Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#96701) DUB Inc. válasza DUB Inc. (#96699) üzenetére


DUB Inc.
aktív tag

Én a rövidnadrágot hosszabbítom meg vele, nem hosszú alá hordom.

(#96702) IMIIKE1998 válasza Because (#96700) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Szerintem várj a kövi szezoig, ilyenkor, szezon végén csak nevetséges áron lehet eladni, ilyenkor lent vannak az árak. Én is várni fogok, addig nincs sok értelme hirdetni aprópénzért.

(#96703) Toobee


Toobee
veterán

Első SPD cipőnek mit ajanlanatok? Trekkingre kellene. Deca 100-as széria 9990 Ft-ért jó lehet? Azt hiszem kaptam valami vásárlási utalványt is, így egy ezres lejönne belőle.

https://barbieripnk.hu/

(#96704) 6030D válasza Toobee (#96703) üzenetére


6030D
Ármester

A múltkor megtapogattam, nekem nem nyerte el a tetszésem. Voltak viszont utolsó darabos kék Shimano MT-k még Budaörsön, az 16-17 körül van. Inkább egy olyan. Az biztos minimum 8 évig cipő marad.

IMIIKE1998: ilyen gondolkodással meg aki venni akar, az most vesz, és nem fogod tudni eladni drágán tavasszal.

Because: átütős?

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#96705) Pttypang válasza 6030D (#96704) üzenetére


Pttypang
veterán

Ne feltetelezd, hogy az emberek gondolkodnak, plane ilyen arkategoriaban. Tavasszal veszik, mert nyaron kell sportolni, telen ugye nem lehet mozogni, hiszen ez egyertelmu :DDD

Everybody lies.

(#96706) dunkel


dunkel
őstag

Ide tessék kukkantani. Szuper GT Grade bicajok remek áron. Méretek kissé hiányosak, de ez nem csoda, már jön az új modellév.
Figyelembe leginkább az Alloy Tiagra, Alloy 105, Carbon Tiagra modelleket ajánlom, ár/értékben piszok jók.

(#96707) fpeter07


fpeter07
veterán

24 órás rekord kísérlet 14-én. A fickó 6 órás edzésének adatai. Szerintem az is elképesztő, hogy ezt a gémberedett pozíciót végig tudja tartani.
[link]

(#96708) RaiZka válasza Toobee (#96703) üzenetére


RaiZka
tag

en a Giro rumble VR-t nyuzom a trekkingen. Eddig bevalt, bar nem a 9900as kategoria. Bar szerencsere akcioban kifogtam 23ert.

Probaltam a Dekaban a Shimano M065-töt de nekem nem volt kényelmes. A 100as Dekas cipot, pedig azzal a lendulettel raktam vissza, ahogy a kezembe vettem. Nagyon nem jott be mar fogasra sem..

[ Szerkesztve ]

(#96709) Runner_fxr válasza deny330 (#96693) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szerintem az a villa egy Fox 32, Rhythm még akkor 2014-ben nem volt.
Az ilyen videókon sajnos nem mindig jön át a pálya igazi meredeksége. Kevésbé tűnik általában meredeknek mint élőben. És valóban, ahogy mondtad, a súlypont előre kerülése miatt ül be annyira a villa, ez teljesen normális. A beállításokkal egyébként sokat el lehet játszani mire megtalálod a neked legjobbat. Mert ugye hiába van egy ajánlás a villára, ez általában még egy matricán is rajta van a lábon. Főként RS telókon.
De az is csak egy ajánlás, és a saját bringázási stílusodhoz kell belőni. Én személy szerint jobban kedvelem ha a villának a beülése százalékosan egy kicsit kisebb mint a tagé, mert pont az ilyen nagyon meredek részeken, nagyobb leléptetőkön nem ül annyira össze a villa és így a súlypont sem megy annyira előre. De arra figyelni kell, hogy a rugózás azért összhangban maradjon, elöl és hátul is. Én személy szerint azért is kedvelem jobban az RS telókat, mint a Fox-ot, mert a komolyabb RS telókon a becsúszóra van festve százalékosan a beülés mértékét jelző skála. Így a bringára ráülve azonnal látod, hogy mennyi a beülés. Könnyen be tudod lőni.

(#96710) Toobee válasza RaiZka (#96708) üzenetére


Toobee
veterán

Talán az lesz a legjobb, ha elmegyek és kipróbálom. Úgyis elfelejtettem levenni a bicajomról a mágnest és azt be kell szerezzem. Kulacsot meg az új tulaj vette meg, az is kell.

https://barbieripnk.hu/

(#96711) dunkel válasza Toobee (#96710) üzenetére


dunkel
őstag

Kulacsból próbálj ki egy Elite-ot (és hozzá Elite kulacstartót ha az sincs). Tudom a drágábbik fajta, de jó lesz.

[ Szerkesztve ]

(#96712) parkr válasza dunkel (#96711) üzenetére


parkr
őstag

na nekem elite soha többet nem kell

(#96713) DUB Inc.


DUB Inc.
aktív tag

Kulacsot én Biotech Usa-t vettem. Olcsó és oldódásmentes.

[ Szerkesztve ]

(#96714) Toobee válasza dunkel (#96711) üzenetére


Toobee
veterán

Az volt a KTM-en is. Iceberg kulacs + tartó 4490 Ft volt akcióban. Szerintem most is ezt veszem majd. BPA mentes elvileg, de ha maradt benne víz, jövő hétre rendes bukeja lett. Ez az egy zavart benne, amúgy rohadt jó volt nyáron, ha előtte bedobtam a fagyóba.

https://barbieripnk.hu/

(#96715) fpeter07 válasza deny330 (#96693) üzenetére


fpeter07
veterán

A levegős Tora teleszkópom hajlamos volt beülni. Nem tudom miért csinálta ezt. Gyakran beült 6-7 centit és lejtőn a maradék 2-3-at tudtam csak kihasználni. Ez egy hosszú versenyen megviseli a karokat. Általában jól működött.

(#96716) Runner_fxr válasza fpeter07 (#96715) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Mert valószínűleg túl puhára volt fújva.

trialboj: Ezt a terméket nem igazán ismerem, de az a tapasztalatom, hogy ezek a kar és térdmelegítők kb olyan szinten vannak mint egy téli, átlagos minőségű kerékpáros nadrág. 13-15 fokban még a legolcsóbb decathlonos is jó lehet. Amikor 10 fok alá esik a hőmérséklet, akkor dől el, hogy igazán milyen a minősége. De az biztos, hogy közel sem ér annyit mint egy neopren térdmelegítő, bár biztos kényelmesebb viselet ez az endura mint a vastag neoprenes cucc. Mondjuk az endura azért elég jó minőség szokott lenni.
Én általában megmaradok a komplett, hossz téli bringás nadrágnál, és arra felveszek egy rövid short-ot, mert nem szeretem magamon a végig feszülős cuccokat mutogatni. :) Ha már 10 foknál hidegebb van, akkor a hosszú téli bringás gatyó alá felveszek egy sí aláöltözőt is, ezzel 0 fokig el tudok lenni. Ha 0 fok alatt van a hőmérséklet akkor már csak a prémium cuccok tudnak megfelelő komfort mellett, megfelelő meleget nyújtani.

[ Szerkesztve ]

(#96717) Szakbarbár válasza IMIIKE1998 (#96702) üzenetére


Szakbarbár
aktív tag

Én már lassan egy éve hírdetem az országútimat de még jelentkező sincs nagyon rá. Se tavasszal se szezonban nem volt több mint 1-2 érdeklődő.

Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.

