Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
StLui
veterán
Igen, már kezdem megtalálgatni a helyeket, 29-eshez azt mondják az okosok, hogy elég is a kisebb rugóút!
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
DUB Inc.
aktív tag
És egy gumit markolni órákon keresztül jobb? Szerintem ne. Nekem is nagyon érzékeny a bőröm, de csak kesztyűben tekerek...
Csápájev
őstag
És erről vagy a hasonló, kormányra tehető telefon tartókról mi a véleményed?
DUB Inc.
A menet közben a kezet érő ütődésektől véd, kíméli a csuklót pl?
[ Szerkesztve ]
Én is utálok mindent ami szorosan a bőrömhöz ér de bringázáshoz mindig veszek fel kesztyűt.
Més que un club!
DUB Inc.
aktív tag
Igen, tompít a vibráción és jobb fogást biztosít. Szerintem.
DUB Inc.
aktív tag
Dettó. Az izzadsággal is kevesebb baj van...
Csápájev
őstag
És melyik márkát ajánlanád vagy mire figyeljek,mikor megveszem?
bandi94
tag
Sziasztok!
Nyerget szeretnék vásárolni. Tudtok ajánlani egy bringaboltot (BP, lehetőleg tömeggel könnyen megközelíthető), ahol van készlet 10-15k ársávban és ki is lehet próbálni? Komfortosabb jellegű kéne, de nem az a baziszéles, rugós városi nyereg, amin csak függőleges háttal lehet ülni.
[ Szerkesztve ]
Epiphone Les Paul with Seymour Duncan SH2-SH4 Hot Rodded set
DUB Inc.
aktív tag
Nem variáltam túl, nekem ilyen van [link]. Arra figyelj, hogy méretben jó legyen és kényelmes. Én a tépőzárast megoldást szeretem és azokat, amelyeknek a tenyérrészen vastagabb betét van.
ivana
Ármester
Egy trekking geo kevésbé sportos, magasabban van a kormány, laposabb a fejcsőszög, nagyobb a tengelytáv. Emiatt lomhább a bringa kanyarban, viszont kezesebb nehezebb vele kicsúszni. A magasabb kormány miatt is lassabb a trekking, meg a rugós nyeregcső se segít. Illetve azonos kategóriában a trekkingen szarabb cuccok szoktak lenni, teló és szett tekintetében is.
Csápájev
őstag
Danke
zsocy
őstag
Nekem pont egy Kellys Cliff 90-em van, tavasszal cseréltem le rá a 26-os Kellys Quartz montimat. Tudom hogy nagyon nem volt csúcsgép, de mentem vele mindenhová, szerettem. A Cliff 90 kb ég és föld hozzá képest, sokkal jobban gurul, könnyebb az egész, szerintem növekedett az átlagsebességem is rendesen.
Nagyon alap terepekre mentem csak vele, földút, minimális mező, erre alkalmas, de nem jönnék le vele örömmel egy hegyről, arra még egy alap monti is jobb - szerintem.
Én nem bántam meg a váltást, élvezem az új gépet. Aztán ha megunom lehet kipróbálok egy Crossfitet vagy egy 29-es montit esetleg, de addig is örömmel tekerem a crosst.
Az örök igazság itt is él, próbáld ki és meglátod mi tetszik neked.
[ Szerkesztve ]
Redneck
veterán
Kipróbálom mindenképp. Holnap okosabb leszek, konnyebblesz döntenem, merre induljak a továbbiakban.
ivana:
Köszönöm az átfogó választ, máris tanultam valamit!
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
ivana
Ármester
Állítható stucnikkal egy tonna gond akad:
- Merevség: a stucni akkor jó ha merev mint a kő, ezért érdemes akár nehézre is tervezni, amikor kiállva rátámaszkodsz egy outin, vagy kirántod a nyomvályúból egy montin nagyon kell a merevség.
- Változó hossz: emelve a stucnit változik az effektív hossza, ez nagyon rossz dolog, befolyásolja az irányítást, instabillá teheti a gépet.
- Biztonság: A stucni törése az utolsó dolog amivel szeretnék találkozni
Ezek a mai állítható stucnik az ahead erőltetése miatt jöttek be, régen simán lehetett emelni a colos stucnit, ha a váz jó volt nem volt baj (mondjuk én a tanyabikejaimat is elég sportosra szoktam belőni, simán van amin alacsonyabb a kormány mint sok trekkingen)
jjeahh
nagyúr
Próbálni nem próbáltam őket, de felénk több boltban is kaphatóak és a város is tele van velük, így élőben már szinte az összes modellt láttam többször is, szerintem b*romira bizalomgerjesztőek, főleg a vázuk. Ilyen igényes hidroformált, vázakat gyönyörűen elcsiszolt heggesztésekkel belépő fronton egyszerűen semmilyen más gyártótól nem kapsz... Mondjuk az fura, hogy a komolyabb, drágább Vulcan-on már nem olyan szépek a heggesztések, de azért nekem tetszik az is (román cikk, de a végén vannak képek). Amúgy két belépő Riddle vasról a bikemagon is van teszt.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Because
őstag
köszi! a váz minősége érdekelne, mert 100000hufért adnak ebből 2x9 sora szettes fitnesz bicót ami a magyar piacon verhetetlen szerintem
[ Szerkesztve ]
jjeahh
nagyúr
Ja hogy nem monti? Pontosan melyikről van szó?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Because
őstag
ő lenne az: Urban Men U2.8
IMIIKE1998
őstag
A trekkingen lejjebb lehet vinni a kormányt, ezáltal sportosabb is lehet.
zoli03
őstag
Nekem ez van/volt: [link]. Kicsit magas, de jól lehet állítani és könnyű felszerelni. Aszfalton jó, enyhébb terepen is, kicsi durvább terepen viszont kevés.
Aztán vettem egy ilyet: [link]. Körülményesebb felszerelni (imbuszkulcs kell hozzá, de az úgyis van nálam), sokkal alacsonyabb, jobban néz, atomstablian fogja a telefont, terepen is jó.
jjeahh
nagyúr
Nekem ennek a váza sem tűnik rossznak, talán a montijaik igényesebbek, de az árkategóriában valszeg más ilyent sem nyújt, a múltkor valaki egy 400k-s Trek fitnesst linkelt, azon néztek ki hasonlóan a heggesztések, mint ezen a 100k-s Devronon . A felszereltség az mondjuk nem tudom milyen, sajnos a fitness/outi alkatrészekhez nem (sem) igazán értek.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
zozyk
addikt
Fura, hogy mennyire mások vagyunk...
Valaki hónapokat-éveket keresgél egy megfelelő bringát, én meg tegnap csak az árakat akartam megkérdezni aztán 20 perc múlva toltam haza az új brinyót...
sanzi89
addikt
5 éve használok napi szinten egy trekking bringán - ami városi szaladgálós - állítható stucnit, szóval engem nem kell meggyőzni.
De előtte az túragéppé épített 26-os bringámon is állítható stucni volt, valahogy abba is belekerült 10.000 km probléma nélkül. Szóval bőven megvan ezeknek a kormánybefogóknak a létjogosultsága. Persze nem jó mindenhova, de városi bringán, túragépen esetleg aszfaltos/földutas trekking gépen semmi baj nem lesz vele. Máshova a gyártók sem szokták feltenni.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Csápájev
őstag
Jól is néz ki ez a második. Szerintem egy ilyet beszerzek.
gabro0
őstag
Órát kéne tartanod itt néhány embernek
Yahhher
aktív tag
Csak egynek... 🤣
Üdv B.
Mit sikerült venni?
Més que un club!
Vanir
veterán
sanzi89
addikt
Én is szereztem idén egy használt bringát - merőben más stílusút, de erről majd ha kész lesz - aminek szintén vázban vezetett bovdenháza van. Ezeket szeretném teljesen kicserélni, de már előre félek a folyamattól. Tűzoltásnak idáig csak az első váltó bovdenéhez kellett hozzányúlni, de véletlenül becsúszott a vázba a bovdenház. Na, azt a szopást, mire kivarázsoltam...
Szóval a lényeg, van erre valami profi szerelő praktika, hogy miként lehet a bovdenházakat cserélni vázon belül? Mert idáig az működött, hogy fél óráig szerencsétlenkedtem egy lyukkal, és egyszer csak eltaláltam.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
gergo5991
őstag
az van hogy az emberünk itt álmodozik a bicajról ahelyett hogy elmenne dolgozni és lenne rá pénze megvenni, de mivel anyuci apuci nem veszi meg hát itt éli ki magát válogat kompilálgat, aztán megint eltellik 2 év és még új bicaj sehol
jjeahh
nagyúr
Esetleg ez nem segít?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
StLui
veterán
Itt azt hiszem nem megy be a bowdenház a vázba, de érdekes trükk a bowden átvezetésére, persze gondolom csak egy "újszülöttnek"
Az én bringámban pl a ház is végigfut
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
eddie1978
aktív tag
IMIIKE1998
őstag
Képzeld, megvan rá a pénz és nem apucitól... Csak tudod most nincs időm vásárolgatni az érettségiszezon kellős közepén. Június végén lesz időm remélhetőleg, akkor megejtem majd a vásárlást. Addig meg informálódom, mert egyszer már sikerült elcsesznem a rossz méret és típus vásárlásával, szóval óvatosabb vagyok.
[ Szerkesztve ]
sanzi89
addikt
Gondolat indítónak nem rossz, de a bringám nem pont ilyen, ott a vázban végig vezetett bovdenház van. Az működhet szerintetek, hogy:
1. Kihúzom a régi bovdent
2. A bovdenházba behúzok valami merev cuccot, például egy tandem bringához való bovdent (300 cm hosszú) aminek levágom az egyik végéről a "bütyköt". Úgy helyezem el, hogy a bovden jól kilógjon mindkét lyukon, és nagyon figyelek rá nehogy kihúzzam a további folyamat során.
3. Kihúzom a bovdenházat, de a preparált bovdent bent hagyom
4. A preparált bovdenre ami a vázban van "ráhúzom" az új bovdenházat
5. Ha bent van a bovden ház, akkor kihúzom a preparált bovdent és behúzom az új bovdent
Igazából a régi bovden bent hagyásával is működhet a dolog, csak ott nagyon kell figyelni arra, hogy nehogy eltűnjön a lukba, mert alig lóg ki mondjuk az első váltónál 10 centit.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Sped
aktív tag
Nekem is pont ugyanilyen van, pár hete vettem és komfortosabb vele tekerés, főleg hosszabb távon.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
Runner_fxr
Ármester
Azért azt számítsd hozzá, hogy egy plus-os keréknek is úgy van igazán értelme ha alacsony nyomáson használod. Így meg azért van ellenállása. Normál hajtással, lehet inkább maradnék a 2,35-ös szélesség mellett.
Redneck: Egy cross trekking és egy mai, modern mtb között igen nagy különbség van. A cross trekkinget úgy képzeld el, hogy egy alapvetően jó/rossz minőségű aszfaltra és jó minőségű föld utakra kitalált kerékpár. Az erdei utakkal az a baj, vagy is nem baj, csak a cross trekking szempontjából baj, hogy változatosak. Vannak jobb minőségű szakaszok, aztán hirtelen jön egy nagyon meredek út, a jó minőségű föld útból nagyon köves, gyökeres út lehet. Itt egy cross trekking azonnal elvérzik, és ezek még bőven nem durva, nehéz terepek. Egy cross külső olyan 4 bar körül használható jól. Ezen a nyomáson, egy erdei terepen, kb 0 tapadásod lesz, és ez elég nagy bizonytalanságot ad a bringának. Elkezdheted lejjebb ereszteni a gumit, de akkor meg felütéses defekt, szerencsétlenebb esetben felni sérülés lehet a következmény, és még akkor is egy elég bizonytalan bringa lesz alattad, csak lesz egy kis tapadása. Persze most felhördülhetnek a CX bringások, de azért azt ne felejtsük el, hogy sok esetben tubeless-t használnak, és azért azok jobb minőségű kerekek, más geometria, meg nem kezdő bringások. Bár a CX sem egy életbiztosítás erdei terepen, még gyakorlott terepesnek sem. A mtb, még egy viszonylag alap, 150 ezer körüli gép is, sokkal biztonságosabb terepen. A geometria sokkal jobban kedvez az eredi, változatos terepnek, hátrébb van a súlypont, biztonságosabban lemész a meredekebb utakon. A villa masszívabb, jóval többet rugózik. A gumik ballonosak, szélesebb a kormány. Nagyon nagy a különbség. A cross nagyon gyorsan eléri a határait egy erdőbe. Én azt tanácsolom, ha erdőbe is akarsz bringázni, akkor mindenképpen mtb-ot vegyél, akár 27,5", akár 29", mindegyik sokkal jobb lesz mint a cross trekking. Az odáig rendben van, hogy alapvetően aszfalton használnád inkább, és oda jobb a cross, de pl egy 29"-es hardtail monti és egy cross között nincs akkora hatalmas kontraszt aszfaltos használatnál, mint ami megvan mondjuk az erdőbe.
sanzi89: A vázban vezetett kábelek sem mindig körülményesen cserélhetőek, bringától is függ. Én azt javaslom, ha pl egy váltó bovden házat húzol be a vázba, akkor a bent lévő kábelhez kell szigetelő szalagozni az új kábelt, de úgy, hogy csak egy rétegben és jó hosszan. Így erős lesz a kapcsolat a két vezeték között, de nem vastagítod meg túlságosan. A hidraulikus vezetékeknél pedig ezt a kis bizbaszt használtam. Reverb nyeregcső vezetékhez ajánlják, de igaázóból bármely más, akár fék hidraulikus vezetékekhez kiváló. Ellentétes a menete, így könnyen rá tudod tekerni a két vezetéket, és atom biztosan összekapcsolja a régit az újjal, és már húzhatod is be a vázba. Persze akadnak olyan esetek, amikor ki kell venni egy vezetéket, vagy bent sincs eleve, és akkor bizony játszani kell. Forgatni, kis lámpával világítani, hogy mikor bújik ki az új. Amikor a reverb vezetéket vezettem be, a fejcsőnél indult, majd a a nyeregvázcsőnél fel kellett húzni. Ehhez egy bovden végére csináltam egy hurkot, amit bedugtam a nyeregvázcsőbe és a hurokba kellett bejátszani a reverb vezetékét, majd felhúztam.
6030D
Ármester
Ismerek olyat, aki kávéért ment boltba és vett egy 82 cm tv-t.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
StLui
veterán
1,5 éve egy AM (vagy hardtail akár) és Enduro között ment a vacila, győzött szívem, enduro lett. Most is a 3 közül a karbon speci a legjobb, de a szívem visz a 3-as gumis felé
6030D: én 2016 közepén 200-ért kerestem a tuti trekkinget
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
Runner_fxr
Ármester
Hát az biztos, hogy egy plus-os gumi sokkal élvezetesebb lefelé, mint a normál szélesség. Engem megdöbbentett a tapadása. Egy pillanatra sem csúszott meg, pedig poros, meredek erdei utakon 50-60-as tempót mentünk. Egy pedelec esetében ezt nyilván nehezen tudom megítélni, hogy mennyivel nehezebb hajtani mint mondjuk a 2,35-öst. Aszfalton nekem úgy tűnt, hogy azért kicsit lomhább, nyilván az alacsonyabb nyomás miatt is, itt kb egy 20-25km-t mentem összesen rásegítés nélkül. Terepen meg leginkább be volt kapcsolva a rásegítés, legalább eco szinten, ami meg már beleszól. Normál hajtású plus-os géppel nagyon keveset mentem, rövid teszt erejéig, de emlékeimben úgy él, hogy azért kicsit ott is lomhább volt mint mondjuk a 2,35-ös nobby vagy mary. Mérlegelni kell, azt nem mondom, hogy ne vegyél plus-os AM gépet normál hajtással, de számíts azért egy kicsit lomhább fölfelé haladásra. A lefelé viszont kárpótolni fog.
Runner_fxr
Ármester
És ehhez mit szólsz? [link]
StLui
veterán
Ebben a hirdetésben szerintem átírtak valamit, mert láttam, és valami nem volt jó. Méretre gondoltam, de most nincs méret megadva. Ő hirdette a te gépedet vagy már csak néztem neki is több e-montiját?
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
rushty
senior tag
A csak belsővel hordható szemuvegkent? Haver nem tudja kipróbálni hosszabb időre így?
Revolut meghívó pü-ben
Bati0501
őstag
Ha akarod elmegyek megnézni neked.
Én máig még szerintem nem is láttam pedelecet, na ma úgy ment el egy mellettem, mint egy autó/motor...
gergo5991
őstag
már csak az érdekelne engem miért adják féláron
rushty
senior tag
Felsovazcsore létezik valami parnazas? Kvázi uleskent is.
Revolut meghívó pü-ben
rushty
senior tag
Kontraval hogy lehet elindulni? Akadálynakr éreztem.
Revolut meghívó pü-ben
Hasaggymeg
Topikgazda
...és azóta is nézi a túrdefrancot rajta.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg