Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
(#58501) Hasaggymeg válasza Tothgera30 (#58497) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Szólok a fiúknak dobjuk össze az árát,legyen már neked is végre egy bringád...vagy kettő...vagy nyóc.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
szjoci
őstag
+1
De amúgy +1 Tothgera30-nak is: le tudnám élni az életem ezzel az egy borotvapengével
Daniel Alves
őstag
MPowerPH
félisten
Es azokkal a gumikkal(tekintsunk el a bringatol, meg a hajtastol) a sarban hogyan?
Don't Tread On Me
Daniel Alves
őstag
Gumi már megrendelve, Veszprémben 16 fok volt ma viszont egy kis ösvényen még havas-jeges volt az út és bokáig érő sárral nem számoltam.
Amúgy meg hétvégi 1 órás edzésre tökéletes ez a bicó, talán egy régebbi XT szettet és egy másik hajtást kapni fog de ennyi Versenyre és csapatásra ott a Wilier.
[ Szerkesztve ]
Orbea Orca OMR M10iLTD www.translapschallenge.com
(#58506) Daniel Alves válasza Daniel Alves (#58505) üzenetére
Daniel Alves
őstag
...és természetesen ezek a pedálok
Orbea Orca OMR M10iLTD www.translapschallenge.com
Daniel Alves
őstag
Ha már a témában benne vagyunk. Egy kérdésem lenne: 1x8-as rendszer építése esetében mire kell figyelnem? Hogyan tudom biztosítani, hogy az első és hátsó sor esetében a lánc vezetése megfelelő legyen?
Orbea Orca OMR M10iLTD www.translapschallenge.com
csabicska
senior tag
Sziasztok.
Hol lehet venni a képen látható csavarokból?
:[link]
Ha lehet fényes kivitelben,a fekete helyett.
Köszönöm
-Galaxy S20 - The best-
szjoci
őstag
Szia!
Csavarbolt van-e a közelben?
csabicska
senior tag
Azt gondoltam, hogy ez vmi speckó csavar.
Amit nem árulnak mindenféle boltban.
De köszi a tippet.
-Galaxy S20 - The best-
(#58511) Runner_fxr válasza Hasaggymeg (#58483) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Szerintem én mondtam a lovas példát.
Valóban kicsit olyan, pláne a fully 29"-ek.
Na ezt nevezem lónak!
(#58498) BMW001:
Szerintem nagyon beskatulyázod ezeket a kerékméreteket, de sokan mások is. Ez nem ilyen fekete vagy fehér. Rengeteg múlik a váz geometrián, telók minőségén, rugóúton.
Valóban van olyan 29" ami egy borzalom irányításra, de vannak eszméletlenül jó 29"-ek is. És van borzalmasan szar 27,5"-ös bringa is. Nem lehet ráhúzni az összes 29"-es montira, hogy az csak túrázni és normál útra való aztán kész. Persze egy Gepida ruga szintű borzalom nyilván nem az élmények netovábbja, de egy minőségi 29" fully, mondjuk 110-120mm rugóúttal már bizony nagyon komoly gépezet is lehet. Picit másképp kell vele bánni mint a kisebb kerékkel, de ha megszokod nagyon lehet vele csapatni. Ráeresztheted nagyon durva köves részekre és lehet vele venni szépen a kanyarokat is, lehet vele agresszíven bicózni, nyilván nem mindegyikkel, de a jobbakkal.
Sőt merev vázasból is mentem olyan 29"-el ami a 26"-ot meghazudtolóan jól fordult.
Én úgy gondolom, hogy tapasztalat nélkül ne vonjunk le messzemenő következtetést, mert az nem biztos, hogy szerencsés. Illetve félrevezető is lehet mások számára.
A másik meg ez a nem jól kanyarodik, meg szűk köves ösvényen halott vagy vele, hatalmas bullshit. Egyáltalán nem feltétlen. Ráadásul az emberek 95%-a nem tud merevvel olyat menni lefelé egy komolyabb terepen ahol hátráltatná a 29" kevésbé jó kanyarodása. Inkább profitál a nagyobb kerékméretből. 130-140mm körül már valóban lehet kicsit zavaró a 29"-es kerék, mivel ott már tényleg lehet menni olyan tempót ahova elkél a kisebb kerék fürgesége. Alatta viszont én egyértelműen jobbnak tartom a 29"-et. Nyilván nem mindenki szereti, meg azt mondják nem szép, van aki merevben is inkább kisebb kerékkel menne, de ne vitassuk el azt a sok pozitívumot ami a 29"-et jellemzi.
Sokan túl előítéletesek ezekkel a nagy kerekű bringákkal. És s-es vázakat sem véletlenül gyártanak. 175 centis ember simán jól tud használni egy 29"-et, ez nem ezen múlik, hogy 175 vagy 195 centi. Itt a felhasználási terület a lényeg. Ha valaki endurózni akar, vagy egy vadabb AM gépet szeretne, akkor nyilván 27,5"-ben vagy 26"-ban fog gondolkodni, akkor is ha 173 centi, meg akkor is ha 198. Bár a speckó 29"-es endúrója erre is rácáfol, töretlen a sikere a mai napig, ennek ellenére itt már én is a kisebb kereket preferálom inkább.
[ Szerkesztve ]
(#58512) Tothgera30 válasza Hasaggymeg (#58501) üzenetére
Tothgera30
Ármester
Bizony, jó lenne már egy rendes canga. Nem ilyen szutyok gépekkel megjelenni.
#58511 Runner_fxr:
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Hasaggymeg
Topikgazda
Csak a csajod meg ne hallja!
(#58512) Tothgera30...csak a Meridások és a Wilieresek meg ne hallják!
(#58511) Runner_fxr...engem az már sokkal inkább kecskére emlékeztet.Hegyi kecskére.
(#58507) Daniel Alves...leginkább arra,hogy az első tányér és a hátsó 4-es -5-ös koszorú egy vonalba kerüljön.Azt a hajtóműtengely hosszával lehet variálni.Leghamarabb megméred a hátsó vázpapucsok közepét,feljelölöd az agyra,onnan megméred az említett koszorúk között levő hézagig a távolságot és máris megvan a láncvonal.Innen már csak az a kérdés,hogy elől tudod-e úgy variálni a hajtómű tengelyhosszat,hogy a nyeregcső közepétől pont annyira (talán +/- 5mm még elmegy) legyen majd az első tányér is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
szjoci
őstag
Semmi extra, mondjuk érdemes értelemszerűen rozsdamentes csavarokat venni. Mondjuk kerékpáros webshopban sem annyira vészes az ára, már ha nem titánium csavarokta vágysz
(#58513) Hasaggymeg: Csajom már rég nincs, feleség lett belőle Ő meg elviselné a jelenlétét (amíg meg nem tudná mennyi volt az ára )
(#58515) Doki-HUN1978 válasza Runner_fxr (#58511) üzenetére
Doki-HUN1978
senior tag
Elég konzervatív vagyok a kerékpárok terén is, viszont érdekesnek találtam, amit írtál és bizony nagyjából igazat kell adjak neked.
De erre a "töretlen siker"-re azért térjünk vissza néhány év múlva.
Itt felmerül bennem a kérdés, hogy valami mitől sikeres???
Egy kerékpár -véleményem szerint- attól lehet sikeres, ha jobb időt lehet vele menni.
Erre azonban még -érdekes módon- semmilyen bizonyítékot nem találtam...
Ez azért van, mert ezek a különbségek valóban annyira kicsik, hogy szinte nem is mérhetők.(szinte csak marketing) Van 1000 más tényező, amin előbb eldől a dobogó, mint a kerék mérete.
Pl. sokkal fontosabb az, hogy a következő nagyobb pocsolyát melyik részén vágod át (amiből van monjuk 10 a pályán), vagy, hogy melyik nyomvonalat választod egy puhább talajon.
Vagy, hogy mennyi táplálékot és folyadékot fogyasztasz.
Ezen például valahogy sosem vitatkozunk....
"A szórakozottság a zsenik erénye"
deicide
veterán
A nyomvonalas példa hibátlan egyébként. A Pusztatlonon tavaly pont előttem szaltózott egy versenyző 29"-al, mert merészen belement a gödörbe, csak nem jött ki belőle. Én meg inkább kikerültem. Nyilván én is megborultam volna, ha belemegyek. De valamelyest számít, ha nagyobb a kerék, van olyan eset, hogy azzal átmegyek valamin, a 26ossal meg nem, azonban ez elenyésző lehet. Főleg hegyi versenyeken a szerencsén, jó útvonalválasztáson, erőnléten sokkal több múlik.
Persze az sincs kizárva, hogy egy 29essel gyorsabb lennék, ezt ki kellene próbálni.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
6030D
Ármester
Pl. sokkal fontosabb az, hogy a következő nagyobb pocsolyát melyik részén vágod át (amiből van monjuk 10 a pályán), vagy, hogy melyik nyomvonalat választod egy puhább talajon.
viszont ha nem vagy tapasztalt, a nagy kerék segíthet átmenni a pocsolyán és a puhább talajon is..
De egy erdei felfelén is könnyebben átmegy a köveken, gyökereken.
#58511 Runner_fxr: +1
Ide legtöbbször olyan kérdések jönnek, hogy hétvégi felhasználásra, maximum földútra milyen MTB-t vegyek... ilyenkor a kerékméret teljesen mindegy, szerintem. Mo-on az emberek nagy részének a cross kerékpár felelne meg, de sokan nem vesznek, mert "az olyan papókás". Ezért keresnek egy montit, ami árban megfelel, és utána jönnek a kérdések, hogy milyen stucnit tegyek rá, meg hogyan tudom feljebb emelni a kormányt, mert nagyon fekszem. Hobby kerékpározásra teljesen mindegy a kerékméret, a lényeg, hogy a bringás méreteinek és stílusának megfeleljen.
Az meg, hogy lehúzás a 26"-nál nagyobb kerék: tavaly, amikor néztem a bringákat, mit kellene venni, nem nagyon volt kérdéses, hogy egy merev farú, elöl levegős teleszkópos, minimum Deore/SLX bringát milyen kerékmérettel vegyek. Csak 27,5/29" volt. 2015-ös modellek, nem a készleten ragadt 2013-as.
Nyilván, ha valaki DH-zni akar, oda fontos a jó fordulékonyság, de amikor 165-175 cm nők 29"-lal nyernek XC bajnokságokat, akkor lehet, hogy nem halott az ötlet. És itt lehet szó marketingről, meg "ők egy campinggel is megnyernék" dolgokról, de ha a Benkó Barbi 26"-lal jobb időt menne adott pályán, gondolom a Focus nem kockáztatná meg a nagyobb kereket, hogy utána ne tudja eladni azt a kategóriát, amivel a versenyzőjük nem nyert..
(Bocsi, ha hosszú volt )
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
(#58518) imyourfriend válasza Daniel Alves (#58503) üzenetére
imyourfriend
őstag
Egy ilyen géppel megfizethetetlen élmény lehet erdőben kerekezni.
Bicskás
tag
Olvastam egyszer valami roncsderbi downhill élménybeszámolót, talán itt linkelték, na ez hozzá hasonlóan nagy élmény lehet, esetleg készíthetnél róla néhány felvételt Dániel, hogy miként zajlik nálad egy erdei túra ezzel a bringával, minden bizonnyal lenne rá igény.
ivana
Ármester
A cross trekkinggel az a baj, hogy az a tanyabike modern verziója, lomha, unalmas, nehéz stb és nagyon durván, sárvédő nélkül egy csepel apollo élvezhetőbb ami azért nagy szó akkora limóként. Lehet kapni merev villás fitness gépet tárcsafékkel, akár 40-es gumival is felszerelhetőt, outi geóval, elől compact double, hátul monti sor (gyengébbeknek is tökéletes az áttét...). Vagy az a 25 ezres régi tange csöves trekking, egy jobb kerékszett, és rohadt jó mindenes gép, kossal még vintage cx-nek is elmegy.
Doki-HUN1978
senior tag
viszont ha nem vagy tapasztalt, a nagy kerék segíthet átmenni a pocsolyán és a puhább talajon is..
Ebben igazad van...
És itt lehet szó marketingről, meg "ők egy campinggel is megnyernék" dolgokról, de ha a Benkó Barbi 26"-lal jobb időt menne adott pályán, gondolom a Focus nem kockáztatná meg a nagyobb kereket, hogy utána ne tudja eladni azt a kategóriát, amivel a versenyzőjük nem nyert..
Ezt a kérdést viszont úgy látom fordítva látod.
Vennél 29-es, vagy 27,5-ös bringát, ha a vb-n mindenki 26-ossal tolná???
Ugye, hogy nem.
Eladhatatlan lenne, mivel minden lelkes amatőr olyan bringát szeretne és olyan kereket, amivel Nino Schurter meg Julian Absalon teker.
Természetesen -azon kívül, hogy nagyszerű versenyzők- reklámarcok is és velük adják el a 29-es, meg a 27,5-ös kerekeket és a hasonló újdonságokat, hiszen ezért (is) kapják a fizetésüket.
Egyébként meg bármibe fogadnék, hogy ha a Stringbike hajtását pl. a Shimano, vagy a Sram találta volna fel, most a UCI profi mezőnye 100%-ban ezzel menne, a mezei user-eknek meg az lenne a következő amire gyűjtenénk, mert az biztosan legalább olyan fasza, mint a 27,5-ös kerék és a lánhajtás meg már nem is "trendi".
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
ivana
Ármester
Ha a profik csak 26"-al mennének akkor persze, hogy nem lenne a másik kettő. De az alapvetésed szerintem nem jó, a profik azzal mennek ami a leggyorsabb, ha ez a 26" lenne akkor nem 29"-el mennek. Nem csak marketing ez...
A stringbike az milyen előnyöket hoz? Hatásfoka? Borzasztó q factor, baromi bonyolult megoldás, túl sok szabadon futó...
(#58523) Runner_fxr válasza Hasaggymeg (#58513) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Akár az is lehet. Az biztos, hogy a 160mm rugóút 29"-es kerékkel irdatlan stabil egyenesfutást eredményez, nagyon durva terepen is, itt a geometria is rendben van, nem semmi gép az biztos.
Doki-HUN1978:
Teljesen igazad van abban, hogy verseny szinten baromi sok tényező szerepet játszik, hogy ki lesz a gyorsabb. Ebből adódóan nehéz egyértelmű számadatokat produkálni. Az emberek edzettsége, teljesítőképessége is hullámzó tud lenni, ami megint beleszór az eredményekbe.
Viszont vannak tesztek amik erre vonatkozóak. Illetve rengeteg versenyzőt is megkérdeztek ezzel kapcsolatban. Itt egy régebbi meridás teszt.
Angol nyelven található inkább ere vonatkozóan teszt. Majd kikeresem, de olvastam olyat ahol egy rövidebb szakaszt bejártak mindhárom kerékmérettel és ott is voltak különbségek.
Az szerintem egyértelműen látszik, hogy a 29" egy ésszerű lépés volt. Sok ember bringázási stílusához jobban passzol ez a méret. Kezdők is nagyobb biztonságban érzik magukat rajta többnyire.