(#96718) ivana válasza Szakbarbár (#96717) üzenetére


ivana
Ármester

Outit itt hirdess. Ha egy éve hirdeted és nincs jelentkező akkor gondold át az árat. ;)

[ Szerkesztve ]

(#96719) inifini


inifini
tag

Ma is kijutott a jóból:

[ Szerkesztve ]

(#96720) rétisün válasza ivana (#96718) üzenetére


rétisün
veterán

itt voltam egyszer tag kb. 1 óráig..... :U

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#96721) ivana válasza rétisün (#96720) üzenetére


ivana
Ármester

Kivágtak vagy kiléptél? Kb. mindent itt veszek. (Meg a veterán bringásba ha csepelhez kell) Olcsó, az emberek meg normálisak. Kb. hardverapró elmény, nem ilyen jofogás vatera szint.

(#96722) deny330


deny330
aktív tag

(#96694) Crytec210: Én azért kicsit meglepődtem, hogy ennyire beestek a becsúszók. :))

(#96709) Runner_fxr: A feltöltés dátumát nem is néztem, csak hasra ütés szerűen gondoltam Rhythmnek. Azt a kis táblázatot én Suntour hátsó telóhoz láttam eddig csak (neten). Akkor haver súlyához fújtuk fel a tagot, de olyan kemény volt, hogy semmit nem csillapított terepen szinte. RS telókon én is többször láttam már azt a festést a becsúszókon, szerintem egyébként is jó pofa hogy ott van, de így valóban még hasznosabb.

Köszönöm nektek! :R

(#96723) Szakbarbár válasza ivana (#96718) üzenetére


Szakbarbár
aktív tag

Ph-n, jófogáson és bikemagon hírdettem eddig. Facebookom nincs.
Az árat kérdeztem boltosok szerint reális. Szerintem sokakat az enyhén sérült hátsó felni elriaszt, de minden más rendben van a biciklin.

Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.

(#96724) pc360 válasza deny330 (#96722) üzenetére


pc360
addikt

Az ilyen alírások... :U Mindig is rohadtul kíváncsi voltam, hogy más milyen gépről küldözgeti a sorokat, vagy épp milyen mobil lapul a zsebében (not). Büszkeség, hogy elévült, biztonsági résektől hemzsegő mobilos oprendszert használsz?

Amúgy nehogy kötekvésnek vedd, csak az aláírásod gondoltam megfricskázni kicsit. :)

[ Szerkesztve ]

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#96725) rétisün válasza ivana (#96721) üzenetére


rétisün
veterán

kiléptem. lehet, visszakuncsorgom magam, lenne pár eladó cuccom :)

bár ha akkor nem volt szimpatikus az admin vislkedése, akkor alghanem most se lenne az :( mert azért az, hogy megkértem, tegye bele az áltelem megadott alkatrészlistát a hirdetésembe, mert nekem valamiért nem engedte az oldal, ehelyett törölte, nem túl szimpatikus viselkedés. sztem legalábbis, de lehet én vagyok túl érzékeny :U

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#96726) deny330 válasza pc360 (#96724) üzenetére


deny330
aktív tag

Szerintem még valamikor amikor regisztráltam, akkor írtam az aláírásomat - akkor aktuálisabb volt, plusz főleg mobilos topikokat követtem, aztán valakitől ellestem ezt. Azóta nem igazán nyúltam hozzá, fórumot olvasom csak. Őszintén szólva engemet nem zavar, de ha valakit még is, majd nem néz oda.. :U Lehetne ezen csipkelődni, de annyira szőrszál hasogatásnak érzem.

[ Szerkesztve ]

(#96727) Vasinger!


