (további 20 eur ), ami belsővel számomra teljesen szükségtelen, mert azt minipumpával is simán felfújom
- szelepek +15 eur, így összeszámolva kb 50-55 euróval kerülne többe, mint a belsős megoldás. Bár ha tényleg megérzem az előnyeit, akkor lehet megéri, költöttem haszontalanabb vackokra ennél sokkal többet is mostanság
Kell még valami hozzá ezeken kívül?
A defekt része a dolognak továbbra sem érdekel, én belsővel sem igazán kapok defektet, szal tökmindegy .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Wombath
HÁZIGAZDA
Ha nem kapsz defektet, az azért lehet, mert olyan keményre fújod a kereket, hogy már nem ideális . Na de komolyra véve: én nemrég tértem át TL-re sima bringán és a faten is. A simán (27,5-ös merevfarú) nem annyira érzem a különbséget. Elég könnyű vagyok, alapvetően vigyázni is szoktam, szóval korábban is csak ritkán volt felütéses defektem, az akkor 30-33 psi-re fújt kerékkel. Most 25-28 körül használom, marginálisan komfortosabb és kevésbé pattog el a lefeléken. Ennél jobban úgysem engedném le, mert oké, hogy nem lehet felütni, de attól még a felnit tönkrevághatom. A gép eredetileg is 11 kg alatt volt pedállal, nem állítom, hogy a kisebb tömegtől megtáltosodtam volna. A kerékszett egyébként eleve TL, a gumik is TL, szóval az egész átszerelés 10 perc volt per kerék, és került 240 ml-nyi tej + a felniszalag árába. De kellett hozzá a műhelypumpa .
A faten óriási viszont a különbség: még simán vízszintes kanyarban is érződik az a kerekenként kábé 400 gramm forgó tömegen mérhető súlycsökkenés (650 gramm a belső, de 200 ml tej kell). Ráadásul itt 8 psi körül megyek, ahol azért nagyobb a becsípődés vagy szimplán egy tüske belefúródásának a veszélye. De az átszerelés elsőre megaszopás volt, most már tudom a trükköket, szóval a második keréknél elég volt 20 perc rá , pedig a felni itt is TL, de tartályos pumpa nélkül esélyem sem lett volna, ami nem volt olcsó.
Mivel én eddig is hordoztam magammal egy darab pótbelsőt a 27,5-ös géphez + minipumpát, így itt nincs változás, ez most is velem van. A fathez eddig csak foltjavítót hurcoltam, most már viszek egy pótbelsőt és egy kukackészletet, ha nagy lenne a gond. Patronom nincs, ha a perem nem válik le, akkor minipumpával is felfújom a fatet, legfeljebb 10 perc alatt, és a végén úgy nézek ki, mint Popeye jobb napjaiban . Ha meg leválik, akkor már úgyis kell a belső .
Toobee
veterán
Patronhoz láttam olyan kulacstartó alá berakható konzolt, szerintem azt nézd meg.
Szerk.: meg is van, de lehet kapni több verziót is, pl Topeak.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
jjeahh
nagyúr
Nem tom hány psi-re fújom, de szerintem nagyon puhára, sokszor érzem ahogy koppan a felni keményebb terepen, mégsem volt még soha felütéses defektem . Igaz ilyenkor egy lepkefingnyit még fújok bele a biztonság kedvéért, de kőkeményre talán még sosem volt felpumpálva egy gumim sem. A súlykülönbséget szerintem én sem fogom megérezni amúgy, mert ha belegondolok a jelenlegi belsőim 140 grammosak, szal mennyit spórolnék a tejjel, 80 grammot a két keréken? . Ha viszek patronokat, az a súly rögtön visszajött. Röviden és tömören:
- defektet kb. sosem kapok
- felütéses defektet sem
- súlyban szinte semmit nem spórlok
- cserébe ráköltök 50 eur-t, meg ha beleszámolom a tejet és a kukacokat is, akkor 60-70-et.. utóbbiakat az előbb nem számoltam bele, mert kb annyiba fájnak mint a belsők + a foltok, de ha belegondolok ezek már megvannak, nem kell megvennem őket, a tejet és a kukacot viszont igen
Akkor ha így nézem mit is nyerek vele végül? Kapok valami újat, amin egy ideig kísérletezhetek és matathatok, de ez vajon megér nekem ennyit? Ja és persze ha tyúkbelesednék, véégre többé nem zavarna a Maxxis Rekon-on a TL ready felirat...
