Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
zoli03
őstag
Akkor ezek szerint nem szabályos, mert nem borostyánszínű?
Client
tag
A fényvisszaverő csík sem borostyánszínű általában.
Ex - WaterLo
Client
tag
marositech
senior tag
Sziasztok!
Kedző kerékpáros vagyok erősen műszakis beállítottsággal.
Örökölt drótszamaram a végét leheli már, vennék egy zsírújat.
Két márkából néztem ki az egyik a M*li a másik a C*M.
Az egyik 26-os kerékkel van felszerelve a másik pedig 28-as.
Szerintetek melyiket válasszam?
90% városi használatra lenne, 10% nagyonritkán alkalomszerűen természet/földút.
Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)
zoli03
őstag
Elolvastad a rendeletet? A reflexcsíkos gumiról semmit nem ír, hogy milyen színűnek kell lennie. Azt viszont kiköti, hogy a küllőn elhelyezett fényvisszaverőnek borostyánsárga színűnek kell lennie.
Client
tag
A rendeletet nem, csak ezt:
"azonosak a fénytani tulajdonságai a fényvisszaverő prizmával vagy fényvisszaverő csíkkal"
Ex - WaterLo
(#49607) Hasaggymeg válasza marositech (#49604) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Magasságod kellene tudni és esetleg linkeld be a kiszemelt áldozatokat. Így vaktában hacsak nem vagy 170 alatti és nem padkázni készülsz a nagyobb kerék indokolt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
zoo8800
veterán
Ez melyik szerpentin?
rip and tear, until it is done
Remington
őstag
Sziasztok
Kerékpárt szeretnék venni, alapvetően aszfaltra, néha könnyű földútra. Kinéztem egy Gepida Alboin 300 CSR bringát, konkrétan ezt
Szerintetek jó választás?
Köszi
https://hardverapro.hu/tag/remington#aprohirdetesei
TaaT
veterán
A fényvisszaverő csík a gumin borostyánszínű?
Give them hell Ukraine!
dimola
újonc
en is hasonlo kategoriaban nezegetek, konkretan albion 200 crs-t
de erdekes kerdes egyebkent, h abion 200 ujonnan 80-ert vagy albion 300 hasznaltan 80-ert
Client
tag
Attól függ, mennyire használt, de szerintem 300.
A 200-on még a kormány sem a-head-es.
[ Szerkesztve ]
Ex - WaterLo
Syd69
aktív tag
Szerintem kerülendő a keresztbeváltás
Alma
DIEGO15
őstag
Gepidáéknál most érdemes vásárolni, mert leárazások vannak. Ha Esztergom közelében laksz, tudok a közelben egy boltot, ahol még 10% kedvezmény adnak most. Egyébként pedig Alboin
TayRol
veterán
No, most voltam boltokban, két példány maradt:
Cube Peloton Race vagy Scott Speedster 20. Mindkettő 300e Ft alatt lenne. A Scott-nal a fék és a hajtókar nem 105, a többi igen, a Cube-nal full 105 van (mindkét esetben 5800-ás szett) és Fulcrum kerék. A Scottnak ellenben jobb a váza.
Szerintetek?
[ Szerkesztve ]
Normi™
őstag
Mennyi a maximum összeg amit rászánsz?Egy haverom most vett 300 Pro-t,30ezerrel volt olcsóbb,így 139ezer volt.Avid BB5 fék,Alivio váltó.Nekem nagyon tetszik,szép is,elég jól felszerelt ennyiért szerintem.Ami egy picit nem tetszett benne,hogy nem a hozzá való Avid karokkal van a fék szerelve hanem Shimano-val amire rá van integrálva a váltó.
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
syler123
veterán
Itt divat a Gepidákat oltani, de én is tudom ajánlani a márkát, bátyámnak 2015-ös, nekem pedig 2014-es Gepida 500 Crs van. Igaz hogy nem sokat változtattak a 2015-ösön, de ennek ellenére mindkettőt simán ajánlom megvételre, szerintem a váz is nagyon korrekt, 2015-ösből akár nagyobbat is lehet venni a váz kialakítása miatt, mert pl kisebbnek néz ki egymás mellé téve a 2015-ös, mint a 2014-es, mindkettő 52-es. Most 185-ért van a 2015-ös elég jó felszereltséggel, +- valamennyi, boltfüggő. Hosszabb és rövidebb távon is használtuk és nagyon bevált, persze ilyen 1 év távlatból sokat nem lehet mondani róluk, de eddig elégedettek vagyunk, a másik hogy jól is néznek ki
[ Szerkesztve ]
dimola
újonc
Client: az a-head kormany miert lehet jo? a 200 mar nagyon gagyi kategoria?
DIEGO15: johet a bolt elerhetosege, koszi. alboin... nem semmi h mar 100x biztos lattam leirva, de mindig albionnak olvastam... :-))
Normi01: 60-100k keretet terveztem, de latom az semmi, szoval nagyon max 120k. bar meg ez is sok, nagyon keveset megyek vele.
Normi™
őstag
Én egy Trek-ről ültem át rá,alig volt különbség komfortban,teljesen vállalható darab amit ajánlok.A váz tényleg korrekt.
dimola
Értelek,ha esetleg többet szánsz majd rá mert meggondolod magad akkor bátran ajánlom amit linkeltem,tapasztalatból mondom,hogy nagyon jó ár/érték arányban is.
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
zoli03
őstag
Nem borostyánszínű. De ez hogy jön ide?
Ez a rendelet:
"legalább az első keréken, legalább 2 db, egy átmérő mentén elhelyezett borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával). A küllőprizmák helyett vagy mellett alkalmazható két oldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület is a kerékpántok közvetlen közelében vagy az ENSZ–EGB 88. sz. előírásának megfelelő gumiabroncsokon."
Ezek szerint ha a küllőre raksz fényvisszaverőt, annak borostyánsárga színűnek kell lennie.
Amit kaptál választ, abban ez szerepel:
"Amennyiben a rendeletben meghatározott feltételeknek megfelel a küllő reflektor..."
Nem felel meg, egyértelműen le van írva, nem is érdemes tovább olvasgatni. Amúgy meg nem is foglaltak állást, nem írták le konkrétan, hogy megfelel-e, csak küldtek egy sablonszöveget.
Arról nem is beszélve, hogy kifejezetten küllőprizmát ír a rendelet, nem pl küllőprizmát.
Én háromféle megoldást ismerek, ami megfelel a rendeletnek, de ezek között nincs az említett fehér fényvisszaverő pálcika.
bár én annyira nem szeretem, de ezek alapján a cube. szériában a fulcrum racing 77 (asszem ez van rajta) meglehetősen jó ajánlat és az egy elég lényeges pontja a bicónak.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Client
tag
ivana
Ármester
Sose értettem az ezen való szórakozást, 100Ft-ért már kapsz küllő prizmát, fel kell rakni aztán kész. Az első prizma már sokkal idegesítőbb.
(#49624) marositech válasza Hasaggymeg (#49607) üzenetére
marositech
senior tag
Jogos!
183-5 centi vagyok. Csak simán munkábajárósra kell a drótszamár.
Az első Mali Crossway 250 lenne, neki van 28-as kereke.
[link]
A másik pedig CTM Rebel 2.0 és neki 26-os.
[link]
A malit ki tudtam próbálni abból a 21-es vázzal. Hát az elődhez képest kicsit nagy.
Tehát ha álló helyzetben vagyok és nem a nyeregben, a váza éppen töri a mogyoróimat.
A CTM-be van 20-as vázméret, de még nem volt lehetőségem kipróbálni.
De engem igazán a kerékméret izgat. 28-asról még nem is hallottam...
Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)
TaaT
veterán
Mivel nincs kedvem veled vitatkozni újra írtam az NKH-nak hogy pontosítsák a válaszukat.
Give them hell Ukraine!
Client
tag
Akkor nincs mese, eggyel kisebb méret kell. Én is így jártam.
Én mindenképpen a nagyobb kerékátmérőre szavaznék, az haladósabb, jobban tartja a lendületet.
Ex - WaterLo
ivana
Ármester
Mennyit kell mászni? Mennyire van emelkedő? A 26-ot gyorsan felejtsd el aszfaltra normális külső nincs rá. Max. 32-es slick való aszfaltra. Az a Mali ilyen stucni beállítással használhatatlan ami képen van, azzal állandóan az utat kell figyelni, mert olyan ideges lesz a kormányzás.
Még mindig nem értem ezeknek a cross trekkingeknek a vázméretezését, 21" cm-be átváltva nem kellene, hogy elérje a heréidet.
(#49628) Hasaggymeg válasza marositech (#49624) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Egyik sem fényes,nézd meg inkább ezt,vagy valami hasonlót. Ami a kerékméretet illeti mivel a 2 legelterjedtebb felnőtt kerékpár kerékméret az a 26 és 28"-os,csodálkozom,hogy ne hallottál róla.Minden tanyabájk,cross,trekking vagy országúti kereke 28 colos.
(#49625) TaaT...téged aztán már ismerhetnek ott,szinte várják leveleidet,mi?
(#49627) ivana...lehet nagyok a heréi.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
TayRol
veterán
piszok csábító a specifikációk alapján a cube, de nekem sem szimpi.
zoli03
őstag
Nekem is van küllőprizma az össze biciklimen. Amúgy prizma nem kell előre és hátra se, ott megengedik a fényvisszaverő matricát is.
#49625 TaaT: én úgy értelmezem a rendeletet, ahogy írtam. Attól még lehet, hogy nem úgy van, ha majd olyan választ adnak, amiben kijelentik, hogy lehet használni ezt a fehér pálcikát is, akkor oké. De addig én nem tartom megfelelőnek.
[ Szerkesztve ]
marositech
senior tag
Mondom 90% aszfalt, városban használnám.
Szóval 28-as kerékméret meggyőzőbb? Más ellenvetés nincs?
Anyagi szempont is fontos. 120k-ig lenne pínzem...
Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)
TaaT
veterán
Eddig ez a második téma amivel kapcsolatban levelet írtam nekik, az első a felnim és autóm közötti szimbiózis volt. [link]
zoli03: Így van, mi itt bármit írhatunk, az utolsó szó úgyis az övék lesz.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
Client
tag
Nice. Ezzel kapcsolatban mi volt a kérdés?
Ex - WaterLo
ettől függetlenül azt venném.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
TaaT
veterán
Az hogy fel rakhatom-e legálisan idehaza, a válasz sajnos negatív volt, hiába van német nyelvű TÜV papírom a felnihez amiben motorkód szerint szerepel az autóm, az NKH-nál "nem tudnak németül" ezért nem fogadják el a papírt, európai unio ftw...
Give them hell Ukraine!
fpeter07
veterán
Van egy hatraesos resz rajta. Bar en az erdoben szoktam felmaszni. Sokkal tobb foldes emelkedot ismerek. Alsoerdon es bozsoknal vannak 20% koruli emelkedok. Ezek meg tekerhetoek, igaz kormanyra hajolva. Tegnap felseteltam dh palyan, hat az spd cipovel eleg lassan ment. (Elhagyott napszemcsit kerestem) Tenyleg brutalis, sima bringas nem tudna ott lejonni.
MaciG
addikt
Ez a bringa szerintetek jó vétel lehet 25k.ért ha jó állapotban van? Városi és országúti használatra.
BANZAII
Hasaggymeg
Topikgazda
Kérdezd meg milyen nyelven tudnak és az szerint vásárolj felnit,még ennyit sem tudsz?!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
ivana
Ármester
igen, ha a csapágyak jók
anorche1
őstag
Jön innen valaki a kékesi csúcstámadásra?
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
MaciG
addikt
Köszi! Én nagyon nem vagyok otthon ebben, de ez azt jelenti, hogy a kerekekben és a hajtókarban nincs "nyolcas" ?
BANZAII
ivana
Ármester
Nem, a kerekekben a nyolcas könnyen orvosolható, a lánctányérban csak nincs női váznál, azért nem valami olcsó fos az a hajtás. A kerekek forogjanak szépen, a kormány csapágy ne kotyogjon, és a hajtókar is járjon szépen (mondjuk ez a legkevesebb 3k egy mono)
kacsyx
aktív tag
Sziasztok!
Bringát szeretnék vásárolni a hónap végén. Sok gondolkodás után trekking mellett döntöttem. Kerékpártúrákra akarom használni: Szlovéni, Horvátország, Erdély és persze Magyarország. Inkább aszfalton, mint terepen. Emellett munkába járni (25km oda 25 vissza) és sima edzésre is használnám (csomagtartó, sárvédők csak akkor lennének a bringán, ha hosszú túrára megyek). Kell tehát csomagtartó rögzítési lehetőség, ez egy fontos szempont. Cyclocross is jó lenne, de arra nem lesz 300 ezrem. Használt bringa hirdetéseket rendszeresen átfutom, de 200 centi vagyok, ráadásul hosszú lábakkal, eddig nem találtam megfelelőt. Így már új bicikliben gondolkodom.
Ami a legszimpatikusabb az jelenleg a Cube Travel RF. Úgy gondolom teleszkópra nincs szükségem. Merev villás MTB-om volt eddig, sosem zavart mikor összekoccantak a fogaim a traktornyomban, ahogy a kátyúk sem zavarnak. Tehát inkább merev villás legyen. Csomagtartó pontok vannak. Ráadásul az összkép is tetszik.
Kérdéseim:
Hátsó váltó: Shimano Deore RD-M592, 9-Speed
Első váltó: Shimano Acera FD-M390, Top Swing, 34.9mm
Váltókar: Shimano Altus SL-M370, Rapidfire-Plus
Deore hátsó váltó gondolom megfelel a célnak. Acera első váltóról is összességében jókat olvastam itt a fórumon, az Altus váltókar pedig talán nem akkora gond, hogy "csak" Altus. Érdemes lenne megvétel előtt cserélni mindent Deore-ra?
Fék: Shimano A-M355, Hydr. Disc Brake (160/160)
Gondolom alap Shimano tárcsafék lehet, sok infót nem leltem róla. Elég bőven a célnak ugye? Alföldön lakok, de Pécsett is sokat vagyok, ott már azért vannak dombok. Mondjuk kulturáltan kerekezek lejtőn is
Hajtómű: Shimano Acera FC-M391, 48x36x26T, BB-UN26, 175mm, Chainguard
Erről már vegyesebb volt a kép, de szerintem a 15 éves montimon lévő Shimano SiS-es rendszernél csak jobb lehet a merevsége (Megjegyzem, a SiS váltás mai napig jól működik, csak a váz 53-as...)
Felni: CUBE SX. Disc
Semmit nem tudok róla...
Első agy: Shimano DH-3D37, Hub Dynamo, QR
Hátsó agy: Shimano Deore FH-M615
Hátsó agy oké, elsőről nem tudok semmit...
Gumik: Schwalbe Spicer Active, 40-622
A 40-es gumikat azonnal cserélném vékonyabbra, hogy gyors legyen aszfalton. Kérdés, hogy vékonyabbal is pakolhatok fel csomagot nyugodt szívvel? (92 kiló vagyok) 25-ös, 27-es köpenyre gondoltam. Itt a felni mérete is fontos, ugye?
230 ezer a bringa. Egy kicsit talán tudok belőle faragni. Újan ennyiért korrekt vétel?
rétisün
veterán
én 8-as rendszernél az szélső 2 lánckereket már nem használom, 10-esnél a szélső 4-et.
ki lehet, persze, csak arra figyelj, hogy a lyukkör (a csavarok középpontja) egyezzen, illetve hogy hányas rendszered van, ahhoz kell(ene) tartozzon az új lánctányér, de sajnos 6-8-as rendszerhez nem nagyon van külön lánctányér.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
TaaT
veterán
Végülis műszakira begurulok a téli kerékkel és "nincs probléma", de nem csalódtam a magyar bürokráciában.
Give them hell Ukraine!
Hasaggymeg
Topikgazda
Amúgy jó bringa az,de én kicsit drágának találom.Kell az a dinamós agy egyáltalán mikor pár elemmel elmegy egy lámpa? Fuss egy kört mert szerintem egy ilyent tavaly,tavalyelőtti modellbe meg kellene tudj vásárolni 150-180 körül.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Hasaggymeg
Topikgazda
Nézz szét itt.
http://www.k2-bike.hu/shop/kerekparos-termekek/kerekparok/varosi-komfort?&limit=4
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Because
őstag
nézz valami cross-trekkinget erre a célra, csomitartó, sárvádő később is beszerezhető
[ Szerkesztve ]
Tothgera30
Ármester
Letekertem 2 nap alatt kb. 80-90km-t, aszfalt/terep 40/60 felállásban, erre bringa takarítás után az udvaron kapok defektet. Amúgy így utólag van pár nagyon korrekt autót vezető, KRESZ-t ismerő egyén, de olyan is történt már hogy kifordult elém, és leszorítással, dudálással akart előnyt faragni (ehhez sajnos nem tudok semmilyen értelmes véleményt hozzáfűzni).
Amúgy új csapattag: Merida Big Nine Lite 1500 29er (2014)
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"