Vasinger!
nagyúr

Mai paripa a visegrádi tesztnapról :) Scott E-Spark 700 Plus TUNED 2017

Hát mit is mondjak. Ez a bringa minden akadályon átmegy, minden emelkedőn felmegy, sehol sem fogy el. (legalábbis az érintett útvonalon)

A Shimano legújabb Steps motorja volt benne, úgy tette a dolgát ahogy kellett. A legkeményebb emelkedőn is volt benne kell erő, 15-16 fokos emelkedőn is még bőven rásegített, amit talán a Bosch motoros rendszerek már nehezebben tudnának megoldani ilyen nagyon erővel.

Maga a bringa E-bike részétől eltekintve is nagyon szuper. Félelmetes, hogy tényleg minden szakaszon biztosan éreztem a kerékpárt alattam, a felfüggesztés végig a földön tartotta a kereket, a Plus size 650B egyszerűen verhetetlen fully kategóriában eddig tapasztalataim szerint.

Nagyon kényelmes és jó volt a kormányról elől/hátul 3 fokozatban lockolható Fox teleszkóp, illetve az elektroxos Di2-es hátsó váltó gond nélkül váltott, összhangban volt az elektromos rendszerrel.

A kormányról fokozatmentesen állítható, nem lötyögő (khm reverb) dropper postot öröm volt használni, sok helyzetben jól jött.

Az XT fékekről mindig is tudtuk, hogy brutálisak. 202-es tárcsával elől/hátul mondanom se kell, hogy több mint elég volt a 70 kilómhoz.

Ez a bringa szó szerint egy tank volt, ami arra ment amerre kormányoztad. Ha az egy gyökerekkel szabdalt meredek emelkedőnek akkor ott ment fel, ha pedig egy technikásabb, kanyargós résznek, akkor pedig ott brillírozott a lefeléknél.

Hiába na, nem véletlenül kerül ez 2 milliónál is több magyar forintban.

Számomra ez még mindig csak az egyszer majd kategória, kizárólag külföldön, külföldi fizetéssel :)

(#96728) Runner_fxr válasza deny330 (#96722) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A táblázat az inkább első telókhoz van. A hátsó telót kizárólag a beülés alapján kell felfújni.
De a táblázat is csak egy ajánlás. Felhasználás függő, hogy mennyire kell fújni. Értelemszerűen ha inkább XC-s a felhasználás akkor keményebbre, ha durvább pályára mész vele akkor puhábbra.

Vasinger!: Hát ha még egy Enduro gépet próbáltál volna, 160-as úttal. :) Bár azt Magyarországon kevés helyen lehet kihasználni.
Így pedelec rendszerrel, én kevésbé látom értelmét a "kisebb" rugóutaknak, mert a motor úgy is megoldja azt a kis plusz ellenállást ami a nagyobb rugóúttal jár.
Persze ez személyes vélemény.

Azzal vitatkoznék, hogy az E8000 erősebb mint a Bosch CX, én inkább a CX-et érzem erősebbnek. Itt az áttétel is számít. Azért ezen a Scott-on 11-46-os sor van. Ha olyan Bosch CX-et próbáltál amin mondjuk ennél kisebb sor volt, akkor lehet, hogy a Shimano-t érezted némileg erősebbnek. A Shimano-ban nekem a finomabb működés tetszett, a Bosch kicsit parasztosabban nyomja. De a legerősebb a Yamaha PW-X, utána a Brose/Bosch CX. A Shimano E8000-et éreztem a legkevésbé erőteljesnek ezek közül, persze ez nem jelenti azt, hogy gyenge lenne, mert a különbségek nem nagyok.

Milyen volt a szemüveg? :)

[ Szerkesztve ]

(#96729) IMIIKE1998 válasza Vasinger! (#96727) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Bírom ezeket a külföldi fizetéssel jövő embereket... Csak azt nem számolod, hogy külföldön a lakásárak az egekben, a egészségügyi ellátásodra rámegy a gatyád is, a gyereked iskolába járása évente 12 millió forint körül kóstál egy főiskolán. Ja, mert ott más egy "kicsit" néhány dolog. Ha átszámolod, nem olyan borzasztó a magyar fizetés sem, ha belegondolsz, hogy rengeteg szolgáltatásért töredék árat fizetsz.

[ Szerkesztve ]

(#96730) DUB Inc. válasza IMIIKE1998 (#96729) üzenetére


DUB Inc.
aktív tag

Ez nagy hülyeség és még off is...

(#96731) Red_Bull


Red_Bull
aktív tag

Üdv

Mit lehet tenni olyankor, ha mozog a középcsapágy? Egyáltalán nem értek a bicikliszereléshez,annyit sikerült kiderítenem, hogy négyszögtengelyes, és ha megfogom mindkét hajtókart, egy kissé fel-le irányba tudom mozgatni, így lötyög az egész egybe a hajtókarokkal és középcsapággyal együtt. Most került hozzám egyébként ez a bicikli. Az lehet a probléma, hogy lazák a hajtókar csavarjai és elég azokat meghúzni? (egyelőre még ehhez sincs megfelelő kulcsom :D )

(#96732) Runner_fxr válasza IMIIKE1998 (#96729) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Részben van benne igazság, a szolgáltatások valóban jóval drágábbak például egy nyugat európai országban, de mivel a fizetés akár 4-5 szöröse egy magyarnak, így összeségében azért mégis csak jobban jössz ki anyagilag. Ha már negatívumot kéne mondani, akkor inkább az az elmebeteg liberális kormányzás és általános gondolkodás ott a probléma. A közbiztonság meredeken ível lefelè. Ebből a szempontból biztos, hogy sokkal jobb a jelenlegi magyarország. Viszont anyagilag egyelőre még mi állunk rosszabbul.

Red_Bull: Kell egy hajtókar lehúzó szerszám, és egy monoblokk behajtó szerszám. Ha nem értesz hozzá, inkább vidd el egy szervizbe.

[ Szerkesztve ]

(#96733) trialboj


trialboj
őstag

Arra lennék kíváncsi hogy mennyire normális, hogy az egyik felnimre alig birom rápattintani a hajtogatós külsőt, a másikra meg szinte lazán rá tudom rakni kézzel, szintén hajtogatós?
Illetve hogy 4.5 barra kell fújnom tocsogósan szappanos kenéssel, hogy a hátsó egyenesre ugorjon, az első még így sem hajlandó teljesen kiegyenesedni, és elég nagy hurka marad benne?

Ez még két eredeti kb 2013-14 es bontrager külső, amin még mindig elég sok futófelület van, szóval nem dobnám ki őket, főleg nem tél elején.

Már rendeltem egy csere külsőt, de mivel nem szerettem volna szenvedni ezzel a szappanozás túlfújom hátha nem robban le az arcom dologgal, drótosat vettem. Viszont az elmúlt 1 hónapban annyi defektem volt (sokszor eltévedtem és úttalan utakon mentem) hogy elgondolkodtam ismét a tubeless rendszeren, oda viszont kötelező a hajtogatós gumi.

Egy új hajtogatós külsővel, már nem lenne akkora kínszenvedés, az egyenes felhelyezés?

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#96734) #27813376 válasza IMIIKE1998 (#96729) üzenetére


#27813376
törölt tag

Kinti életvitel az ottani munkások béréért dolgozva (nem pedig szar vendégmunkásos fizetésért!) nem rossz.

Svájcba a német átjár dolgozni, X6-al leparkol, melósruha felvesz, JCB-be beül, nyolc óra lenyom, zuhany, X6-ba vissza és hazamegy. Valószínű azt a kocsit a fizetéséből vette, meg a háza se egy telepi kétszobás panel.

Láttam, nem egy, nem kettő ilyen embert, ott ez az átlag. Szóval ehhez képest a hazai fizetés és életszínvonal eléggé gáz. Persze ismerek itthon is olyan embereket akik keresnek nettó másfél milliót lopás nélkül, tiszta és jól prosperáló magyar cégnél, de ezek kereskedelmi és pénzügyi vezetők, gyanítom a svájci a többszörösét viszi haza ugyanilyen munkával.

Amennyivel több a kinti fizetés, nem annyival drágább ott az élet, hidd el.

[ Szerkesztve ]

(#96735) MPowerPH válasza IMIIKE1998 (#96729) üzenetére


MPowerPH
félisten

Kint elsz, es tapasztalatbol irod? Vagy melyik orszagra(-gokra) korlatozod ezt a kijelentesedet?

mod: Megjott a BBB sisak. Tetszik, kenyelmes.
Telre a rovidnadrag ala milyen alaoltozot ajanlotok, amiben nem gyulladnak meg a labizmok, de a sartol es a tocsakbol eredo viztol nyujt nemi vedelmet? 15 fokig elvagyok rovidnaciban, husszu zokniban, akkor meg a sar es a viz sem zavar, de alatta mar nem annyira fun.

Kesz lett a bicaj is, most szervizbe vittem. Vazban az osszes pivot bearing cserelve, teloban, rugos tagban olaj es szimmeringek csereje megtortent, hatulra kerult uj bushing. Ezekhez a DT Swiss telokhoz igazi pain itt barmit beszerezni. :U BB -ben cserelni kellett a bearinget a drive side -on, masikon okes volt.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#96736) IMIIKE1998 válasza #27813376 (#96734) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Nyilván a "nem olyan rossz"-szal nem arra utaltam, hogy jobb, hanem hogy közel nem olyan reménytelen, mint azt néhányan leírják. És lehet itt bármit mondani a közbiztonság is jobb itt jelenleg, mint a környező országokban. Ahhoz képest, hogy tíz éve közel a csőd szélén volt az ország a vezetés miatt sokat jött fel színvonalban. Különben meg az is igaz, hogy itt is lehet jól keresni, csak sajnos nem mindennel. Jelenleg a programozók jobb helyen nettó 300 felett kezdenek. A tanárok meg 200 körül. Némely szakma meg itthon nagyon hálátlan munka és tényleg alul van fizetve, főleg például az ápolók.

[ Szerkesztve ]

(#96737) ZolkoW válasza MPowerPH (#96735) üzenetére


ZolkoW
őstag

a tócsáktól biztos nem az aláöltözet fog megvédeni, egy bármilyen legvékonyabb futó/bringás nadrág lesz arra alkalmas szerintem.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#96738) HEAHEA válasza smkb (#96668) üzenetére


HEAHEA
tag

Láttam még jópár hasonlót, de lehet ez is tetszene Neked ebben a kategóriában például: [Wilier Jaroon Plus]. Ha érdekelnek hasonlók még keresek . :) :K

(#96739) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Na de hogy ne csak OFF legyen:
Olvasgattam egy kicsit, de pár dolog nem világos:
1. A fitness bike-ra sokan azt mondják, hogy egyenes kormányos outi. Ez igaz? Van ennek az "ágnak" létjogosultsága?
2. Az oké, hogy a gravel bicók döngölt utakra valók, de a cyclocross akkor mire?
3. Debrecen és ilyen helyekre van értelme az outinak? Mert az utak minősége nem túl jó. :/
OFF-ba teszem, hátha úgy nem zavaró.

(#96740) ivana válasza IMIIKE1998 (#96739) üzenetére


ivana
Ármester

1. A fitness bike-ra sokan azt mondják, hogy egyenes kormányos outi. Ez igaz? Van ennek az "ágnak" létjogosultsága?
Nem teljesen igaz, mert átalában hosszabbak az egyenes kormány miatt és nagyobb a gumi férőhely is. A fitness a classic túra gépekre hajaz, pl. egy 80-as évekbeli high end crmo trekkingre.

2. Az oké, hogy a gravel bicók döngölt utakra valók, de a cyclocross akkor mire?
A cyclocross versenyre való, olyan geometriával. A gravel túrásabb, de sok különbség nincs.

3. Debrecen és ilyen helyekre van értelme az outinak? Mert az utak minősége nem túl jó. :/
Egy 32-es kerékkel felszerelt outi szerűség bárhol elmegy.

Ez nem OFF :U

[ Szerkesztve ]

(#96741) Runner_fxr válasza trialboj (#96733) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Az, hogy mennyire szenvedős a felrakás, mindig az adott felni-gumi párosításon múlik. Van olyan amikor nagyon szenvedős a felrakás, ezzel nem tudsz mit tenni. Valóban, sok esetben túl kell fújni a gumit, hogy helyére ugorjon. Azok a régi külsők valószínűleg már el vannak kicsit deformálódva, azért sem fut egyenesen. Láttam már ilyen új guminál is sajnos.
Defekt szempontjából a tubeless tényleg fasza megoldás.

IMIIKE1998: Mint fentebb leírtam, a közbiztonság valóban érezhetően, láthatóan jobb nálunk, de ez sajnos még nem tartja itthon a fiatalok egy jelentős részét. Így pedig eléggé korlátozottak az ország lehetőségei. Munkaerőhiány van itthon is. Nem véletlenül emelkedtek a bérek idehaza. Bár én is sokkal jobbnak tartom a jelenlegi kormányt mint az előzőeket, azért hosszútávon még sokat kell a béreken emelni, hogy egy fiatalnak ne egy másik gazdagabb ország legyen az alternatíva. Sajnos megélhetés minőségében irdatlan különbségek vannak még mindig.

A kérdéseidre válaszolva:
1. Akár lehet egyenes kormányos outi is, de azért nem teljesen. A vázgeometria nem kifejezetten outi-s inkább Cross szerű, kicsit hosszabb. Lehet létjogosultsága, mert haladós gépek, és nem kell annyira rágörnyedni mint egy outira, de ha nincs nagyon jó minőségű aszfalt alatta, akkor inkább a hátrányai fognak előjönni, mint az előnyei.

2. Ez a két kategória eléggé összemosódik szerintem.

3. Nem ismerem annyira a Debreceni útminőségeket, de ha nagyon rossz minőségű arra amerre jársz, akkor nem hinném, hogy egy outi megfelelő választás lehet.

(#96742) rétisün válasza IMIIKE1998 (#96739) üzenetére


rétisün
veterán

"1. A fitness bike-ra sokan azt mondják, hogy egyenes kormányos outi. Ez igaz? Van ennek az "ágnak" létjogosultsága?"

van létjogosultsága, ha valaki nem akar a kormányra feküdni, de szeretne gyorsan menni, akkor a fitness bringa lehet jó választás, az outi hajtással, áttételekkel, de kényelmesebb pozícióval.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#96743) HEAHEA válasza IMIIKE1998 (#96680) üzenetére


HEAHEA
tag

Úgy gondolom, (aztán majd kiegészítenek az okosabbak, ha valamit nem jól látok), hogy a kerékpár méretválasztás összetett dolog. Kezdjük ott, hogy ahány gyártó annyi geometria az adott kategóriában. Lehet mondjuk pl. elég lenne valakinek egy 52-es országúti, a másik gyártótól meg inkább az 54-es.
Az is lehet , hogy a kiszemel kerékpár a méreted , viszont mégsem érzed kényelmesnek, mivel a geometriája inkább sportosabb felhasználóknak készült, Te meg inkább a kényelmesebb, túrázósabb stílust részesíted előnybe.
Szoktad emlegetni az átlépési magasságot, hogy hozzáér az alfeledhez. Az eltérő testarány miatt is lehet másabb méret az ideális. Pl. adott kerékpárnál más jó Bélának, akinek olyan hosszú karjai vannak mint egy gibbonnak, lábai meg olyan "nagyok", mint egy pingvinnek, vagy Jóskának akinek T-Rex arányú karjai vannak,lábai meg olyan hosszúak, mint a zsiráfé . :)
Van az is , jó a választott vázméret, csak nem jól van beállítva a nyereg, SPD cipő a pedálon, a kormány , stb. , ezért érzed kényelmetlennek a pozíciót.
Érdemes lehet a fórumokon kívül kipróbálni a kiszemelt kerékpárt, ha lehet, pl. tesztnapokon. Online bike fittingel kiszámolni mi az ajánlott vázméret, vagy elmenni olyan bringás boltba, ahol személyesen hozzád állítják a bicajod, mit változtassál rajta, vagy mi a számodra megfelelő méret . Lehet soknak tűnhet egy ilyen mérés összege, de megelőzöd ezzel azt, hogy a rosszul kiválasztott kerékpárt később bukóval eladod.

