Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#148051) f4lcon válasza Csokicsibesz (#148050) üzenetére


f4lcon
őstag

ha az az egy ember a cégtulajdonos, akkor ez nem annyira egyértelmű, főleg KKV szinten

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#148052) jjeahh válasza Wombath (#148040) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Megterveztem egy útvonalat, kiléptem a Locusból, majd később elindítottam, kiválasztottam egy előre megtervezett gpx track-et és rárakta az előző útvonalamra, szal mindkettő látszott a térképen. Navigálni sem igazán tudok rajta, egyelőre túlkomplikált meg nyakatekertnek tűnik nekem ez az app, nem ott vannak bizonyos funkciók, ahol keresném. De kipróbáltam közben az OSMand-ot is, azzal egyelőre úgy tűnik gond nélkül műkszik a navigálás meg minden, csak kissé körülményes megetetni vele a gpx fájlokat.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#148053) Fall-N válasza Csokicsibesz (#148032) üzenetére


Fall-N
veterán

Kár a Magellanért. Egyébként a BikePositive is csődbe ment?

(#148054) Nand708


Nand708
csendes tag

Sziasztok,
naiv kocabringás vagyok, aki fejébe vette, hogy ezen egy kicsit javít és lecseréli a 20 éves Neuzer falusi MTB-jét. Két napon át túrtam a netet, hogy melyik is az a kategória, (suhanjon, könnyed legyen és földútra le lehessen térni vele) amelyik leginkább passzolna és így jutottam el a fitness kategóriáig. Tetszene még a gravel, vagy vmi kényelmesebb outi, de azt hiszem csak a sznob énem vonzódik a koskormányhoz, illetve túl nagy ugrás lenne. Fittségem 0, talán annyi ment meg, nagyon nem vagyok elhízva (180/90). Tetszene a Merida Speeder 100, de ebben a kategóriában olyan elemekkel adják, amire úgy látom, hogy ti is azt mondjátok, hogy inkább ne. Viszont a 2 lepedős határt nem akarom meghaladni.
Nagy lieblingem a KROSS Pulso 2, amiről kevés szó esett itt, és igazából nem tudom, hogy miért. Amennyi homályos tudást össze tudtam szedni, egész jó a felszereltsége jó áron és számomra bitang jól néz ki..
Illetve a másik a CUBE SL ROAD. Ami mellette szól, a jobb reputáció, hidraulikus tárcsafék, integrált hajtómű. Kicsit hasalósabb, kicsit nehezebb. Mekkora jelentősége van az integrált hajtóműnek (CUBE) az octalinkkel (Kross) szemben? Mekkora pozitívum a Speederek karbon villája? Nem hanzik rosszul, de nem tudom, hogy esetemben releváns-e. Előéletet megismerve mit szóltok a dilemmámhoz? Mit nem veszek figyelembe? Bőven játszik még a használt is, sőt. Van is egy-két kiszemelt, de általában az ilyen hirtelen felindulásaim esetén próbálok önmérsékletet gyakorolni és mély lélegzeteket venni. Minimum 2 hétig. Köszi, előre is.

(#148055) lewisfm válasza Hasaggymeg (#148037) üzenetére


lewisfm
aktív tag

Szia, köszi a válaszodat, tanulságos.

A keresztbe váltáson gondolom jobb minőségű váltó sem tud segíteni, ugye?

A gumi pedig, amivel szerelték egy olcsó darab, ez: valamilyen KENDA 28", emlékezetem szerint erre hasonlít a legjobban: 700x40C -K 935+RT
(kb. demo gumi, csak, hogy legyen rajta valami).

Sajna kellett a kerékpár, s most csak erre futotta, kb. 2 évet kell kibírnia, s kétféle terv van:
- vagy eladom majd, s veszek jobbat
- vagy kicsit felfejlesztem (gumi, váltó), fokozatosan, ahogyan az alkatrészek elkopnak vagy tönkremennek.

Viszont ha az első váltt nem lehet kellőképpen beállítani, akkor 2 év mőlva csere lesz.

Olyan jó áron sikerült hozzájutnom, hogy csak kicsi bukta lesz rajta :)

[ Szerkesztve ]

(#148056) FireKeeper válasza lewisfm (#148055) üzenetére


FireKeeper
nagyúr

a keresztbe váltás mondjuk egyébként is kerülendő, mert nem hatékony, és jobban koptatja a hajtást.

steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill

(#148057) Csokicsibesz válasza Fall-N (#148053) üzenetére


Csokicsibesz
tag

A Megallan mint márka és a BikePositive mint márka mögött ugyan az a cég állt. Amikor a Cseke Rt. csődbe ment, akkor ezek a márkák is mentek vele együtt.

f4lcon:A magyar cégek azért vannak iszonyatosan hátrányba a multik mellett, mert nincsenek rendesen felépítve. Nincsen rendes vezető és középvezető réteg. Még az új politikai giga holdingok is úgy vannak felépítve mint egy KKV. Egy kulcsszereplő kiesik vége az egésznek.

[ Szerkesztve ]

(#148058) bringasisti válasza lewisfm (#148055) üzenetére


bringasisti
őstag

Ha nem versenyzel akkor nincs kényszer a keresztbe váltásra. Felesleges gyötörni a rendszert. A Kenda nem rossz gumi de van jobb defektvédelem más márka esetén

BENEFON DELTA--------N8

(#148059) dellfanboy válasza Csokicsibesz (#148057) üzenetére


dellfanboy
senior tag

miert? 1 multinal kiesik egy kulcsszereplo akkor nem all a foldbe?
pl egy telco cegnel az infrastruktura szallito? vagy pl. a michelin gumigyar elveszti a kaucsuk beszallitojat/termelojet akkor vigan el tovabb?

azert vannak hatranyba mert nincs verseny. rendszervaltasig nem is volt, es mostani era se a fele terelodik...

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#148060) Csokicsibesz válasza dellfanboy (#148059) üzenetére


Csokicsibesz
tag

A szállító az nem a szervezet része. Egy jó cégnek több szállítója van ugyanarra a feladatra és folyamatosan versenyezteti őket. Mindig van egy éppen aktuális, ha az egyik földbe áll, akkor is megy tovább az üzletszerű tevékenység.
Azok a gyártók akik egy konkrét beszállítóval kötik össze magukat a saját létezésüket/sikerességüket teszik kockára.
Lehet a multikat démonizálni, de nem miattuk nincsenek világszínvonalú magyar tulajdonú cégek. Amíg az a kérdés, hogy ki kinek a kicsodája és hogyan oldjuk meg okosban addig nem is fog változni semmi.

(#148061) TayRol


TayRol
veterán

Újabb kérdés:
A régi montimon a hátsó fékkar fékezés után nem "ugrik/megy" vissza a kiindulási állapotba, hanem úgy marad (de a fék az old, nem marad behúzva). Tektro Draco fék van rakta, szaki szerint elment valami tömítés, és ezeket a régi gagyi fékeket nem lehet javítani. Ez tényleg így van? Ajánlanátok helyette valami jó ár/érték arányút figyelembe véve, hogy a bringa értéke is 100e alatt van? (Speci Hardrock Disc). Alzánál már nincs az M6000 akciósan.

[ Szerkesztve ]

(#148062) ivana válasza Nand708 (#148054) üzenetére


ivana
Ármester

de azt hiszem csak a sznob énem vonzódik a koskormányhoz Ha nem montiztál sokat, vagy hasonlók, akkor egyértelműen a koskormány ajánlott. Kényelmesebb, később sem akarsz majd outira váltani. Fordított irányról még nem hallottam, aki kossal kezd, az nem szokott egyenest használni, max. montin.

(#148058) bringasisti Az ilyen szintű kendák szemetek.

(#148063) ZolkoW válasza Nand708 (#148054) üzenetére


ZolkoW
őstag

Én csak azt tudom mondani, hogy miután megvettem életem máig egyetlen komplett bicaját, egy Kelly's cross/trekkinget, és szép lassan kicseréltem rajta mindent, a gagyi teleszkópot is beleértve, akkor eléggé bántam, hogy nem inkább egy Speedert vettem helyből.
Az octalinket úgy tudom, ellenjavallni szokták a nem túl tartós csapágyai miatt.
Arra érdemes figyelni, hogy a vázak hossza (vízszintesen mért felsőcsőhossz) mindkettő esetben inkább országútinak megfelelő, persze egyenes kormányos oútiknál így szokták, de ez azt jelenti, mintha koskormányos gépen kizárólag keresztben kapaszkodhatnál, ami irtó rövid. Aztán mennek fel a 130-150-es stucnik :)

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#148064) lewisfm válasza FireKeeper (#148056) üzenetére


lewisfm
aktív tag

A keresztbeváltásnál az is gond, ha elől a középső, hátul pedig a 3. legnagyobb lánkeréken van a lánc.

Ez csak minimális keresztbeváltási állapot.
Ha elől a középsőn van, akkor elvárnám azt, hogy hátul a legnagyobb lánckerékre is fel lehessen rakni a láncot.

(#148065) -=RelakS=- válasza ZolkoW (#148063) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Egyáltalán kapható még octalink?
Mivel kínálatban nem nagyon látom, vettem helyette egy ipari csapágyas hajtóművet. Majd ha az oktalinkes tönkremegy, lesz mire cserélni. Sajnos a 22-32-44 is kezd kikopni, szóval nem ártott betárazni

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#148066) f4lcon válasza Csokicsibesz (#148057) üzenetére


f4lcon
őstag

KKV szinten amikor van 3 területi képviselőd, 5 raktárosod, 2 szerelőd meg 4 beszerződ, akkor ki lesz a középvezető? kereskedelmi vagy termelő szektorban szerinted létezik olyan KKV (max. 25 főig) aki létre tudja hozni az elméleti modelledet? értem én, hogy ezt tanítják az iskolában, de az élet azért nagyon más ;)

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#148067) bringasisti válasza ivana (#148062) üzenetére


bringasisti
őstag

Ezért fogalmaztam óvatosan hogy nincs defektet védelem

BENEFON DELTA--------N8

(#148068) ZolkoW válasza -=RelakS=- (#148065) üzenetére


ZolkoW
őstag

Csapágy még biztos lesz egy darabig, a linkelt Krosson pedig az van gyárilag.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#148069) twine válasza lewisfm (#148064) üzenetére


twine
addikt

Sajnos ebben a témában nagyon tudatlan vagyok, pedig jó ideje használok váltós bringákat koromnál fogva....
Pár hete vettem egy Decathlonos Rockrider ST520-at, amit be is állított egy innen a topicból ajánlott kedves hozzáértő, és f@szán működik is...ezt az állapotot szeretném minél tovább megtartani, ezért nagyon hálás lennék egy
"Hogyan ne válts keresztbe" gyorstalpalónak, ha ilyen cuccok vannak a bringán...:
-Tripla lánctányér 22, 32 és 42 foggal
--SRAM PG820 kazetta, 8 lánckerék, 11-32 fog

Értem ezt úgy, mint egy kisgyereknek magyaráznátok,,,ha elől a kicsin van, hátul meddig válthatok le, ha elől középen,,akkor melyik tól-ig fogaskerekek ajánlottak...stb
Valszeg ez itt egy rémálom kérdés, a profik között, de az én tudatlanságomat megnyugtatnátok.
Előre is köszönöm a türelmes segítséget. :R

(#148070) lewisfm válasza twine (#148069) üzenetére


lewisfm
aktív tag

Ez engemet is érdekelne...

(#148071) lewisfm válasza Hasaggymeg (#148037) üzenetére


lewisfm
aktív tag

Még pontosítanék egy kicsit: Más hasonló cross-terkkinghez képest is lassúnak érzem.
Mondjuk azon leginkább aszfaltra való gumi volt, s nem ez a Kenda. Szerintem ez a Meda olyan 50-50% aszfaltra-terepre való gumi.

Ezért kérdeztem a gumit, hogy mások szerint mennyire számít az a gyorsaságban, hogy egy ilyen általános gumi, vagy direkt aszfaltra való gumi van a kerekeken.

(#148072) bringasisti válasza twine (#148069) üzenetére


bringasisti
őstag


Itt látni látványos jelöléssel: a vonalat 1 fokozatig szabad átlépni

BENEFON DELTA--------N8

(#148073) f4lcon válasza twine (#148069) üzenetére


f4lcon
őstag

nincsen általános "keresztbe váltási kézikönyv" de ha a hajtókart nézzük, akkor a következők elkerülése illik:
- kis lánctányéron elöl: alsó 3 hátul (legkisebbek)
- középső lánctányéron elöl: alsó és felső 1-2 hátul
- nagy lánctányéron elöl: felső 3 hátul.

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#148074) Nand708 válasza ZolkoW (#148063) üzenetére


Nand708
csendes tag

A döntés úgy született, kipróbáltam, hogy tekerés közben a jelenlegi MTB-n kormányára az alkaromat támasztva imitáltam az outi pozícióját. A combom nem ért hozzá a hasamhoz, de elég kellemetlen érzést keltett. Főleg arra gondolva, hogy a fékkar még vagy 10 centivel lejjebb lenne... magyarul azt mondod, hogy a fitness kormány pozícióban tök ott van mint a koskormány vízszintes része, és ez túl közel van és tök rossz mert fölöslegesen korlátozza a fogási lehetőségeket? Egy ötletem az volt, hogy majd ha felkeményedek mint a vídia.. veszek rá kormányra szerelhető alkartámaszt.

Ööö, most nézem, a peremfeltételek közé nem soroltam fel, hogy a lehetőségekhez képest kényelmes is legyen.

[ Szerkesztve ]

(#148075) -=RelakS=- válasza f4lcon (#148073) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Vajon a keresztbe váltástól való félelemnek mennyi lapja van, mióta 11-12 sebességes fogaskoszorúk vannak?
Illetve tavaly óta van 13 sebességes is.
3x9-en én inkáb csak annyit tartok be, hogy a középső tányérról nem váltok hátul az 1-2-re, a legnagyobbról meg az 1-4-re. Legkisebbel a 8-9-et nemigen használom.
Majd rendesen le kéne mérnem, mert én akárhogy is nézem, szerintem a hajtómű és a fogaskoszorú közepe nem esik a vázzal párhuzamos vonalra.

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#148076) Nand708 válasza -=RelakS=- (#148065) üzenetére


Nand708
csendes tag

A kérdésed rávilágított a tudatlanságomra. Eddig úgy tudtam, hogy van
- négyszögtengelyes, ami régi megoldás, tartós de nem merev.
- Octalink, ami újabb, merevebb.
- Integrált: szuper merev, és könnyű, drága,

Akkor mi az, ami tömegesen el van terjedve? Mi az a ipari csapágyas hajtómű?

(#148077) BigBlackDog válasza f4lcon (#148073) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Én múltkor azért elgondolkoztam ezen. Ha elől csak egy fogaskerék van, hátul meg van 12, akkor ott is már eléggé "keresztbe" (tehát nem síkban) fut a lánc a szélső fogaskerekek esetén. Ezekben az esetekben nem kopnak jobban a fogaskerekek fogai? Mondjuk ha jól rémlik, akkor a fogak álatlában le vannak sarkítva, gondolom többek között amiatt is, mert a lánc nincs mindig síkban.

(#148078) bringasisti válasza Nand708 (#148076) üzenetére


bringasisti
őstag

Minden hajtómű ipari csapágyas csak más megoldást használ.

BENEFON DELTA--------N8

(#148079) bringasisti válasza -=RelakS=- (#148075) üzenetére


bringasisti
őstag

A láncot mikor a kezedbe veszed nem egyformán hajlik meg. Vagyis a 12 gang az egy laza illesztés azért bírja és azért tart fele annyi ideig.

BENEFON DELTA--------N8

(#148080) twine válasza f4lcon (#148073) üzenetére


twine
addikt

:R :R

(#148081) samujózsi válasza BigBlackDog (#148077) üzenetére


samujózsi
tag

Én úgy tíz éve nem hiszek ebben a tiltott ketesztbeváltás dologban.
1. Középső tányérról minden fokozatnak elérhetőnek kellene lennie
2. A Cheyenne és a Merida bringámon is sikerült úgy beállítani a boltban a váltót, hogy minden fokozatban működött anélkül, hogy a lánc a váltóhoz ért volna.
A téma akkor került elő, mikor az FSA hajtóműves, Shimano SLX váltós bringán az akkori szerviz nem tudta beállítani, hogy minden fokozat jól működjön.
Aztán meg a mostani outim Tiagra szettjénél.
Az SLX sajna úgy vonult nyugdíjba, hogy nem lett megoldva ez a gond, a Tiagrát sikerült úgy beállíttatni, hogy ne okozzon gondot.

Egyébként úgy saccolom, keresztbe váltani csak "vészhelyzetben" szokás, nem egy általános, üzemszerű használat.

Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM

(#148082) -=RelakS=- válasza Nand708 (#148076) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Az integrált. Legalábbis úgy tudom, hogy abban ipari csapágyak vannak kónuszos megoldások helyett.

samujózsi
Ja, minek keresztbe váltani, ha a szomszédos hajtómű lánckeréken van hasonló fokozat kisebb láncnyúzással?

[ Szerkesztve ]

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#148083) f4lcon válasza -=RelakS=- (#148075) üzenetére


f4lcon
őstag

és (#148077) BigBlackDog
a kérdés jogos, a válasz pedig az, hogy ahol el tudod kerülni a keresztbe váltást (mert 3*8 = 24 sebesség esetén jó esetben 12 valódi elkülönülő sebességfokozatod van) addig tedd meg, amikor már nem lehet (1*12 és társai) akkor meg benyeled a nagyobb kopást mert nincs más választásod.
ott is keresztben áll a lánc, és ott is jobban kopik a felső és az alsó fogakon (az alsón meg azért is, mert kicsi a rádiusz, nagy a nyomaték)

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#148084) samujózsi válasza -=RelakS=- (#148082) üzenetére


samujózsi
tag

Például(!) mert esetenként elég kellemetlen, ha hirtelen háromszor annyit kell pörgetni amikor felfelé mész egy emelkedőn.
Egyszerre váltani elöl-hátul meg... hát nem egészséges.

Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM

(#148085) bringasisti válasza -=RelakS=- (#148082) üzenetére


bringasisti
őstag

Nincs kónusz a hajtóműbe már 100 éve

BENEFON DELTA--------N8

(#148086) -=RelakS=- válasza samujózsi (#148084) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Én ezt az egyszerre váltást megoldom.

Mondjuk időnként nem pont úgy ahogy elképzelem, aztán hirtelen indokolatlanul nehéz, vagy könnyű lesz tekerni :DD

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#148087) samujózsi válasza -=RelakS=- (#148086) üzenetére


samujózsi
tag

Terepen nem tudom, mi a helyzet, olyat sosem próbáltam, én anno a 100 kiló fölötti súlyom miatt váltottam montira, de földutaknál durvább terepen nem jártam soha. Országútival meg, ha nem ismerem az utat és váratlanul bejön egy durvább emelkedő, mint amire számítok akkor simán hajlandó vagyok keresztbe váltani, de akár adott esetben elöl kicsi-hátul kicsi kombinációt is használok. 3400km alatt a láncom sem nyúlt meg annyira, hogy mérhető legyen és a hátsó lánckerekeken sem látszik komolyabb kopás. A két középsőt leszámítva, azokon annyi látszik, hogy őket használom a legtöbbet.

Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM

(#148088) Hasaggymeg válasza lewisfm (#148055) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Jobb váltóknál már teljesen keresztben is elmegy a lánc,de nem azért kell jó váltót venni,hogy kompenzálja nemtörődömségünket.Kevés kerékpárt költséghatékony fejleszteni,100-ezren szinten meg egy még inkább igaz.

(#148069) twine...én 10 sebességessel a középső első tányérról kerülöm a 2-2 szélső lánckereket,a szélső tányérokról meg max. a közepéig váltok.

(#148077) BigBlackDog...nem is tartanak csak fele annyit mint a 10 sebességesek.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#148089) -=RelakS=- válasza samujózsi (#148087) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Még én is 100 kiló fölött vagyok. Időnként vannak errefelé olyan kanyarok (Gödöllő szélén lévő lakóövezetek), hogy még lefelé vagy síkon megyek, de befordulok, és hirtelen felfelé visz az út, ilyenkor dolgoznak a váltók.
Hosszú egyenesben szoktam még olyat, hogy ha már érzem, hogy kezd a nagy hajtó kerék elfogyni, akkor elöl egyet le, hátul kettőt fel, és mehet tovább a menet, mindezt egyszerre.

Nemrég volt olyan, hogy lefelé repesztettem, de megállítottak, hogy itt netovább, mert utcabál, a bringás tömeg meg kapja be, mehetnek felfelé azon az úton. Na, ott próbáltam váltani, de olyan recsegés-ropogás lett a vége, hogy inkább leszálltam, és megemelt hátsó kerékkel raktam rendbe a fokozatokat, mert elindulni sem nagyon tudtam az emelkedőn, illetve nagyon gyorsan holtpontra jutottam a tekerésben.

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#148090) 6030D válasza Hasaggymeg (#148088) üzenetére


6030D
Ármester

Én már írtam, hogy többet megy el az 1x11 lánc, mint a 3x10.
Keresztbe: 1 tányéron nincs akkora keresztbe váltás, mint 3 tányéron. Mert kb mindig középső tányéron vagy.
Extrém rövid lánc esetén lehet gond a nagytányér/nagytányérral, de azért oda is kellenek a wattok.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#148091) HKorn


HKorn
addikt

Bikemap hangos navija csak prémium verzióban érhető el?

Run&Ride

(#148092) ZolkoW válasza Nand708 (#148074) üzenetére


ZolkoW
őstag

"magyarul azt mondod, hogy a fitness kormány pozícióban tök ott van mint a koskormány vízszintes része, és ez túl közel van és tök rossz mert fölöslegesen korlátozza a fogási lehetőségeket?"

Végülis igen, de némileg ellensúlyozható egy hosszabb stucnival. Országútinál ugye bele van számolva hogy a fékkarok sokkal előrébb vannak, még egy kompakt kormánynál is, mondjuk olyan 7-8 centivel. Mivel nekem is viszonylag új a koskormány használata, ezért nem osztanám nagyon az észt, csak felhívtam a figyelmed, hogy egy kvázi "ugyanolyan méretű" egyenes kormányos országúti (=fitnesszbringa) váza jelentősen rövidebb, mint egy montié/trekkingé.
Az ugyanolyan méretet úgy értem, hogy amit ugyanakkora embernek ajánlanak.
Épp a saját bringámon is még keresgélem a megfelelő stucnit, de a kormány vízszintes része inkább csak pihengetni jó, nem valódi erőkifejtésre. Igaz, hogy nem ugyanaz a 40-42 centis kormány ívein belül fogni valamit, mint egy 60-70 centi széles egyenes kormányon, épp ezért nem fog kelleni 5-6 centivel hosszabb stucni, de mondjuk kelleni fog 3-mal hosszabb (hasraütés).

Ezekre a vázakra az adatok alapján simán fel lehetne pattintani egy koskormányt, és teljesen jó országúti gépek lehetnének, csak ha ilyet tervezel, előbb nézz utána a fékváltókarok árainak ;)

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#148093) lewisfm válasza Hasaggymeg (#148088) üzenetére


lewisfm
aktív tag

Köszi szépen a felvilágosítást.

Akkor 1-2 évig ez lesz, olyan-amilyen.
Aztán eladom, s veszek egy kategóriával jobb bringát.

(#148094) Hasaggymeg válasza 6030D (#148090) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Pont az a baj,hogy elől mindig ugyanott vagy,miközben hátul csak egy-két soron fut középen a lánc...Nem tudhatom mert nem használtam,és vitát sem akarok generálni hisz ha nem tűnik el,előbb-utóbb mindenkinek,beleértve jómagamat is,az lesz,de nem itt írták,hogy 0,5-nél lánccsere,mert annyi a sornak ha nem? Én 1.0-nál cserélem,és akkor az kopó részek áráról még nem is beszéltünk.Azt mondjuk elhiszem,hogy egy X0 lánc annyit,vagy többet megy mint egy 10-es KMC,na de mennyiért?

(#148054) Nand708...nem tudom írták-e már,de a fitnesz kerékpár és a földút nem jó párosítás,a Cross Trekking az már inkább elmegy aszfalt mellett is.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#148095) HKorn válasza Hasaggymeg (#148094) üzenetére


HKorn
addikt

Jó ez az 1 tányéros megoldás, nekem 1x9 van, de nagyon jó, hogy nem kell figyelgetni hol van a lánc az első tányérokon. Régi bringámnál is beraktam a középsőre oszt úgy volt általában, csak ha nagy kaptató volt, akkor ment elöl is a kicsire.

Run&Ride

(#148096) varsam


varsam
őstag

Kaptam infót a múltkor megnézett Speciről

Sajnos nem cserélik a vázat, mivel külső behatás érte... ennyit az élettartam gariról, ilyenre nem érvényes :(

Szerintetek érdemes vele foglalkozni, megjavíttatni, vagy engedjem el?

Itt a sérülés

(#148097) Nand708 válasza Hasaggymeg (#148094) üzenetére


Nand708
csendes tag

Nekem még konkrétan nem írták, de olvastam.. De azt szűrtem le, hogy ha min 32 mm széles abroncs van rajta, akkor miért ne. Számomra a cross trekking elég öreguras, már bocsánat, ha valakit megsértek vele. Egyébként a városi, esetenként előforduló nem jól sikerült padkázás keményebb igénybevételnek tűnik, mint egy földút.

(#148098) Napfénysüti válasza samujózsi (#148084) üzenetére

Én azzal a lendülettel ahogy a bal karral kistányérra váltok a jobb karral már dobok is le 1-2 fokozatot. Soha semmi gondja nem volt ezzel a váltónak és így a pedálfordulat se ugrott meg érezhetően.

Més que un club!

(#148099) Nand708 válasza ZolkoW (#148092) üzenetére


Nand708
csendes tag

Akkor ezt nem értem. Ha rövidebb a fitness bicikli, mint egy crosstrekking, akkor elvileg jobban kiegyenesedve, közelebb a függőlegeshez ül rajta az ember... akkor mitől sportosabb, gyorsabb, mint egy crosstrekking?

(#148100) bringasisti válasza varsam (#148096) üzenetére


bringasisti
őstag

Ennek annyi

BENEFON DELTA--------N8

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.