Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
xy.zsolt
őstag
a haverom csak azért nem indult ma azon a versenyen ahol a tömegbukás volt mert nem volt autó ami elvigye.....mondtam neki hogy köszönje meg az őrangyalának és vegyen egy lottót
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
TayRol
veterán
pöpec bringa! lehet érte engem utálni de nagy Scott rajongó vagyok. van nála jobb márka nem is egy, de imádom a gépeiket.
jjeahh
nagyúr
Milyen kalkulátor, hol van ez? Én 63kg vagyok most, a teknőstől 2 klikket vettem visszább.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Canyonokat valahol itt rakják össze mellettünk, innét a nagyfaluból boldog-boldogtalan a gyárba jár be bicajt próbálni, és rá pár hétre érkezik a ‘személyre szabott’, ‘csak neki készült’ bicaj. Biztos nagy élmény, de gondolhatjátok, hogy ez nem az akciós, outlet készlet, hamar elkezdenek röpködni az euro-ezresek.
Meg is van, Koblenzben van (az tőlünk nincs egy 100-as), elvileg van outlet is: [link] .
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
metrion
aktív tag
Ha jól értelmezem akkor 1 klikkre vagy a középtől, ha neked is 5-t lehet kattintani, nekem is így van most, de nem tuti. Kalkulátor: [link]
[ Szerkesztve ]
parkr
őstag
Maximum1
őstag
Nem bírta a roksox a sütit?
arn szép paripa, ránézésre ugyan az a szettünk van, 105 7000 széria, Conti 5000TL, SLX féktárcsa, nekem csak aluváz.
::Trunks::
senior tag
vendingo
veterán
Ez az amit nem értek. Fékolajcsere után is ugyanolyan mint volt. 2 újjal markolatig bírom húzni. (lehet nem is cseréltek!?)
Vidéki vagyok, nem gondoltam, hogy ennyi kínlódás lesz belőle. Ennyi erővel magam is nekiállhattam volna.
Holnap visszaviszem az üzletbe, hogy nézzék meg.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
jjeahh
nagyúr
Kicsit nekem ez furának tűnik, mert a telómon lévő táblázatnál alacsonyabb nyomást ajánl .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
maximilian4
addikt
Szerintem nem cseréltek olajat... csapjál nekik oda az asztalra. Nem szabadna markolatig behúzni 2 ujjal és normál erőkifejtéssel.
Maxi
metrion
aktív tag
Én is ezt mondom, pluszt is miért nem ajánl? Konkrétan kilogrammonként néztem kiváncsiságból. Illetve tényleg, hogy kell nézni ezt a klikket mitől számítva, logika szerint középtől kellene. Viszont ha középtől akkor -5 kattanást nem lehet állítani.
Runner_fxr remélem olvasod és elmagyarázod a szakértői tudásoddal.
Toobee
veterán
Gratula! Muti, milyen gép lett. Milyen teló van rajta? RS-hez én csinaltattam, magam raktam fel.
CB Stamp 1-2 ajánlható szerintem.
https://barbieripnk.hu/
Toobee
veterán
Gratula! Majd dobj be képeket róla, mert nagyon érdekel.
https://barbieripnk.hu/
nemeth989
senior tag
bardi
aktív tag
Szerintem ez terepfüggő is, max kiindulási alapnak jó. Én csak érzésre tekergettem, ha nagyon lassú, akkor hamarabb fárad a kezem, szerintem a megszokott útvonalaidon keress egy emelkedőt meg egy lejtőt, ahol tudsz oda vissza körözni, és próbálgasd különböző beállításokkal, érezni fogod mi tetszik.
'92 Honda VFR 750
python1
veterán
Köszi!
Ha addig nem hordják szét küllőnként, mire megyek érte.
Trunks
Ez hol van pontosan, én tapolcai vagyok.
[ Szerkesztve ]
TayRol
veterán
::Trunks::
senior tag
Tapolca , Nyirád között. Katonai terület , szóval óvatosan :D főútról be tudsz csapatni.
Kb. A rally pályával szemben. Viszont ki van táblázva,hogy nem lehet bemenni. Ha tovabb mesz Tapolca fele egesz "veletlen" tabla nelkul oda lehet "tevedni" :)
[ Szerkesztve ]
::Trunks:: felhasználónak 26 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! /Régi rendszer szerint, plusz a mostani/
python1
veterán
Köszi, így már vágom, párszor futottunk bele szekusokba, airsoft közben. Mi a párommal most kezdtük a bringázást és eléggé óvatosan csapatunk, heti 4x 20km így kezdésnek, de csak aszfalton, mondjuk a végére egy jó nagy emelkedőt bevállalunk. Pont ellentétes irányba ,Diszel felé tapossuk a pedált.
[ Szerkesztve ]
CragON
aktív tag
arn
félisten
Meg profi csapatok is hasznaljak? nino evek ota a scott csapat tagjakent nyeri a vbket.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
arn
félisten
Az uj 105 szett eleg jo lett, 6800as ultegrarol valtottam, nem erte meg a +100got a plusz 500 eur az r8000 felszereltsegu addict, mukodesben meg ua.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Hasaggymeg
Topikgazda
A visszaút csillapítást nem testsúly kg-ra állítják,hanem felhasználásra.Tudtommal a 2 véglet a dirt (teknős) mikor hulla-hopozól a mesterséges dombocskákon,vagy majdnem csak sima aszfalton mész így ráér neki kényelmesen visszarúgni,a másik meg az őrülten csapatás durva köves,gyökeres terepen (nyuszi) ahol a gyors egymásután következő egyenetlenségeket ki kell mozognia a telónak.Én bár nem csapatom nagyon,éppen csak egy picit a teknős felé állítom (ez a legáltalánosabb) ahol lenyomva majd hirtelen felengedve már nem ugrik a bringa eleje fel a teló kirúgásától mert a csillapítás fékezi...ha tévedek majd Runner kijavít.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
khorvat
senior tag
Nkusz fiókja miért lett felfüggesztve tudja vki?
parkr
őstag
hát.. az a sportág engem hidegen hagy
jjeahh
nagyúr
Nálunk a kisvároskánkban van Scott, Cannondale, GT, Marin, Haibike, Merida, Kellys forgalmazó többek között, de ezek mind pont olyan márkák, amik annyira nem mozgatják meg a fantáziámat . Ez meg is látszik mondjuk a helyi bringásokon is, a városi drótszamarak többsége Kellys, a komoly bringások alatt meg általában Scott, Merida vagy valamilyen Cannondale Lefty van. Fura, de hiába lehet helyben kipróbálni és megvenni őket, GT, Marin, Haibike mégis nagyon ritka, a Haibike-okat nagyrészt csak bérelik a turisták.
Ha már álomszamár, ez most nagyon tetszik: Ibis DV9.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
arn
félisten
Azt kell venni amelyik jo ar/ertek aranyu. Nagyobb brandeknel a tudas altalaban csak a felsobb kategoriaban van, olcsobban talan a geobol kapsz vmit vissza, es erosen tularazzak a felszerelteghez kepest - ebbol elnek jobban fizetsz a brandert.
Ennel jobban mar csak a hipszterbrandek vannak tularazva.
Az alapok a legfontosabbak... Vaz-villa (csillapitas), kerekszett, aztan johet a tobbi. Gyakran epp ezeken sporolnak, nevetseges amikor egy 5000 euros bringaba egyketszaz euros kerekszettet tesznek.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
jjeahh
nagyúr
Tudom, de ott van még a teccik faktor, meg a súly is, ráadásul nekem most épp a 27.5x2.6" gumis hardtail bringák jönnek be, ami eleve egy ritkább kategória, a felsorolt márkák többsége nem is gyárt ilyent, vagy ha mégis, akkor nem teccik (Kellys Gibon ). Most egyelőre úgysem veszek bringát, de azért jó lenne egy ilyent kipróbálni és nem lehet, mert egyszerűen a helyi boltokban nincs.
Gondolom te most főleg xc-re gondoltál, ott azért tényleg más a helyzet, mert kb. az összes márkától hatalmas a választék.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
6030D
Ármester
Neki ez a hobbija. Nem az első nick-je.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Toobee
veterán
Gyönyörű, és már SWAT-os
https://barbieripnk.hu/
Hasaggymeg
Topikgazda
Az elsőre gondolsz a második végletként,mikor maxra van állítva a visszaút csillapítás?Az (lehet) városi (is) és arról olvastam (vagy szerelő mondta ),hogy dirt pályázni szoktak vele,"pumpálni" azokon a dombocskákon.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Sefter
veterán
Itthon vetted?
Nagyon bejön
Psn ID: sefter_hun
sebgutkopf
őstag
Még tovább pontosítva, ha a kevesebb mozgás a cél arra pont nem a rebound (visszaút) az eszköz, hanem a kompressziós csillapítást kell növelni (erősebbre venni), hogy lassabban lehessen összenyomni adott idő alatt a teleszkópot, így akár kiállva tekerés, akár útegyenetlenségre kevesebbet fog befelé mozogni (de fog), ezáltal jobb a hajtási hatékonyság és cserébe nem romlik az úttartás és a bringa geója.
Amennyiben a rebound-ot nagyon erősre veszed, azzal azt éred el, ahogy írod is, hogy két egyenetlenség közben nem tud visszatérni alap állapotba a teló és akár egy kiállva tekeréstől a teljesen beülhet.
sebgutkopf
őstag
Mostanában simán lehet, hogy egyes alkatrészeket nem tudnak az adott típushoz (vagy felszereltségi szinthez) beszerezni a beszállítótól, ami miatt nem tudnak gyártani egyes felszereltségű modelleket, mivel az alkatrész készletek már elfogytak.
Akár mennyire is tűnhet úgy, hogy a binga gyártók most nagyot kaszálnak, ez koránt sem egyértelmű. Lévén ha egy gépből csak 1 alkatrészt nem kap meg a beszállítótól, hiába van megrendelése rá, áll a gyártás és nem tud értékesíteni.
Ahol határidőt vállalnak az azt jelenti, hogy adott időpontig az alkatrész és gyártósor rendelkezésre áll és le tudják szállítani neked a terméket. Ahol nincs dátum se ott szó szerint nem tudják mikor fognak tudni bármit is gyártani, valószínűleg nem rajtuk múlik. Az értesítés pedig hasznos, ők se szeretnének vevőt elveszíteni, ezzel is magukhoz próbálnak kötni, hogy igenis számítasz és akarnak neked bringát gyártani és eladni. Amint kapnak alkatrész infót, akkor az alapján már tudnak tervezni és nagyon szívesen várják a megrendelésedet.
sebgutkopf
őstag
Azért írnak mindig negatív számot, mert a számolást a teljesen zárt állástól (teknős) szokták számolni. Tehát onnan mész a nyitott felé és hány klikk kell a teljesen zárt felől.
A te esetedben ez lényegében azt jelenit, hogy a -5 klkk a zárt felől az a legkisebb beállítható csillapítás lesz (akkor is csillapít), amit be lehet állítani. A 60 kg súly alapján pedig ez teljesen reálisnak tűnik.
Feltéve, hogy a rugóerő megfelelően van beállítva a szintén 60kg-hoz.
Toobee
veterán
TREK-nek van például gyári ajánlása modellre és évre bontva.
https://barbieripnk.hu/
arn
félisten
nem ugy altalaban irtam a bringakra.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
arn
félisten
ez nekem a se lefele, se felfele nem jo kategoria
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
metrion
aktív tag
Én 96 kg vagyok, 130-140 psi van a telóban és egy kattanás van a teknős felé, jelenleg. Na ha most ezt teljesen a teknőstől kell visszafelé és nekem -1 kattanást ír akkor az nagyon lomha lenne ilyen súly alatt...
jjeahh
nagyúr
Vagy felfele is, lefele is, attól függ honnan nézzük . Amióta kipróbáltam a 2.6" gumikat, azóta újra vágyom rá, igaz szigorúan 27.5"-ben, mert a 29x2.6 nekem már túl tank.
metrion: ez az egész nekem is nagyon zavaros, de egyelőre nekem a teknőstől -2 klikk vált be úgy, hogy a súlyom 62-66kg között ingadozik. Aszfalton lomhának tűnik, de ott úgyis lezárom a telót, nekem nagyon rázós gyökeres-köves terepen a lényeg, hogy mennyire csillapít és ott ez a beállítás tetszik. Szal ha jársz ilyen helyeken, akkor én azt mondom, hogy keress egy ilyen rázós lejtőt és ott tesztelgesd. Amelyik beállítással a legkevésbé ráz, az lesz jó.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
arn
félisten
akinek kutyas gondjai vannak, lehet hasznal - de legalabbis meglepodnek
https://www.youtube.com/watch?v=5qEFFR8gX6k&feature=youtu.be&t=17
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
arn
félisten
ilyen traktorgumikat nekem kin tekerni, inkabb az ossztelos.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
maximilian4
addikt
Nagyon szép! Grat!
Maxi
Hasaggymeg
Topikgazda
Továbbra is úgy gondolom,hogy a visszaút csillapításnak (vagyis a teknős/nyuszi beállításnak) nincs köze a súlyodhoz,az az öszenyomódott teló kirúgásának,visszaútjának sebességét szabályozza.Ha nincs semmi visszaút csillapítás akkor az összenyomódott rugó teljes sebességgel visszarúgna és tovább ugrálna,vagyis nem csillapítana hanem hintáztatna,tehát olyan minden telóban van,csak nem mindegyik állítható.Súlyodhoz a levegő nyomással vagy rugó előfeszítéssel állítod a telót,a visszaút csillapítás meg talán csak annyiban kapcsolódik súlyodhoz,hogy a nehéz bringás alatt jobban felfújt/előfeszített teló értelemszerűen erősebben rúg vissza az összenyomódás után,tehát kissé erősebben kell fékezni a visszaútat.Szerintem...Amúgy meg az összenyomódás sebességét nem befolyásolja a visszaút csillapítás,össze mindig ugyanolyan gyors csak vissza nem.
Még annyi,hogy míg télen a hideg miatti vastag olaj lassúvá teszi telómat,teljesen nyuszira téve is lassabban jön vissza,melegben meg picit teknős felé szoktam tenni ne koppanjon mikor visszarúg.Valahol láttam úgy állították,hogy a lehető legjobban benyomva majd hirtelen felengedve (elég nehéz művelet gyorsabban elengedni mint ahogy rugó/levegő tolja!) se ugorjon fel a bringa eleje.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
sebgutkopf
őstag
Ez tök jó, mert legalább van kiindulási alap, ami jó eséllyel még működik is. Innen a saját tér tényleg ez a híres max 1-2 klikk jobbra balra, több játék nincs benne.
sebgutkopf
őstag
A rebound értéket nem közvetlenül a súlyhoz kell állítani, hanem a rugó erőhöz.
Mivel a rugó dolga, hogy megoldja a súlyod tartását, nem a rebound-é. Egy erősebb rugó pedig terheletlen állapotban gyorsabban fog kifelé mozogni, amit hivatott a rebound lassítani. Tehát a rebound szerepe igazából a gép terheletlen állapotban szembetűnő.
A villa rebound beállítását súly függetlenül a régi módszerrel a legkönnyebb beállítani: kormányra rátehénkedni és hirtelen elengedni, ha elemelkedik a kirugózástól az első kerék, akkor erősebb rebound kell (lassítani kell).
Ezen módszerrel egyébként gyári ajánlás nélkül is simán be lehet állítani az első teleszkópot, persze gyorsabban megtalálod a helyes értéket, ha már van kiindulási pontod.