Illetve vannak konkrét matematikai számítások arra, hogy melyik kerékméret mennyivel tapad jobban, illetve mennyivel könnyebben gurul át egy egy akadályon. A 29"-es kerék úgy tudom, hogy 14%-al gördül át jobban az akadályokon mint egy 26". Ezt pedig mindenki megérzi. Már ha egy macskakőre rámész érzed, hogy a 29" nem ráz úgy mint a kisebb kerék. És mivel nagyobb felületen érintkezik a kerék a talajjal, értelemszerűen a tapadás is nagyobb mint a kisebb keréknél, bár itt nyilván sok múlik a külsőn és a guminyomáson is. Viszont azt is megérezni, hogy a 29"-et nehezebb begyorsítani mint a kisebb kereket. De mászás közben meg jól jön a nagyobb tapadás. Szóval a mérleg sok esetben szerintem inkább a 29" felé billen, ha mondjuk Maraton vagy xc versenyről van szó. Vagy akár hobbi felhasználásról. Egyébként a pocsolya átvágás és egyéb előre nem látható akadály is biztonságosabban bevehető nagyobb kerékkel. Egy avar alatti gödörben, kőben, vagy mélyebb pocsolyában könnyebben megakad a kisebb kerék, ez biztos.
Ettől függetlenül nem azt mondom, hogy mindenkinek a nagy kerék az ideális, és hülye aki nem emellett dönt, csak nem érdemes elvitatni a pozitívumokat.
És, hogy mitől sikeres? Hát attól, hogy rengeteg hobbistának, versenyzőnek tetszik, és jónak tartják. Lehet marketinggel sok mindent csinálni, de ha egyértelműen szar valami, az előbb utóbb kiderül.
A 29"-es enduro, amire egyébként írtam, hogy töretlen a sikere, már közel sem ennyire egyértelmű. Van egy réteg akinek tetszik, de az is tény, hogy nagyon kevesen gyártanak 29"-et ekkora rugóúttal. Nyilván nem véletlen, mivel itt már inkább a kisebb kerék előnyei felé billen a mérleg. Illetve nagyon kevés gyártó van aki ekkora rugóút mellett tud tervezni használható geometriával rendelkező 29"-es vázat.
A 27,5" egyébként sokkal inkább marketing mint a 29". Na ott tényleg nem nagy a különbség a 26"-al szemben. Nem annyira volt indokolt az a lépés, mint mondjuk a 29" bevezetése. Egyébként érdekes az is, hogy már a DH szakágban is a legtöbben átálltak 27,5"-re. Ezt én sem gondoltam volna. Több versenyző jobb időt ment 27,5"-ös DH géppel mint 26"-os al. Azóta szinte mindenki átállt erre.
deicide: Szerintem adj neki egy esélyt. Próbálj ki egyet egy teszt keretén belül. Simán elképzelhető, hogy gyorsulni tudnál. Mászásnál is jól tud jönni a nagyobb tapadás.
6030D: Nyilván valamilyen szinten reklámról is szól, abban igaza van dokinak, hogy ez komoly vásárlói motiváció, hogy mivel mennek a profik. Viszont azt sem gondolnám, hogy teljes mellszélességgel kiáll az összes gyártó egy olyan konstrukció mellett ami egyértelműen rosszabb mint a régebbi. Vannak hibás döntések, de ez túl nagy volumenű lenne ahhoz, hogy csak egy marketing maszlag legyen, mögöttes tartalom nélkül. Arról nem is beszélve, hogy a saját bőrömön is éreztem, hogy mit tud nyújtani a 29". Ha nem is vagyok profi, de nem tegnap kezdtem montizni.
A cross és monti dologhoz annyit szólnék, hogy egyrészről igaz. Valóban a legtöbb átlag usernek elég a cross trekking, viszont szerintem egy 29"-es merev monti univerzálisabb. Hasonló áron megkapod, cross külsővel kb ugyan úgy tudod használni, de terep külsővel sokkal jobb lesz terepen. Egyébként meg pont, hogy a montinak van magasabban a kormánya. A régebbi, retro montiknak volt olyan geoja, ahol alacsonyabban van a kormány mint a cross trekkingen. A cross trekking előre dőlősebb mint a mtb.
[ Szerkesztve ]
Claudine
csendes tag
Szia!
Ha jó áron akarsz cipőt és pedált venni akkor javasolnám a 2wheels.hu oldalt. Érdemes körülnézni
www.bordero.eu
(#58525) Hasaggymeg válasza Doki-HUN1978 (#58521) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Van igazság abban amit mondasz. Ma már a piac legalább annyira alakítja a keresletet mint a kereslet a piacot,ugyanakkor az élsportban viszonylag hamar elvérezne egy életképtelen verzió,melyet csak a piac erőltet.Az emberi teljesítőképesség határán,ahol tizedmásodpercekben mérik az időt,ott nem lehet marketinggel kompenzálni a teljesítményt. Van a trendeknek is egy evolúciója,melyben az marad életben amely valamiért jobb mint elődje.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
fpeter07
veterán
Absalon váltott 29erre. Sőt, fullyval is elég gyakran megy már. Akkor nekünk is olyan kell.
6030D
Ármester
Én úgy gondoltam, ahogy ivana írja, csak lehet, hogy rosszul fogalmaztam.
A lelkes amatőr azért vesz 29-et, mert a profi azzal megy.
De egy profi csapat nem ad csak azért a versenyző alá 29-et, hogy az alsó kategóriában el tudjon adni többet, ha a másik gyártó versenyzője 26-tal körbeveri. Ha a 26 lenne gyorsabb, mindenhol azzal versenyeznének.
Marketingnek ott vannak a YT videók, amikor a profik fatbike-oznak, meg ezt azt kipróbálnak, és elmondják, hogy milyen jó. Na az a marketing...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Runner_fxr
Ármester
Szerintem már bőven túl vagyunk azon, hogy megkérdőjelezzük a 29" létjogosultságát. Ez már egy lejátszott meccs. Bizonyította, hogy mire képes és kiálltak mellette a gyártók teljes mellszélességgel. Maximum azon lehet vitázni, hogy kinézetre tetszik, nem tetszik.
6030D
Ármester
Egyetértek. Nekem nem tetszett, ezért lett 27,5.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Ez így ebben a formában korrekt megfogalmazás.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Doki-HUN1978
senior tag
Ha érdekel itt olvashatsz róla bővebben?
Borzasztó q factor, baromi bonyolult megoldás, túl sok szabadon futó...
Ezt mivel tudnád alátámasztani?
a profik azzal mennek ami a leggyorsabb, ha ez a 26" lenne akkor nem 29"-el mennek.
Ez nem minden esetben igaz. Gondold csak végig! Megterveznek egy 29-es kereket, legyártják, beletesznek több 100 000 Euro-t és a termék eladásának sikerét arra bíznák, hogy mit szólnak hozzá a profik???
Egyébként ezzel kapcsolatban láttam a tévében egy beszélgetést egy VB vagy EB alkalmábó a futballról.
Többek között ott volt az öreg Mészöly Kálmán is. A labdákról szólt a beszélgetés.
Az öreg mondta: -azt hiszem talán- a '90-es VB-re megalkotta az Adidas a tökéletes labdát. Annyira el volt találva, hogy addig és azóta sem gyártottak olyat. Úgy repült ahogy elrúgták, nem csavarodott és úszott a levegőben semerre.
Ehhez képest ugyebár az Adidas-nak elő kell rukkolnia minden nagyobb foci eseményre egy új labdával (mert ugye különben mit adnának el sok 100 000 embernek) amit senki nem tud előre, hogy milyen lesz, de olyan valószínűleg soha, mint akkor.
Ez érvényes a kerékpársportra is.
A gyártók megpróbálják a legjobbat a sportoló alá tenni, ami nem mindig sikerül.
Emlékezzünk vissza, mikor Andy Schleck elektromos váltója szarakodni kezdett a hegymenetben, amire Contador azzal reagált, hogy állva hagyta és el is dőlt a Tour sorsa.
És arra ki emlékszik, hogy előtte -a bowdenes váltó miatt- hány nagy verseny dőlt el??
Szerintem senki, mivel nem volt ilyen...
Egy versenyzőnek lehet véleménye, de választása inkább csak az amit a szponzor szeretne.
(#58526) fpeter07 : Ez tökéletesen így működik kedves fórumtárs. Ha nem is mindenkinél, de nagy általánosságban igaz.
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
Sziasztok!
Adott egy kerékpár aminek a hátsó kerekében lévő középagy fél évenként elgörbül, maga a kerék V felnis, nincs benne a nyolcas és a szerelő szétszedte, azt mondta a kerékagynak semmi baja, a középagy görbül el egy kicsit egy bizonyos idő után. Nem merte megmondani de szerintem nem bírja a 100+ kg-mat az 5-6 ezer forintos kerék.
Elmentem egy kerékpár szaküzletbe ahol komolyabb kínálat van és az ottani szerelő nem új kereket javasolt hanem más felfüggesztést. Cserélni kellene a fogaskereket, kerékagyat, ő még ajánlotta a lánc és küllő cserét is de a küllőt szerintem felesleges mert nincs nyolcas a kerékben. A láncot azért mondta mert a felfüggesztés megváltoztatásával ugrálhat majd tekerés közben? Már nem emlékszem pontosan. Lényeg, hogy 17 ezer lenne munkadíjjal együtt. Azt mondta ha ragaszkodom az új kerékhez akkor 15 ezerért tud ajánlani olyat ami komolyabb terhelést bír. Sose patkázom a kereket, nem hajtok kátyúba vigyázok rá szinte biztos, hogy a súlyomat nem bírja viszont szeretek biciklizni ezért valahogy meg kéne oldani.
Ti mit ajánlotok?( A fogyáson kívül. )
Thanos was right.
(#58534) Doki-HUN1978 válasza Hasaggymeg (#58525) üzenetére
Doki-HUN1978
senior tag
Életképtelen verzióról nyilván szó nincs.
Léteznek jó és kevésbé jó megoldások.
A labdás ill. a váltós történat ezt hivatott igazolni az előző hsz-emben, csak már nem tudtalak beleírni...
"A szórakozottság a zsenik erénye"
ivana
Ármester
Stringbike: Nézz rá... Q factor az látszik, a bonyolultságot még ők is beismerik.
A második rész ilyen mértékű változásnál hülyeség, az új fejlesztéseket kiviszik a versenyzőkhöz és nézik, hogy jobban mennek-e vele, egy kontra produktív fejlesztés nagyon nem tesz jót a szponzornak, nekik az az érdekük, hogy jól menjenek a versenyzőik, az mindig nagy szó, hogy egy szettel tourt nyertek . Már ott hülyeségnek tartom ezt a nézőpontot, hogy abból indul ki, hogy a 26" jobb amire kb. semmi sem mutat, lehet van ahova jobb, meg van ahova a 29" jobb (aminek van olyan előnye is, hogy ugyan olyan 622-es kerék van kb. mindenben ami nem monti).
ivana
Ármester
Kazettás agy kell neked, lánc csere is kelleni fog valószínűleg az sose árt valószínűleg beleesik a mérő, olcsó felnit ne fűzesd újra új kereket vegyél vagy fűzess. Ilyen olcsó menetes szarnak én is törtem már tengelyt pedig 70 kg se vagyok.
A felfüggesztés az nem hinném, hogy van a bringán, a hajtásra gondolsz. A középagy az meg a tengely
(#58537) Doki-HUN1978 válasza Runner_fxr (#58523) üzenetére
Doki-HUN1978
senior tag
Ettől függetlenül nem azt mondom, hogy mindenkinek a nagy kerék az ideális, és hülye aki nem emellett dönt, csak nem érdemes elvitatni a pozitívumokat.
Kb. 3 évvel ezelőtt-elég sokk cikk elolvasára alapozva- összeírtam a 26-29 kerék előnyeit ill. hátrányait egymáshoz képest. A 26-os nyert mindent összevetve. (sajnos a hsz-t nem találom, de valahol archívumban elvileg fellelhető)
Illetve vannak konkrét matematikai számítások arra, hogy melyik kerékméret mennyivel tapad jobban, illetve mennyivel könnyebben gurul át egy egy akadályon.
Nem nagyon van kedvem itt a semmin vitatkozni, de ezeket a számításokat hol lehet fellelni?
Tapasztalataim szerint egy jól megválasztott nyomvonal 10x többet jelent egy versenyen, mint a két kerék közötti diffiből adódó előny, vagy éppen hátrány.
Véleményed szerint azonos felület, légköri nyomás, tömeg, köpeny és guminyomás mellett melyik keréknek van nagyobb tapadása, a 26 vagy 29-esnek?
(#58535) ivana: Már megbocsáss, de azt, hogy "nézz rá"-t nem nagyon tudom tényként elfogadni...
Mi a bonyolult? A felépítése?! Na és? Ha elszakad a bowden, tiszta kézzel kicseréled. És ha a lánc elszakad?
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
Igen az a tengely görbül el amivel rögzítve van a vázhoz a kerék, minden más hibátlan. Akkor menjek a szerelőhöz, hogy kérek ebbe a kerékbe egy kazettás agyat és új láncot?
Thanos was right.
ivana
Ármester
Kb. de én nem fűzetném újra, szóval teljesen új kereket szerezz.
Ja tehát akkor vegyek kazettás agyú új hátsó kereket. Értem, kösz.
Ez jó LINK?
[ Szerkesztve ]
Thanos was right.
ivana
Ármester
Inkább használtan valami rendeset. A joytech borzalmas.
(#58537) Doki-HUN1978 A lánc szakadás nem éppen gyakori eset. Amúgy meg azt is kicseréled simán. De valahogy nem néz ki bíztatóan az a sok franc ami rajta van, ettől még az agyváltó is könnyebb, egyébként is nekik kellene bizonyítani, hogy ez miért jó, a nagyon széles középrész alapból durva.
[ Szerkesztve ]
Rodi Freeway újonnan?
Thanos was right.
6030D
Ármester
Nem vita képpen, csak kérted az összehasonlítást (görgess lejjebb, ott van a képeken)
Valahol fent van magyar oldalon is, ezekkel a képekkel, csak most nem találom.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Doki-HUN1978
senior tag
Ez az cikkíró bizonyára nem azért kapta a pénzét, hogy a 650-est fényezze...
Ez gyakorlatilag arról szól, hogya 650B ötvözi a 29-es és a 26-os kerekek összes pozitív tulajdonságát, vagyis ez maga a csoda.
Ez a cikk egy tudományos számításokat nélkülöző reklám, semmi egyéb.
Jövőre meg nyomják a 31-es kerekeket és az lesz az isten, a többi meg szar.
Mellesleg az első hsz a cikkbe, -ha jól értelmezem- valami hasonlóról szól...
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
Tothgera30
Ármester
Kár az ebay-t nézegetni, most is találtam egy Hercules Exell Carbon-t [link], kissé drága, és trekkingben tök felesleges lenne a carbon váz anyámnak, de ez a canga (főleg egyedisége miatt) akkora birtoklási vágyat kelt, hogy hihetetlen.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
6030D
Ármester
Nem a cikk miatt linkeltem, hanem a képek miatt, ami matematikailag megmagyarázza a nagyobb átmérő előnyét.
Részemről lezártnak tekintem a "vitát", mindenki azzal teker amivel akar (vagy amije van..).
De ha a maximilian4 által szervezett tavaszi túrára minél több ember eljönne, akkor ott össze is lehetne hasonlítani a különböző kerékpárokat és valós tárgyakkal, tapasztalatokkal érvelni.
Mondhatni összemérjük, kinek mekkora, és jobb-e, ha nagyobb!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
geza844
aktív tag
Még a kérdést is félek feltenni, dehát ti csak tudjátok rá a választ... ez az lézer izé mire jó??
ivana
Ármester
Semmire
fpeter07
veterán
Lehet vele menőzni városban.