(#96744) 6030D válasza IMIIKE1998 (#96736) üzenetére


6030D
Ármester

Nem sok tanár lehet a közeledben, akinek tudod a fizetését. :) A híreknek nem kell hinni. Faterom most kapott havi 700(!) Ft bruttó fizuemelést. Rákérdezett, hogy akkor mi ez a hype, ami a tv-ben megy. Mondta a pénzügyes, hogy az a marketing, a valóság, meg hogy a 2016 nem tudom melyik fizetésének ez x százalékát emelik most, aztán majd lesz több is, egyszer...

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#96745) zoli03 válasza IMIIKE1998 (#96736) üzenetére


zoli03
őstag

"Jelenleg a programozók jobb helyen nettó 300 felett kezdenek. A tanárok meg 200 körül."

Nagyon el vagy tévedve a tanárok fizetésével kapcsolatban. Szép is lenne, ha egy kezdő tanár ennyit kapna, de sajnos nem ez az igazság.

(#96746) motoflug


motoflug
őstag

Sziasztok!

Valaki tud Újpesten ajánlani egy megbízható kerékpár szerelőt? :R

(#96747) StLui válasza IMIIKE1998 (#96729) üzenetére


StLui
veterán

"a gyereked iskolába járása évente 12 millió forint körül kóstál egy főiskolán."

Ausztriába pl egy magyar gyereknek is 250 eur per félév, jó nagy általánosító lózungokat leírtál így hirtelen még ha érteném is mit szerettél volna mondani.

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#96748) aicon válasza IMIIKE1998 (#96729) üzenetére


aicon
senior tag

Ez melyik országra értendő?

======== Sim kártyás routerek olcsón ======== https://hardverapro.hu/tag/aicon#aprohirdetesei

(#96749) dunkel válasza IMIIKE1998 (#96739) üzenetére


dunkel
őstag

Gravel vs. cyclocross:
A cx feladata a cx verseny megnyerése. Rövidebb tengelytáv, meredekebb és rövidebb fejcső a fordulékonyság miatt. Magasabban lévő hajtókar, hogy kevésbé akadjon el.
A gravel túrásabb gép hosszabb tengelytávval, kevésbé meredek és hosszabb fejcsővel. A súlypontot is lejjebb viszi a hajtókar lejjebb engedésével. Stabilabb nagyobb sebességeken, komfortosabb hosszabb utakon, túrákon.
Ezek a való életben nem nagy különbségek, 1-1 fok és fél-1 centik.

Sok gyártó ugyanazt a vázat adja cx és gravel címszó alatt is, esetleg más felszereltséggel. Sajnos. Körül kell nézni ki mit árul és neked mire van szükséged.

[ Szerkesztve ]

(#96750) Red_Bull válasza IMIIKE1998 (#96736) üzenetére


Red_Bull
aktív tag

"És lehet itt bármit mondani a közbiztonság is jobb itt jelenleg, mint a környező országokban"

Milyen adatokra alapozod ezt az állításod?

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.