Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
dom1n0
senior tag
válasz semmiho #306569 üzenetére
Koszonom!
A race kinget a masik montirol en is gondoltam, hogy vissza rakom, akkor ez jo irany
Egy ilyen karbon felnit rendelek majd osszel-telen ha lesz valami jo kis akcio ra.
Es akkor a gx axs upgrade kit is felkerul.fulton: Itt a minoseg valtozekony volt erosen, viszont az ejszakai tekeres tenyleg nagyon mas erzesre, kicsit ilyen irany az ismeretlenbe, es joval nagyobb odafigyeles szukseges.
Na mondjuk sikerult egy olyan reszen atmenni amitol a varia tartonak a csavarjai elengedtek, varia meg lerepult szo szerint, mehettem vissza, majd zarkozas a tobbiekre ilyen 32-34-es tempoval a sotetben, fasza voltvelizare: Szerintem nagy kiralysag, pont befer a 0.6-os Decas nyeregtaskaba egy belso, leszedo meg multitool melle, igy tenyleg keves meglepi erheti az embert.
80psi-re a outi belsot nagyon gyorsan felnyomta, es ennek mar van ugye kijelzoje is, profi[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz chubby2o6 #306600 üzenetére
vmi kínai szart vettem, az nagyon gagyi, kézzel hajlítható a felsliccelt szakasz, kb semmit sem rugózik, nem feszül be a helyére.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
chubby2o6
senior tag
válasz Ringman #306602 üzenetére
Igazából az enyém is csak azért lett "márkás", mert egyszerre rendeltem a csapággyal meg a hajtókarral együtt, nem akartam a szerszámra várni 2-3 hetet, így az is a Rose-ról lett. Szerintem, ha nem napi szinten akarsz csapágyakat kiütögetni, az alis is jó lehet, persze néha bele lehet nyúlni valami szutyokba.
Asszem gordonfreeman kolléga gyártott magának kiütőt egy darab csőből, de simán működött az is. -
Speedy007
őstag
Nem erősségem a matek nem tagadom így azzal próbálkoznék hogy a hátul és elől a legnagyobb fogaskeréken van a lánc. Ennél jobban a váltó nem tud nyúlni előre. Így jó lesz a lánc hossz meghatározás? [kép]
-
fulton
addikt
válasz dom1n0 #306601 üzenetére
Javaslom heveder használatát minden komponensre. Nekem a hátsó kamera tört már el konzolnál, észrevettem még leesés előtt, viszont a heveder megfogta volna, am lehet meg sem lenne már. Mindenen, a computer, a lámpák, kamera heveder van ilyen esetekre. Sose lehet tudni, pláne szar utakon ahol szét ráz. Olcsó megoldás és hatásos.
A sötétben tekerés meg: "kicsit ilyen irany az ismeretlenbe" igen. teljesen más arculata lesz. Nekem minapi út egyik "fénypontja" az volt mikor vak sötétben, erdőn át vezető úton ereszkedtem sac 50es tempóval, olyan volt mint ahogy írod, bele a semmibe (kell egy jó terítő lámpa hozzá ez tény). Fenomen jó volt <3.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Ixion77 #306606 üzenetére
Garmin 530 hoz eleve jár ilyen heveder azt csak átakasztom a kormányon ha lámpa nélkül megyek.
Vettem temuról ilyen damilos fekete madzagot, ami vékony, kicsit elasztikus (nem látszik) de erős, + egyéb kellékeket (mini karabiner stb) amikből összeállítottam a "heveder rendszert".
Vettem aliról garmin konzolba csatlakoztatható GoPro tartót. A lámpámhoz meg van gyári gopro fogadós adapter.
Ha kell a lámpa csak felpattintom a computer helyére, hevedert rácsatolom és kész. A computer meg megy a stem-re ilyenkor.
hátul a lámpát és kamerát meg a csavarra akasztom ami a nyereg alatt van így ha véletlen letörne az megtartja.
A gyári cube konzolt már cseréltem egy erősebb darabra: erre.[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz Speedy007 #306604 üzenetére
Végül is a kettőt lehet kombinálni a lánc hossz számítást és a legnagyobb fogaskerekekre való helyezést mert úgy kiadja. De sajnos most be ismerem mert az én hibám volt fakezű voltam és egy szemmel többet vettem ki. Így vennem kell megint új láncot illetve a 10 éve vett gagyi láncbontóm is elhalálozott. Így vennem kell ezt is
-
fulton
addikt
válasz dom1n0 #306608 üzenetére
Egy "kaptafák" am igen. mindkettő közép rövid nyereg jó kivágással. Hosszabbak mint pl a Speci power. Emlékeim szerint majdnem azonosak. Más forma párna... mindkettő jó aero pozira csak kinek melyik forma jön be. Am azt nem próbáltam, majdnem rendeltem egyet próbára, de pont előtte vettem meg a santini-t és megoldotta azt ami miatt kutakodtam, így már nem kellett megvegyem
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Speedy007 #306604 üzenetére
Hozzá szokták adni +2 lánc tagot a hosszahoz, úgy lesz jó.
Utólag könnyű okosnak lenni, de, ha úgy veszed ki a lánc szemét, hogy nem ütöd ki teljesen a stiftet belőle, (figyelni kell, hogy mikor esik már szét a lánc, úgy, hogy a stift meg benne van) akkor könnyen vissza tudod rakni, amiatt nem kell új lánc. -
Speedy007
őstag
-
vlevi
nagyúr
válasz Speedy007 #306612 üzenetére
Jja, hát igen, a pár perces lánc csere nekem is egy óra, mert leveszem, számolok, egymás mellé rakom, nézem, számolok, mérek, nézem, számolom, satöbbi
Inkább legyen 1-el hosszabb, mint rövidebb.
De, ha úgy nézzük, ha elöl több tányér van, akkor ez a 101, vagy 102 hossz is inkább elméleti, mert sose fogod úgy használni, hogy elöl az 50-es tányér, hátul a 40-es. Akkor már úgyis leváltasz a kis tanyerra, hátul pedig valamelyik középsőre, az pont ugyanaz az áttétel lesz. -
Speedy007
őstag
válasz RobbyJr #306614 üzenetére
Amit tettem fel képet az volt a maximális feszessége a hátsó váltónak úgy a bontás után a patentszem nem ért össze kényelmesen izomból kellet a kettőt egymáshoz közel húzni hogy a patenszem össze tudjon kapcsolódni. Mikor vissza számoltam a lebontot tészt 14 helyett 15-t számoltam. Tehát a patentszemmel együtt 101
#306613vlevi nem jó szerintem aaz egymás mellé helyezés mivel a régi lán meg van nyúlva és nem tudhatod pontosan hogy hol kell bontanod ha nem ismered a lánc hosszodat. Leg nagyobb fogaskerekes és a számolás a tuti módszer mert így tudod ellenőrizni hogy tényleg jó lett e. Csak nálam félre siklottak a dolgok kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
RobbyJr
őstag
válasz Speedy007 #306615 üzenetére
Ja értem.
Nekem ismerősöm szokta kinyomni mindig a láncszemet, mert még nem szereztem be ilyen szerszámot. Viszont amit megfigyeltem, ő mindig úgy számol, hogy kis tányér elől, és legkisebb fokozat hátul. Vagy pedig megszámolod az előzőt, amivel tökéletesen ment.Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
Mostanában a Budapest Balaton kerékpárúton szoktam tekerni minden nap ha tehetem. Egyre korábban sötétedik, emiatt sokszor már teljesen sötétben kell mennem. Törökbálintnál van egy erdős szakasz, sötétedés után gyakran látok rókákat. Amitől kicsit parázok az a vaddisznó. Még nem láttam egyet se arra, de feltételezem, hogy vannak.
Mit kell csinálni, ha vaddisznóval találkozik a bringás?
Volt már veletek ilyen?
Vagy ne parázzak ettől?Beauty is pain
-
fulton
addikt
válasz dom1n0 #306616 üzenetére
nem minden santini azonos anyag, ez az unico más mint a többi amit néztem, szóval ha más model-t vettél akkor lehet NECCharisnya
Am kár hogy kicsit enged mosástól (de minden anyag..). Már M esben gondolkodom , legközelebb azt veszek, mert majd a mosásra lesz olyan mint az L
----
Más: megyek bringával, megy előttem egy országútis fél muglis..pl 27km\h-val, én meg előzöm 32 vel tehát nem nagy difivel... haladok a tempómban, és bazzeg rátapad a seggemre, jön velem huzatja magát, anélkül hogy szólna egy szót is, de nem 100 méteren...
Lassítok már 20 al gurulok és marad mögöttem... aztán ráeszmél mi a cél, megelőz, és szerencsétlen eszeveszett tempóval belekezd tekerni, hogy most aztán nehogy "felugorjak rá" , (persze hogy nem megyek utána...sose szoktam tempót váltani csak mert megelőz egy outis..már ha van ilyeeeen) majd mikor jól "kitekerte magát" nézeget hátra fele hogy megyek e mögötte.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #306600 üzenetére
+1, nekem is ilyen van, annyit tettem +ban, hogy mikor bepattintottam belenyomtam szemből egy belepasszoló dugókulcsot is, hogy szétnyitva vele a "csápokat" véletlenül se máshol kapaszkodjanak, és üssem majd mint a csapágy külső gyűrűjének belső peremét.
Speedy007...erre mondják 2x számolj míg egyszer vágsz, mely érvényes minden olyan műveletre mely visszafordíthatatlan, így akár az ilyen láncbontásra is. Check and double check, ahogy a jenki mondja. Itt én is talán patentszemet vennék, akár kettőt is inkább mint kukázzam az új láncot...de lehet akár egy is elég már szűkösen.
semmiho...próbáltad a könnyebb XC Speci gumikat? Én már úgy megszoktam a 2.35-öt, hogy nincs ingerenciám vékonyabbat venni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #306623 üzenetére
De hogy lehet két patentszemet össze fűzni?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Speedy007 #306624 üzenetére
Én nem ugyanoda tenném, megbontanám még egy helyen a láncot, pont szembehelyezve a 2 bontható szemet...ugyanakkor mondom nézd meg nem elég-e 1+ szem, mert ha nem feszítí szét a váltót akkor elmegy, hisz hacsak nem vagy teljesen béna soha nem váltasz elől-hátul a legnagyobbakra egyszerre. Úgy csak egy patentszem kellene...na megyek cseréljem ki a törött bilincses XT fékkaromat az újra.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #306625 üzenetére
Nem nekem lett hanem a gyereknek de próbálgattam -1 szem ellenére jól teszi a dolgát. A váltóért nem kár mert a Neuzer Nelsonról lett lementve pláne annak a bele is lóg mert a lánc feszítő csavar a végén nem működik csak dísznek van rajta.
-
-=RelakS=-
veterán
Heat training-től gyorsabb leszel? [GCN Video]
Ja, Heat, nem pedig HIIT. Mondjuk amilyen idő van mostanában, mindenki pokolban teker, szóval mindenki superman kéne, hogy legyen már, vagy mi
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
RobbyJr
őstag
válasz -=RelakS=- #306627 üzenetére
A heat training nem több mint 1 óra szokott lenni. Kint azért 3-4 órákat is lenyomnak.
Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!
-
flash-
veterán
üdv
Latex belsőt ajánlanátok montira? valóban kevésbé szedi a szúrásos defektet?(shimano mt500 kerékszett sajnos nem tubeless ready úgyhogy ez kilőve)
jobb gördülési ellenállása is van, gondolom ez terepen nem érvényesül, illetve a súly sem tudom nálam számit e...(monti 13.5 kg szóval elég nehéz, én meg 103 szóval gondolom nem..)
ti ajánlanátok? persze minden nap kell fújni, de montit úgyis csak 1-2 hetente használok..[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
-
flash-
veterán
válasz Ringman #306634 üzenetére
mert így is van rá esély? nem írja legalábbis amúgy a shimano hogy az mt500 tubeless-es lenne e,további gond hogy a jelenlegi Kenda Booster ami most van,ami van arról sem derül ki hogy Tubeless ready -e, szóval akkor külső is kéne, azt meg nem vennék még amig ez el nem kopik. de hogy akkor sima klasszikus butylnál szerintetek is jobb kicsit szúrás ellen a latex?
[ Szerkesztve ]
-
avl
senior tag
válasz Narancs #306619 üzenetére
én már párszor közelről találkoztam velük
eddig szerencsével sosem felém/nekem rohant el, mert többnyire eddig ezt tették
1szer állt meg előttem és nézett, akkor gyorsan én is megálltam, megvartam míg megunja
(Pilis)
szerintem alapból menekülne, csak ha nagyon közel és megijed, akkor akar védekezni
fülük elég jó, (ha időben) meghall, elrohan -
fulton
addikt
válasz flash- #306633 üzenetére
Szerintem ez "mese" hogy kevésbé szedi a defektet...ha valami átmegy a gumin egy tüske pl tök mind1 milyen a belsőd. Sőt a latex mivel sokkal porózusabb anyag, még ha kicsi vágásod is lesz, nagyobb az esély a defeketre mint pl egy erősebb tpu-val. Tapasztalat a latex könnyebben "kibújik"..mint egy lufi.
#306619Narancs: éjszaka ha olyan erdős részen megyek, be nem áll a szám, hangot adok az "élvezetnek" ..vagy éneklek, fel fel kiabálok az éjszakába.. egyrészről fel is dob, + jelzem hogy jövök. Szerintem az a rosszabb ha megleped őket. Én ezt gondolom.
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz fulton #306638 üzenetére
országútisok sorra erről számolnak be, itt-ott hogy kevesebb a szúrásos defekt, de mint tapasztaltam ez a szakág könnyen felül minden lóra arra is ami vakvágány(nekem is az van országuti külsőbe mivel hogy tubeless felnifékes kerékszett nincs 150e körül ami jó is,aztán azért gp5khoz illik a könnyű belső) nekem eddig nem volt gondom vele ,azért érdekelne montisoknak mi a tapasztalat? súlyra ott mondjuk ott úgy számoltam egy pár esetén butylhoz képest 140g al könnyebb egy pár latex, na ez sem az én szintemen fog számítani, (aki 60kiló bringával talán ott már igen )max a nyeregtáskába jobban elfér majd a pótbelső ha latex
Narancs:errefele (Monor-Kecskemét-cegléd között) őzből van rettentő sok, és persze mindig előttem 50-100 méterrel akarnak átmenni, a világért sem távolabb ha meglátok egyet kiabálok, akkor a többi megijed vagy gyorsabban fut át előttem
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz flash- #306640 üzenetére
mivel hogy tubeless felnifékes kerékszett nincs 150e körül ami jó is
p1800 szokott lenni 300eur korul. Campa calima sem az, megis sikerult, bar picit szenvedosebben, muhelypumpaval nem ment, ez meg 120 eur volt talan
gravelnel sem szivatnam magam belsovel, montinal gondolom rosszabb a helyzet
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
flash-
veterán
válasz Ringman #306641 üzenetére
hát én nem találtam úgyhogy azért vettem a fulrum racing 4-et azzal mondjuk nem számoltam hogy ez ennyivel merevebb kerék lesz mint a stock specis,itt már új értelmet nyer a keréknyomás csökkentés,addig kb mindegy volt,azér jó úton akkor is jobban gurul ha nem akarom akkor is na meg az ugratás az valami eszeveszett, 103 kilommal egy vasúti kereszteződés előtt volt egy kicsi szintkülönbség,így kb 30nál csak felhúztam az elsőkereket hogy kevésbé ütődjön,erre jött velem felfele a hátsó is eléggé eltávolodtam az aszfalttól hogy wtf, nem tudok másra gondolni mint hogy a merev kerék ennyivel merevebb..azelőtt sose tudtam ilyet ugratni)
na mindegy, ezt én már el nem adom, egyébként kb 3-4 ezer km-enként volt eddig országútin szúrásos defekt, az belefér, ott a hátsó zsebben a muc off bam, majd belenyomom aztán vagy segit vagy nem (legutóbb nem segített vagyis segített csak nem úgy, mert belenyomtam,ugyanúgy eresztett, belső ki, aztán gondoltam cserélem a belsőt na az nem sikerült mert autószelepes pót volt nálam presta helyett, úgyhogy defektes vissza, levegő bele ,nem ereszt mondom wtf? visszatettem, aztán még 3 órát tudtam hazagurulni vele, másnapra aztán mégis megadta magát)
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #306623 üzenetére
Ja, én a kazettaleszedő szerszámot használtam erre, dugókulcsból nem találtam itthon pont akkorát.
Mai, térdes nincs, csak Kopaszi-gátos:
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
Azt hiszem megusztam a park toolos kozepcsapagy-leszedot, persze erokar meg kell hozza, de egy ideig marad rajta az eredeti hajtas:
[kép] Szocializmusbol ittmaradt multitoolon van kormos leszedo
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
ReFleXx
addikt
válasz ReFleXx #306489 üzenetére
Valaszolt a webshop, hogy kuldenek egy csere valtotarto fulet es pont. Ennek nagyon orulok, nem mintha nem tudnam kicserelni, de ugy latszik ezt el is varjak, fel sem hoztak hogy esetleg vigyem be egy szervizbe megjavitani es kerjek szamlat, mint pl ahogy a Canyon intezte anno.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
ReFleXx
addikt
válasz Ixion77 #306647 üzenetére
Hat konnyen lehet hogy beazott, ha nem volt eleg zsir ott ami kint tartotta a vizet, nekem a kozepcsapagy tengelye es a hajtokar talalkozasanal kattogott, mert vizet kapott es csont szarazon raktak ott ossze. Leszedtem, lepucoltam, bezsiroztam azota jo.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
ReFleXx
addikt
Tegnapi barkacsszakkor eredmenye lett ez a tarto.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest