Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#77751) CaNNa3IS válasza c4bB (#77742) üzenetére


CaNNa3IS
senior tag

Nekem még megvan az első "enduro" vázam. Egy GT i-drive 4.0 csak S-es méret. Hamar kiderült hogy ez nekem kicsi de akkor semmit sem tudtam a méretekről.
Abban valami rst 22 van azt hiszem. Talán rebound állítással. Akkor jó volt a merev vázakhoz képest.
Majd csinálok róla fotót.

Neked azt tanácsolom hogy mérd meg a rugóstag hosszát tengelytől tengelyig az alapján próbálj keresni.
Bár én elengedném ezt a vázat.

[ Szerkesztve ]

Stay up Stay humble Ride hard Get stoked

(#77752) Strezi válasza StLui (#77748) üzenetére


Strezi
őstag

Szerintem te most itt nagyon fėrremagyaråztál valamit ... inkább menjnbringázni ;]

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#77753) Strezi válasza c4bB (#77749) üzenetére


Strezi
őstag

Szerintem kollėga valamit fėrreértett, rosz napja volt v lesz :(((

Nekem tetszik a bringa, pláne a tervezett upgrėdekkel :K

Szerintem ki tudod cserėlni a rugóstagot egy modern levegősre, aminek a nyomásával be tudod állítani a keménysėget. Hossz és tengelyméret alapjån sima ügy.

Parallel XTR? Mmmm, na arra soha nem volt pénzem, csak a nyálamat csorgattam a katalógusokra :DDD

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#77754) Strezi válasza StLui (#77748) üzenetére


Strezi
őstag

Ha valakit zavar, a hiba nála van...

Én pl. ebbe pakolom a bringát ;]

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#77755) StLui válasza Strezi (#77752) üzenetére


StLui
veterán

Igen, ezekből is ez jön le, hogy én magyarázok félre valamit:

"ne köss bele mindenkibe" kikbe is?
"üldözési mániád van" miért is?
"mellőzd az agressziót" erre kérdezni sem tudok
"körülötted forgott itt minden,megszoktad." nyilván ezért írtam le egyszer kétszer, hogy ne haragudjatok, hogy ennyit pörgök

Leírtam, hogy szerintem irónia volt, de azt, is hogy megértem, ennyi, még csak rosszat sem mondtam, ahogy a környezetemet is ugyanez miatt nem "terhelem" a témával.

Minden esetre aki segített, meg aki akárcsak elviselt annak köszönöm :R
Jó tekerést mindenkinek a továbbiakban!

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#77756) SSJmeszes válasza StLui (#77755) üzenetére


SSJmeszes
senior tag

jajjjj te..:D
Ne érintsen már ennyire érzékenyen ez a dolog.
Most ezért nehogy lelépj már. Gondolom az utolsó sorból ezt akartad kihozni. ( ha nem, akkor nem szóltam :B )

YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |

(#77757) rétisün


rétisün
veterán

ludsimon2..... :U (ha még emlékszik rá valaki)

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#77758) SSJmeszes válasza rétisün (#77757) üzenetére


SSJmeszes
senior tag

Én még új vagyok itt, nem tudom ki az!:D

Egy kis nézni való srácok, ha érdekel valakit.
3 Minute Gaps (Full movie)

[ Szerkesztve ]

YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |

(#77759) maximilian4 válasza c4bB (#77742) üzenetére


maximilian4
addikt

Szép bringa. Szeretem az ilyen vintage cuccokat. Ha én csináltatnám meg, akkor korabeli legjobb cuccokat pakolnám rá. Mondjuk az akkori vintage csúcs cuccok ára vetekszik a mai csúcs alkatrészek áraival.

Strezi

Én ilyennel nyomatom.

Igen, a mikulás csomagot jól látjátok, de ez az 1 fotó van a telómban és pont bizonyításként készítettem hogy jogtalanul büntettek meg. :D

Ez kicsit elmarad a béjemvétől, de legalább a legerősebb fr tdi motor van benne.

[ Szerkesztve ]

Maxi

(#77760) c4bB válasza CaNNa3IS (#77751) üzenetére


c4bB
csendes tag

a gt vázaknak elég nagy kultusza van retro vonalon.jöhet a kép. :)
miért engednéd el ezt a vázat?
egy éven keresztül néztem minden nap az összes bringás/nem bringás aprót,fb csoportot,mire végre találtam egy eladót,megtartanám inkább. :D
ami kell,az kb 5 cm puha rugóút,h érezhető legyen,kényelmi szempontból akarom,nem azért mert szükséges a stílusomhoz.az első telóm alattam pont ezt tudja,legpuhábbra állítva a felét mozogja ki a 100mm-nek,ebből szerintem nyilvánvaló,hogy nem őrültködöm terepen. :)
legfőképpen fölfelé szeretek biciklizni,a lefelé csak szükséges "rossz",valahogy haza is kell menni a hegytetőről.

# Strezi: szerintem is félreértés.
köszi :) részben downgrade,a mostani genesis bringámról kerül át minden,mert bár az tökéletes számomra,de nem tetszik,és hiába hirdetem,senkinek nem kell,úgyhogy downgrade után majd féláron talán elviszik.
levegősön gondolkodom én is,azok jól néznek ki és talán elég puhák is,valami régi vanilla alkalmasnak tűnik,de persze az is szempont,hogy ne kerüljön egy vagyonba.
az első bicó,amit egy éve vettem,egy meghatározhatatlan elöl-hátul merev, aluvázra épült régi darab,full xt 3x8 rapidfire paralel xt fékekkel,imádom,minden tökéletes rajta,a fékek meg brutálisan fognak,ezért akartam ugyanilyet,de xtr-t,hátha mégjobb :) újkorában megfizethetetlen volt,de most már nem vészes,16-ért vettem a kettőt,de rá volt szerelve egy retro fully is,full 3x8 lx felszereltséggel,ezt teszem majd a genesisre,markolatváltókkal együtt.

maximilian4: lehetne korabeli is,xt felszereltség akad másik bringán,de ez a giant lenne a fő gépem,és a 3x9 sokkal használhatóbb számomra mint a 3x8,sőt igazából még egy kisebb fokozat ezen is elférne,elég meredek helyeken mászom.

[ Szerkesztve ]

(#77761) rétisün válasza SSJmeszes (#77758) üzenetére


rétisün
veterán

abbahagyta a bringázást, már nem 'jár' ide....ha jól meggondolom, elég szépen kicserélődött a társaság, mióta én is irogatok ide (de nem miattam, azt hiszem :DDD vagy inkább remélem :U )

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#77762) maximilian4 válasza c4bB (#77760) üzenetére


maximilian4
addikt

[Ezt] elég pofásan megcsinálták. A cikk írója is cserélte a hátsó tagot olyanra aminek van visszaútcsillapítása is.

Maxi

(#77763) Vasinger! válasza rétisün (#77761) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

De egyébként mi volt a baj vele? Én pár évet kihagytam mikor még aktív volt, de nem volt igazán nagy probléma vele, nem?

(#77764) 6030D válasza Strezi (#77754) üzenetére


6030D
Ármester

Király a Swifted, de miért csak a fele van a képen? :)

Van az a vicc: A menő csávók BMW-vel járnak, a gazdag menők meg magyar rendszámos BMW-vel. :D
Mi ez? 30D? Mert X50M-hez szegényes a lökhárító. :P

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#77765) TayRol válasza 6030D (#77764) üzenetére


TayRol
veterán

szerintem 4.0 dízel.

(#77766) Hasaggymeg válasza Tothgera30 (#77722) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

"Ellettem volna megosztás nélkül is, de ha zavar, akkor nyugodtan tilts le."...még az hiányozna,hisz csak páran vagytok akik nem csak jó bringákat birtokoltok,de jól fotóztok is. :K

(#77731) pc360...ez te vagy? ;]

(#77754) Strezi...szép ez is,de... a bringádat még nem láttam. ;)

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#77767) rétisün válasza Vasinger! (#77763) üzenetére


rétisün
veterán

nem volt vele küönösebb probléma, csak volt egy ilyen 'felkapom a vizet' stílusa, ha valaki olyant írt neki, ami nem tetszett.

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#77768) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Amúgy itt csak egyedül én "küzdök" olyan problémával, hogy hiába van montim, csak ritkán jutok ki a hegyekbe? Mert a legközelebbi is majd 150-200 km. :(

(#77769) joysefke


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Nah, látom megy a fórumban az arcolás, remélhetőleg a tekerés is ezzel arányosan jól megy ;]

A tegnapi 100Km-es Dunakanyar kör után elmentem ma egy közösség-centrikus budai tekerésre (120-as átlagpulzus, minden bokornál megállás):

A HHH csúcsa alatt 40m szinttel ahol indul fel a meredek kék jelzés egyenesen a csúcsra a "túravezetőnk" győzködte a többieket, hogy erre kell jönni és nem aszfalton, de ők lehetetlennek látták, hogy feltekerjenek ezért az aszfaltot választották. 300m távról és 42m szintről van szó, a vége a nehezebb .

Na gondoltam megpróbálom a meredek kéket, még sosem voltam arra, mert a csúcsdomb alá mindig aszfalton tekertem fel. Az eleje szimplán meredek volt, utána egy kanyar azután meg nagyon meredek, sziklás, gyökeres. Tehát a többiek "ez lehetetlen", meg "nem akarom tolni" felkiáltással még az elején megfordultak, de én persze nem tudtam volna otthagyni ezt a szép emelkedőt, aminek az alja egyáltalán nem tűnt olyan vészesnek, hogy ne nézzem meg, hogy kb meddig jutok, a tetejét meg onnan lentről még nem láttam.

Az elején komótosan tekertem, spórolva az erővel, hogy majd amikor kell, akkor lendületből tudjak gyökereket, akadályokat legyűrni. A kanyar után nagyon elkezdett emelkedni az út és a terep is durvább lett, középtányér/36-ot választottam, mert azonnal látszott, hogy itt nem lehet kistányérral felmókuskerekezni, a középtányér/32-től meg féltem, hogy esetleg nem lesz elég. Sok turista ment gyalogszerrel az ösvényen, de szerencsére mind előzékenyen félreugrált az útból, mákom volt, mert egy sem volt süket. Élveztem a hitetlenkedő pillantásokat.

Kellett tekerni, mert lendület nélkül nem lett volna elég a tapadás a nedves avaron, sziklákon, gyökereken. Így is megcsúszott vagy 3-4 szer egy pillanatra a hátsó kerék a nedves terepen, de szerencsére meg tudtam fogni, nem kellett lelépnem. Tehát feltekertem lábletétel nélkül egészen a lépcsőig (ott le kellett szállnom, bár gondolom van aki még azt is kitekeri). érdemes "erre az évre" állítani a filtert: https://www.strava.com/segments/5771911?filter=current_year

Roppant büszke voltam magamra, szóval bocsássátok meg, hogy nem tudom kihagyni hogy ne szálljak be én is a fórumos farokméregetésbe :)

J.

[ Szerkesztve ]

(#77770) maximilian4 válasza joysefke (#77769) üzenetére


maximilian4
addikt

3:34? Szódával elmegy. ;]

Maxi

(#77771) joysefke válasza maximilian4 (#77770) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Hja, legközelebb meghúzom :)

(#77772) Strezi válasza 6030D (#77764) üzenetére


Strezi
őstag

4.0d, nem új, nem M, de magyar és ki van fizetve :D

Hasaggymeg: Ne is mondd! Az egy dolog, hogy te(ti) nem látjátok, de én sem :((( Majd két hónapja hogy kiesett a BH, közben kínomban összerektam a speci-t, most meg egy hétre kiküldtem magam dolgozni :O
Még egy napot kell kibírni bringa nélkül :U

Annyira megtetszettek ezek a montis videók mostanában, hogy beszerzek egy gopro hero 5-öt és csinálok magam is egy párat! Leginkább olyanokat, amiben mászás van ;]

De, kezdhetek holnapután egy "gépátvétellel" is...

Joysefke: NA, így kell ezt :R

[ Szerkesztve ]

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#77773) joysefke válasza IMIIKE1998 (#77768) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Hát igen, de nem mondhatod, hogy nem lettél figyelmeztetve, hogy Debrecenre overkill a monti.

Itt lehet böngészni:
https://merretekerjek.hu/#zoom=10&lat=47.38068&lon=22.08801&scope=montival

Debrecentől K-re illetve DK-re 10-15Km távolságban látok a térképen zöldet és turistautakat. A határ túloldalán Nagyváradnál és Margitánál a térkép szerint már elég dimbes-dombos a táj. Az sincs messze..
(mondom ezt térkép alapján, nem voltam arra bicajozni, nem tudom mi a tényleges helyzet)

Strezi:
köszi :)

[ Szerkesztve ]

(#77774) 6030D válasza TayRol (#77765) üzenetére


6030D
Ármester

Ja, nekem is lehetett volna annyi eszem, hogy belenagyítok a képbe...

Ebbe a farokméregetésbe most nem szállok be, mert van egy képem, ahol a kocsi tetején van a bringa, na a kombó olcsóbb szerintem, mint a Strezi Epic-je. :D
De én még fiatal vagyok. :P
De hogy legyen valami: hétvégén meglett az 50.000 m szintkülönbségem ebben az évben. Az jó? :)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#77775) IMIIKE1998 válasza joysefke (#77773) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Tudom, hogy mondtátok, de nagyon élvezetes, csak sajna nem olyan helyen lakom.

(#77776) SSJmeszes


SSJmeszes
senior tag

Na én meg csak itt tudok " durvulni " a közelben. De ehhez is tekernem kell aszfalton ~10km et, mire kiérek. Igazából bemelegítésnek pont megfelelne.:DDD A nagy karikával a folyópart és a holtág mentét akartam jelezni. A kicsivel meg ahol talán egyszer ráveszem magam az építkezésre, pályaépítésre.
Igazából hegylejtő itt sincs, de későbbiekben szeretnék elmenni autókáni bicóval együtt, valami jó helyekre. De ez csak a jövő, remélem így is lesz. Mondjuk pont ezért nem tudom eldönteni, hogy kell az a fully vagy sem.:D Biztos marhára élném ( XC után ) fullyval az erdőben is hegylejtő nélkül is, de azért egy hegy csak jobb lenne.
Vagy az marad hátra, hogy egy hegyet kell összehoznom valahogy, egy ásóval lapáttal. :U

YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |

(#77777) 6030D válasza SSJmeszes (#77776) üzenetére


6030D
Ármester

+Imike: ha nincs hegy a közelben, akkor bizony oda kell menni. :) Érdemes kinézni teljesítménytúrákat, ahol előre tudod mekkora lesz a táv, fel van szalagozva, nem kell folyton a térképet bújni, és olcsó. Vagy vannak a maratonok, ami drágább, de kapsz hozzá pár extrát (hangulat, versenyzők, rajtcsomag). Érdemes kipróbálni. Hogy egy közhellyel éljek: egy erősebb szombati buli árából megvan.

Akkor mi legyen a vasárnapi tekeréssel? Ki jönne? Kismaros - Nagyhideghegy - Csóványos - Diósjenő - Kismaros távhoz ki mit szól? Abban lehet sokat módosítani aki nem bír egyszerre annyit.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#77778) superecneB válasza SSJmeszes (#77776) üzenetére


superecneB
őstag

Skacok ennyire nem veszélyes. :)

Havonta 1x kb kollégákkal 2-3 emberrel felszállunk egy vonatra és leszállunk Tokajban. Szép környék és még évek után is találunk új útvonalat.
Reggel megyünk, este jövünk, ~1 óra.

Kocsival a Bihari hegység Romániában nagyjából ugyan ez a táv, időben kicsit talán több.

Ha majd egyszer nem egy autó árát költöm a 3 bringára ami itthon van, akkor lesz nekem is autóm és még egyszerűbb lesz a dolog.
Tény, hogy nem ideális, de ha nem vágysz lejtőre, a Nagyerdőn azért elég jó kis útvonalak vannak, simán lehet bodaszőlő-józsa-zelemér körön 50-60km-be belefutni végig erdőben.

(#77779) Strezi válasza 6030D (#77774) üzenetére


Strezi
őstag

Nem farokméregetésnek szántam, csak egy fricskának StLui lamentálására :DDD Akkor engem most minimum kivág a kecóból az asszony emiatt :)) :F

Itt a fórumon a tekerés legyen az elsődleges farokméret, szerintem! Pl a te 50 000m szintemelkedésed idén az :Y :R :R

Ennyi! Szerintem egyértelmű, hogy nem mindannyian azonos élethelyzetben, anyagi lehetőseégekkel rendelkezünk. Nekem semmi bajom a kezdő első bringással, vagy avval aki a 10 éves külsőjét cserélné a megörökölt csepelen... Cserében szerintem avval se legyen gond ha én vagy más millás bringáról tesz be képet. Azt is tekerni kell, és kívánom mindenkinek hogy idővel ő is ilyenen ülhessen ;)

Persze, én is bazdmegoltam és vigyorogtam egyszerre, amikor hegyi időfutamon a már őskövület alu bringámmal (amiről linkeltem a leszakadt váltós képet) vertem meg országutist Kestrel karbon bringán 1998-ban (percekkel) :DD

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#77780) Vasinger! válasza IMIIKE1998 (#77768) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Nem. Emiatt adtam el én is a biciklimet, mert nem használtam ki egyáltalán. Ezért most veszek egy merevfarút, igaz ezzel se fogok hegyekbe járni, de földutakra ez is elég kell legyen.

Amennyiben nálad is hasonló a helyzet, Te is cseréljed le más kategóriára, vagy pedig kocsival/vonattal menj el a hegyhez, ha a hegy nem megy hozzád. :P

(#77781) 1eske


1eske
tag

Sziasztok!

Túrázásra, főleg rosszabb minőségű aszfaltra, földútra esetleg ritkán még hegyre gondoltam venni kerékpárt olyan 100-150 ezer körül. Lehetőleg újonnan vennék, de akár külföld is szóba jöhet.

27.5/29"-os méretben nézelődök Hardtrail bringákat. Mennyire ideális választás ez a kategória? Cross illetve Trekking kategróiával is szemezgettem, de azokban eléggé gyenge teleszkópokat raknak sajnos.

Mely alkatrészeken érdemes spórolni, melyeken nem? Azt néztem, hogy a legtöbb ilyen biciklin mint pl.: ezen a Cube Aim Race-en is a fékek elég gyengék és sajnos a hajtás többi része se érte el a Deore szintet se..

Érdemes lenne egy kicsit rádobni és minimum egy Deore szintű hajtással rendelkezőt venni? :R

[ Szerkesztve ]

(#77782) superecneB válasza 1eske (#77781) üzenetére


superecneB
őstag

Pontosan milyen hosszú túrákra gondolsz?
Milyen fizikummal rendelkezel?

(#77783) #27813376 válasza 1eske (#77781) üzenetére


#27813376
törölt tag

Ez szerintem nem rossz a mostani akcióban.

(#77784) Tothgera30 válasza parkr (#77726) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Az sem biztos hogy sokkal jobban bírja. Eleve rohadt könnyű, annyira spórolnak az anyagon hogy az pár év után elfárad, és eklenged, persze itt lehet akár csak jobb esetben a menet szalad le róla, rosszabban a tengely törik el egy zúzósabb szakaszon.

#77727 Crytec210: Ahogy eddig.

#77728 IMIIKE1998: Azt én is szeretem lesni, ki mivel szaladgál.

#77730 bunddog: A narancs osztrák márkára gondolsz? Mert közben olasz/német/amerikai bringákat is használok elég gyakran. Vagy a Scarp-ból ítélted, mert előtte Aera-m is volt? De ez a Race Action minden szempontból jobb, hiába ugyan az a vázgeo, és alu az alapanyag.

#77735 r.levente75: Nekem is.

#77766 Hasaggymeg: Nem mondanám hogy jól fényképezek, de azért próbálkozom. Viszont hangulatember lévén trágya képeket is töltök fel, ha épp nincs ingerenciám a fényképezéshez.

#77781 1eske: Ilyen összegkerettel inkább használtak felé nézelődnék, MTB szinten Deore (vagy más integrált) hajtóműhöz ragaszkodnék, az hogy hátul milyen váltó van, az teljesen mindegy, itt főleg a karok számítanak, fékek terén pedig megint Deore a tuti. Teleszkópból Recon Gold, Reba beleférhet. Viszont ami nem got tettszeni, hogy 27.5/650B jóval magasabb felárral megy mint egy mezei 26-os, 29er-t pedig szintén meg kell fizetni, bár én inkább abba az irányba hajlok.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#77785) IMIIKE1998 válasza Vasinger! (#77780) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Ja, hát az enyém az 160k volt akciósan, azt csak nem adom el. :P

[ Szerkesztve ]

(#77786) 6030D válasza Tothgera30 (#77784) üzenetére


6030D
Ármester

A karok fontosak? Miért? (nem tudtam, azért kérdezem, nem kötekedő hangnem)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#77787) Tothgera30 válasza 6030D (#77786) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Mert az húzza a bovdent. :DDD A hátsó váltó szvsz. teljesen mindegy milyen, konyhanyelven csak a benne lévő rugó erőssége a lényeg (láncfeszítés), illetve hogy kialakítása révén mekkora kazettát tud lefedni. ;)

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#77788) concret_hp válasza #27813376 (#77783) üzenetére


concret_hp
addikt

egyszerűbb volt a printscreent betenni, mint a linket :F

vagy fullba vagy sehogy :D

(#77789) #27813376 válasza concret_hp (#77788) üzenetére


#27813376
törölt tag

Nem gondolkoztam azon, hogy melyik az egyszerűbb. :N

(#77790) Runner_fxr válasza c4bB (#77742) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nekem ezekről a retro montikról a gyerekkorom jut eszembe. :) Amikor a Mountainbike action hungary újság volt számunkra az egyetlen információ forrás. Ámulva nézegettük az ilyen retro fully gépeket.
Régóta gondolkodom rajta én is, hogy veszek egyet úgy emlékbe.
Szerintem valami levegős tagot nézz abba a gépbe, ránézésre 165mm-es méretnek tűnik, de persze meg kell mérni. Sokkal egyszerűbb a levegős tag beszerzése mint rugókat vadászni a mostanihoz, bár az sem lehetetlen.
Én egy ilyen gépbe szereznék valami retro Manitou-t esetleg Rock Shox Mag21-et.
Illetve csak is valami retro Magura fékszettet. :)

2db retro monti van amit szeretnék majd beszerezni, az egyik:
Answer Manitou system FS
A másik:
GT RTS-3
GT RTS-3

Strezi: Attól függ, ha 2-3 hónap alatt megkeresed az X5 árát, akkor az asszony sem szólhat semmit. :D

[ Szerkesztve ]

(#77791) noorbertt


noorbertt
őstag

Hali,

Vannak kerékpár boltokban különböző tisztítószerek azokat érdemes venni? elvileg ilyen és olyan védelmet ad...altalaban rózsaszín színű :)..
Sajnos most nem tudok linkelni.

Elég koszos már a gépem és sok alkalmam sincs takarítani sajnos.

(#77792) 6030D válasza Tothgera30 (#77787) üzenetére


6030D
Ármester

Azt hittem valami tudományos válasz van rá. :D Azt tudom, hogy az húzza, de hogy súlyon + kinézeten kívül sok különbség nem lehet, az is biztos. Szerintem az első/hátsó/kar kombóból a hátsó a legfontosabb, de tényleg csak a rugó feszítése miatt. Nagy része úgyis a bowden mozgásán múlik.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#77793) Pttypang válasza noorbertt (#77791) üzenetére


Pttypang
veterán

nem igazan, amennyivel dragabbak,...

Everybody lies.

(#77794) Runner_fxr válasza noorbertt (#77791) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Fogsz egy vödröt, viz, szappan, szivacs. :) Tiszta lesz a bringa.

(#77795) maximilian4 válasza 6030D (#77792) üzenetére


maximilian4
addikt

Pedig súlyon és kinézeten kívül is igen nagy különbség van a váltókarok között. Eleve a váltókapcsolás minősége és gyorsasága is merőben eltérhet.

Runner
Az az answer manitou még mai szemmel is igen dögös. Csak félnék hogy csapatás közben megsérül valamely alkatrész. Ezek a régi bringák olyan törékenynek tűnnek.

[ Szerkesztve ]

Maxi

(#77796) Tothgera30 válasza 6030D (#77792) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Felvázolhatnám részletesebben is, még azt is leírhatom hogy mennyit húz egy-egy adott váltókar a bovdenen, vagy épp 11-es váltókar 10-es hátsó váltót simán kezeli, de feleselges, mert online világban mindent megtalálhatsz, ha rákeresel az adott témára. Manapság főképp a tömeg/tartósság ördögi kombinációját kell megtalálni, és úgy dönteni, adott gruppo mellett.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#77797) bunddog válasza Tothgera30 (#77784) üzenetére


bunddog
tag

Tudom hogy sokféle márka megfordul nálad, de most a narancs osztrákra gondoltam :)

(#77798) szjoci válasza Runner_fxr (#77790) üzenetére


szjoci
őstag

Kénytelen voltam rákeresni a GT RTS-3-ra hogy miként is működik az a hátsó háromszög. A másik oldal már beszédesebb volt. Nem semmi megoldás :Y Tovább nézelődve voltak még érdekes megoldásai a GT-nek. Pl. ebbe a GT LTS-be is beleölhettek a mérnökök pár órát szerintem :R

[ Szerkesztve ]

(#77799) c4bB válasza Runner_fxr (#77790) üzenetére


c4bB
csendes tag

rengeteg retro montit hoznak be ausztriából az utóbbi években,20-30k körüli áron találhatsz kedvedre valót akár jófogáson,akár bolhapiacon is.
az az answer manitou hobby szinten még ma is megállná a helyét.
több is a szemem elé került amig a giantemre vadásztam,ki is próbáltam egyet kiváncsiságból,egy pillanatig még gondokoztam is,hogy megvegyem-e,de mivel nem olyat akartam,igy letettem róla.
van viszont egy meglepően jó tulajdonsága,ami sajnos egyben hátrány is.
volt a kezemben csak a váz,hát valami iszonyú könnyű,mint a pehely.épp emiatt nagyon törékeny,szinte minden váz repedt,ezért ha veszel egyet,akkor egyrészt nagyon nézd át a vázat,másrészt főleg dísznek vedd,tedd ki a falra és gyönyörködj benne,a te stílusoddal (elmebeteg lejtős tempó) :) kettétörne.

nincs olyan hosszú tolómérőm,de egy vonalzóval megmértem a tagot,csavarközéptől csavarközépig 175mm.
keresgéltem neten,hátha valaki cserélt ilyen giantben tagot,amit találtam képet,ahhoz nem volt leírás,amihez van leírás,az nem levegős,stb.nem adom fel :)
az a vicc,hogy azt a magura olajos v féket is be lehet szerezni olcsón,több montit is láttam 15-20k környékén,amin ez a fék volt,de már megvan az xtr,az kerül rá. :)
Rock Shox quadra21 van itthon,abban a bicóban amit az xtr fék miatt vettem meg,de az egy fos,elasztomeres teló,semmit nem rugózik.

(#77800) noorbertt válasza Runner_fxr (#77794) üzenetére


noorbertt
őstag

Gondoltam hogy sokat nem érhet :)
Nem mai kép de miért ne alapon felrakom :) (nem művészi tudom..)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.