Toobee: Ez nem rossz, csak nálam a minipumpa is ott van egyik oldalon, szal nem tudnám felrakni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
ZolkoW
őstag
Hoppá! milyen f*sza képet találtam teljesen véletlenül!
És hogy ez mennyivel jobban néz ki, mint az én 29-esem vékony gumikkal... azon látszik, hogy nem erre termett, pont olyan, mint a 26-os MTB-k slickesítve, csak itt nagyobb a kerék, de látni, hogy valami nincs rendben. Azért megyek vele egy kört, de az igazi úgyis egy célhardver lesz.
Mellesleg látom, itt is épp olyan váltókar rögzítési technika van, amit én tervezek használni.
Pompásos :-)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
kenguru99
aktív tag
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani egy ár/érték arányban jó taposó pedált gravel bringára?
samui
csendes tag
Sziasztok!
Körülbelül 10 éve nem volt alattam kerékpár. Előtte sokat tekertem... most a kisfiamnak vettem egyet, így magamnak is kell és egyre erősebb az érzés hogy mennyire szerettem és nem is értem miért nincs : )
Elsősorban az alföldön használnám döngölt homokos, kátyús, traktornyomos területen napi szinten 10-20 km
200.000 ezerről most 319.000.- a lélektani határ amit rászánok!
Van is három kiszemelt
design szempontjából a merida tetszik a legjobban, de valószínűleg az igényeimet a másik kettő is bőven kiszolgálná
MERIDA BIG.NINE LIMITED 2018
(319.000.- osztrák oldalról 292.000.- ért itthon van)
CUBE ACID 29 2018
(287.000.-)
LAPIERRE EDGE SL 629 2017
(279.000.-)
Mit gondoltok?
[ Szerkesztve ]
StLui
veterán
Szerintem ezek közül a Merida kiugrik, célnak mindhárom bőven elég.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
ZolkoW
őstag
spd - nem tudom, gravelre van-e speciális igény a taposóval szemben, ha csak az nem,hogy ott kicsit alacsonyabb a csapágyház,és ezért érdemes lapos, és nem túl széles pedált választani. a BBB Mountainhigh (talán ez a neve) emiatt lehet,h nem a legoptimálisabb, de másképp azt ajánlottam volna. Valójában ugye ki az,aki centizi a talajt a pedáljával? naugye, szerintem mehet rá bármi. Patentból tudtommal tényleg sokan SPD-t használnak országúti helyett,amiben van ráció a felhasználás helye miatt. Lányom bicójára egy fél-noném Inbike márkájú műanyagot választottam (taposó), amiből majd műanyagra cserélem a szegecseket,különben felnőtt korában is hallgathatom,hogy miattam sebhelyes a lábszára. Feleségemnek is műanyag Wellgót vettem..
Aztán kép:
Talán nem érezném ilyen aránytalannak, ha kisebb váz lenne, de elég furán hatnak rajt a vékony gumik. Persze működik, nem is rosszul..leszámítva szegény szétkopott váltót Ja,meg előretolva felejtettem a nyerget, ugyanis amíg görgőben állt, felváltva használtuk apámmal,aki alacsonyabb 5 centivel. a sárga maszkolószalag is ezért van ott, azon van bejelölve az én nyeregmagasságom
Érik egy Bryton is (néztem az iGPSportot is), ma 3 különböző appot indítottam,hogy minden követve legyen,ennek véget kell vetni
Ja,és mivel a gravel trendi,ezért ezt a bicót is hívjuk mostantól egyenes kormányos gravelnek!
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
jjeahh
nagyúr
És külső gumit miért nem raktál fel?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
flash-
veterán
trialboj
őstag
Van itt olyan aki szokott segíteni karban tartani, vagy legalább letisztítani ösvényeket?
Amelyeikre én gondoltam elég messze vannak az autóval járható úttól, szóval valami ötlet kellene, hogy lehetne egyszerűbben megoldani, legalább 1 levél gereblye szállítását a bringán?
Én addig jutottam, hogy veszek egy ilyet, ami belefér a táskámba, majd az erdőben, keresek egy hosszabb ágat, amit nyélnek tudok használni.
Több km-en keresztül nagyon időigényes lenne egyedül, rendesen letakarítani, annak meg nem sok értelme van ha a bringán ülve, lassan húznám magam után.
Jelenleg a legjobb ötletem, ha ketten megyünk, és amíg az egyik takarítja rendesen, addig a másik követi a 2 bringát tolva, és időnként csere.
Van ennél hatékonyabb ötlete valakinek?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
emiki6
veterán
Úgy látom, hogy vagy 1200 hsz lefolyt a dunán, mióta nem jártam itt...
Helyesbítenem kell, mert a legutóbb írtam, hogy akciós a dekában az ajánlott 900-as outis kabát. Nos kiderült, hogy bár a szezon elején 900 (és 920)-asként árulták, a szezon végére már 500 (és 520)-as néven ment, nem tudom miért.
Illetve említésre érdemes, hogy mivel a dekás 500-as téli kesztyű nekem nem igazán jött be (5-10 fokig használható kényelmesen csupán és a szabása sem az igazi), ezért vettem egy dekában árult, de mostanra leakciózott shimano kesztyűt 17 helyett 9-ért, ami még mindig elég drága, de nagyságrendekkel kényelmesebb és jobb érzés, mint az említett dekás 500-as. Én jó vételnek érzem, nagyon szeretem és ez épp elég. (bár a tenyere neonzöld és nagyon durván koszolódik, ellenben nem lehet csak úgy leporolni róla a port, talán csak kimosni, de nem fogom kimosni pár évig, az valószínű).
[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
samui
csendes tag
Amit linkeltél KELLYS GATE 30 2017 29" tetszik nagyon és az ár/érték arány kiemelkedőnek tűnik csak egy baja van, hogy a 170-es magasságomhoz S-es kellene azt pedig így hirtelen nem találtam....
GRAND CANYON AL 4.0 -is szuper
Most nem is tudom...
[ Szerkesztve ]
ZolkoW
őstag
Ha már gumi: visszatérő agymenésem a 27+ téma, vagy minek is nevezzük... keresgéltem, méregettem, számolgattam, és az jött ki -bár a papír nincs most nálam- , hogy hiába vennék/lopnék/nyernék/faragnék/bérelnék 27,5-ös felnit, a 2,6" széles gumma lenne a nagyon maximum ebben a vázban. (bezzeg elöl a 29+ is szépen megférne...) De a 2,6 is lehet,hogy súrolná... ahhoz meg túl sok pénz
Felni még lenne elviselhető árban, de gumik inkább a szokásos 2,8-as méretben vannak "olcsón", ami alatta van, az vagy ultra-DH-holdjáró-exkavátor-sárgumi, vagy mégjobban alatta jönnek a 2,2-2,3-as szokásos méretek, ami most is fent van (volt). Meg aztán 3 bicikli tényleg annyira túlzás nekem, hogy elmondani sem tudom, főleg ahhoz képest ahonnan indultunk decemberben, hogy le kéne redukálni a gépparkot egyre, aztán max két kerékszettel megoldok mindent. Szóval inkább lebeszéltem magam megint.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Hasaggymeg
Topikgazda
Neked 1értelmű,hogy semmi sem indokolja.Beszélhetünk itt három gramm és két watt előnyről amit hoz,mert alapvetően a versenyek alatti defekt,és +tapadás érdekében alacsonyabb nyomásnál gyakoribb felütés kiküszöbölése miatt találták ki.Aki sem defektet,sem felütést nem produkál 1-2 darabnál többet évente,és nem is versenyezik,hogy egy váratlan defekt esetleg több hónap felkészülését tegye hiábavalóvá,nnak szerintem igazán meggondolandó egy xc-n erre költeni.
