Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [GoodSpeed:] Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
MPowerPH
félisten
Ugye, hogy rohadtul nem ez volt az idojaras jelentesben? Nekem dupla szzivas, mert hetkoznapokban amig ilyen koran sotetedik, alig van idom melo utan. Hetvegere marad a rendes mozgas.
Don't Tread On Me
SteveAd
tag
Mi a gond a psi-vel? Nagy nyomasnal kicsit egyszerubb psi-ben szamolni. Pl. 75 es 80 psi ertelmezheto szam (nyomasmeron, szoban is stb.). Barban ugyanez 5,17 vagy 5,52. Meg nem hallottam egyetlen orszagutist sem ugy beszelni, hogy "5,17 barra fujtam a gumit"
En pl. a montinal is egyszerubben tartom szamon, hogy az egyik gumit 19 psi-re fujom, a masikat mondjuk 22-re (digitalis nyomasmerovel)
SteveAd
tag
Mindenkeppen kerdezz ra, hogy ez melyik Aeolus 5 generacio. Iletve le is lehet meretni ha megvan a gumi sulya hozza
ReFleXx
addikt
jelen, mondom kis rovid eso lesz, erre folyamatosan szemerkel es hidegebb is van, remelem a holnapi nap tenyleg jo lesz
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
dom1n0
aktív tag
Kerdes felszarad-e barmennyire holnap a mai eso… :/
Oktaan
csendes tag
jjeahh kollégát kérdezem leginkább (de nem kizárólag), aliról melyik spd cipőt szabad bevállalni? Országútin használnám, emiatt fontos lenne a merev talp és, hogy ne legyen nagyon nehéz, de a kinézet nem érdekel, most is egy alap dekás spd cipőt használok.
...
MPowerPH
félisten
Az aszfaltos reszek biztosan. Montizni most sem kell. Igazabol ezert nem is banom, hogy vege, herotom volt a minden kor utani mosasbol.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
fulton
addikt
Semmi. Csak van itt 1 -2 ember aki élből ellenszenves velem, és feszt belém áll csak mert.
Ezek a dolgok nagyon is valósak függetlenül hogy egy szóval sem állítottam hogy tapasztalatom lenne velük. Ha nem tömít hamar a tej akkor ki fog jönni a nagy nyomás miatt es a ruhádon landolhat, ezt is számításba kell venni.
De egyesek nem képesek anélkül véleményt mondani itt hogy ne biralnák a másikat csak mert az körültekintőbb/vagy máshogy látja. Ez ami néha fárasztó a topikban. Meg lehetne lenni normálisan is egymás mellett itt sztem.
balintbaba
tag
Hát pedig ugyanaz a kettő, semmivel sem praktikusabb PSI-t mondani, mint bart. Ezzel ellentétben mindenhol a metrikus rendszert használjuk, biztos jó, ha pont ennél kivételt teszünk.
Más: Jó szar idő lett, ebben az esős 50 Fahrenheit-fokban én ki nem megy tekerni, bár lett volna kedvem egy 40 mérföldes távhoz.
[ Szerkesztve ]
lsebestyen
addikt
Amúgy én továbbra is kicsit szívok a ridenow pumpálással, eddig sosem volt ilyen problémám. Nem tudom rendesen rátenni a pumpafejet, ezért a nyomást nem mutatja normálisan, legutóbb sikerült is túlfújnom, rendesen pattogott alattam a bicó...Még azért majd tesztelgetem, csak mindig olyankor jut eszembe, amikor már mennék így ahhoz már nincs türelmem csak fújok bele valamit.
A pumpám szerintem rendben van, jobb féle BBB pumpa és egyelőre csak ezekkel a ridenow belsőkkel bénázok.
Maga a TPU belső eddig jó. Lehet csak placebo, de mintha jobban fel tudnám gyorsítani a bicót.
Ringman
nagyúr
Reaumurban add meg inkább a hőmérsékletet!
Mezga Aladár
veterán
feszt belém áll csak mert.
Nem azért hanem az előzmények miatt ahol nagyon sok bődületes baromságokat mantráztál.
Most meg előadod a mindentudó szakit.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
Ringman
nagyúr
érdekes amúgy, hogy van amikor gyorsabbnak érzed a nagyobb nyomást, de nem biztos, hogy gyorsabb is vagy (gyengébb minőségű útfelületen)
ja... ez van.
nézem a strade bianchet, hát, ez nem egyszerű ilyen időben, jó kis fehér kavicsos utakon, folyik le a víz az úton...
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
Hasaggymeg
Topikgazda
Ki sem mondtad máris újabb "barátod" állt beléd. 🤭 ...oda se neki, kilométereiddel már bőven kiharcoltad itt a helyet magadnak. (Arról már nem is beszélve, hogy csúnyán rácáfoltál a néhány "fulton sosem fog új bringát venni" fórumtársra. )
velizare...milyen víz, 7ágra süt a nap.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#282866) Mezga Aladár válasza Hasaggymeg (#282865) üzenetére
Mezga Aladár
veterán
Maga harcolta ezt ki. És még panaszkodik!
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
Speedy007
őstag
Szét szedtem atomjaira a hátsó részét a kerékpárnak. Hogy uborka lé mentesítsem a kerékpárt. Hihetetlen számomra hogy fogaskerekekre nem lehet szét szedni a kazettát ellenben a 9 sebeséges kerékpáromnak így könnyebben lehessen azt takarítani. Valamint a patent szem a CN-LG500 patentszemjét iszonyat szívás finoman fogalmazva újra össze pattintani kézzel szét húzni nem lehetet hanem a BBB BTL-77 kellet a rugó kiszedésével átalakítanom hogy ne nyomja össze hanem feszíteni is leheseen vele mert így nagyobb erőt bírtam kifejteni és nem vágta szét a lánc a kezemet jobban
fulton
addikt
Igen tudom hogy régen sok hülyeséget is kérdeztem, ez benne van, nagyon kezdő voltam és habzsoltam az ismereteket, érdekelt. Az hogy továbbra is páran azt a fultont látják a nickben ez már így marad(úgymond a nick nev be lett áldozva a gyors ismeretek oltárán) de ettől függetlenül normalisan is ki lehet fejteni ellenvéleményt személyeskedés nélkül, mert az csak azt szül.
Nem okoskodok, próbálok segíteni a kérdezőnek ahogy nekem is segítenek. Na de részemről téma off.
SteveAd
tag
Ez nem egeszen igy van. Mellesleg akkor hasznaljuk a Pascalt, ha mar SI Montinal pl. megmaradt a collos rendszer, orszaguti/gravel guminal meg metrikust hasznalunk. Montinal 29-es (collos) kerek van, meg korabban 26-os, 27,5-es, orszaguton 700-as meg 650-es. Tavolrol sem mindenhol a metrikus az elterjedt.
Ez lehet, hogy nem tetszik, de probald barmelyik komoly orszagutis tarsasagban azt mondani, hogy 5,17 bar nyomason hasznalod a gumidat. A 75 psi-it mindenki erteni fogja, a bart nem sokan.
Mellesleg ha a "birodalmi" angolszaszoknak nem derogal Nm-ben szamolni a csavarok nyomatekat, akkor miert is gond szamunkra a psi guminyomasnal?
Hasaggymeg
Topikgazda
Azért annyira nem kellett volna, ahova uborkalé bejutott oda bejut a víz is, hogy kimossa onnan.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
fulton
addikt
Nekem semmi bajom vele. Pumpalassal is tökéletesen rázár a pumpa fej, a nyomás ellenőrző schwalbe is tökéletes rajta, erősen pozitív csalódás részemről. Eddig nálam is minden oké 1000 kilométer van benne. Kopkopkop.
Egyébként ilyen pumpám van ugyan ezzel a fejjel (állitható szorító átmérős) magam részéről nincs tapasztalat hagyományos belsőhöz képest. Megy
[ Szerkesztve ]
fulton
addikt
Én a "szent grált" most elol 82Psi hatul 90psi talaltam meg a magam beöltözött 84 kg -al. Nagyon finom rendszer így. Kellően feszes is.
Hasaggymeg
Topikgazda
Szerencsétlenül járt és egyik lábát elvesztő Somoghy Attilát is megemlítették a Strade Bianche közvetítésen az Eurosporton.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#282874) lsebestyen válasza Hasaggymeg (#282873) üzenetére
lsebestyen
addikt
Támogatáshoz infó: bikemag
mauimagic
aktív tag
Igen tudom hogy régen sok hülyeséget is kérdeztem..-
Ja tök rég volt, utoljára pl itt, szűk 3 órája: #282846
[ Szerkesztve ]
Speedy007
őstag
inkább vagyok alapos, mert nem szeretnék meglepetéseket . mert ugye bár aki rest az 2x-r fárad
Mezga Aladár
veterán
Bocs fulton
[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
Semmi értelme tizedeken-századokon rugózni egy olyan rendszernél, ami a pumpafej fel-le helyezésnél is mérhető mennyiséget veszít, egészen kis hőmérsékletváltozás is befolyásolja, ráadásul a teljes felületén, és az illesztéseknél is folyamatosan veszíthet a nyomásból. Én azt röhögöm ki amatőr szinten, aki 5,17 barra (vagy 82 psi-re, ugye fulton) fújja a gumit, aztán azt hiszi, hogy a tekerés közepén még mindig pontosan annyi van benne. Ez civilizált helyeken úgy szokott menni, ha nagy ritkán szóba kerül, hogy olyan 7 bar fölött mar jó az, ha nagyon nehéz vagy, legyen 7,5. Montin meg olyan kettő körül, és ok, legyen inkább kicsit fölötte, hogy ne üsd fel. Trekkingen én 4-4,5 közé fujom, ahogy sikerül. Autót szoktam 2,2 körülre, de ugye valami úgyis kiszisszen, no meg ahány benzinkút, annyiféle mérő, és mind pontatlan. De majd biztos az sks műhelypumpa lesz a patikamérleg.
Szóval igazábol nem az a vicces, hogy psit, vagy bart mondt, hanem hogy játszuk itt az orrnyeregre csúszott szemüveges profi főszakácsot, mint a formaegyben.
De amúgy tökre nem zavar, én általában ignorálom, mert egyrészt abszolút nem érint, hogy másnak milyen keréknyomás jön be (lásd a fentiek), másrészt fogalmam sincs, mit jelent, és nulla motivációm van átszámolni, csak leírtam, hogy az egészben mi a vicces.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Jester01
veterán
Összepattintani úgy szoktam, hogy ráterhelek a láncra és kész.
SteveAd: ja akkor mi itt komolytalanok vagyunk mert soha senki nem PSI-zik. Nyilván nem fogom 2 tizedesre megadni a nyomást csak azért mert PSI-ban úgy kerek. De 5,2 és 5,5 bar az simán kimondható.
MPowerPH: ma legalább egyértelmű de tegnap üres volt a radarkép amikor elindultunk és sikerült belefutni egy keskeny csapadéksávba. Ez már-már olyan mint amikor csak a fejed felett van egy felhő amiből esik.
parandroid:
[ Szerkesztve ]
Jester
SteveAd
tag
Speciel van olyan tej ami kepes a Fulton emlitette hipotetikus kart okozni (a gumitol is fugg, hogy mennyire gyorsan tomi be a tej).
32mm-es gumiban en is tubelesst preferalok, de a 25mm-esben meg a 73 kilommal sem vallalom be, meg ugy sem hogy egyaltalan nem fujom tul kemenyre a gumit (erdeklodoknek privatban megadom a pontos erteket szigoruan csak psi-ben )
MPowerPH
félisten
"Maga a TPU belső eddig jó. Lehet csak placebo, de mintha jobban fel tudnám gyorsítani a bicót."
Mar rendeleme is.
fulton: Ennyibol jo a mostani rendszerem, addig fujom, amig a gumi, felni engedi, idealis esetben gyorsabb leszek. Azt hiszem mindketto 8,5bar, ami talan 20-22 fokon van meghatarozva. Tehat ha menet kozben a fejlodo ho hatasara no a nyomas, az nem baj, tovabb gyorsulok.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
mauimagic
aktív tag
Semmi értelme tizedeken-századokon rugózni egy olyan rendszernél, ami a pumpafej fel-le helyezésnél is mérhető mennyiséget veszít, egészen kis hőmérsékletváltozás is befolyásolja, ráadásul a teljes felületén, és az illesztéseknél is folyamatosan veszíthet a nyomásból.
Szerintem erre téves válasz a "leszarás"... a helyes reakció a szelepbe integrált bluetooth jeladó, hogy végre a guminyomás adatokat is lehessen látni menet közben. Igazi Game Changer lesz, alapjaiban fogja megváltoztatni a bringázást!
[ Szerkesztve ]
dom1n0
aktív tag
Na akkor itt vagyok en, aki a kocsiknal bar-ra fujja, bicot meg psi-re. Es miert? Megszokasbol
Tokmindegy szerintem
mauimagic
aktív tag
Mind amatőrök vagytok, én kilopascalra fújom a gumit, hőmérséklet- és magasságkompenzációval
[ Szerkesztve ]
balintbaba
tag
Hát nem tudom, hogy ilyen színvonalas beszélgetésekbe érdemes-e belefolyni. Le kéne venni a szemellenzőt. PSI-nél kerek számokból indulsz ki, nem csoda, hogy barnál századok fognak kijönni, innen is lehet látni, mennyi értelme van a PSI-n rugózni.
Nézzük másik oldalról, ha azt mondom 6 barra fújom a gumit, az PSI-ben 87,022. Életben nem hallottam olyan kerékpárost, aki 87,022-re fújta volna az abroncsait a 6 barral ellentétben.
Digitális mérő mellé remélem van két hitelesített műszer is, ha valaki NASA pontossággal szeretné beállítani a guminyomást. Nekem nem derogál más mértékegységet használni, viszont itt totál felesleges.
MPowerPH
félisten
El lett adva, csak nem vette le a hirdetest.
Don't Tread On Me
SteveAd
tag
Ok, ha ez nektek jo, hasznaljatok bart. A szabalyzatban nem latom, hogy tiltolistas lenne a psi, igy viszont en tovabbra is maradnek annal es masnak a jogat sem vitatnam el ezzel kapcsolatban.
Az egesz azzal a beszolassal indult, hogy a "psi-zes faraszto".
Speedy007
őstag
9 sebességesnél még a széthúzós trükk is bevált csak itt minden más. Itt nem lehetet mert ugrált állandóan a lánc illetve a patentszeménl meg nem is forgot a lánszem a csapszegen
Jester01
veterán
Félreértések elkerülése végett: álló helyzetben a lánc felső szakaszán legyen a patentszem és a pedálra kell terhelni. Nem kell a láncnak mozogni és a csapszegnek sem forogni.
Jester
SteveAd
tag
Milyen szemellenzot? Es milyen szinvonal? Ha valaki egy kicsit igenyesebb akkor mindjart leszoljuk ("felesleges a NASA pontossag"). Kicsit a lovon forditva ules esete.
En nem tettem alaptalan altalanosito kijelentest (nem en allitottam, hanem te, hogy mindenben ugyis metrikusat hasznalunk, ellenben nehany peldaval szemleltettem, hogy a topik temajat ado kerekparoknal sem igaz ez igy).
A 87,02 az gyakorlatilag 87. De akkor a 84 vagy a 89 psi mennyi is barban? Ott mar korantsem ennyire szep kerek szamokat kapsz. Psi-ben egyszerubb kifejezni a finomabb kulonbsegeket, de lehet csak en szeretem a kerek szamokat.
A digitalis meron amugy lehet valtogatni a mertekegyseget.
[ Szerkesztve ]
mauimagic
aktív tag
szal a psi igényesebb, mint a bar. Ma is tanultam valamit
SteveAd
tag
Szerintem pont ebben all a dolog nyitja. Sokan a kocsi miatt megszoktak a bart es ezert idegenkednek a psi-tol.
De a lenyeg pont ez lenne, hogy megszokasbol ne rogton azzal ugorjunk neki a masiknak, hogy "az allando psi-zesed faraszto". Innen indult az egesz.
Harom nyelven (angol, nemet, francia) kovetek rendszeresen kerekparos forumokat, ott azert kicsit ritkabban tapasztalok ilyen zsigeri egymasnak ugrast meg beszologatast.
dom1n0
aktív tag
Ez magyar forum sajatossag, oda se neki.
SteveAd
tag
Orulok, hogy segithettem. Szerintem ezt lassan fejezzuk be.
Az "igenyesseg" nem neked szolt, hanem a kolleganak aki azt sugallta, hogy a mi szintunkon felesleges meg ugysem erdemes (meg nem is lehet) ilyen pontos nyomast merni. Mellesleg ugyanaz a kollega pusztan egy kep alapjan a multkor megallapitotta, hogy a piac egyik legjobb nadragjan "igenytelen" a pant varrasa. Kicsit viccesnek tartom ezt, ennyi. Reszemrol off.
Csokicsibesz
tag
Ott van Csepel tuningolás? wax tesztelés? kerékpárból lámpa építés? Aliexpress tippek és trükkök?
Naugye!
SteveAd
tag
Viccet felreteve, a multkor linkeltem egy WW topikot alis cuccokrol (hasznos lehet). Wax teszteles ugyanott, de mashol is. Az most egy igazi hot (melt) topic
A Csepel tuning fajo hianycikk Bar 10 eve egy brusszeli kerekparboltban meglepodve fedeztem fel egy Csepel Friscot (a tulaj inkabb azt forgalmazta a Cannondale hasonlo biciklije helyett)
bundyy
csendes tag
Köszönöm mindenkinek a segítséget , és ajánlásokat ( Dark Archon, A Zéé , Hasaggymeg) végül a NULANE PRO lett a befutó. Sokat még nem mentem vele, de teljesen más világ mint amit eddig a kerékpározásról tudtam .
chubby2o6
senior tag
A 11-es KMC patentszem is ilyen volt újkorában.
Összeakasztod, kézzel széthúzod, amennyire tudod. Utána óvatosan átforgatod hátrafelé tekerve úgy, hogy a patentszem felül legyen. Leveszed a bringát az állványról, és behúzott hátsó fék mellett rárúgsz egy kicsit a pedálra, így sikerülni fog.
B terv: veszel egy connex patentszemet [link] , ehhez nem kell szerszám. Annyi a szépséghibája, hogy egy 11-es áráért már egy olcsóbb láncot is kapni.
Hasaggymeg
Topikgazda
Mindeközben Pogačar majdnem kapott egy sallert egy túlbuzgó szurkolótól.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Téma tudnivalók
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Bomba áron új iPhone 15 Pro gyárilag kártya-független, apple világgaranciával
- új, bontatlan, iPhone 13 kártya-független, apple világ-garanciával
- Bomba áron új, bontatlan, iPhone 15 kártya-független, apple világgaranciával
- új, bontatlan, iPhone 14 gyárilag kártya-független, apple világgaranciával
- Bomba áron új iPhone 15 Pro Max gyárilag kártya-független, apple világgaranciával