Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#134901) Bici válasza rétisün (#134900) üzenetére


Bici
félisten

Kössz! :R

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#134902) jjeahh válasza jjeahh (#134140) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Na megjött ez a csomag, tubeless átalakítás kész, működik :) . Egyelőre nem merek vele vadulni, mert picit félek tőle, hogy nehogy a felniszalag valahol megpattanjon és a küllőknél vagy valahol eleressze a levegőt, de másképp eddig nagyon tetszik. Nem tudom illúzió-e vagy sem, de jobban gördül, jobban csillapít, nem is kicsit, azonnal éreztem, hogy más. Első próbálkozásra, azonnal sikerült, kompresszorral felfújtam, akkorákat csattant a gumi pereme amikor helyrepattant, hogy előre majd' baf*stam :D . Felraktam az spd pedálokat is, erről viszont nem tudom milyen pozitívumot írjak :DDD . Az tetszik, hogy tényleg lehet húzni is, majd kiderül ez hasznomra válik-e vagy sem. Egyelőre nagyjából 5km-t tekertem a városban, kétszer sikerült elesni :DDD . Nem tudom sikerül-e megszokni a hirtelen kirántást oldalra, kva lassan reagál az agyam és amikor már dőlök, késő... holnap hegyen próbálgatom majd, erre jöhet bármilyen tipp, hogy lehet egyszerűbben megszokni. A Giro cipő viszont nagyon tetszik, szvsz baromira jól néz ki. Holnap felrakom az ESI Chinky-t is, kíváncsi vagyok arra is milyen, úgy érzem a Racers Edge-nél picit vastagabbat is meg tudnék szokni.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#134903) rétisün válasza jjeahh (#134902) üzenetére


rétisün
veterán

spd: álló helyzetben, kézzel támasztva magad próbálgasd/gyakorold a ki- becsatolást

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#134904) X Factor válasza jjeahh (#134902) üzenetére


X Factor
addikt

1hó alatt én annyira megszoktam, h. ha a pedált esetleg csak sima sportcipoben hajtom mert a boltig tekertem ki, vagy csak 1km-et megyek, akkoris csapom mar ki a bokam oldalra.

Make things work

(#134905) jjeahh válasza rétisün (#134903) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ok, kösz!

X Factor: remélem én is megszokom, mert ha nem, fura lesz utánna visszaváltani, tuti. Reménykedtem, hogy én nem fogok esni, de úgy tűnik ez szinte elkerülhetetlen, nem is értem, akik sosem estek SPD-vel, az hogy lehet :D

Más: közben jött még egy csomag, amiben többek között BCAA is volt, arra is kíváncsi vagyok, bár nem számítok semmi extrára.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#134906) 6030D válasza jjeahh (#134902) üzenetére


6030D
Ármester

Lassan montist faragunk belőled! :DD

Csavarokat minuszba tekerted, mind a 4-et?

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#134907) trialboj válasza jjeahh (#134902) üzenetére


trialboj
őstag

Én a helyedben a füves részen gyakorolnám ezt a majd megszokom h állok meg dolgot, ott mégsem fáj annyira ha eldőlsz.

Viszont ez a 2bless rendszer nekem is érik, a héten minden nap belsőket foltoztam mert esett, erre mind a 4 gumim ereszt :))))) úgy gondolom 3 a mágikus folthatár, mindegyiken 4 van és valami nem ok.

Meddig fújtad fel a gumit h rápattanjon? Nekem a trekken az első TL felni TLR gumival, de kész horror helyre pattintani a külsőt, csak szalonnazsírral nem kentem be, de így is 4.5 barig fújtam, és csak akkor pattant be mikor 1 percig egy bottal vertem a gumit, felülről :B

-

Ma sikeresen eláztam, idén először, és remélem utoljára, villám zápor, megdörrent mögöttem, nem akartam elhinni, megnéztem a radarképen narancs felhő már az ártándi határnál van, sprint a civilizáció felé, és ahogy lenni szokott az utolsó kb 700 méteren a legdurvább zuhéba bele, alig 1 percet tekertem benne, mire fedél alá értem már enyhült(normális hogy nem előbb), és 10 percig óvatosan szemetelt, de hogy azon a 700 méteren miért kellet szénné ázzak :C
Gondoltam rá hogy viszek esőkabátot, de mióta kijelentettétek hogy a nehezebb táskától nem leszek erősebb, soknak érzem azt a buta dekás kabátot.
Az erdőbe már nem mertem visszamenni, 2016ban ugyan itt kapott el, akkor még bátor voltam, ez lett belőle, agyagos föld egyből rátapad a gumira, pár m alatt leblokkál a kerék, és lefele sem tudsz gurulni, eső után csak az aszfalt a barátom :DDD

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#134908) ivana válasza 6030D (#134906) üzenetére


ivana
Ármester

Nono addig kell betekerni amíg elnyalod az imbuszt ;]

(#134909) Jakab66[hun]


Jakab66[hun]
senior tag

Sziasztok! Erről a bringáról van valakinek véleménye, tapasztalata?

Gipsz Jakab

(#134911) jjeahh válasza 6030D (#134906) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Mind a 4-et? Melyik 4-et? :DD Ezen csak 1-1 csavart látok, amivel állítható, azokon van +- jelzés is.

trialboj: Ja, lehet az lesz, bár sok türelmem nincs egy helyben gyakorolgatni, tekerés közben szoktam ki-be csatolgatni hátha megszokom és gyakran állok meg, mert ugy-e olyankor is ki kell csatolni.

Tubelessről majd beszámolhatsz mik a tapasztalataid, ez a 4.5 bar nagyon durvának tűnik nekem :Y . Én 2, max 2.5 bar-ra fújtam és simán helyrepattant, igaz jó nagyokat csattant amikor a helyére ment.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#134912) bulikavagyok válasza jjeahh (#134911) üzenetére


bulikavagyok
nagyúr

Mindkét pedál mindkét oldalán egy-egy csavar. Tehát összesen 4. :P
Egyébként én is azt tanácsolom, h fal mellett gyakorold a kioldást egy ideig. Illetve menet közben is oldd ki néha!
Én egyszer borultam vele anno miután megvettem... és azóta sem (kopp-kopp). Tipikus jobb lábam oldom, balra dőlök. :D
Szerintem ezen mindenki átesik.

[ Szerkesztve ]

(#134913) jjeahh válasza bulikavagyok (#134912) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Basszus tényleg, azt nem figyeltem, hogy mindkét oldalán van csavar :DDD

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#134914) zoli03 válasza jjeahh (#134902) üzenetére


zoli03
őstag

Ahogy írták a többiek, állítsd a rugóerőt mindkét oldalon a minimumra, és akkor gyakorlatilag bármikor könnyen ki tudod oldani, nem is kell annyira oldalra csavarni a lábad. De ha megszoktad, érdemes feszíteni rajta, mert minimumom azért nem az igazi.

(#134915) 6030D válasza jjeahh (#134913) üzenetére


6030D
Ármester

:C
Mindkét cipőre felraktad a stoplit? ;]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#134916) Hasaggymeg válasza 6030D (#134915) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nem csak egyikre kell,amelyikkel húzol? A másikkal meg nyomod. :DDD Teljesen megfertőztétek,Bryton,becsatolós,tyúklessz,góupro...mi jön még,leborotválja a lábát? :DDD

Más...futottam még egy utolsó kört pedáljaim szegecseinek rögzítésében,mert a körömlakk nem rögzítette.Ma menetrögzítővel [link] újraállítottam az egészet,remélem már így marad.[kép]

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#134917) jjeahh válasza zoli03 (#134914) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Közben gyorsan állítottam is mind a 4-en, nehogy elfelejtsem holnapig :D

6030D: És mindkét cipőt felhúztam :DDD . Amúgy ami nekem fura még, hogy rákényszeríti a lábamat, hogy egyenesen álljon, úgy tűnik eddig picit kifele állt, csak nem vettem észre.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#134918) Csokicsibesz válasza jjeahh (#134917) üzenetére


Csokicsibesz
tag

A cipőn a csavarokat rendesen húzd meg. Ha azok kilazulnak, akkor nem fogod tudni kiszedni a lábadat a pedálból. Mivel hiába forgatod a bokád a lelazult spd nem mozog vele.

(#134919) Because válasza jjeahh (#134917) üzenetére


Because
őstag

A bekapcsolás nem vészes? Én attól is félnek, mert a kiváló technikámmal pirosnál néha sarokkal taposok a pedálra :D

(#134920) jjeahh válasza Csokicsibesz (#134918) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Kösz a tippet, meghúztam!

Because: Az nem, a becsatolást már most megszoktam :K

xy.zsolt: Már az elején beállítottam, viszont forgatni nem lehet a stoplit, csak előre-hátra mozdul. Vagy lehet forgatni is?

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#134921) xy.zsolt válasza jjeahh (#134917) üzenetére


xy.zsolt
őstag

Azt rendesen be kell állítani mert ha nem úgy áll benne a lábfejed ahogy amúgy szokott akkor fájás lehet a vége.
Egy kis háttéranyag hozzá:
[link]

[ Szerkesztve ]

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#134922) trialboj válasza Hasaggymeg (#134916) üzenetére


trialboj
őstag

Lassan mi maradunk ketten akik még belsőt használnak, és nem pattan a talpuk alatt semmi, mikor elkezdenek tekerni... spd nem való nekem, de az állandó defektek már kezdenek zavarni.

(#134911) jjeahh

Még nincs vélemény, mert ebben van belső is, csak azért írtam, hogy nekem rendes felnin mekkora kínszenvedés helyre robbantani a gumit...

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#134923) StLui


StLui
veterán

FB link, egy edző írása SPD ügyben, most úgyis aktuális a téma :)

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#134924) pittlaren


pittlaren
csendes tag

Mai, 107km-es karika, Nemesmedves:

Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...

(#134925) IMIIKE1998 válasza trialboj (#134922) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Sziasztok!
[link] Ilyen pedált keresek(vagy ehhez hasonlót) használtan, lehet kopott is, reális áron. Privátban írjatok, ha esetleg van valakinek. :)

Más: Megjött a 600mm-es Speci XC kormányom, eddig jók a tapasztalatok. Ha kisebb termetű vagy, érdemes kipróbálni. 100 mm-es kormányszárral nem is lesz szélfogó vele az ember.

Az RST telómat meg megcsinálták, kifúrták a belerohadt csavart, le lett szervizelve, de akkor is 50mm-t mozog. :D Ezek szerint gyárilag ilyen.

[ Szerkesztve ]

(#134926) IMIIKE1998 válasza IMIIKE1998 (#134925) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

[link] Vagy ez esetleg jó lehet?

(#134902) jjeahh: Tapadásban vettél észre jelentős különbséget?

[ Szerkesztve ]

(#134927) ZolkoW válasza jjeahh (#134920) üzenetére


ZolkoW
őstag

kell annak engedni forgatást is, nekem egy ideig eltartott,mire úgy-ahogy megtaláltam a pozíciót.
és ne felejts el mindkét oldali kilépést gyakorolni, a jobbra oldasz-balra dőlsz tényleg tipikus ;)

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#134928) jjeahh válasza Hasaggymeg (#134916) üzenetére


jjeahh
nagyúr

A borotvált láb nem menne a két méteres szakállammal :DDD

trialboj: Ja, tudom, hogy még belsőd van, majd ha lesz tubeless-ed, te is beszámolhatsz ha van kedved.

pittlaren: Az már nem rossz táv montival akkor sem, ha aszfalton nyomtad :)

IMIIKE1998: Egyelőre nem, csak a gördülési ellenálláson és csillapításon érzek javulást.

ZolkoW: egy picit tényleg engedi, holnap majd meglátom mire elég. Gyakorolni fogok tekerés közben, remélem megszokom...

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#134929) Tothgera30 válasza jjeahh (#134902) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Nem kell félni, bátran eresztheted Tubelessel. Az SPD-nél ahogy a többiek írták, állítsd gyengére, de nem kirántani kell, hanem a bokád oldalra kihúzni. Persze rántásra is old, de ne az szokd meg. Én mióta SPD-t használok, nem buktam még, sőt sokszor "mentett meg", hogy tudtam húzni a pedállal. Munkába járós bringámon kívül mindenhol azt használok, és ha megszokod, nehezen állsz vissza.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#134930) Hasaggymeg válasza StLui (#134923) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Két Crank Brothers pedál van a képen,egy Stamp és egy Mallet :) ...ami meg a mondanivalót illeti,árral szemben úszás.Ha egyszer beindult az úthenger nincs visszaút,szénné reklámozzák és már mindenkinek kell minden ami a profiknak van,és az évi lebringázott kilométertől teljesen függetlenül mindenki azonnal érzi is minden újdonság áldásos hatását a kivágott nyeregtől az átütős tengelyig,a tyúblessztől a kúpos fejcsőig,kerámia váltógörgőtől integrált hajtásig.Nem baj ez,csak bringázzunk és ne füstöljünk. :)

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#134931) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Hoppá, miket találtam. Akik szoktak Ali-ról rendelni:
[link]
Vagy: [link]
A kettő közül melyiket vennétek?

(#134932) ivana válasza Hasaggymeg (#134930) üzenetére


ivana
Ármester

Azért a felsoroltak nem egy kategória...

Kivágott nyereg: van akinek kényelmesebb, a Selle Italia C2-őt nem cserélném el semmire.

Átütős agy: Tárcsafék mellé macera a gyorszár, az átütős jobb.

Tubeless: Ez hasznosnak tűnik, főleg, hogy ma kaptam egy felütésest (mondjuk outira annyira nem gyakori, pedig adnám).

Kúpos fejcső: miért ne? Nem hinném, hogy drágább gyártani.

Kerámia váltógörgő: marhaság, valamekkora játék kell a felső görgőbe. Plusz ha a super recordban nincs ilyen akkor 100%, hogy semmi értelme. Szerk.: az újabb super recordban kiderült, hogy van, de csak az alsó görgőben, a felső játéka így megmarad.

Integrált hajtás: Ezerszer pontosabb vele az első váltó, plusz kiállva jobb érzés.

[ Szerkesztve ]

(#134933) StLui válasza Hasaggymeg (#134930) üzenetére


StLui
veterán

De tényleg :D Tervezzük menni hozzá edzésre

Más, megint, mint az spd írást is, Jjeahh-nak főleg (vagy inkább is), a lefordul-e könnyen a TL a felniről témához:Lényegtől indul a videó, de nézzétek meg hol jön le vele!

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#134934) Tothgera30 válasza Hasaggymeg (#134930) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Ahogy ivana is írta, van aminek bizony létjogosultsága van. Viszont sok olyan "fejlesztés" van, mi inkább parasztvakítás, vagy inkább pénzlehúzás. De az írásod alapján negatíviszikus vagy a fejlesztések terén, ugyan ilyen alapján járhatnánk ősmontikkal is (imádom őket), STX RC szettekkel, mert hogy az a csúcs non plus ultrája.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#134935) ZolkoW válasza Tothgera30 (#134899) üzenetére


ZolkoW
őstag

Bowdenesnél nagyon számít a fékkar (meg persze a b.ház..). Ezek szerint rendes állítható húzásúval, vagy szervóssal senki nem próbálta :)
Ha az M785 a 100%, akkor nálam teljesen szubjektíven a BB7 mondjuk 70-80%, a BB5 meg 40. Az M600 talán 80-90. A BB7 egy egyszerű V-fékkarral (FR5 talán?) 50.
És akkor ezek mindegyike szór minimum +/- 10 pontot a beállítás sikerességétől függően :P
A BB7-hez régóta SD7-es karom van, már alig van rajtuk az eloxálásból, az elsőn a canti állásig van tekerve a bowdenhúzás, a hátsón nem teljesen, mert ott többet nyúlik a rendszer, a fékerőt nemigen keveslem, csak ne lenne olyan hajlamos a nyikorgásra..

(#134931) IMIIKE1998 :
Én egyiket sem, mindkettő hiányosnak tűnik szegecseket illetően.. vannak arra jobban eltalált formák is. Az a BIKEIN feliratú műanyag például egész jól sikerült, lányomnak azt vettem. [link] De aluból is láttam már meggyőzőbbet.

A kúpos fejcsőért azért rendesen anyázhattak a vázkészítő mesterek...
Én amúgy simán érzékelem a hatását. Vagy nem az a lényege, hogy jobban néz ki? :DDD

[ Szerkesztve ]

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#134936) Because válasza Tothgera30 (#134934) üzenetére


Because
őstag

ha most akarsz ősmontira hajazó kerékpárt mélyen a zsebedbe kell nyúlni azért a cro-mo vázas vasért :D

(#134937) ZolkoW válasza Tothgera30 (#134934) üzenetére


ZolkoW
őstag

kb. 5 éve egy STX-RC első váltót sikerült vadászni az acélvázamra /ma vitték el a vázat.../, mert nagyjából semmi nem volt kompatibilis azzal a vékony nyeregvázscsővel :)
Hibátlan volt, amíg használtam, és mai szemmel hihetetlen lekerekített finom formák jellemezték..

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#134938) 6030D válasza zoli03 (#134914) üzenetére


6030D
Ármester

Keresel még bringát?
Kicsit vegyigyümi a váltás, de az alap az tök jó, jó áron.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#134939) nmate91 válasza commanDOS (#134881) üzenetére


nmate91
tag

Hali! Sikerült azóta dönteni melyiket veszed?

(#134940) IMIIKE1998 válasza ZolkoW (#134935) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Köszi a tippet, szerintem meg is rendelem. Ennyiért messze a legjobbnak tűnik. :R

(#134941) zoli03 válasza 6030D (#134938) üzenetére


zoli03
őstag

Köszi, de valószínűleg Radon Jealous 7.0 lesz, csak előbb meg kell vennie valakinek a régit.

(#134942) Massmurderer válasza pittlaren (#134924) üzenetére


Massmurderer
őstag

T-34es ha jól látom??? :DDD

(#134943) Hasaggymeg válasza ivana (#134932) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Persze,nem is egyes fejlesztések jogosultságát,életképességét kérdőjelezem meg,hanem a kerékpározás minőségére gyakorolt túldimenzionált 6ásukat ,amit természetesen,mindenki azonnal érez...és akkor sorban:

Kivágott nyereg: van akinek kényelmesebb, a Selle Italia C2-őt nem cserélném el semmire. Egyes vizsgálatok szerint rosszabbul terheled hátsódat velük mint a nem kivágottakkal (nekem kivágott van)

Átütős agy: Tárcsafék mellé macera a gyorszár, az átütős jobb.El tudom képzelni,hogy egy állat lábú versenyzőnek nem mindegy (bár ilyenekkel is versenyeztek eleget) de nekem semmi macera nincs vele,míg sok átütősnek IS cincog a tárcsa.(Kicsit ilyen volt a menetes/kazettás agy is,mikor azt hallottam,hogy azt a kipörgetett keréknél tapasztalható tipikus "ingázást" csak a menetesek produkálják.Ja,persze,meg a kazettásoknál,még ha nem is annyira. :U )

Tubeless: Ez hasznosnak tűnik, főleg, hogy ma kaptam egy felütésest (mondjuk outira annyira nem gyakori, pedig adnám).Biztos csak óvatos vagyok,de felütéses defektem még nem volt és trutymót töltögetni a gumimba talán az utolsó fejlesztés lesz amit valaha meglépek,az alig mérhető ellenállásos történeteket meg egyszerű placebónak vélem.

Kúpos fejcső: miért ne? Nem hinném, hogy drágább gyártani.Biztos van értelme azt a csapágyat növelni amelyik nagyobb terhelésnek van kitéve,ugyanakkor így rövidebb homlokcső is alkalmazható ami jó dolog,de újra csak,ezt kérem azonnal érezni a kormányzáson?!...hááát. :U

Kerámia váltógörgő: marhaság, valamekkora játék kell a felső görgőbe. Plusz ha a super recordban nincs ilyen akkor 100%, hogy semmi értelme. Szerk.: az újabb super recordban kiderült, hogy van, de csak az alsó görgőben, a felső játéka így megmarad. Ja,és ezt az ellenálláscsökkenést még érzik is egyesek. :U Fidget spinner-nek jó a neten vagánykodni vele.

Integrált hajtás: Ezerszer pontosabb vele az első váltó, plusz kiállva jobb érzés.Meglehet rég volt és nem emléxem,de a 4szögtengelyemmel az Alivio első váltót pont olyan pontosnak éreztem mint most az integrálttal az SLX-et. Terepezve meg nem állok ki annyit,hogy ez számottevő legyen.Legszámottevőbb előnyének még mindig szervizelését találom,az a lehúzószerszámos megoldás elég macerás volt.

(#134934) Tothgera30...inkább szkeptikusnak mondanám magam egyes fejlesztésekkel szemben,ugyanakkor nem is annyira a fejlesztésekkel,hanem azok túldimenzionált jótékony hatásaival szemben...de hát ezt pont neked nem kell mondjam,hisz azon kevesek közé tartozol aki pl. próbált már mindenegyébtelónálszázszorjobb Leftyt is.Biztosan érezted amit ez a megfizetett fickó vakerol itt.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#134944) jjeahh válasza Hasaggymeg (#134943) üzenetére


jjeahh
nagyúr

"Tubeless: az alig mérhető ellenállásos történeteket meg egyszerű placebónak vélem"

Engem is ez érdekelt a legkevésbé, mert gondoltam, hogy csak marketingrizsa, de tényleg más, azonnal éreztem, hogy jobb vele menni. Persze más tapasztalatom egyelőre nincs, a kisebb defekteket remélem tömíti majd és a levegőt sem ereszti el, ha így lesz, elégedett leszek. Ha meg lefordul, vagy elengedi a levegőt, akkor remélem túlélem majd és megy vissza a belső :D . Akkor viszont a Maxxisokat azonnal kukázni fogom, mert túlságosan gyakran kapunk vele defektet a haverommal, amióta megvettük.

A többivel egyetértek, de azért ennyire nem ellenzem ezeket a fejlesztéseket, nekem mindegy amíg adapterezve is lehet használni a dolgokat, pl a kerekem most átütős és gyorszárral használom adapterezve, így egy új szabvány miatt még nem kell vázat is váltani. Illetve az integrált hajtást előnynek érzem, de nem azért mert pontosabb a váltás vagy mert merevebb, hanem azért, mert sokkal egyszerűbb szerelni, cserélni.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#134945) Tothgera30 válasza ZolkoW (#134935) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Korábban MTB-n és trekkingen Avid FR 5 és Speed Dial 7 karon BB5 és BB7 féket is használtam, sőt gyári fékként Apex kar és BB5 fék párosítást is Cyclocross-on (gyári Bianchi Zurigo), majd Ultegra kar és BB7 párost (Ridley X-Fire). De ugyan ilyet csinált a Hayes, Gunsha, TRP, sőt a Shimano és még több más gyártó is, bár most már kezd kikopni, vagy mégsem (Stradalli Pro T-700).

Összességében bármilyen felállás volt, a bovden nyúlása, nehézkes beállítása, nyikorgás és cicergés mindegyiknél jelen volt, CX-nél a sár is gyilkolta a mechanikát, még alkatrész beszerzéssel is akadtak gondok. Mondhatni tényleg érteni kell hozzá, aprólékosan szöszölni hogy patentul legyen beállítva, és akkor sem volt mindig rendben, vagy épp porszem került a gépezetbe. Ahogy százalékosan leírtad, hát... nah én úgy nem fogom, mert bovdenes mechanikus féket és hidraulikus féket így nem tudom összehasonlítani. Elfogultság beszél belőlem, de én Shimano mineral oil-al töltött fékeke hívője vagyok, de van ami meg tud győzni. Nekem teljesítményben a belépő hidraulikus fékek szintjét sem mindig érte el, míg azok szinte bármelyen körülmények között teljesítették azt. Ezen lehetne rugózni, hogy de jól beállítva, meg épp meghúzva feszesre a bovdent, meg... de egy 100+km-es túrán vészfékezés esetén erre nincs idő, ott és akkor kell megállni. Lényegében nagyjából mindenhol kiszórták már, elavult technika, CX-nél még lassításra elég.

#134936 Because: Megint belenyúltunk egy olyan témába, amiről oldalakat tudnék írni. De összefoglalva, imádom őket, van is, de jövő héten le fogom váltani egy Radon ZR Team 7.0 vagy 8.0 SE bringával. Bár az enyém még csak M737-es XT-vel és Parallax agyakkal van szerelve, ráadásul alu vázra, 96-ból.

#134937 ZolkoW: Az STX-RC anno igen komoly szett volt, azt hiszem 99-ig árulták. Ilyenkor mindig elcsodálkozom hogy eltelt 20-30 év, és sok mindent nem fejlődött a piacon kapható technika.

#134943 Hasaggymeg: Hasonló gondolatmenetet szoktam én is végigzongorázni. Viszont általában van lehetőségem próbára is, és ami meggyőz, arról őszintén le írom a negatív/pozitív véleményem. Ez a Lefty bemutató meg egy nagy... vízszintesen elhelyezett villa, erőkar, miegymás. Lefty-t pedig birtokoltam is, de anno leírtam a tapasztalataimat, a jelenlegi Sid-emet nem adnám semmilyen Lefty-ért.

[ Szerkesztve ]

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#134946) Hasaggymeg válasza zoli03 (#134941) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Szép az a kerékpár,letisztult,egyszerű,elegáns.Tetszik.

(#134945) Tothgera30 ...milyen típusú SID-ed van,és jobbnak találod-e a rókáknál? Én annyira szeretem a Manitout,hogy már egyenesen keresem az azzal szerelt kerékpárokat.Ha most bekrepálna,valszeg. Machete-t vennék.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#134947) Toobee válasza jjeahh (#134944) üzenetére


Toobee
veterán

Szerdán egy lerékezést követően a legnagyobb lyuknál elrepedt a Purgatory. Amúgy is cserélem, úton van már a Forekaster, de nem volt finom földetérés. Azonnal nullára eresztett.

https://barbieripnk.hu/

(#134948) Massmurderer válasza Hasaggymeg (#134946) üzenetére


Massmurderer
őstag

1:17nél lestem a vidibe.Elsö hajtásnál a fogaskoszorú tényleg tojás alakú volt vagy az én szemeim kápráztak????

(#134949) jjeahh válasza Toobee (#134947) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Nagy esés lett belőle? Ez az egyik fő oka annak, hogy a szivacson agyaltam, azzal ha leereszt nullára is marad a guminak tartása és valszeg nem lenne bukfencezés a vége.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#134950) Toobee válasza jjeahh (#134949) üzenetére


Toobee
veterán

Szerencsére meg tudtam fogni. Kapott egy belsőt, aztán mentünk tovább. Kb az utolsó lefelé volt, bár egész nap szoptam vele, többször rá kellett pumpálni. Nem fogom siratni ezt a gumit.

https://barbieripnk.hu/

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.