ZolkoW...nálam ennél lényegesen 1szerűbb a helyzet,az autós kerékpártartóm nem fogad 2,3-nál szélesebb gumit,így automatán be is korlátozza a trend miatti,de már amúgy is indokolatlan gumiszélességnövelő hajlamimat. 100+ km-es aszfaltos,zasszonyos,tájbámulós túrákon még az immár leszerelt kormányszarv is hiányozni fog,nemhogy még ráadásul egy 2,5" terepgumival zümmögjem végig az ő 5 barra fújt 35-ös gumival szerelt xc-je mellett...még a végén szégyenszemre tényleg lenyomna mint a sz@rt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
Az a Kellys még kapható? . A haverom feltúrta a helyi boltokat tavaly ősszel és végül nem kapott, így muszáj volt megvegye a 2018-as modellt, amiben sajnos már XCR teló van, szidja is, le akarja váltani Reconra mert szerinte nem elég érzékeny. Ha véletlenül a Scott is megtetszik, arról tudok nyilatkozni, mert a haveromnak pont ilyenje van, bár szerintem ne azt vedd
Hasaggymeg: Még ha egy defektgyűjtő típus lennék, vagy 260 grammos belsőket használnék, így több súlyt spórolnék meg a tubelessel vagy valami... de bármennyire is vonz a dolog, nem találok nyomós érvet, hogy tyúkbelesítsek.
ZolkoW: A pluszos bringákon én is agyaltam egy ideig, de lemondtam róluk és már nem érdekel a dolog. 2.35-öst láttál már élőben? No nem Maxxis-t, hanem ami valóban olyan széles . Mert ugyan nem pluszos, de a 2.25-ösnél szemmel láthatóan jóval vastagabb és valszeg beleférne.
Más: Hogy is van ez most akkor az agyakkal? SLX jóval gyengébb mint az XT, az XT szívás, A DT Swiss hangos meg a csapágyszervízhez speckó szerszám kell, ami méregdrága és általában szervizeknek sincs, Mavic nem ajánlott és a Fulcrum beázik? Létezik még valami a megfizethető kategóriában?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
kenguru99
aktív tag
Patentpedált biztosan nem akarok. Ez egy mindenes bringa lesz hétköznapi és hétvégi használatra de nem szeretném, hogy be kelljen "öltöznöm" hozzá.
És durva szegecseket sem szeretnék, hogy szétszedje a cipőmet. Ezek fényében javaslat?
[ Szerkesztve ]
Hasaggymeg
Topikgazda
Egyszer-kétszer én is nekifutottam ennek a kerékcserés dolognak,de ha mélybbre ásol rájössz végül nem is olyan rossz a tied.Szinte mindegyikről írnak rosszat,nincs olyan,hogy feltétlenül ajánlott márka,inkább olyan van,hogy bevált típus,széria egy márkán belül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
Tiéd, amelyikkel szenvedtél amúgy melyik XT?
Nem csak hozzád, hanem mindenkihez: Fulcrum agyat nehéz szervizelni? Vajon drágák a szerszámok hozzá? Mert ha beázik az még önmagában nem olyan nagy gond, ha itthon gyakran szét tudom kapni...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
zoli03
őstag
Ezt az agykérdést elég jól leegyszerűsítetted, legalább a fele nem igaz, vagy inkább az egész, amit írtál.
flash-
veterán
esetleg még itt?
https://www.berguson.hu/kellys-gate-30-2017-2017
kérdezd meg őket hátha.
nekem különben régi kiszemelt és kedvenc a Cube Reaction pro.
[link]
felszereltségben is elég ütős éa a geometriája is már eltér (hajaz a karbon sport gépekére)
ha pár ezret hozzáteszel akkor már elérhető az is, az 324 ezer, de szokták akciózni, ősszel 271ezer volt..
hamár cube reaction, az nekem nem derül ki, így szakavatottaktól kérdezném hogy nem átütős véletlen?
ezt én nem tudom kideríteni...
fbookon írták mtb fórumba, de én nem látom semmi jelét, mondjk ha az akkor mégjobban ajánlott.
[link]
jjeahh:Scottot miért ne vegye?mi a gond vele?
ahogy nézem br365 féke van, ami már nem a legalapabb olajos tárcsa,nameg elől 180as,az szterm nagyon kell,hajtómű is elég komoly rajta,
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
Hasaggymeg
Topikgazda
M-785 ...amint írtam,alaposan körbenézve az a benyomásom lett,hogy rágás ide,állítás oda immár 32500 km-t mentek egy,a hátsó kereket érintő agygenerállal.Na persze ott volt a kazetta mizériám,meg a hátsó sorom tartóbakjának repedése,mind-mind xt,de azok más tál tészták...bár talán a kazettatest is ide tartozik,hisz az a kerék része.Az első széthullott olyan...15-20e km után,aztán az új amit rendeltem még 300km-t sem tartott,de nem tudtam gariztatni,mert kellett a kerékpár,és szétszedtem összerakni a régi darabjaival kiegészítve.A második rendelt darab immár úgy 10e km óta teszi a dolgát...egyelőre.Tehát volt itt minden,sz@r xt-től,türelmetlenség miatti szerencsétlen garivesztésig.Ugyanakkor nejem Fulcrumja beázott...az esőtől. Amúgy az új,ipari csapágyas kerekeknél akár Fulcrum,akár más,az agy szervizelése kábé a csapágyak cseréjéből áll,amit ha te akarsz csinálni kellenek a csapágykiütő és behúzó.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
A br365 nem Altus szint? kicsit nekem zavaros már ez a számozás.Tudtommal alatta már csak a Tourney van, de lehet tévedek. Szerintem a teló sem egy nagy szám és a gumi instant cserés, mert borzalmas. Nagy gondok amúgy nincsenek a bringával, csak ennyiért vannak jobbak is, amiket linkeltél azok közül talán minden jobban kéne
zoli03: Én csak visszaolvasgattam a topikban agy témában és félóra alatt annyi szörnyűséget láttam, hogy kikészültem . No de összekapartam ma egy adag pénzt a kerékszettre, még hiányzik kb a háromnegyede, ha az is meglesz és összeválogatok párat, remélem az áldásotokat adjátok majd valamelyikre . XT agyakról tényleg rosszakat írnak egy ideje itt és nem csak a topikgazdánk, meg a Fulcrum is meg lett említve párszor, hogy beázós fajta. DT-nek az egyik agyáról is volt linkelve pár nagyon negatív vélemény és sajnos pont azzal az aggyal árulnak jó áron kerékszetteket. No de remélem azért nem sz*r az összes megfizethető agy, elég fura lenne . Meg hát a jelenlegi agyam sem egy kánaán, mégis bírta alattam a kiképzést, valszeg ha újrazsírozom még sokáig jó lesz a tartalék téli kerékszettembe.
