Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Colos1
őstag
Sziasztok
Felmerült a gyanú, hogy új cangát kellene vennem. Erre rá is tudnék szánni úgy 200-300 KFt –ot.
Azonban van egy problémám. A szokásaimnak megfelelően egy trekking kellene, a legeslegnagyobb méretben, ilyet viszont nem találok acélban, csak szarumíniumban. Namost ezzel van egy kis gond. A tanult szakmám miatt ismerem az iparban alkalmazott fémes anyagokat és tulajdonságaikat, ezért egyszerűen nem bízom benne. Láttam, hogy van olyan gyártó / bolt, akik élettartam garanciát adnak repedésre aluváz esetén is, de ezt csak és kizárólag akkor vagyok hajlandó elfogadni, ha írásba adják, hogy a garancia fáradásos törés esetén is érvényes.
Kapható-e valahol olyan acélváz, amelyből építhető egy 60-as méretű trekking? Csak kicsi méretben találtam ilyeneket, 60-asban nem. Vagy ha nem, akkor van-e olyan gyártó, aki élettartam garanciát ad úgy, hogy hajlandó cserélni azt mondjuk 12 év múlva, ha fáradásos törésem van?
[ Szerkesztve ]
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
bringasisti
őstag
Ha létezik 12 éves garancia azt azért nem érdemes megvenni mert nem éri meg anyagilag
BENEFON DELTA--------N8
Colos1
őstag
Na igen, szarumíniumból... Az acél ezt alapból tudja
És pont ezért hiszem azt, hogy csak azért gyártanak aluból, hogy sűrűbben keljen a teljes cangát cserélni...
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
Hasaggymeg
Topikgazda
Repülő megvan? Na azért van alumíniumból a kerékpárváz. Karbonról majd máskor,nehogy infarktust kapj.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
bringasisti
őstag
Pontosan tudom hogy a két ötvözet között mi a különbség azon kívül hogy rozsdásodik
BENEFON DELTA--------N8
beci
őstag
Sziasztok. Ilyet hasznal valaki?
[link]
A fal es a vas cső kozott 3,3 cm van.Be tudnam fuzni oda?
Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
haiiro_o
tag
Én csak a lejtőt akarom felvenni. kicsit feljebb kell állítani csak, meg a szélzajjal kezdeni valamit.. Privátban megmutatom, ha akarod.
ny.janos
tag
Van bármi hátránya annak, ha országútin (hobbi kerékpározásról van szó, semmiképpen sem versenyszerű használatról) montis SPD rendszert használ valaki? Csak mert tegnap este még nézegettem pár linket / cipőt és úgy látom, hogy ha nem akarok magammal utcai cipőt vinni, akkor kialakítását tekintve gyalogolni valószínűleg sokkal kényelmesebb egy sima SPD rendszerhez kialakított cipőben, mint egy SPD-SL rendszerhez kialakítottban.
Megakadt a szemem a Specialized Tahoe modellen, és ránézésre szimpatikus. Van valakinek tapasztalata vele kapcsolatban?
Ha már Specialized:
Roubaix SL4 Elite Disc kerékpárról személyes tapasztalat van valakinek? Tény, hogy igen nagy ugrás árban a lassan oldtimer Mali-mhoz képest ('majd 20 éves), de az eddig olvasottak alapján úgy tűnik, hogy kényelemben is komoly ugrás lenne. 40 év felett, hobbi szinten kerékpározva pedig már komolyan számít nekem a kényelem. Bár nem mondanám, hogy nem sokallom az árát, de reménykedem benne, hogy legalább 20 évet szintén kibírna. Mivel más komfort országútikon nem nagyon látni olyan megoldásokat, mint a Specializednél, felmerül a kérdés bennem: a kényelem miatt kialakított megoldások nem túl sérülékenyek, bírják a strapát hosszútávon? Remélhetőleg nem lesz velük garanciális / garancián túli problémám?
haiiro_o
tag
Hát csak saját felelősségre és halkan mert nagoyn hangos a szél..
[link]
Hasaggymeg
Topikgazda
Jöhet. ...látom már közszemlére bocsájtottad. A szél az tényleg durva,de nagyon lefele is filmezel,szédítő élmény.
beci...szinte kizárt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
haiiro_o
tag
Közben kiraktam ide is mégis.. de nem sokat látni sajnos.
TomMusic
őstag
Ötvözet? Alumínium?
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
trialboj
őstag
Neked is pont ugyan ilyen rendszered van, az jól pörög, v a cubenál még nem pressfites majomkodással, akarják kisajtolni belőled a lovettát? Lehet nem fogalmaztam érthetően, termesztésen többször tisztítottam és zsíroztam a hajtókar tengelyét, de úgy is nagyon rosszul pörgött.
Na de ami fontos kérdés, mivel lehet kiütni azokat a pressfites csapágyakat? Azzal a virág szerű csővel, amivel a fejcsőből a perselyt ütik megoldható? Egy havernak van olyan, de nem tudja, hogy passzol-e a méret a középcsapágyhoz is, vagy az csak fejcsőre jó.
A pedálos hasonlat nagyon igaz Amiben rendes csapágyak vannak, szigetelve, azok nem pörögnek, szinte 1 et sem. Nekem is műanyag HT van, amit jjeahh, elpusztíthatatlannak tart, na pont ma néztem meg, és már kotyog kb 6-7 hónapja van használva. Persze csak nagyon picit érezhető, és valószínűleg hamarabb eladom az egész kócerájt minthogy zavaróvá váljon, de ettől függetlenül elég hamar ment ez is, ráadásul, még egy zsírt is kinyomott a hajtókar felé, azt nem is értem hogy történhetett, eddig hozzá nem nyúltam.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem tiszta alumínium egy sem,mind ötvözetek.
triálboj...kocka és nem préselt csapágyas.Azt akartam mondani,hogy a lánccal rajta már messze nem a hajtóműcsapágy az egyetlen fék a pörgés útjában.Ami a pedált illeti nem mindegy,hogy 60,vagy 80 kg-al terheled.Meglehet honfitársunk pedálja is meghalt volna eddig,ha folyton 15 kg-os hátizsákkal terepezett volna.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
tacto
aktív tag
Én csak a magam példáját tudom említeni, jó 15 éve váltottam Look - ról spd-re, épp azért mert annak idején teljes napokat is töltöttem benne. Kevésbé merev, de hobbi szinten teljesen jó, meg persze vannak fokozatok a kényelmetlenebb karbontalpas, merev verseny xc cipőktől a túra spd - ig. Specialized-ból két montis cipőm van, azok szuperek.
(Specialized bringa: én eléggé kedvelem a márkát, tény hogy adott esetben drágább, mint sok nagyon jó egyéb gyártó azonos felszereltségű modelljei. Nekem Divergem van, sajnos semmi tapasztalatom a az új karbon Roubaix-val. A 20 év mondjuk nagyon optimista, mondom úgy, hogy az egyik rohangálósom épp egy 25 éves acél monti. Erőtől, súlytól is függ, mi meddig bírja, de épp egy jó váz hosszútávon jó alap szvsz, túlél pár szettcserét stb.)
jjeahh
nagyúr
Ez telefonos? Vagy miért ilyen szűk a látószög? Amúgy meglepően stabil.
Hasaggymeg: trialbojnak ugyanolyan pedálja van, mint nekem
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
haiiro_o
tag
Igen telefon. meg nagyon komoly tartót csináltam neki azért nem remeg
Hasaggymeg
Topikgazda
Tudom,a ,,honfitársunk,, te vagy.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Colos1
őstag
A repülőknél meghatározott időnként ki is dobják a teherviselő alu alkatrészeket, mert ott is nagyon jól tudják, hogy mire képes... Pontosabban, hogy mire nem És azoknál az alkatrészeknél, amelyek veszélyesek kifáradás szempontjából, el is kerülik, ha lehet. Ezért kellene a bicajváznál is kerülni...
De ez szerintem ilyen vakuljparaszt téma, mert ugye azért ajnározzák,mert hogy könnyű. De gyengébb is, így eleve többet kell használni. És ha beleveszem, hogy mennyire túl kell tervezni a ciklikus igénybevétel miatt, egy ugyanolyan élettartamúra tervezett aluváz nehezebb lenne, mint egy ugyanilyen élettartamú acélváz. Csak ez utóbbi sokkal olcsóbban. Magyarul terveznek egy vázat, amely drágább, de kevésbé tartós. Arról meg ne is beszéljünk, hogy bizonyos ötvözők esetén az alu az évek során meglágyulhat.
A karbonnal semmi bajom. Ja, de. Drága
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
TomMusic
őstag
Nekem volt vasparipám kiskoromban. Hát több gond volt vele, mint az aluval. De lehet csak pont egy hibás került hozzám (mondjuk mert kettő is volt, és egyik se volt jobb).
Egyébként több állítólagos hozzáértő mondta, hogy a mai technológiával már nagyon jól lehet terhelni a viszonylag vékony elemeket is (mármint a nem acél elemeket). Aztán a fene se tudja, én meg főleg nem. Nem értek hozzá. De nem tapasztaltam eddig gondot az aluval.
Szerk.: a karbonról viszont tényleg aszondják', hogy amúgy kaksi. Valami élsportoló mondta, hogy pár szezont kibírnak, aztán kuka. A sokszázezres bringa. Hát meglepődtem.
[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
StLui
veterán
egy modern alu váz és egy karbon váz súlykülönbözetét megnézted? meg miért nem fárad még a 2002-es bringám sem, pedig ridegtartáson volt?
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
ivana
Ármester
Semmi baja nem lesz az alunak. Még a felnik sem szoktak "elfáradni", pedig azokon aztán van mindenféle terhelés, ahhoz képest a váznak túl sok baja nem lehet.
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem értek csak felületesen az anyagokhoz,de azt állítani,hogy a tervezett elavulás áll az alumínium vázak gyártása mögött enyhén szólva is túlzás.Könnyű,könnyen megmunkál6ó,variálni lehet a falvastagsággal és a csövek formájával és főleg nem korrodálódik a víztől úgy mint az acél.Nemcsak hogy száz éve vannak alumínium kerékpárvázak,hanem a jelek szerint tartja is magát mint váz alapanyag.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
gabro0
őstag
A karbonos részre reagálva: valószínűleg azért, mert esnek vele (néha több százan egyszerre) nem kis tempónál és a karbon nagyon nem szereti az esést, alattomos hibákat szül. Egy nagyobb zakó után én bevizsgáltatnám vagy ha profi sportoló lennék azt mondanám ennyit bírnak
Ákkk
addikt
Semmi gond az aluval de ha 200 000-300 000 et adsz szerzek neked egy acél vázas trekkinget :)
Alu nem rozsdásodik és sokkal könnyebb Én szerintem a vázak is jobbak minden szempontból, és az acél váz is szétrohad addigra amíg az alu elévűl eltörni meg mindegyiket el lehet...
A technika nem az agy helyettesítő terméke.
Hasaggymeg
Topikgazda
Hát igen,az élsportban nem sokáig bírja a vas,ott ütik-vágják a győzelem érdekében,nem ők fizetik a javítást,cserét.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
StLui
veterán
leo kast video, túra, de ez sokatoknak tetszeni fog. Fehér mezes srác erősnek tűnik mint egy terminátor Túra, mászás technikás, de nem triálozás.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
Zsohi
őstag
Egy mindennap, télen-nyáron agyonhasznált alu váz valószínűleg már 5 év után repedni fog, de még is a legtöbb bringa alu vázas és nem véletlenül. Az acél se véletlenül kopott ki és a karbon se véletlenül nem piacvezető a mai napig se.
(#132820) TomMusic: A karbon az életed végig kitart, csak ne essél vele és ne verd oda semmihez, főleg ne hegyes, éles peremekhez, szóval gyakorlatilag még se.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
ivana
Ármester
Semmi nem indokolja, hogy repedne, ha amúgy értelmes a konstrukció. A korai aluvázakkal voltak csak problémák.
