Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [DraXoN:] Netfix lemondva
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
6030D
Ármester
Ja, ez holnap lesz, ugye? Akkor főzz ki 500 g tésztát, és edd meg úgy, hogy az utolsó adag a verseny előtt 2-3 órával. Lehetőleg ne bolognaival, hanem sajt, oliva (más) olaj, esetleg tejföl. Vagy lekvár. Mindegy, csak fogyjon el mind.
Sok víz, ma 3 liter, holnap verseny előtt 1,5 l.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
tobias40
veterán
Egy jó videót tudtok ahol bemutatják a lán kenését,és ajánlanak konkrét lánc kenő anyagot és márkát?
Olvastam az ÖF-t,ott nincs konkrét márka-tipus írva...
Átlag használatról van szó!
StLui
veterán
WD40-től (bringás) kezdve mindenki másra esküszik, ezért nincs konkrét ajánlás, inkább az a kérdés általában ki mennyire szereti tisztán látni a láncot szinte mindíg
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
tobias40
veterán
A videó azért lenne jó mert nem teljesen értem hogy hova kell az olaj(zsír) és hova nem.
Régen (fejre állítva)tekerés közben rányomtuk a lánckenőt,jól összecsapott ha nem vigyáztál,és ennyi volt.
[ Szerkesztve ]
Sleek
senior tag
Sziasztok szép napot. Hátsó ledes lámpát keresnék a bringákra.
Aliexpress ebay rendelés oké.
Ahogy tapasztaltam nem sokkal bírtak többet a márkás elemes világítások mint a kínai.
Usb töltés nem lenne gond. Kinek mi vált be ? Köszönöm a tippeket.
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
Hasaggymeg
Topikgazda
Csak bosszantalak,ne végy komolyan. Holnap délután leszünk Korond környékén...előrelát6óan.
3060D...elég sok tésztát eszek [júhtúrós,tojásos(igen,tojásos,a forró leszűrt tésztára rátöltök pár felvert tojást,majd csak addig melegítem még,hogy csak "nedves" maradjon),stb. ],egyik kedvencem,így tudom,hogy 500 gr jó sok!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
tobias40
veterán
Uhh az faxa vidék,irigyellek!
Lehet kimegyek én is augusztusban,még meglátom,de imádok Erdélybe menni!
jjeahh
nagyúr
Amennyire ki vagyok most éhezve egy jó montizásra, ha tehetném valszeg egyedül is simán kitekernék a Madarasira talizni veletek, nem érdekelnek se a medvék se semmi
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Hasaggymeg
Topikgazda
Visszatérünk rá pár nap múlva,addig kiderül melyik nap lesz pontosan,hátha jobban leszel és bevállalod.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
6030D
Ármester
Az 500 g-ot én találtam ki, de azt meg tudom enni 4 adagnak: 3 előtte nap, egy aznap reggel. A tojásos tésztád gyakorlatilag az eredeti carbonara spagetti. Pirított szalonnával még jobb.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
StLui
veterán
láncszemenként egy csepp bőven elég, máshova nem is kell. Csepedgeteős flakont hozzáteszem a lánchoz, finoman nyomom, és közben körbetekerem a pedált hátrafelé, max kétszer körbemenjen a lánc, ezt pl The Singletrack Smapler videóiban láttam
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
Zola007
veterán
DEBRECEN-be rendel valaki most Ebike-ról?
egy külső gumival beszállnék hozzá
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
StLui
veterán
olajozásahogy gondoltam az "odatartást"
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
robee19
tag
Igazi bringázni való idő van. Kezdem élvezni ezt az országúti műfajt. 62 km 25-ös átlaggal. Bár minden nap lenne időm nnyit tekerni.....
Koczó93
őstag
Conti gp4000be mekkora nyomás az ajánlott? 72kg vagyok, Fulcrum Racing1 kerekek.
bringasisti
őstag
Az függ az út minőségtől, hány kátyú van a környéken. Ha félted a felnit azért 6.5 a minimális
BENEFON DELTA--------N8
samujózsi
tag
A 4000/5000 nélküli, 25-ös változatra csak annyit írtak, hogy 110psi, max. 120psi.
Nem tudom, a 4/5000 e téren eltér-e.
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
robee19
tag
Mennyiért vetted a sima GP-ket ?
samujózsi
tag
11500/darab. Máshol 14000-t kértek volna érte, úgyhogy gyorsan lecsaptam az ajánlatra. Állítólag ez is drága.
Eredetileg gatorskin-t akartam, de abból csak 14-15000-ért kaptam volna.
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
dunkel
őstag
Milyen széles a gumi?
rétisün
veterán
én elől 6.5, hátul 7 baron használom a 66 kilómmal
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
cdl
senior tag
Én a 77-tel 7, 7,5
robee19
tag
Azt hiszem 15-ért néztem a kettőt Rose-ról. Én is azt terveztem. Bár most lehet csúszik, így hogy előre kaptam egy új Bontrager r1-et.
samujózsi
tag
Hát ilyesmiben konzervativ vagyok: netről még műszaki cikket is csak úgy, ha személyesen tudom átvenni, ez meg most sürgős is volt.
És ennek megvan az ára.
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
Koczó93
őstag
Ja a lényeget lehagytam 25.
Eddig 7el használtam őket.
robee19
tag
Országúti pedálokból valaki kiokítana? Nem vágom mi a trend Mi mivel kompatibilis? Gondolok itt a Look Keo, Easy, Classic, Max stb. variánsokra. Mint kezdő patentpedálosnak mit ajánlanátok?
draco31
veterán
Sziasztok.
Öcsémnek vettünk 2 hónapja egy használt bicajt, és elől tárcsa fékes. Egy ideje panaszkodik, hogy nem fog, próbáltam állítgatni a bovdennel, a másik oldalról tekerni az ezüst csavarral, picit jobb lett de nem az igazi, így arra jutottunk hogy lehet nem ártana bele új betét.
Na most én nem értek ezekhez, nem volt még ilyenem. A közeli bicajboltba elvittük, 2 nap múlva tudta csak megmondani hogy tud-e bele szerezni betétet. Így inkább hagytam a dolgot.
Szerintem ez a fajta kellene bele ahogy nézegetem. Ha igen, hogy kell ebben kicserélni?
ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
IMIIKE1998
őstag
Utóbbi napokban szóba került itt, hogy a kormányszárnak ki kell takarnia a tengelyt, ha a bringán ülök. Nos nekem előtte van, 75-ös kormányszárral. Most akkor vegyek 50-es kormányszárat?
Anno ez kicsi volt, így vettem ennél eggyel nagyobb vázat(18-ast). Csak ugye ez meg hosszúnak tűnik.
Ez a mostani:
[ Szerkesztve ]
samujózsi
tag
Szoktad tolni a biciklit?
Esetleg letenni és bringás cipőben gyalogolni pár méternél többet?
Ha igen, akkor inkább SPD. Ez ugyan alapvetően MTB-s, de a hozzá való cipőben lehet gyalogolni is (általában). Outis cipőben nem annyira.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
trialboj
őstag
Kösz a tippeket, a kocsi kulcsot muszáj vinnem, ha autóval megyek, nincs kire otthagyjam. Jelenleg esküvőn vagyok Debrecen mellett, minden tudományos étkezés felejtős, örülök ha a rajtra hazaérek. Lehet nem ez lesz a legjobb versenyem, de attól még wl akarok indulni.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Massmurderer
őstag
Szerinted,az nem biztos ám.Ki kell szedni a betétet,és akkor látod milyen van benne,és úgy veszel hozzá.Ezt a féket én tutti lecserélném minél elöbb
robee19
tag
Nem. Általában ha bringázok, akkor pár lépésnél többet nem nagyon teszek meg lábon (kulacstöltés). De valójában ezen is gondolkodtam. Viszont a Look szabványokkal tényleg szeretnék tisztában lenni.
Hasaggymeg
Topikgazda
Akkor vigyázz ne engedj a kísértésnek,hogy megtáncoltass bárkit is,a lábaid másnapra kellenek.
IMIKE...mivel a kormányszár merőleges a tengelyre,sosem fogja kitakarni azt,a kormánynak kell kitakarnia,ami amúgy sem más mint egy ökölszabály.Ha jónak árzed akkor nem kell ezzel foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
INTELligent
senior tag
Na itt vagyok a képpel, mobilos, és már besötétedett, remélem a telefonom atomvillanása bizonyítóerejűként még kvalifikálja a jpeg-et.
Meg ha már rögtön nem tudtam válaszolni, akkor jöjjön némi személyes tapasztalat is. Röviden, ez egy szuper bringa , főleg azokhoz képest, amik nekem voltak eddig. Gondoltam, hogy milyen nehéz lesz, mert olyan nagydarabnak tűnt a váz, de rá kellett jönnöm, hogy acélvázashoz képest ez pillekönnyű, úgyhogy már a próbakör alatt hozott pozitív meglepetéseket. A Rock Shox levegős teló meg valami álom, még kemény terepen nem ment, de az úthibákkal sűrűn tarkított szafarit simán vette.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
Runner_fxr
Ármester
A pályázásra (parkozásra) azért van szükség, hogy fejleszd a lejtőzési technikádat. Nyilván a veszély benne van minden csapatásban, ugratásban, de a lényege szerintem az, hogy itt épített, karbantartott körülmények között tudsz gyakorolni. Ezt utána tudod kamatoztatni a természetes ösvényeken, terepeken. Természetes közegben sokkal veszélyesebb gyakorolni az ugratásokat, ott már sokkal precízebben kell végrehajtani. Nyilván mindenkinek mást jelent a montizás, és én abszolút megértem a Te álláspontodat is, mert végső soron pont ez a montizás lényege, hogy a természetbe, vadregényes tájakon kalandozzunk. A technika fejlődésével gyakorlatilag folyamatosan változott az, hogy mi tekinthető éppen úgymond a MTB esszenciájának. Anno a 90-es években ehhez elég volt egy minőségi, acél vázas, merev villás, vagy max 5cm-t rugózó villás, mai szemmel inkább cross trekking geometriás MTB kerékpár, mondjuk 3 X 7 sebességgel, 11-28-as sorral, kanti fékekkel, de minőségi Shimano szettel. Egy ilyen géppel anno a hegyek császárának érezhette magát a bringás, ma már más szelek fújnak. Én úgy gondolom, hogy jelenleg az igazi MTB, amivel legintenzívebben meg lehet élni magát a MTB-os élményt, az egy közép vagy felső kategóriás, össztelós Trail/Enduro gép, kb. 140-160mm-es rugóutakkal, 12-14kg közötti tömeg mellett, vagy pedelec verzióban ugyan ez. Miért? Miért nem XC? Azért mert a terepek változatosak, számomra az az igazi MTB ami nem korlátoz le, amivel tényleg árkon bokron nagy biztonsággal lehet közlekedni, nagyjából bármerre is visz az utam, nem a bringa lesz a szűk keresztmetszet. Ha ismeretlen terepre tévedek, akkor a bringában marad tartalék, nagyon nem mindegy, akár csak 40km/h tempónál is, ha rámész egy avar alatt megbújó nagyobb kőre, vagy bármire, kisebb-nagyobb gödrökbe, vízmosásokba, akkor nem dob le a bringa magáról, hanem a 140-160-as telók kimozogják, úgymond megmentenek téged egy perectől. Nekem számtalanszor volt olyan szitum amikor a bringa mentett meg, ha XC-n ülök, tuti, hogy nem fogom meg. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy egy minőségi, modern XC-nek nincs létjogosultsága a vadregényes, igazi MTB élmény kereső felhasználók között, de nyilván sok szempontból lekorlátoz, bizonyos keretek közé szorít, kétszer is meg kell gondolni, hogy melyik utat választod ha jobban bedurvulna a terep. Az mondjuk igaz, hogy gyorsabb fölfelé az XC, (persze ha pedelec Trail/Enduro-val hasonlítom össze, akkor már ez sem igaz) de összességében egy modern Trail/enduro gép mindenképpen sokoldalúbb, szerintem jobb partner a vadregényes kalandozásban mint egy modern XC. Függetlenül attól, hogy valaki nem egy vaddisznó lefelé, akkor is sokoldalúbb már egy 120-140-es Trail fully is mint az XC. Amennyit nyersz fölfelé az XC-vel, annál sokkal többet veszítesz a lefelé élményből. A skála egyik végpontja, míg a Trail sokoldalúbb, annyival nem másik szarabbul mint amennyivel jobb lefelé. Én így gondolom. Tehát nagyjából ugyan arról beszélünk, ugyan azt szeretjük, csak én nem akarom magam annyira korlátok közé szorítani, mint Te az XC-vel. És gondolom StLui sem, ezért vett össztelós Trail/Enduro bringákat.
Más téma.
Úgy tűnik, hogy végül a zsugorcsöves megoldás lett a befutó a kábel zörgős problémámra. Sikeresen behúztam az alsó csőben futó 4db kábelt 2db zsugorcsőbe. A kijelző és váltó kábelnél könnyű volt, mert csak rá kellett húzni, de a hátsó féket és a dropper kábelét nem akartam megbontani, így ott középen felnyitottam az egyik zsugprcsövet, majd úgy húztam rá a kábelekre, és szigetelő szalaggal, apró lépésenként haladva végig ragasztottam. Feltűnt még a dropper vezetékénél is, hogy talán az is kopoghat ahogy rugózik a váz, így ott marsh guard slaper tape-el körbetekertem a vezetéket egy pár centis szakaszon, így a zörgés ott is kizárva.
A hátsó váltónak behúztam egy új vezetéket, érdekes, hogy gyárilag ezt 3 szakaszból oldották meg, középen, ahol kibújik a vázból, az alsó forgáspontnál, egy rugalmasabb nokon házzal, de a váltás minősége csapnivaló volt gyárilag, az XT váltókarral, bekapcsolt váltókuplunggal már komoly erő kellett a váltáshoz és pontatlan is volt, kissé zajos bizonyos fokozatokban. Most bekötöttem úgy, hogy végig fut egy vezeték, ég és föld. Valószínűleg gyárilag azért döntöttek a három részes kábel mellett a váltónál, mert a nokon ház nem olyan merev és nem dörzsölte annyira a vázat, de cserébe fos volt a váltás minősége. Arra kell figyelni, hogy legyen fólia a bovden ház alatt.
Amikor megvettem a Meridát, nem gondoltam volna, hogy ezt is szét kell borítanom, de itt alighanem némi tervezési hiba, átgondolatlanság bejátszott a belső kábelezést illetően. Holnap reggel összerakom teljesen, aztán éles teszt, ha nem sikerült megszüntetnem a rejtélyes zörgő, kattogó hangokat, akkor megy fel az apróra az tuti. nem szenvedek tovább, már gyakorlatilag csavarjaira szedtem, meg összeraktam újra, múltkor a forgáspontok, most meg a teljes vezetékelés.
(#140586) Hasaggymeg válasza INTELligent (#140584) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Az levegős teló?
Runner...és melyik lesz a következő "áldozat"? Azért idézőjelben,mert tulajdonképp nem is áldozat,hisz mindegyiket inkább felspécized,mintsem lehurbolod mielőtt eladod.Ugyanakkor azt gondolom,hogy egyszerre szerelő és felhasználóként olyan magasra toltad a lécet,hogy félő nem is létezik számodra már a piacon tökéletes darab,mindegyiken javítanivalót fox találni...ami amúgy természetesen nem is különösen baj.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#140587) Runner_fxr válasza Hasaggymeg (#140586) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Tökéletes bringa nem létezik, ez igaz. Valami nyűgje mindegyiknek van, teljesen mindegy mennyi pénzt költesz el, időnek kell eltelnie amíg belakod. Ami biztos, hogy a következő bringámon hanyagolni fogom a bovdenes váltót, úgy gondolom, hogy egy modern, össztelós MTB (pedelec meg pláne), azon a fejlettségi és bonyolultsági szinten van ma már, hogy ehhez nem igazán passzol a hagyományos bovdenes váltó.
Bármi gond van a kábelezéssel, szedheted szét a bringát darabokra, dörzsöli a vázat is ahogy rugózik a váz, szívás.
Váltónak és droppernek is kábel nélkülinek kell lennie egy ilyen modern gépen.
És, hogy mi lenne a Merida utódja? Ez még nem eldöntött, de nagyon bejön a Propain Ekano 165, talán ez. Sram AXS váltással, Fox telókkal.
De a YT Decoy is esélyes.
[ Szerkesztve ]
(#140588) IMIIKE1998 válasza Hasaggymeg (#140583) üzenetére
IMIIKE1998
őstag
Köszi, akkor ezek szerint nagy gond nem lehet. Most babrálok megint a pozícióval, mert szervizben volt a bringa és el lett állítva a nyereg.
Zsohi
őstag
Olyan vázat kell venni ahol nem a vázon belül van elvezetve a kábelezés és lőn világosság. és egyenesen álljon a váltótartó, legyen elegendő kábelrögzítő a vázon, ne C klippel, hanem műanyagbilinccsel legyen rögzítve a kábel és ezután még egy legalja Tourney is úgy váltana, hogy kiutat nyerne a pokol legmélyéről.
Az új 12 sebességes Shimano hajtás nem érdekel? Állítólag szépen felmosta a padlót a SRAM Eagle-lel, terhelés alatt is finoman vált, a legnagyobb tányéron hátrafelé tekerve nem dobja le a láncot.
---
Amúgy meg mára már annyira elidegenedtek egymástól a sport különböző alfajai, hogy egyszerűen nincsen értelme egy kalap alá venni mindent. Azonban még is, az amit Jjeahh csinál az áll legközelebb ahhoz amit a hegyi kerékpározásról gondolok(all-mountain). Az XC és a DH csak egy, egyfajta perverz kivetülése egy vágyakozásnak, ahogyan a pedelec kerékpárok is.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
6030D
Ármester
Az. XC32
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
jjeahh
nagyúr
Azt már tudom, hogy szerinted egy trail fully az mtb esszenciája, nekem erről még végülis komolyabb véleményem nincs, de szerintem ez is nézőpont kérdése. Annyit tudok, hogy nekem jelenleg a hardtail xc megfelelő.
1. Aszfalton is tekerek 30-150km távokat akár (ha van akivel) és outira nincs pénzem
2. Három éve montizok, gyenge vagyok még felfelé, ráadásul egyre jobban szeretek mászni, attól félek egy nagyobb rugóutas több lejtőzésre kitalált nehezebb gép még jobban visszafogna, szal egyelőre nem árt, ha mászásban minél jobban támogat a vas, nem akarok hosszú túrák vége felé kikészülni, haveroktól folyton lemaradni stb.
3. a lejtőzés annyira nem izgat, egyre inkább félek a nagy sebességtől még könnyű terepen vagy aszfalton is és számomra nem ad semmi extra élményt, normál vagy lassú tempóban meg xc-vel is le lehet jönni bárhol, ahol előtte sikerült kimászni
4. fully = extra szervízköltség, extra hibalehetőség a hátsó tagnál, forgáspontoknál, amit itthon nem mernék sajátkezűleg szervizelni ha véletlen gond van és épp nincs pénzem szervizeltetni, hetek-hónapok kimaradhatnak emiatt. Tudom, az elmúlt egy évben viszonylag sokat költöttem cuccokra, de ez nálam hullámzó, most egy kicsit több zsebpénz összejött, de sokszor hónapokig semmi, szal anyagilag valszeg nem állok készen egy fullyra.
5. Ráadásul egy olyan trail fully, ami felszereltségben minden téren előrelépés, annyiba kerülne, mint egy jobb karbon xc (2000+ eur), de amíg a trail 13.5, extrém esetben akár 16 (!)kg, addig az xc 10kg, ez szerintem brutális súlykülönbség. Szal nehezebb terepen lefelé (nem gyorsan, mert egyre kevésbé szeretek száguldozni) a trail valszeg nagyobb élményt adna, de felfelé, könnyebb terepen és aszfalton az xc lenne sokkal élvezetesebb és egyszerűbb az egész konstrukció, könnyebb karbantartani.
Szal én úgy gondolom nézőpont kérdése, de ezt is már annyiszor átrágtuk, hogy hihetetlen és még mindíg magyarázkodnom kell, hogy miért jó nekem a ht xc. Te egyszer írtad le, hogy csak hétvégenként van időd kimenni tekerni és olyankor élvezni akarod a montizást, nem kidögleni és azonnal vettem az adást, hogy miért jó neked a pedelec enduro, tényleg megértem. Többször én sem magyarázkodok, használom amit jónak érzek, aztán majd egyszer, amikor sor kerül a váltásra valszeg más kondiban leszek már és kitudja mennyi pénzem lesz rá, szal akkor majd újra elővesszük a témát és meglátjuk. Most elvagyok azzal ami van . Az biztos, hogy ha most, ebben a pillanatban pénzem lenne rá, akkor a jelenlegi kondimmal, igényeimmel egy ht karbon xc-t vennék 2000 eur körül, rebával vagy sid-el, lehetőleg 1x sram hajtással, shimano fékekkel, 10.5kg körüli súllyal. Amúgy nem értem miért pont én vagyok mindíg az, akit meg kell győzni a trail fullykról, bőven vannak még itt xc-sek rajtam kívül és ahogy elnézem sokan tekernek 1000m+ szintes köröket arrafelé is, szal a terep nem hiszem annyival nehezebb nálunk, max szebb és érintetlenebb. Gondolom azért mert én mindíg ráharapok a csalira. Mondjuk nem zavar, valamilyen téren tanulságosak ezek az elmélkedések is.
Jöhet az enduró vs xc háború .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
SSJmeszes
senior tag
Jó hosszúba írtad le..
Szeretsz mászni, lefele nem szeretsz száguldozni már.. Ez tök egyértelmű milyen bicikli jó neked..
YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
jjeahh
nagyúr
Hosszú volt az előzmény is . Amúgy természetesen ha vastagabb lenne a pénztárcám és lenne pénzem megvenni/karbantartani egy könnyű karbon trail fully-t, akkor tuti újragondolnám az egészet.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
(#140594) Massmurderer válasza Runner_fxr (#140587) üzenetére
Massmurderer
őstag
A sárga brutál jól néz ki.Árba se olyan vészes ahhoz a felszereltséghez képest.
Fall-N
veterán
Kellene rá az SRAM vezeték nélküli AXS cucca.
Egyébként kissé értetlen, hogy egy ekkora cég, mint a Merida nem gondolt erre a tervezésnél. Ezek apró dolgok lennének, és nem kerülne sokba sem.
[ Szerkesztve ]
X2N
senior tag
Hát ha lefele nem nagyon szoktál állatkodni, akkor nem is igazán van értelme a fully-nak. Egy merevvel ha annyira köves a terep már lerepül a lábad a pedálról, szátrázza a lábad a terep, szóval nem annyira biztonságos. Én nem vennék karbon fully-t, próbáltam 2 éve tesztnapon Kona Hei-Heit, persze könnyebb de nekem ez annyira nem lényeges, a karbon repedhet, ha törik akkor balesetbeszélyes. Ha fully-t vennék most tuti hogy enduro-t vennék, nem a rugóút miatt hanem a geo miatt.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
jjeahh
nagyúr
SPD-ről már nem repül le . Amúgy gyakran előfordul, hogy olyan terepen lejtőzök, de ha nagyon ráz, nem csapatom tovább, hanem lassítok, számomra ez nem érvágás.
Erről a karbon törik dologról amúgy nem tudom mit gondoljak, sokan írják ezt, de másrészt meg több ismerősöm is használ karbont évek óta gond nélkül, versenyeken is, ahol azért nem kímélik. Eséskor ha megütöd vajon mennyire bírja? Ettől félnék én talán, mert máskor nincs amikor eltörjem, 65kg vagyok és óvatos duhaj.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
ZolkoW
őstag
Ez a tegnapi is aszfaltos túrának indult, aztán egész sokat kellett tolni,meg vállon hozni .
A külsők nem erre lettek optimalizálva, de el lehetett velük evickélni. Már tavaly is az volt a benyomásom a Balaton-felvidéki túrisrautakról,hogy nem hogy bringával, de gyalog sem mindig járhatók..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
SSJmeszes
senior tag
Én is pont ezért nem vettem meg végül a karbon Caprát.. Pedig a citrom fekte jobban adta.. de nem mertem bevállalni, hogy esetleges rosszul esésnél, bukok 2000 eurót. Nem gondlnám, hogy esés nélküli használatnál megadná magát, azért ki vannak ezek találva.
YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
Téma tudnivalók
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- XPS 9530 15.6" 3.5K IPS érintő i7-13700H RTX 4060 32GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- AKCIÓ! GAMER PC - RTX 2060 6GB - Ryzen 5 5500 - 16GB DDR4 - 240GB SSD - 500GB HDD
- ÚJ! GAMER PC - RTX 3060 12GB - i5 12400F/13400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD
- Eladó Dell Alienware AW2518HF Monitor 1080p / Flat / 240Hz / TN
- Corsair RM1000x - eladó!