Hasaggymeg: Egy ilyen szerszámot hogy kell elképzelni és mennyibe kerül? Vagy hogy keressek rá? Jó lenne azt is belekalkulálni az árba...
szerk: most látom a haverom Scottjában is ilyen agy van, neki eddig nem volt problémája vele, pedig csak hegyen hajtja és közel 100kg . Amúgy azért voltam kíváncsi, hogy vajon a most kapható kerékszettekben olyan agyak vannak-e, mint a tiéd, de nem, az összesben mást látok, nagyrészt M8010-et.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
IMIIKE1998
őstag
Szerintetek amúgy hány fok alatt kell gondoskodni az ízületek védelméről szélálló ruházattal?
rétisün
veterán
én 10 fok alatt még a melóbatekerés 12-15 percére is felveszem a térdmelegítőt, hiába a softsell téli nadrág.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Hasaggymeg
Topikgazda
Itt van né! ...amúgy Runner majd megmondja mi az ami feltétlenül kell az ipari csapágyas kerékagyak szervizeléséhez.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
IMIIKE1998
őstag
Nekem ha hideg van, akkor sima téli(nem bringás) overál van, de 5 fok felett a sima nadrág+jégeralsó kombóban megyek.(Mondjuk 1 óránál tovább ritkán vagyok lent ilyenkor.)
De lehet jövő télre én is beruházok egy normális téli futógatyára, úgyis lassan akciózni fogják őket.
jjeahh
nagyúr
Anyám borogass
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Hasaggymeg
Topikgazda
Gondolom fele sem kell,mert van néhány sztenderd méret,nem hiszem olyan sokféle csapágyméret lenne a kerékagyakban...de hát ezek még csak a prések,kell valami kiütő-kihúzó szerszám is a cseréhez.Feleségem Fulcrumját szedtem szét,de olyan kurv@ módon van megoldva,hogy a csapágy kiütéséhez le kell szereld a kazettatestet is,meg egyik csapágy kiütéséhez ki kell szedni a másikat is és ilyenek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
És gondolom az összes iparihoz kell. Még hogy az iparit egyszerűbb karbantartani . Ha ez így van, valszeg maradok a kónuszos agyaknál.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Because
őstag
persze, nem kell hozzányúlni
Hasaggymeg
Topikgazda
Amint azt már írtam,iparinál a karbantartás a csapágyak cseréjében merül ki,még akkor is ha akad egy-két vállalkozókedvű buherátor is itt,aki végtelen türelemmel sérülésmentesen ki képes szedni,majd visszatenni egy ipari csapágy,amúgy nem kiszerelhető porvédőit,és tisztítani,újrazsírozni tudja.Az iparinak pont az az előnye,hogy nem vacakolsz hézagállítással,kenéssel,tisztítással,hanem kidobod és újat préselsz be,így a kónuszosokra jellemző,az agy részét képező golyópálya sérülése nem eredményezi az agy,egyben az egész kerék kukázását.A csapágy azonban egyben az is ahol a kutya el van ásva,mert ha az sz@r azzal nincs mit kezdeni,amint kottyan,beázik,vagy rág máris kuka,nem tudod tisztítani,kenni és csökkenteni a hézagolást.Minden macerája ellenére nekem is még mindig szimpatikusabb a kihalófélben levő kónuszos rendszer,ugyanakkor látni kell,hogy újan már ritka mint a fehér holló.Állítólag le kell mérni pontosan és keresni kell a gyári,gyakran filléres helyett faxa,minőségi csapágyat,mert azt bepréselve a csereintervallumot számottevően nyújtani lehet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
ZolkoW
őstag
még nem kellett piszkálnom az enyémet, de azt elmondhatom, hogy nem fogok hozzá többszáz euróért szerszámot venni ;-)
Legrosszabb-legextrémebb esetben is elviszem a szervizes cimborához, aztán megoldja, én meg megrendelem a csapágyakat.
Egyébként csak a vicc miatt, tudod, mi kellett eddig az iparis agyaimhoz? KÓNUSZKULCS!
De tényleg, a 142-es kupak az egyik oldalon menettel rögzül, az ellentartáshoz van egy keskeny lapolás a tengelyen, oda csak az megy be.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
pengwin
addikt
Szervusztok!
Triciklit szeretnék venni, de sajnos idehaza elég gyér a felhozatal: 110-150 ezer között kapható 3-4 modell, kérdéses minőségben és alkatrészekkel, meg van a 600.000+-os rekumbens kategória. Utóbbiak nyilván nagyon tetszenek, de sajnos ennyi pénzem nincs erre.
A nézelődés során mgefogalmazódot bennem pár kérdés, amikre nálam kicsit hopzzáértőbb emberek válaszára lenne szükségem...
1. Mekkora hátrányt jelent egy fixsebességes meghajtás főleg városi és esetleges vidéki bringautas (pl. Velencei-tó és Balaton kör) közlekedés során?
2. Van valakinek tapasztalata az olcsóbb tricikli kategória példányaival?
3. Kaphatóak "tricikli konverziós kitek", ezekkel van valakinek tapasztalata?
4. Rekumbens kerékpárok/triciklik városi használatával van valakinek tapasztalata? Kicsit aggódok az alacsonyabbb felépítés miatt...
5. Külföldi rendelésekkel mik a tapasztalatok (amazon.de, meg UK és svájci boltok)?
Mert a vicc az, hogy külföldről is lehetne a hazaihoz hasonló árakon ilyen háromkerekűt beszerezni, és ott legalább leírják pár alkatrész típusát is.
Előre is köszönöm a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
jjeahh
nagyúr
Szal ha a helyi szerviznek sincs szerszámja hozzá, akkor dobhatom ki az agyat, vehetek újat és fűzethetem újra... jó drágán . "Sajnos" én tekerek hóban és sárban is, szar nem tudom meddig tartana nekem egy ipari csapágy karbantartás nélkül.
Because: És ha mégis, akkor dobhatom ki?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Because
őstag
igazából ahogy írták az egészet cserélném. ehhez simán lehet gyártani házilag szerszámokat amik ahhoz pont elegek, hogy 1-2-3 évente hozzányúlj
pl. kormánycsapágyat is menetes szárral alátéttel és közvetlen érintkezésnél puhafával húzom be. helyi bicósboltban gumikalapáccsal ütötték be, ennél szerintem még így is precízebb vagyok
[ Szerkesztve ]
Hasaggymeg
Topikgazda
Az már elég blamázs ha egy kerékpárszerviznek nincs szerszámja hozzá,hisz amint te is láthatod már a legtöbb agy ipari csapágyas,és akkor még nem is beszéltem a préselt közép részről és kormánycsapágyról .Amúgy bár értem az ipari csapágyak előnyeit,ezt a bepréselős dolgot én sem szeretem sehol,valami menetes megoldás sokkal jobban tetszene,mint ez a fémbe beleerőltetős sz@rság. Máshol is használják (pl.autóipar) ezt a megoldást,sőt olyanról is hallottam ahol a csapágy csak erősen lehűtve fér be a helyére.
(#128949) Because...ütögetéshez is érzék kell,ha srégen beszorítod akkor újra ki kell ütni,és a kiütése,például a már említett Fucrum racing 7 agyaknál,a kialakítás miatt csakis a csapágy belsejét kopácsolva/húzóval húzva lehetséges.Na ezt én meg is kérdeztem a szervizben (Bringaland),tehát ha a csapágyház kialakítása miatt a külső gyűrűt nem,csak a belsőt éred el,akkor hogyan lehet egy csapágyat úgy kiütni a közepétől,hogy az ne sérüljön és még visszapréselhető legyen...válasz az volt,hogy nehezen.Azok a kis sz@rok nem oldalirányú terhelésre vannak tervezve,így egy szoros házból közepétől ki,vagy beütve nagy valószínűséggel megrongálod őket.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg