Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#133601) Hasaggymeg válasza trialboj (#133600) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ha aszfaltos túrázós bringázás is játszik akkor legfeljebb egy ilyen [link] kis rugóútú jöhetne szóba,de akkor inkább már merevfarú,így kiiktatva a hátsó rugóstag meg a kismillió forgáspont miatti macerát.Ennek az ára egy valamelyest kényelmetlenebb kerékpározás,lassúbb lefele csapatás,talán néhány nagyon technikás sziklás/gyökeres meredek terepen felfele tapadásvesztés,kipörgés,de hát valamit,valamiért.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#133602) pikszel válasza Massmurderer (#133582) üzenetére


pikszel
őstag

Szerintem nincs azon védőréteg, egyszerűen az a helyzet, hogy még kicsi a súrlódás. A használt fékbetétednek már van egy profilja a kopásból eredendően, így az még nagyjából korcsolyázik a tárcsán. Össze kell még kopniuk.

„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”

(#133603) jjeahh válasza trialboj (#133600) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Tavaly nyártól úgy kéthetente a haverommal én egyre durvább terepekre megyek, meg újabban a helyi teljesítménytúrákon is részt veszünk, ahol szintén vannak elborult sziklás-köves helyek. Persze valszeg 80%, hogy belsővel sem lenne defektem, ha 1.3 bar-ra engedném sem, mert nem szokásom állatkodni, max eleresztem a féket lefelé néha, ha nem túl rázós a terep. De azért jó lenne bebiztosítani magamat, hogy alacsonyabb nyomáson is teljes biztonsággal használhassam a gumikat paranoja nélkül.

Amúgy senkinek nincs tapasztalata tubeless-el alacsony nyomáson? Mondjuk 1.3 bar-t használnék 66kg testsúllyal. Arra lennék kíváncsi, hogy tényleg eleresztheti könnyen a levegőt? Mert akkor lehet jobb lenne valami olyasmit venni, mint a Vittoria Air-Liner, azzal levegő nélkül is van tartása a guminak és nem esnék el vele egy kanyarban. Mondjuk nem mintha olyan gyorsan venném a kanyarokat, de na... :DDD . Attól nem félek, hogy lefordul a gumi a felniről, picit úgy érzem, mintha ez valami urban legend lenne, egy turista XC-snél nem hiszem előfordul valaha ilyesmi. Emlékeim szerint talán Strezi is írta volt, hogy 0.75 bar-on pályázott enduróval, tubeless-el, 95kg súllyal és még neki sem fordult le a külső.

szerk: amúgy egy kis ízelítő miért is jók ezek: [link] [link]

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#133604) parkr


parkr
őstag

olyan jó hogy mire elindulnék, mindig 35-40-es szelek támadnak fel, de persze a rossz irányból :D

(#133605) gabo91


gabo91
aktív tag

Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni vásárláshoz :)

Áprilistól-október végéig használnák (rossz minőségű magyar) országút/bicikli út, néha minimális földút.
heti 1-2x 50km hétvégente 100-150km es körök
183cm/76kg +táska.
(Jelenleg egy 13éves régi alap Hauzer -em van. Ez azért kevés, 48-15 fogszámmal nem igazán lehet haladni, fárasztó )
Használt is jó nekem, 150-160k lenne a teteje amit rászánnék. crosstrekkingeket néztem. [link] erről mi a véleményetek? Mit tudnátok javasolni helyette, akár új/használtban?

Köszi előre is.

(#133606) jjeahh válasza gabo91 (#133605) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Szerintem aszfaltra nyugis tempóhoz, tehát nem sportos felhasználáshoz ez bőven jó bringa, ennél jobb nem is kell. Viszont ha sportosabban, gyorsabban haladnál, ez a geó meg stucni azt nem biztos, hogy támogatná, arra egy CX talán jobb lenne, de az már nem az én világom, nem igazán értek hozzá.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#133607) ivana válasza gabo91 (#133605) üzenetére


ivana
Ármester

Ez azért kevés, 48-15 fogszámmal nem igazán lehet haladni, fárasztó

A 48-15 már pályaáttétnek sem éppen a rövid kategória :U

(#133608) cdl


cdl
senior tag

Na ma sikerült abszolválni a régen tervezett Debrecen, Hajdúnánás, Balmazújváros, Debrecen kört(100 km)
Úgy gondoltam reggel nem lesz szél, így 8-kor már úton voltam. Ez 3 perc után megdőlt, az első 40 kilcsin 35-40 km szembe szél várt rám.
Viszont nagyon vicces KOM vadászat lehetett volna utána.
Nánás Balmazújváros között tökéletes hátszélben 130-as pulzussal, vigyorogva tekerve lettem ötödik a listában a Stráván.
Ha foglalkoztam volna vele, sima a dobogós hely.
De inkább örömbringázás volt.
Ez egy jó nap.

(#133609) itouchfan


itouchfan
senior tag

Sziasztok!
Megfogadva a tanácsokat elálltam az összeépítéstől, és használt cross-trekking, ill. MTB gépeket kezdtem nézegetni. A kérdésem a vázméretekkel kapcsolatos lenne. 183 cm vagyok, átlépő magasságom 82 cm. Erre a kalkulátor 18-19"-os MTB (48-50 cm), és 21-22"-os trekking (54-56 cm) vázméretet ajánlott. Szeretnék egy sportosabb geometriájú vázat, komolyabb terepezés nem lenne, inkább tekerés aszfalton+földúton, döngölt úton. A kérdésem, hogyha erre a célra kicsit nagyobb (52-54 centis) vázméretű montit választok, annak lesz-e valami hátránya, vagy jól gondolom, hogy a magasabb váz csak a technikásabb utakon jelent hátrányt, ami nálam nem szerepel tervben?

„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”

(#133610) ivana válasza itouchfan (#133609) üzenetére


ivana
Ármester

Az, hogy a nyeregvázcső mekkora utoljára a régi outiknál számitott. Csak a hossz számit kb.

(#133611) Massmurderer


Massmurderer
őstag

Váltókarok fent :R Egész más érzés váltani :DDD

(#133612) jjeahh


jjeahh
nagyúr

Na jó, most megint nagyon elbizonytalanítottatok a tubeless + szivacs témában :DDD . Szerintetek 1.2-1.3 bar-on lefordul meg elereszti a levegőt, a szivacsgyártók meg tesztek szerint viszont nyugodtan lehet ilyen nyomáson csapatni velük. De most miattatok bennem van a félsz, át is raktam a szivacsot a kosárból a kívánságlistára, úgy tűnik könnyes búcsút kell vennem az alacsony nyomástól, örökké hiányozni fog :( . Mondjuk az is igaz, hogy a szivacs árát másra is tudnám költeni... már csak az a kérdés, hogy szivacs nélkül sima tubeless-el tegyek-e egy próbát, azzal mennyit lehet nyerni, 0.1, max 0.2 bar-t nem? Holnap kipróbálom annyit meg lehet-e érezni rázós terepen, gondolom nem igazán.

Na de akkor segítsetek más témában: kinek van Shimano PD-T400 pedálja? Érdekelne, hogy le lehet-e szedni róla a prizmákat? :DDD . Talán kipróbálnám ezt az spd dolgot ha nem veszek szivacsot, első blikkre úgy gondolom talán kezdésnek egy olcsó Click'r pedállal jobban járnék...

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#133614) IMIIKE1998 válasza jjeahh (#133606) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

A CX sajna nem ez az árkategória. :/

(#133615) bringasisti


bringasisti
őstag

Mentem ma 102 kilométert. Tudom nektek ez másképp jön le, de nekem nagyon nagy élmény volt.

BENEFON DELTA--------N8

(#133616) jjeahh válasza bringasisti (#133615) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Volt benne minimum 1000m szint? :D

proci0: Megköszönném! :R

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#133617) bringasisti válasza jjeahh (#133616) üzenetére


bringasisti
őstag

Azt hittem megpusztulok

BENEFON DELTA--------N8

(#133618) cdl válasza bringasisti (#133615) üzenetére


cdl
senior tag

Ott is fújt a szél?:)

[ Szerkesztve ]

(#133619) 6030D válasza cdl (#133618) üzenetére


6030D
Ármester

Mindenhol fújt! :DDD Már szinte zavar, ha nem fúj, nem is tudom elképzelni milyen az.

jjeahh: felkerültek a Mitasok, tejelve. 3 bar van bennük. Kérdés? :C Holnap bevetés, jó lesz!

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#133620) jjeahh válasza 6030D (#133619) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Pff, azt a nyomást én el sem tom képzelni terepen :DDD . Na de a szivacsot elnapolom és még agyalok rajta akkor... :D

SPD-hez: kíváncsi lennék olyan véleményére, aki próbált normál spd-t és click'r-t is. Ha a normál spd-n kicsavarnám a csavart, amivel be/ki oldás erősségét lehet szabályozni (ha jól értem van ilyen), addig, amíg megtanulom használni, azzal nem lennék ugyanott, mint egy click'r-el? Mármint nem oldana ugyanolyan könnyen? Tudom, írta valaki, hogy igen, de sok az ellenvélemény is, főleg olyan véleménye érdekelne, aki próbálta is. Sima spd pedállal amúgy garantált az esés az első pár körön? Csak akkor vennék click'r-t, ha tényleg SOKKAL könnyebb kioldani, mert nagyon nem tetszik ezeken a pedálokon az a vaskos ronda műanyag keret :( . Városi bringán elviselném, de XC-n valahogy egy M520 jobban nézne ki szerintem.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#133621) bringasisti válasza cdl (#133618) üzenetére


bringasisti
őstag

Átb@szott a meteorológia mert azt mondták hogy gyenge pofaszél kifelé és mikor jövök vissza akkor elénk hátszél. Mikor mentem kifelé a Duna parton akkor éreztem hogy észnél kell lennem mert nem fogom bírni különben

BENEFON DELTA--------N8

(#133622) 6030D válasza jjeahh (#133620) üzenetére


6030D
Ármester

ClickR-t nem próbáltam, de az SPD-n teljesen mínuszba csavarva kezdtem. Kimentem egy elhagyott útra, átvettem a cipőt (hátizsákban vittem a cserét...), és próbálgattam a ki-be csatolást. Tök jó, megy, akkor menjünk ki élesben. Egy idő után rájöttem, hogy feleslegesek az első körök, mert pár éve már úgy bringázok, hogy elindulok otthonról, és nem rakom le a lábam "órákig", tehát kicsatolni sem kell. Ha meg mész monoton 1-1,5 órát, akkor amikor megállsz, úgyse jut eszedbe, csak ha már benne lesz a mozdulat a lábadban. A teljesen letekert állapotban én mászáskor ha megakadtam, és reflexből ki akartam lépni oldalra, akkor általában kirántottam a sima 51-es stoplit is az 520-ból. Aztán volt olyan, hogy nem, de van ilyen. Szerintem 520-at vegyél, Decából.

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#133623) jjeahh válasza 6030D (#133622) üzenetére


jjeahh
nagyúr

"Aztán volt olyan, hogy nem, de van ilyen"

Ettől f*sok, ahogy gondolom mindenki :DDD . Miért van olyan, hogy nem tudod időben kicsatolni? Olyan régóta létezik spd, hogy már kitalálhatták volna hogyan lehet 100% biztonságos... az ilyen helyzetektől félek amúgy a legjobban, hogy egy köves, kavicsos sziklás meredek részen kipörög a hátsó kerék, le kell lépnem oldalra és nem tudok. Ilyen terepen ha esek, az bizony nem szerencsés, mert kemény, éles kövekhez verem oda magam. És sajnos ez a helyzet nem olyan ritka, főleg amióta rendesen felpumpáltam a gumikat ;]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#133624) 6030D válasza jjeahh (#133623) üzenetére


6030D
Ármester

Azért, mert pont az a lényege, hogy húzod felfelé. És alapból úgy veszed le a lábad a platform pedálról, hogy felemeled és oldalra lerakod. Ha gyerekkorodban azt tanultad volna meg, hogy elforgatva lépsz le a pedálról, akkor menne. De mondok mást, gyerekkorodban nem húztad az első féket, mert orra esel. Most meg tudod húzni, mert megtanultad. Gyakorlod, menni fog. Ennyi. ;) Én már papucsban is tekerem a lábam, mielőtt megállok.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#133625) bringasisti válasza jjeahh (#133623) üzenetére


bringasisti
őstag

Félre értetted. Ha valaki ezt a rendszert használja akkor benne lesz a lábába egy két nap alatt. Amikor a busz alá tekertem pedig pont akkor voltam 60 mindkét oldalt tudtam oldani mert különben most nem írogatnék itt

BENEFON DELTA--------N8

(#133626) ZolkoW válasza jjeahh (#133623) üzenetére


ZolkoW
őstag

addig veszély,ameddig nem reflex. utána is járhatsz pórul miatta,de nem a pedál hibájából ;)

a planet-x féle szivacsbetétet meg kétszer linkeltem, fele ár alatti ahhoz képest,amit kinéztél,ha jól emlékszem, de még megszóltok,hogy reklámarc vagyok :)
(jó, tudom, ha mást nem rendelnél onnan, akkor máris kevésbé jó üzlet, de mikor van olyan,hogy nem rendel mást az ember? :D)

[ Szerkesztve ]

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#133627) 6030D


6030D
Ármester

Használ valaki Bryton 330 (vagy más) + ilyen pedálfordulat szenzort? Felraktam, de nem mér folyamatosan. Valamikor mér, valamikor csak 3 vonal van, valamikor 0. Arra gondoltam, hogy a Magene övvel veszett össze, de öv nélkül sem megy. Mi lehet a gond? Zöld lednek folyamatosan kell világítani?

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#133628) Massmurderer


Massmurderer
őstag

Kinézet ide vagy oda szerintem a hajtókarokat vagy befoliázom vagy tekerek rá szigetelőszalagot.Legalább nem sérül.

[ Szerkesztve ]

(#133629) ivana válasza Massmurderer (#133628) üzenetére


ivana
Ármester

A hajtókar alumínium (legalábbis a valamire használható fajta), annak semmi baja nem lesz ha kopik a festék. A szigszalag ragasztóját viszont sose szeded le.

(#133630) Massmurderer válasza ivana (#133629) üzenetére


Massmurderer
őstag

Arra van megoldásom :) Már takaritottam a vázról le ,és secperc lejön.

(#133631) jjeahh válasza bringasisti (#133625) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Értem. Visszakeresve az "spd esés" szavakra, azért találtam pár ijesztő hozzászólást :DDD

ZolkoW: Ja, megtaláltam és tényleg nem drága, ennyiért talán akkor is megér majd következő alkalommal egy próbát, ha a topiklakók nem ajánlják ;] . Sokat nem vesztek vele. Most egyelőre talán tubelessesítek és talán spd-re is váltok, egyikben sem vagyok teljesen biztos :DDD

Massmurderer: [link], vagy nem csak a végére kell?

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#133632) Napfénysüti

Ma eljutottam Somogyba, jó kis dombos megye. :))

Felavattam az új bringaszállítót is, Thule Proride 598 lett végül:

Més que un club!

(#133633) trialboj


trialboj
őstag

Emberek, mikor szél van, akkor erdőbe kell menni :DD Persze aki nem eleve oda született és nem is autóval megy a "hegy" lábáig, azoknak van 1 remek tippem. A leghasznosabb öltözék a bringás szettemben az új szélmellényem VAN RYSEL Eddig odaát nem volt elérhető, szóval akit érdekel hamar vigye el, ki tudja mennyi van készleten.

Kb 1 hónapja használom már, 13-25 fokig, alig pár alkalommal nem volt nálam v rajtam. Visszacsomagolható magába, habár nekem még 1x sem sikerült belegyömöszölni abba a kis zsebbe, ami rajta van, de simán összehajtva is belemegy a mez zsebébe, és nem zavar, súlya nincs.

Ahogy a nevében is szerepel, ez országútra van tervezve, de szerintem ilyesmi montira nincs is, az anyaga annyira vékony, hogy a legkisebb vágás is elég hogy szétszakadjon, ezért nagyon fontos hogy erdőbe érve egyből le kell venni, mert egy belógó inda v ág, beleakad és lekapja rólad. Hidegebb körülmények között lehet köztes rétegként használni, aláöltöző, szélmellény, mez.

Nincs rajta gagyi decás felirat, csak annyi hogy VAN RYSEL igényesen. Egyáltalán nem izzadok benne, ma 22 fokban másztam, a háta érdekesen van megoldva, nagy rések vannak a szellőzésnek, viszont hátszélnél mégsem fázol.

Pár napja 20 fokban óriási szélbe tekertem, elég hideg szél volt, erdőből kiérve egyből fázni kezdtem, felvettem, és nyaktól derékig, mintha kikapcsolt volna az agyam érzékelése, nem tudott átfújni rajta a szél még csak 1 picit sem, pedig a karom majd le fagyott hazáig.

Egyetlen apró gondom van vele, hogy a cipzár annyira pici, szerintem ez a gyenge pontja, 1 kézzel nem tudod huzigálni, miközben mászol, v ereszkedsz, és ha nem vagy óvatos, megszakadhat, onnantól meg semmi haszna nincs, szóval azzal csak óvatosan. Karnál feszül szépen, nyaknál kb 4 ujjnyi hely van, de mégsem fúj be a szél, mert elég magas. Az enyém M-es, kicsit passzentos lett, 181-75kg, talán az L jobb lett volna.

Én csak ajánlani tudom, bármikor jó ha ott van nálad, kicsit esik a hőmérséklet hazafelé, felveszed, és a tested melegben lesz, még ha a kézfejed már kezd kihűlni akkor is viszonylag kellemesen hazatekersz.

Képek

[ Szerkesztve ]

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#133636) jjeahh válasza trialboj (#133633) üzenetére


jjeahh
nagyúr

"Emberek, mikor szél van, akkor erdőbe kell menni"

Én is így tapasztaltam :D . Ezért terepezek már hetek óta, nyomni kéne az aszfaltos alapozókat is, de ilyen szélben... :U

proci0: Köszi! Gondolom a stoplit hiába venném meg külön, normál spd-vel nem érezném az előnyét.

Napfénysüti: Nem szeretem a Canyonokat, de ez szép :K

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#133637) deny330


deny330
aktív tag

Random kérdés; a lockout kart lehet / szabad menet közben állítani? Pl mennyire baj, hogyha a hátsó tagot menet közben nyitom ki / zárom el?

Egyik haverom lepődött meg azon ma, hogy én bizony csak úgy menet közben zárom el / nyitom ki a hátsó tagot, és hogy az mennyire nem jó neki. Bár szerintem ez egy baromság, azért elbizonytalanodtam. :F

Más: voltam kint tekerni egyet még a múltkor, amikor esős idő volt. Kifejezetten jó érzés volt az erdőben menni annak ellenére, hogy tiszta sár lettem a bringával együtt. Meglepően tapasztaltam, hogy mennyivel másabb friss sárban bringázni. Egészen új helyzeteket tud teremteni a megszokott útvonalakon is. :D

Még mielőtt összesároztam volna.

[ Szerkesztve ]

(#133638) zsocy válasza jjeahh (#133636) üzenetére


zsocy
őstag

De, éreznéd az előnyét, a shimano is úgy árulja hogy az egyik a "normál" csavarással oldó, a másik pedig a könnyített, több irányban oldó. Mindkettő jó spd-hez és clickr-hez is. Szerintem ez a clickr annyiban más mint az spd hogy még lejjebb lehet tekerni a pedálon a rugót. A cipőmre pl rá van írva hogy spd és clickr system is. Itt minden mindennel kompatibilis.

Amúgy téged mindig ilyen tökös székely gyereknek képzeltelek aki 1000 méter szint után még leüti a medvét is. Nehogy megrémülj egy kis tanulóeséstől ami lehet meg sem történik majd. Én pl még nem estem :D :DDD

(#133639) Massmurderer válasza jjeahh (#133631) üzenetére


Massmurderer
őstag

Nem..egész hajtókart akarom védeni.

(#133640) trialboj válasza deny330 (#133637) üzenetére


trialboj
őstag

Milyen marhaság már ez, hogy menet közben ne állítsd? Akkor mikor szabad? Otthon a garázsban :DDD Hátul mikor zárom, akkor kicsit felkapom a bringa farát, hogy teljesen kinyomja magát a tag, és kész. Ha nem lenne szabad menet közben piszkálni, nem terjedt volna el a kormányról állítható twinlock, pl a scott márkánál.

(#133636) jjeahh
Felejtsd azt el, a monti nem arra való, eleve mekkora szenvedés lehet 1.2 barral aszfalton vadulni ;] Ma volt egy kis aszfalton mászás, kb 2 baron úgy zavar hogy marja az ikon az aszfaltot, de én nem szeretem ezt az otthon felfújom aszfaltra, majd erdőbe leengedem dolgot, ha nagyon messzire mennék talán lenne értelme... vagy ha 40+ ajrós gumiról lenne szó

(#133619) 6030D
Még az életben nem hallottam ezt a márkát, csak tőled :P . Honnan lehet egyáltalán megrendelni ezeket, sehol nem találom. Engem is érdekelne, milyen mintázatút használsz. A RK és az IKON közé kellene valami, utóbbi jól tapad, de aszfalton vibrál tőle a kormány, pedál stb, az RK meg drága és sokak szerint gyenge oldalfallal rendelkezik.
Mondjuk az ikon kb új, szóval nem sürgős a beszámoló, ha csak nem vagy vele brutálisan elégedett, mivel hihetetlenül jól tapad, pehely súlyban van, és még csak nem is kerül egy vagyonba, akkor ráér.

Lehet nem pontos amit néztem, de ikonnál az én drótosom, bike-componentsen 660g, a hajtogatós meg 600g legkönnyebb racesport RK 540g, a maxxisnal tudják hova tegyék az anyagot.

[ Szerkesztve ]

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#133641) jjeahh válasza zsocy (#133638) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ezek szerint lehet, hogy érdemes lenne megvennem kezdésnek az SM-SH56-ot a normál spd-hez? Mi az a Cleat Nut? Lehet vele és nélküle is kapni.

trialboj: Engem eddig csak a Nobby Nic irritált ilyen szempontból, se előtte, se utánna nem zavart egyik guminál sem a vibrálás, a 2 bar meg nekem már aszfalton is túl kemény, még azt is érzem ha átmegyek egy hangyán vagy porszemen :DDD

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#133642) deny330 válasza trialboj (#133640) üzenetére


deny330
aktív tag

Ugyan ezzel az érveléssel léptem fel az állítása ellen, mire fel ő azt válaszolta, hogy "hát de az újabb technológia" . :U

(#133643) zsocy válasza jjeahh (#133641) üzenetére


zsocy
őstag

A cipőhöz nem kapsz stoplit, csak egy gumi lezáró bigyót. A stoplit a pedálhoz adják. Persze ahogy mondtuk minden mindennel kompatibilis,lehet variálni.
A cleat nut az a fém darab ami alapból is benne van a cipődben, az amibe beletekered a stopli csavarját. Neked olyan kell amihez ez nincs külön, mert ugye minek.

Amit kinéztél pedált (m520 ugye?) oda pl alapból az egyirányú stoplit az sh-52-t adják, de ha megveszed külön akkor rakhatsz bele sh-56-ot is. Vagy alapból vegyél olyan pedált (a clickr-esek pl ilyenek) amihez sh-56-ot adnak.
Én SPD PD-T421-et vettem Roseról, és többirányú stoplit adtak.

(#133644) jjeahh válasza zsocy (#133643) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Kösz, igen, tudom, hogy a pedálhoz adják a stoplit. Eredetileg click'r pedált akartam, de nekem nem tetszik ahogy kinéznek, nagyon zavar az a műanyag keret.

Akkor talán egy utolsó kérdés a témában és hétfőn meg is rendelem, ha addig el nem fogy: ez a pedál ezzel a cipővel ugy-e kompatibilis és működni fog? Valakinek van amúgy ilyen cipője? Remélem tűrhetően szellőzik.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#133645) xy.zsolt válasza 6030D (#133627) üzenetére


xy.zsolt
őstag

Nekem is magene mindhárom szenzorom...a HR övem kapcsolódva marad folyamatosan, de az értékeket egy idő után nem jelzi ki és nem is rögzíti :( Leginkább akkor hülyül meg mikor auto stop bekapcsol majd ismét elindulok. A többi szenzor jól működik....kop kop kop Amúgy a lednek a szenzorokon nem kell világítania....csak mikor beállítod azt,hogy sebességet vagy cadence-t mérjen...

[ Szerkesztve ]

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#133646) 6030D válasza Napfénysüti (#133632) üzenetére


6030D
Ármester

Egyik váci srác vett most egy ilyet (a színe ez, a felszereltséget nem látom menet közben), nagyon jó ez a szín élőben. Kéne!

trialboj: korábban Rubena volt, most Mitas. Néztem én is, hogy nincs külföldi oldalon, szerintem most kezdik felépíteni a brandet ismét, ami a Rubenánál megkopott. Pl. Cape Epic támogatás, stb. Tavaly csak hátul volt felrakva egy Scylla, használtan vettem. A szerelőm ajánlotta először, egy barátom ezzel versenyez évek óta, ugyanazzal a felállással, ami most nekem van: elöl Kratos, hátul Scylla, Textra oldalvédelemmel. 127 tpi szövetsűrűség, ami az egész gumin belül azonos. Pl a Contiknál 60 tpi-s anyagból ragasztanak össze többet, így lesz 180-240 tpi-s az anyag (3-4x60 tpi). De az nem ugyan az, lásd outi gumik. Nehezebb, mint amiket írtál súlyokat, de majd rakok fel képet, hogy néz ki a (gondolom) alap Maxxis Ikonom pár terepes kör után. Az elmúlt másfél hónapban 4 defektet javítottam az első keréken, szét van kaparva az oldalfal. Szőrös volt a gumi, amikor elkezdtem használni (nem kingmelone, vadrózsa, szeder...). Ja, és nagyon kopik, legalább is a Race Kinghez képest. Mondjuk járt is aszfalton.
Ha előreutalsz, küldök neked ilyen gumit. :)

deny330: kérd meg a havert, hogy mutasson egy enduro vagy XC versenyt, ahol megállnak út közben csillapítást állítgatni. ;)

xy.zsolt: nekem eddig a Magene övvel nem volt gondom. Most került mellé egy Bryton cad sensor, és akkor lett kavalkád. A Bryton szenzoron van egy led, ami néha világít, néha nem. De tekerés közben is. Majd írok a Bikefun-nak, hogy mi lehet a gond, tavaly is elég hamar kaptam választ egy Brytonos kérdésre.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#133647) Sped válasza trialboj (#133633) üzenetére


Sped
aktív tag

Szia!

Bringás mezed milyen méret? Az is dekás? Csak azért kérdezem mert most tervezek venni és magasságunk, súlyunk hasonló.

IndyCar Series - Real Racing, Real Sport

(#133648) flash-


flash-
veterán

üdv

kerékpáros edzéssel kapcsolatban kérnék segítséget tőletek.

van már fordulatszámmérőm és pulzusmérőm, ezek segítségével próbáltam nyomni egy 2 órás kört 80as fordulatszám volt megcélozva.ezidáig olyan 65ön tekerhettem,így ez nekem nagyon kemény.
bírtam, meglett a 80as átlagfordulat de a sebességem az egyenesen is kb átlagba 25km/h(elöl 38as hátul 18 v. 21es tányéron a lánc)) volt.(ugyaniyen vagy sokkal kevesebb fáradtsággal a 65ös fordulattal megvan a 27-28 as átlag,
(tudom nem átlagot kell nézni de ezt most mint viszonyításként adtam meg.)
a pulzus fel is ment 160 körülire ami már elvileg anaerob, amiben nem tanácsos 2 órát lenni.(188elvileg a maximális pulzusom)

mit csináljak hogy a 80as fordulatot Magas állóképességi zóna (Aerob intenzív) pulzustartományban tudjam kihajtani ahol ajánlott a pár órás tekerés? nagyon le kéne ehhez váltani akkor meg már kb 10es lenne az átlagom ami lehet hogy meg már az izmoknak 0 terhelés mivel olyan könnyü lenne tekerni.. :U

[ Szerkesztve ]

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#133649) deny330 válasza 6030D (#133646) üzenetére


deny330
aktív tag

Ha legközelebb felhozza ezt a baromságot, az orra alá vágom. ;]

(#133650) ZolkoW válasza 6030D (#133646) üzenetére


ZolkoW
őstag

nekem bryton 15 van, de a combo szenzorral még akadnak gondjai,ami egy bontrager. a pedálcsapást mjndig jól veszi, a sebességet viszont mindenáron műholdról akarja..írtam is akkor,azt hittem,megjavult az új firmware-től,de nem, csak amíg szobában nem látta a műholdat,ment a mérés, aztán megtalálta,és onnantól 0 a speed.. már majdnem vettem egy magene sebességszenzort, de lehet hogy hagyom a fenébe,és használom gps-es sebességgel. a polar hr övem hibátlanul működik vele.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.