Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#175801) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Szerintetek mi a gond. 18-as váz(M), 585 felsőcső, 26-os monti, én 172 centi vagyok 82-es belső labhosszal, de nem tudom eléggé előre tolni a nyerget. Elvileg a térdkalácsnak egy vonalban kellene lennie a pedál tengellyel ha a pedál a 3 óra pozíciójában van. Na hát nekem jóval hátrébb van, pedig csutkára előre van tolva a nyereg. A karhosszom is 53-54 centi, teljesen átlagos.

(#175802) Jofi81


Jofi81
őstag

Sógornőm vett egy biciklit, neki keresek telefonos alkalmazást, ami rögzíti, hogy merre mennyit ment. Nem kell semmi extra, csak az alapfunkciók, viszont az magyar nyelven. Én Runtastic Adidas Runningot használok, de abban nincs magyar nyelv. Tudtok ilyet ajánlani?

(#175803) jjeahh válasza bardi (#175793) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Attól függ hogy érted. Ha megcsinálod a szegmenst és azon a tekerésen KOM-od is lett, akkor nem mutatja a KOM-ot, csak a profilodnál.

(#175792) szimpláncsak: csinálj te szegmenst :D . Én majdnem minden hosszabb körön szoktam. Tegnap mondjuk jött egy terepjárós erdész és az egyik nyomvonalunkra azt mondta, hogy most épp járhatatlan. Felajánlta, hogy egy másik útvonalon végigvezet, elöl ment a terepjáró, mi meg csapattuk utána. De az a nyomvonal is olyan volt, hogy a térképen nincs rajta és amikor szegmenst csináltam neki, kiderült, hogy soha egyetlen stravas sem járt még arra, csak mi, pedig egy 7km hosszú lejtő :D . Az ilyen helyeken ha egyedül elesnék és eszméletemet veszteném, soha nem találnának meg.

(#175790) Hasaggymeg: ha nagyon nyomod, ja, de én nem szoktam, terepen is mindíg próbálok 140bpm körül maradni, gyakorlatilag csak durvább emelkedőkön megy fennebb a pulzus. Így aerob zónában 100km után is megy a trackstand és fáradt sem vagyok igazán.
"ha az úton keresztben rossz oldalon próbálod letenni lábad,meglehet elkezdesz legurulni bringástól"
Ja, ez is olyan és ha elesel, ledarálnak a kövek, majd kettétörsz egy gyökéren ;]

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#175804) Mezga Aladár válasza IMIIKE1998 (#175801) üzenetére


Mezga Aladár
veterán

"Elvileg a térdkalácsnak egy vonalban kellene lennie a pedál tengellyel ha a pedál a 3 óra pozíciójában van."

Ezt el kellene felejteni. Egyszer valaki kitalálta és azóta minden weboldal ezt mantrázza. Egyik bringámon sem lehet így beállítani.

Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.

(#175805) IMIIKE1998 válasza Mezga Aladár (#175804) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Akkor nem nálam van a hiba. :R
Majd megmérem még a zsinóros módszerrel, hátha az pontosabb.

[ Szerkesztve ]

(#175806) Mezga Aladár válasza Jofi81 (#175802) üzenetére


Mezga Aladár
veterán

CycleDroid

Ezt használtam, jó kis progi. A nyelvre nem emlékszem.

Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.

(#175807) bringasisti válasza Jofi81 (#175802) üzenetére


bringasisti
őstag

Polar Beat

BENEFON DELTA--------N8

(#175808) bszg@ válasza Maximum1 (#175789) üzenetére


bszg@
tag

Gpx-hez nem értek.
Sztendre-Sztlászlói út-balra át a Dömörkapuhoz vezető út torkolatáig-Dömörkapu-Királykút-Dobogókői úton Két bükkfa nyeregig onnan az erdészeti úton Pilismarótra (ez volt a TDH első szakaszának része, nagyjából kikátyúzták és szerintem fel is söpörték) Visegrád-pisztrángos tavak felé fel - erdészeti úton Papp rét-tovább egyenesen le, végül újra a Sztlászlói úton vissza Sztendrére.

(#175809) nightmare13 válasza Jofi81 (#175802) üzenetére


nightmare13
senior tag

Esetleg ha nagyon alap kell ,még a Google Fit is befigyelhet.

WoT: nightmare1367 Az élet egy játék... De játszd keményen!

(#175810) Jofi81 válasza Jofi81 (#175802) üzenetére


Jofi81
őstag

Köszi mindenkinek, megnézem az ajánlottakat.

(#175811) Acef válasza xy.zsolt (#175797) üzenetére


Acef
addikt

Ez az első keréken van?

Én vagy azonnal kukáznám, vagy az a minimum, hogy a hátsóra tenném.

[ Szerkesztve ]

(#175812) Gerr'y


Gerr'y
senior tag

Merev villájú montain bike-ot nem gyártanak már? [link] Ilyenből nincsen valamivel megfizethetőbb árkategóriában? Még az se kell hogy karbon legyen. A fitness vonal jó lenne, de ezek a hazai kátyús aszfaltozott utakra jobbak, mert vastagabb kereket is fogadnak.

(#175813) Napfénysüti válasza Runner_fxr (#175777) üzenetére

Tegnap a Balcsi kör remek teszt volt a tubeless gumiknak és nagyon jól szerepeltek. :K

Més que un club!

(#175814) torma1981


torma1981
veterán

Sziasztok.

150k-ig max 200k keresek kezdő montit, vagy cross bicajt. 188cm magas vagyok. Tudom használtban már lehet kapni normálisabbat, újonnan nem nagyon.

Fontos, hogy kb 80% aszfalt, 20% terek kb. Nem hegyről szeretnék vele lefele száguldozni, de azért bírja a terepet is (Mecsek).
Mit ajánlatok?

Nem szeretnék évente szervizbe járni vele, mert valami gond van a váltóval, stb.
Mi lehet most a bestbuy netán ha van ilyen?

Köszönöm.
Zsolt.

[ Szerkesztve ]

(#175815) Segal válasza maximilian4 (#175758) üzenetére


Segal
veterán

Mivel melóba is kerékpárral járok ezért nekem mindig van 2-3 darab országutis és montis belső is és 1-1 darabot hordok is magammal, de pechedre Budapesten lakom.
Jótanács ha eljutsz egy kerékpárüzletig. Vegyél többet :K

"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)

(#175816) FerNandor


FerNandor
őstag

Ma már úgy mentem, hogy figyeltem a pulzust. Az elején 12km lötyögés volt, párom is eljött a bicikliúton a montimmal (most néztük meg először a bicikliutat). Aztán mentem tovább. (örülnék, ha ő is rákapna) 130-140 között volt végig a pulzus kényelmesen, az elején persze kevesebb volt a lötyögés alatt. Átlagban 120 lett, a max pedig 172 volt. De akkor is ment az óra, amikor megálltam. Jó volt.
[link]

"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

(#175817) Napfénysüti válasza zsocy (#175783) üzenetére

7:41 lett a nettó, 26,1 km/h-ás átlaggal.
Ketten mentünk végig és bringaúton szóval ez azért rányomta kicsit a bélyeget a sebességre, de azért ahol lehetett igyekeztünk nyomni neki (két sík szegmensen abszolút 4. és 5. időt mentünk).
Pelson azért nem megyek mert az verseny és félteném a bringát. Tegnap ígyis sikerült 55-ös tempóról majdnem benézni egykocsi ablakán de valami csodával nagyon megfogtam a bringát. Itt azért lepergett pár dolog az agyamban. :B

Més que un club!

(#175818) parandroid válasza FerNandor (#175816) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Vagy nincs rögzítve a pulzusod straván, vagy a pulzusadatok nincsenek nyilvánosra állítva (azt külön is lehet), mert nálam nem látszik.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#175819) FerNandor válasza parandroid (#175818) üzenetére


FerNandor
őstag

Beurer mellkaspántos pulzusmérőm van külön órával, a brutuszos még úton van Kínából :)

Jó egy [link] ilyen pedál? Ehhez stoplis cipő kell? Ilyen? [link]

[link]

[ Szerkesztve ]

"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

(#175820) ivana válasza Acef (#175788) üzenetére


ivana
Ármester

Montira ne rakjon 28-as gumit, mert a kerék nem jó hozzá, plusz élhetetlen is lesz, mert monti geoval pattogni fog. Félterep gumival bőven el lehet lenni aszfalton is. Egy double fighter 4.5 bar-on (gyári max.) elég szépen gurul.

(#175819) FerNandor Pedálból ne decathlonosat vegyél, hanem rendes shimanot. A decathlonos cipő az jó. Viszont ha kezdő vagy érdemes elgondolkodni a monti SPD-n is.

[ Szerkesztve ]

(#175821) parandroid válasza FerNandor (#175819) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Ez a cipő mindkét típusú becsatolót tudja. Az spd két egymás melletti lyukja is ott a talpán, meg háromszög alakban a másik három. A pedál az utóbbihoz való. Azt majd nézd meg, jár-e a pedálhoz az adapter, vagy külön kell-e venni.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#175822) IMIIKE1998 válasza IMIIKE1998 (#175801) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Megmértem, a zsinóros módszerrel is túlságosan távol van a nyereg. Ez hogyan jöhet össze, mikor elvileg jó a váz? Mindkét mérési módszer csak nem lehet rossz. :(((

(#175823) maximilian4 válasza Runner_fxr (#175777) üzenetére


maximilian4
addikt

Szép ez a speeder még mindig. Gondolom az a detonator még neked is belsős. :D Ez a belsős rendszer nagyon elavult technika szerintem. Most megnéztem mekkora “lyuk” lett a belsőn, hát ezt egy jobb minőségű folyadék szinte nyomásvesztés nélkül megfogta volna, és még ha defekt esetén van nálad belső, akkor sem kell megállni meg szopni az út mellett, mert észre sem veszed hogy defekted volt.

[ Szerkesztve ]

Maxi

(#175824) cdl válasza Napfénysüti (#175817) üzenetére


cdl
senior tag

A majdnem balesettel kapcsolatban egy kis példabeszéd:
Remélem Mindenkinek van felelősség biztosítása az itteniek közül.
kb 2 hete elbambultam és összehoztam egy 'ráfutásos" balesetet.
Én voltam a hibás, nem kérdés. Lett kb 250000 huf-os kár az autóban.(alig lehetett látni a sérüléseket amugy)
Ha nem lett volna lakásbiztosításomban felelősség rész is(Aegon), akkor zsebből kellene fizetnem.
Szóval Mindenkinek javaslom, hogy nézze meg, kössön valamit.
Pár ezer forintért már láttam.
Ha nincs szerencséd, egy első lámpa egy autóban 700000 huf is lehet.
Szóval megéri.
Ma nyárbúcsusztatónak kitekertem a Hortobágyra.
Semmilyen búcsu nem volt, 31 fok van kint.

(#175825) bardi válasza cdl (#175824) üzenetére


bardi
aktív tag

Fordított esetben, ha egyértelműen az autós hibázott, ki fizeti a bicikliben a kárt?

'92 Honda VFR 750

(#175826) maximilian4 válasza bardi (#175825) üzenetére


maximilian4
addikt

Autóra kötelező a biztosítás. A károkozó biztosítója gondolom én.

Maxi

(#175827) TayRol


TayRol
veterán

Pár szó az egyenes kormányos Triban 100-ról:

85e pénzért vettem, online rendeléssel. Régebben még kb gravel gumikkal adták most 32-es slick van rajta...
Első blikkre semmi extra gagyi nem érződik, a váz okés, a kormány-markolat-nyereg rendben, egyedül az 1x7-es hajtás első fogaskereke és láncvédője tűnik nagyon olcsó hatásúnak.
A váltás lassú, de az Altus váltókar - Tourney váltó párostól nem is várható extra. Könnyű, jól fut, messze a leggyengébb eleme a fék. Nincs adagolhatósága és alig fog. Bekopás vagy betét csere után talán jobb.

Kényelmes, tetszetős, ennyiért nagyon ajánlom.

A sztorinak a csavarja hogy én azért vettem hogy a kisebbiket néha oviba cipeljem (erre van a másik bringánkon a Btwin OneSecondclip csomagtartó és ülés, de ez nem kompatbilis ezzel a modellel mert a hátsó féknél a bovden bekötési pontja útban van, fullra. Így ment is vissza. Akinek érdekes, így a Corvinban ideig-óráig van egy szinte teljesen új "L"-es darab.

A végére pár kép.

(#175828) cdl válasza bardi (#175825) üzenetére


cdl
senior tag

Az autó kötelezőjére megy akkor.

(#175829) FerNandor


FerNandor
őstag

Akkor az előbbi pedál témához.
A három közül melyik lenne ajánlott vagy jó?
1. [link] spd m530
2. [link] rs500
3. [link] 520-as btwin

Továbbá mi a különbség a 2 stoplis és 3 stoplis között?
Melyiknek mi az előnye/hátránya a másikkal szemben?

Mi a lényegi különbség az mtb spd és az országúti spd között?

"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

(#175830) bardi válasza maximilian4 (#175826) üzenetére


bardi
aktív tag

és (#175828)cdl

És mi a menete ennek, ki kell hívni rendőrt, és és rajtuk keresztül intéződik az autó biztosítójával?

'92 Honda VFR 750

(#175831) kutga


kutga
nagyúr

Hölgyek /urak!

Régebbi mtb-ken (~2000 körüli) ha azt látom hogy kívül műanyag a hajtókar, az belül is műanyag, vagy acél /alu borítással?

Let the Zone take me if I am.

(#175832) nightmare13 válasza cdl (#175824) üzenetére


nightmare13
senior tag

Nem a reklám helye, ugye egyre több biztosítónál lehet lakásbiztosítás mellé kerékpáros biztosítást kötni.

Azonban aki külön kötne, annak ott a Hello Bringás (Magyar Posta), van vagyon, baleset és felelősség biztosítás. Nekem ~14k volt egy évre (BikeSafe regisztrációval van kedvezmény).

WoT: nightmare1367 Az élet egy játék... De játszd keményen!

(#175833) xy.zsolt válasza Acef (#175811) üzenetére


xy.zsolt
őstag

Igen az elsőn.....én is hátra teszem egyelőre

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#175834) bszg@ válasza FerNandor (#175829) üzenetére


bszg@
tag

Utolsó kérdésedre:
[link]

(#175835) maximilian4 válasza bardi (#175830) üzenetére


maximilian4
addikt

Szerintem az a legtisztább, mert akkor később nem lehet vita. De nem kötelező rendőrt hívni. Van az a lap amit a gépjármű üzembentartó kap a biztosítótól, azt ki kell tölteni, nem árt pár fotót készíteni, aztán azzal lehet érvényesíteni a kárigényt. De nyilván ha elcsapnak és mondja a koma, hogy itt a számom, majd hívj fel, rendezzük, egyből ki kell hívni a jardot azt kész. Amúgy én azt vallom ilyen helyzetekre, hogy mindenképp hívok rendőrt, mert 1. lusta vagyok papírozni 2. mert az a legtutibb.

Maxi

(#175836) mobal


mobal
MODERÁTOR

Azt mondjátok meg nekem hogy az a csavar végi műanyag mi és milyen célt szolgál.

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#175837) bardi válasza maximilian4 (#175835) üzenetére


bardi
aktív tag

Szerencsére még soha nem volt ilyen esetem, remélem nem is lesz, de akkor ha olyan állapotban leszek, én is rögtön hívom a rendőrt, köszi!

mobal: Azért van rajta, hogy a csavar ne tudjon lelazulni.

[ Szerkesztve ]

'92 Honda VFR 750

(#175838) mobal válasza bardi (#175837) üzenetére


mobal
MODERÁTOR

Köszi. Egy hiányzik. Tudom pótolni utólag ugye?

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#175839) bardi válasza mobal (#175838) üzenetére


bardi
aktív tag

Én nem foglalkoznék vele, elvileg az enyémre is kéne, de soha nem volt rajta, és soha se volt olyan problémám, hogy az a csavar lelazulna.

'92 Honda VFR 750

(#175840) woodworm válasza maximilian4 (#175835) üzenetére


woodworm
veterán

"Amúgy én azt vallom ilyen helyzetekre, hogy mindenképp hívok rendőrt, mert 1. lusta vagyok papírozni 2. mert az a legtutibb."

Ha nem akarsz gondot a biztosítóval, akkor mindenképpen kitöltitek azt a lapot. Két hónap után árulta el a rendőrség a másik fél nevét. Az ügy még nincs lezárva, ezért a baleset idején rögzített anyagukat nem voltak hajlandóak megosztani a biztosítási ügyintézéshez.

(#175841) rétisün válasza bardi (#175825) üzenetére


rétisün
veterán

az autós felelősségbiztosítása terhére (azaz utána emelkedik neki a díj) számla alapján fizeti a biztosító.

rendőr: az én esetemben abban maradtunk az autóssal, hogy tériti a kárt, nem kell rendőr (egy szemtanú adott tel.számot, szóval esélye se let volna később letagadni) de aztán a balesetiről automatikusan értesíteték a rendőrséget, mivel 8 napon túl gyógyuló voltam.

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#175842) bardi válasza rétisün (#175841) üzenetére


bardi
aktív tag

A számla az mondjuk egy adásvételi szerződés használt kerékpárnál, vagy betolom a roncsot egy kerékpárüzletbe, és ők mondanak egy kárösszeget, hogy mennyibe kerülne javítani?

Remélem nem nagyon off, de mostanság túl gyakori volt az olyan paraszt, aki kicentizett, miközben előzött, inkább felkészülök...

[ Szerkesztve ]

'92 Honda VFR 750

(#175843) parandroid válasza rétisün (#175841) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Tegnap tekertem egy laza 115-ös kört a kolleginával, akinek a balesetét a minap említettem ( [link] ). A bicajt még mindig nem vizsgálták be (illetve a hivatalos papír még nincs meg), ő szerencsére már jól van, a hegek is potyognak le a horzsolásokról. Ha megvannak a papírok, a vétkes fél biztosítója fizet mindent, a szakadt mezet/nacit, illetve a tört kijelzős telefonját is (mezzsebben volt, a bal alsó sarok lepattant, meg bepókhálósodott a kijelző negyede, amúgy működik, az volt nála most is :D ).

bardi: Hivatásos kárszakértő (németben Gutachter) méri fel az értéket, illetve a kár mértékét. Ügyesek, nemigen szokott vita lenni az összegből. Amúgy ők is szakszervizektől kérnek ilyenkor ajánlatot, illetve a piacról tájékozódnak. Ha meg cserben hagy, vagy nem ismeri el a felelősséget, akkor rendszám megjegyez, és mindenképpen rendőrt hívsz. Ha egy kicsi karcot is hagytál a kocsin az ütközéskor, az akár már típus + szín kombináció alapján is meglesz. Egy kollégámnál is voltak kint egyszer, hogy látni szeretnék az autóját, mert a nevén lévő kék Clio-val egyező típussal okozott valaki balesetet a városban, és elhajtott. Persze mondjuk egy budapesti szürke focus esetében ez elég necces.

p

[ Szerkesztve ]

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#175844) Akellla


Akellla
tag

Sziasztok . Tudtok olyan trekking kerékpárt amibe levegős telót raknak ? Vagy esetleg utólag lehet bele építeni olyat ? Köszi a segítséget.

(#175845) rétisün válasza bardi (#175842) üzenetére


rétisün
veterán

nálam nem lett totálkáros a bringa, két kerék, bandázs volt cserés. kárszakértő kijött, megnézte miben lett kár, és az új kerékszett árát fizette a biztosító.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#175846) anderledani válasza Akellla (#175844) üzenetére


anderledani
őstag

Nyilván bele lehet építeni. Csúcs cross/trekkingekben általában már az van. Ebben a kategóriában a csúcs az a 330-500 ezer ft.

iPhone 13 Pro 128GB << iPhone XS 64GB (2019.03-2021.10) << iPhone 6S 64GB (2016.02-2019.03) << Samsung Galaxy Alpha (2015.10-2016.02) << Xiaomi Mi3 64GB (2014.11-2015.10) << Sony Xperia SP (2013.11-2014.11) << LG Optimus Black (2011.12-2013.11) << Nokia 6303 << Sony Ericsson V630i << Alcatel OT757

(#175847) szimpláncsak


szimpláncsak
tag

Vajon a kerékpáros biztosítás is olyan, mint a KGFB, hogy kisebb kárt érdemes zsebből fizetni, mert úgyis annyival emelik a díjad, hogy többszörösét fizeted vissza? Gondolom, ha kár okozás után a következő időszakra már nem fizeted úgyis benne maradsz a rendszerben és ha máshol akarsz ilyet kötni, akkor ugyanúgy drágább lesz már a károkozás miatt.

(#175848) szimpláncsak válasza kutga (#175831) üzenetére


szimpláncsak
tag

Acél, műanyag borítással :)

(#175849) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Amúgy nekem kimaradt, amikor meg lett csinálva a kerékpár árazós topic. Ide mostantól(Kerékpárosok, bringások) már nem is szabad ilyen kérdéseket írni vagy csak nem ajánlott? Csak azért kérdezem, mert némely topicokban allergiásak erre az őstagok.

Akellla: Cube Cross Pro például csúcs trekking, de Rock Shox Paragont a legtöbb trekkingbe tudsz tenni, ha nem zavar az ára.(E elvileg nagyon jó villa.)

[ Szerkesztve ]

(#175850) Somatom válasza szimpláncsak (#175847) üzenetére


Somatom
veterán

Nem. Az teljesen más story. Nincs bónusz/malusz. Viszont, évente csak x alkalomig és csak bizonyos összeghatárig terjed a térítés, nem úgy, mint a KGFB -nél. Ha totálkáros lesz miattad egy Bentley, akkor hiába volt biztosításod, lehet, hogy még az unokád is törleszteni fog.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.