Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#158301) ZolkoW válasza IMIIKE1998 (#158296) üzenetére


ZolkoW
őstag

Én egyszerűnek látom a problémát: szeretnél egy újabb biciklit, mi itt a kérdés? :D

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#158302) acsati


acsati
aktív tag

Sziasztok!
Nem ér nagyon kiröhögni, de azért felteszem a kérdésem. :B
Az ilyen kínai ruhákról van valakinek tapasztalata? Nagyon gagyi, vagy azért egy-egy 20-50 km-es kört ki lehet bennük bírni? Csak mert az áruk nagyon csábító. :D

(#158303) zsocy válasza ígyvanferi (#158300) üzenetére


zsocy
őstag

Van neki normális outija, ez most egy ilyen "szokásos" éves Imikés gyötrődés kezdete :)
Semmi baj, megszoktuk, megoldjuk.

(#158304) Napfénysüti válasza zsocy (#158303) üzenetére

Akkor most a koronavírusos fél - egy évre lesz témánk? ;]

Més que un club!

(#158305) 6030D válasza Napfénysüti (#158304) üzenetére


6030D
Ármester

Át kellene írni a topik nevét: Görgősök, szobabringások ide! ;]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#158306) Kempetlen válasza 6030D (#158305) üzenetére


Kempetlen
tag

Jobban tetszik, mint a jelenlegi, keresésre gyúró szinoníma-páros értelmetlenség. :C
Avagy még nem döntöttem el, hogy kerékpáros lennék-e, vagy inkább bringás...

[ Szerkesztve ]

(#158307) itouchfan


itouchfan
senior tag

Inkább akkor bedobnék én egy megoldásra váró témát :B
Van [link] ez a kerékpárom, rajta ezzel: [link] az ótvar mechanikus tárcsafékkel. Múlt héten egy fékezésnél hallottam egy katttanást-reccsenést, majd a következő fékezésnél még egyet, és onnantól kezdve hiába húzom be a fékkart, és hiába húzza magával a bowdent, egy ideig elforog a külső része (a csavarral a közepén), de aztán kattan és visszaugrik eredeti (kioldott) állapotába, annak ellenére, hogy be van húzva a fékkar. Na most ezzel a rendkívül szakszerű leírással nem hiszem, hogy előrébb lennénk, de a lényeg, hogy gondolom elpattant egy rugó, vagy valami rész ott eltörhetett.
A Tektro fék fékerejét egyébként megszoktam, megtanultam beosztani, nem mondom, hogy jó, de használható, szerencsére olyan hatalmas vészfékezésekre még nem volt szükségem.

Kérdésem, hogy ezekkel a fékváltókarokkal szerelhetek-e fel másik féket? Olvastam, hogy a TRP meg egy-két mechanikus tárcsafék azért jobban adagolható, erősebb, de van-e valakinek tapasztalata pl.: [link] ezzel, vagy ezzel [link] kapcsolatban?
Mert ha igen, és szerelhetek fel másik féket például ezek közül valamelyiket, és megérné váltani a jelentős javulás reményében, akkor lehet, hogy rendelnék egy párat. Ha viszont nem, akkor meg ebből a Tektro-ból rendelnék 2-3 párat tartalékba, ennyiért... és akkor benne van, hogy elromlik, de egyből lehet cserélni... esetleg fékbetét cseréjével lehet javítani a fékerőt? Bár ha jól tudom a múltkori szerviznél Shimano betéteket tettek bele...
Tehát nagyon szívesen fogadok tapasztalatokat mechanikus tárcsafék és annak szerelése kapcsán, köszönöm előre is! :R

[ Szerkesztve ]

„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”

(#158308) beleriand72


beleriand72
tag

Sziasztok. Angliából rendelt cucc után kell valami extrát fizetni (vám, áfa...)?

MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero

(#158309) xy.zsolt válasza beleriand72 (#158308) üzenetére


xy.zsolt
őstag

nem

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#158310) Yahhher válasza xy.zsolt (#158309) üzenetére


Yahhher
aktív tag

Azért ezt pontosítsuk úgy, hogy általában nem kell, de nem mindegy honnan rendelsz, és mit.
Tehát ha a kérdező pontosítana, akkor könnyebb lenne vælaszolni.

Üdv B.

(#158311) jjeahh válasza itouchfan (#158307) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Csak annyit tudok hozzászólni, hogy az első linkelt fék, a BR-4770 hidraulikus, szal ahhoz hidrós fékváltókar is kelleni fog, pl ez. Amúgy máig hatalmas szívásnak tartom outin, cx-en és gravelen azt, hogy a fék és a váltókar egyben van, ezért ha a féket hidraulikusra cserélnéd, a váltófüleket is vele cseréled fölöslegesen és m*rha drága :( .

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#158312) itouchfan válasza jjeahh (#158311) üzenetére


itouchfan
senior tag

Valóban, rosszat linkeltem, de nem találom amit tegnap este (40pár euróért TRP)...
Szóval a kérdésemet még kibővíteném arra, hogy ha valaki tud ajánlani mondjuk 12k/darab árig mechanikus tárcsaféket (160 mm tárcsa), Flat Mount rögzítéssel akkor legyen szíves linkelje! :B
Ha jól emlészem, ZolkoW PlanetX-jén van TRP talán :F

„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”

(#158313) rétisün válasza itouchfan (#158312) üzenetére


rétisün
veterán

legelőször is, tehetsz fel másik féket, de lehetőleg olyant keress, ami kifejezetten outira való, mert nem mindegy a bovdenhúzás, az outi fékváltókarok kevesebbet húznak, mint a 'normál' mtb fékkarok.

TRP-ből inkább a Spyre. olyanom van hátul, meg volt elől is, de a helyette felkerült BB7 nem tűnik annyival jobbnak, amennyivel drágább. ráadásul a Spyre-ben mindkét betét mozozg, a BB7-ben meg az egyik, és az nyomja neki a tárcsát a másik betétnek.

a Cube-on flat-mount felfogatás van, figyelj oda rá, milyen féket veszel.

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#158314) itouchfan válasza rétisün (#158313) üzenetére


itouchfan
senior tag

Köszönöm!
Igen, azt tudom, hogy más az MTB és az outi. Most jobban belemélyedtem a TRP-kbe de nem találtam olyat ami beleférne az árba, így egy Avidot [link] is néztem most...

„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”

(#158316) itouchfan válasza rétisün (#158315) üzenetére


itouchfan
senior tag

Írtam PÜ-t. Az előző hozzászólásomban asszem sikerült ismét egy MTB féket belinkelni. :(((

„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”

(#158317) Kempetlen válasza itouchfan (#158314) üzenetére


Kempetlen
tag

Mechanikusból csakis BB7, a többi felejtős. Itt indokoltam.

[ Szerkesztve ]

(#158318) zoli03 válasza acsati (#158302) üzenetére


zoli03
őstag

20-50 km-t bármiben ki lehet bírni, sima gatyában is. Amúgy AliExpressen nézelődnék, ott vannak normális ruhák is, felhasználói értékelésekkel.

(#158319) ZolkoW válasza itouchfan (#158312) üzenetére


ZolkoW
őstag

így van, nem rossz a Spyre, és én tök olcsón szereztem (apróból 15/pár) , de a BB7 kicsit azért erősebb. Ettől függetlenül majdnem elégedett vagyok velük, kicsit lehetne erősebb a szűk 80 kilómhoz. De inkább Spyre-t vennék, mint olyanból még egyet,ami eltörött, meg amúgy is gyenge volt. (a HYRD kicsit bizgeti a fantáziámat, de annyira nem égető)

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#158320) IMIIKE1998 válasza zoli03 (#158299) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Tudom, de én mondhatni elég sokat járok városon belül, mivel mindenhova ezzel megyek. De ha tényleg ennyire gagyi, akkor leteszek róla. Viszont venni biztosan fogok egy haladósabb bringát használtan, max. 30k-ból. Nekem számít, hogy viszonylag gyors legyen, mert időt spórol vele az ember.(Túl nagy csomaggal meg nem nagyon járok, így és hátizsáknyi holmi van nálam max.)

igyvanferi: Milyen vastag gumikat használsz hány bar-on?

[ Szerkesztve ]

(#158321) itouchfan válasza Kempetlen (#158317) üzenetére


itouchfan
senior tag

Na én ezt értem, és el is fogadom, de fékváltókart nem szeretnék cserélni.

ZolkoW: lehet, hogy nekem is meg kéne próbálni akkor valamit használtan vadászni, mert úgy tűnik, hogy ebben a kategóriában nem lesz elfogadható újonnan. Köszönöm a tippet. :R

„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”

(#158322) 4kézláb


4kézláb
csendes tag

(#158323) dgyuri0123 válasza 4kézláb (#158322) üzenetére


dgyuri0123
nagyúr

Aktív koromban sokszor csináltunk így. "Vákumban" szép tempót lehetett menni. Hasonló elven működött a motorvezetéses verseny a Millenárison. :)

[ Szerkesztve ]

"csak a zene van"

(#158324) bardi válasza 4kézláb (#158322) üzenetére


bardi
aktív tag

Városban imádtam, amikor el tudtam kapni egy buszt. Pihentem is mögötte, meg kétszer annyival mentem :D

'92 Honda VFR 750

(#158325) szkink válasza Kempetlen (#158317) üzenetére


szkink
aktív tag

Üdv ;]

(#158326) INTELligent válasza bardi (#158324) üzenetére


INTELligent
senior tag

Ez amúgy nem túl veszélyes? :Y Ennyire szélárnyék a busz fára mögötti rész, ezt nem gondoltam volna.

Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok

(#158327) Kempetlen válasza INTELligent (#158326) üzenetére


Kempetlen
tag

De, eléggé. Meg büdös, mint állat. Amikor azt a bűzt fújod az orrodból is órákkal később, na az a kész halál. Régebben csináltam én is, aztán jól leszoktam róla... jó nagy faszság. Én montival tartós 72 km/h-t hoztam össze egy 5 km-es szakaszon egy postakocsi után. Némelyik mögött nemhogy szélárnyék van, hanem hátulról nyaldos a levegő és kifejezetten tol előre.

[ Szerkesztve ]

(#158328) jjeahh válasza Kempetlen (#158327) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Már értem a 60km/h-s aszfaltos KOM-okat ott, ahol nekem max 30 megy ;]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#158329) Somatom válasza jjeahh (#158328) üzenetére


Somatom
veterán

Minap a kőrúton álltam a buszsávban a lámpánál. A busz meg beállt mellém. Úgy gondolta, hogy majd ő. Tolt is neki egy kövéret, de aztán szépen besorolt mögém. Rájött, hogy jobb neki a szélárnyékomban. :)

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#158330) Hasaggymeg válasza INTELligent (#158326) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ennél már csak az veszélyesebb,hogy hátulról követed és filmezed egy másik autóból...ha kap egy kátyút (gázolt kisállatot,szemetet,akármit) és elesik,biztos átmész rajta. :U Ha már ilyent csinálsz akkor hagyni kell vagy 10-15 métert a buszig és úgy lenni keményf@szú,mert az is komoly segítség. :)

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#158331) zoli03 válasza IMIIKE1998 (#158320) üzenetére


zoli03
őstag

Mennyi az a sok km? Nem a csomag a lényeg, ha gyorsan mész, meg fogsz izzadni. Ha 20 km/h átlaggal mész 5 km-t az 15 perc, 25 km/h átlaggal nyersz 3 percet. Olyan fontos neked az a 3 perc? Hányszor cseszel el sokszor 3 percet egy nap teljesen felesleges dolgokkal?

(#158332) f4lcon válasza itouchfan (#158307) üzenetére


f4lcon
őstag

szerintem a TRP Spyre meg az Avid BB5 között nincs érdemi különbség, és mindkettő jobb, mint amid most van. dönts szimpátia vagy ár alapján. (a TRP-be Shimano betét jó, abból többféle aftermarket van, és általában olcsóbb is)

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#158333) Kempetlen válasza f4lcon (#158332) üzenetére


Kempetlen
tag

Az Avid BB5 egy hulladék, így gondolom, mindkettő az. Állandóan újra kell fogni a féket, mert nincs kétoldali állítási lehetőség. Ezt tényleg nem tudom ennél jobban hangsúlyozni. Van az a szint, amiért pénzt még nem szabad kiadni, hiába jobb, mint az addigi felszerelés. A BB5 egy szenvedés, azt maximum nagyon jó áron, használtan...

[ Szerkesztve ]

(#158334) f4lcon válasza Kempetlen (#158333) üzenetére


f4lcon
őstag

hidraulikushoz képest egyik sem jó - még a legolcsóbbakhoz képest sem.
de próbáljuk az univerzumán belül értékelni őket - ha nem tudsz, vagy nem akarsz hidrós fékváltókart, akkor bizony ezekre vagy kényszerülve.
a "kétoldali állítási lehetőség" alatt mit értesz? nekem csak BB7-em van (meg az elődje, a BBDB) de ott a belső oldalt a tekerővel állítom, a külső oldalt meg a bowden bekötésnél lévő csavarral húzom közelebbre. ezek szerintem a BB5-ön is megvannak

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#158335) ZolkoW válasza f4lcon (#158332) üzenetére


ZolkoW
őstag

A BB5-ről nekem is viszonylag rossz emlékeim vannak, de az apró állandóan tele van vele, hátra talán elmegy. De bb7 -est is rendszeresen látok eladót, és mindkettőből felbukkan road változat is. Nekem montis BB7 van, és eddig egyedül azzal sikerült elérnem, hogy megemelje a bicikli a hátulját, ráadásul erőlködés nélkül (van egy hosszabb húzású oúti fékkarom is, azzal raktam össze akkor). a Spyre ezt még mindig nem tudja, pedig cseréltem már mindent: tárcsát, betétet kétszer, bowdenházat.. most valami ebike-hoz való fémes betét van benne, ez meg ha jól látom a tárcsán, nehezen kopik be rendesen. Hátul bezzeg atom,oda nem is kellene jobb.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#158336) 6030D válasza Kempetlen (#158327) üzenetére


6030D
Ármester

Az új buszok már nem olyan büdösek. :)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#158337) f4lcon válasza ZolkoW (#158335) üzenetére


f4lcon
őstag

alu bowdenház? alin van, nem is drága, kb harmada a Nokon-nak [link]
féktárcsád olyan, amire lehet szinteres betétet tenni? az olcsóbb Shimano-khoz pl nem javasolják, csak az organikus betétet
szerk: van fél méter is olcsóbban: [link] bár a méter ára ennek értelem szerűen több, mint a másiknak

[ Szerkesztve ]

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#158338) 6030D


6030D
Ármester

Olcsó mtb spd cipő
Outi

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#158339) Kempetlen válasza f4lcon (#158334) üzenetére


Kempetlen
tag

A mechanikus tárcsafékeknél állandóan állítani kell a pofákat kopáskor. Nekem tipikusan pár naponta muszáj volt hozzányúlni a BB7-esemnél. De ott az a nagy előny, hogy mindkét pofán van tekerőke, így 1-2 kattintással meg tudod oldani, hogy a tárcsa mindig középen legyen.

A BB5-nél csak a külső pofán van tekerőke, a belsőt nem tudod állítani. Ez azt eredményezi, hogy magát a féket kell állandóan arrébb raknod az újra felfogatásával. Csak a bosszúság van vele. Volt mindkettőm, ezért nem tudom ajánlani a BB5-öt (mellesleg kb. fele olyan erős). Annál mindenképp jobb, ha inkább kukázik valahonnan egy BB7-et.

[ Szerkesztve ]

(#158340) ZolkoW válasza f4lcon (#158337) üzenetére


ZolkoW
őstag

Szemezgettem vele, de valaki írta, hogy nem jó. Már nem emlékszem pontosan, mi miatt, de letettem róla. Egyébként a márkásabb "nem összenyomódós" bowdenházakkal elégedett vagyok, általában Jagwire-t veszek, vagy Shimanot. Ja és köszörült rozsdamentes drótot, nekem az vált be legjobban, a teflonos valahogy nem.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#158341) Kempetlen válasza f4lcon (#158334) üzenetére


Kempetlen
tag

Lehet tévedek, és úgy van, ahogy mondod, hogy a belső pofa csavargatható (olyan rég volt, hogy nem is emlékszem rá, csak a rossz emlékek törnek fel), a külső pedig a bowden feszességgel állítható. Ennek ellenére csak annak ajánlom, akinek 3 anyja van.

[ Szerkesztve ]

(#158342) f4lcon válasza Kempetlen (#158341) üzenetére


f4lcon
őstag

biztosan úgy van, ahogy mondom :) [link]

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#158343) bardi válasza INTELligent (#158326) üzenetére


bardi
aktív tag

Én mindig tudtam akkora távolságot hagyni, hogy fékezésnél ne legyen gond. Meg akkoriban a vészfékezést nagyon éreztem, meg folyamatosan gyakoroltam, most sokkal jobb fékkel nem megy annyira. A szagával annyira nem volt gondom, egész Budapest büdös, mint a dög a sok dízel szutyoktól, lehet megszoktam. A fekete kormot legalább fel lehet köhögni :D

'92 Honda VFR 750

(#158344) Kempetlen válasza f4lcon (#158342) üzenetére


Kempetlen
tag

Mondjuk a bowden feszességet bhatod, a pofa azzal nem kerül állításra, most, hogy belegondolok. Szóval úgy van meglőve az a koncepció, ahogy...

(#158345) ZolkoW válasza Kempetlen (#158344) üzenetére


ZolkoW
őstag

De a mozgó kar pozícióját állítod vele, tehát a pofát is. Mindegy, a lényeg, hogy a kelleténél macerásabb :)

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#158346) Hasaggymeg


Hasaggymeg
Topikgazda

Nejemén is mechanikus van,az ő felhasználási szokásaihoz és súlyához (~53kg) teljesen jó.Az utánaállítás kell időnként,hisz talán egyik legnagyobb hátránya a hidraulikussal szemben,hogy nem áll rá a tárcsára a kopással együtt,de ezt leszámítva őt és ~10kg körüli bringáját,főleg aszfalton tökéletesen megállítja.Hátrányai neki leginkább enyhe terepen és hosszú ereszkedőkön mutatkoznak.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#158347) Kempetlen válasza ZolkoW (#158345) üzenetére


Kempetlen
tag

Nem, sajna. A karnak ugyanúgy, mint más fékek esetében, van a nyugalmi végállása. Ha te a bowden feszességgel akarod állítani a pofa távolságát, az az jelentené, hogy előfeszíted a féket, mintha már X%-ban be lenne húzva. Ez ugyanúgy nem megoldás, és az emlékeimben sem véletlen az maradt meg a BB5-ösről, hogy állandóan imbuszkulccsal kellett járnom miatta. Bár, van, akinek a folyamatos bütykölés a perverziója, de én azért szeretem, ha 1-2 hétig anélkül is elfut a bicaj. :)

[ Szerkesztve ]

(#158348) Hasaggymeg válasza Kempetlen (#158347) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

A 2 betét 2 féleképp közelít a tárcsához,egyik fix állítással,vagyis tolod kifele,hogy a kopást kompenzálva mindig ugyanolyan közel maradjon a tárcsához,másik,a mozgó pedig a bovdenfeszítéssel ami a fékkar szorításával történik.Ha kopik mind2 irányból ajánlatos ráállítani,ellenkező esetben vagy nagyot hajlít a tárcsán a ki nem tolt de kopott betét irányába,vagy be kell húznod a kart a kormányig,hogy fogjon is valamit a fék. Nem véletlenül van ez a 2 állítási lehetőség ezeken a fékeken. [link] [link]

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#158349) Kempetlen válasza Hasaggymeg (#158348) üzenetére


Kempetlen
tag

Pontosan erről beszélek, hogy a BB5-nél viszont az egyik oldalon hiányzik ez az állítási lehetőség, pedig az must have. A BB7-re nem véletlenül raktak ilyet, az a fék épp ezért jó.

[ Szerkesztve ]

(#158350) Hasaggymeg válasza Kempetlen (#158349) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Azt nem tudtam. :F

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.