Hirdetés

2024. június 24., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) KROK640


KROK640
veterán

Nagyon jól teszik.

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#2) nubreed


nubreed
veterán

Helyes! Végre kezdenek felébredni. Nagyon vissza fog még ütni ez a túlzott erőltetése az EV -knek a "zöldülés" oltárán. Nagyon sok sebből vérzik jelen állapotában a teljes koncepció. A Toyotának is teljesen igaza volt és van, hogy ők nem ugrottak fel a hpye vonatra és kitartottak a hybrid technológia mellett. Meg is látszik az eredményeiken.

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#3) powerage76


powerage76
csendes tag

https://edition.cnn.com/2024/04/24/business/ford-earnings-ev-losses/index.html

Valószínű az amerikai EV-forradalom kapcsán sem optimisták az eddigi veszteségek alapján.

(#4) [Prolixus]


[Prolixus]
addikt

Well, well who whould have thunk... :U

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#5) mjani1172


mjani1172
addikt

Állítólag teljesen új modellekben is gondolkodnak.Az egyik egy kisautó ,valami Fiesta, de lesz családi autó, akár kombi kivitelben is, legyen pl. Mondeo.

(#6) Cassi


Cassi
senior tag

Márciusban csak 3% volt a Ford részesedése az EU-ban, ez elég gyenge eredmény. Ha tovább folytatódik az EV-s bővülés, akkor a Ford kiszorulhat az európai piacról.

(#7) mjani1172 válasza Cassi (#6) üzenetére


mjani1172
addikt

Ha a 3% valós, akkor már kiszorult...........

(#8) Cassi válasza mjani1172 (#7) üzenetére


Cassi
senior tag

Valósnak valós [link]
De ez még mindig havi 30 ezer autó, elég a megélhetéshez, ha így marad. Az európai piac elég fragmentált (a második helyezett Toyota van 7%-on).

(#9) KROK640 válasza mjani1172 (#5) üzenetére


KROK640
veterán

Jó lenne, ha valami crown vic féle sedan-t is gyártanának

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#10) mjani1172 válasza Cassi (#8) üzenetére


mjani1172
addikt

Hű, érdekes látni ezeket a számokat. :Y
Honda= 0,7 %

[ Szerkesztve ]

(#11) BaJaZo


BaJaZo
tag

Vajon mi lesz azzal a rengeteg akkumlátorral amelyek Magyarországon készülnek majd? :DD

(#12) KROK640 válasza BaJaZo (#11) üzenetére


KROK640
veterán

Mikor lejárnak, akkor visszakerülnek majd ide az országba.
Remélhetőleg a földjeinkbe és a tavainkba eresztik be őket. Itt Debrecen mellett csodás lesz az élet. /Sarcasm/

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#13) tha_answer


tha_answer
őstag

nahat, nem megy a terror. a tenylegesen szabad piacot nem lehet legyozni.

(#14) tha_answer válasza KROK640 (#12) üzenetére


tha_answer
őstag

A lítiumion-akkumulátorok gyártásakor keletkező hulladék kritikus problémává válhat, amit azonnal kezelni kell, és ezeket legjobb lenne helyben megoldani – jelezte az Indexnek dr. Kékesi Tamás. A Miskolci Egyetem Anyag- és Vegyészmérnöki Karán már évtizedek óta különleges fémkinyeréssel és fémtisztítással foglalkozó professzor szerint az akkumulátor-újrahasznosító üzemekből sokra lenne szükségünk, annál is inkább, mivel így biztosítható, hogy környezetbarát legyen az akkumulátorgyártás.

A legnagyobb probléma, hogy politikai kérdéssé vált az akkumulátorgyárak ügye, a független szakértőket, az egyetemek képviselőit pedig nem kérdezik meg sem a meghallgatások szervezői, sem a lakosság képviselői, így a valós szakmai érvek meg sem jelennek, de a demagógia annál inkább

A környezetvédelem nagyon fontos, és ezek olyan technológiák, amelyek ezt abszolút segítik, nem pedig veszélyeztetik

akkumulatorgyartas-miskolci-egyetem-kekesi-tamas-andrada-akkumulator

[ Szerkesztve ]

(#15) [Prolixus] válasza tha_answer (#14) üzenetére


[Prolixus]
addikt

"A legnagyobb probléma, hogy politikai kérdéssé vált az akkumulátorgyárak ügye, a független szakértőket, az egyetemek képviselőit pedig nem kérdezik meg sem a meghallgatások szervezői, sem a lakosság képviselői, így a valós szakmai érvek meg sem jelennek, de a demagógia annál inkább"

Ez minden nagyobb beruházásnál így van. De a GDP-t majd megdobja, az már más lapra tartozik hogy a profitok majd szépen kiáramlanak az anyaországaiba ezeknek a befektetőknek, a magyar meg még szegényebb lesz. Mindeközben még a környezetünket is tönkretesszük.

De a kormánynak jó, mert lehet majd verni a faszt hogy hány munkahely teremtődött (az hogy a nagy része ennek betanított munka, már megint lényegtelen). Illetve persze, a beruházásk által zsebre raknak majd pár száz milliárdot kormányközeli arcok. Mindenki nyer, kivéve az ország.

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#16) gabor7th válasza tha_answer (#14) üzenetére


gabor7th
addikt

Majd rá fognak jönni, hogy nem környezetbarát az EV-se. (persze igazából ezt most is lehet tudni) Csak sajna akkor már visszafordíthatatlan környezetkárokozás fog történni hazánkban...

Orbánék egyik legnagyobb b@romsága, hogy idehozzák mind a gyárakat.

Hol van már az, hogy nekünk valami innováció központtá kéne válnunk, mert a mi erőforrásunk a tudás?

[ Szerkesztve ]

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#17) forumpista válasza gabor7th (#16) üzenetére


forumpista
aktív tag

A tudas veszelyes, a ket kilo krumpliert megveheto szavazat meg nem.

(#18) mjani1172 válasza forumpista (#17) üzenetére


mjani1172
addikt

És hányszor fordult elő, hogy az un tudomány képviselői (pláne jog) borzasztó nagyot tévedtek? (lásd izrael vs. palesztín konfliktus)Akár a politikusok, akár a tudományos munkatársak amíg nem a saját pénzükkel játszanak, addig semmi sem drága.

[ Szerkesztve ]

(#19) buxiex válasza mjani1172 (#18) üzenetére


buxiex
tag

Az, hogy tévedtek :D érdekes feltételezés.
Pszichológiával és matekkal könnyen lehet(ne) szűrni őket :K

george carlin education

(#20) forumpista válasza mjani1172 (#18) üzenetére


forumpista
aktív tag

Nem tudom, kifejtened bovebben hogy mi koze van annak amit irtal ahhoz amit en irtam?

Tobbek kozott erdekelne hogy az altalam irt tudas veszelyes az milyen kapcsolatban all a tudomany kepviseloi tevedtekkel.

Illetve hogy a ket kilo krumpliert megveheto magyar szavazok milyen kapcsolatban allnak az izrael-palesztin konfliktussal vagy a tudomannyal? (Mondjuk ez utobbira speciel tudom a valaszt)

[ Szerkesztve ]

(#21) arnyekxxx válasza BaJaZo (#11) üzenetére


arnyekxxx
veterán

új akkumulátor lesz belőle

(#22) KROK640 válasza tha_answer (#14) üzenetére


KROK640
veterán

Igen, olvastam :)

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#23) Alusky


Alusky
aktív tag

Megszakadunk az EU-s baromságok miatt, miközben egyik kezükkel szórják a szart, a másikkal meg fojtogatnak amiért szar van amit ők csinálnak, nyugati fele a bolygónak nagylábon pazarol, a keleti fele meg fossa a szennyet mindenhova. Talán ezt figyelembe kellett volna venni és nem felgenerálni mesterségesen az EV piacot annyira, hogy végül nem tudják se kiszolgálni, se visszadolgozni a szemetét. És akkor még hol van a sok elektromos bizbasz ami nélkül ma mindenki meg akar halni, fűnyírótól kezdve a kerti szivattyún át a porszívóig mindenbe is kell két akku, mert már kényelmetlen a hosszabbító is, ami legalább kibír 20 évet különösebb szennyezés nélkül, szemben az akkukkal. Ha nem toltják ennyire a zöldséget most nem kéne ennyi akkugyár, nem lettek volna atomerőművek bezárva, tök jól meglennénk életképes euro7 normás autókkal a visszafogott villanyosok mellett etc...
Az egész bagázst kéne felrúgni kompletten ahogy van.

[ Szerkesztve ]

(#24) nubreed válasza Alusky (#23) üzenetére


nubreed
veterán

Kb. egyetértek. Nekem még mindig konnektoros, nem akkus fűnyíróm van, van hozzá egy 40m-es 220 -as kábelem és már nagyon régóta kiszolgál, nekem ez tökéletesen megfelel. :)
Nem csak az EV-zés de általában a nagy zöldítés, rohadt sokba fog kerülni még mindenkinek és ezt mindig, minden esetben az end user fizeti meg. A szuper gazdagok a piramis tetején meg még gazdagabbak lesznek, business as usual. A környezeti károkról meg már ne is beszéljünk. (A Földet egyébként se kell "megmenteni", itt van már 4 milliárd éve...)Amikor az early adopterek, első és második generációs EV -i elkezdenek majd tömegesen lerohadni, a használt piacon eladni nem lehet őket és ezek az autók nem fognak menni 40 évet (mint pl egy 80-as 90 -es években gyártott autó, ha vigyázol rá és néha felújítod az örökre kiszolgál), nem hogy 40-et, 20-at sem, na akkor majd megnézem mit fognak kezdeni a lerohadt, elhagyott kocsikkal, lesz-e bármiféle újrahasznosítási stratégia pl.
Totál agyhalál az is, hogy 2035 -től már csak EV-ket lehetne forgalomba hozni az EU-ban. Ez tarthatatlan és kivitelezhetetlen. Minimum 2070 -ig el kéne tolni ezt az agymenést.

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#25) hypno skate


hypno skate
senior tag

Amíg legalább egy nagyságrenddel nem tudják bővíteni az akkumulátorok tárolókapacitását a tömegük drasztikus lefaragása mellett, addig semmilyen EV forradalom nem lesz.

Persze az állami támogatásokkal megtolt, mesterségesen generált keresletből úgy néz ki, mintha a az EV határa csillagos ég lenne, de mihelyt végük a szubvencióknak máris nem olyan vonzó az egész.
De ez már az elején is látszott. A Fordnak mi tartott ennyi ideig?

A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban

(#26) nubreed válasza hypno skate (#25) üzenetére


nubreed
veterán

Miért, az összes többi autó gyártónak akik csak szenvednek az EV-kkel, mi tart ennyi ideig?

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#27) Reggie0 válasza BaJaZo (#11) üzenetére


Reggie0
félisten

Olcsobb lesz.

(#28) Reggie0 válasza Alusky (#23) üzenetére


Reggie0
félisten

Inkabb az EU-s agyonszabalyozast kene felrugni. Mindenfele piszlicsare baromsagot adminisztralni kell(no meg adozni), Nagyjabol 1 alkoto munkatars 1 munkaorajara 5-7 ora adminisztracios munkaora jut, aztan mindenki picsog, hogy draga minden es draga az auto, bezzeg a hulladekudvarban 100ezer forint egy tonna vas, akkor miert kerul ennyibe a jargany.

[ Szerkesztve ]

(#29) cucka válasza tha_answer (#14) üzenetére


cucka
addikt

Az akkumulátor újrahasznosító technológia létezik.
Azért nincsenek még ilyen üzemek, mert a legyártott autó akksik többsége még üzemel. Még nincs mit újrahasznosítani.
Lényegében ledarálják az akkumulátorokat, majd ami abból lesz, onnan szeparálják az alkotóelemeket. És nyilván ezt nagy üzemméretben lehet rentábilisan csinálni. (Ahogy amúgy a bányászatot is)

És egyáltalán nem fenyeget a veszély, hogy ne hasznosítanák újra az akksikat, mert üzletileg nagyon is megéri, sokkal olcsóbban lehet így kinyerni a finomított nyersanyagokat, mint bányászattal.

Szóval a professzor urat lehet azért nem kérdezik meg a témában, mert jól láthatóan nincs képben azzal, hogy az amúgy helyes problémafelvetésén mások már dolgoznak és a problémát kvázi megoldották.

[ Szerkesztve ]

(#30) - = Zk = - válasza KROK640 (#9) üzenetére


- = Zk = -
félisten

egy konkrét crown vicért a fél karomat odaadnám.... :K

" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra

(#31) Bander78 válasza cucka (#29) üzenetére


Bander78
tag

Nem ebben az országban élsz haver, vannak ilyen "üzemek". Nem csak a kifingott aksikat kell feldolgozni, hanem a rengeteg selejtet is. [link]
Aki nem hallott/olvasott erről meg a gödi balhékról az a seggében hordja a fejét.

(#32) Bander78 válasza arnyekxxx (#21) üzenetére


Bander78
tag

Meg szétb@szott környezet.

(#33) Bander78 válasza - = Zk = - (#30) üzenetére


Bander78
tag

Na ezt a dealt megnézném élőben. :D

(#34) Bander78 válasza nubreed (#24) üzenetére


Bander78
tag

Akkor lenne szabad átállni az EV-re, ha az akkuk feldolgozása minimális környezetkárosítással megoldható lenne, de a jelen technológiával ez nem így van. A felhasznált anyagok veszélyessége mellett a feldolgozás ugyanolyan energiaigényes és vízigényes folyamat mint a gyártás. A jelenlegi mocskos kormányzati hozzáállás mellett sok jóra nem lehet számítani, mert a gyártók semmiféle retorziót sem kapnak szennyezés esetén. (pl. a gödi samsungnak most állnia kellene...)

(#35) Reggie0 válasza cucka (#29) üzenetére


Reggie0
félisten

És egyáltalán nem fenyeget a veszély, hogy ne hasznosítanák újra az akksikat, mert üzletileg nagyon is megéri, sokkal olcsóbban lehet így kinyerni a finomított nyersanyagokat, mint bányászattal.

Pedig nem. A litium-ion ujrahasznositasa nem tud versenyezni az olcso kinai banyakkal. Majd a jovoben jo lehet.

(#36) ncc1701 válasza BaJaZo (#11) üzenetére


ncc1701
veterán

Rosszabb esetben el lesz ásva ott, ahol készültek, rosszabb esetben megkapja afrika, mint a többi elektromos hulladékot. :(

(#37) hemaka


hemaka
nagyúr

Monjduk azzal a kemény 2db modellel itt az EU-ban nagyon nem is erőltették meg magukat. 😂

(#38) mjani1172 válasza Alusky (#23) üzenetére


mjani1172
addikt

+1

(#39) arnyekxxx válasza Bander78 (#32) üzenetére


arnyekxxx
veterán

nemmindegy? Ugyis mindmeghalunk a globális felmelegedéstől 5 éven belül

(#40) cucka válasza hemaka (#37) üzenetére


cucka
addikt

Van nekik összesen 3 darab elektromos modelljük, ebből kettőt lehet kapni EU-ban.
Az F150 Lightning az, amit nem hoztak ide.

Igen, ahhoz képest, hogy elektromos forradalmat tűzték ki a zászlóra, meg politikusoknál puncsolnak állami támogatásért, hát amit letettek az asztalra ezen a téren, arra csak annyit lehet mondani, hogy kurva gyenge.

[ Szerkesztve ]

(#41) - = Zk = - válasza cucka (#40) üzenetére


- = Zk = -
félisten

Az F150 Lightning az, amit nem hoztak ide.

hát én bánom kicsit, de... nem tudom idehaza mennyire élik az F150-et.... pláne elektronyosban

" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra

(#42) Bander78 válasza arnyekxxx (#39) üzenetére


Bander78
tag

Nem mindegy.

(#43) cucka válasza - = Zk = - (#41) üzenetére


cucka
addikt

Nem élik semennyire, azért nem hozzák ide ezeket a full size pickup truck-okat.
Nem fér el az úton, nem fér be semmilyen parkolóhelyre, nem teljesíti az európai személyautós ütközési normákat, és Európában amúgy is csak az használ pickup-ot, akinek tényleg pont erre van szüksége, ami elég vékony fizetőképes kereslet.

(#44) - = Zk = - válasza cucka (#43) üzenetére


- = Zk = -
félisten

naigen.... pont ez lett volna a tippem nekem is.. .hm

" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra

(#45) hemaka válasza - = Zk = - (#41) üzenetére


hemaka
nagyúr

Semennyire. A petrányitól tudsz venni F150-et, de elég nagy sz*pás lesz vele az élet a hétköznapokban. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#46) ncc1701 válasza hemaka (#45) üzenetére


ncc1701
veterán

Kivéve, ha arra használod, amire való: tanyára.

(#47) arnyekxxx válasza Bander78 (#42) üzenetére


arnyekxxx
veterán

dehogynem

(#48) hypno skate válasza nubreed (#26) üzenetére


hypno skate
senior tag

A franc se tudja...de most a Ford a téma nem a többi autógyár.

Megjegyzem ha szabályozókkal nem kényszerítik a gyártókat a takarékosabb, környezetbarátabb megoldásokra, akkor maguktól nem lépnek abba az irányba.
Azzal viszont egyetértek, hogy azért ésszel kellene csinálni.

A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban

(#49) Rowon


Rowon
veterán

Hátha a többiek is meggondolják magukat. A dízeles Volvokat kár lenne elengedni.

Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.

(#50) - = Zk = - válasza Rowon (#49) üzenetére


- = Zk = -
félisten

saját motorjuk? (nem tudom, nem figyelem ezt a vonalat :R )

" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.