A normális acél és alu is sérülékény, sőt az alu talán még parább, mint a karbon.
xy.zsolt
őstag
Én azt javaslom vegyetek egy minimum 20 éves bringavázat....amelyik eddig kibírta azt az atomvillanás sem pusztítja el
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
pc360
addikt
Mindegyiknek megvannak az előnyei és a hátrányai. Sőt, mindegyikből hasonló tulajdonságú vázat lehet építeni, nyilván anyagtól függően különböző falvastagságokkal és geometriával, de különböző súllyal. Acélból viszont könnyebben építesz rugalmas, de mégis könnyű vázat, mint aluból. Ez az, amit a karbon még csak most ér utol igazán. De az meg – ahogy írták is a többiek – nem bírja az ütést, az acél viszont igen.
Ne ragadjunk le pl. a szétrohadásnál! Az egy kezelhető dolog, ráadásul 10 év után is javítható marad az acél, és alapból rugalmasabb, mint az alu. Nem véletlenül létezik még ma is, mint alapanyag. Csak a minőségi acélnál az alu jóval olcsóbb és nagy tömegben könnyebb megmunkálni. Nem azért terjedt el az alu, mert minden szempontból jobb, és a karbon sem übereli mindenben az alut. Sokkal összetettebb a kérdés.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
flash-
veterán
Azért azt is vedd figyelembe hogy az alu vázzal a felhasználok 99.9%-a meg van elégedve(a maradék az kifogott vmi szart..)
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
pc360
addikt
Persze nem feltétlen neked céloztam az előzőt, hanem az acélban kétkedőknek.
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
Colos1
őstag
És melyik márkák megbízhatóak ilyen szempontból, hogy normális vázat készítenek, ami tényleg nem pár évre van tervezve?
(#132820) TomMusic: a karbonnal az a gond, hogy erősen anizotróp. Szálirányban elpusztíthatatlan, de ha elesel és oldalirányban kap egy ütést, még az alunál is könnyebben megsérül. (Bár ebből is van többféle, a drágától a qrva drágán át a csillagos egeken is át a következő galaxisig...)
(#132821) StLui: Mint mondottam, meg lehet jól csinálni az alut is. Csak az acélnál, ha elég merev, akkor már eleve jó kifáradásra is, nem is kell foglalkozni vele tervezéskor. Az alunál igen. És itt vannak kételyeim, hogy a bevándorló török vendégmunkás amikor megrajzolja a geometriát és a csatlakozásokat, tervez-e ezzel.
(#132822) ivana: A felni kerek, az nem veszélyes kifáradás szempontjából. Ezt pont az íves átmenetekkel lehet kiküszöbölni, a felni meg egy nagy ív Amúgy alufelnieim vannak már régóta, de ahhoz pont jók a tulajdonságai.
(#132823) Hasaggymeg: Meglepődnél, ha tudnád, hogy hány helyen alkalmazzák a tervezett elavulást sajnos... Persze, kivételek vannak.
(#132825) Ákkk: És ez az acél terkking 60-as méretű?
[ Szerkesztve ]
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
bringasisti
őstag
Jó hogy a hangulatjel ott van és elpirul. Igen ötvözet! Azért van hogy írják a vázra hogy 5-6-7 ezres a váz
BENEFON DELTA--------N8
tacto
aktív tag
Peldaul a Specialized. Meg a Cannondale nagy pionir volt alu teren anno. Nyilvan ök csucsgyartok.
bringasisti
őstag
BENEFON DELTA--------N8
trialboj
őstag
Én ezt a balról, kerüld az autóst, veszélyesebbnek érzem, mint hogy jobbról elsuhanj mellette. Nyilván ha lelassul előtted, már szinte meg is áll, akkor balról kerülöd, mert valaki ki fog szállni, de amúgy mikor haladtok a forgalomban, cikázni az autók között, neccesebben tűnik, mint lazán jobb oldalt haladni, és figyelni kicsit.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
pc360
addikt
Emlékszem, anno a Konának voltak Scandium ötvözetes alu vázai (pl.: Hei Hei 2010), amiknél kiemelték, hogy kevésbé fáradnak. De egy jóféle 7005-ös aluval sincs ilyen gond igazából.
Amit viszont érezhetően könnyebb elnyűni, az a 6061-es aluból készült belépőszintű alkatrészek (kormány, nyeregcső, ilyenek), legalábbis nekem ez a tapasztalato. Itt van egy kis összefoglaló a 6061 vs 7005 témában.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
jjeahh
nagyúr
A 7005-ös alu nehezebben fárad? Nekem ez jó hír, mert a vázam ilyen . De akkor miért olyan ritka, mint a fehér holló? Ja közben látom linkeltél.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
pc360
addikt
Általában abból készülnek a vékonyabb falú, felsőbb kategóriás alkatrészek, mert nagyobb a szakítószilárdsága. A fáradás kérdést nem tudom, az csak saját tapasztalat. Az előző hsz-em végére szerkesztett cikkben meg mintha azt írnák, hogy a 6061-ből lehetne a könnyebb alkatrészt kihozni (már ha jól értettem), de szerintem ez hülyeség. A profibb (és könnyebb) cuccok mindig is 7005-ösek voltak minden márkánál (pl. Truvative Team). De a 6061 kétségtelenül olcsóbb, ahogy írják is.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
bringasisti
őstag
Teljesen egyet értünk. Én éreztem a kérdező gondolatának lényegét hogy például a chrom-vanadium szerszám a kézi szerszám kategória és a CrMo a gépi kategória ( főleg a légkulcs felhasználás téren ) mert rugalmas és nem jelentkezik anyag fáradás. A alumínium ötvözet az merevebb ezért rázza ki a lelket kemény gumi esetén az emberből, de ahogy itt szó volt róla megfelelő anyag minőség és falvastagság esetén nem lehet gond.
BENEFON DELTA--------N8
Intruder A 6
aktív tag
Sziasztok!
újjatlan kesztyűt keresek? ki mit ajánl, Jelenleg Egy BBB-t használok, elvagyok vele de hátha valaki tud valami jobbat.
ZolkoW
őstag
Akkor már tudom, miért nem látok 2014-esből vázakat Van olyan kormányom, és irtó könnyű, papírvékony fallal, mégis merevebb, mint a gagyi vastag falúak. Kár, hogy alapméretes befogós, és rövidke...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
6030D
Ármester
Hány km-t tekersz egy évben és hány kg vagy? Gondolom csak aszfaltra kell főleg, ha trekkinget keresel.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Massmurderer
őstag
2014-es az enyém is,csak nem alu
ZolkoW
őstag
Igaz, hogy épp olyat árulok, de elvileg van rá vevő, szóval nem ezért - egy pillantást vethetnél az On-One Inbredre, az acél mtb váz, de 19,5-ös méretben 62 centi hosszú, egy 60-as méretű trekking milyen hosszú? (de utálom ezt a nyeregcsővel való méretezést)
Nemrég láttam 18-asban kompett bicóként eladót, sajnos már nem gyártják, de épp nemrég jelentettek be új típust, szóval készül az utód. Lehet találni acélvázat nem csak horror árban
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
tacto
aktív tag
Én azért ezt picit öszetettebbnek gondolom, de erre a linelt cikk sem tér ki teljesen (dizájn, geo, megmunkálás, szerszámok stb). (Az alapján) A versenyvázak, ha létezik még itt egyáltalán felső kategória, inkább a 6xxx szriát használják. Persze, az meg lehet az "eldobható kategória".
6030D
Ármester
Nekem is egyből az OnOne jutott eszembe, ha annyira vasat akar, akkor az angoloknál van rá megoldás.
Például ez: [link], csak készleten L-es a legnagyobb, ami ráadásul csak 52-es és a gyártó is 180 cm-ig ajánlja. Tehát gondolom nem lesz jó, ha a legnagyobbat veszi. Ennek egyébként a felsőcsöve 570, így a tiéd akár jó is lehet.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Hasaggymeg
Topikgazda
Azt írja hogy bár laboratóriumi teszteken ellenállóbb a 7005,a valóságban a formázás,hegesztés és csővastagságok adják egy kerékpár tartósságát.Szerintük ezt a tartósságbeli különbséget nem tudja egy kerékpáros kierőltetni,így a magasabb minőséget mégis a 6061 képviseli,mivel könnyebb a megmunkálása és ezért jobb dizájnt és könnyebb vázakat lehet készíteni belőle.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg